LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

katjanna, myö asustellaan täällä Hämeenlinnan kupeessa! On vähän pitkä matka sinne Ouluun... :LOL: No mutta jos kävis kattelemessa tuol kaupunkissa joku pv jos löytäis jotkut ja tarvittais myös turvaistuin tuolle mimmille. Ei nyt ihan vielä mut eipä siihen kauaa enää mee ku saapi kaukalon jättää käytöstä...niin ne meitin vauvat vaan kasvaa!!! :heart:
 
Eihän mun ole enää tänään pakko tehä mitään, eikö vaan :/ Miä en enää jaksa |O Aamusta saakka oon touhunnut mutten ole mitään näkyvää saanut aikaiseksi :ashamed:

tiipiille :hug: peukut pystyyn että teijen yöt rauhoittuu

 
Hui kamala Niinukalle :hug:

Käytiin koko perhe kävelyllä ja Anni pyöräili. Puistossakin oli kavereita ja aivan mahtava auringon paiste tuli nyt illalla. Annin kurahousut on vaan menneet johonkin hukkaan täällä kotona tai päiväkodissa. Saa nähdä miten meidän aamuisten puisto retkien kans käy kun ei ole kuriksia. :eek:

Tuutilulla
minä inhoan remontteja, rakentamista ja muuttoa yli kaiken |O Ei ole pakko tehdä enää yhtikäs mitään jos minulta kysytään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Ja pesuaineet kandee tsekata - hajuttomia ehdottomasti. Ja ei huuhteluaineita.

Tämmösiä ehdotelmia Milekolle-ko ?

Tulipa tuosta mieleen, että Sannin jalat meni tuollaseks, kun aloin käyttää omenahuuhteluainetta hajuttoman lisäks...


Hipkukka
Mitähän murkkuainetta se on????

Mammoliino
Et kai sinä tosiaan oo nauranu mun totisille ja tärkeille sähköposteille. Hyi sinua... :LOL: ;) :whistle:

Santti
Vajaa puolikas tuubi Lipolania meni ihan ekana. Eikä auttanu. Nyt just tällä hetkellä on ihan sama, mitä rasva maksaa kuhan se vaan auttaa. Pelottaa oikein, et millon tuo nahka rasahtaa rikki ja alkaa vuotamaan... :eek:

 
Mileko paketti on eteisen pöydällä odottamassa postiin viemistä.
tin mun pitikin kysymäni juuri tänään, että eikö paketti ole vieläkään tullut :D

Nyt on rippijuhlat käyty. Töitäkin ehdin tässä tehdä sen verran, että sain tehtyä muutamille teille tahranpoistopaketit valmiiksi lauantaiseksi. Joskin tein vahingon laskujen kanssa :( Kirjoitin vahingossa tämän päivän laskutuspäiväksi ensi lauantain sijaan. Joten ei mitään kiirettä maksamisen kanssa...
Sitä piti kysymäni, että mitä tehdään yksäidin ja nytyn paketeille? Lähetetäänkö vai saadaanko toimitus jotenkin ensi lauantaina? Vip saa paketin heti, kun ensi viikolla tulee lisää niitä aineita... On lähtenyt jo pari päivää sitten tulemaan, joten pitäisi tulla ihan kohta.
 
sanoin tossa miehelle että,huh et säikähyksellä se autoreissu selvittiin..kiitoksia kaikille haleista just tuon takia en ainakaan yksin mielellään lähde ajelemaan,ja vaikka ukkokin ajaa ihan mielellään autoa,ja mie melkein aina pitemmät matkat nukun,niin voipi se ukkokin nukahtaa.. :eek: en vaan mie..

