LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

milli myö mennään kuun lopussa neuvolalääkärille, taas. Jepen pituus kasvu on taittunut (alle sentti tullut syksystä ja käyrä laskee) mutta paino nousee hurjaa vauhtia :/ Syksyllä siltä otettiin jo kilpirauhaskokeet ym. Kaikki ihan hyviä. Suoli tuolla toimii MONTA kertaa päivässä, siis tosi monta. Ei mitenkää löysää muttei kovaakaan. Vatsavaivoja ei valita. ainoastaan noi iho-oireet, nuha ja silmät on niitä "oireita". Ja liittyykö nuo silmät sitte maitoallergiaan vai johonkin muuhun..
 
tuutis:Meillä Mealla kans pituuskasvu hidasta, n.4cm vuodessa. Siitä en nyt ole niinkään huolissani, koska enhän minäkään ole mikään pitkä todellakaan :ashamed: :D
Mut meillä taas toi painopuoli ja tyttö syö kuin hevonen, siis joskus paremmin kuin muut sisarukset. Mitään ei vaan tapahdu, enemmän tulee vaan ulos :/
En mä osaa sanoa että liittyykö maitoallergiaan silmäoireita? En ole koskaan kuullut mutta en kyllä yhtään ihmettelis. Olihan Meallakin jotain kummaa turvotusta kropassa ja kasvoissa ja hävis kun erikoismaitoon siirryttiin. Onhan noita vaikka mitä oireita allergioissa.

Ja äitivaan piti mun kans kommentoida että onneksi ei käynyt mitään pahempaa. Kyllä nyt kannattaa pistää asiallinen napakka valitus lastentarvikkeelle!
 
yksäiti :wave: meillä molemmat pojat on saaneet yöaikaan jumalttomia raivareita. Heränneet kesken unien ja sitte onkin täys kiukuttelu päällä :headwall: Neuvola oli sitä mieltä (jos nyt oikein muistan) että liittyis niihin yöllisiin kauhukohtauksiin jne. Ne on tosiaan hyppineet tasajalkaa sängyn vieressä tms.

Meil Daniel on nyt reilun 3v ja ihan kamala! :D Mieletön uhma ja tappelu päällä jatkuvalla syötöllä. Välillä uhkaa tulla minuu lyömään tosin äiti sanoo läppäävänsä takasin jos sen tekee :ashamed: ei uskalla poika kokeilla. Jesperiä kiusaa koko ajan ja viskoo tavaroilla jne. Tekee kaikkea mitä vain kuvitella saattaa :kieh: |O Minne on se ihana kiltti poika kadonnut joka mulla oli viel alle 2v:nä? Kuka sen on viennyt ja tuonut tilalle tuollaisen riiviön |O :D

Onneks tietää että tuo menee ohi aikanaan ennen uusia erilaisia murheita ja ongelmia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ei hitsit, miä oon aika hyvin pitänyt nyt illalla palstaa pystyssä :LOL: Pitäisköhän mennä jo pikku hiljaa maate kun tuo oma nukkumaan meno aikakin on mennyt jo ohi :D Taijampa mennä. Öitä ystäväiseni :wave:
Juu oon huomannu että rouva on nyt petrannut tuon poissaolonsa näin iltasella kirjoittelulla..... :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ei hitsit, miä oon aika hyvin pitänyt nyt illalla palstaa pystyssä :LOL: Pitäisköhän mennä jo pikku hiljaa maate kun tuo oma nukkumaan meno aikakin on mennyt jo ohi :D Taijampa mennä. Öitä ystäväiseni :wave:
Juu oon huomannu että rouva on nyt petrannut tuon poissaolonsa näin iltasella kirjoittelulla..... :LOL: :LOL:
:saint:
 
