LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15

DOGTOR (55kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +/-0g, nyt 64kg
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 68,5kg*
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -1000g, nyt 67kg*
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +200g, nyt 85kg*
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78,5kg
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -500g, nyt 73,9kg*
VILMA-ONNI (60kg) lähtöpaino 71kg viime kerrasta -500g, nyt 71,5kg
 
Minä oon kyl nyt iha häpsällään, kun en tuota allergian mahdollisuutta oo osannu ees ajatella. Minä en siis oo tienny sitäkään, et allergia voi kehittyä pikkuhiljaa. Jännä, ettei neuvolassa oo tuollasta mahollisuutta sanottu eikä epäilty, kun kaikki oireet kuitenki tietää. Maitokauppaan siis tänään suuntaan ja vaihdan Semperin takas ykköseen. Onko tuo apteekin korivke saman makusta kun kaupan korvikkeet?
 
Sateista päivää!
Tänään on hyvä ilma pestä lattiat, kun ei tonne ulos viiti mennä kun vähän väliä sataa tuhnuttaa. Silti piti pikaseen tulla täällä poikkeen ennenkun rupeen rehkimään.
Viikonloppuna tulikii jo siivottua keittiön kaapit ja pestyä uuni ja jääkaappi. Kylppärikin puunattiin nyt lopulta kunnolla, kun siellä aina välillä on vielä jotain remppajuttuja tehty niin ei oo kunnolla tullu pestyä sitä, mutta lauantai YÖNÄ sitten päätettiin se pestä --- ei nukuttanu ja totesin isännälle että mitä tehtäs, sano että no pestään vaikka pesuhuone ja käydään saunassa. Niinhän me sitten tehtiin, mä painelin saunasta pois yhen aikaan yöllä :eek: mutta tulipa siistiä.. :D Sunnuntaiaamuna sitten kyllä hiukka väsytti kun Juho heräs puol seiska :|

Jonkin aikaa ihmettelin, että mites meillä on yöt ruvennu meneen helpommin, aikasemmin piti antaa tuttia sen kolmesataa kertaa, nyt vaan kerran pari. Yhtenä yönä sitten huomasin että Juhohan osaa yölläkin ite ettiä tutin ja laittaa suuhun. Sitten pitää mun antaa tuttia kun se pirulainen on päässy livahtamaan johonkin Juhon ulottumattomiin. Ihanaa :heart:
Päivisin tuo tutti onkin Juhon omasta toimesta menny suuhun jo pidemmän aikaa mutta että nyt öiseenkin aikaan =) helpottaa mun öitäni :D
Päivisin meillä ei kyllä juurikaan tuttia syödä.

Vielä niistä maitohappobakteereista, moni antaa vissiin niitä rela tippoja, mäkin annoin alkuun, mutta nyt kiinteiden myötä siirryttiin gefilus kapseleihin ja ne on mun mielestä paljon näppärämpiä kun noi tipat. Kapselista vaan jauheet ruuan sekaan ja lusikkaa suuhun. Tosin samahan se noiten tippojen kanssa, mutta mä tykkään enemmän tosta kapselista.
Kalliita ne kyllä on ja taas pitäs lisää mennä ostamaan.

Niinukka, onneks teille ei käyny mitään :hug:
Ja sairastelijoille pikasia paranemisia!!

Aijuu.. päätettiin, että jään hoitovapaalle tammikuuhun 09 asti, nyt pitäs vaan ilmottaa pomolle, mä kun alustavasti olen jo luvannu palata töihin syyskuussa.. :eek: Nooooo... toivottavasti ei kauheesti vedä herneitä nenään, tosi kiva mies se kyllä on, mutta mua vaan jotenkin jänskättää mennä sanomaan että enpäs mä vielä tuukkaan :kieh:

Nyt rupeen siivoomaan, kun Juho vielä nukkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Minä oon kyl nyt iha häpsällään, kun en tuota allergian mahdollisuutta oo osannu ees ajatella. Minä en siis oo tienny sitäkään, et allergia voi kehittyä pikkuhiljaa. Jännä, ettei neuvolassa oo tuollasta mahollisuutta sanottu eikä epäilty, kun kaikki oireet kuitenki tietää. Maitokauppaan siis tänään suuntaan ja vaihdan Semperin takas ykköseen. Onko tuo apteekin korivke saman makusta kun kaupan korvikkeet?
Ei valitettavasti ole, siinä on ihan omanlainen makunsa kun se maitoproteiini on pilkottu pienemmikis ja jotain ainetta siinä oli muistaakseni lisätty mitä tavan korvikkeissa ei ollut....

