*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Heippa!

Onnittelut Amiralle ja koko perheelle! :heart:

Olen ostanut yhden imetyspaidan H&M:ltä ja pari paitaa yhdestä toisesta liikkeestä (Pikku Papoose). Siellä ei nyt ollut kovin kalliita. Verkkokaupasta pystyy tilamaan, mut itse kävin liikkeessä, kun asun aika lähellä. Näillä nyt menen ainakin aluksi. jos tarvetta tulee niin sitten vois ostaa jonkun muun. Yhdet imetysliivit olen hankkinut.

Raskausarpia ei ole tullut. En ole vatsaa paljon rasvannut muuten kuin silloin, jos on kutissut.

Närästys on nyt viime päivinä vaivannut. Eilen illalla pahiten. Täytyy nyt syödä hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa, jos se helpottaisi. Rennietä olen ottanut nyt joka päivä. Viime yönä nukkuminen oli vähän huonoa. Muuten olen nukkunut hyvin, vaik kääntymiset aina tuntuu tuolla alhaalla. Supisteluita ei ole paljon tuntunut. MillaPetteri tykkää työntää kättä tai jalkaa vasemmalta puolelta "ulos". Siitä saa hyvin kiinni. Mieskin eilen kokeili ja kyseli, et eikö tuo tunnu ikävältä, kun tuolla tavalla pyörittää.
Vaatteet on nyt kaikki pesty, silitetty ja järjestetty lipastoon. Pitäis varmaan alkaa miettimään sairaalakassin pakkaamista.

Nasuli08+MillaPetteri 36+5
 
Onnittelut Amira :heart: :flower:

Minäkin kotiuduintänään synnäriltä. Tosin vielä yhtenä palana. Eilen huomattiin neuvolassa jotain outoa sydän äänissä. Vauvalla oli rytihäiriö, eli sellainen lisälyönti tasaisesti aina muutaman lyönnin välein. Syketaso oli myös atala vain 110-120. Tilanne kuitenkin korjautui yön aikana, eikä tänän havaittu enää mitään outoa ja sykkeetkin oli 130-150. Mitään rakenteellista syytä tälle ei löydetty, joten sen pitäisiolla ihan harmitonta. Tällaiset rytmihäiriöt ovat kuulemma yleisiä, eikä niistä pitäis olla mitään haittaa syntymän jälkeen. Olin siis tarkkailussa noin vuorokauden japääsin tänään kotiin, kun ei tuo synnytyskään oikein edistynyt. Supistelee kyllä ihan napakasti säännöllisen epätasaisesti ja kohdunsuu on sormelle auki, eli selvää edistymistä kuitenkin. Tänään synnärillä olikin niin täyttä, ettei sinne oikein ois sopinut synnyttämäänkään...

Mukavaa odottelua kaikille, alan nyt lukemaan kuulumisianne :)

Riinuska ja Mimmi 39+0
 
PALJON ONNEA AMIRA JA PERHE :heart: :flower: :flower:

Hitsi...en tiedä mitä nämä kipuilut on...johtuvatko vauvan liikkeistä, vai ovatko jotain sivutuotosta harjoitussupistuksita vai mitä...
Mutta siis vaihdellen joko oikealla tai vasemmalla, tulee muutamia sekunteja kestävä vihlonta. En ole mitään kellosta katsonut, sen verran satunnaisesti tulee, mutta hassulta tuntuu silti..ja jostain tuolta kohdunsuun sisuksissa vihloo myös...varmaan vaan sitten paikat jatkaa kypsymistään ja vauvan pää painaa jotain hermoa...

En tykkää ihan liikaa kyttäillä tuntemuksia, mutta näitä viimeaikaisia kun ei pahemmin voi olla huomaamattakkaan :D

Noh, joka tapauksessa, ei tässä pitkä aika ole enään, vaikka käynnistääkkin pitäisi, joten ihan rauhassa vain...kyllä tämä ulos tulee lokakuun puolenvälin tienoolla :D

Pitää mennä laittamaan poikaa unille...saas nähdä miten onnistuu..vaikuttaisi olevan hirveästi taas virtaa, mutta ei ketään tai mitään millä höyryt saisi kunnolla purettua :whistle:

paapelo+poju+Deri 38+3
 
Amira Paljon paljon onnea!!! :flower:

Täällä supistukset sitten laantunut... Ei oo enää ku epämääräistä jomotusta.

