*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Sori hemari ku sut näköjään olin poistanu :whistle: :ashamed:

Tuossa vähän karsin listaa ku oli paljon semmosia jotka ei ollu kuukausiin kirjotellu niin on sieltä saattanu lähtee vahingossa muitaki mut takasinhan aina pääsee jos siltä tuntuu :)

Tuliki mieleen että mitäs miltskille kuuluu ku ei ole aikoihin näkyny? :wave:
 
Heissuli. Jospa nyt pistäytyisin kommentoimassa, kun tuo kakkonen nukkuu päiväunia ja esikoinen puuhastelee palapeliensä kimpussa.

Tutista ja tuttipullosta: Meillä ei nuo ipanat ihan vauvana tuttia huolineet, oliskos joskus 3 kk:n tietämillä alkanut tutti kelpaamaan. Ite olin tuon alkuajan molemmille "iltatutti" eli rinnalla viihdyttiin pitkään ja hartaasti. Siksi noinkin "myöhään" vielä tuttiin opeteltiin. Nukkumaan mennessä lähinnä on tutti ollut käytössä eikä kummankaan kanssa tutista luopuminen ollut ongelma. Tälle tulevalle kolmoselle en ole edes tuttia vielä hankkinut, kerkiää tuon sitten kun vauva on syntynyt. Tuttipullo ei meillä juurikaan ole kulunut käytössä. Täysimetyksellä mentiin ekat 5kk ja sitten tulikin jo nokkamuki kuvioihin. Pari kertaa mies taisi molempien vauva-aikana pulloa tarjota, kun olin jossain menossa, mutta eivät nuo oikein siitä suostuneet syömään. No minun menot ei yleensä kovin kummosia olleet (olisinko käynyt kerran leffassa ja pari kertaa kampaajalla), joten hengissä selvisivät tuon ajan ilman ruokaakin varsinkin kun juuri ennen lähtöä oli imetetty. Nyt on siis kaapissa odottamassa pari lähes käyttämätöntä Aventin pulloa ja pari sellasta Ainun peruspulloa.

Imetyspaidoista: Mulla oli esikoisen aikaan sellanen H&M:n imetyspaita, mutta jotenkin en osannut sitä käyttää. Se luukku systeemi oli siinä mun mielestä kauheen ahdas ja epäkäytännöllinen, joten yleensä senkin kanssa tuli imetettyä paidan helmaa nostaen. Pääasiassa käytinkin ihan tavallisia paitoja. En kyllä koskaan kokenut, että joku olis julkisilla paikoilla mun vatsamakkaroita tuijotellut, kun kuitenkin siinä se vauva on aikalailla suojana.

Unista: Mä en ole näissä kahdessa viimesessä raskaudessa kauheesti vauvaunia nähnyt (tai en ainakaan muista niitä), mutta esikoisen aikaan näin joitakin. Tuo ylikehittyneenä syntynyt vauva on tuttu minunkin unistani; muistan vielä unessa ajatelleeni, että ihan kiva, mutta olisin minä mielelläni sen vauva-ajankin kokenut.

Isompien sisarusten lahjonnasta: Ei olla ostamassa isosiskoille mitään lahjaa. Ajattelen, että vauva on meille kaikille se lahja. Kun tuo kakkonen syntyi, niin päinvastoin vauvaa lahjottiin; isä ja esikoinen kävivät yhdessä valitsemassa ja ostamassa uudelle vauvalle uninallen lahjaksi. Vauvanuket meillä on hankittu molemmille jo aikasemmin ja niitten kanssa on vauvanhoitoa jo harjoiteltu.

Raskausarvista: Täällä on maha kuin seeprannahka! Olen kyllä todella laiskasti rasvaillut. Mutta en tiedä, mikä tuon rasvauksen hyöty sitten olisi ollutkaan. Mulla on näissä kaikissa raskauksissa maha pullahtanut tosi myöhään esiin, mutta silloin sitten nopeaan tahtiin ja luulenkin sen aiheuttavan noita repeämiä. No elämän jälkiähän nuo ovat...

