*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Tutista: yritetään pärjätä ilman, mutta ollaan varuiksi ostettu kyllä pari tuttia jos tiukka paikka iskee. Ollaan puhuttu kyllä ettei helposti sitä sitten anneta. Katotaan nyt, jos on kova imemään niin sitten varmaan pitää siihen turvautua...
Tuttipullosta: olen ostanu varmuudeksi yhden tommee tippeen pullon ja yhden Ainun pullon myös. Meinasin että jos maitoa pitää sitten pumpata niin voi syöttää pullosta sitten sitä. Mulla on myös hörppyytysmuki, jota meinasin kokeilla ensin että miten sen kanssa sujuisi.
Raskausarpia mulla on yksi pieni ihan alavatsassa. Saa nähdä tuleeko lisää loppua kohden. Toivottavasti ei...
Ristiäiset pidetään täällä meillä kotona kun ei aiota kutsua hirveästi vieraita. Ihan lähimmät sukulaiset vaan.

Saa nähdä saadaanko tälle viikolle vielä uus vauva tähän pinoon. Sen verran lupaavia merkkejä on muutamilla :) Itse en harmi kyllä tähän porukkaan kuulu. Nauroin äsken miehelle kun painettiin menemään iltalenkillä ylämäkeä tiukkaa tahtia että ei ole pelkoa että tämä ihan heti on syntymässä kun kunto on kertakaikkisen hyvä, edelleen.
Viikonloppuna kaverien järkkäämät rapujuhlat, johon siis meidätkin on kutsuttu. Ei nyt meinata osallistua sillä juhlat järkätään saaressa, josta ei pääse sitten pois kun moottoriveneellä. Jos sitten kävis niin että mun pitäis sieltä päästä vaikka yöllä pois niin ei ois varmaan kukaan semmosessa kunnossa että vois lähteä mua mantereelle heittämään. Parempi siis jättää väliin, vaikka harmittaa kyllä :( En mä niitä rapuja kyllä söis nyt raskaana ollessani, muuten syön kyllä erittäin mielelläni, mutta olishan se kiva ollu osallistua :) Noh, ens vuonna sitten taas :)
Jos sitä menis viel hetkeks telkun ääreen ja sitten nukkumaan.

Flora+ L-poika rv38+1
 
Moi kuomat,
hei nyt kylla arsyttaa - tuntuu etta olen jossain kehitysmaassa: taalla ei kayteta ilokaasua eika aqua-rakkuloita. Ainoot kivunlievityskeinot on ilmeisesti epiduraali tai sitten kylpeminen. Mua sitten syo!

Ja sitten kun ma esitan mun laakarille tallasia "suomessa tehdaan nain ja nain, mites taalla", niin se pyorittelee silmiaan. En ma yrita vaittaa etta suomessa olis asiat paremmin mutta outoa etta niin moni juttu on eri lailla...
Eipa silti, em ma haluiskaan kivunlievitysta mutta ois se ilokaasu nyt ollut ehka kiva kokeilla.

Taalla sanotaan etta lokakuussa on tulossa ihan hirveesti vauvoja. Kai tammikuu sitten oli niin kylma etta piti paasta vahan iholle :D
Toivottavasti ei kuitenkaan tuu oleen kauhee ruuhka laitoksella koska se synnytyshuone missa se kylpy on oli kylla niin makee. Sellanen synnytyspoyta minka saa kaikkiin eri asentoihin ja valot on himmeet siina huoneessa jne. Mutta sinne paasee siis vaan ekana tulleet..

Oon kai kertonut etta meidan on pitanyt hommata hoitopaikka jo nyt kun ne menee niin nopsaa taalla? Hommaattiin paikka yhesta tarhasta ja jouduttiin maksaan siita 250 euroa etukateen. Nyt loydettiin perhepaivahoitaja ihan meidan lahelta ja silla on vain 4 vauvaa kerrallaan (toisessa olis ollu 17 pikkulasta ja kaks hoitajaa!!). Tietty peruttiin se toinen paikka. Mut nyt ne ei suostu antaan meille rahoja takas vaikka me ilmotettiin 7 kk ennen ja ne varmasti eivat jaa yhta lasta vaille. Ne sanoivat etta rahat saa takasin "vain siina tapauksessa jos lapsi kuolee". Siis kuvitelkaa!!! Hirveita ihmisia - ja pelkat euronkuvat silmissa tekevat tota hommaa, eivatka tosiaan rakkaudesta lapseen.. Etta mua suututtaa!

No, olo on ihan loistava paitsi etta oon aivastellu kaks paivaa ihan hirveesti. Ei mitaan muita flunssan oireita vaan toi alyton aivastelu. Outoa!

Sori taa aikas karttynen tilitys :ashamed:
 
Mama muu jaksamista Kysille, toivotaan että vauva syntyy piakkoin. Itsekkin siellä synnärin puolella palloilin keskiviikkona mutta minä pääsin vielä kotiin kun se mun voltti saunan lattialle ei aiheuttanut mitään vahinkoa pikkuiselle!

