*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Pikaseen minäkin laitan kuulumisia tän päivän polikäynnistä:

Eli rv 37+4
painoarvio tällä hetkellä 2900g eli se siitä "tosi pienestä" vauvasta...ihan normi kokonen taitaa olla LA:na. Toivottavasti ei mee vaan yli, sillä luulen että tää ois kuitenkin isompi kun esikko (joka siis syntyessään sen 3.5kg) ja varsinkin kun mun mässäyksellä ei oo mitään rajaa niin tää saattaa vielä kasvaa ties kuin paljon tulevina päivinä ja viikkoina.

Sykkeet oli about 140 mut aina kun vauva liikku mahassa niin nous melki 200:n noi sykkeet :D Oli aika jännän kuulosta kun se jumputus oli niin kovaa ja tiheetä aina liikkeen aikana... niin vartin verran niitä siinä kuunneltiin.

Eli eipä mitään ihmeellistä käynnissä ollut. Harmittaa vaan kun lekuri ei tehnyt sisätutkimusta että ois vähän tienny et mikä tilanne on kohdunsuulla, mut eipä täs auta kun odottaa vaan et jotain tapahtuu. Supistelee kuten tähänkin mennessä viimeset pari kk, eli ei muutosta siinäkään. Voi kun aika nyt kuluis vaan nopsaa!!!

Niin ja hirmusesti onnea Amiralle :heart:
 
Aku kysyi tuossa "lahjomisesta".. Minä aion ostaa esikoiselle (nyt 1,5v) jonkun kivan lelun, jonka saa sitten "pikkusisarukselta" tullessaan katsomaan laitokselle. Jospa se helpottaisi sitten kotiintulovaihetta - vaikka en toki tiedä, onko ongelmia odotettavissakaan. Joku taisi kertoa ostavansa vauvanuken vanhemmalle lapselle, että saa sitä hoitaa kun odottaa äitiä ja vauvaa kotiin.

Tänne ei uutta, neuvola peruuntui tältä päivältä. Selkä ja lonkat tosi kipeinä ja sukat puristavat järkyttävät rannut nilkkoihin. Jalat ylös siis ja selkä suoraksi, eli nukkumapuuhiin tästä pitää lähteä.

Hyvää vointia kaikille
~Tiila 36+1
 
Suuren suuret onnittelut Amiralle :flower:

Vai että paapelolla alkaa olemaan jo tukalat paikat :) Mahdatkohan sinä sitten tuoda tänne meille seuraavia vauvauutisia? Kun kyllä tässä nyt yksi vauva ainakin syyskuulle vielä saadaan :D

Mua on jotenkin alkanut jännittää että mistä tiedän lähteä sairaalaan oikeaan aikaan, vaikka on yksi synnytys takana mutta en muista siitä yhtään mitään paitsi sen et lähdin liian aikasin :( Kun pitää toi poika kuitenkin ehtiä viedä hoitoon ennen sairaalaan menoa... Mietin tälläisiä vaikka ei ole tullut edes supistuksen supistusta vielä eli tuskin vielä ajankohtainen asia...

Ja sitten sellaista että onko ihan normaalia että tuosta ylämahasta, rintojen alta oikeestaan tuntuu sellainen pistelevä kipu, en oikeen osaa selittää mutta inhottavalta tuntuu joka tapauksessa. Ajattelin että voiko se olla siitä vaan jos kohtu painaa jotenkin ikävästi johonkin?

Tuttipulloista teillä oli juttua niin meillä oli pojalla käytössä alusta alkaen ainun pullot, mutta en tiedä että tuliko niistä tuteista alkuun liikaa maitoa vai puklailiko poika muuten vaan runsaasti. Ajattelin nyt kokeilla aventin (vai mikä se nyt olikaan :) ) pulloja kun teistäkin moni on niitä kehunut.

Mutta nyt telkkarin ääreen katselemaan bb:tä ja sitten koitetaan että miten tänä yönä uni maistaa :)
 
Onnea Amira! :flower:

Ja tervetuloa Piki!

Olikin ihan hyvä tuo linkki sinne Englannin liivikauppaan, sain siellä aikaa kulumaan hyvin :D Taidan sieltä jotkut liivit tilata, ehkä jotkut Bravadot. Muuten vois olla kivat ne originalit, mutta kun ovat pään yli puettavat. Liekö sitten pitemmän päälle kivat...? Mut yökäytössä olis varmaan hyvät (?) Nyt käytän öisin vanhoja urheiluliivejä, jotka ei enää alkuperäisessä tarkoituksessaan oo kovin tukevat. Halvempia on kyllä liivit vaikkapa englannissa. Yksi kaverini jolla on isoimmat rinnat mitä tiedän :D joutuu tilaamaan aina englannista, kun Suomesta ei sopivia kohtuulliseen hintaan löydy, mutta ei ollenkaan huono juttu kun ne onkin siellä melko edullisia.