Hugoliinalle tsempit noihin kääntämisjuttuihin. Kannattaa varmaankin jutella sen lääkärin kanssa noista peloista ja omista ajatuksista. Luulisi, että äidinkin ääntä kuunnellaan. Ja jos lääkärin mielestä vauvan turvallisuus vaatii kääntämistä, varmasti itsekin sitä silloin haluat.

Niin eikä näistä vähäisistä raskauskiloista kannata kauheasti kateellinen olla - lähtöpainoa on ollut tooosi paljon liikaa. Mulla noista kahdesta ekasta raskaudesta on jäänyt 15kg ylimäärästä, joten nyt olen tietoisesti yrittänyt hillitä tuota painon nousua. Eli jos joku oikeesti kuvittelee, että imetys vie raskausaikana tulleet kilot, niin täältä löytyy varoittava esimerkki, että niin ei välttämättä käy!

Esikoinen kaipailee apua palapeliensä kanssa = velvollisuudet kutsuu

Shakki & Aleksis Kivi 37+5
 
shakki
Mä alotin rasvailemaan ihan heti ku sain tietää olevani raskaana...
Joskus kesällä huomasin pienen raskausarven alun navan vieressä ja sen jälkeen niitä on tullu...Toisille niitä vaan tulee ja toisille ei...

Harmittihan nuo mut on se sen arvosta ku saa pienen nyytin syliin :heart:
 
Heippa!!

Fresia Mulla on myös tuo cd, kuuntelin sitä jo ennen esikoisen syntymää ja luulen siitä kyllä olleen apua. Varsinkin ponnistusvaiheessa supistusten välissä yritin aina tietoisesti rentouttaa alapään lihaksia, vaikka helppoa se ei ollut. Episiotomia mulle jouduttiin tekemään tiukan lantionpohjan takia, mutta muuten ei tullut mitään repeämiä. Niin, ja en tiedä johtuuko korkeasta kipukynnyksestä vai noista rentoutumisharjoituksista, en tarvinnut lääkkeellistä kivunlievitystä ekassa synnytyksessä. Saa nähdä, kuinka tällä kertaa käy, mikään kivunlievityskeino ei ole mulle ehdoton ei. :)

Barbapörrö Juu, aventin pullot käy aventin rintapumppuun. Mulla on se käsikäyttöinen pumppu, olikohan Isis se mallin nimi... Olen tuohonkin ollut kyllä tyytyväinen, riittää hyvin tyhjentämään pakkautuneita rintoja tai lypsämään ihan koko satsinkin jos vauva nukkuu pitkään ja olo käy tukalaksi (joo-o, esikoisen kohdalla näin kävi usein :D). Jos enemmän joutuu pumppailemaan niin sitten tietty sähköllä toimiva on parempi, ettei tule mitään jännetupin tulehduksia käsiin. :)

Paapelo Ne oksitosiinisupistukset on kyllä ihan kamalia, olet kyllä aika sissi jos olet niinkin pitkään niitä kestänyt.:) Itse sain sitä ponnistusvaiheessa "varmuuden vuoksi", ja olen kyllä jälkeenpäin ollut siitä vähän katkera. Kätilö sanoi tuolloin, että joskus käy ensisynnyttäjillä niin että supistukset ei riitä ponnistusvaiheeseen jos avautuminen on ollut nopeaa. Tällä kertaa ajattelin erikseen mainita, että oksitosiinia saa antaa vaan siinä tapauksessa jos supistukset oikeasti hiipuu.

Eilen mulle sanoi kaksi eri ihmistä, että mun maha on pudonnut. :D Ja kyllä se varmaan pitää ihan paikkansa, on vähän helpompi olla ja hengittää. Vatsan alaosaa jomottelee aika tiuhaan, ei ole kuitenkaan mitään selkeitä supistuskipuja. Enemmänkin on sellaista lähes koko ajan tuntuvaa jomottelua.

