LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

mileko meilläkin ne murkut viihty hyvin astianpesukoneessa :eek: mutta tulipahan sit lähtö kun koneen laitoin päälle..ja toinen on kompostisankko..huh huh..
en minä oikeastaan muita murkkuja inhoo kuin niitä kusiaisia..ja tällä tontilla niitä piisaa..aina keväisin saa lapiolla tonkaa pesät pois ja viskata tonne mettään..
meillä oli mökillä niitä hevosmuurahaisia,ne on ilkeitä kun ovat tosiaan ku hevosia..ja sitten toisilla siivet selässä :eek: yöks...

ja nuo hirvikärpäset..ai ihanuus..täällä niitä piisaa,aina syksyllä kun esim puolukassa käy..ilkeitä on,kun menee takin sisälle,ja sitten hiuksiin :eek:

joo,mureke on uunissa..joten kaikki saa samaa ruokaa.paitti venla..en kylläkään tee useempaa sorttii..saapi kelvata yks evät,joka iikalle.. :D
 
Ihanaa kuulla teidän miehistä ;) :)
Lievittyy tää oma haavekuva auvoisesta ja ihanasta toisesta 50% vastuuta kantavasta, valvovasta yms käsparista ....
Ei vainenkaan - puolensa kaikella . Täällä ei oo kelle marmattaa, pitää vaan ykskantaan tehdä kaikki itte - hyvinhän tuo onnistui. Kuten vaikka auton katsastus Viun kans. saa nähdä miten käy kesärenkaiden vaihto meiltä naisilta .... :)

Päivähoidosta - kokeneemmat - mitä pitäisi erityiseen katsastaa tai kysellä jos sitten sais aikaa kierrellä nuo lähi päiväkodit TAI sitten siitä luultavammin mun ensisijaisesta eli perhepäivähoidosta ?
Varmaan :
- tilat, leikki ja nukkumatilat ja ulkoilumahikset ?
- ateriarytmit
- omien arvostuksien mukaan - noooh , selvähän se että haluis että just mun pienelle ois aikaa jollakulla . Ja mahdollisuuksia huomioda lapskohtaisia juttuja

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Krisulle... tsemppiä maitoallergian kanssa... Niistä maitopurkeista tulee tosi kivoja koristelisiä, kun päällystää sisustukseen sopivalla kankaalla ;) . Mä haalin niitä purkkeja aina kaikilta :p

Juu,mäkin olen jo maalaillut niitä purkkei ja koristellut ja laittanut tytön huoneeseen hyllylle koristeeksi :D
Täytyyhän niille jotain hyötykäyttöä keksiä,kun niin kallista tavaraa on :LOL:
Ja kiitos tsemppauksesta,ehkä tämä tästä..kun nyt ainakin tiedetään mistä tää kaikki johtuu.

Ja tosiaan mileko meillä yks merkki tästä allergiasta oli ruuasta kieltäytyminen..sitä aiheutti kyllä refluksiakin,mutta oikealla korvikkeella typy sentään syö ilman huutoa, Ens viikolla alotetaan lääkitys refluksiaan ja toivotaan,että tilanne parantuisi vieläkin enempi ja voitas alottaa kiinteet(joita typy vaan aikasemmin sylki ja oksensi).
 
ruusumaria ettei ois hopeatoukkia tai tutummin sokeritoukkia?ne on ihan harmittomia ja ei levitä tauteja.just jotain ketjusta luin :D
murkku ongelma meillä oli talvella..wc:stä ei voinu sammuttaa valoja tai se oli muurahaisten valloittama ja keittiössä oli roskis kaapissa ja tiskialtailla..tuikkasin murkku myrkkyä nii johan läksivät..pitää vaan varovasti myrkytellä koirien takia,mut oon kuullu et kaneli karkottas murkut..

hmm,jotain muutaki piti kommentoida..
mut se juttu..

eli tiistaista lähtien oli se digiboxin säädin kateissa,ei löytyny mistään!!!eilen tultiin kuopiosta kotiin nii se nakotti keskellä olkkarin mattoo..no sit illan kähmässä olin tänne kirjottamassa ja hetkeks jäin miettimään mitä kirjotan ja samalla katoin kirjahyllyyn nii huomasin et sellanen kehys missä on mun ja ukon kuva + feikki kihlasormukset ja kaiverrettu meidän nimet ja kihlapäivä..no se oli käännetty ylös alaisin ja sitä ei oo meistä kumpikaan tehny..ja ei oo voinu olla kukaan vieraskaan,koska meil on tollanen säkkituoli kirjahyllyn lasioven edessä et ois huomattu jos joku vieras ois lasioven avannu,sit ei lapsetkaan yllä noin ylös ja kellään ei oo avaimia meille..