Tänään oli neuvola. Elli on taas pää alaspäin. Varmaan kuukausi sitten jo neuvolan täti sanoi että jos kääntyy, niin pitäis soittaa taysiin. Nyt kun kerroin että kävi toisin päin, ja möyrys sitten niin paljon että en arvannu vielä soittaa kun oli neuvola-aikakin niin lähellä, niin sanoi taas että juu, no kyllähän se tähän asti voi kääntyillä, mutta nyt tämän jälkeen jos kääntyy niin pitää soittaa. Muutenkin oli ihan ihme sekoilua, kun oli taas joku harjoittelija mukana. Kirjoitti neuvolakorttiini viikoiksi 33+4... :eek: Saivat sf-mitaksi 29. Viime viikolla oli 32. Ei oo kuitenkaan laskeutunu vielä. Mielestäni pitivät mitan päätä ihan ihme kohdassa. Olivat ite sitä mieltä että vauva oli jotenkin vinossa.

välilihan hieronnasta Niin vähän arvelinkin että jos siitä jotain hyötyä on, niin aika vähäistä. Vois kuvitella että esim. lantionpohjan lihaksien harjoittelusta on varmasti enemmän hyötyä, en tiedä siihen mahdollisiin repeämiin, mutta muuten palautumiseen yms. Oon aatellut että sitä jakkaraa haluisin kokeilla. Se selällään tai puoli-istuen-maaten sängyllä tuntuu ajatuksena jotenkin karmealta, mutta saa nähdä mikä fiilis sitten sillä hetkellä on.

Raskausarpia ei oo yhtään vielä tullu. Teininä tuli raidalliset tissit ja alaselkä. Olin ihan varma että arpia tulee ainakin jonkun verran. Niin ja muutama vuosi sitten tuli tisseihin lisää arpia, kun vaihdoin e-pillerimerkkiä ja tissit kasvoi hiukkasen, ei siis edes paljoa! Ja nyt ei sitten mitään. Siis vielä. Yks kaveri sanoi arvista kun oli puhe että mulle ei oo viel tullu, että "ei niitä sitten enää tulekaan". Mut sitten toinen kaveri sanoi että sillä tuli niitä vasta sitten kun raskaus meni yli lasketun ajan. Jännittää että kumpi on oikeessa :LOL:

Imetyspaidoista Jos löytäisin jostain oikein kivan, niin voisin ostaakin. Oon haaveillut tekeväni itse, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi, enkä varmaan saakaan! Mut ihan hyvä vaihtoehto toikin, että joustava toppi alle, ja siihen päälle joku soveltuva paita. Tai sitten alle se masutuubi, niin senkin käyttöä vois jatkaa. Se on kesän ollu jossain kaapin kätköissä, saa nähdä mistä sen löytäisin. Mua ärsyttää mustat vaatteet kaapissa, kun niistä ei ensi silmäyksellä nää että mikä vaate on kyseessä!

Viime yönä sattui lonkkiin aivan törkeästi, ja välillä myös alaselkään. Näin unta että lapsivettä tuli. Johtunee siitä että laitoin eilen illalla petauspatjan alle suojaksi froteemuovin ja pyyhkeen, niin oli asia niinkun mielessä. Pikki ja moni muu on kertonut unista joissa vauva jo puhuu, konttaa tms. Mäkin näin unta että vauva heti kyseli serkkupoikaansa.

Hanikka ja Elli 37+4

[muoks: meni tummennukset päin hanuria, mut josko nyt olis ok]
 
Voi itku :headwall: mulla ilmeisesti murtui aamulla häntäluu, synnärillä kävin tarkistuttamassa vauvan tilanteen onneksi siellä oli kaikki kunnossa :) mutta oma olo on kyllä ihan kaikkea muuta, ei kärsi seisoa eikä istua puolimakaava asento olis paras mutta huominen olaan esikon kanssa kahdestaan koko päivä niin siinä tuskin pystyy paljoa lepäilemään :(

Koska tänään esikoinen oli hoidossa pakotin itseni kipulääkkeen voimalla ostoksiile H&M:lle ja ostin sieltä yhden pitkähihaisen imetyspaidan ja yhden pikkuisen 56cm yökkärin ;) Pakkohan mun oli vähän hemmotella itseäni
 
Heh, täällä taas norkoan :D

Jaa-a, saa nähdä tämän lapsen kanssa...vähän on skeptinen olo tullut, mutta katsotaan =)

Ja minulla ihan samat mietteet, että osaankohan mennä sopivaan aikaan sairaalaan. Esikoinen kun käynnistettiin, niin tästä ei tarvinnut murehtia.
Pähkäilen sen vuoksi, että itsellä on aika korkea tuo kipukynnys ja kestin oksitosiini supistuksia +6cm saakka ilman mitään ja ne on kaiken saamani tiedon ja kokemuksen mukaan ihan helvetillisiä verrattuna luonnollisesti alkaneisiin...niin että mahdankohan sitten vähätellä vain, vaikka tilanne olisi oikeasti jo rytinällä päällä ja tulee tosi kiire...tai sitten panikoin juuri tuota ja pelaan varmanpäälle ja ollaan ihan turhaan siellä roikkumassa :LOL:
En tiedä...plaah.