Iitun emo Ompas siellä päin maailmaa erilaista kuin täällä Suomessa, hullulle kyllä kuulostaa ettei saa enää rahoja takaisin vaikka näin paljon etukäteen siitä ilmoitatte

Raskausarpia ei mulle ole paljoa tullut vaikka en ole paljoa rasvaillut, yleensä saunan jälkeen pistän yhtä tosi rasvaista raskausarpia ehkäisevää ainetta, olen kyllä tykännyt siitä!

Ristiäiset pidetään meillä seurakunnan tiloissa kun minusta on tosi helppoa mennä paikkaan jossa on kunnon tilat, astiat, liinat, siivouksessakin pääsee helpomalla. Ruuat tulee mulle työpaikan kautta ja leipomukset teen itse (emäntä ei suostu tekee mulle kun mä olen itsekkin tehnyt pitkään kondiittorin hommia =) )

Vauvan hoitopöydän sain tänään kuntoon, laitoin sen tuohon meidän kodinhoitohuoneeseen joka on makkarin vieressä, yöllä lyhyt matka sinne jos tarttee vaihtaa vaippaa eikä silti muu perhe häiriinny meidän hommista. Vaatteille löytyi hyvin tilaa hoitopöydän ylä puolella olevista kaapeista ja alla olevasta vetokaapista löytyy taas hoitotarvikkeet kuten vaipat, rasvat, puhdistuspyyhkeet ja roskis. Vesipistekkin on vieressä. Olen aika tyytyväinen tuohon hoitopöydän paikkaan en tajunnutkaan ennen kuin sain sen valmiiksi miten hyvä paikka se on =)

Ai niin, sain eilen synnärillä käydessäni kuulla että vauvan painoarvio on tällä hetkellä 2,7kg ja joku taisi kysellä kuinka tuo minun murtunut häntäluu vaikuttaa synnytykseen, mun on kyllä pakko tunnustaa että en uskaltanut sitä edes kysyä synnärillä koska se varmasti tekee synnytyksestä entistä kivuliaamman. Pitää ottaa asia puheeksi ensi viikolla neuvolassa, mietin omassa mielessäni että onkohan joku asento sellainen että se ei aiheuttaisi hirveätä painetta siihen häntäluuhun.

Hanne 36+2
 
No johan pomppas - aloin lukea paikallista foorumia ja kavi ilmi etta taalla (Belgiassa) annetaan yliaikaisille risiinioljya ja se pistaa ensin mahan tyhjaks ja sitten supparit kayntiin. Ja kuulemma taysin turvallisesti.
Uskomatonta - onko kukaan kuullut suomessa vastaavaa?

Hups, luin aiheesta lisaa ja ei tama taidakaan vaaratonta olla. Sita oli joskus kaytetty abortin tekemiseen koska se pistaa kohdun supistelemaan niin vahvasti.
Mutta siis etta supisteluja aiheuttaapi...
 
nöppönen
No ohoh mikä neuvolalääkäri sulla :eek:

Henspu
Juu mä tilasin lopulta ne kaakao/luonnonvalkoset vaunut :)

heketsi
Mulle on nyt tullu 15.7kg ja neuvolalääkärissä sanovat että ihan normaalikokonen vauva tulossa... Ei musta tuo 15kg ole paljon ja ei terkkarikaan ole sano mitään semmosta.
Painonnousu raskauden aikana ku on niin yksilöllistä...
Ei mullakaan oo tullu ku tissejä ja mahaa... Ja nyt loppuaikana vähän turvotusta mut siis semmosta ihan läskiä niinku muualle ei mun mielestä ole tullu...

Mamma Muu
Tsemppiä sinne kyssiin :wave:
Toivotaan että palleron synnytys sujuu sitten hyvin ja toivomallas tavalla :)

Nythän näitä pikku palleroita alkaa tulemaan :)


Ostin tänään ainun rintapumpun ku oli alennuksessa tehdas-asussa.
Ihan käsikäyttösen hommasin, toivottavasti on hyvä. Ainaki yks tuttu sitä suositteli.

Auuu... |O
Uuno tunkee itteensä jonnekki ku vasemmalta puolelta on kylkiluun päät kipeet :eek:
En tiiä oonko syöny jotain outoo mut on vähän aikaa sitten oli niin huono oloki ja mahaa väänsi :$
Koiran kanssa kävin kävelyllä päivällä ja saaliiks sain mahan kipeeks ja sen jälkeen kivoja sukkapuikko tökkimiä alakertaan...

*Talvicci ja Uuno rv.38+1* :heart:
 
Huomenta,
Täällä taas huonosti nukuttu yö takana. Nyt kyllä tuon aiheutti vatsan pehmennyslääke jonka jo aiemmin sain huonosti toimiman vatsan toiminnan tehostamiseen. Yöllä sitten alkoi tehoamaan ja ystävällisesti sitten toi mukanaan peräpukamat ja nähtävästi sain ilokseni suonikohjun tuonne alakertaan. Voi tuska millainen olo, kärsiikö joku muukin onneton näistä ja voiko näitä mitenkään saada paremmaksi ennen synnytystä?