Pikki 37+3
 
Neuvolalääkäristä kotiuduttu ja oli varmaan nopein neuvola mitä koko aikana...???
Olin valmistautunut, että tehdään kaikki mahdolliset tarkastukset, mitat ja arvot niin ei mitään muuta uutta, kun sisätutkimus....ulkosuu sentin auki ja pehmennyt, sisäsuu kiinni...
Ei tosiaan otettu sf-mittaa, hb:tä, ei minkäänlaista kokoarviota...kai on sit kiinni lääkäristä ja terkasta??? Kumpikin oli sijaisia ja sit vielä paikalla oli kandi-poika, joka tuli kesken sisätutkimuksen...annoin kyllä luvan, mutta vähän hätkähdin, kun olikin poika.
Mutta ei kait tässä mitään ihmeitä voi muuta kun odotella päivien/viikkojen kulumista ja jos jotain ongelmaa tulee niin kai ne sitten enemmän tutkii. Tuntuu vaan, että muille on niin kovasti annettu kokoarvioita ja ihmetelty nousevia tai laskevia sf-mittoja. Olis pitänyt varmaan vähän valittaa ja kysellä itse..
No tää oli nyt tällainen purkaus :|
Nyt aletaan valmistautumaan miehen huomisille kolmekymppisille ja viikonlopun kestävään juhlintaan =) saa nähdä kuinka kunto kestää..toivottavasti ei tarvi jättää kavereita keskenään juhlimaan jos lähtö tuleekin yhtäkkiä :LOL:
Toivottelen jo nyt kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja täytyy tulla sunnuntaina katsomaan onko uusia vauvauutisia =)
Nyt hakeen poikaa hoidosta ja mummulaan käymään.

nöppönen80 36+2

ai niin oma ikäni on 28 vielä kuukauden verran jos etusivulle haluaa lisätä =)
 
:headwall: Ei meinaa kulua tämä päivä ei millään.
Huomenna pääsis sinne sairaalalle kattomaan poikaa ja samalla ehkäpä jo suostuisivat antamaan edes päivämäärän, millon käynnistetään.
Liian toiveikas en uskalla olla, että huomenna vielä asian eteen mitään tekisivät :/

Käytiin tuossa tyttöjen kanssa ajankuluksi ravistelemassa omena puita. Saatiinki kolme sankollista omppuja. Ja aika monta pahkaa äitin päähän :xmas:
Anoppi on niin ihanan ahkera, että tekee omenasoseet molempiin talouksiin, kun vaan kiikutan nuo tarpeet sinne.

 
Hugis: kyllä äitiäkin kuunnellaan kääntämisessä. Mee ihan rauhassa sinne polille ja juttele lääkärin kanssa. Jos vaikka suostuisivat antamaan uuden ajan myöhemmin, jos papu ei sitten enään kääntyilisi niin paljoa.

Isosisarusten lahjasta: mä oon jo ostanu tolle tulevalle isoveljelle pienen lahjan, saa sen sitten vauvalta kun tullaan kotiin. Noille teineille en enään osta mitään. Muutenkin ollaan sanottu isovanhemmille että pitää huomioida tota kuopusta ensin ja vauvaa vasta sitten myöhemmin.

Peppi: imetyspaidan ohje on suuressa käsityölehdessä 1/05.

Harmi kun nöppösellä on ollut noin pikanen neuvolakäynti.

Raskausarpia ei ole tullut ainuttakaan tän raskauden aikana. Muutenkin on mahaan tullut vain yksi pieni, muutamia arpia löytyy rinnoista. Ja rasvannut olen tosi laiskasti.

 
Tänään onkin vietetty shoppailupäivää. Yritin löytää itselleni jotain vaatteita, mutta aika heikolla menestyksellä... Jostain syystä hukun Mamalicious:n S-kokoon! Muilla merkeillä S-koko on kyllä ok. Ostin sitten vain yhden imetys t-paidan ja samalla reissulla tarttui mukaan myös vauvalle lakanoita.

Kiitokset muuten sille, joka laittoi linkin sinne englantilaiseen liivikauppaan - näytti tosi hyvältä! :flower:

Unista on ollut puhetta: itsekin olen nähnyt outoja vauvaunia, jotka ovat olleet sitä osastoa, että vastasyntynyt ei suostu syömään mitään muuta kuin spaghetti carbonaraa :LOL: sekä sitten painajaisia, joissa en löydä Papua mistään. Oudot unet kuulunevat kuitenkin ihan asiaan, kun valmistautuu henkisesti vauvan tuloon.

