*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Jes, ihanaa, Riivinrauta tuokin meille varmasti seuraavat vauvauutiset, tsemppiä kovasti koitokseen :hug: :D

Takana taas sellainenkin yö että itkemisestä ei meinannu aamulla tulla loppua kun vielä tuntuu että välillä tuo ukkokaan ei oikeesti tajua tätä tilannetta ja pitää vielä riidellä. Nyt pitäisi jaksaa vähän siivoilla ja petivaatteita vaihdella.

Ihanaa oli eilen käydä taas lenkillä, jotenkin tuo liikunta tuo uskomattomasti voimia ja hyvää oloa mulle ja auttaa jaksamaan paremmin, joskaan öitä sekään ei pelasta.

Nyt just ei enempää irtoa väsyneestä päästä, palailen myöhemmin paremmaalla mielellä :wave:

äitsy ja Lauri 37+1 :heart:
 
Ihanaa Riivinrauta teille taitaa tulla erilainen lauantai kuin yleensä, onnea vauvan hakuun!

Itelläni täällä tosi vaikee olo kun ei oikein jaksaisi tehdä mitään ja pienikin tekeminen saa aikaiseksi suppareita, istuminen tekee vaikeaa kun se mun häntäluu on murskana :( Onneksi esikko lähtee kohta siskoni kanssa maalle joten saan huomiseen asti tässä huokaista :)
 
Jipii...taas vaihtui...katsotaan kauanko iloitsen näistä viikkopoksuista :LOL:

Riivinraudalle voimia rutistukseen...aivan ihanaa että alkaa tulla näitä ilouutisia :D

ON:

Nukuin suht ok..nyt on jotain tosi epämääräistä jomotusta taas tuolla lonkka nivusrintamalla ja tuleehan ne juu aaltomaisesti, mutta eivät todellakaan ole mitään kipeitä siinä mielessä, että kykenen tänne kirjoittamaan niiden aikana :D
Mies tuli tänään minua herättämään ja huikkasi sitten Derille, että kuules, tänään on noin nätti ilmakin, joten eiköhän olisi aika jo syntyä..minä siihen kauhuissani, että älä nyt alota tai tää ei tuu ikinä :LOL:

Tuo oma kommenttini perustuu siis siihen, että olen itse tosi itsepäinen ja minähän en liikaa käskystä tottele...kuten ei kukkokaan käskien laula, joten oletan vauvan olevan myös itsepäinen ;)

Tänään on sauna...aion räiskiä löylyä sihinäpisteeseen saakka
:LOL:
Katsotaan onko hyötyä :D

paapelo+poju+Deri 39+0 :heart:
 
Ihanaa, Riivinrauta tuo vauva uutisia seuraavaksi :heart: :heart:

Mä tuonkin raskausmyrkytys uutia tähän pinoon.... Yön olin osastolla ja luojan kiitos ne päästi mut kotiin sieltä. Tosin maanantaina taas polille. Verenpainelääkitys toimii ja vauva voi oikein hyvin. Päivä kerrallaan katsotaan. Maksa-arvot vähän koholla ja proteniinia oli yhden plussan verran.
Nyt ei jaksa enempiä naputella, väsy ja päätä särkee.
 
Heipä hei!

Olin tuossa äitiäni hoitelemassa. Käy niin sääliksi...hänellä on niin paha keuhkoputken tulehdus ja astmakin vielä, että yskä on jotain kamalaa eikä antibiootit ja kortisonit meinaa millään auttaa, astmapiiputkin on tuohon ihan hyödyttömiä...on nyt nukkunut 2,5vrk aikana 30min :(
Kävin viemässä hänelle särkylääkettä ja pitämään vähän seuraa kun kaikki siskot on viikonlopun kukin missäkin. Ei ole onneksi vaaraa että tarttuisi, kun samasta pöpöstä on kysymys, vaan äidillä se on vaan jämähtänyt keuhkoihin...kurjaa.

Missah:

Voi ei...no toivotaan, että ei ala pahenemaan mitenkään äkkinäisesti ja tosi hienoa, että pikkuinen on kerryttänyt painoa, se on hyvä merkki, ehkä palleronne tahtoo lähteä syntymään ihan itse...jaksamista, pian se on sinun aikasi :hug:

ON:
Tuossa kun äidillä istuskelin, niin muutamia kunnon menkkajomoja tuli selkään ja alavatsaan...nyt taas tullut pari...voisin pistää melkein pääni pantiksi, että nämä mitä saan nauttia, ovat VAIN JA AINOASTAAN ennakoivia, jotka eivät tee muuta kuin kiusaavat...mutta parempi tämäkin kuin ei mitään.