Meillä nimittäin Ella kokeili useita apteeekin korvikkeita, ennenkuin soijamaito saatiin aloittaa. Se kävipuolivuotta ja sitten oltiin sillekkin allergisia.

Niin ja jos olet naudanlihaa antanut maistaa niin sekin voi aiheuttaa allergiaa kun siinäkin on maitoproteiinia.
 
Täällä paistaa aurinko, mutta aivan kamala tuuli. Käytiin aamulla puistossa, nyt ollaan jo syöty ja kohta käännän auton keulan kohti Topsya.

Minäkin olen kahden vaiheilla lähdenkä joulu vai tammikuun alusta töihin. Kuitenkin niillä main on jo pakko lähteä ja haluankin.

Nyt pitää lähteä laittamaan muksut lähtö kuntoon :wave:
 
Huomenta pàivàà! =)

Tààllà jo pohditaankin maidon saantia.. Mà myòs rupean pikkuhiljaa olemaan huolestunut tuon meidàn pikku naisen maidon saannista. Ei meinaa enàà millààn kelvata tuttipullo ja siità syystà nyt vatsa niiiin kovallla ettà :( Eilen sitten tein maidosta riisivellià ja siihen lisàsin sitten iltapàivàn hedelmàsoseen ja niin neiti sòi 180 ml innolla... Mutta jos maidon annat maitona niin ei kelpaa! Eikòs tuo maidon minimààrà ollut 500 ml pàivàssà ja laskettiinko siihen mukaan nàmà vellit ja puurot ?? :eek: Noin huijaamalla saisi sen 500ml pàivàssà neidille, mutta kun maitoa pitàisi juodakin niin rupeaisi se vatsakin taas pelaamaan :/ Ja meillà kanssa niin, joka voi myòs vaikuttaa tuohon maidon kelpuuttamiseen, ettà maito tulee pukluina aikalailla pois.. Kiinteàt jàà mutta maitoa saa neiti aina nieleskellà takaisin :|

mileko meillà meni yòunet tàysin kun vaihdettiin maito 2... Annikalle tuli hirveàt vatsakivut ( jota en silloin tajunnut ettà oli tuo maito 2 joka sen aiheutti ) ja neiti heràili vàhàn vàlià, kakka tuli kovaksi.. mutta voi aiheuttaa vatsan kurallekin. Vaihdoin sitten takaisin 1 ja samantien palattiin normaaliin yòuniin ja elàmààn.. Jotenkin tuo rauta saa joidenkin vauvat kipeiksi.. :|
 
pakko pikaseen kommentoida Mileko! Kirjottelit jossain välis vissiin, ett Aqualan Plus tuntus pikkusen auttavan, olikohan näin? Kannattais varmaan kokeille sitt vielä saman 'sarjan' rasvasempaa versiota eli Novalania. Meillä esikoisella oli aikanaa muuten hirmu hyvä iho, mutta joitain TOSI kuivia länttejä aika-ajoin ja toi oli ainut rasva mikä auttoi. Ja sitä saa muistaakseni apteekista suht pienessä putkilossa, hinta noi 2-3 euroa eli ei kallis kokeilu. Ja tosiaan toi maito kandee varmaan vaihtaa takas ykköseen ja se omppuhuuhteluaine pois.

Meillekin kuuluu sikäli mukavia, että Siljakaan ei oo pariin yöhön heränny ku kahdesti tissille! Jee, mitä juhlaa ku on saanu nukkua jopa neljä tuntia putkeen, pienestä sitä on ihminen ilonen ja het levänneempi olo :D

YOdottaja vois pikkasen taas valasta 'huolehtivaisen ja osallistuvan' isän kanssa käynnissä olevaa tilannetta tänne palstan puolellekin, mulla kun ei sinne kerhoon oo niitä salasanoi yms. Musta tuntuu, että mä ainakin alkaisin pelata samoilla säännöillä, käräjille vaan ja elatukset isoimmasta päästä. Enää sun ei tartte mitään kompromisseja tehdä, jos ei itekään yhtään vastaan tule, onhan tolla äijänkutaleella jo ollut mahdollisuutensa toimia kunniallisesti.
 
ai niin, meillä ei voi OLLENKAAN käyttää mitään huuhteluaineita, tai Idalla on iho rikki. Suosittelen myös sen pois jättämistä.

Täällä Eetu ei oksentanut enää pariin tuntiin, lämpö 37,3, Ida oksentaa ihan koko ajan, lämpö 38..
Kunpa ei tarttuisi Eemiin..
 
Taisin sitt jämähtääkin täähän koneelle...