ei tää päivällä kyl niin pelottavalle kuulosta mut ei toi kivaakaa oo..

tolle digiboxin kapulalle voi olla selityksenä nuorin koira,se on voinu piilotella sitä jossain ja palauttaa nyt sen,mutta kun siinä EI kyllä ollu hampaan jälkiä/kuolaa..ja kuolaa meiän koirista lähtee litroittain :D
 
katjanna tààllà sanotaan aina kilteistà lapsista ettà se on enkeli... :ashamed: Korjaan tuon sitten ja sanon ettà riiviòmuksuja :D Niin ei tule kellààn mitààn pahaa mieleen ;) =)
Tukasta tuli punainen, sanotaanko ettà kaipaa pari pesua jotta làhtee tuo ràikeys pois muuten kyllà tykkààn :) Ehkà enemmàn kuin ajattelinkaan :D Kiva vaihtaa vàrià silloin tàllòin :)
 
Kukaan ei voi ymmärtää millainen tuo meidän pikku isäntä on |O Se on viisi minuuttia hiljaa ja sitten se alkaa :eek: kauhea kitinä, rääkyminen jne. Siis voiko kellään olla tuollaista hampaiden puhkeamista |O |O Hampaat ne ihan varmasti on, koska työntää kokoajan nyrkkiä suuhun ja samalla itkee. Äsken laitoin 100mg supon ja isännän vauvan kans vaunuilemaan. Oikeasti jos nuo hampaat ei kohta puhkea ikenistä niin mulla puhkeaa kupoli :headwall:

Meidän vaunut on ostettu Oulun lastentarvikkeesta, merkki on emmaljunga city cerox 360. Voin suositella, ovat äärettömän ketterät ja kasautuvat kohtuu pieneen tilaan. Hinta on normaalisti 575?, mutta viime viikon oli sellainen tarjous että nuo sai 300?. Varasin rattaat etukäteen ja kävin hakemassa vasta loppuviikosta ja kävipä tuuri kun tajusin varata etukäteen tuon värin. Just tuo väri mun oli nimittäin ihan pakko saada :D Liikkeen päällikkö oli soittanut myyjälle ja haukkunut hänet ettei saa myydä tuota väriä siihen hintaan, mutta kun olin jo ehtinyt kaupat sopia ja varauksen tehdä oli liikkeen pakko myydä ne mulle tuohon 300? hintaan =) =) Sitten on vielä tuosta rattaasta ensi viikosta lähtien sellainen tarjous että viime vuoden värejä saa hintaan 399? Mistäpäin Hemuli olet?
 
ok Katjanna, pitää katella jos jostain muualta kaverille löytyisi rattaat :) Ja AIVAN IHANAT Aatun uudet rattaat!

Pitää taas mennä, lukaisin vaan äkkiä taas viestit ja saahan tulla kertomaan hyvät uutiset?? :attn:

Minttu laittoi eilen nukkumaan 20.00 ja heräsi 04.30 syömään, söi ja nukkui puoli kahdeksaan :eek: :eek: :eek: :eek: Siis edellisenä yönä mies heräsi sen kans ainakin kahdeksasti!! Kävin kahdesti tarkistaan yön aikana hengittääkö... On siis monta viikkoa syönyt yön aikana 3-4 pullollista ja heräillyt muutenkin. Kaksi asiaa tehtiin erilailla eilen illalla:
-korvalääke loppui (eli korvasärky on voinut helpottaa, MIntulla on saattanut olla jo pidemmän aikaa korvatulehdus, sanoi lääkäri)
-Annoin iltapuuron. Tähän asti annettu vain velliä.

Eli katsellaas nyt miten tää jatkuu, mut olihan mahtava yö :LOL: Nyt oli mun vuoro kirjoittaa hyvästä yöstä, pikkuhiljaa meistä jokainen sen tekee, tsemppiä siis jokaiselle yökukkujan äidille :hug:

Ainiin, ja ukkoa vihaan sen joka toisen minuutin, mut oikeesti toi on aivan ihana :heart: Monasti antaa nukkua koko viikonlopun että jaksan viikolla... siivoaa, hoitaa lapset, tekee ruokaa jne... mut eihän tyytyväinen voi olla? :whistle: No oon mä oikeesti, mut pitäähän välillä tapellakin, et on sitten syytä sopia... ;)
 
Topsy: milloin sille kaverille vauva syntyy? Ehtiikö odottaa sinne kesän kynnykselle? Meillä iltapuuron aloittaminen pidensi yöt samanlaisiksi kuin Mintulla. Kaksi viikkoa sitä kesti, sen jälkeen ollaan taas heräilty kolmen jälkeen syömään. Mutta vain kerran yössä herätään =) Ja ihan varmasti korvatulehduskin on häirinnyt Mintun öitä aikaisemmin.