Hannelle :hug:
Toivotaan, että paranee pian...voin vain kuvitella miltä häntäluun murtuma tuntuu :/

Mutta nyt taas painelen ohjelmien pariin sohvalle...Deri punkaa itseään tosi kipeästi alaspäin...haaroväli on jatkuvasti suonenvedoilla...on tämä arvon mammat nannaa :kieh: ;)
 
Hannelle jaksamisia kipeen häntäluun kanssa!

Kuumemittareista ja tuttipulloista yms...

Juu kuten itekki oon kuullu niin kyllä se tavallinen vaan taitaa olla parempi...
Meillä tuo vanha vetelee viimesiään ku koira sitä pentuna jyrsi niin pitää ostaa uus...

Tuttipullon ajattelin ostaa varalle jos ei imetys heti onnistukkaan niin ei tartte ihan kusi sukassa olla :D
Pitää kattoo joku ihan tavallinen peruspullo, saahan niihin sitten niitä päitä erilaisia jos ei jostain syystä ole hyvä...
Toivon mukaan sitä ei tarttis edes käyttää!

Mä jotenki oon ajatellu etten tuttia edes tarjois ellei sitten ole vailla sitä mut joka paikassa tuntuu olevan niin jotenki semmonen käsky että se pitäs olla laitokselta tullessa...?
Mut vähän ristiriitasta ku kumminki suositellaan ettei sitä tuputettais ennen ku imetys on lähteny kunnolla käyntiin...?
Siispä hommaisko sitä ollenkaan?


Sairaalakassia varten kävin ostamassa liivinsuojia lisää ja pesuaineet niin on sitten valmiina kassissa :)
Huomenna kattoo tarkemmin mitä sinne tunkis vielä :)

Jotenki tipahtanu tämä maha ku vertaa kahen viikon takaseen kuvaan...


Nyt pitää lähtee nukkumaan...

*Talvicci ja Uuno rv.38+0* :heart:
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista =)

Onnea Amiralle ja pojalle, teillä ei sitten ole turhia aikailtu synnärillä :D :flower:

:hug: Hannelle jaksuja, voin vain kuvitella miltä tuo tuntuu! nimim. häntäluu kipuillut eriasteisesti ( tosin varmasti lievempänä kuin sinulla) kesäkuulta lähtien...

Harsoja oon ostanut 20kpl ja lisänä on sitten äippäpakkauksen harsot. Tarkoitus olisi yrittää kestoilla, saa nähdä mikä vaippayhdistelmä on sitten se sopivin. Meillä on iso pesukone, joten parin-kolmen päivän pesuväli on ihan minimi, jos nyt ei vajaita koneellisia aleta pesemään. En kyllä tiedä että miten ne käytetyt vaipat olisi parasta säilyttää, että olisi mahdollisimman vähän hajuhaittaa.

Missähän vaiheessa sitä muuten alkaisi uskoa, ettei kannata syödä kunnon ruokaa myöhäisenä iltapalana :ashamed: :x . Vedin juuri makaronilaatikkoa naamariin ja ei taida olla mitään asiaa vaaka-asentoon vielä hetkeen :/

Piki ja pikkuinen 35+4
 
Huomenta,

Täällä herätty aikaisin, kun mies meni jo kahdeksaksi töihin. Piti niin pestä pari pientä mattoa tuolla kylppärissä tänään, mutta taitaa jäädä väliin. Nuo iltaiset kolotuks

et eivät menneetkään yön aikana pois, kun tehtiin illalla reippaampi lenkki. Polvet on niin kipeät etten voi kuvitellakaan laskeutuvani polvilleni pesuhuoneen lattialle kuuraamaan niitä mattoja :) Onko muilla polvien kanssa ongelmia? Täällä on jokapäiväistä se, että jos menee kyykkyyn tai lattialle istumaan ja yrittää nousta ylös niin sattuu niin paljon että huudan kivusta.

Yöllä tuli pieni supistuskin =) Ehkä ne täälläkin alkaisi kohta tulemaan runsaampina, niin vauva ei menisi kovin paljon yli LA.n niin kuin isänsä on mennyt. Eilen löysin Vilpertin jalan ja koitin ottaa siitä kiinni, mutten saanut otetta. Naureskelin sitten siinä toiselle ja koitin kutittaa jalkapohjasta :D On vaan sen verran paksusti tuota vatsanahkaa tuossa etten saanut minkäänlaista vastausta :)

Hannelle jaksamisia häntäluun kanssa. Mitä ne sanoivat sen vaikutuksesta synnytykseen? En halua lannistaa, mutta parantuminenhan on aika pitkä prosessi, eikä välttämättä ole kokonaan parantunut kun pääset synnärille.