Tutti: Me saatiin esikon kohdalla synnäriltä (TAYS) tutti kun olisi kovasti halunnut imeä. Mutta ei se tytölle kelvannut vaikka olisi millä herkulla kuorruttanut. Pari tuttia nyt on kotona, nyt tyttö leikkii niillä mutta pitänee vauvalle steriloida varmuuksi edes yksi.

Tuttipullo: Me ostettiin pari varmuudeksi esikolle ja rintapumpun kanssa tuli pari lisää. Löytyy Aventin ja Nukin pullot. Meillä kaikki kelpasivat.

Ristiäiset: On vielä vähän mietinnän alla. Kun meillä pitää olla nimi päätetty heti kun vauva syntyy jotta päästään legilisoimaan syntymätodistus Kiinan ulkoministeriöön, jonka jälkeen joskus saadaan sitten hakea passia ja Kiinan viisumia. Ja ennen passin hakua pitää olla sotu saatu maistraatista. Pidetään ristiäiset varmaan sitten ennen joulua Suomessa minun vanhempien luona jossa ollaan joululoma. Saa nähdä sitten ketä kutsutaan.

Arvet: Ei ole tullut varmaankaan ollenkaan. Ei tullut edellisessäkään raskaudessa eli varmaan on ihan kudoksesta ja mahan kasvukoosta riippuva. Toivottavasti ei tule enään loppuraskaudessakaan.

Ja eilen siis käytiin taas lääkärissä. Vauva oli laskeutunut ihan reilusti viikossa. Että jospa se sieltä vielä ulos suosiolla tulisi. Tosiaan mulle on jo luvattu käynnistys lokakuun ekalle täydelle viikolle ellei vauva sitä ennen tule.
RV 37+3
Paino +1000g yhteensä 8kg
RR 120/74
Pissa puhdas

Ihana kehto Etanaisella! Mä olisin halunnut taas kehdon mutta mies ei oikein innostunut ajatuksesta. Esikolla kun kehto oli niin eihän se ikinä siellä nukkunut. Tämän kakkosen yritän kyllä nukuttaa vaan omaan sänkyyn niin ei tule esikollekaan tarvetta palata perhepetiin.

Toissapäivänä sain tarmonpuuskan ja kokosin tutuilta saadun Ikea pinniksen. Sattui vaan kurjasti että kyseinen malli oli joku vanha ihmekoko joka on isompi kun normipinnis mutta pienempi kun isomman lapsen sänky. Siihen ei saa siis mistään patjaa. Pitää nyt viritellä jotain ainakin aluksi ennen kuin oikea sänky hommataan.

Meille on kertynyt muutenkin vaikka mitä kamaa tutuilta. Ostettiin mm. 50? Jeepin tuplarattaat, saas nähdä miten ne toimivat. Muutenkin varmaan kaikki tarpeellinen alkaa olla kasassa. Hoitopöytä pitää vielä hakea.

Jahas mutta nyt on jo niin pitkä stoori että päätän tähän. Hyviä vointeja kaikille ja punnatkaahan jo joku lisää vauvoja rinkiin =)

Nupsuliina ja Pikku-Sisko 37+4
 
Jeeee 37+0 :heart: :heart: :heart: Nyt on niiiiiin hyvä olla ja vauva saapi syntyä :heart:

Tänään on äippäpoli... Paineet on ollut nipin napin alla sen, et lääkitystä ei tarvii aloittaa. Katotaan mitä sanoo nyt tuolla. Päätä on taas särkenyt joka päivä, ja siihen ei auta panadolit yhtään.

Nyt valmistautumaan... :wave:
 
Täällä on kärsitty mahan kuralla olosta jo pari päivää ja ihan ihmeellisistä vatsakivuista. Kunhan ei nyt tulisi se liikkeellä oleva mahatauti.

Unista: Ite oon nähny koko raskauden ajan ihan älyttömästi unia, ja oisin toivonu että väliin ois mahtunu joku "unetonkin" yö. Pari yötä sitten näin unta et vedet meni, mut saa nyt nähä, tuskin :LOL: Eikä kyllä vielä tarviiskaan, meillä on niin vähän vasta valmiina.

Kestovaipoista Niin oliko täällä nyt joku niitä käyttänyt, joka osaisi aloittelevalle neuvoa, että miten noi harsovaipat sit oikein toimii? Yritin kestovaippainfon sivulta ettiä tietoa, vaan ei sielläkään ollu ihan rautalangasta vääntämällä neuvottu tätä asiaa, kuten mulle sen pitäs olla tyyliin että "tee näin". Mulla ois vino pino harsoja vanhempia sekä uudempia, jotain taitteluohjeita löysin mut mitäs sitte...? Niitä vissiin valmiiksi taitellaan, mutta millä ne laitetaan kiinni ja mitä muuta niihin tarvii, laitetaanko esim. froteeta lisäimuksi...Ja riittääkö pelkät äitiyspakkauksen harsot vai pitääkö ruveta kikkailemaan jollain merkkituotteilla...? Ihan pihalla taas :LOL:

Tuteista ja tuttipulloista Meillä otetaan ehottomasti käyttöön molemmat heti alusta asti, esikoisen kanssa tehtiin se "virhe" että ei käytetty, olin jyrkästi sitä vastaan, vaan kun olen jälkikäteen tajunnu millaisena huvituttina tuo poitsu äitiään piti niin on mielipide muuttunu... Meillä siis oli vaan ihan tosi hätähätätilanteessa käytössä nuo. Onkos noilla tuttipulloilla noin merkin kannalta väliä, tuntuu että kaikki on niin kauheen teknistä nykyään...

