LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

dogtor: en kehtaa täällä puida tuota koirakauppaa,taisi siinä olla molemminpuolista tietämättömyyttä mukana :ashamed: ,ollutta mikä mennyttä,ihana koira,mutta ei sellainen mitä me haetaan.
ihana ilma! tuleeko meillekkin savoon kevät? poika vetää ulkona neljättä tuntia unia :eek: ,kevätilma raukasee :D
 
Mitä mie oikeen puen tuolle pojalle tänään ulos? :eek: Varsinainen kuumakalle muutenkin ja nyt näyttää varjonpuoleinen mittari ulkolämmöks +9,5.
Kiva ulkoiluilma näyttäs olevan muutenkin. Aurinko paistaa ja ei tuule. Vois vaikka lähtee reppuileen mettään :)
 
hipkukka sama onkelma tai pähkäily oli täälläkin..et mitä laitan neitille vaunuun päälle..meillä näyttää varjon puolen mittari +11 astetta :eek: en sit enää tunkenu toppapukua..laitoin sisävaatteet ja ton travellen välikausi haalarin,tuo puku nyt oli himpun verran paksumpi mitä venlan yks toinen välikausipuku..sit lapaset sukat hatut..ei tuo ainakaa vielä oo tuolla kiekunu,et olis kylmä tai kuuma.
ja kohta käy aurinko paistamaan tonne terassin puolelle..joten varmaan sadesuojusta saa mennä riipimään pois,vaunun päältä..voi olla paistikas meijän tyty kun nousee ylös.
meillä on muuten kanssa tuo nuby nokkamuki..ja tyty tykkää sellasesta et hää painaa sitä juoma osaa suullaan muttei sitten juo..vaan kaikki vesi valuu ryntäille..

keiju noista harrastuksista..meillä ei ole ollut noilla isoilla likoilla mitään harrastuksi silloin alle koulu ikäsinä..kun eihän tuolla tuppukylällä ollut yhtään mitään mahollisuutta edes mitään harrastaa..kumpikin kävi seurakunnan kerhossa sitten 3v ylöspäin.
eikä sitten koulun alettuakaan halunneet mitään harrastaa..vanhempi tyttö kävi jonkin aikaa partiossa,ja kumpikin sitten koulun järjästämässä liikka kerhossa..ei sen kummempia.
eikä nuo nyt liiemmin ole edes vinkuneet et jotain harrastusta pitäs olla,enkä mie pakota harrastamaan jotakin..
ja venlalla ei ole harrastusta..eikä tuo ole edes kaivannu ylimääräsiä zempaloita :D

miulle iski siivousvimma..laitoin kaikki kaameet villatumput ja kaulaliinat pyykkikoneeseen,ja nyt ne kuivuu (jos kuivuu) tuolla ulkona..
 
mä laitoin anttonille pihalle bodyn ja potkareiden lisäks ohuen fleece takin ja fleece housut sit fleece tumput ja kypärä myssy + fleece hattu ja villasukat ja toppa töppöset jalkaan,oikee fleece päivä siis :LOL:

meillä ois ne näyttelyt sunnuntaina polvijärvellä ja jopa 8 bullmastiffia on ilmottautunu,saadaan siis hiukan kilpailijoita,yleensä ku on ollu 2-4 muuta bm..
pitäs vaan se rekkari viel löytää perskules..
 
Kerhossa käyty...

Vauvauinti meillä maksaa 135 euroa/12 kertaa..eikä korvata mitään poissaoloja.

Vaunuun laitoin päälle bodyn, sukkahousut, käsiin ja jalkoihin tumput, kypärämyssyn ja pipon (itsetekemäni :LOL: ) ja ohuen haalarin...ja on ihan hikinen siltikin...eipä tuosta hirveesti voi enää vähentää kyllä...jahas nytkin on joku hätänä kun ähinä kuuluu.
 