Talvicilla suloinen masu :)

Harsoista: Meillä on kaksi NameIt pakettia ja kahden äippäpakkauksen harsot. Osaako joku sanoa, onko jommat kummat tarpeeksi paksuja vaippaharsoiksi? Ajattelin, että vaippaharsoja saisi olla joku 10 kpl vielä.

Alley ja Vilpertti 35+2
 
Huomenta!
Täällä liitytään huonosti nukkujien joukkoon.. ensin valvoin koko illan suppareitten parissa. Sitten keskiyöllä tyttö heräsi itkemään. Meinasin saada slaagin kun ei normisti juuri koskaan herätä meitä yöllä. Sitten heräsin johonkin karmeaan painajaiseen hirveessä hiessä taas tunnin päästä. Joskus kolmen jälkeen vasta nukuin pidemmän pätkän, kunnes piti herätä vessaan jne. Ja aina supisti, kun oli hereillä. Olin jo ihan paniikissa, että näinköhän tulee lähtö ja mietin, että enhän mä voi soittaa broidille, että tulee tänne ja tyttö saa halvauksen, kun aamulla on vieras mies ja nainen täällä (me nähdään _todella_ harvoin vaikka samassa kaupungissa asustellaankin..) ja ja ja... että paree vauvan syntyä päivällä/illalla tai menee hommat ihan sekaisin :)

MB joka miettii pitäiskö tilata mummi sittenkin jo ennen maanantaita...
 
Tänään rv 38+0 :heart:

Täällä jo kovasti vauvaa odotellaan. Varsinkin kun kaikki lapseni on syntyneet ennen laskettua aikaa, niin olen olettanut että tämäkin tulisi hyvissä ajoin. Saa nähdä..

Meillä myös odotetaan mummia saapuvaksi vkonloppuna tai sitten maanantaina. Muuten aika haasteellista tuon lastenhoidon järjestäminen synnytyksen ajaksi. Tai sitten mies ei pääse mukaan :/

Musta tuntuu että viikon sisällä masu on muuttunu "kovaksi", tai siis maha on jotenkin ihan täynnä vauvaa. Kuulostaa oudolta, en nyt osaa paremmin selittää.

Mun osalta yöt on rauhottunu ja supistukset on siirtyny enemmän päivään ja varsinkin iltaan. Eilen illallakin supisteli aika napakasti kolmen tunnin ajan, noin 10 min välein.

Masukuva tältä päivältä, olo on niin paksu.. 4-vuotias poikani sanoi tänä aamuna"Äiti, sä olet ihan kun seepra". Olisko ollu kohteliaisuus :LOL:

Mansikkakakku+pikkuinen 38+0
 
Talvicci: Ei täälläpäin ainakaan ole ohjetta antaa tuttia heti ensipäivinä. Päinvastoin. Itse en ole edes hankkinut tutteja, toivon ettei sitä tarvittaisi lainkaan. Lähinnä siksi, että imetys alkaisi sujumaan.

Imetyspaidoista: Kuka olikaan itse ommellut niitä? Sellaisiako, joissa saa topin yläosan vedettyä ylös? Ajattelin kokeilla, josko ottaisin jostain vanhasta topista mitat ja ompelisin. Voiko ihan tavallisella ompelukoneella ommella joustavaa kangasta vai pitääkö siihen olla joku erityinen tikki?

Uudinverhosta: Onko kukaan ommellut sellaista itse? Olen yrittänyt etsiä kaavoja, mutta tuloksetta. Vaikka kaipa sellainen viritys olisi helppo tehdä ihan ilman ohjeitakin.

Tsemppiä päivään mammat! Jänniä aikoja elellään, saas nähdä kuinka pian tulee seuraavalle lähtö synnärille. :)
 
Huomenta!

Tutista: en aio ottaa laitokselle mukaan, olen sitten itse alkuun tuttina ja katsotaan sitten myöhemmin onko tutille edes tarvetta. Kuopus oppi syömään tuttia vasta 3 kk:n ikäsenä, sitä ennen putosi aina suusta oli malli mikä tahansa.

Hannelle jaksuja häntäluun kanssa! Toivottavasti kipu helpottaa.

Mulla on eilisestä asti ollut kurkku kipeä, toisella puolella on turvonnu imusolmuke, näkyy ihan päälle päin että on turvoksissa. Mitään muuta vaivaa ei ole. Kai tuota vielä hetken voi seurailla, lääkäriaikaa täältä ei kuitenkaan saa.

Peppi: mä olen ommellut imetyspaitoja itse. Niissä on kaksinkertainen kangas rintojen kohdalla, alemmassa on pystysuuntaiset aukot. Kaavat olen ottanut suuresta käsityölehdestä, numeroa en nyt muista mutta voin etsiä lehdet ja laittaa sitten tänne.