Tämäkin viikko taas on menny vaan, ens viikolla jo 39 rv täynnä. Hittolainen, vastahan mie tulin raskaaksi... :eek:
 
Ah ihanaa, viime yönä ei juurikaan tullut supistuksia :) Ehkä mä kestän siis yhdessä koossa mummin tuloon asti ;)

heketsi munkin kaveri kokeili niitä aquarakkuloita ja totesi saman minkä paapelon äitikin eli mieluummin suppareiden kuin niiden aiheuttama kipu. Ilmeisesti niiden laitto on sitten tosi epämiellyttävää. Mä en itse edes harkitse niitä, mutta ilokaasua kylläkin. Se auttoi esikoisen synnytyksessä mua loistavasti. Varmaan haukoin sitä henkeni kaupalla, kun oli ainoa kivunlievitysmuoto mulla silloin. Ja toivottavasti tulee olemaan nytkin.

Mamma Muu jaksuja sinne laitokselle! Hyvä että pääset nettiin. Kättäriltä ei taida vieläkään päästä. En ainakaan oo kuullu, että siellä olis langatonta tms? Kännykän avulla viimeksikin otettiin yhteys, että pääsi edes vähän tietsikkaa käyttämään.

Tutista joku oli kysellyt ja meillä annettiin esikoiselle 3 viikon iässä ja varmaan samoja ratoja mennään nytkin, jos vaan mahdollista.

Itun emo, heh, risiiniöljyä sitten vaan napaan vai. Huh, ei kiitos ainakaan mulle ;) Noi teidän hoitopaikkakuviot on kyllä syvältä. Mä en osais kyllä vielä lähteä hakemaan mitään paikkaa, mutta kai täälläkin pitää olla hyvissä ajoin liikkeellä, jos haluaa yksityiseen päiväkotiin, esim. johonkin englanninkieliseen. Muuten kuulemma riittää, kun hakee 4kk ennen.

MB 38+5 (epävirallisesti 39+4)
 
Meillä luki tuossa synnärin esitteessä että jossain kerroksessa on netin käyttö mahollisuus maksua vastaan... En sitten tiiä missä siellä se tarkalleen on :whistle:



Voi luoja että mä säikähin aamulla! :eek:

Unen pöpperössä olin menossa vessaan, lähtiessä muka vielä kuulin ku mies nukku vieressä...
No menin vessaan niin siellä se istuki pöntöllä ja minä tietenki säikähin että kuka vieras mies istuu meijän vessassa :eek: :LOL: Mut oma ukko se oliki :D

*Talvicci ja Uuno rv.38+2* :heart:

Ultran mukaan olis muuten nyt tasan rv.39+0 :whistle:
 
Huomenta,

Skye: Harsovaippaan voi laittaa lisäimun, jos haluaa. Mä varmaan ainakin aion käyttää. Sitte laitetaan kiinni tollasella näpsyllä, kun löytyy tuolta linkistä.
http://www.sadette.fi/page19.php?view=productListPage&category=25

Vaipan päälle sitten kuorivaippa tai villikset. Tosin jotkut sanoo että jos on tiukat villikset niin ne pitää vaipan paikallaan ilman näpsyä. Käytännön kokemusta mulla ei vielä oo, mutta mulle sanottiin että on olemassa erikseen vaippaharsoja, jotka on paksumpia, mutta kyl kai äitiyspakkauksen harsoillakin pärjää. Itse ajattelin ostaa jostain niitä vaippaharsoja. Sillähän ei oo muuta eroa, kuin se että paksumpi imee enemmän. Eli jos sulla on valmiina niitä harsoja, ni ei kannata ostaa uusia, laitat vaan lisäimua sen mukaan kun tarvii.

ON: Ihanaa, kun ei mikään paikka oo vielä kipeä. Ei satu polviin eikä jalkapohjiin, voi vihdoin yrittää tehdäkin jotain muuta päivällä, kun istua sohavlla koneen ja telkun eessä. Aika pitkään tuo turvotuksen väheneminen kestikin. Tänään siis siivouspäivä :)
 
Huomenta.
Yöt alkaa nyt oleman kyllä ihan vihoviimeisiä! Mä en enää kestä noita kipuja mitä tuolla alakerrassa oikein on :headwall: Joka kerta kun yrittää kääntyä tai muuten vähän vaihtaa asentoa niin viiltää ja sattuu ihan tuonne alamahaan saakka! Eilen taas nukkumaan mennessä alkoi se saamarin tuikkiminen tuolla jossain (kohdunsuullako?) :kieh: Sit heräsin puol kolme vessaan jonka jälkeen tuli YKSI ainut kipeä supistus :headwall:
Mä oon jo ihan loppu! En jaksa enää yhtään! Käveleminen sattuu ja menenkin kun joku pingviini :/ Nykyään siis pelkään jo etukäteen nukkumaan menemistä ihan noiden kipujen takia!
Anteeks tämä purkaus :ashamed: En vaan enää jaksa...