Santti mà olen ollut sitten aina huono àiti sillà annika ei ole nukkunut kertaakaan valitettavasti ulkona.. Ei uskalla jàttàà parvekkeellekaan, hengittelisi siellà sitten vaan pakokaasuja.. Jo kysymysmerkki kuljettaa rattaissa vauvaa kun on kuulemma nin alhaalla ja saa kaikki pakokaasut naamalleen.. :(

Vinkki miten saada vauva syòmààn kotitekoista ruokaa En tiedà oletteko te jo tehneet nàin, mutta ekaa kertaa kokeilin juuri ja likalle maistui.. Elikkàs tehkàà parista selleristà, pari porkkanaa, pari sipulia ja muutama peruna liemi, keitàtte vedessà noin tunnin verran.. otatte talteen keitinveden ja lisààtte sitten sità aina ruuan joukkoon. Liemen tulisi sàilyà ainakin 3 pàivàà jààkaapissa.. Antaa kivasti hyvàà makua ruokaan :) JA ekaa kertaa annikalle kelpasi mamman mòssòt :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
oonkohan mä huono äiti ku en laittanu Siiriä ulos nukkumaan? :eek: :LOL: :LOL: :LOL:

En osaa vielä vastata, käyn eka lukee jostain mitkä on suositukset ;)


harrastuksista
, meillä tuolla Eemi rehvelillä ei ole omia harrastuksia, meillä noilla isommilla on molemmilla 2 kertaa viikossa harrastukset, ja eemi kulkee mukana viennit ja haut..siinä on ihan tarpeeksi minulle ja eemille aktiviteettia:)
Meillä varsinkin tuo keskimmäinen on jatkuvasti haluamassa aloittaa jotain uutta harrastusta, mutta yksinkertaisesti aika ja rahat ei riitä. Ja olen sitä mieltä että 7 vuotiaana ei liian montaa harrastusta kannata pitääkään, että jää aikaa sille leikille ja enegiaa läksyille ja koululle.
Ja koulun kautta on myös kuoro ja ympäristökerho, eli on siinäkin lisäpuuhaa ihan tarpeeksi.
Meillä esikoisella yksi harrastus, mutta siinä on sitten kahdet pidemmät treenit viikossa, ja se on ihan sopiva määrä. Yhtään enempää en usko että poika jaksaisikaan.
Meillä lasten vientiä harrastuksiin ti, ke, to, la..enempää en suostu kalenteriin ottamaan..
Olenko huono äiti kun en jaksa joka ilta viedä harrastuksiin.. :eek:
 
Tulipahan mieleen ettà sain tànààn melkein lounaan vààràn kurkkuun kun annika leikki matollaan ja yhtàkkià huusi ihan selvàsti "àkkià" :D:D Yhtenà aamuna mies ja mà hàmmàstyttiin kun sàngystà kuului kaksi kertaa "mamma mamma" :D :D Jokohan tuo rupeaa harjoittelemaan ààntelemistà ? =) Siis sellaisia vahinko sanoja kun kieli rupeaa taittumaan paremmin :)
 
Tänään oli 5kk neuvola painoa oli 7230g ja pituutta 65cm, saatiin myös lähete sinne fysioterapeutille. soittelin aikaa ja sanovat että menee pitkälle kevääseen..piti vähän ärähtää ja jo alkoi aikaa löytyä ens viikon keskiviikolle!

pitää varailla kirpparipöytä aikaa tälle kuulle, alkaa neidiltä jäämään jo niin paljon vaatetta pieneksi. oon yrittäny tossa kirpparipuolellakin myydä mut ei oikeen siinäkään tunnu menevän..jonkun verran aluksi meni mut ei enää..pitää päästä eroon noista ni pääsee ostamaan uusia!!!
 