Hienoja masuja teillä, jotka olette kuvia laitelleet :) Mulla on vaan tällanen etupallura, joka näyttää siltä, että olisin nielaissut koripallon tms. Ei siis mikään jätti.

Ensi viikolla olisi vika lääkärineuvola, terkka sanoi viimeksi, ettei siellä anneta mitään kokoarviota, joten se(kin) lienee lääkäri- ja paikkakuntakohtaista. Odottelen kuitenkin innolla mitä siellä sanotaan tuosta kohdunsuusta, kun tässä nyt on kuitenkin ollut jonkin verran kipeitäkin supistuksia ja jomottelua tuolla alavatsalla erityisesti öisin. Tulisipa tämä ulos ajallaan, en millään jaksaisi odotella marraskuun puolelle...

Hugoliina olipa ikävän kuuloinen tuo kääntämisjuttu. Toivottavasti lääkäri sitten ottaa huolesi vakavasti, en millään usko, että vauvaa aletaan kääntää äidin tahdon vastaisesti. Itsellänikin on vähän sellaista pelkoa, että tämä pieni on täällä mahassa ihan miten satttuu, eikä varsinkaan missään raivotarjonnassa...

Ulpu & Papu 35+2 :heart:
 
Heips!

Hugis:

Ehdottomasti sinulla on päätäntävalta tuossa kääntämisasiassa. Lopulta se olet sinä, joka siitä päättää. Ja voihan olla, että pikkuisen napanuora on jotenkin hassusti, eikä siksi ole päässyt oikeaan asentoon tai sitten nuora on liian lyhyt..tämän lääkäri näkee ultralla ja silloin käännöstä ei aleta edes harkitsemaan uudestaan.
Poikkitilasta kääntöä on ehkä aavistuksen helpompi alkaa toteuttamaan kuin täydestä perätilasta, mutta riskit ovat kaiketi silti samat, eli vauvalle voi tulla ahdinko ja on aina vaarana, että istukka saattaa alkaa irtoamaan ja napanuoran sotkeutuminen oli kaiketi myös yksi riskeistä ja vain alle puolet käännösyrityksistä muistaakseni onnistuvat...eli ei mistään leppoisasta toimenpiteestä ole todella kysymys...
MEne toki käymään ja keskustele lääkärin kanssa, he kyllä ymmärtävät ja jos eivät, niin mihinkään sinun ei ole suostuttava ja voit vaatia suoraan sektiota :hug:

Esikoisen lahjonnasta:

Olen pyytänyt, että mummut ja muut ostaisivat pojalle lahjan, vauva ei tarvitse nimittäin mitään =)

Unista:
En viiitsi edes mainita...ihan sekavia ja outoja :D

ON:
Maha toimii...juilii ja jotain outoa on meneillään :LOL:
Ei siis mitään shokeeraavaa kuitenkaan...jatketaan kyttäystä :D

paapelo+poju+Deri 38+5
 
-heippa!

En ole taas pariin viikkoon "kerennyt" käymään, olevinaan on ollu taas kiire :LOL: Mutta juttujanne olen kyllä kerennyt lukemaan.. !

Onnea Heille ketkä olivat jo äskettäis oman nyyttinsä saaneet Oliko Amira ja sitten oli viellä joku muu :) :heart:

Talvicci Siitä on aikaa kun olit kirjoitellut etä laittaisin kuvia niistä vaunuista. enpä ollut huomannut moista tekstiä ja vaunutkin olet jo ehtinyt tilaamaan =) Minulle voi muuten sinne etusinulle iäksi 22, se tuli jo kesällä täyteen, mutta enpä ole muistanut ilmoitella...