Peppi ja tytsi 37+2
 
Huomenta!
Yhtenä kappaleena edelleen :wave:
Olipas taas reissu se eilinen äitipoli käynti! :whistle:
Tosiaan eilen siis oli iltapäivällä se aika lääkärille. Neiti on nyt kasvanut tasaisesti ja painoa on nyt 2600g (eli pikkuinen tytteli) ja siitä lääkäri ei enää ole huolissaan.

MUTTA, siinä ultratessa rupesi lääkäri ihmettelemään kun ei vauva ole liikkunut koko tutkimuksen aikana :| No,yritti sitä siinä herätellä ym.tökkiä mutta ei. Hengitteli kylläkin kovasti ja sydän löi hyvin mutta liikkeitä ei näkynyt.

Sitten päätti lääkäri että antaa vähän mehua juotavaksi ja odotusaulaan hetkeksi istuskelemaan. Hetken päästä uudestaan ultraan,eikä edelleenkään liikettä näkynyt.

Siinä sitten lääkäri soitteli toiselle lääkärille ja kyseli neuvoja että mitä tehdään. Päättivät laittaa mut synnärille sydänkäyrään 2tunniksi.

2tunnin kuluttua tuli kätilö ilmoittmaan että käyrä ok. Ja voi lähteä kotiin. Nyt sitten ensviikon perjantaina on uus aika sydänkäyrään ja ultraan.

Sisätutkimuksenkin lääkäri teki ja vauva on jo todella alhaalla sano iettä pää painaa jo niin alhaalla ettei meinannut ultralla saada päänmittaa otettua. Kanava on hävinnyt ja kohdunsuu auki ainakin sormelle. Sanoi ettei uskalla tarkaan kokeilla paljonko on auki ettei siitä ala liikaa villiintymään ihan vielä. Vaikka mun puolesta olis vaikka saanut vähän kopeloidakin jos vaikka olis alkanut jo tapatumaan jotain :LOL:

Paapelolla ja muutamilla muillakin alkaa olla jo todella tiukat paikat :whistle: Kohta ropisee vauvoja :D

Anteeksi omanapaisuuteni mutta nyt lyö jälleen pää tyhjää ja ajatukset edelleen tässä meidän pikku säikäyttelijässä..

heinähattu & pikkunen rv38+1 :heart:
 
Taas ravattu koko yö vessassa. Siirryin alakertaan sohvalle nukkumaan, kun meillä ei oo ylhäällä vessaa :kieh: Nyt mä ymmärrän, miks puhutaan poltoista... Tuli yöllä muutama supistus, ja todellakin tuntui, että ala selkä ja maha olisi ollut tulessa. Lisää vaan sellaisia tänne, huomenna vauva on täysiaikainen :heart: Tänään teen kyllä kaikkee mahdollista, siivoan, käyn keräämässä suppilovahveroita, pieni kävely ja ja ja.... :p

Toiset näkee mukavia unia vauvoista, mutta mä näin viime yönä oikein painajaisen. Vauvassa todettiin jotain vakavaa vikaa, ja sille tehtiin jotenkin jotain, et se kuoli mun mahaan. Samalla lääkäri reissulla sain spermaa mukaan, et voi laittaa uuden tulemaan :eek: Missään vaiheessa en synnyttänyt kyllä vauvaa eikä sitä leikattu pois, mut kummasti mun maha alkoi pikku hiljaa pienenemään.... :x Jestas mitä unia.... Mut mä oon nähnyt kans aikaisemmin sellaisia unia, et just syntynyt vauva on ihan ylikehittynyt, eli osaa puhua, syö jo normaalia ruokaa, mutta silti on ihan pikkuinen =D :LOL:

Harsoja ostin pienen paketin lisää, olisko siinä ollut 5 niitä. Mä en aio kestoilla... Muuten olisi kiinnostanut, mutta mulla muutenkin ongelma toi pyykin kuivatus, kun ei oo kuivausrumpu eikä kaappia. Sisällä pakko kuivattaa talvella kaikki, ja sen tietää mikä mukava kosteus siitä on seurana. Eli mulla olis ylimääräisenä ne äippäpakkauksen kesto jutut.

mansikkakakku Täällä kans masu muuttunut ihan kovaksi. Tuntuu ettei siellä olisi lapsivettä enää ollenkaan. Vauvan potkut tuntuu tosi ikäviltä, kun oikeesti tuntee et sellain kovin luinen tyyppi siellä monottelee :LOL:

Missah ja Mölli 36+6
 
Onnea Amiralle!

Pikaiset kuulumiset lääkärineuvolasta. Pissa puhdas. Verenpaineet hiukan normaalia korkeammat, mutta vielä ok-rajoissa. Painoa +156g/vko (nyt tullut yhteensä 3,7kg). Sf-mitta 34 (hirmunen pompsahdus edelliseen = 31, mutta selittynee eri mittaajalla). Syke +160. Ja edelleen rt. Sisätutkimuksessa selvisi: ulkosuu sormelle auki, muuten paikat kiinteät ja kanavaa jäljellä 3cm. Se siitä toivosta, että syntyisi ajallaan!Edelliset menneet 10 ja 12 päivää yli, että niille viikoille voi sitten nytkin kai tähdätä. No onpahan tätä kodin laittamistakin tässä vielä jäljellä, että ehkä parempi näin...