Minä kanssa joskus ihan selvästi kuulen että eemi huutaa äiti..vaikka en kyllä oikeasti usko että osaa sanoa, kuulostaa vaan ne jotkut äänteet.
Ja isoveljelle oli kuulemma eilen monta kertaa sanonut kakka..taisi olla isoveljellä vaan halu kuulla sanoja :LOL:
Meidän Ida tuli kysymään saako tehdä yhdelle pojalle rakkauskirjeen..nuorena se alkaa se romantiikka :heart: Neuvoin että kannattaa miettiä että jos kirje joutuu vääriin käsiin, niin se ei olekaan enää niin kivaa..ja että monesti pojista tuollaiset "rakkaudenosoitukset" on vastenmielisiä..Mutta jos hän tahtoo, niin kirjoittakoon. Nyt hän pohtii tuolla.
Aloin tuntea itseni yht´äkkiä vanhaksi.. :eek:
 
Hyvää päivää!!!!

Täällä ollaan, kiitoksia kaipaamasta :wave: :) Oon minä täällä taustalla pyöriny, mutta omat kuulumiset on jääny kertomati kun on hivenen alakuloa ja v***tusta päällä = menkat :D

On se kumma kun nuo menkat saa mulla ainaki pään ihan sevon. Tyyliin 2 päivää täälläki pyöriny tuolla parisuhde puolella lukien noita "miten selviät erosta pienen vauvan kanssa"-juttuja :eek: :ashamed: Onko jotain hiivatin tabuja tähänkin vaivaan?!?!?! Ei jaksais tätä rumbaa joka ikinen kuukausi tähän aikaan :kieh:

Toiseksi, mulla on tuo paino koko ajan tasasesti nousujohteinen, niin eipä paljon kiinnosta tästä kämpästä ulostautua. Ostin tuossa Siljan ollessa n. 2 kk uudet ulkohousutkin että on paremmat puitteet ulkoiluunkin.... No eihän perskuleen housut ole mahtunu enää 1½ kuukauteen edes päälle :eek: Kaikki ne 10 kiloa mitä sain raskusaikana pois, on tulleet takasin... ja 2 kuukaudessa :eek: Eikä tämä mulla ole enään mitään "ota itseäsi niskasta kiinni"-hommaa (onko ikinä ollukkaan...), vaan tämä on sekä hormonaalista että pään sisäistä taistoa. Tuo hiivatin POCD tekee tästä painoasiasta vieläkin raskaammin hallittavamapaa. Neuvolantätikin oli taas vaihtunu ja alkoi tuota otaitseäsiniskastakiinni-paskaa jauhamaan (niinku monet lunnostaan laihat ihmiset tekee...) ja jotain vielä hymyssä suin yritti, että kun seuraavan kerran tulet niin tule kilon kevyempänä :eek: :headwall: Ei tajunnu vaikka kuin yritin selittää että jos minä en prkl ole ikinä normaalipainoinen ollukkaan, niin ei tässä enää mitkään anorektisen laihan neuvolatädin nälvimiset auta! Tarvin oikeaa apua ja pian! Ja ei se ymmärtäny, jatko vaan samaa niskastakiinni-potaskaa.... Ja sitten kun minä avauduin sille näistä muistakin elämän kiemuroista, joista oon teillekkin tuolla kerhon puolella kertoillut, niin se vaan tuumi, että "jaa, sulla on nyt vähän juttuja mietittävänä, mutta jos laihduttaisit niin olis se ainakin vähempänä" ja ylimairea :D perään. Voi v***u että mulla keitti ja pahasti! Sen siitä saa kun yrittää ammattilaiselle avautua ja apua pyytää....

Eli tämän takia en ole teille vähään aikaan avautunu kun mun näppis näköjään suoltaa vaan painokelvotonta tekstiä :ashamed: Eli kiitos ja anteeksi taas keran, ja siirryn taas taustalle murjottamaan....

:heart: R
 
mammoliino :hug:
tylsää etteivät osaa neuvolasta käsin auttaa, se kun jo itsessään aikamoinen kynnys alkaa siellä puhua ongelmistaan.
Inhoan noita "niskasta kiinni"-neuvoja. Silloin kun mulle tuli se 2. keskenmeno, totesi s-hoitaja sairaalassa että turha tätä on surra, nyt vaan piristyt..
Se se onkin niin helppoa..

Saako muuten kysyä mistä tuo sana "sevon" tulee..??
 