 
Muurahaisista Meillä on pihamaa pullolaan niitä. ihan talon nurkilta löytyy mauriaisten pesiä, pihatieltä kusiaisten ja mettän rajassa on hevosmuurahaisia. Joka kesä käyn levitteleen myrkkyjauheita pesäaukoille, aina kun uus aukko löytyy. On muuten tosi jytyä myrkkyä, maa-alue mihin sitä oon levittänyt pysyy murkkuvapaana kaksi kesää. Varsinkin noi kusiaiset ottaa päähän, kiva laittaa poika ens kesänä maahan köllötteleen :kieh:

Hammaskitinöihin Meillä auttoi pahimmassa kitinä vaiheessa harson sisään laitettu jääpala. Sillon ei kelvannu jäähdytetyt lelut eikä tavalliset purulelut, mutta jääpala oli tarpeeks kylmää, että ikenet turtu.
 
Täälä on sitten jonkin moista "unikoulua" alotettu, eli yötissittelyt saa nyt jäädä. Eilen illalla Silja nukahti siinä 22.30 ja heräili aina vähän väliä syömään. Hiljalleen se muuttu sitten siihen että musta tuli taas tutti hälle, heti kun tissin otin suusta pois niin heräs tai jos ei heti niin 5min sisällä :headwall: Tähän meni kyllä totaalisesti hermot mulla, mies sitten otti tytön ja anto mulle korvatulpat. Mies oli sitten kantanu ja hyssytelly Siljaa joka olikin sitten nukatanu aika helposti ja nukkuivat olkkarissa 3,5h putkeen! Tyttö heräs aamulla 7 aikaan ja taas oli sama hyssyttely eessä, mutta miehen mukaan tuo nukuttaminen oli kuitenkin helpompaa ku mihin oli varautunu.

Mulla on itellä kyllä tosi huono omatunto tästä koko hommasta :ashamed: mutta yksinkertasesti tämä yötissittely on menny meillä aivan höpöhommaks. Sen vielä jaksaa jos pitää 2h välein herätä imettään, mutta ei sitä jos musta tulee tutin korvike...

Päätettiin nyt aamulla että jatketaan tätä "unikoulua" (mua inhottaa tuo sana) ja pitää vaan molempien sitoutua siihen sekä kunnolla suunnitella ennen nukkumaan menoa, viimeyönä kun meinas mennä meillä riitelyks :/

Voi että mua kyllä surettaa tämä tilanne ja syyllisyys painaa, mutta mulla lähtee kyllä kohta järki päästä jos tilanne ei ala muuttumaan :ashamed:
 
Tiipii: älä ihmeessä tunne huonoa omaatuntoa tuosta. Ei ole kenenkään edun mukaista että Silja oppii pitämään tissittelyä yöaikaan tapana. Sinä väsyt, Silja väsyy ja lopulta varmasti mieskin väsyy. Äitiys on ainaista huonon omantunnon potemista eikä siitä pääse yli eikä ympäri. Mulla on aina ollut paha paikka siirtää lapset omaan huoneeseen nukkumaan, mutta sekin tunne menee ohi. Nyt kun teillä alkaa yöt sujumaan tuon järjestelyn myötä paremmin ja ihan varmasti alkaa, niin huomaat varmasti pian kuinka hyvä juttu tuo ns.unikoulu olikaan. Tsemppiä!
 
dogtor mulle on sattunut vielàkin pelottavampi juttu.. Oltiin kaverin kanssa mun huoneessa ja yhtàkkià sanoi mulle ettà kato tuota sulkapallo mailaa.. ( mulla roikkui seinàllà sulkapallomaila ) ja se heilui kauhea vauhtia siinà seinàllà :/ Kukaan ei siihen ollut koskenut, "itsestààn" rupesi siinà heilumaan... Muutakin sattui samassa huoneessa ja uskon edelleen ettà siinà huoneessa oli kyllà muutakin elàmàà.. televisio ( joka piti nappia painamalla saada pààlle) aukeni itsestààn, stereot rupesivat soimaan, yòllà kuulin joku kerta ihan selvàsti kun joku hengitti oven takana... Muutenkin tuli ihan kylmàt vàreet aina siellà... :eek:
 