Nyt täytyy kiiruhtaa hakemaan esikoista kerhosta. Yritän palailla paremmalla ajalla - nuo kaksi pientä termiittiä ei vain haluais antaa äidille aikaa tähän koneella istumiseen...

S & Aleksis Kivi 37+5
 
tutista : meillä mies toi kuopukselle sairaalaan tutin kun pikku-neidillä oli niiiiin kova imemisen tarve että imi,imi,imi ja imi koko ajan tissiä ( oli ihan maggie simpsonin näkönen kun imi tuttiakin niin kovaa ) jotka oli sitten jo ihan vereslihalla kun piti mua tuttinaan,joten kätilö suositteli että tutti olis hyvä niin saa rinnanpäät hetken edes levätä.joillakin vauvoilla kuulema ilmenee toi imemisen tarve todella voimakkaana ja silloin on ihan hyvä että on tutti.eikä neiti sitten myöhemmin ole edes ollut mikään kova tutin syöjä,lähinnä nukkumaan mennessä syö ja kun nukahtaa niin tiputtaa tutin pois.eli ei meille ainakan siitä mitään haitta ole ollut,päinvastoin :D

huh,olipas heinähatulla lääkäri käynnillä pelottavan kuuloset hetket kun ei vauva liikkunut,mutta onneksi kaikki oli sitten hyvin,taisi tytteli vaan laiskotella :D

hannelle jaksuja häntäluun kanssa,vihonviimeinen vaiva ja voi tosiaan olla pitkään kipiä,toivottavasti ei haittaa kuiteskaan synnytystä :hug:

oiskohan paapelo seuraava nyytin hakija ?? :heart: =)

täällä kanssa supistelee jatkuvasti ja huomenna taas kuulee onko mitää uutta muutosta tapahtunut alhaalla kun on taas äippäpolilla käynti,oon silti asennoitunut että yli mennään vaikka paikat olis kuinka kypsynyt lisää elleivät sitten käynnistele ennakkoon sen mun hepatoosin takia?!? tää on vaan ittensä tsemppaamista kun asennoituu yli menoon eikä edes haaveile että sais nytin syliin ennen laskettua-aikaa :LOL: :LOL:

kaurisäiti ja bambi 37+1 :heart: :heart:
 
Hyvää huomenta =)

Mansikkakakun massu on IHANA :heart: Tulee sellainen tunne, että tuota olisi ihana halia, varsinkin jos olisi pieni lapsi :D

Täällä maha jotenkin lässähti eilen...en oikein osaa selittää, mutta siis meni ihan pannukakuksi :D

Yö meni suht hyvin...vähän tuolla kohdunsuulla viilteli, muttei sen kummempaa. Sitten aamulla kun nousin kahville, niin johan alkoi. Eivät liene silti supistuksia, mutta sellaisia vihlovia kramppeja, ihan kuin olisi vatsatauti...se tunne kun mahassa kiertää ja pian tietää että on vessaan juostava :kieh:
UUH...
Ei mukava tunne ollenkaan.

Pinkkiä tutotsta tulee edelleen, ei suuria määriä, mutta jonkin verran aina vessakäynnin yhteydessä tarttuu papruun.

Pitäisi mennä äidille käymään...toivotaan, että ei mitään kovia kipuja ala tulemaan, jos ne eivät ole sitä itseään...en kestä sitä äidin hössötystä. :D Muuten jättäisin kai menemättä, mutta kun lupasin viedä siskolle meidän vanhan hyppykiikun...joten mentävä on.

Ja olen muuten nyt varma, että Deri taitaa tankata energiaa johonkin...ollut tosi hissukseen, mutta liikelaskennan aikana on tullut joko tarvittava määrä liikkeitä tai sitten on sattunut olemaan hyvä hetki ja olen ihan kärsinyt siitä mellastuksesta ja sitten onkin taas hiljaista.

Mutta nyt on mentävä laittamaan pojalle relettä päälle ja alettava lähtemään.

paapelo+poju+Deri 38+5
 
Amiralle perheineen onnea :heart: !

Nyt tulee kyllä ihan omaan napaan (anteeksi), mutta kieltämättä ajatukset nyt lähinnä siellä ovat :ashamed: ...eli eilen TAAS todettiin neuvolassa. että meidän vauva on edelleen poikittain masussa: tänään soittivat äitipolilta maanantaille ajan- puhelimessa oli todella tyly virkailija ja ilmoitti vaan, että tule ravinnotta, vauva yritetään kääntää jos ultrassa edelleen vikatarjonta :eek: - kysyin, että eikö minulla ole tässä kuitenkin sananen sanottavana (en siis haluaisi, että aletaan pientä survoa mihinkään suuntaan missä ei viihdy- uskon, että hänellä on syy olla niin päin kun on, esim. kohdun rakenne) - tähän tämä tyly akka vaan totesi, että lääkäri päättää siitä :eek: - oikeasti: eikö minulla ole tässä mahdollisuus vaatia, ettei vauvaa aleta kääntämään???