Heippa :wave: Täälä kotiuduttu Rauman reissulta.Olipas matka.Hyvin meni ja Ellakin jakso auto matkan oikeen hyvin,toisin ku minä.Yötä vasten ajettiin kotia ja 3kertaa eksyttiin reitiltä.Kyllä himppasen kävin kuumana,nukkua kun olisin halunnut ja autossa en osaa nukkua.No viime yö olikin iloinen yllätys kun 22 käytiin nukkumaan (ella 20.30) ja heräsin klo 6 ja Ella nukkui vieläkin.7 söi ja nukuttiin vielä 8 =) Eli mamma on tooosi iloisella päällä tänään B)

Lillastina mie olisin kiinnostunu tilaa pesuainetta.Tai siis sitä millä saan tahrat pois,onko se nyt sitten jauheena vai nestemäisenä?Paljonko maksaa?Mie oon keskiviikkoon asti taas nettipimennossa et jos voit laittaa vaikka yv:nä aineesta tietoa jne.ni laitan ke osotteeni jne.sovitaan sitten =)

Nyt pitää mennä ruuan tekoon.Ystävät saapuu ihan kohta.Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille B)
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Tulipahan mieleen ettà sain tànààn melkein lounaan vààràn kurkkuun kun annika leikki matollaan ja yhtàkkià huusi ihan selvàsti "àkkià" :D:D Yhtenà aamuna mies ja mà hàmmàstyttiin kun sàngystà kuului kaksi kertaa "mamma mamma" :D :D Jokohan tuo rupeaa harjoittelemaan ààntelemistà ? =) Siis sellaisia vahinko sanoja kun kieli rupeaa taittumaan paremmin :)
Heidi, puhutteko te Annikalle kumpikin omaa äidinkieltänne vai miten? Mä olen aina niiiin kateellinen ihmisille, jotka saavat jo kotoa käsin kaksi kieltä... oma kieli kun taipuu niin huonosti opeteltuihin kieliin...
 
Keiju07
Kylläpäs on neuvolantätejä joka lähtöön... Syystä saat olla v...tunut Mammoliino! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, itse tunnet itsesi. Ja se mitä olen sun kirjoituksia täällä lukenut (useat parisuhdeohjeet olen korvantaakse pistänyt), niin tiedän, että olet niin kypsä ihminen, että osaat tuollaset kommentit jättää omaan arvoonsa.
 
Jeps, aikani pähkäilin vaunujen vieressä seisten ja haalari valikoimaa katsellen, että mitä pojalle päälle. Ja sitten mulla välähti. Otanpa tuon pehmeän kantokopan pois vaunuista ja laitan tilalle tuulenpitävän jalkasuojuksen. Ja kas, meillä on hiukan viileämmät rattaat :D
Sit pojalla oli sisävaatteiden päällä ohut fleecehaalari, tumput, villasukat ja pipo. Ja vielä ohut peitto, jonka otin pois aika pian, kun pojan selvästi oli kuuma.

Mutta mie en sitten osannu itteäni pukea ulos. Toppatakki, pipo ja pitkikset oli himpun verran liikaa :headwall: Vastaan tuli pyöräilijä sortseilla ja t-paidalla, se taas olis mulle ollu liian vähän. Ehkä tässä kohta oppii taas kevyemmin pukeutumaan. Krookuksetkin näytti kukkivan täyttä häkää.
 
Mammoliino :hug: Ei varmasti ole kiva kuulla tuollaista.. Mutta mitàs jos et edes yrità laihduttaa... Jos kerran olet onnellinen nàin niin miksi itseànsà piinata ?? =)

Keiju07 Joo mà puhun suomeksi ja joskus englanniksi ja isà italiaksi.. Saas nàhdà mità sieltà suusta sitten tulee aikanansa :whistle: Olen ymmàrtànyt nàin ettà kaikkein parhain tapa on pitàà selvàt rajat eli àidin kanssa aina sità suomea ja iskàn kanssa aina italiaksi.. Mutta kova halu olisi opettaa englantiakin..
 