Paapelollakin taitaa olla kohta jännät paikat kun noin kovin kivistelee ja kovistelee siellä :) ja taispas olla monella muullkain kolotuksia :)

Unista, raskausarvista ja imetysliiveistä olitte puhuneet.. Mistähän löytäisi hyvät imetysliivit? kannattaako ennen synnytystä ostaa monia liivejä kun eikö se rinnat vielä turpoo sen jälkeenkin? Onko kellään kokemusta h&m imetysliiveistä?

unista: itse tänään päikkäreillä näin unta että minulta irosi limatulppa( En kyllä edes tiedä minkä näköinen se oikeasti on), joka oli vaan läpinäkylä venyvä klöntti jossa oli veri viiruja ja menin sitä sitten ukolle ilisena näyttämään siinä unessa..ja vieläpä oikein venyttelin sitä siinä...sanoin sitten miehelleni että tässä parin päivän sisällä se tulee lähtö synnytämään...ihan ihme unia! :D (anteeksi jos jotain ällöttää ilmaukset)

Sitten ON:

Tiistaina oli neuvola 36+ 4
Paino: 400g/vko yhteensä tullut 9,5kg
Pissa: puhdas
Verenpaine: 127/ 84
Hb: 115
Sf 30
RT
Edellisellä kerralle terkka sanoi että on kiinnittynyt ja nyt oli sijainen ja kysyin asiasta niin sanoi että ei ole vielä kiinnitynyt :D

Menkkamaisia kipuja alkanut tulemaan alaselässä, varsinkin öisin. Tänään on kyllä melkein koko päivän ollut hieman menkkamaisia tuntemuksia alaselässä... Sitten välillä tulee jotain ihme tuikkauksia tuonne nivusiin ja sitten vähän pitkin sisäreittä.. Liekkö jotain hermojuttuja.. siltä ainakin tuntuu.. Ja tää asukas täällä tunkee päätään tai jotain muuta osaa aina kovasti alaspäin niin tuntuu vihlovia kipuja jossain tuolla sisällä (en tiedä missäkohin), tuntuu välillä että pissat lirahtaisi housuun, mutta ei ainakaan viellä ole sitä tapahtunut :LOL:

Miten teillä muilla, onko teillä ollut tälleen loppuraskaudesta millaisi oloja? ootteko enegisiä? tai jotain muuta?
miulla on ollut koko viikon hermot niin kireällä ja olen itkeä tihrustanut joka päivä vähintään kerran tai kaks ja ruokakaan ei oikein maistu :( mitähän tää sitten on? Tuntuu kuin koko ajan olisi tosi herkillä.. saatan ihan jostain ihme asiasta itkeä, oli se sitten iloinen tai surullinen, mutta melkein joka asia liikuttaa..

Onko teistä muuten raskaus tuntunut henkisesti vai fyysisesti raskaammalta?
minusta henkisesti.. ei fyysisesti juuri mitenkään erilaisesta tai oudolta, mutta henkisesti on välillä ollu rankkoja paikkoja kun mie vielä mietin niin paljon kaikkee ja kun rupeaa ajattelemaan lapsen terveyttä raskauden aikana ja kaikeka muuta. Varsinkin sitä toksoa olenn miettinyt tosi paljon kun itse en ole sitä sairastanut ja meillä on kissoja ka koira ja enkä ole kyllä muistanut aina niitä hedelmiä ja kasviksia pestäkkään niin hyvin :(

n Noh tulihan tekstiä... :D Nyt on pakko lähteä syömään jotain vaikka ei tee mieli oikeestaan yhtään mitään... :D

Henspu 36+6
 






Mä oon vähän laittanut vauvan juttuja valmiiksi. Nyt on pakattu kotiinlähtövaatteet, laitettu sänky valmiiksi ja ostettu kaikenlaista... tutit oon steriloinut samoin tuttipullot.. turvakaukalo ja telakka on autossa ja kaikki hankinnat hankittu.. nyt vaan kuumottelemaan h-hetkeä
 
Rv 37+0, täysiaikaisia ollaan!!! Hiphei!