Mut Peetulla on kyl sit uhma vielä ihan erikseen...sillon nuo raivarit tulee vaan helpommin.
Ja tuo kyllä mua lyö,sylkee,potkii,raapii jne...jos onnistuu ;)
No mut nyt unille...oon ettiny itelleni lyhyttä hiusmallia netistä.Aattelin josko vielä lyhyemmäks leikkais kun en mä osaan tän pitusia laittaa mikskään... :ashamed:
 
Yksäiti meidän Annilla 3½ v alkaa tulla näitä myös kokoajan enemmän. Aina ollut tosi kiltti ja herttanen, mut nykyään menettää hermonsa aika helposti, huutaa, läpsii sekä mua että iskää ja kävelee nokka pystyssä pois. Me juteltiin tosta tänään miehen kans kun meillä tosi erilainen tapa noihin suhtautua, mies kuuntelee rauhassa ja sanoo rauhassa, mä rupeen huutaan ihan hulluna... Anni menee siitä ihan sekaisin, kun äiti huutaa :ashamed: Olen kyllä aina jonkin ajan päästä mennyt perässä ja on juteltu asia läpi ja sovittu. Mut huutaa ei sais, vaan olla rauhallinen. Lapsi menee sekaisin jos aikuinen ei osaa hillitä itseään silloin kun hän ei itse osaa hillitä itseään ja hallita tilannetta. Näin luin neuvolan oppaasta. Siis en nyt yritä sulle antaa mitään kasvatusneuvoja, kirjoittelen vaan omia ajatuksia, vähän itelle neuvoja ehkä... Mut siis juteltiin tosiaan ja aloitetaan portaalla istuttaminen, niin monta minuuttia kuin vuotta. Oon muutaman kerran kattonut niitä kasvatusohjelmia jossa on kauhukakaroita ja käyttävät aina niissä tuota portaalla istumista. Omaan huoneeseen ei kuulemma sais käskeä, sen pitäis olla turvapaikka, ei rangaistuspaikka.

Miten sä käyttäydyt kun Peetu saa raivareita? Musta on monesti tosi vaikee miettiä miten pitäis suhtautua ja käyttäytyä. Toi porrasjuttu vaan tuntuu ihan ok jutulta. Sen verran meillä on auktoriteettia siihen että se uskoo kun hokaa että ollaan tosissaan.

Vasta yhden mun tutun poika kylässä haistatteli, hakkas ja sylki äitinsä päälle, ikää 2½ vuotta. Et kyllä näitä riittää... tosi tympeitä juttuja, mut pakko vaan kestää ja yrittää pärjätä. :hug: Sulle!
 
Toi mun ukko on ihan sekasin :eek:
Se on automiehiä henkeen ja vereen... vihjasin sille että tahtosin uuden auton.. odotin semmosta suurta innostusta siltä, tokas mulle vaan että sulla on uudempi auto kun mulla ja mä voin hyvin ajaa sillä vielä 10 vuotta :eek: joku sille on tullu.. halvattu.. no jos auttas se että jankuttas tarpeeks kauan, jos se sitten suostus :D
Sitten äsken se saunassa haaveili koirasta, sanoin sille että no otetaan koira, siihin se totes että no ei halvatussa oteta :/ ihme äijä. Joku sillä viiraa. Autoonkin se sano että ei oo rahaa, sitten perään se totes että kossain huisin kaukana olis kiva mönkiä että saako hän huomenna mennä hakemaan sitä.. tasan ei mee onnenlahjat. No eipä tuo mönkiäänsä saa lähtee hakemaan, jos mä en saa itelleni uutta autoa ei sekään saa mönkiää, ajelkoon tolla meijän ajettavalla ruohonleikkurilla :D

Kyllä mua nauratti nuo Saran nukahtelut :D Voi toista :heart:

Tänään oli ihana ilma, tuli oltua ulkona varmaan yliannostuksen verran :)
Appivanhemmatki poikkes kylässä, huh heijaa sentään. Voi sitä lässytyksen määrää, mä en sitten millään ymmärrä sitä miks pitää lässyttää tolle pojalle. No Juho kuitenkin tykkäs kun mummo ja pappa kävi kylässä, ei meinannu millään käydä päikkäreille mutta sammu sitten tokille päikyilleen hetkeks kuitenkin.
Yöunille kävikin sitten tosi helposti, tais olla sen verran väsy. Vie nuo uudet taidotkin sen verran energiaa että välillä on aika väsynyttä miestä, välillä on pakko ottaa sohvalle syliin ja ruveta lukemaan satuja pojulle, kun muuten touhottas ittensä ihan puhki. Söpöä on kyllä kattella semmosta touhotusta. Kaikki pienet jutut kiinnostaa kamalasti, jumppamaton neppareitakin pitää saada räplätä koko ajan...

Tuossa olis pieni videon pätkä Juhon taidonnäytteistä--
http://s280.photobucket.com/albums/kk199/elinanum/?action=view&current=eteenpain.flv
mulla ei ole mikään kovin vakaa käsi joten tärinää ilmenee hieman.

Veetille paranemisia oksennustaudista!

Mitäs muuta, ei pysty muistaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Mammoliino, kukas teillä on terkkana? Meillä vaihtui samaksi kuin minun odotusaikana. Aluksi oli kaima parin kuukauden ajan.
No kaimasi oli tosiaan 4 ekaa käyntiä, mutta nyt muuttui takasin raskausajan tädiksi, eli "kaimasi+S eteen" :D Raskausaikanakin jutut oli tosi pintapuolisia ja painokeskeisiä, mutta minähän en käynykkään siellä montaakaan kertaa kun äitipolilla ravasin niin usein.

Kiitos kaikille haleista ja tsempeistä, kyllä tämä tästä! Pääosin oonkin aina ollu sinut itseni kanssa painosta riippumatta, ja itseasiassa hyvinkin äänekkäästi välillä ottanut kantaa näihin painoasioihin nimenomaan ylipainoisen näkökulmasta. Ja olen todellakin sitä mieltä, että kaikennäköiset saiminousiaiset saa mun mielestä tukehtua omaan kieleensä lausuessaan semmosia typeryyksiä kuten "minun mielestäni ylipainoisten pitäis laihduttaa jo ihan kohteliaisuudesta kanssaihmisiä kohtaan" :eek: :eek: :eek: Välillä minä hämmästyn suuresti ihmisten kommenteista ja kehotuksista. Sairausriskihän tämä on juu, sitä en todellakaan kiellä kun itsekin kamppailen useamman pitkäaikaissairauden kanssa, mutta että kohteliaisuudesta :eek: my ass!!! Täytyy olla ihmisellä lepakoita tapulissa kun tuommoisia sammakoita suustaan päästelee... Ei ole Saimi ihan noin yksinkertaisia nämä asiat, ei...

Nyt vaan tosiaan tämä alakulo tuli tuosta kun sain jo 10 kg pois ja se stana liukahti ovelasti takasin :kieh: Tiedän minä missä vika, mutta v****taa se silti. Ja terveysjutut mulla on nyt nimenomaan päällimmäisenä syynä tähän kilojenkaristamishaluun. Verenpainelääkkeitä en oo vielä joutunu alottamaan raskauden jälkeen (söin siis aiemmin), mutta päätä särkee jo uhkaavasti. Raskausdiabeteshan mulla on ollu kummassakin raskaudessa ja suvussa 2 tyypin diabetestä. Astmaisuutta on liittyen eläin ja siitepölyallergoihin.... Että listaa piisaa.

Lisäksi varmaan suurin v***tus tulee siitä kun vaatteet käy pieneksi :kieh: Mahduin tässä välillä jo monta vuotta vanhoihin farkkuihin ja olo oli aivan ihana. Eilen yritin vetää samoja byysiä jalkaan niin vyörenksu jäi kouraan kun yritin sinnillä vetää niitä ylöspäin :ashamed: :kieh: Että lainapeitteelle on tosiaan kohta käyttöä...

Mutta eiköhän tämä taas tästä kun saan taas vähän kiinni elämän syrjästä niin on helpompi hallita sitä omaa pussia rapisuttavaa kättäkin :)

:heart: R

muoks. Ja sitä piti vielä sanoa että pikkumyyn jutut on kyllä nyt aivan omaa luokkaansa, täältä iso :hug: sinne!!! Toivotavasti saatte asiat selvitettyä olipa lopputulos mikä tahansa, sillä epätietoisuus se on se mikä tappaa.... Tosi paljon voimia sinulle!!!
 
DOGTOR (55kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta -700g, nyt 64kg
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta -500g, nyt 68,5kg*
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -800g, nyt 68,1kg*
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +400g, nyt 84,8kg*
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78,5kg
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta +/-0g, nyt 74,4kg*
VILMA-ONNI (60kg) lähtöpaino 71kg viime kerrasta +/-0g, nyt 72kg
 
huomenta.siis näinköhän tyty on jollekkin allerginen..sille yön aikaan ilmestynyt mahaan sellasia näppylöitä,jotka on ihan ryyhelmää..ei ole punotusta ei mitään..sama reisissä..ja kun otin vaipan pois ja pesin kakkendaalit,niin kaks sellasta etusormen kynnen kokosta länttiä oli pyllyvaon lähellä..ilman nahkaa.. :eek: siis nahkat rullalla..
eikä kakka ollu kerenny kun varmaan 5min olla vaipassa..

sitten miettiny pääni puhki et mitä se eilen söi..kalaa söi..jota se on syönyt aijemminkin..ja sitten neljän viljan puuroo enne nukkumaan käyntiä..voiskohan tuo nyt tehä..päärynä/persikka sosetta myös..ja samoja eväitä kun muinakin päivinä..eikä ne ole tehneet..et oiskohan se tuo neljän viljan puuro nyt aiheuttanu ..kun tää oli oikeestaa kolmas kerta kun se sitä söi..kahella aikasemmalla kerralla ei kelvannu..nyt söi tosi hyvin sen..tänä aamuna ei sit ole kelvannu mikään..

no meillä on tänään neuvola..pitää siellä kysyy..
 
Hui, meni kylmät väreet kun luin tota äitivaan tarinaa kylvetyksestä. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin :hug:

Ja PuPun Juho menee eteenpäin kyllä mahtavan hienosti! Meillä kyllä pysytään vielä suunnilleen samassa paikassa, navan ympäri menee ja välillä saa jaloillaan ponkaistua itseään vähän eteenpäin.

Niinukka - hyvä, että teillä on tänään neuvola niin saat sieltä sitten tietoa

Ja kiitoksia onnitteluista :heart: :hug:

Hilma nukkui tänään 7.30 asti, iloinen ylläri kun on jo pitkään ponkaissut ylös aika tarkkaan kuudelta :)

 
Huomenta!

Meillä yhä edelleen noita tietsikka ongelmia. Alkaa hermot menemään, kun ei voi töitä tehdä ollenkaan. Ei tule mitään tästä... :headwall: Muuten sais ollakin, mutta kun sais edes tonn laskujen tulostuksen toimimaan...

Eemelillä ei mitään. Meillä on alettu heräämään nyt ihan säännöllisesti klo:6 aamulla. Mutta kun en mene sinne, niin hän leikkii vähän aikaa omilla leluillaan ja syö peukkua ja nukahtaa uudelleen. Nukkuu sitten johonkin seittemään. Illalla nukahtaa kuitenkin jo aikalailla ysin pintaan.

Pepisa sait takasin yv:tä.

Mitähän muuta piti.... :hug: kaikille sairastaville ja orastaville sairauksille.

Täällä on aivan ihana auringon paiste. Pitäisköhän mennä eemelin kanssa vähän kävelemään johonkin. Vois alkaa opettamaan tota ulkoilua kaksi kertaa päivässä. Kävis keräämässä vaikka krookuksia mummille... Johan ne tossa nurmikolla näkyy kukkivan (siis miten ihmeessä niitä on koko nurtsi täynnä...). Vois tehdä ihan hyvää molemmille.
 
Leya me ollaan kàytetty aina korvikejauhoa ja sità ei valitettavasti voi tehdà jo valmiiksi jààkaappiin ja jàmàt pitàà aina heittàà pois.. Ainut mità mà keksin jolla voisi edes vàhàn sààstàà aikaa on pistàà jo valmiiksi tarvittavan mààràn jauhoja tutttipulloon, tuttipullo kiinni ja korkki pààlle ja toiseen vesi, veden làmmitàt sitten mikrossa ja kaadat vaan tuttipulloon niin ei ainakaan tarvitse unenpòpperòssà ruveta laskeskelemaan mittoja.. :) Tosin tàmà keksittiin nyt.. 5 kuukauden jàlkeen :D:D

Nyt hampilààkàriin.. jo 5 kertaa menossa kun tuo raskaus teki omat tuhonsa purukalustoon :(
 
Milli: Meillä tuo Eemi ja Ida molemmat olleet sellaisia hikoilevia vauvoja.
Tuntuu että aina on liikaa päällä. Ja Ida 7v vieläkin aina kuumissaan.
Eemi nytkin nukkuu partsilla, päällä sukkikset, body, ohut kypärämyssä, ohuet tumput ja tossut, ja kevätpuku, ja päällä peitto..ja kun sen sieltä haen, tiedän että se on kuumissaan.
Mutta juurikaan vähempää en kehtaa sille tonne ulos päälle laittaa :x
Ja yöllä sillä lyhyt body, ja peiton potkii pois, ja hiki on päässä..hassu vauva:)

Tänne ei uutta muuta. Eemi nukkuu, viime yö meni ihan ok, paitsi että koko ajan poika halusi juttuseuraa..sillä nyt koko ajan päällä kauhea meno, tuntuu että se ei osaa rauhoittua. Ihan kuin se ajattelisi että jotain tärkeää menee ohi jos nukkuu:)
Hyvä uutinen on se, että Eemi nukkui mun kainalossa 07.15 asti, otin sen viereen klo 05, ja luulin että taas noustaan, mutta pojupa sammui kainaloon, ja antoi äiskän nukkua pidempää. Näin pitkään en ole nukkunut moneen kuukauteen:)

 
Hienosti Pupun Juho ryömii =) :flower:

Täällä on niin masentava ilma kuin olla ja saattaa. Eikä oma mielialakaan mikään raponen ole. Näyttää siltä että mua alkaa ihan tosissaan väsyttämään. Onneksi tänään on tulossa siivooja, niin jospa puhdas koti hieman kohentaisi tätä omaa mieltä.

Yksäiti: Meidän Anni ei ole koskaan saanut raivokohtauksia, mutta ilkeä tietenkin on joskus muuten vaan. Kuulostaa aika hurjalta enkä tiedä kuuluuko se oikeasti ikään/asiaan. Jotenkin mulla on kuitenkin sellainen kutina, että tämän pojan kans minäkin saan kokea ihan uudenlaisia haasteita kasvatuksen suhteen :eek: Nyt jo välillä tuntuu siltä ettei omat voimat riitä tuon kans, kun on sellaista tulta ja tappuraa. Kun suuttuu niin se on oksat pois ja heti! Ja se tässä väsyttääkin kun kukaan muu ei saa tuohon minkäänlaista yhteyttä että se rauhoittuisi ja mullakin se on välillä kovan työn takana.

Paistaisi edes ulkona aurinko, mutta kun ilmakin on synkkääkin synkempi. :'(
 

Yhteistyössä