*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Erittäin omanapaista, anteeksi jo valmiiksi.

Viime yö meni mitenkuten. Välillä supisteli kipeästikin, mutta ei sitte tarpeeksi... Joku tyhjennys oli, kun sai ravata vessassa ihan vähän väliä, liekö enteilee jotain?
Luut on ilmeisesti löysymässä, tuntuu kuin puukkoa lyötäisi tuonne häpyluihin joka liikkeellä.
Limoja tulee vaihtelevasti, josko se nyt olis sitten se limatulppa.... Josko tämä olis ensimmäinen lapsonen, joka syntyisi ilman kemikaaleja.
Sitten, selvisipä sellainen asia, että ei ole kovin kiva, jos äkkilähtö kotoa tulee viikonloppuna tai ilta 6 jälkeen. Täällä hemmetin korvessa ei sitten ole kuin 1 ambulanssi päivystämässä 4 kunnan alueella!!!!
Hemmetin Keski-karjala!!!!! Pahimmassa tapauksessa päivystävä amppari on varattu ja voi mennä kaksikin tuntia, ennenkuin meille sitä saadaan :'(
Ukko pikaiselle kätilökurssille kiitos!

Vaan, lähdenpä huhhailemaan kun puristelee mahaa :/
 
Huomenta!

Jee tänään tulee mummi hoitamaan tyttöä (ja äitiä ;) ) ja meitsi saa vähän lepoa synnytykseen asti. Nyt tietty tää toinen neiti päättää ollakin syntymättä ennen virallista LA:ta (joka siis ens lauantaina) ja mummi kyllästyy jo sitä ennen ja lähtee takas kotiin. No, toivotaan ettei sinne asti tartte mennä ja että epävirallinen LA pitäis paikkaansa.. Saas nähdä.

MB 39+1 (tai 39+6)
 
Huomenia!

Marsupilami:

Kuulostaa aika ikävälle. Toivotaan, että ihan nuin kiirusta ei ala pitämään, että ambulanssiin pitäisi sitten turvautua.

MB:

täällähän olisi epävirallinen LA ensi keskiviikkona...silloin joskus rv20 näin unta, että vauva syntyy rv39+4 illalla, eli joko se on epävirallisen mukaan tänään tai sitten virallisesti keskiviikkona...mutta tokkopa nuo unet omalla kohdalla paikkaansa pitävät :D

On nämä jomot ja vihlonnat typeriä...tulevat ja menevät...limavuotokin on ehtynyt lähes olemattomaksi...no se voi toki olla ihan hyväkin merkki, jos se oli vain tulppaa, mutta mutta...
Noh, seuraillaan näitä oloja nyt kuitenkin, ei olo ihan huipulta tunnu eilisen jälkeen kuitenkaan :whistle:

paapelo+poju+Deri 39+1 (vai oiskos 39+4 :D )
 
Aurinkoista sunnuntaita, mammat!

Eilen kavastiin viimesta kertaa synnytysvalmennuksessa ja siis nyt niin etta ukkelinikin oli mukana. Ei se kovasti kommentoinut kurssin jalkeen mitaan, mutta kaippa haa alkaa kans orientoitumaan (viikkoja 35 +5 joten oisjo aikakin!). On tullut varovaisemmaksi minun suhteen - mitaan en saisi itse kantaa, aina on antamassa katta tueksi..liikuttavaa minun morokollilta :)

Kavastiin myos eilen yhden kaverin luona jolla on nyt 10kk poitsu. Kaveri antoi omia kamojaan ja vaatteitaan meille lainaan.Nyt on siis maxi cosikin ja reissupeti. Mina vaan ruksailen siita meidan listasta tavaroita pois :) Ja antoi muuten sen imetystyyny/matotyyny tyyppisen pitkulatyynyn mukaan ja jessus sen kanssa nukkui hyvin! Suosittelen lampimasti jos ette jo ole sita hankkineet!

Ootteko saaneet paljon vaatteita kavereilta/sukulaisilta lainaan? Ma olen saanut kolmelta taholta mutta kaksi naista ovat sellasia jotka toivovat omansa takaisin kun on pikkukakkosen aika. Milla ihmeella sita muistaa mika tuli keneltakin? Kai sita vois vaikka etikettiin merkata nimikirjaimet tms.

Tanaan pitaisi loput vaatteet pesta ja jarjestella ja koko huushollikin siivota.
Vauvansanky odottaa kokoamistaan makkarissa ja ukkeli on toissa. Milla sita nyt malttaa iltaan...tekis mieli ruveta sita itse kokoamaan...

Mutta ulkona on niin ihana ilma ja koira mulkoilee siihen malliin etta "pois akka siita koneelta ja lenkkipolulle ja heti!".

Ai niin, huomenna alkaa viela se 5 paivaa kestava kattoremppa - toivotaanhan ettei sada niin se ei viivasty ja mina ressaannu :)
 
Heips!