Paapelo Täällä kans tulee vaikka minkäläisiä kipuja :kieh: Ihan on hukassa, kun ei tiedä mikä johtuu mistäkin. Ja ite kans huomannut, et ihan tuolla jossakin kohdunsuun sisällä tapahtuu aivan varmasti jotakin.

Mä laitoin just puolukkapiirakan uuniin :p Mulla ollut kyl ihan ihme päiviä viime aikoina. Maha ollut ihan sekaisin, kauhee jano ja kaikkea makeaa tekee mieli ihan yli paljon. Tänään tein riisipuuroa litraan maitoa ja söin sitten KAIKEN kerralla yksin :ashamed:
 
Tervetuloa mukaan Piki =)

Nyt se mun ennustama vauvauutinen tuli, lämpimät onnittelut Amiralle ja perheelle pienestä pojasta :heart: :heart: :flower: :flower:

Hopella ihana poika :heart: Saat olla vielä ylpeä monta kertaa :D

Eipä kummempia, vauva on koko päivän painanut hurjasti alas eli ilmeisesti pieni on laskeutunut lähtökuoppiinsa, nyt voisi sanoa että tuntuu kuin pallo olisi jalkojen välissä. Mutta vielä ei ole mitään kiirettä syntyä, parempi jos malttaa muutaman viikon vielä kasvaa masussa :heart:

äitsy ja Lauri edelleen 36+4 :heart:
 
Missah:

Heh, vähän samaa täällä...normaalisti syön herkkuja aika vähän, siis jotain suklaata tai namia tms. Mutta nyt on iskenyt hirveä sokerihamsteri minuun ja puputtaisin onneissani vaikka koko Fazerin tehtaan tarjonnan ja kaikki hiilari pitoinen on in :LOL:

En tiedä, mutta silloin kun sisko oli näillä viikoilla, oli hänellä myös viikon kestävä jakso, kun hänen teki mieli kaikkea ei niin terveellistä. Silloin sanoin, että kun sitten iskee se ei tee mieli juuri mitään, niin lähtö on käsillä...ja niin kävi...2pv ennen kuin hänellä se limatulppa irtosi, katosi siskon herkkuhimo ja sai pakottaa itsensä syömään kunnon ruoan. Limatulpan irrottua menikin sitten enään se vuorokausi ja sitten mentiin :D

Toki toiveissa sama kaava, vaan pysynpä kuitenkin avoimena käynnistykselle ;)
 
Kovasti onnea Amira! :heart:

Huh kun päivät kulkee hitaasti...Huomiseksi kävin vuokraamassa pari elokuvaa, jotta sais ajan kulumaan. Ei jaksais siivotakaan koko ajan :p
Vointi on sama kuin se on ollu tähänkin asti, eli ei mitään merkittävää. Huomenna ois taas neuvolakäynti. Saas nähdä mitä sf-mitta nyt näyttää kun on vakiterkkari paikalla.

Flora + L-poika rv37+6
 
Oikein paljon onnea Amira :flower: :flower: :heart: :heart:

Täällä on kans kova herkkuhimo, tai muutenkin tuntuu että vois syödän mitä vaan koko ajan. Nyt on maistunut suklaa, karkit yms. Pakko alkaa jo rajoittaa :p

Tänään käytiin taas kävelyllä ja otettiin saunassa oikein kunnon hiki löylyt!
Huomenna ois vuorossa sit imurointi+vessojen pesu ja muu siivous.

Ppoika oli viime yön yökylässä mummolassa, oli kyllä ihanaa nukkua pitkään, melkein 12h.
Tosin heräsin lonkkakipuihin joku 6krtaa ja aina oli kauhea vessahätä ja piti noista vessaan.
Mutta kivaa oli viettää iltaa pitkästä aikaa kahdestaan, ens viikolla poika menee vielä Papalle yöks kun mulla ke käynti Kättärillä.
Mä muuten ajattelin yrittää vaatia käynnistystä, saas nähdä mitä ovat mieltä.
Mullahan esikoisen oli tosi iso, syntyi 2vko myöhässä ja lopulta vielä sektiolla kun sydänäänet ja happiarvot jo laski. Eli pelkään niin että tääkin kasvaa yllätys isoksi :ashamed:

Mutta nyt telkkua ja sit koisimaan, to ois neuvola:)

Inka ja Maisa 39+1 :heart: :heart:
 
Tuosta paijjasta minkä linkitin...
Hugis... Juu itekki tuossa hokasin että perskules niinhän sitä itekki joutuu pitää toppia siinä alla ku muuten tissit näkys... Äh :/