Töihin paluusta; mä ajattelin yrittää perhepäivähoitajaks. Täällä kaupunki hakee jatkuvasti hoitajia ja mun pitäs maanantaina (ei hitto, tänäänhän on jo maanantai!) ja kysellä edellytyksiä kunnalliseks perhepäivähoitajaks. Siihen pitää sitoutua kai kahdeks vuodeks (samalla suorittaa joku pph-ammattitutkinto, ku ei ole aiempaa soveltuvaa koulutusta), mutta se antais mahdollisuuden jäädä kotiin pariks vuodeks. Ukkokin on vihdoin ylipuhuttu, ensin meinas hanttiin pistää :whistle: Mullahan on siis vakkarityö, mutta siinä työajat on ihan pyllystä enkä millään raaskis vielä Siljaa hoitoon viedä. Mutta sellasia suunnitelmia nyt siis, pitäkää peukkuja että onnistuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Minä oon kyl nyt iha häpsällään, kun en tuota allergian mahdollisuutta oo osannu ees ajatella. Minä en siis oo tienny sitäkään, et allergia voi kehittyä pikkuhiljaa. Jännä, ettei neuvolassa oo tuollasta mahollisuutta sanottu eikä epäilty, kun kaikki oireet kuitenki tietää. Maitokauppaan siis tänään suuntaan ja vaihdan Semperin takas ykköseen. Onko tuo apteekin korivke saman makusta kun kaupan korvikkeet?
nuo apteekin korvikkeet on tosiaan aika hassun hajusia ja makusia,mut kyllä ne meidän neidille on kelvanneet.
Monet laittaa alkuun hieman sokeria sinne "maidon" sekaan niin sitten menee paremmin alas.
Mä en oo yhtään ihmeissäni tuosta teidän neuvolan toiminnasta..tuo on niiin normaalia. Ikävää,mutta totta. Oon lukenu tosi paljon ihmisten kertomuksia allrgioitten kanssa painimisesta eikä kyllä juuri kukaan oo kunnalliselta puolelta apua saanut :eek: Kyllä sitä joutuu yksityiselle rahansa kantamaan,että avun saa! Onneks meillä on vakuutus.
 
Mileko, mintulla Almiron pepti meni vain alas kun laitettiin sekaan sokerivettä. Näin lääkäri suositteli. Alkuun enemmän, joka satsiin aina vähemmän, pikkuhiljaa jäi pois. Ilman sokeria joi noin 20 ml, sokerin kera koko satsin.
 
tylsä minullakin on muutamaan kertaan mielessä käynyt tuo perhepäivähoitajan homma..koulutuskin olis..mutta kun ukon vuorotyö,ja nää meijän kaikki lemmikit,niin otappa tähän lisää lapsia hoitoon :eek: toisaalta kiva olis venlaa hoitaa kotona,mutta rahallisesti ei kyllä kannata yhtään..
ja just tossa miehelle haastelin että kun sais jostakin silleen pitemmäksi ajaksi töitä,jotenkin ei tunnu tuo keikan heittäminen onnistuu,(tai en osaa,ajatella,et onnistus)..kyllä omat likat varmaan venlaa jonkun verran kattosvat..mutta kuitenkin tuntuu niin hiien vaikeelta ajatus,et kumpikin käy kolmessa vuorossa..vai voiko yleensäkin varata hoidon,et jos lähdetkin huomis aamuna töihin..ja ukkokin on aamussa..niin olis sit hoitopaikka..muuten jos ei ole,niin en voi mihkään lähtee..ja kun miehen vanhemmatkin jo niin iäkkäitä et heille ei voi viedä,ja minun vanhempani asuvat vielä tuolla kaukana,eikä niillekkään voi nyt lapsenlikotusta antaa hoidettavaksi..

milli tuo kuulostaa tutulta..olin viime keväänä muutaman päivän paikallisessa vuodeosastolla,niin yleensä on parityöskentelyä..mutta porukkaa saikulla,no olimpa siellä sit yksin..kaks vakinaista teki parina,ja mie haahuilin ees taas..arvaa ottiko kupoliin ja tiukasti..olivat voineet vaikka toinen olla minun parinani ja toinen olis voinu tehä yksin,ja pyytää apua sit kun sellanen tilanne tulee..ja ehän miekää tuolla ollu aikasemmin ...kyllä otti ja pöhötti,kysella kaikki et mikä missäkin on,kun kukaan ei suvainnu neuvomaan..
ja vakinaiset valitti kuin kiire on,ja kyllä tuolla joudettiin kansliassa istumaan

:headwall:
 