tuteista ja pulloistaEn ole sen kummemmin suunnitellut. Annan jos tulee tarvetta mutta en väkipakolla ala heti tunkeman tuttia suuhun. Pullolla syötän jos ei oma maito riitä mutta toki sitkeästi aijon yrittää :)

Iitun emo se puheli risiiniöljystä! Sitä siis napaan niin johan ainakin vatsa varmaan toimii! :D

Mamma muullezemppiä laitokselle oloon! Toivotaan etä pian alkaa tapahtumaan :)

Etanaisella on söpö pesä laitetu vauvalle :heart:

Ristiäisistä meillä ei tule olemaan ristiäisiä koska emme kuulu kirkkoon ja näin ollen emme myöskään kasta tätä neitiä. Ilmoitamme kun on syntynyt niin kaikille että nyt on ***** syntynyt :) Jokainen tulkoon sitten kotiin katsomaan nyyttiä. Toki isovanhemmat ovat tervetulleita sairaalaan mutta muut saavat tulla vasta kotiin katsomaan.

Painoa mulle on nyt tullut aika tarkalleen 20kg :ashamed: eli painan nyt 62kg. Eikä ole neuvolassa mitään siitä sanottu..johtuen ehkä mun pienestä lähtöpainosta (munhan ei olisi lääkärin mukaan pitänyt edes painon vuoksi tulla edes raskaaksi):) mutta kuinkas kävi ;)

Nyt pitää mennä.. josko sitä jossain vaiheessa ulos pääsisi..

heinähattu & pikkunen rv38+2 :heart:
 
Itun emo: Allekirjoittanut on syntynyt vajaat 27v sitten risiiniöljyllä... tarkemmin en muista tapahtumaa, mutta ulos näytän tulleen ;)

Omaa napaa: Vointi hyvä, kutinan kanssa pärjää ja oon nukkunut jo pitkälti toista viikkoa ilman ensimmäistäkään unilääkettä :D Jee! Maha kasvaa ja myllertää, välillä supistelee mut mitä enemmän touhailee, sitä rauhallisempi vauva on iltaisin :/ Ensi viikolla olis viimeinen neuvolalääkäri, jollion sitten toivottavasti laitettais lähete äitiyspolille että tutkisivat minkä kokoinen ja kykyinen vauveli masussa on, jospa ne suostuis käynnisteleen synnytystä ajoissa... mä tuun hulluksi jos joudun tätä kutinaa (vaikkakin se on toisinaan lievempää) kestämään tonne 42+ viikoille...

Mutta nyt leikkipuistoon - kaverit jo varmaan odottelee...

-Mirkkavalas 36+3 (tai jotain)-
 
Huomenta!

Talvicci :LOL: ..täällä nauretaan miehen kanssa...samaa käynyt täälläkin päässä pari kertaa :D

Eilen illalla olin ihan varma että tämä napero tunkee itsensä pian väkisin ulos. Tunki niin hysteerisesti alas itseään, että kohdunsuulla kipu oli kamala ja repivä, nivusia viilsi ja sisäreidet oli jatkuvalla suonenvedolla... :eek:
Eli ihan kamalaa...lisäksi sikiökalvot poksui ja narskui, jotta ajattelin pian vesienkin menevän tai jotain sinne päin :whistle:

Aikamoista menoa siis...
Eipä tässä nyt ole sellainen olo, että vielä tänäänkään mitään tapahtuu...tuskin edes viikonloppunakaan...tai yllättyisin kyllä suuresti jos niin kävisi :D

Tai jos nyt jotain uutta oiretta, niin rinnat suorastaan valuu maitoa pienestäkin kosketuksesta...taidan ostaa niitä liivinsuojia tänään...en jaksa pestä miljoonaa vaatekappaletta, jotka ovat ihan maidossa :LOL:

paapelo+poju+Deri 38+6 (huomenna taas poksuu )
 
Huomenta kaikille. Täällä on hyvinnukuttu yö takana ja taas jaksaa odotella.
Vähän meinaa nälkä iskeä, mutta ajattelin raapustaa muutaman rivin ja suunnata sitten puuron ja kahvin keittoon.

Tänään suunta kontrollineuvolaan, ottavat vain verenpaineen ja virtsan sokeriarvot, koska olivat alkuviikon käynnillä koholla.

Itse ajattelin ottaa sekä tutin että omat rintakumit mukaan laitokselle. Esikoiselle tosin tutti annettiin vasta 6 viikkoisena. Hänellä imeminen rinnasta oli sen verran hankalaa ja ajattelin ettei tutin imeminen sitä ainakaan helpottaisi. Tutti on meillä käytössä vieläkin, vaikka poika on jo reilu vuoden. Nyt pääasiassa kyllä öisin. Mutta siis tarkoitus olisi antaa tulokkaallekin tutti vasta kun imeminen sujuu hyvin ja jos ei tuttia tarvitse ollenkaan, on se vain hyvä asia.
Pulloina meilläkin on Aventin ja Nukin pullot.