Tervetuloa Piki :wave:

Mamma Muulle onnittelut varmistuneesta tulevasta prinsessasta :wave:

apollo kyseli raskausarvista...
Mulle on tullu mahaan :ashamed:
Ei oo kauheen kirkuvan punasia onneks mut kyllä ne vaan näkyy :(

Amiralle onnittelut syntyneestä pojasta! :flower:
Jopas näitä vauvoja alkaa tulla tupsahtelemaan!!! :D



Käytiin tosiaan tänään siellä synnärillä tutustumassa.
Ammetta haluaisin kokeilla...
Oli jotenki niin kumma fiilis että siellä sitä ite viimestään 4vko:n päästä on pukertamassa Uunoa ulos :whistle:
Jotenki tuntuu niiin kaukaselta... :whistle:

Ostin semmosen sporttikassin sairaalakassiks ittelle niin saa alkaa pakkaamaan sitä.
Huomenna pitää lähtee ostelemaan kaikenlaista pikku tarviketta ittelle ja Uunolle :)

Niistä tuliki mieleen että onko niillä tuttipullojen imuosilla ja tuteilla kauheestikki eroa että minkälaiset ostaa?

Ja ootteko käyttäny lapsilla ihan tavallista kuumemittaria vai ootteko hommannu semmosen korvakuumemittarin?
Jossaki oli ettei olis muka tarkka se korvakuume mittari, pitääkö paikkansa?


Niin ja kuinka paljon te ootte hommannu harsoja?
Mulla ei ole nyt ku nuo äitiyspakkauksesta tulleet, seittemänkö niitä nyt oli... Mietin jos ostas anttilasta semmosen 12kpl:n pakkauksen niin ne varmaan riittäs?


Oon ajatellu että omalta osaltani voisin koittaa sen verran kuormittaa ympäristöö vähemmän että käyttäsin kestoliivinsuojia...
Niitä pitääki ostaa lisää...On mulla noita kertakäyttösiäki olemassa

Hm...Mitähän muuta piti vielä kysyä... :whistle:

Pitää kyllä ostaa kans hiusväri ja värjätä vihdoin nää hiukset ku viimeks värjänny ja leikannu näitä toukokuussa :whistle:
Ja jos kestoväriä sutis kulmiin ja ripsiinki niin olis vähäsen hehkeemmän näkönen laitoksella ollessa :D

*Talvicci ja Uuno rv.37+6* :heart:
 
Onnittelut Amiralle ja perheelle!

Mulla on pari vanhaa imetyspaitaa jemmassa mutta jospa huomenissa ehtisin käyä h&m:llä katsomassa josko siellä olis jotain kivaa tarjolla samalla kauppareissulla on myös ostettava kunnon siteitä jälkivuotoa varten.
Esikko on huomisen hoidossa joten aamulla pesen saunan ja pyykkiä ja iltapäivästä lähden kaupungille jos ehdin niin teen pakkaseen muffinseja ja jotain leivos pohjia ihan vaan vierasvaraksi. Ruokaa onkin pakkaseen tullut tehtyä ihan kunnolla, ei tarvitse sitten heti olla tekemässä kun synnäriltä kotiudutaan.

Harsojamulla on ehkä noin 15kpl, esikolle en tarvinnut niitä kuin muutamia mutta nyt on vaan näyttänyt kertyvän niitä mutta eihän sitä tiedä millainen pulauttelija tämä uusi tulokas on!

Tuttipullojen imuosista eri valmistajilla on erilaiset "imut", itse ostin Aventin pulloja ja niissä imuosat on jaoteltu iän mukaan.
 
Iltoja vielä!

HArsoja minulla on kahdesta ä-pakkauksesta, sekä saatuja, eli paljon ja eiköhän noille kaikille käyttöä tule olemaan, jos saadaan kestoilu hyvin käyntiin ja muutenkin ovat käteviä :D

Tuttiosat:
Silloin kun pojalle piti ihan alkuun antaa lisämaitoa, niin käytin sellaisia suippoja pikkuisia tuttipäitä, niistä sai maidon annettua paremmin ja imuote ei häiriintynyt...eli vähän samanlainen kuin Aventin pulloissa...sitten kun imetys loppui, niin ihan Ainun pulloja ja tuttiosia käytettiin, oli sopivampi silloin suuhun...eli itse ainakin suosittelen meidän pojan perusteella, että alle 3kk sellainen pyöreä suippomainen on paras ja sen jälkeen esim. ainun sellainen ns. littanampi...mutta jokaisen vaavilla on omat mieltymyksensä, eli kokeilemalla tämänkin kyllä huomaa =)

