LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

Jaahas, näin se aika rientää. Tunnin päästä pitäisi olla pojun kanssa valmiina lähtöön. Mennään käymään keskustassa (helsinki), ihanainen isäni tulee hakemaan meijät täältä "korvesta" ;) ja takaisin päästään sitten mun miehen kyydilla kun hän pääsee töistä. :) Mutta nyt mun täytyy mennä laittamaan itseäni "edustuskuntoon" ja hoitolaukku pakata ja koiratkin pissittää...
Toivottavasti meillä menee tämä minireissu hyvin, kun eipä tuon pojun kanssa ole vielä kaupungilla tullut oltua. :whistle:
Heipat! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Pepisa, pitäkäähän kivaa:)
Munkin pitäis keskustaan raahautua, mutten pääse tästä koneelta..

Piituli, toi oli hauska :LOL: Kai se nyt kutittaa jos toinen takapyolta ropeloi :LOL:
toi sama koira muutes huuteli lahjapaketissa kun ellan kummisetä oli sen ostanu, ja meni bussilla vanhemmilleen. paketista kuulu että"kukkuluuruu", "olet hassu", "rakastan sinua" yms kivaa. ja se istui sitten naama punaisena penkissä, kun tytöt tuijotti että mitähän se tolleeen puhuu.....se on ammatiltaan vielä poliisi ja oli kuulemma hiukka nolottanut.....
:LOL: :LOL:
 
Tilda Kumma ettei hinnan alennusta saa. Rakennevika on kuitenkin pysyvä haitta koiralle. Me saatiin omasta koirasta 200e alennusta, vain sen takia että se oli loukannut jalkansa pikkupikku pentuna (ennen luovutus ikää) ja parantunu täysin, siis mitään vikaa tai vammaa ei jääny, mutta kasvattaja halusi silti alentaa hintaa. Olihan mahollisuus, että jotain myöhemmin olisi ilmennyt.

Eilen annoin pojan kokeilla ekaa kertaa nokkamukia. Meilä on se Nuby-merkkinen, josta tulee vain kun lapsi imee. Oli pojalla hämmästynyt ilme kun huomasi, että 'purulelusta' tuleekin vettä. Tuo on vielä hyvän mallinen pitää pojan itse käsissään. Ja sieltä ei tosiaan valu mitään ravistelemalla tai kääntämällä nurin. Puolimakaavassa asennossa, ihan onnessaan hää sitten hörppäili sieltä illan mittaan. Ja voi sitä kiukun määrää, kun ei mukista tullutkaan enää mitään :LOL:
Mietin, että jos antaisi vellejä tuossa mukissa. Olisiko mitenkään fiksua? Meillä ei vielä ole vellejä annettu, mutta joku olisi iltasella kiva antaa.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Huomenta!

Pitää heti tulla raportoimaan, että tyty söi hetki sitten ensimmäisen kerran kiinteitä, bataattia tissimaidolla löysennettynä. Neiti irvisteli kaameasti, ei tainnut tykätä. :LOL:
Meilläkin kohta maistelut eessä, innolla odotan! Tuli mieleen, että sua Enja ei mielestäni löydy etusivun listasta, vai oonko vaan sokee. Aloin katteleen, et minkäs ikänen teijän tyty olikaan?
 
Huomenta :wave:

Meillä oli historiallinen yö, monta viikkoa menty 4-5 herätyksellä yöt, no viime yönä poika päätti nukkua 20.30-7.00 putkeen...vähän olin aamulla hämmästyny...ja jatko vielä herättyäänkin unia ysiin asti.Ja siksi sanoinkin tämän, kun en uskokkaa että tuo ois pysyvää vaan joku väliaikainen häiriötila...että en ihmettele yhtään jos ens yönä sama peli jatkuu. Mutta oli ihanaa saada univelkoja nukutuksi itekkin. Pitkiä unia toivottelen muillekin valvoskelijoille :hug:

Tilda Voi harmitus miten kävi huono tuuri koiran kanssa.

Ja henkan veetillä semmonen sattunu, voi pientä raukkaa, varmasti säikähtäny kovasti. Minäkin aina tuota pelkään kun uimassa ollaan ja poika siinä kaukalossa alkaa venkuloimaan... Onneksi pienellä paranee äkkiä.

Myö lähetään vauvakerhoon, tänään ohjelmassa vauvahierontaa, ihan kiva.