Mut joo, palailen kuulumisien kera, kunhan neuvola on käyty. Kotimittarilla sekä sokerit että verenpaineet olivat hyviä.

Viikot ne vaan POKSUU!!!
:) :heart:

Mirmi + esikoispoika + pikkusisarus rv 39+0
 
Moikka!

Itun emo: kurjaa, että ylipäätänsä lapsen hoitopaikasta pitää murehtia ennen lapsen syntymää, saatika sitten tuollaiset käytännöt, että varausmaksujakaan ei palauteta.Tylsää:(

Täälläkin on edelleen pähkäilty kestovaippojen kanssa. Kasassa on tällä hetkellä setti niitä äitiyspakkauksen vaippoja: 5 kuorta ja 10 sisävaippaa. Lisäksi tietty harsoja ja tilasin vielä 2 imse vimsen AIOta sekä yhden Bumgeniousin. Katsotaan näillä, miltä vaikuttaa. Nuo AIO:t olis mulla eniten mielessä jatkossa mutta en nyt heti aluksi testaamatta halunnut laittaa hurjasti rahaa kiinni niihin.

Täällä mietitään pidetäänkö nimiäiset vai kutsutaanko vain kaikki vuorollaan kylään. Tavallaan olisi kyllä kiva pitää ihan juhlatkin:) Joulukuun alussa varmaan.

Aamulla oli neuvola, viikkoja 37+1. Kaikki oli aika lailla ennallaan. Painoa tullut 8,5kg, verenpaineet jne hyvät kuten ennenkin. Mun sf-mitta oli 29 cm ja tipahti jo alakäyrältä mutta koska olin viime viikolla synnytystapa-arviossa ja vauva on ennemminkin iso kuin pieni, ei tämä aiheuta mitään toimenpiteitä. Muuten varmaan olisin joutunut tutkimuksiin. Ja koska mulla on sektio tiedossa niin sovittiin jo eka kotikäyntikin:)

Remontti jatkuu viikonloppuna ja keskiviikkona on vihdoin muutto. Sitten äkkiä koti vauvaa varten valmiiksi:)
 
Huomenta.

Suht ok:sti nukuttu yö takana, paitsi että mies ilmoitti että olen alkanut kuorsaamaan. Ja kuulemma vielä todella kovaa. :ashamed: Mä olen aina luullut että ihminen ei kuorsaa jos nukkuu kyljellään, mutta väärässä olin :)

Ristiäisistä: Meillä menee varmaan samalla tavalla kun pojankin kanssa, että itse kaste on kirkossa ja kahvit meillä kotona. Siinä on vaan yksi ongelma, meillä ei ole kahviastiastoa tai saatikaan niin paljon pikkulusioita ja muita astioita. En muista yhtään et mistä viimeksi kaikki lainasin...

Tutista sen verran et katsotaan millainen viikari täältä massusta tulee, esikoiselle annettiin tutti heti kun nukkui paremmin tutin kanssa (pidempiä pätkiä kerrallaan ja erityisesti yöllä se oli kivaa) :)

Ja tänään vihdoin tuli se 37 viikkoa täyteen eli nyt saisi alkaa jo tapahtumaan, että tulisi joskus ulos tuolta massusta :D
 
Täällä pitkästä aikaa vähän huonommin nukuttu yö... vauveli oli jotenkin ihan hyperaktiivinen. Ja sitten kun vauva rauhottui, niin alkoi lantiota särkemään :kieh: Ja selkäkin on vielä vähän kipeä kun putosin pyörän tarakalta muutama päivä sitten. Onneksi selälleni, eikä vauhtia ollut enää. Jostain syystä oli vaan jalat niin puutuneet, että petti alta kun olin nousemassa pois :) Oli aikas outo tunne..

Nupsuliina: Meilläkin kävi niin, että pinnasänky, joka meillä nyt on, on yli 20v vanha (siis minäkin nukkunut siinä :)) niin on ihan eri kokoinen ku nykyään pinnikset on. No me vaan ostettiin siihen ikeasta patja ja ihan kylmästi vaan leikattiin siitä n.10cm pois. Siinä on kuitenkin päällä irrotettava suojus niin ei sitä edes huomaa että sille on mitään tehty :)

hemari 38+2
 
Ai niin sitä piti vielä sanoa, että mä olen itse ommellut kestovaippoja. Hain netistä kaavat, oiskohan ollu kestovaippainfon sivuilta, ja oon niitä sitte väkertäny. Saa nähdä kuinka hyvin toimii, vai vuotaako pahastikin :p Hienon näkösiä ainakin on :)

Ristiäiset pidetään kirkossa. Isä tulee Sambiasta asti kastamaan :) Juhlista en sitten tiedä, kun meille ei ainakaan millään mahdu koko sitä porukkaa... Ehkäpä sitten siellä kirkon kahvitiloissa tai sitten lainataan veljen kämppää :) Meillä ristiäiset on sovittu jo, että ne on heti marraskuun alussa.
 