Osaako joku kertoa kääntämisen riskeistä, hyvät puolet toki tiedän sillä ainahan alateitse tapahtuva synnytys on parempi juttu jos onnistuu. Kääntämistä vastustan myös siksi, että vauva kääntyilee mahassa edelleen (nyt rv 36+6) edes takas, joten maanantaina tehtävä käännös ei ihan varmasti auttaisi häntä pysymään oikeassa asennossa loppuun saakka ( tai näin musta tuntuu), niin aktiivinen vaaveli kyllä masussa asustaa. Kuitenkin meidän typy on mallikaasti jokaisessa ultrassa ollut kiltisti pää alaspäin ja kun ultraus on ollut ohi, niin kiepsahtanut takaisin poikkiteloin :whistle: - eli todennäköistä, että maanantaina osaa taas esiintyä edukseen :)

Olen jotenkin ihan hukassa nyt tämän asian kanssa...pelkään, että pakottavat mut siihen kääntöyritykseen ja en saa itse valita: mies ei osaa sanoa juuta eikä jaata asiaan ja mua oikeasti pelottaa se kääntäminen ihan hirveästi :'( : mun istukka on iso ja ihan etusaeinämässä- pelkään sen vurioituvan- pelkään myös vauvan sotkeutuvan napanuoraan ja myös se pelottaa, että vauva saisi joitakin vaurioita käännöksestä :ashamed:

Sori oikeesti tämä oma napaisuus- ihania massuja olette taas laittaneet näytille :heart: . Ja hiemanko olen kade Shakin reippaan 3kilon painonnousulle näiden omien 14 kilon kanssa :whistle:

Nyt kahvin keittoon :p

Hugis ja Papu 36+6
 
Hugis: Ei kai siihen kääntöön ole pakko suostua. Ja ainakin saat pyytää lopettamaan, heti kun itse haluat. En usko, että ne vauvaa vahingoitavat, kyllähän noita kääntöjä kuitenkin tehdään niin usein sairaaloissa. Mutta mikään pakko siihen ei ole suostua, ainoa mikä siinä kai on pakollinen niin se tarjonnan tarkistus ultra.

Mullahan on ollut nyt jok neuvolassa, missä tarjontaa on kokeiltu niin vauva enemmän tai vähemmän väärin. Ja mikäli lääkäri ei ens viikolla osaa varmasti sanoa että se on rt niin saan minäkin lähetteen äippäpolille. Mutta se on vain tarkistusultraan, näin ainakin neuvolassa sanoivat. Sitten jos on väärin päin niin uudella lähetteellä kääntöön.

Voithan sanoa noista kaikista peloistasi siellä. Toivotaan, että saat fiksumman ultraajan ja lääkärin kuin tuo joka vastasi puhelimeen. Eiköhän se ihan hyvin mene :hug:
 
Heih! Piiiitkästä pitkästä aikaa kirjottelen, oon siis edelleen kyllä messissä et mut voi vielä lisätä tonne odottejien listaan :) 7.10 on LA ja synnäriksi nyt sitten varmistunut NKL.

Oon kyllä käyny lukemassa teidän kaikkien juttuja, 3 vauvaakin on jo tupsahtanut, ONNEA!

Heinähattu: Jos oon oikein ymmärtäny, niin mulla on kai sama tilanne ku sulla. Tai siis sun tilannehan selvis jo hyvin, mut mulla ei oo nyt mitta kasvanu kolmeen viikkoon et jos ens maanantaina on edelleen sama mitta, 31cm, ni minäkin lähden synnärille johonki tutkimuksiin. Ei vielä lähetetty tällä viikolla, kun oli vauveli kiinnittynyt, eli puskenut itsensä ihan alas. Siinä kai joskus voi mitta jopa pienentyä...

Himpsuli: Mulla on kans tollasta kassua pistelevää kipua lähinnä vasemmalla rinnan alla! On ollu jo ehkä kuukauden verran. Sellasta vähän ku kuplivaa, tai sellanen kipu kun tulee jos esim jalka puutuu ja sitten koittaa saada sitä palautumaan niin että tökkii sitä maahan :) Jos nyt kukaan ymmärtää... Joo, mutta sellaista on mullakin.