Ja nyt omaa napaa ja ÖKLÖÄ
, eli saapi skipata jos etoo tai ei muuten kiinnosta :D

Tuossa taas vähän kokeiltiin aikaisemmin sitä mukavinta S:ää...nooh, nyt sitten juilii kivasti...käväisinpä vessassa ja kun aina tapani mukaan neuroottisena ensin pyyhin, jotta näkisi ettei mitään ylimääräistä tule ja se papruhan on siellä pöntössä...no siis asiaan, eli kun olin pissinyt ja pyyhkinyt ja olin nousemassa, niin paperin pala tuli mukana...limatulppaa taas VÄHÄN irtosi :x :LOL: :LOL:
Ei luoja mää meinasin kuolla nauruun sinne pöntölle ja käkätin naamapunaisena siellä ainakin 5min :LOL:

Että tämmöisiä ah, niin ihania ilta jupinoita ;)
Jätän teidät nyt rauhaan karseilta jutuiltani taas ja painun fiilistelemään näitä ihanan kamalia juilintojani :D :wave:
 
Kiitos Talvicci listan päivityksestä...ja prinsessa onnitteluista ;)

Korvakuumemittari oli meillä jossain vaiheessa käytössä, mutta oli mun mielestä jotenkin epäluotettava, kun ohjeessa sanottiin, että sillä 38 on vielä pienillä ihan normaali lämpö. Mä itse suosin ihan tavis digitaalista mittaria nykyään. Jos vauvalla on kovin kovassa kakkaaminen, niin pieni ronklaaminen peräaukolla (kuumemittarilla) yleensä auttaa. Käyttävät sitä mm. teho-osastolla.

Onnittelut vauvatuneille :flower: Pakko tulla aina kurkistamaan uusimmat uutiset. Kiva, kun lukee heti otsikossa montako vauvelia on syntynyt.

Mä oon ollut jotenkin superväsynyt ja superlaiska...mutta alkaakohan enteillä jotain, kun tänään on pesukone pyörinyt täynnänsä vaaleanpunaisia potkupukuja ja tietty mun imetysliivejä. Mies korjas tänään mun sähkökäyttöisen rintapumpun, joka on ollut mulla käytössä vuodesta 2000. Ostin sen aikoinaan, kun esikoinen oli niin laiska juomaan rinnasta ja syötin sille sitten pullosta äidinmaitoa niin kauan kun suostui juomaan. Mulla hajos totaalisesti kädet sen "manuaalisen" pumpun kanssa, jota veivattiin edestakaisin. Ei sellaista rumbaa enää kiitos! Sähköllätoimiva pumppu on taivas, josta en luopuisi kovin helpolla.

Vitsit, että alan olla mitta täynnä tätä kremppaa, kun joka paikkaa kolottaa. Tänään on tuntunut siltä, että vauva punkee peppunsa mahan läpi. Inhottavasti särkee vatsanahkaa...ja ei varmaan tässäkään raskauden loppumetreillä selviä ilman uusia raskausarpia (vaikka luulisi että maha on tottunut tällaiseen venymiseen useiden raskauksien myötä).

Nyt katsomaan oisko jo pyykkikone valmis

Mamma Muu ja vaalenapunainen Nuppu 36+
 
Amiralle ja koko perheelle onnittelut pojasta :flower:

Täällä mä taas kukun kun nukkumatti skippas mut näemmä tänä yönä. Mies vetelee kyllä kerrankin hirsiä ajoissa, niin mä sit vaan pyörin tuolla peiton alla. Enpä jaksanut tuolla pimeässä makkarissa toisen unta häiritä, vaan tulin koneelle yritettyäni 50min ajan nukahtaa. No tuntuu vaan et leuat repee kun haukottelen tässä kirjoittaessa, mut uni vaan ei tule vaikka kuinka väsyttäis. Samaa mulla ilmenee yöllä herättyäni vessaan, eli uni vaan ei tule takaisin, vaan ainakin puolisentuntia saan kieriskellä sängyssä ennenku nukahdan takasin.

pinkkimieli ja pallopää 34+5
 
Paljon onnea Amiralle ja perheelle :flower:

Ihanaa, kun näitä vauvoja alkaa nyt syntyä:) Mun kaverikin synnytti kaksi päivää sitten. Kiva päästä pikkuista katsomaan kunhan he kotiutuvat.