Palaillaan :wave:

Missäs se susakin muuten luuraa?
 
ei vitsi... mun pitäis ostaa Siirille uus uikkari vauvauintiin, mut ei millään raaskis. on aika hinnakkaita noin pieneks rätiks... haluisin tommosen http://www.nuppuliina.fi/cat/product_catalog.php?c=118 kushies vihree kukkakuvio tyttöjen koko uikkari..ku meil on se housu malli mut on käymässä pieneks... :(
 
pepisa mulla tuo paino junnaa vaan samassa lukemassa viikosta toiseen, mutta en viitsi alottaa mitään ihmeempää laihista kun kerran vielä imetys kesken. Näin ollen jättäydyn pois laihisporukasta. Jos teillä on homma pystyssä vielä tuossa kesän tienoilla niin voipi olla että liityn takasin joukkoon. Kiitos listan pidosta ja kovasti laihtumis-tsemppiä kaikille! =)

topsy joo näin minäkin sen päättelin että kyllä tässä menee vielä sellaset 20-30 vuotta ennen ku saan taas nauttia täysistä öistä :D ja kun sulle selviää että mihin kirpparille meet myymään ja millon, niin mars ilmottamaan se tännekin! minä meen heti katsastamaan sun retrokuositarjonnan :p

siljalla kovasti jo halua liikkua eteenpäin mutta ei vaan pääse. navan ympärillä sitten pyörii ja kitisee...
 
Keiju07
Meillä meni kellon siirto sitten pipariksi... luulin/toivoin/uskoin, että kellonsiirto auttaa siten, että Viena nukkuisi edes sinä aamuna sen (kadotetun) tunnin pidempään tai siis kello näyttäisi edes kuutosella alkavaa lukua ja siitä ehkä päästäisiin taas klo kuuden herätyksiin. Mut ei... hänpä sisäisti siirron siten, että heräsi kello 4.43. Oltiin miehen kanssa ihan pihalla, kun neiti alkaa 4.43 pälpättään hyväntuulisena. Ei siinä oikein kiukkunenkaan voi olla, kun toinen on niin iloinen... Huoh. No onneksi tänään heräsi vasta just ennen kuutta, joten ehkäpä tämä tästä.

Jaksuja sairasteleville, ja äideille, henkalle ja piitulille siis ainakin.

Mun piti kysellä, että kuinka moni käy jo/vielä vauvauinnissa? Meillä tänään lähtee neljäs kerta ja kovasti pohdin, että onko sen rahan arvoista jatkossa. Jotenkin aina menee ajoitukset pieleen eli on siis joko väskä lapsi tai hyvin nukkunut mutta nälkäinen lapsi. Ja sitten se vedessä olo ei ensimmäisen 10 min jälkeen enää oikein maita... Tänään päästään vasta sukeltamaan, joten siitä sitten näkee varmaankin, että tuleeko koko touhusta mitään.

Mä nyt oon muutenkin sitä mieltä, että ei vauvojen tartte niinkään mitään harrastaa (ne jutut on suurimmaksi osaksi vanhempia varten, ja se on siis ok!) ja myöhemminkin kouluikäsillekin riittää 1-2 harrastusta. Se on musta tosi hyvä se radiomainos, jossa sanotaan, että anna lapselle lapsuus tai jotain sinne päin... tosi hyvin selitetty :) ... siinä siis toinen lapsi tulee hakemaan toista ulos ja kun lapsi kysyy äidiltä, milloin voi mennä, niin kalenterista löytyy tilaa kahden viikon päästä, koska sitä ennen on joka päivä jonkinlainen harrastus. No joo, tää nyt vaan on mun mielipide. Toki pitää harrastaa, mut liika on liikaa.
 
me käydään... tänään just mietin et jatketaanko syksyllä... mulla kun kuiteski on epäsäännöllinen komivuorotyö eli oon myös viikonloppusin töissä. ja lauantai aamusin klo:8.15 alkaa uinnit. Mun tarvis pyytää joko ilta tai vapaa tai yö aina lauantaiks et päästäis... saa nyt nähä. se on kyl ollu ihan kivaa. :/
 
Keiju07
Meillä maksaa n. 60 e/kk, aika standardihinta Helsingissä... ja jos jää käymättä tai jostain syystä ei pääse (lapsi esim sairas) niin rahoja ei palauteta eikä kertaa voi korvata... just.
 
meillä tohon 120? sisältyy 17 kertaa... eikä korvata jos on sairaana.
Meil kans Siiri sukeltaa sen kannun avulla... siis kaadetaan takaalta päin vettä kasvoille ja komennannella sukelletaan... hauskaa meillä kyl on aina... paitsi sit ku pitäis alkaa pukee taas pukkarissa... tosin neiti on siinä vaihees jo niin väsyny et nukahtaa melkein heti :)
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Keiju Tyty on nyt 5 kk ja viikon vanha. Neiti on täysimetyksellä, mutta osoittanut niin suurta mielenkiintoa syömiseen, että päätin aloitella hiljakseen makuannoksilla. Neiti nukkuu yöt hyvin ja kasvaa maidolla reippaasti, joten mitään kiirettä ei ole.