Tänään olin päivän kaupungilla parin ystäväni kanssa ja oli kyllä mukavaa! Hyvä ystäväni muutti toiselle puolen Suomea koulujen alettua ja hän oli nyt sitten tullut kotikaupunkiin vanhempiaan tapaamaan, niin sain minäkin tilaisuuden nähdä häntä pitkästä aikaa... Samalla kävin sitten ostamassa pikkuiselle vielä pienen (56cm) välikausipuvun, kun meillä oli vain sellainen vaaleansininen ja eihän se nyt tytölle käy, mikäli täältä tyttö ulos pullahtaa!! Ja sainpa tuosta puvusta vielä 25% alennusta, kun liityin Kappahlin kanta-asiakkaaksi, alennukset kelpaa aina :D

Raskausarvista: Juuri eilen ihastelin miehen kanssa, että kappas, ei ole kuin muutama pieni arpi kyljissä lantion seudulla. Mutta mutta... Ei pitäisi nuolla ennen kuin tipahtaa: tänä aamuna olikin sitten tullut vasemmalle puolelle oikein nätit tiikerin raidat :kieh: Oisko vauva laskeutunut sitten lisää, kun niin yhtäkkiä niitä tuli paljon? Eikä muutenkaan kohtu tunnu enää painavan keuhkoja pahasti...

Loppuraskauden olotilasta: Mie oon kaikista energisimmilläni koko raskauden aikana! Siis miusta on ollut niin mukava olla ja tehdä kaikkea... Ensimmäistä kertaa sitten plussatestin. Ehkä sekin vaikuttaa, että enää ei niin ole huolestunut vauvan selviytymisestä, vaan voi ihan huoletta vähän rasittaakin itseä. Ja on miulla varsin hyvä olokin... Huomattavasti parempi, kuin kertaakaan raskauden aikana (jännä, että kerrankin näin päin), mutta tosiaan luulen, että kun en henkisesti enää stressaa niin vauvan terveydestä, niin voin fyysisestikin paremmin. Vaikka eihän meillä ole mitään erityisiä ongelmia ollutkaan, niin kai sitä kuitenkin sisäisesti on koko ajan pelännyt, että pärjääkö hän matkallaan maailmaan...

Nyt tarkistamaan uunissa muhiva makaronilaatikko... Huonosti on tullut tänään taas syötyä: vain muutama leivänpalanen ja pulla :ashamed: Ei siis maistu ruoka oikein täälläkään, mutta ei kyllä maistu erityisesti mikään makeakaan, vaikka sitä tulee kyllä syötyä kuitenkin... Pakko on siis ihan pakottamalla aina syöttää itselle ruokaa ja tosiaan syödä vain mitä tekee mieli, muuten jää syömättä kokonaan (eilisen elin pelkällä leivällä...).

DsariaL ja Möykky, jonka syntymää jo kovin ootellaan!
 
Upeita nuo Etanaisen kestovaipat!

Henspu: menkkamaiset kivut on täällä arkipäivää höystettynä sukkapuikkokivuilla heti kun vähänkin kävelee. Olo on muutenkin nyt niin "raskas" kun vaan olla voi, väsyttäa ihan sikana ja masu painaa tonnin... Alkaa tuntua siltä, että sais jo syntyä!

Ei oikeesti jaksais käydä enää töissä, mutta viikko vielä jäljellä. Pakko mennä, että saan sijaisen perehdytettyä.

Tultiin justiinsa synnäriltä tutustumasta ja oli kyllä hienosti toteutettu tapahtuma. Kätilö oli tosi asiantunteva ja mukava. Uuttakin tietoa tuli, en ollut nimittäin koskaan kuullutkaan mistään ihme vesirakkuloista (?) kivunlievitykseen. Ja myös tens-laite oli ihan outo juttu. Molemmat kuulosti ihan kokeilemisen arvoisilta keinoilta, mitään epiduraaleja kun en haluaisi.

Paino on noussut jo ihan hirmuisesti eli n. 13 kg. En tosin ymmärrä, että kun en ole muuten lihonut, vain maha on kasvanut ja nestettä kertynyt jalkoihin. Onkohan meille tulossa iso vaavi, kun noin paljon on paino noussut?!

Vielä viisi viikkoa laskettuun aikaan! Voi kun aika kuluisi nopeasti... =)

heketsi + poikavaavi 35+0
 
Ihania juttuja olet laitellut valmiksi Etnainen.

Mä päivystän nykyään täällä Kysissä ;) ottivat ke sisään, kun mulla oli proteiinit plussalla pississä. Tuli ihan puskista, että jouduin tänne. Luulin, että puhutaan vaan mun mahdollisesta käynnistyksestä yms. muista synnytykseen ja loppuraskauteen liittyvistä asioista, enkä mä pälli kun olen, älynnyt ottaa mitään kamppeita mukaan...ja nyt täällä 130km takana kotoa haaveilen omista tohveleista, aamutakista jne.