Hipkukka: minä olen kokeillut tuota jääapala hommaa ja on ihan totta että se helpottaa, mutta vain hetkeksi. Samoin kun helpottaa jääkaappi kylmä porkkana, kurkku jne. Mun pitäisi olla kokoajan hieromasaa ikeniä tai pitämässä jotain kylmää suussa. Vauvan omista käsistä kaikki tippuu ja siitä se riemu repeää kun ei saakaan itse porkkanaa takaisin suuhunsa :'(

Mulla näyttää olevan tänään nettipäivä :D laiskottaa eikä jaksa mitään muutkaan tehdä :saint:
 
dogtor, ei ne oo sokeritoukkia. Tiedän millaisia ne on, tosi ällöttäviä! noi on jotain kovakuoriaisia kai. Onneks ne menee niin hitaasti eteenpäin et ne on helppo tappaa :) noi sokeritoukathan on niin livakoita kulkemaan ettei niiden perässä pysy. Joskus nuorempana niitä oli riesana kun asuin Espoossa yhdessä vanhassa asunnossa.

Tiipii, hyvä juttu että olette saaneet "koulutettua" tyttöä. Ymmärrän kyllä tuon syyllisen olon mutta parempihan se on sekä sulle että tytölle että saatte nukuttua paremmin ja että tyttö oppii nukkumaan ilman tissiä. Tsemppiä sinne!!! :hug:

Me käytiin kiinalaisessa syömässä ja kohta mennää hakeen poju kotiin. Ihan outoa olla kotona kun ei Eetu ole täällä. Kiitos vaan Rontti, kyllä me ihan hyvin osataan kuitenkin nauttia tästä itsekseen olosta =)
 
Tiipii, älä missään nimessä tunne syyllisyyttä tilanteesta! Tosiasiahan on, että ilman unta sinusta ei ole kohta äidiksi ollenkaan :attn: Jatkatte vaan tuota minkä olette aloittaneet ja tosiaan, kannattaa heti alkuunsa sopia pelisäännöt ettei mene teillä kahdella sukset ristiin. Kunhan yhteispelillä toimitte niin varmasti onnistutte, ja huomaa Siljakin että äitä ja isiä ei niin vaan "pompotella" :D

Aatulla hienot menopelit! Minä ajattelin vaan kyllä boikotoida koko lastetarviketta kun kerran tommosta kusetusta on tuon liikkeen toiminta!!!!!
 
pikaisesti selailin juttuja,oon ihan pihalla kaikesta kun en oo kerinny koneelle!
mies taas töissä,minä yssin pentujen kaa kotona :| ,tylsää.....
poika heräili parin tunnin välein itkuun parahdellen,ei auttanu edes suppo :'( ,mikähän häntä vaivaa :ashamed: ....mie oon ihan sippi....nukutaankohan meillä koskaan täyttä yötä :eek: ? ite en oo koko puolen vuoden aikana nukkunu neljän tunnin pätkää pidempään.......enkä sitä ennenkään raskausaikana kun en pystyny mahoineni nukkuun......puuh......ihan rikkipoikki ja pinossa..... :/
 
Ruusumaria En kokeillu tampooneja nuhanenään..niille tuli muuta käyttöä :kieh: :kieh:
Meillä kans kylpyhuoneessa on muurahaisia..siellä on kyllä raidin muurahaissyötit mutta näyttää niitä silti siellä muutama viipottavan...
Mileko voi olla parempi käydä näyttämässä lekurille jos rasvakokeilut ei tuota tulosta, mutta vielä kerran suosittelen sitä erioilia....
Ja niinkun minä eilen moitin tuota ukkoa niin tänä aamuna se nappasi tytön aamusyötön jälkeen kanssaan olohuoneeseen ja sanoi minulle että jatka sinä vielä unia..kyllä se osaa olla huomaavainenkin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Ruusumaria En kokeillu tampooneja nuhanenään..niille tuli muuta käyttöä :kieh: :kieh:
Meillä kans kylpyhuoneessa on muurahaisia..siellä on kyllä raidin muurahaissyötit mutta näyttää niitä silti siellä muutama viipottavan...
Mileko voi olla parempi käydä näyttämässä lekurille jos rasvakokeilut ei tuota tulosta, mutta vielä kerran suosittelen sitä erioilia....
Ja niinkun minä eilen moitin tuota ukkoa niin tänä aamuna se nappasi tytön aamusyötön jälkeen kanssaan olohuoneeseen ja sanoi minulle että jatka sinä vielä unia..kyllä se osaa olla huomaavainenkin :heart:
Se on MaMa käyny täällä lukemassa sun juttuja ja otti onkeensa
:D Oliskin välillä ihan terapeuttista noille miehille käydä täällä vähän naisen ajatusmaailmaa opiskelemassa...