Raskausarvista olitte puhunu, täällä ei ole tullut yhtään. Maha on kyllä pinkeätäkin pinkeämpi, mutta suht pieni. Vauvasta arvioitu että ei taida ihan yllää keskiarvokokoon. Pikkuinen siis on :) Eipä tuo haittaa. Tietty riippuu että koska tähän maailmaan tupsahtaa. Toivottavasti nyt ei menisi kauheasti yli... Lähipiirissä on nyt parin vuoden ajan ollu muotia, että vauvat syntyy 2 viikkoa yli lasketun päivän, huoh...

Yllättävän vähän on täällä päin kipuja ja kremppaa. Ensimmäisen kerran tuli suonenveto aamulla eilen. Nivusissa on kyllä kipuja, mutta ei ne kovin kauaa kestä. Välillä vaan vähän estää liikkumista. Mutta kyllä mä eilen vielä aikas helposti juoksin kaupaan, että ysiksi ehdin :D Siis todella juoksin! Kyllä mahto näyttää aika erikoiselta...Painoa kuitenkin kertynyt 12 kiloa.

Mansikkakakun maha on kyllä tosi pallo :) Ei mulla ole mitään tuollaista mahaa. Ehkä just ja just 2/3 tuon kokoinen.

Peppi: Toivottavasti kurkkukipu menee ohi eikä ole mitään vakavampaa.

Eipä tässä tämän kummempia, mut voi tosiaan pistää listalle takaisin :) Käyn täällä kyllä joka päivä lukemassa, mutta siinä menee aina niin paljon aikaa että en enää ehdi itse kirjottaa :D

hemari 38+1

:D :D
 
Torstaitervehdys =)

Paapelolla alkaa olla varsin jännät paikat, ehkä saadaan vielä ainakin yhdet vauvauutiset tälle kuukaudelle ;)

Mahtavaa kun alkaa yhä enemmän näkyä noita 38+ ja 39 viikkolukuja ja sehän tarkoittaa lisääntyvää vauvauutismäärää :D Onnitteluja taas vaan kaikille täysien viikkojen saavuttaneille :flower:

Hugis, mä luulen että lääkäri kuuntelee kyllä sitten sunkin mielipiteen asiasta ja mene vaan luottavaisin mielin sinne, asia varmasti ratkee sitten parhain päin :hug:

Hannelle paranemista kipeän häntäluun kanssa :hug:

Flunssaisille myös pikaista paranemista:hug:

Ihania masukuvia olitte taas laittaneet, itse olen niin laiskistunut niiden suhteen :ashamed:

Nyt pieni keskeytys, jatkan kohta lisää :wave:
 
Neuvolakuulumisia<3 toivottavasti viimeisen kerran:)

vko 39+3
Painonmuutos 1000g/vko Ohoh, on tullut vähän syötyä:p yht. 11kg
Rr 119/80
Pissa puhdas
turvotus +
Liikkeet ++
Sydämensyke 140
Sf 34cm
Tarjonta rt
Vaavi laskeutunut ja kiinnittynyt:D Jee!

Kävinkin nyt eri terkan luona kun oma terkka oli kipeä. Kaik oli siis kunnossa, ja vaavi siis jo lähtökuopissaan.
Eilen illalla ja oikeestaan jo päivällä juili ilkeästi masusta, ei ollut supistuksia mutta sellasta kolotusta.
Niin ja terkka toivotteli vaan onnea synnytykseen!:)
Seuraava käynti ens ke 30.9 Kättärillä ja sille tiellä aijon jäädä!
Noh, ihan salee laittaa vielä kotiin kasvattelemaan vauvasta nelikilosta.

Inka ja Maisa 39+3 :heart: :heart:
 
Omiin neuvolakuulumisiin... :wave:
Tänään rv.38+1.....................(Edellinen käynti rv.37+1)

Neuvolatäti tuossa laskeskeli että mulle on tullu yhteensä 15,7kg.
Laski sen tuosta ekan käynnin painosta.
Ku tosiaan mulla eka käynti oli jo rv.7+5 niin kolmessa viikossa olis muka 2kg tullu jo painoa niin ja ku meillä tosiaan vaaka näyttää vähemmän ku neuvolanvaaka... :)

Verenpaine ja hb ok :) Pissa puhas.
Sf-mitta 34cm.........................(34cm)
Raivotarjonnassa on ja :heart: -sykkeet 125-135krt/min

Eipä siis mitään erikoista neuvolassa :)
Seuraava käynti taas ens viikolla :)


Tänne ei mitään kummempia...
Koiraa pitäs lähtee käyttää ulkona...

Vähän mahaa jomottaa menkkamaisesti välissä...
Musta tuntuu että ei Uuno ainakaan ennen laskettua-aikaa tule...

Monilla ku tuntuu olevan vaikka mitä vaivaa ja kipua ja mulla on oikeestaan ihan hyvä olla :)
Mitä nyt häpyluuhun käy vähän kipeetä ku kävelee rivakasti ja yöllä kylkee kääntäessä on inhottavaa...
Mut silleen muuten ihan hyvä vointi :)

*Talvicci ja Uuno rv.38+1* :heart:
 

Yhteistyössä