Imetysliiveistä: Kävin eilen siellä Bebesillä ja kyllä lannistuin:( Kokeilin muutamia kokoa 75E ja ei mitään toivoa, ei tahtonut nytkään saada päälle. Ja pitäisi vielä jättää reilusti tilaa! Myyjä sanoi että on vielä joitain, jos tulen paremmalla ajalla sovittelemaan, mutta aika hirveitä olivat. Blaah... Mä jotenkin kuvittelin saavani jotkut ihan sievät. Paidat sen sijaan näyttivät olevan ihan ok, saattaisin parit ostaa. Ihan vaan trikoopaitoja, 49e/kpl. Näyttivät mukavalta ja kätevältä.
 
Onnittelut Amiralle ja perheelle!!! :heart:

Niin ja tervetuloa Piki vielä loppujännäilyihin. :)

Noista Bebesin tuotteista: kannattaa käydä googlailemassa mitä ulkomailla maksavat. Jos löytyy hyvät liivit/paita, niitä voi sovittaa liikkeessä ja sitten tilata ulkomailta. Näissä äiti-lapsi-tarvikkeissa Suomi on varmaan maailman kallein maa, joten varmaan mistä tahansa eu-maasta saa saman tavaran halvemmalla. Ja toimitusajat on yleensä viikko-kaksi, joten vielä ehtii hyvin tai ei ainakaan paljoa myöhästy.:) Taisi olla Piki kun oli jotain tilannutkin, yksi kaverini tilasi myös briteistä ja sai kahdet liivit sillä hintaa kuin yhdet olisi saanut bebesistä.

Talvicci Itsellä esikoisen kohdalla jouduin n. kuukauden iässä antamaan lisämaitoa. Joku silloin suositteli Aventin tuttipulloja, koska tutin muoto on pyöreä ja vastaa siis rinnan muotoa ja sitä kautta ei häiritse liikaa imetystä. Olin noihin kyllä tosi tyytyväinen, newborn-tutissa on vain yksi pieni reikä, joten maito ei tule pullosta "liian helposti"... Joskus käy niin että vauva alkaa suosia pulloa kun sieltä se maito tulee vähemmällä työllä. Voi tietysti olla, että kuukauden ikäinen vauva on jo sisäistänyt sen rinnasta syömisen niin hyvin, ettei siinä mistään pullosta syöminen enää häiritse, mutta tällainen kokemus siis itselläni. Ai niin, vielä sellainen lisä tähän mainokseen, että noihin aventin pulloihin voi sitten myöhemmin hankkia kahvat ja nokan, joten menee ihan taaperoikään asti juomapullona. :)

Viime yönä näin synnytysunta, niitä on nyt viime aikoina tullut paljonkin. Tuossa unessa synnytys kesti 1,5 tuntia ja oli täysin kivuton. :D Ja vauvan kanssa tultiin salista suoraan kotiin ja hän lähti heti konttaamaan. :LOL: Joo-o... Hirveesti ei oo mitään merkkejä siitä että synnytys käynnistyisi muuten kuin unissa, vatsan toiminta vaan on käsittämättömän vilkasta. Olen kyllä ajatellut että johtuisi eilen loppuneesta antibioottikuurista mutta salaa voi toivoa sen enteilevän synnytystä. :D

Pikki 37+2
 
Aku
Isot onnittelut Amiralle nyytistä!Jee,nyt niitä vauvoja alkaa ropisemaan.Kumpikohan ois seuraava,Inka vai Paapelo?

Nyt on pakko vähän avautua.Meillä on yläkerrassa kämppä jota remontoidaan nyt kolmatta kuukautta(!!!).Alunperin urakan piti olla valmis 31.8 sitten 14.9 ja ja nyt ilmotu on vaan et jatkuu edelleen...Viimesen viikon toi poraaminen on ollu niin hermoja raastavaa et mä tuun hulluks.Ja tietysti ajottuu vielä likan päikkäriaikaan.Voitte arvata et on ollu hiukan hermo kireellä sekä äitillä et tytöllä kun ei raukka saa nukuttua :headwall: |O |O
Lähetin eilen ukon kyselemään et koskas meinasivat nyt oikeesti valmistua sen kans ja tänään ois kuulemma tarkotus.Hope so,mä en jaksa enää!!!!!!!!! |O Kerrostaloasumisen ihania puolia...