Täälä unikouluyö takana joten vähän on väsy olo |O

Ihanaa kuitenkin kun meille tulee kohta kyläilemään mun synnärihuonekaverit vauvoineen. Oltiin kaikki kolme samassa huoneessa ja jokaisen vauvat on syntyneet samana päivänä. Toisen heistä näinkin tuossa joskus tammikuussa, mutta nyt siis ekaa kertaa näin porukalla. Mukavaa nähä millasia heidän vauvoistaan on kasvanu! =)
 
myö tänä aamuna venlan kanssa käytiin tuolla seurakunnan perhekerhossa,oli kyllä hulinaa ja huisketta..ihan kiva oli nähdä muitakin aikuisia..ja taaskaan en ku mutaman tunsin ulkonäöltä..et aluks pikkusen orpo olo..

kaupalla pitäs lähee käymään..jaahas,mitähän meillä taas tällä viikolla syötäs :eek:

venlakin riekkuu tuolla,ei unista tietoakaan..hermot tuntuu vaan palavan kun ei pääse eteenpäin,vaan meneekin vaan taaksepäin.
 
Tylsälle täällä peukut pystyssä! :wave:

Milekolle tsemppiä maitokokeiluun, toivottavasti noi oireet johtuis vaan siitä maidon vaihtamisesta 1->2. Oletkos saanut häädettyä murkkuja?

Enja, mä mietiskelin samoja juttuja silloin kun aloittelin kiinteitä Eetulle. Ensin annoin lounaalla pe-po sosetta+ luumua. Rupesin sitten antamaan päivällisaikaan myös noita samoja niin yöt meni ihan hulinaksi. Taisin aloittaa liian aikaisin 2kiinteän aterian pojalle. Sit muutama päivä mentiin yhdellä ruualla kunnes kokeilin antaa lisäksi hedelmäsosetta päivällisellä. Se maistu pojalle tosi hyvin eikä tullut yöksi mitään muuta vaikutusta kuin pitemmät unet! =) Nyt menee noi ja lisäks puuroa aamuin ja illoin.

Tiipii onnea edelleen unikouluun! Tosi kiva että pidät yhteyttä synnärikavereihin. Mä oon monesti miettinyt mitä mun huonekaverille kuuluu, olis kiva tietää.. Ei tullut vaihdettua numeroita, se kun asuu toisessa kaupungissa niin tuskin oltais edes nähty koskaan.

Mä yritin soittaa kelalle noista kotihoidontukiasioissa... Jonotin 10min ja sit meni hermot ja lopetin jonotuksen. Kysympähän sitten täältä että missä vaiheessa tuota kotihoidontukea voi/pitää hakea? muutama viikko sitten täällä oli keskustelua asiasta..

Pitäis lähteä lenkille, Eetulla on ollut oikeen kiukkuaamu. Nukkuispahan ainakin sen aikaa kun vaunut on liikkeessä.
 
Niinukka miten teillä päin noita keikkahommia riittää? Minä aattelin etten vielä hae mitään vakituisempaa työtä jos vaikka sais sen opiskelupaikan sieltä Savonlinnasta..Minä laskeskelin että jo muutama keikkatyöpäivä kuukaudessa riitäisi takaamaan meidän toimeentulon..Tai sit jos sais vakkari yöhoitajan homman niin sekin sopis...Täälläpäin Suomea kun nuo hoitajan hommat on kuitenkin kortilla toisinkuin etelässä..mutta en kaipaa muuten sinne...
 
Ai niin vielä, niinukalla oli ollut eilen läheltä piti-tilanne! Onneks ei mitään sattunut vaan teillä oli onnea mukana :hug:

Mä myös hieman kade kotiin jääville, asuntolainaa on sen verran ettei mulla ole varaa olla kotona kun just MAX 2kk. Ja mies nyt haaveilee omakotitalosta, millahän rahalla? :$
 
Ruusumaria olikohan se niin että kaksi kuukautta aikaisemmin kun haluaa aloittaa hoitovapaan niin pitää ilmoittaa työnantajalle ja kelalle ne paperit voi varmaan toimittaa milloin tahansa..Tietysti mahdollisimman aikaisin ettei tulot katkea..(pääsee nauttimaan suurista rahoista :D )...mut tää näin mutu tuntumalla...
 
Tiesin ton että 2kk aiemmin pitää ilmoittaa työnantajalle mut en sitä kotihoidontuen hakemisajankohtaa. Jos se vaikka pitää anoa tyyliin 6kk etukäteen niin oon auttamattomasti myöhässä :ashamed:

MaMa. Mä en oo ikinä lotonnut, mies kyllä yrittää mutta huonolla menestyksella :(
 

Yhteistyössä