Tuosta tutista:

Meillä ei tuttia oteta käyttöön, ellei vauvalla ole aivan mahdoton imemisen tarve. Mutta tuokin vaihe kestää niin lyhyen ajan, että jos tuttia tarvitaan, niin sitten jätetään tuon kauden jälkeen pois.
Ja voihan olla, että käy kuten pojankin kanssa, että ei suostu moista kapinetta suuhunsa ottamaan =)
Pojalla oli kova imemisen tarve, vaan ei kelvannut tutti..sai vain kovat raivarit ja tutti syljettiin kaaressa pois suusta :LOL:

Ei sen puoleen, saattaa olla jotenkin periytyvä piirre...minä, eikä kukaan siskoista suostunut tuttia syömään, mieskin söi vain pienen hetken ihan vaavana ja siskon poikakaan ei tykännyt tutista ;)
Mutta hyvin pärjätty ilmankin...pikkurilli maistui paljon paremmalta sillain koukistettuna...mikähän siinäkin sitten oikein voisi olla =)
 
Himpsuli: Täällä kanssa yksi, joka kuulemma kuorsaa unissaan :wave: Ärsyttää vaan, kun mies aina herättää kun kuorsaan ja valittaa ettei saa nukuttua. Minä kuitenkin kuuntelen hänen kuorsaustaan joka yö. Olen myös ollut koko raskausajan hieman tukkoinen, joten kuorsaus ehkä selittyy sillä.
 
Huomentapäivää!
Nauroin kans hiukan tuota talvicin sääikähdystä :LOL:
Onpa tosiaan monella jo viikkoja kasassa iso määrä! Jänskättää, kuka seuraavaksi.. :heart:
Minäkin aion ottaa rintakumit mukaan laitokselle. Viimeksi rinnanpäät oli jo laitoksella niin kipeät, ettei imetys olisi onnistunut ilman niitä. Silloin sain ne sieltä lainaksi mutta otan varoiksi mukaan, jos ei enää saakaan.

Täällä on muutamat sairastaneet jo syksyn ekat taudit. Voi kun selviäisi vielä kuukauden ilman suurempia tauteja, niin jaksaisi synnytyksen paremmin!
Tänään tarvii mennä kiertelemään ostoskeskuksiin, hakemaan kummitytölle synttärilahjaa. Mennään sununtaina juhlimaan 6-vuotissynttäreitä.

Me pidetään ehkä ristiäiset seurakunnan tiloissa. Tämä asunto on niin pieni, ettei tänne mahdu pientäkään porukkaa. Ja kun juhlaväessä on muutama lapsi, jotka ovat erityisen kiinnostuneita meidän lemmikeistä, on senkin takia paras pitää ne muualla. Meillä on kaksi kissaa ja koira. Koira villiintyy, varsinkin, jos vieraiden joukossa on vilkkaita lapsia. Jos lapsi ei ole tottunut koiriin, saa vahtia koko ajan. Toinen kissa on hirveän arka vieraiden kanssa ja toinen heilauttaa kynsivitosta hetkessä vieraille. Päästää lähelle ja menee jopa itse syliin mutta yht äkkiä raapaisee toista. Siitä on tullut nyt vanhempana hiukan arvaamaton vieraiden kanssa tosiaan :eek:
Mitäköhän muuta, voi hitsi, kun en muista. Moneen asiaan mun piti kommentoida, mutta ajatus hävisi :ashamed:
No, lähden tästä siistiytymään ja shoppailemaan :)


Tässä keskiviikkoinen 35+0 poksukuva :heart:
 
Nupsuliina
Millasen ikean sängyn ostitte?
Me ostettiin kans pinnasänky ikeasta ja sieltä löyty siihen sopivia patjoja isot pinot...

himpsuli
Täällä toinen joka kuorsaa ja välissä tosi kovaa :whistle:
Ukko oli sitä tallentanu puhelimeen ja minä totesin että kylläpä se kuorsaa kauheesti...(Ei niinku tullu mieleen että miten ukko olis voinu omaa kuorsausta äänittää... ) Ukko siihen vaan totes että se olit kylläkin sinä :whistle:

Hope
Meillä on kans sama ongelma ristiäisten kanssa.
Me ku asutaan kaksiossa jossa olkkari ei ole mikään kauheen iso...
Jotain pitäs keksiä, onko ratkasu täällä sitten kans se seurakuntasali sitä en vielä tiiä...


Juu oli aika koomista tuo aamu täällä päin :LOL:
 
Ihanan näkönen Etanaisen laittama sänky!! Mä en oo vielä ite pedannut sänkyä, mutta lakanat yms. muut oon pessyt.. Onko muuten kaikilla jotka meinaa siinä äippäpakkauksen laatikossa alkuun nukuttaa jotkut reunasuojukset laatikkoon?