mie suunnittelin jos venlan kanssa lähetään huomis aamuna käymään seurakunnan perhekerhossa..ei olla aikasemmin käytykkää..mies menee yöks töihin,niin sais sitten nukkuu,mietti tos et pitääkö töistä korvatulppia ottaa mukaan..nimittäin tosta neitistä on tullu ihan mahoton kiekujainen,huutaa mölisee,ja jos kukaan ei häntä huomaa,niin huutaa vielä kovempaa :D

miun pitäs taas tilata valokuvia,joku taas räpsiny kuvia..ja pitäs albumikin käydä ostamassa..meillä kaks albumia tytystä jo kuvia :eek:

 
mileko se voipi ihan hyvin johtuu huuhteluaineen vaihoksesta,se sannin ihottuma..aika voimakkaan hajusia monet huuhteluaineet kyllä ovatkin..ite oon nyt pitkään käyttäny tota comfortin aloevera huuhteluainetta,se on sellanen joka ei tökkää..kaikki muut huuteluaineet melko nopeesti käy yököttämään,siis se haju..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Hipkukka
Mitähän murkkuainetta se on????
Bayer muurahais Bation. Tai jotain, mie oikein tiä mikä tuossa laatikossa on nyt aineen nimi ja mikä valmsitaja. Tää on taekoiettu vain ulkokäyttöön. Oikeesti pitäs sekottaa jauhe eka veteen ja sit kastella pesä. Mut mie laitan reilusti jauhetta pesän päälle ja kastelen sitä pesän :ashamed: olen kamala ympäristörikollinen ja myrkyttäjä. Mut ne penteleet tekee sen pesän siihen viereen mistä en oo myrkyttäny :kieh: Pitäs kai koko piha käsitellä ... paljonkohan siihen tarvis tuota jauhetta... hmmm...
 
jaa... jos nyt ehtis kirjoittamaan jotain ihan oikeasti.

niinukalle piti sanomani myöskin, että onneksi pääsitte säikähdyksellä.
Meillä on kanssa pojasta kuvia ihan törkeästi. Onneksi on digikamera, joten suurin osa kuvista on koneella eikä paperilla. Eikä ole pakko teetättää niitä.

Mitähän muuta.... onko jotenkin nykyään niin lahopää, kun tarvii miettiä näin kovin :LOL:

Mileko aika monissa kaupan pyykinpesuaineissa on zeoliittiä, joka jää tosi hyvin vaatteisiin ja aiheuttaa kutinaa. Mitähän lie huuhteluaineissa. Mulle ei sovi kuin yhtä laatua tai sitten kutiaa kovin. Toivottavasti saatte avun siitä rasvasta. Mulla ainakin tosiaan auttaa atooppiseen ihoon. Eikä eemelillä ole ollut vielä pahemmin vaippaihottumaan. Paitti kuin silloin ripulin aikaan, kun ei mikään rasva auttanut.

Tuutilla toivottavasti alkaa remontti helpottamaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Hipkukka
Mitähän murkkuainetta se on????
Bayer muurahais Bation. Tai jotain, mie oikein tiä mikä tuossa laatikossa on nyt aineen nimi ja mikä valmsitaja. Tää on taekoiettu vain ulkokäyttöön. Oikeesti pitäs sekottaa jauhe eka veteen ja sit kastella pesä. Mut mie laitan reilusti jauhetta pesän päälle ja kastelen sitä pesän :ashamed: olen kamala ympäristörikollinen ja myrkyttäjä. Mut ne penteleet tekee sen pesän siihen viereen mistä en oo myrkyttäny :kieh: Pitäs kai koko piha käsitellä ... paljonkohan siihen tarvis tuota jauhetta... hmmm...
myö tehtiin viime keväänä silleen et laitoin tota jauhetta veteen ja kastelukannuun..ja mies kierti kaikki kusiaisien pesät ja koko talon sokkelin vierukset kastellen.kyllä hävis murkut..mutta nuo kusiaiset on ainakin aika usein metsäisien tonttien onkelma..miekii varmaan toistakymmentä murkkupesää olen tältä tontilta kaivanu ylös ja vieny tonne mehtään.
 
Nohnii, sainpas vihdoin laitettua kantoreppu tilauksen menemään :D Oli kyllä työläs homma. Koko päivän olen yrittäny. Olis kai muuten sujunu hyvinkin, mutta tuo vaippapöksyinen diktaattori oli sitä mieltä ettei äiti nyt saa touhuta yhtään omiaan. Aina kun sai nettikaupan auki niin kuulu komento. Nytkin ollaan yritetty nukuttaa toista tuntia. Nukahtaa, mutta herää kohta uudestaan. Nyt ollu jo 10 min hiljasta, olisiko hyvä merkki ?!?

Miten työ muuten yritätte rauhotella heräilijää takaisin uneen? Silloin meillä rauhottuu helposti jos vain tutti on pudonnut -> tutti takaisin suuhun. Mutta kun joskus huudetaan tutti suussa. Sillon oon vaihtanututin toisenlaiseen ja se joskus auttaa. Mahan silitys on myös yksi keino rauhotella. Mutta mitäs muita keinoja vielä olisi?
 
mileko kokeileppa huvikseen pestä pyykki lv jauheella ja comfort sensitivellä,siin on sellanen vauvan kuva..tosi mieto ihana tuoksu ja meiän pojalle sopii,muut ei käy..
jaksuja valvojille,kyl ne yöt jossain vaiheessa rauhottuu neuvolass kannattaa mainita asiasta..
heidi meil sattu 2 vuotta sit silleen et oltiin ukon kans menty jo sänkyyn maate ja se sit jotenki käänty kattoo taakse päin ja siinä oli seissy musta hahmo ja äkkiä pois lähteny..noo mentiin ulko ovelle kattoo nii se oli apposen auki ja mä laitoin sen varmasti kiinni lukkoon..tämän takia mä en uskalla nukkua yksin ilman koiria..ja on näitä juttuja vaik kuin paljo mut en viiti pelotella teitä..

huomenna aamulla aikaseen on ukolla kysille aika ja mä käyn cittarissa ruoka ostoksilla ja katon anttonille sitä kevät pukua,ostan lassien puvun jos on ku meil on lassien supra tec toppa haalari ja on tosi hyvä..

meil on tänään ollu melko äksy poitsu..ja mulla on taas ollu niin paska fiilis,ilmoitan nyt ei kerhoilevillekkin että minulla todettiin synnytyksen jälkeinen masennus,kävin verikokeissa ja kilpirauhas kokeissa nii ne on ihan moitteettomat..neuvola lääkärillä on seuranta 2vko välein ja lääkitystä tarjottiin mut en vielä aloittanut,kokeilen meneekö ohi tällä auringon paisteella ja kesän tulolla..mut unilääkkeitä syön joissa on seassa rauhoittavaa..
mulla on tosi ihana lääkäri,kuuntelee ja ottaa kaiken tosissaan..sekä painotti että jos olo menee yhtään pahemmaksi niin heti vaikka päivystykseen..
vaikeeta tästä oli suunsa neuvolassa avata mutta nyt olen onnellinen että sain suuni auki..en ole vielä kertonut muille kuin teille ja ukolle sekä tädilleni..enkä kerrokkaan kun ystäville..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Nohnii, sainpas vihdoin laitettua katoreppu tilauksen menemään :D Oli kyllä työläs homma. Koko päivän olen yrittäny. Olis kai muuten sujunu hyvinkin, mutta tuo vaippapöksyinen diktaattori oli sitä mieltä ettei äiti nyt saa touhuta yhtään omiaan. Aina kun sai nettikaupan auki niin kuulu komento. Nytkin ollaan yritetty nukuttaa toista tuntia. Nukahtaa, mutta herää kohta uudestaan. Nyt ollu jo 10 min hiljasta, olisiko hyvä merkki ?!?

Miten työ muuten yritätte rauhotella heräilijää takaisin uneen? Silloin meillä rauhottuu helposti jos vain tutti on pudonnut -> tutti takaisin suuhun. Mutta kun joskus huudetaan tutti suussa. Sillon oon vaihtanututin toisenlaiseen ja se joskus auttaa. Mahan silitys on myös yksi keino rauhotella. Mutta mitäs muita keinoja vielä olisi?
me tuikataan maitoo suuhun ja samalla pään silittelyä,sit tuti suuhun..näin meillä asettuu heti..ja meidän poika tykkää hirveesti kun selkää ja kylkeä ns. hieroo,silittelemällä mutta hiukan kovemmin..

 
Ihanaa, hiljaisuus vallitsee talossa :D Ja mikä on toisaalta vieläkin ihanampaa, ukko menee huomenna töihin viikon pekkasten vieton jälkeen :whistle: :ashamed: Jos tuolla on iltaviikko niin remppa seisoo sen ajan :headwall: En miä kyllä tätä kaaosta kaipaa mutta oishan se kiva kun edes tuon kolon pielet sais tehtyä. Tapetteja ja uusia lattioita saan haaveilla varmaan aika kauan ja ne molemmat ois ehdottomat ainakin noihin kahteen huoneeseen (keittiöön ja tuohon perähuoneeseen johon aukko keittiöstä tehtiin). Hurjasti tuo poiki lisähommia kun pari kaappia keittiöstä menetin ja tasoakin jonkinmoisen pätkän. No onneksi nuo suurimmat siirrot on tehty. Pieni sälä viel ettii paikkaansa.

Nyt pitäis viisastua ja miettiä muutamaan kertaan mitä täällä vinkuu. En voi siis suositella teitä pyytämään ukkoa seinää kaatamaan, se kummasti kostautuu itselle :headwall: Taikka vaatekaappien puutteessa luovuttamaan lapsille omat kaapit ja siirtämään omia vaatteita sinne tänne minne mahtuu... tai.. en ees viiti kaikkea kirjottaa mitä oon joutunut tekemään mun hitsin hyvistä ideoista johtuen :D

Ai niin, myö kun vietiin ne meijen vanhat sohvat yläkerran aulaan niin mun äiti kosiskeli niitä tänään. Jos annetaan ne sille niin saadaan tilalle kirkkaan punainen vuodesohva ja nojatuoli kera rahin. Ne meijen vanhat on ton tyyliset malliltaan (beiget ja joku himmeä kuviointi)
Saas nähä mitä tehdään kun enempi miä noista tykkään kun tosta vihreästä kulmasohvan rohjakkeesta :kieh:

 
tuutilulla tuo punakukkanen nojatuoli on aivan ihana..jotkut ton tyyliset ostan sitten joskus vuonna nakki ja makkara,kunhan meillä olis joku kaunis päivä "lisäsiipi" :D jossa olis oleskelutila,ja meijän makkari...

hipkukka meillä on tähän mennessä rauhottunu sillä et olen vaan laittanu tuttia suuhun,ja rättiä korville..ei oo kollottanu vielä kertaakaan silleen tuttisuussa..eikä itke oikeastaan silloinkaan vaikka yöllä tutti putoo suusta,alottaa vaan semmosen hirmusen myöhkäämisen.ei muuta :eek: miun tuo vanhin tyttö kyllä kollotti yöllä,vaikka tutti oli suussa,siis aika ärsyttävän kuulosta :eek: sitten sitä piti silitellä,tai antaa maitoo..
 
Pikaseen pyörähdän ja painun nukkuun.Oon tänään krapuloissani oksennellu ja maannu vaan lattialla koko pvä :LOL: huh huh...tuli vissiin otettua yks liikaa eilen :whistle:
No mut onneks helpottaa jo ja sai syötyäkkin vihdoin.Eipä tarvi taas piiiitkään aikaan lähtee mihinkään.Nyt nukkuun,huomena tulis hoitaja taas 8-11,taidanpa ponkasta itteni salille.
 

Yhteistyössä