Mää oon täällä ihan tärviölle itteni nauranu kun purin tuota Milekon lähettämää sähköpostinivaskaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
jiihaa... meijän kakkos auto just käytiin ostamassa pois ja tilalle tuli 240 VOLVO vm-89... on kuulkaan tytöt tosi helmi... punanen. :x ilmotin isännälle et jos sen otat niin sillä saat myös ajella, et minä ajan vain ja ainoastaan sitten passatilla. oli kyl hyvät kaupat... ottivat corollan loput osamaksut ja me saatiin viel kaupan päälle toi volvo... et voiton puolelle meni!

Siiri oli yön mummolassa ja hyvin oli menny... eivät ois antaneet sitä viel kotiin.

mileko testasitko jo sitä lipolania? se on kyl aika tyyristä kans...200g 10-15?

mut nyt kattoo tota volvoa ja sit tekee pizzaa :p
 
käytiin tossa laittamaan mökille lämmöt päälle,venla nukkukin sitten autossa päikkärit.

kun pois tultiin,niin olipa sit hiuskarvan varassa ettei oltu metässä..nimittäin isäntä nukahti rattiin,jos en olis ollu hereillä,niin nyt varmaan olisin jossakin muualla ku tässä :eek:

mie rupesin ihmettelemää ku auto rupee menemää lähelle penkkaa..kiekasin sit et mihin oikein meinaat ajaa..ukko oikein säpsähti..huh,kyllä miekii säikähin..jalat oli ihan hyytelöö vähän aikaa..
en uskalla ees kuvitella et mitä ois käyny jos se ei olis kerenny oikasemaa sitä autoa.. :eek:

nyt se makkoo tossa sängyllä,venlan nostin omaan sänkyynsä,ittesä on keplotellu mahalleen,ja poikittain..ja kohta varmaan palaa hermot..

no pitää jotain ruokaa lähtee ettimää..ihan sellanen olo on..
 
Niinukka onneksi selvisitte säikähdyksellä :eek:
Mammoliino ei omaa tuo ukko noita atk-taitoja :D eli tuskin on käyny lukemassa, eli saattaa osata käyttää päätään muuhunkin kuin hatun pitämiseen :LOL:
Santille onnittelut "uudesta" autosta :)
 
tin
Paljo tekstiä, en millää muista muutaku et niinukka :hug: Onneks ei käyny kuinkaa! Sitte santille onnea autosta!

Ihan pakko tulla hehkuttaan, Tatuki oppi eilen vihdoin ja viimein kääntymään! :heart: Ihanuus! Kyllä sitä odotettiinki.

Olin sitte eilen viihteellä ja nyt on aivan järjettömän kauhee olo! :x Oltiin kattoos Lauri Tähkää ja Irinaa Seinäjoki areella. Vitsi että oli mahtavia! :heart: Pitihän sieltä sit vielä baariin mennä. Mutta hauskaa todellaki oli! Lähettiin kuudelta illalla ja kotona olin puoli viis aamulla. Kävi kunnon työpäivästä! Tatu ja ukko oli kiltisti kotona.

Käytiin eilen MLL:n lastentarvikekirpputorilla. Matkaan lähti uus hoitolaukku, Tatulle farkut, kengät kesäksi ja pari lelua. Ja sit käytiin keskisellä, sielä oli kaikkia vauvajuttuja ales. Ostin vaikka ja mitä. Itelle en taaaaskaa mitää :ashamed:

Iiki, mua jännittää ihan sikana! Ukon sisko miehineen on lähteny eilen aamulla synnärille ku oli vedet menny kotona. Sitte ei ollu mitää tapahtunu ja tänään aamulla oli käynnistelty. Kahentoista aikaan sieltä tuli viestiä että ukon sisko on tosi kipee mutta muuta ei tiedetä. Olis ny pikkunen äkkiä maailmas :heart:

muoks: LillaStina Kiitti paketista!!
 

Yhteistyössä