Tsemppiä Itun emolle, tuntuu aika älyttömältä ainakin ton hoitopaikan suhteen!! Mamma Muulle myös tsempit ja toivotaan että vauva lähtis vaikka viikonlopun aikana itekseen syntymään :) Ja kiva kuulla pikkumyyh85:n kuulumisia.. Mä alan jo itekkin kaipaamaan tätä vauvaa ulos :heart:

Joku oli siitä Aventin käsikäyttöisestä pumpusta jutellut.. Ajattelin antaa tarkat koordinaatit miehelle, että saa sitten tarvittaessa hakea.. Mä olin alkuun miettinyt jotain sähkökäyttöistä, mutta tosta lueskelin että on toimiva eikä kovin kallis (n. 50e). Muutama Aventin pullo mulla on valmiiksi.

Paulah kirjoitteli kestovaipoista ja mä vietin eilen varmaan 3 tuntia netissä ettimässä tietoa.. Alan kallistua myös noiden Bumgeniousten puoleen. Yks kaveri niitä suositteli ihan ehdottomasti!! Oli kans kokeillu monenlaisia ja nyt käyttää ainoastaan noita. Onkos täällä kukaan testannut noita?

Eilen tilasin vihdoin Manducan ja vähän muutakin sälää netistä... :| Aika kivasti saa kyllä laitettua rahaa kaikkeen vauvakamaan, vaikka mekin saatiin isoimmat tarvikkeet (vaunut, sänky ja turvakaukalo) kavereilta ostettua tosi halvalla!! Ja imetysliiveistä vielä sen verran että postissa tuli ne Carriwellin liivit ja oli aivan supermukavat päällä.. Ja mulla siis aika isot rinnat jo nyt ja tuntu tukevilta!! Ne ei oo ehkä maailman kauneimmat, mutta se ei mulla tässä asiassa painanu :)

Me ei olla ristiäisiä edes vielä suunniteltu, itse asiassa ei edes vielä tiedetä kastetaanko edes lasta koska mä en kuulu kirkkoon!! Toi vaikuttaa oleellisesti myös kummien valintaan koska sitten niiden ei välttämättä tarviis kuulua kirkkoon! Tuntuu vaan jotenkin paremmalta saada ensiks vauva turvallisesti ulos ja sitten ruveta miettimään noita asioita!

Kauheita viiltoja ja jomotuksia vähän väliä tuolla alhaalla, ei kuitenkaan supistele tms.. Joten lokakuun puolivälissä sitten varmaan synnyttämään!!!

Silona 39+3 :)
 
Pakko tulla kommentoimaan Itun emolle että täällä ei missään nimessä suositella risiiniöljyä enää otettavaksi, saa aikaan niin rajuja supistiksia että vaarana oli että kohtu repeää tms. Tässä yksi lainaus eräästä keskustelusta aiheeseen liittyen:
"Luin tuolta kauhukseni, että joku vielä käyttää risiiniöljyä synnytyksen käynnistämiseen ja, että neuvolassakin olisi sanottu tämä konsti.
On kyllä erittäin edesvastuutonta.
Vauva voi todellakin kakata lapsiveteen ja vetää sitä synnytyksen aikana henkeensä, seurauksena keuhkotulehdus ja mahdollisesti yleinen verenmyrkytys.
Toiseksi synnytys voi käynnistyä niin voimalla istukka irtoaa ennen aikojaan ja siinä on pulassa sekä äiti että vauva.
Kolmanneksi voivat supistukset tulla niin hallitsemattoman voimakkaiksi, että kohtu saattaa revetä jos lapsi ei kerkeä jostakin syystä nopeasti ulos. Esim. kääntyy kovien supistusten vuoksi nenä ylöspäin kun oikea asento olisi nenä alaspäin. Jos on iso lapsi ei millään saa taivutetuksi niskojaan ahtaassa synnytyskanavassa niin, että voisi kiemurrella ulos".

Itse en ainakaan uskaltaisi moista ajatellakkaan ja toivotaan ettei sunkaan tarvi tuommoiseen ryhtyä :hug: Ja toivottavasti saatte teille kuuluvat rahat takaisin! Ajattelisi että noinkin kehittyneessä maassa olisi ainakin yhtä paljon kivunlievitysvaihtoehtoja kuin täällä, uakomatonta ettei niin ole mutta omalla kohdallani epiduraali ja spinaali ovat olleet toimivia keinoja myös.

Mahtavia viikkolukuja taas monilla, kohta alkaa urakalla poksuminen :D

Mä kävin eilen pitkästä aikaa taasen lenkillä, edellisellä kerralla olin yön niin kipeä nivusistani mutta tällä kerralla ei mitään joten ihanaa oli liikkua ja josko tänään uskaltaisi varovasti mennä uudelleen. Supistuksia kyllä sateli lenkillä ja vauva kun poinaa todella alas niin kävely ei varmasti näytä kovin urheilijamaiselta :LOL:

Talvicilla ollut erilainen aamuherätys, ei voinut nauramatta juttuasi lukea :D Mageet viikot sullakin jo koossa ;)

Makaronilaatikko uunissa ja pyykit odottaa käärijää joten palaillaan taasen :wave:

äitsy ja Lauri, viikot poksuu täälläkin 37+0 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä