LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15

Puuh. Mulla on taas urakkana tehdä Essille ruokaa pakkaseen, tässäpä tämä TUISKUINEN päivä kivasti vierähtääkin...

Illalla kuulemma käydään ostamassa tuolle tytylle syöttötuoli, niin ainakin tuo rahapussi (lue mies) eilen sanoi.
 
jep joo, soitin sille päiväkodinjohtajalle, soittelee mulle takasin johonkin aikaan ja sopii ajan, millon meen sinne päiväkodille juttelemaan, ehkä kuitenkin vasta parin viikon päästä. Kiva sitt tietää, onko ees mahkuja moiseen vai kaatuuko johonkin, esim. lemmikkieläimiin (meillä kani, kissa ja kohta myös akvaario) tai siihen, etten ole valmis työskentelemään iltamyöhään tms. Ja siihen oppisopimukseen pitää sitoutua, nykyinen pomo onneks selvittää sen, pitääkö mun irtisanoa itteni nykyisestä työstä vai voinko olla kiinteässä työsuhteessa ja oppisopimuksella toisella työnantajalla hoitovapaa aikana... Sillon sitä ois selusta turvattuna, mutta jos muuten onnistuu niin sit vaikka irtisanon itteni. Ja mä oon niin itserakas, että uskon kyllä töihin pääseväni takasin muutenkin jos toi perhepäivähoitajan työ ei enää parin vuoden jälkeen kiinnosta :saint: Ja kiitos kaikille ihanaisille virtuaaliystäville tuesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Tiesin ton että 2kk aiemmin pitää ilmoittaa työnantajalle mut en sitä kotihoidontuen hakemisajankohtaa. Jos se vaikka pitää anoa tyyliin 6kk etukäteen niin oon auttamattomasti myöhässä :ashamed:

MaMa. Mä en oo ikinä lotonnut, mies kyllä yrittää mutta huonolla menestyksella :(
Eiköhän sitä voi hakea takautuvasti tuon 6kk ajan :D
Meitin on pakko lotota joka lauantai kun meillä on muutama vakiorivi ja ne numerot muistaa ulkoa...arvaa harmittaisko jos voitto tulis niillä numeroilla ja lotto olis tekemättä :kieh:
 
Niin, ja Niinukka , rupee vaan säkin perhepäivähoitajaks, vaihdellaan sitt täällä palstalla kokemuksia :LOL: . Toi on muuten aika jännä juttu, ett moni ei meinaa tuttu/ystävä ei meinaa uskoa, että mä ees harkitsen moista, ihan niinku toi mun nykyinen työ olis jotenki 'hienompaa'. Kuulee paljon just näitä 'koulutus menee hukkaan', 'siis haluutsä hoitaa toisten kakaroita', 'etkä kaipaa aikuiskontakteja' yms. -kommentteja. Hitsi, mä oon viime vuodet päivästä toiseen hoitanu lähinnä erilaisia reklamaatioita, kuunnellu aikuisten ihmisten v...tuilua ja hymyilly nätisti, niin tuntuu suorastaan vapauttavalta ajatella jotain muuta vaihtoehtoa. Ja mä tykkään lapsista, ja kodista, ja ulkoilusta, ja puuhastelusta, ja askartelusta... Jotenkin tuntuu, että se ois ihan mun juttu nyt...

Mutta menipähän taas omaan napaan. Dirlittanin(ko) Ida se oli kovin kipee, voimia hänelle ja Niinukan autoilukokemus oli karmaiseva, pitänee jatkossa pitää omaa ukkoakin tarkemmin silmällä...
 
se päiväkodin johtaja soitti just, maanantai-aamuna meen sen kanssa juttelemaan... jännittää...

MaMa; mulla yks vakkaririvi kans lotossa, pakko muistaa se tehdä. Nyt talvella kerran unohtu ja yllättäen sillä kertaa ois tullu ees neljä oikein... :/
 
Joo, Ida kovasti kipeä, Eetukin sairastaa, mutta hän jo paremmassa kunnossa. Ida rehveli ei jaksa päätään tyynystä nostaa.
eemi on toistaiseksi vielä ok, itsellä uhkaavasti kurja olo, saattaa toki olla tämä sisällä istuminen ja noiden oksujen pesu joka saa olon ikäväksi.
MÄ voisin myös harkita tota perhepäivähoitajan hommaa, pitäiskin pohtia miten se toimii..?
 
Mä oon taas ihan ulkona kun lumiukko kaikesta!! On oltu viikonloppuna paljon ulkona sun muuta ollut. Tänään kävin Onnin vaatteita läpi ja vielä olis urakkaa.. Eeron vaatetta läpi ja järkättävä taas isompia odotteleen johonkin.. Mihin noita oikeesti saa mahtuun??

Meillä saattaa peruuntua lauantain Ikea-reissu. Eero on ihan räkänen, yöllä alkoi.
Nyt yskii ja kakoo. Mietin, kun on kova puklaileen, niin erottaako mahdollisen oksutaudin normaalista puklailusta? Onni kun ei puklaillu eikä oo kun pari oksutautia isompana sairastanut. Kun nyt olis vaan joku pikanen lenssu..

Nyt kahville ja jatkaan kaappien penkomista.... Ei huvita, mut onneks on kurja sää..
 
pph:n ammattiin on sellainen koulutus, mutta sitä työtä tehdäkseen ei välttämättä tartte koulutusta. Riippuu kunnasta vaativatko vai eivät. Työ on toisaalta aika rankkaa, kun on vieraat lapset koko ajan omassa kodissa. Mutta eipä tartte "mennä töihin", kun ottaa hoitolapsia kotiin.
Ei yleensä pph:ksi pääseminen kaadu lemmikkeihin, vaan muuten kodin turvallisuuteen yms yms. Joskin se rajoittaa hirvittävästi lapsien sijoittamista sinulle, jos siellä on joku lemmikki. On niin paljon allergisia tai sitten vanhemmat eivät missään nimessä halua sellaiseen paikkaan. Lapselle se on tosi hyvä juttu, oppiivat pienestä pitäen olemaan eläinten kanssa (vaikkei kotona olisikaan lemmikkiä).
Yleensä pph:t saa itse määrätä omat työaikansa, koska koti on miehenkin, niin hänetkin joudutaan ottamaan huomioon. Sopimusta työsuhteen aloituksesta ei voi aloittaa ilman hänen suostumustaan.
*muok.* Niin ja teidän pitää esittää rikosrekisteriote päivähoidonohjaajalle ennen aloitusta.

Meillä esim lapset voisivat olla hoidossa 6-16.30/17 isännän töiden takia. Mutta koska hän aloitti nuo etäpäivät, niin ei se onnistu senkään takia. Mulla olis firman toiminimessä lueteltuna pph:n työtkin, mutta ei ole tiloja nyt sitten. Kunta olisi ostanut minulta kaikki paikat samantien ja olisin itse saanut määrätä hinnan ja kaiken muunkin.
 
Päivää!

Hei, miten se nyt on, täytyykö mun nousta ylös persiiltäni ja tehdä jotain konkreettista sen kodinhoidontuen eteen, vai tuleeko siitä lippulappuset kotiovelle asti? Enhän minä enää näitä Santerin ajoilta muista ja en jaksais millään mennä kelan sivuille ponkaamaan :ashamed:

Mää oon koko aamupäivän istunu koneella ja haaveillu taas siitä unelmien kodista :/ Alan oikeesti olla kitarisoja asti täynnä tätä vuokralähiön ghettoelämää. Keräsin koneelle ison liudan ideakuvia unelmakodista niin onpahan jotain mitä tuijottaa unelmoidessa :D Yllättäin kuvien seassa on aika monta linnaa ja pylvässänkyisiä makuuhuoneita :D Laitanpa teille mallin vuoksi tähän muutaman kuvan;

Tässä siis oma koti kullan kallis


Ja tässä Mammoliinon makuukammari


Ja tähän Stockan mainoksesta irtirepäistyyn kuvaan sisältyy suurin osa haaveista -lankkulattia, SUURI avotakka, vaaleat tekstiilit ja tummaa puuta, vähän vanhaa, vähän uutta... Napatkaa suuremmaksi niin näkyy.


Että tämmönen olis tilauksessa :D

Oih, jatkan taustalla haaveilua ja tuttirumbaa vaunuissa NUKKUVAN kanssa :kieh:
 
heipsan!
meidän pojan "ruoka-asiat" ei nyt ota onnistuakseen :headwall: ! tänne kirjottelinkin että imetys rupeis hiipumaan niin poika otti ja teki syömislakon! siis ei kelpaa tutteli,velli eikä puuro,pelkästään tissi :headwall: ! toi puuro kyllä jätettiin pois kun jätkä oli niin kärttynen ja me epäiltiin vatsaongelmia :( . muutenkin on superherkkävatsainen ja kaikkea mitä on kokeiltu tissimaidon lisäks antaa on pitäny lopettaa noin viikonparin kokeilun jälkeen kun pikkumies on selvästi kipuinen :( . kohta täyttää puolvuotta ja tisutteleekin melko usein että tilausta paksumpaan tavaraan olis mutta mitä tuolle uskaltaa antaa :'( ? yöt on muutenkin niin perseestä ettei kehtais vatsavaivoja turhaan aiheuttaa......