Nyt keittämään kuppi teetä :wave:
 
Riivinraudalle Tsemppiä! Hän taitaa olla seuraava, joka tuo vauva uutisen. :heart:

Missah Toivottavasti oireet eivät pahene. :hug:

Paapelollakin lupaavan kuuloisia oireita. Toivottavasti et sairastuisi flunssaan.
Olo on samanlainen kuin on ollutkin. Nyt on hoitopöytä kasattu. Tavarat alkaa muutenkin olla hankittuna. Illalla mennään kyläilemään kaveripariskunnan luo. Heillä on puolitoistavuotias poika.

Nasuli08+MillaPetteri 37+2
 
Heipä hei!

Me tehdäänkin tänään kanttarellikastiketta :D Enoni oli tuonut äidilleni aimo satsin kanttarelleija, kun ystävänsä oli niitä kerännyt ja sain sitten osan :p Johan nyt on juhlapäivä :D

Tässä tuli sellainen hassu toteamus hetki sitten. Tajusin, että nyt ollaan rv39+0 eikä tunnu ollenkaan kärsimättömältä olo. Tai siis toki toivoisin, että vaikka jo tänäyönä alkaisi synnytys, mutta en siis tunne mitään ahdistavaa 'mä en enään jaksaisi päivääkään' tunnetta. Esikoista kun odotin, niin kaikki muu elämä tavallaan katosi kun oli viikko laskettuun...sitä vain odotti joka yö, että no joko ja tätä samaa siihen käynnistyspäivään saakka...ja pettymys toisen perään.
Nyt on tosiaan niin rauhallinen olo, ei kiirettä, ei stressiä, ei liian suuria odotuksia mitä huominen tuo tullessaan.
Ehkä tämä seesteisyys jotenkin juontaa siitä, että nyt on niin paljon helpompi raskaus, kuin mitä esikosta oli, kipujen kannalta siis. Ja asennekkin tosiaan on aika realistinen tälläkertaa. Keskimäärinhän vauvat syntyvät vasta LA:n jälkeen rv40+3-40+4, jos tilastoihin on uskominen :D

Tässä on vähän kyllä kieltämättä kenkku olo...koko maha/ala selkä alue on jotenkin tosi voimaton...tai siis jos joku tietää sen tunteen, kun on juuri vetänyt sen viimeisen selkälihas tai vatsalihasliikkeen ja lysähtää väsähtäneenä lattialle :D Semmoinen tasainen jomotus ja paine...näitä voisi muuten huvikseen kirjoittaa johonkin ylös..on sitten muisteltavaa myöhemmin =)

Mutta nyt katoan häiriköimästä...kun ei ole mitään tähdellistäkään asiaa :D
 
Riivinraudalle onnea koitokseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin...

Missahille halaukset raskausmyrkytyksestä! :hug: Toivottavasti ei mtn vaaraa tule sitten loppupeleissä, vaikka tilannehan on vaarallinen molemmille...

Mie oon saanu parin päivän neulontainnostuksen: eilen neuloin koko päivän ja tänään myös on iltapäivä menny pieniä töppösiä neuloessa. Jotain keskeneräisiä töitäkin sain valmiiks... Vauvalle siis tehny kaikkea pientä ja suloista (tosin hatusta taisi tulla liian suuri, ehkä on tehtävä toinen :D ).

Miulla taas pikkusisko (8-vuotias) hoidossa. Hää "soittaa" GuitarHerota ja taitaa miun hermot mennä ennenkuin siskon innostus tuota kohtaan laantuu, huh... Noo, tätähän se on meilläkin päivästä toiseen sitten vuosien päästä. Yritän nauttia nyt, kun on vielä väliaikaista :LOL:

Hieman Paapelon tavoin oon myös yllättynyt, kuinka rauhallinen oon ollu nyt... Vaikka OLEN kyllä kärsimätön, mutta etukäteen ajattelin, että olisin tässä vaiheessa kärsimättömämpi! Ehkä sekin tietysti auttaa, kun on nyt muutaman päivän ollut tässä tekemistä noiden neulepuikkojen kanssa... Mutta realistinen en kyllä osaa paapelon tavoin olla: oon vaan aatellu esimerkiksi, että jokaisessa pinossa on mukavasti lähtenyt vauvoja tulemaan jo ennen sitä "omaa kuuta". Ja, kun meidän pinossa on mielestäni ollut harvinaisen hiljaista vauvojen osalta, niin oon sitten tässä toivonut salaa hiljaa mielessäni, että ehkä itse oon täältä lähössä ennen laskettua aikaa... :saint: :LOL: Kaikkea se epätoivoinen ja malttamaton mieli keksii...