No hyvä puoli on se, että nyt on vauvan keuhkoja kypsyttävät kortisonit saatu pistoksina peppuun ja nyt sitten odotellaan, että sokeriarvot taasaantuisivat. Sanoivat, että ihanne olisi, jos vauveli syntyisi viikon sisällä kortisonien annosta...ja lauantainahan tlee tuo maaginen 37 vkoa täyteen...jos nyt on uskominen tuohon laskettuunaikaan, jota siis siirrettiin vasta muutamia vkoja sitten myöhäisemmäksi. Lääkäri täällä Kyssissä totesi, että törkeää, kun on menty nyt loppuraskaudessa muuttamaan, että se muutos pitäisi tehdä viimeistään vkolla 12, jos on aiheellista, joten tiedä häntä. Alunperin siis laskettuaika olisi 9.10...ja nyt siis 8 pvää myöhäisempi. Itse arvelen, että menee johonkin siihen väliin.

Harras toiveeni olisi, että vauva syntyisi ilman käynnistystä...mutta ei tunnu yhtään siltä, että lähtisi käyntiin ilman kalvojen puhkaisua/oksitosiinia.

Onneksi pesin ne vauvan vaatteet ja myös omat imetysliivit on kondiksessa. Mies saa sitten pakkailla kasseja valmiiksi, jos eivät kotiuta minua ennen synnytystä ;)

Huippua muuten, kun täälläkin pääsee koneelle ja nettiin. Oli jo ihan ikävä teidän juttuja, kun en vielä eilen tajunnut tätä internetti juttua...ja tullut siis riippuvaiseksi teistä.

Eli terveisiä täältä Kyssistä ja onnea kaikille lähiaikoina vauvan saaville matkaan.

Mamma Muu+vaaleanpunainen Nuppu 36+
 
Etanaisen valmistelut ovat kerrassaan IHANIA =)

Mamma muu:

Jaksamista ja toivotaan, että tuleva synnytyskin sujuisi oikein mallikkaasti vaikka jouduttaisiinkin käynnistämään. Ihanaa, että vauvoja alkaa tulla =)

heketsi:
Juu nuo vesirakkulat on sama juttu kuin aquarakkulat, jos olet tuolla termillä kuullut joskus puhuttavan...joillain tehoaa ja joillain ei...äitini kun oli ottanut, niin sanoi, että mieluummin supistuskivut kuin niiden kipu... eli yksilöllistä miten toimii.
Ja tuo tens- oli minullekkin ihan uusi juttu kun esikosta silloin käytiin tutustumassa...
Tosin ainoaksi lievitykseksi minulla sitten jäi hieronta ja epiduraali...
Tällä kertaa toivoisin kyllä, ettei tuota selkäpuudutusta tarvittaisi, mutta en kyllä sano varmaksi mitään ;)
Muuten on ihan loistava, mutta selkä on vain kipiä sitten ainakin itsellä reilu viikon ja on ikävä kumartua :/

Heh, täällä mies pelaa Guitarhero peliä ja poika ROKKAA vieressä, kuin mikäkin hevari konsanaan :LOL:
Minun miehet :heart:

Mutta minä menen nyt tarkkaamaan näitä juilintoja ja toivomaan, että joskos sitä pääsisi lähipäivinä tositoimiin :wave:

P.S
DsariaL onnea täysiaikaisuudesta :D
 
Hellou!!
Minäkin täältä välillä ilmoittaudun, hyvin on menny, vauva on melko kiltti, eihän tuo juurikaan itke paitsi hieman hermostuu, jos kova nälkä kerkiää yllättämään :)
Eilen kävi neuvolatäti taas kyläilemässä, painoa oli neidille tullut hienosti, 2900g oli nyt :)
ja sairaalasta lähtöpaino oli siis sen 2450g.
Ja tissihän on maistunut, ihanaa kun oma maito on alkanut riittämään, kun aluksi jouduttiin laittamaan äidinmaitoon vielä korviketta.
Tänään oli meillä myös polilla aika, kun sairaalassa kotiinlähtötarkastuksessa ilmeni oikeassa lonkassa pientä löysyyttä, joka kuulemma kovinkin normaalia ennenaikaisilla vauvoilla, mutta nytten tosiaan oli sekin huoli jo poistunut ja kaikki oli kunnossa :heart:
Äsken tultiin anoppilasta, neiti oli siellä muutaman tunnin tosi pirteänä, seuraili vain mitä ympärillä tapahtuu :) ja nyt sitten vihdosta viimein sain hänet tohon nukahtamaan.
Täällä on kovasti monella jo varmaankin kohta nyytti sylissä, merkit jo vähän alkavat viittaamaan siihen ja kohtahan se on jo lokakuu :)
Olitte ristiäisistä keskustelleet, mekin niitä olemme miettineet, laskimme että meillä tuo vierasmäärä on semmoset 25 vierasta, joten varmaan täällä kotona on vähän liian ahdasta.
Täytyy soitella seurakuntaan, että mitä heillä olisi tarjota.
Ensi viikolla onkin sitten se "isyyden tunnustamis" juttu, että saadaan neidille iskän sukunimi ja siitä sitten muutama viikko niin voi jo aatella niitä ristiäisiä pidettäväksi.
Mutta nyt täytyy pestä hieman pyykkiä ja siivoilla, palataan taas...
Pikkumyyh ja neiti 1kk :heart: :heart: :heart:
 
Uusintayritys paremmilla hermoilla :D

Tutista, mä en sairaalaan ole koskaan ottanut, myöhemmin sitten annan kyllä tutin mikäli vauva on tissitakiainen =) Sairaalassa antavat kyllä jo tutin jos oikein imuhaluinen vauva on, meidän pojallekkin viimeksi oli hoitaja tyrkännyt tutin sokerimittauksen yhteydessä mutta eipä sitä sitten muuten käytetty.

Tuttipulloista, meillä niitä niin vähän on koskaan tarvittu kun tissillä on kaikkien kanssa menty ja pitkään mutta aventin pullot on ainakin mun mielestä olleet hyviä kun niitä rintapumpun oston yhteydessä tuli hommattua.

Raskausarpia ei ole uusia tullut, ennestään niitä tasan yksi masussa ja vähän enempi reisissä =)

Mamma Muulle tsempit sairaalaan ja toivotaan että vauva lähtisi itse syntymään :hug:

Ristiäiset pidetään meillä kotona niinkuin aikaisemmillakin kerroilla. Mutta skeptisenä suunnittelen niitä sitten vauvan synnyttyä enemmän :D

Etanaisella ihkuja vauvajuttuja :heart:

Dsarialille onnittelut virstanpylvään ylityksestä ja muillekkin joita en erikseen ole onnittellut :flower:

Kävin tänään neuvolassa ja nyt sain huolenikin purettua kun vakiterkka oli paikalla. Ihanasti otti mun nukkumisjutut ja jaksamisen, ensi viikolla tulee perhetyöntekijä ,joka on perehtynyt unikouluun, käymään ja sit kodinhoitaja tulee n. kerran viikossa ulkoilemaan lasten kanssa niin saan päivällä ottaa takaisin huonoja öitä. Jotenkin tosi huojentunut olo kun tietää että asiaan on jotain rarkaisua tulossa, toivottavasti tämä perhetyöntekijä löytäisi ratkaisun avaimen millä yöt kuopuksen kanssa paranisivat.

Muut neuvolajutut oli hyvin eli hemppa pysynyt ylhäällä vaikka rautaa en hetkeen ole syönytkään, pissa ja paineet ok, painoa tullut reilut 400g viikossa ja yhteensä pikkasen päälle 10kg. Vauvan arvioi tällä hetkellä noin kolmikiloiseksi, max 3,2kg ja meinäsi ettei ainakaan isompi ole laskettunakaan kuin kuopus 3900g.

No toivotaan että saan tämän nyt lähetettyä, ukon kanssa vähän iltapalaa maistelemaan ja pikkasen töllöä kattomaan :wave:

äitsy ja Lauri 36+6 :heart:
 

Yhteistyössä