huhhuh mikä valitus mjutta vinkkejä kaipailen :ashamed:
 
Mites olis Tilda jos maissin aloittaisitte? Ensin vaikka vellinä ja jos ei mene, niin sitten vois kokeilla soseena...? Maissinhan ei pitäis ainakaan olla kovin allergisoiva.... Äkikseltään tuommoinen tuli mieleen ja varmaan ite lähtisin tuosta liikkeelle. Oliko muuten puuro ihan normi kotimainenviljapuuro vai riisipuuro? Jos oli viljaa, niin vaihtaisin sen riisiin.
 
tytteli nyt on viikot muutettu :)
Dirlittanin Idalle ja Eetulle paranemisia :hug:

Miä täällä oottelen mummia et pääsen kauppaan (ukko töissä). Oli kiva havainto äsken. Yhdellekään tenavalle ei mahdu päälle nuo kevyemmät vaatteet |O (paitsi Kiiukalle jolle on jo puku ostettu). Miä kuvittelin että edes Danielille nuo puvut ois sopivia niin kakat. Tai housuja oli muttei takkia. Pitää ostaa kaksi osainen puku ilmeisesti. Ja kierrättää noita ei pysty kun kokoerot on niin isot paitsi tietty Jepen ja Emilin välillä (miehen poika). Emililtä ei nimittäin käyttökelpoista jää :kieh: Miä jaksan aina ihmetellä kuinka tuon ikäinen tuhoaa kaiken :eek: Eskarilaiselle löysin jo takin, housut uupuu. Kivaa kun nuo vaatteet ei ole halpoja vaikka mitään merkkirytkyjä ei ostaiskaan! Miä en lähe minnee Ikeaan kohta kun mulla ei ole rahaa ostaakaan sieltä mitään :'( Ottaiskohan omat kahvitkin mukaan niin ei menis siihenkään rahaa :whistle:

Niin ja viel hauskempaa on lähteä esikoiselle takkia ostamaan kun tuo ei aio mukaan lähteä. Vihaa kauppoja varsinkin äidin kanssa. Sain vapaat kädet muuten kunhan takki on musta... Millähän miä koon varmistan? :headwall: No eipä kyllä kiehdo lähteä kauppaan taistelemaankaan... Kaipa se sopii jos miesten XS tai S:n ostan. Talvitakki oli ainakin jompi kumpi...

MIä oon nyt äkänen :kieh: Kutistuiskohan noi tenavat jos ne laittais kuivausrumpuun :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Jos joku ryhtyy pph:ksi Helsingissä niin meidän muksun saa hoitoon marraskuun alusta! :wave: Pelottaa viedä noin pientä hoitoon päiväkotiin, pelkästään matkojen vuoksi sillä päiväkoti voi olla jonojen takia vaikka toisella puolella kaupunkia.
Dirlittan asut ymmärtääkseni työmatkani varrella. :D
Hieno ajatus..pakko alkaa pohtia.. :D

 
mammoliino: oli sitä lokavauvojen suosimaa vatsalle hellää banaaniriisipuuroa,poikakin tykkäs siitä ihan hurjasti :( ,mutta jätän sen nyt vähäksiaikaa pois. ja maissivellillä joskus muinoin yritettiin alotella eikä uponnu millään. pepovelli sit loppujenlopuks kelpas; sekin alotettiin varovasti mut jouduttiin jättään masuvaivojen takia pois mutta kokeilin pikkutauon jälkeen uudelleen ilman mitään ongelmia. vieläkin kyllä sotken sekaan tuttelia/tisumaitoa. mut nyt ei maistu sekään :/ .....just kun sovittiin isännän kans että se hoitas yösyötöt-----kävi maidontulon miten tahansa-----että minä saisin edes pari yötä nukkua niin nyt herralle ei sit pullo kelpaa :headwall: .

tässä eräänä päivänä tunsin itseni onnelliseksi kun poikaa imetin rauhallisissa tunnelmissa ja hän nukahti syliin ja koiravauva nukkui jalan päällä :heart:

 
heippa taas...taustailuks jääny viimeaikoina toi homma,ku on jonkunsortin kevätväsymystä rinnassa :ashamed: ja muutenki kaikki ärsyttääääää....Veeti ei vieläkään syö kunnolla sen taudin jälkeen ja tissiäki vaan puree :kieh: :kieh: tekis mieli huutaa toiselle,et mitä vittua sä meinaat,mut mitä hyötyä siitäki ny ois :ashamed: :ashamed: huoh.........
dirlittanille jaksuja...tiedän miltä tuntuu ku muksut oksennustaudissa :x hyi...kamala tauti!
sit vie siit kotiin jäämisestä....jäisin minäki jos raha kasvais puissa......mut näillänäkymin marraskuussa töihin...oon sit muutaman kuukauden hoitovapaalla..........ja sit jään osittaiselle hoitovapaalle 6h/pvä töitä......
mut joo....palaillaan taas ku jaksan :wave:
 
meillä tuli niistä maissi naksuista siirille kauhee ripuli... ei se vaattaansa valittanu mut ripuloi ja pylly aukes... nyt onneks parani ja maissi naksuja annan joskus hamassa tulevaisuudessa uudestaan. olis kaks pussia nyt sit kaapissa niitä. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
kertokaas mulle, et ku tekee kaali pataa tai laatikkoa niin pitääkö ne riisit keittää?

Minen laita kaalilootaan muuta ku kaalia, sipulia, jauhelihaa, mausteita ja päälle siirappia. Valurautapataan isken ja heitän leivinuuniin. Välillä sekotan. Yks mun lemppareista...
Muut ei vaan meillä jostain syystä tykkää, kun syön kaalia...

 
Tilda meillä on Silja kans huono syömään ja unikouluhan täälä menossa, joten samoissa venhosissa ollaan :hug: Oikeestaan ainut mikä meidän tytölle uppoaa on riisipuuro, mihin sitten sekotan joukkoon jotain hedelmäsosetta, esim. luumusta tykkää tosi paljon. Muut tahtoopi sitten sylkeä ulos :kieh:
 
lhs
Heippa vaan täältäkin pitkästä aikaa!

Pikaseen yritin tätä uusinta pinoa lukea, mutta enhän minä nyt enää muista juuri mitään mihin piti kommentoida, sama pää ja silleen.. :whistle:

Aika menee sellasta vauhtia, ettei perässä pysy ja konetta ei meinaa ehtiä edes avaamaan, saati sitten kirjoittelemaan, vaikka vertais seuraa kaipaisin välillä, meinaa nuo aikuiskontaktit jäädä melko vähiin näiden lapsosten kanssa puuhastellessa.

Kotiin jäännistä ja kotihoidontuesta on ollut puhetta..Minähän olen ollut kotona lasten kanssa jo kauan, keskimmäisen jälkeen olin kotihoidontuella käytännössä tytön ä-lomaan asti, käytännössä siksi, että oikeasti olin kyllä juuri ennen ä-lomaa pari kuukautta työttömänä, jotta sais liiton rahojen mukaan ä-rahan, ei se minimi houkutellut..Kotihoidontuen hakupaperit tuli aikanaan kotiin, mutta minullahan ei ollut työpaikkaa odottamassa ä-loman loppua, mutta luulisi niiden tulevan kaikille? Eihän sillä rahalla kyllä kunnolla edes elä, saati sitten mitään tee, mutta sainpahan hoitaa pienet kotona, ja kh-tuelle varmaan toviksi jään nytkin, jos vaan mitenkään toimeen tullaan (haasteellista ja hermoja raastavaa se kyllä on :headwall: ).
Pphn hommia minäkin olen miettinyt, yritän ehkä kuitenkin pikkuisen "jatkaa" ä-lomaa ensin kh-tuella, ja kunhan tyttö pikkuisen kasvaa, sitten pph hommia. Meidän kunnassa hoitopaikoista on kuulemma huutava pula, että lapsia varmasti löytyy..

Jaaha, nyt pitää mennä jatkamaan hommia..

Harvoin kun tänne ehtii, niin ei meinaa malttaa lopettaa :whistle:

Ai, niin, ja meidän lokakuinen siis edelleen jatkaa samaan malliin, syö pelkkää tissimaitoa ja nukkuu paljon, liikkeelle pyrkii jonkin verran, kääntyy masulleen ja möngertää pienellä alueella ympäriinsä. Omasta äänestään tykkää, sen verran paljon kiljahtelee :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Ruusumaria Kokeilin antaa tytylle mustikkaa, neiti irvisteli ja kakoi eikä suostunut syömään kuin lusikan kärjellisen. :LOL: Onneksi ei ole kiirettä kiinteiden kanssa.
Siitä se alkaa =) me ei ollakaan vielä maisteltu marjoja. Hedelmä linjalla ollaan menty. Luumua söis vaikka kuinka ja persikkaa ja mangoa menee purkki kerralla :D
 
Hammaslääkärissä käyty ja 104euroo meni,kun 5minuuttia siel olin :eek:
Ja kaks uutta aikaa varattiin..ekal kerral paikataan pari reikää ja poistetaan hammaskivee ja tokal kerral sit leikataan 2viisaudenhammasta,APUA!
Onko kellään kokemusta visureitten leikkuksesta(hammaskirurgi hoitaa ne)? sattuuko ja paljonko yksityisellä maksaa?
 

Yhteistyössä