Joo, mutta kun ei miullakaan tämän fiksumpaa taas, niin poistun häiritsemästä... Tänne vain tulee aina tylsistyneenä kirjoitettua kaikkea turhaa...

DsariaL ja Möykky 37+2
 
Voi vitsi, riivinrauta pääsee jo tosi toimiin :) Paljon tsemppiä synnytykseen!

Missah: Hyvä että lääkkeet auttaa ja pieni voi hyvin. Jaksamista sinne, ei sullakaan varmaan kovin montaa päivää mee enää.

Täällä on ollu shoppailu/siivous päivä. Saldona älyttömän kipeät jalkapohjat. Haettiin tulevan isomummon antamilla rahoilla pienempi toppapuku Vilpertille ja ruskeat tossut. Molemmat H&M.stä. Unohdin koko reissulla itseni enkä käyny ees kattomassa imetyspaitoja :ashamed: Piti niin samalla kattoo niitä. Muutenki ahdistaa taas ku tulee viileemmät ilmat ja mitkää vaatteet ei mahdu päälle. Nyt neki paidat mitkä viel kuukaus sitte oli ihan ok on liian lyhyitä ja kaikkia joutuu repii alaspäin. Housuista ei toi mahakappale pysy ylhäällä ollenkaa, kuljen siis suurimman osan ajasta niin että vatsasta osa näkyy. Löysin sentään yhden takin mikä menee kiinni. Ois niin kiva näyttää hyvältä... tai ainaki et ois sellanen olo et ei näytä miltään sotanorsulta.

Mä alan olla jo aika täynnä tätä raskautta niinku edellisestä kappaleesta käy ilmi :) Kärsimättömänä ootan että koska alkais tulee ees jotain ennakoivia suppareita, vaikka vielä viikkoja sen verran et vauva sais mahassa pysyä. Eilen mietin et melkein kaikki oireet on tullu koettua paitsi yöllinen maidon tulo. No viime öinen t-paita meni sitten pesuun :)

Mites muilla tuo vauvan asento, onko vauvalla joku tietty vakkari paikka missä viihtyy suurimmaksi osaksi? Meillä peppu on oikealla ja nojaa kylkiluihin, jalat vasemmalla puolella. Siinä kyllä sitten pyörii akselinsa ympäri, niin että välillä jalat tuntuu vasemmalla kylkiluissa ja välillä ei.

Alley ja Vilpertti 35+4
 
heketsillä ihana massu :D

Alley:

Meidän napero pitää pehvaa yleensä oikealla ja jalat sitten vasemmalla, mutta joskus vääntää itsensä väkisin peppu vasemmalle ja se kuulkaa tekee hellää :kieh:

Ihan pakko tänne oli tulla murisemaan näitä kipuja.
Nyt on sellaisia jomoja (menkkamaisen vihlovia ) että olo on aika äklö. Jotenkin tulee semmoinen ahistava olo, ei varsinaisesti okseta, mutta tekee mieli nieleskellä.
Eivät siis periaatteessa ole mitenkään kauhean kipeitä (tämä taas oma kokemukseni kivusta ) mutta ei näitä voi olla noteeraamattakaan.

Miehelle jo tuossa soitin, kun on laittamassa autoon jotain osaa, että hilaa pikkuhiljaa ihteään kotiin sieltä tallilta, mulla on jotain kummia TUNTEMUKSIA :LOL:

Kohta saa pojankin unille...luojan kiitos...olen ihan piipussa jo, varsinainen sähikäinen... :D

paapelo+poju+Deri 39+0
 
Tunkeilen, masun kaipuussani. Pahoitteluni. Pakko vaan sanoa että kaipaan jopa noita loppuraskauden sotanorsu fiiliksiä.. Ja sitä elämää vatsassa. Ihana tuo lapsi on mahan ulkopuolellakin, mutta silti.. Ikävä vauvamasua.

~tulia & viljami pian 8kk
 
Vai että hymykuopat mun masussa! =) No siltä ne taitaa näyttää.