Heidi Mulla on tuttava, jolla unkarilainen mies. Isä puhuu lapselle unkaria, äiti suomea ja äiti ja isä käyttivät keskenään puhuessaan paljon saksaa (kunnes mies oppi suomenkieltä). Ja lapsi puhuu isän kanssa unkaria, äidin ja muiden kanssa suomea (asuvat suomessa) ja osaa ilmeisesti jonkun sanan saksaakin. Lapsi on nyt n. 4v.
 
Heipsan.

Mä kävin lenkillä yhen toisen mamman kanssa. Pakotti pirulainen käveleen tosi pitkän lenkin :D Kierrettiin ainakin joku 8 km lenkin. Arvatkaa vaan onko jalat ihan muussina. Ja tää meidän sisustus ei yhtään edisty tällä lailla :headwall: No ehkä mä kerkeen saamaan kaiken valmiiksi ajoissa...

vip1 yv:tä pukkaa...

Laitoin jo kerhonkin puolelle, että jos joku tarvii nyt sitä tahranpoistoainetta, niin teen tilauksen mahdollisimman pian. Joten jos huomisiltaan mennessä saisin tiedot kaikilta tilaajilta. Jos mitenkään mahdollista, niin yritän mieluiten lähettää mahdollisimman monen tavarat samassa paketissa. Joten jos kuopiolaiset haluaa lisää, niin pistäkää viestiä :whistle: ;)
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista!

Juu, ei tuo nlatäti ensimmäinen kohtaamani terveysalanammattilainen ole, joka on päättänyt mulle "kertoa" että olen ylipainoinen... itsehän minä en tosiaan sitä edelleenkään ilmeisesti tiedä/tiedosta kun en kerran sille mitään tee... Joskus oikeesti tuntuu, että nuo on ihan ääliöitä koko teveysalan ihmiset. Jos ihminen on KOKO IKÄNSÄ ollu ylipainoinen, niin voisi kai kuvitella että valistusta on tullu/annettu kauha kaupalla!!! Hitto, ensimmäisen luokan terkkarista lähtien! Mutta ei, niin ne vaan päättää joka ikinen kerta toisensa jälkeen sitä antaa... Yrittääköhän ne väsytystaktiikkaa ;) Mutta ei yks terkkari mua masenna ja lannista, ehei. Kyllä se oikeastaan on tämä painon nousu ylipäätään joka nyt aiheuttaa alakuloa. kun sen nyt sai vaivalla 9 kuukauden aikana pois, niin 2 kuukaudessa se kaikki tuli takasin :/ Se tässä ottaa aivoon. Ja aivan varmasti oma käsi on sinne karkki- ja sipsipussille menny, eikä niitä kukaan ole mun kurkusta väkisin tunkenu, ja se mielenheikkoushan se kaikista eniten v***taa. Joillakin on huumeongeelmaa, joillakin alkoholismia, mulla näköjään herkkuholismia... :ashamed:

Ja siihen kaupan päälle mulla on ihan olematon aineenvaihdunta, joka omalta osaltaan ei ainakaan helpota hommaa. Samoin tosiaan tuo POCD, eli munasarjojen monirakkulaisuus, aiheuttaa elimistön hormoonitasapainon ongelmia ja samalla vaikuttaa painoon negatiivisesti (eli siis lisää painoa ja vaikeuttaa laihduttamista). Mutta siis pääsääntöisesti tämä on jotain paljon vaikeampaa kuin otaitseäsiniskastakiinni-juttuja. Oon minä lopettanu tupakan polton ja kahvin juonnin 12 vuoden jälkeen, ja niistä voin sanoa että ne oli tuohon kategoriaan liittyviä juttuja, mutta tämä paino alkaa olla kyllä ihan mielenterveyshommeleita. Kun ei sitä ilman ruokaakaan voi elää.... ilman tupakkia ja kahvia kyllä.

Ja taas minä näköjään hassuja murresanoja viljelen :D Dirlittan, tuo -sevon on ihan suora "murrennos" sanasta -sekaisin :D

:)
 

Yhteistyössä