LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Hammaslääkärissä käyty ja 104euroo meni,kun 5minuuttia siel olin :eek:
Ja kaks uutta aikaa varattiin..ekal kerral paikataan pari reikää ja poistetaan hammaskivee ja tokal kerral sit leikataan 2viisaudenhammasta,APUA!
Onko kellään kokemusta visureitten leikkuksesta(hammaskirurgi hoitaa ne)? sattuuko ja paljonko yksityisellä maksaa?
Mulla on leikattu.. Ei satu, mutta noudata sitä ettet syö mitään kun puudutus on vielä päällä *nim. en noudattanu ja sain tulehduksen poskeen*
Maksusta en tiedä kun meni kunnallisen taksojen mukaan...
 
viisaudenhampaat mulla leikattiin jo 16-17 vuotiaana (ai siksiköhän toi polla ei oikein toimi täydellä teholla :whistle: ) :LOL:
Kunnon puudutus ja ei tuntunut missään. Oli helppo homma. Olen kyllä kuullut juttua, että olis aika kallis operaatio...
 
Mulla otettiin Kysin hammasklinikalla aikoinaan kaikki viisurit kerralla. Sain rauhottavaa, erittäin paljon puudutetta, taustamusiikkia...
kolmisen tuntia olin tuolissa, eikä koskenu yhtään. 2 lähti vetämällä, 2 leikattiin pieniks ja aukastiin ikenet. Tikkejä tuli monta.
Ite toimenpiteestä ei kammoo jääny, mut en saanu antibioottia jälkihoitoon, joten kaikki tulehtu, märki, enkä lopulta saanu suuta kunnolla auki, kun tulehdus levisi kaulaan asti. Reilun 3 vkon päästä pystyin syömään muutakin kun liemiä ja puuroja. Eli muista pitää huoli, et saat antibiootin! Muuten sitä ei kannata pelätä.
 
ja jos jollain vielä ois siitä hinnasta tietoo? kallistahan se varmasti on..
nythän mä vast hokasin,et se leikkaushan on just muutama pvä ennen sitä meidän tapaamista..pääsenköhän mä sitten sinne?
 
löysinpäs pojulle kevät puvun,olikohan napero merkkinen 30e :p hieno vihree/vaaleansininen..
sit itelle ostin pari kukkaa ku kaikki kuoli jostain kumman syystä :LOL:

olipaan taas asiaakin mutten muista mitä..lahopää :LOL:

ostin luomu soseitakin,ja sit sitä teiän suosimaa banaani uni puuroa..
 
YOdottaja; meidän Anni oli taapero ikäisenä pp hoitajalla ja voin suositella. Minusta ehdottomasti parempi paikka pienelle lapselle. Aatu en todennäköisesti voi pp hoitajalle viedä, koska Anni on päiväkodissa ja kahteen paikkaan en ala lapsia kuskaamaan :eek: Riippuu tientenkin hoitajasta millainen on, mutta meillä sattui ihana täti josta neitikin tykkäsi.

Täällä alkoi tuiskuttaa lunta. Aatu nukkuu ulkona vaunuissa, nukahti autoon kun tultiin Topsylta , nostin vaan vaunuihin jatkamaan unia. Vieläkin koisaa tuolla tuiskussa.

Jotenkin ramasee. Yritin tuossa äsken levähtää ja lukea, mutta mikähän siinä on ettei malta kovin kauan paikoillaan olla vaikka saisikin. :eek:

Juu, pitää kai se lähteä kurkkimaan vaunuihin.
 
mama kyllä täällä suunnalla varmaan keikkaa sais tehdä,ihan niin paljon kuin vaan kerkiäis,ja omat rahkeet riittäs..ainakin yhen äipän kanssa tossa oli puhe,niin sano et hää oli kotihoitoon soitellu,niin siellä ei ollu vielä ollenkaan kesäsijaisista tietoakaan..ja sairaala varmaan vetäis..minuu kiinnostas se sairaala työ :D tai sitten kanssa yötyö..nyt olis varamies palvelun kautta haettavana yötyö savonlinnassa..oon sitä monta kertaa kattonu..mutta en oo vielä hakenu..

ja tämä viikkohan olis hakuu enää sinne kouluun..toisaalta tietysti vois hakee,mutta tuloja sitten ei kyllä kai olis muuta ku se opintotuki (ja vaikuttaako siihenkin miehentulot???)

mutta varmaan kallistun nyt ettimään töitä..vaikka harmittaakin kun ei ole mahdollisuutta opiskella..kumpa tosiaankin se lottovoitto tulis..

krisu mulla nyhettiin kunnallisessa hampilääkärissä viisauden hammas pois..45e teki kahen hampaan paikkauksen kanssa,mutta jouduin kaks lääkekuuria ja varmaan kahen vuoden edestä syömään särkylääkettä(burana 600mg ja 800mg,panadolia1g ja panagodia)
eli se kolo tulehtu,ja särky oli aivan kamala..juoksin kaiken kaikkeaan 5x hammaslääkärissä ton hampaan poiston jälkeen..

yodottaja on viulla komiat mitat,pojat kyllä jääpi toiseksi..

hitto,tossa hellaa lämmittelin..pien käry mökissä,kun putos sitten miun palamaan laittamani maitotölkit sieltä hellasta lattialle...äkkiä vaan hujautin tuopilla vettä palavien maitotölkkien päälle..onneks palovarotin ei kerenny käydä huutamaan...
 
Olin lauantaina pitämässä kutsuja ja olin kotoa pois 4,5h. Ette ikinä arvaa mitä täällä oli silläaikaa tapahtunu?! Mies oli siis kotona 7v, 3v, 2v ja Elian kanssa. :whistle:

Siis mä en oikeesti käsitä.. Mies oli siivonnu koko talon, eli järkänny, imuroinu ja luutunnu. Pessy vessan, saunan ja pesuhuoneen kunnolla, tehny pitsaa ja pessy kolme koneellista pyykkiä. Siis ihan vaan siinä sivussa, kun oli 4:n alle kouluikäisen kans kotona. :eek:
Mä oon alkanu epäilemään, et oon jonku supermiehen kans naimisissa. :saint: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Olin lauantaina pitämässä kutsuja ja olin kotoa pois 4,5h. Ette ikinä arvaa mitä täällä oli silläaikaa tapahtunu?! Mies oli siis kotona 7v, 3v, 2v ja Elian kanssa. :whistle:

Siis mä en oikeesti käsitä.. Mies oli siivonnu koko talon, eli järkänny, imuroinu ja luutunnu. Pessy vessan, saunan ja pesuhuoneen kunnolla, tehny pitsaa ja pessy kolme koneellista pyykkiä. Siis ihan vaan siinä sivussa, kun oli 4:n alle kouluikäisen kans kotona. :eek:
Mä oon alkanu epäilemään, et oon jonku supermiehen kans naimisissa. :saint: :heart:
Jos ei ookkaan supermies, mutta onkohan meillä sama mies..... :D Kuulostaa tutulta. Minä ainakin tunnen itteni joskus aika mitättömäksi...
 
Mulla kans edessä viisaudenhampaan poisto, mutta en vieläkään ole uskaltanut varata sitä aikaa... :ashamed: Jos huomenna. Yksityiselle pitää munkin mennä ja kirurgisesti pitää poistaa. On vasta eka viisuri kyseessä..

Käytiin vähän ulkoilemassa. Sataa tihutti, mutta muuten kiva ilma. Eerokin nukku hyvin.
Onnin kaappi nyt siivottu, jopa yksi hylly jäi tyhjäksi!! Nyt pitäs keksiä, mihin noi kaikki pieneks jääneet laittaa jemmaan Eeroo varten. Vauvanvaatteetkin odottaa seuraavaa käyttäjää..

Mä haluan kans tommosen supermiehen! Kyllähän täällä pirtti kiilsi, kun kotiin Eeron kans synnäriltä tultiin. Ei kiillä enää..

 
mul ois kans 4 viisaan hampaan poistoo :LOL: yks on jo puoliks lohjennut..en vaan uskalla poistattaa..ja ku ovat olleet monta vuotta nii ovat varmaan kunnolla jo juurtuneetkin :ashamed: ja kaiken lisäks vois tehä hammaskiven poiston ja paikkailla pari reikää..mutta kun on noi jonotkin mukavat sinne..

MISSÄ TE PLUSSAILIJAT LUURAATTE TULOKSIEN KANSSA???TAHTOO TIETÄÄ!!!
 
Vautsi, Mammoliino ja NäkymätönNinni aivan ihanat miehet teillä! :heart:

Hienon kokoinen neiti YOdottajalla =) Meidän Aatu ainaskin jää komiasti kakkoseksi.

Iskä tuolla veikauttaa Annilta kumpi voittaa Kärpät vai Blues ja arvaatkaa mitä Anni vastasi? No että Blues :D Iskä tuolla haukkoo happea tuon vastauksen suhteen niin kuin kala kuivalla maalla :D :D EVVK meikäläistä :ashamed: :eek:
 
Hei, akuutti intiimi kysymys tyttöjen äideille; Mikähän vois olla vikana kun neidin pimpsaloora tuoksahtaa epämukavalle? Semmonen voimakas alapään tuoksu. Ja sen mitä tein kartoitusta alueella, niin se on nimenomaan emätin mikä tuoksahtaa, jopa pesun jälkeen.... :/ :ashamed:
 
juu ollaan. aika yllärihän tää oli ku kahta ensimmäistää tehtiin vuosi. tyty tuli ehkäsystä huolimatta ja tää sai alkunsa ekojen menkkojen jälkee nyt ajatus ihan sekasin mietityttää miten jaksaa ku on aina tullu tyttöjen jälkee masennusta.....tytylle ja tulokkaalle ei tuleku 1.3kk ikä eroa aikasemmilla on 1.9kk mut kaipa sitä jaksaa sisulla :D
 
Ihanaa Nyty :hug: Olikos teillä kaikki tyttöjä? Jospa sieltä nyt poijan kutale tulisi :D Ja onneksi siihen maimitsemaasi alakuloonkin on olemassa hyvät lääkkeet ja muuta apua. Ja niitähän kannattaa käyttää jos niikseen tulee.... Mutta onnea vielä kerran!!!!

ja vielä, paljonko viikkoja?
 
Mammoliino: minä muistelen että pesin vaan tiheään, huolellisesti ja taisin laittaa bepanthenia. Meillä ei tarvinnut ainakaan mitään poppaskonsteja, meni ihan itsestään kotikonsteilla ohi. Muistaakseni Vip kyseli joku aika sitten samaa jos en väärin muista. Mitenkähän heillä kävi, menikö itsekseen ohi vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Mammoliino: minä muistelen että pesin vaan tiheään, huolellisesti ja taisin laittaa bepanthenia. Meillä ei tarvinnut ainakaan mitään poppaskonsteja, meni ihan itsestään kotikonsteilla ohi. Muistaakseni Vip kyseli joku aika sitten samaa jos en väärin muista. Mitenkähän heillä kävi, menikö itsekseen ohi vai?
teilläkin siis ollut vastaavaa? mistähän tuo johtuu? kun kummiskin ilmakylpyjä ottaa vähän väliä ja pestään aina pelkällä vedellä (ei siis ärsytystä pesuaineista). ja bepanthene ja sinkkivoide on ainoat mitä käytetään rasvailuun... mulla on menny tuo vipin juttu ohi, kyselikö millon? viime ketjussa?
 

Yhteistyössä