Kyllä on vauvelilla vakioasento ollut jo monta viikkoa. Peppu keskellä masua ja jalat oikella puolella tunkee koko ajan meikäläisen kylkiluiden alle. Tuntuu siltä, kuin vauvalla olisi tosi vähän liikkumatilaa kun liikkeet tuntuu niin voimakkailta kiehnauksilta. Mutta on niin ihanaa, kun tuntee ihan selvästi vauvan polven ja jalkaterän! :heart:
 
Marsupilami:

Sinulta taitaapi irrota limatulppaa :D Onnea tästä virstanpylväästä =)

Tarkkaile kuitenkin, että ei muutu kirkkaanpunaiseksi kauttaaltaan, mutta satunnaiset veriviirut kuuluvat myös asiaan...kohdunsuu siellä avautuu :hug:
 
ääääh, pakko on vähän valittaa: miun maha repeää!!! Siis miulla on nahkassa koko aika sellainen tunne, että se repeää... Ihan on kireällä ja vauvan liikkeet tekee pahaa.

Äippä muuten tänään huomautti, että nyt on maha laskeutunut ihan selvästi... Että toivottavasti vauva nyt oikeasti on laskeutunut/kiinnittymässä!

Mie taidan mennä neulomaan vauvalle sitä pienempää myssyä, jos sitä pikkuhiljaa sitten unikii tulis.
 
Tulin vaan lukee että mitäs tänne kuuluu, mutta Riivinrauta on näköjään lähtenyt hakemaan pienokaista kotiin :) Onnea kovasti! :heart:

Taidan itse yrittää selkäsäryiltäni lyllertää tuonne makkarin puoleen, jos pääsen sinne asti ehjänä... :(
 
Täällä minä taas kukun vaikka tänään ukkokin on kotona. Meni tuo viime yö taas sitä kotia odotellessa, niin sit nukuttiinkin taas pitkään ja nyt ei uni tule simmuun.

Eipä ole riivinrauta palannut tarkastusreissulta enää kotia näköjään. Siellä taitaapi olla jo nyytti kainalossa :D



Tässäpä olis tää meikän masu perjantailta, eli 35+0

pinkkimieli ja pallopää 35+2
 
Huomenet =)

Takana kuopuksen hyvin nukkuma yö ja olo on kuin olisi lottovoiton saanut. Vauva tosin melskasi nukkumaan mennessä niin kovaa ettei saanut unen päästä aikoihin kiinni ja aloitti saman rumban kolmelta kun kävin vessassa :heart:

Yöllä heräsin ennen veskireissua oikeen oikeesti kipeään suppariin, sit tuli heti mieleen että mitä tuleman pitää ja miten siitä tällä kertaa selviää. Mahdollisimman luomuna kun haluaisin mennä nytkin, korkeintaan ilokaasua ja suihkua ajattelin käyttää.

Ihania masuja taas kuvissa, ainakin Heketsi ja Pinkkimieli oli kuvia laittanut =)

Missahille :hug: raskausmyrkytyksen vuoksi ja toivotaan että tilanteesi ei ainakaan pahene.

Hannelle myös paranemista edelleen toivotan :hug:

Paapelolla lupaavia tuntemuksia edelleen ja mahtavat viikotkin jo poksui :D

Marsupilami, vaikuttaa tosiaan limatulpalta ja toivotaan että enteilisi synnytksen alkamista piakkoin ;)

Rauhallisesta olosta oli Paapelo ja Dsarial maininnut, sama fiilis täälläkin että ihan hyvillä mielillä odottelen ja yritän nautiskella masusta viimeisetkin ajat. Vaikka olo ei enää hyvä olekkaan, päinvastoin kömpelö ja kivuliaskin ajoittain niin vauvan liikkeet on se asia mikä on niin hellyyttävää edelleen :heart:

Mutta nyt aamutoimmien pariin, leppoisaa syyssunnuntaita kaikille mammoille :wave:

äitsy ja Lauri 37+2 :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta!!! :heart: :heart: Tässä nyt kumminkin hyvää se tilanne, et synnytys voidaan käynnistää milloin vaan, jos tilanne sen vaatii.

Nukuin kyllä tosi hyvin. Sairaalassa en paljon nukkunut, heräilin ihan kokoajan.

Ihania masu kuvia Heketsi ja Pinkkimieli... =) Pitäis itekkin vielä ottaa muutama kuva.

Missah ja Mölli 37+2
 

Yhteistyössä