Eilen kävimme taas vauvauinnissa, aloitimme uinnit heti 3 kk tultua täyteen. Neiti sukeltaa kannun avulla, ei nyt välttämättä kauheasti nauti siitä mutta ei säikähdä eikä valitakaan. Mutta vasta nyt neidin käytöksestä huomaa, että hän viihtyy vedessä, tähän asti kyse on ollut ehkä enemmän isän ja äidin ajanvietosta... :whistle: Lempparihommaa altaassa on kuitenkin kylpyankan imeskely. :D Vauvauinti on mielestäni enemmän perheen yhdessäoloa altaassa kuin aktiivisuutta vaativa harrastus. Keiju, missä käytte? Me käymme Folkhälsanilla, siellä korvataan pitemmat poissaolot sairauden takia (väh. neljä poissaoloa putkeen).
Viena sitten suunnilleen saman ikäinen, meillä tänään 5 kk + 8 pvää, jos oikein lasken. Ja parin viikon sisään aattelin aloittaa maistatuksen, kun meilläkin kiinnostusta ruokailua kohtaan ja yötkin kaipaisivat vähän helpotusta, vaikka eihän ne kiinteet kaikilla auta.

Me ollaan käyty Kultakaloissa uimassa. Kaikkein kivointa uimisessa on ne alku-, väli- ja loppuleikit ja -laulut. Siis Vienan mielestä :D . Ennemmäkin pitäisi tosiaan lauleskella jotta toinen viihtyisi pidempään vedessä. Mua ärsyttää, että joka kerta on eri laulut... eihän niitä opi millään.

 
Jo on aikoihin eletty...

Laitoin Saran sitteriin ja aloin syöttämään lihasosetta. Parin lusikan jälkeen kääns päänsä sivulle ja pisti vaan silmät kiinni ja alkoi nukkumaan :LOL: :LOL: :LOL:
Nyt hän nukkuu tyytyväisenä sängyssään edelleen :D Ihme tyyppi :LOL:
 
Vauvauinnista Me on käyty siitä kun poju täytti 3kk. Alkoi sopivasti uusi ryhmä. Täällä on käytössä kertamaksu. Aikuinen+lapsi maksaa 7,50 e ja muut aikuiset 3,50e (tav. uimahallimaksu). Mukavaa yhdessä oloahan se on ja se siinä on pääasia. Meillä poju tykkää loiskutella vettä ja parasta on kun laitan pojan selälleen veteen ja pää nojaa miun olkapäähän. Siinä asennossa alkaa poikaakin naurattamaan :D Mutta kyllä huomaa, että koko ajan kun poika kasvaa ja alkaa hallita liikkeitään paremmin, niin samalla alkaa myös nauttia vedessä olosta enempi.
 
Milli: täällä on taas ihan toisenlainen nukkumaan laitto tälle aamupäivälle |O Hermot meinasi mennä kun toinen vaan huutaa yliväsyksissä, mutta ei ala nukkumaan mitenkään päin eikä mihinkään. Nyt vihdoinkin sain ulos vaunuihin, kovan hytkytyksen jälkeen |O

Keittelin tuossa bataattia, peruna, porkkanaa, mutta en jaksa alkaa annostelemaan jääpala kuutioihin. Otti niin lujille tuo nukkumaan laittaminen ja tulin pahalle tuulelle :eek:
 
meillä kuuluu tohon lukukausi maksuun Siiri, minä ja isi tai joku muu aikuinen tai kaks... siis perhemaksu... ja jos olis enemmänkin lapsia niin vois tulla sinne kans. ja meilläkin alko 3kk toi siis tammikuussa alko toi uus ryhmä.
 
vitsi sais kyllä tulla jo se huutonetin paketti... kauanko menee sielt logistiikka keskuksesta postiin tulo... se on 29.päivä menny sinne? ja kimperin pipoa vissiin saa varttua... luki siel sivuilla et toimituksissa menee pitempään...prkl.... :kieh: :kieh:
 

Yhteistyössä