Riinuska tai höpötellä niistä rytmihäiriöistä.Esikollahan oli myös.Monilla häviävät jo ennen syntymää.Meillä kuului vielä laitoksella,mutta 1vkon ikäsenä kontrollissa olivat hävinneet.Ja siis olivat täysin harmittomia ja ilmeisesti aika yleisiäkin.

Eipä taas muuta tällä erää.Kohta ois lääkäriin lähtö.Kiva kuulla onko paikat yhtään kypsyneet ja tietty kurkata masukkia :D

Palailen kuulumisten kera myöhemmin.Voikaa paksusti!

-Aku
 
Poks! Kaks viikkoo laskettuunaikaan! :)

Ukko sano aamulla lähtiessä että älähän Uuno vielä synny että ku eihän sitä voi tietää :D
Niin tosihan se on, mistä sen tietää jos vaikka ens yönä tulis lähtö :whistle:

Pitäs lähtee aamupalan syöntiin ja alkaa laittautumaan niin pääsis kaupungille lähtemään...
Kauheesti hommaa mitä pitäs muistaa ostaa...
Verotoimistossa pitää muistaa kans käyä lasketuttamassa veroprosentti sitä äippärahaa varten... :kieh:

*Talvicci ja Uuno rv.38+0* :heart:
 
Huomenta!

On kyllä ihanaa että tänne alkaa vauvoja tulemaan. Ja hyvin kaikkien veikkaukset seuraavasta on menneet väärin, aina on tullut joku "yllättäjä" :D

Me ostettiin kanssa aventin tuttipulloja, tai niitä oli kaksi siinä yhessä paketissa. Muiden suosituksesta päädyttiin siihen, itsellä kun ei oo mitään kokemusta. Mielestäni ne on niitä newborn tuttipulloja ja sit siellä ois ollu myös jotain koliikkipulloja, mutta en sitten tiiä mikä ero nillä on näihin, muuta kuin hinta. Eli yksi koliikkipullo maksoi saman verra kuin kaksi näitä ns. normaaleja.

Imetyspaitoja ei ole vielä hankittuna, mutta varmaankin H&M on se mistä niitä alan katselemaan, kun on varaa hankkia :) Varmaan kaksi toppia/lyhyt hihaista nyt ensi hätään ja sitten myöhemmin lisää, jos tarvii.


ON: Häiritsee tuo masukin asento... Tuntuu että se vaihtaa sitä ihan koko ajan ja sen mukaan istunko vai seisonko ja kävellessä on usein ollut poikittain nyt viime aikoina. Miksi se ei voi mennä niin kuin kuuluukin ja vaikka laskeutuakin jo hiukan... No ehkä se siitä, alkaa vaan stressaamaan kun koko ajan on eri asennossa.

Alavatsa kipuilee aina välillä, eilen huomasin että se oli myös ihan kova. Kipuilu oei ole sellaista että se tuntuisi koko ajan, vaan enemmän liikkuessa ja kosketuksesta. Ja kohdistuu ih tuohon rajaan, mistä vatsa alkaa nousemaan. Kai se sitten on osittain jotain pieniä supistuksia ja osittain muita raskauskipuja. Toinen vaiva mikä tänne on rantautunut on lonkkakipu. Vasen lonkka on kipeä iltaisin, kun on tarpeeksi sitä rasittanut päivän aikana, muutenkin iltaisin sitä alkaa olla tosi kipeä. Olisin ihan valmis luopumaan tästä mahasta, mutta pari viikkoa vielä minimissään kun kestää niin sitten saa tulla. Ai niin ja eilen alkoi virallinen mammaloma :D
 
Argh, näinhän tässä taas piti käydä. Esikko lähti aamulla tosi reippana hoitoon ja minä syöksyin samantien hänen lähdettyään pesemään saunaa, lauteita alas tullessani liukastuin ja tulin suoraan takapuolelleni kylppärin lattialle (onneksi en mahalleen), vähän aikaa näkyi vaan tähtiä kun koski niin kovasti mutta saunan pesu jäi siihen. Nyt makaan sohvalle ja kuuntelen kun vauva potkii mahassa, liikkeet kyllä tuntuu normaaleilta! Mutta mietin vain tulikohan häntäluuhun joku murtuma ja miten se vaikuttaa synnytykseen :( Jokohan tästä pitäis nousta ja yrittää taas tehdä jotain.
 

Yhteistyössä