Iitunemo:

Esikoisen aikaan saatiin aika paljon, mutta paljon myös ostettiin tai sitten saatiin lahjaksi kun poika syntyi.
Ja sen verran, että kyllä varmasti ne mammat, jotka omansa tahtovat takaisin, muistavat omat vaatteensa...tai minä ainakin. Siskolle ja tuttavalleni annoin kaikki pojan pienet vaatteet ja kun niitä tuossa kesällä pyöriteltiin, niin muistin joka ikisen vaatekappaleen, tyylin: VOIH TUOHONKIN MINÄ POJUN PUIN :D Mutta ehkä ne nimimerkit on ihan hyvä, jos mammoja on useampi =)

Täällä iski sitten orastava poskiontelontulehdus...tosi tyypillinen minulle...katostaan miten tuo nenän huuhtelu auttaa kun teen sitä tämän päivän. Paljon kökköä tulikin jo niisteltyä huuhtelun jälkeen pois :x Siis en ymmärrä, miten tuonne pieneen onteloon voikaan mahtua niin paljon tavaraa :snotty:
Mutta jos tuntuu menevän pahemmaksi vielä tänään (minulla äityy nopeasti pahaksi jos on pahenemassa ) niin ei muuta kuin sitten lääkärille reseptiä hakemaan...olisipa kamalaa joutua ponnistamaan vauvaa ulos kun poskiontelo tuntuu räjähtävän :eek:

Mutta nyt ei siis mitään kummaa asiaa...lähden kiskalle ja sitten pojan kanssa ulos :wave:

paapelo+poju+Deri 39+1
 
Hyvää sunnuntaita :wave:

Me käytiin jo perheen kesken kävelyllä läheisellä kotieläintilalla, nähtiin possuja,lampaita yms.
Poika meni just päikkäreille niin saa onneksi vaan makoilla hetken soffalla :)

Täällä on kans flunssa jatkunut jo yli viikon. Edelleen saa niistää koko ajan, muita oireita ei onneksi ole.

Ei siis mitään muutosta täällä päin, kovasti odottelen keskiviikon Kättärillä käyntiä, kun ei millään usko että tää vaavi ulos tulee "omin avuin".. Ja ainakaan ennen sitä keskiviikkoa!

Inka ja Maisa 39+6 :heart: :heart: Huomenna la :heart: :heart:
 
inkalla jo kivasti viikkoja :D

paapelo toivottavasti huuhtelu auttaa onteloihisi. Ei ole todellakaan kivaa kärsiä tukkoisista onteloista, saati sitten tulehtuneista, kun ei saa kuin lasten antibiootteja, eikä tarpeeksi vahvoja troppeja.
 
Heips!

Juuri vasta kotiuduttiin...vähän venähti tuo kyläily ja poika sitten pääsi unille vähän turhan myöhään, mutta ei se niin vakavaa ole :D

Vähäsen auttoi se huuhtelu tuossa aamulla, mutta nyt taas jomottaa ja ikävästi...pitää tehdä sama suolavedellä, auttaa vähän enemmän. Ja juurikin tuo onneton lastenlääke potuttaa...ei niistä ole minulle mitään hyötyä, pitkittävät vain vaivaa turhaan ja sitten joudutaankin antamaan hevoskuuria :headwall:

Eli tänään olisi vauvan loistava päivä syntyä :LOL:

Katsotaan taas, mitä tuo ilta tuo tullessaan...pahimmat jomotukset kun ajottuu aina iltaan...joskos sitä vetäsis vähän kyykkyhyppelyä niiden onnettomien supistusten aikana :LOL:

Mutta juu...nyt syömään jotain pientä..

paapelo+poju+Deri 39+1
 
Riivinrauta taisi päästä jo nyyttiä hakemaan.

Inkalla on sitten viikot jo täynnä.

Itsellä ei masuun mitään uutta, ei supista ei kipuile. Mutta leuan alus on kipeä, siinä on joku rauhanen turvonnut, suun saan auki mutta nieleminen sattuu niin ettei tee mieli syödä. Pakko käydä huomenna lääkärillä, jos vain ajan saa.

Viikonlopu on menny jääkiekkoa katsellessa, pojalla oli kaksi peliä joista saivat voiton molemmista. Hyvin alkoi sarja.

Paapelo: toivottavasti olo alkaa helpottaa eikä tarttis lääkekuuria.

Heketsilä ja pinkkimielellä on ihanat massut.

Missah: jaksamista! Yritähän lepäillä mahdollisimman paljon. Toivottavasti paineet pysyy kurissa etkä joudu sairaalaan makoilemaan.

Itunemo: sain yhdeltä kaverilta pieniä vaatteita mutta niitä ei tarvitse palauttaa. Toi nimikirjaimien laittohan on ihan hyvä idea, ei tarvi sitten stressata että mikä vaate oli mistäkin saatu.

Marsupilami: kuullostaa ikävältä, toivottavasti ei tule niin kiire että olis ambulanssille tarve, tai jos on tarve niin olis auto vapaana.

Peppi ja tytsi 37+5
 
Heippa!

Jännää, taitaa tosiaan olla yksi vauva lokakuisiin taas tulossa ja monella muullakin alkaa olla jännyt paikat:)

Vaatteista: Kavereilla ei juurikaan ole lapsia vielä joten ei olla paljon saatu. Eilen miehen kaverin tyttöystävän siskolta saatiin yksi pahvilaatikollinen tai oikeastaan ostettiin pikkurahalla. Oli lopulta tosi kivoja:) Olen ollut vähän nihkeä ottamaan vastaan apua sillä olen lopulta aika nirso enkä halua kulunutta ja nukkaista tavaraa tai muutenkaan ihan väärän tyylistä ja sitten on nolo sanoa ellei tykkääkään. Nytkin paketista tuli ensin vähän huonoja ja ehdin jo pelästyä mutta suurin osa oli varsin hyvää tavaraa.
Enemmän tykkään silti hommata itse sillä jonkun muun mielestä hyväkuntoinen vaate ei välttämättä ole sitä mun mielestä eikä maku välttämättä muutenkaan sama.

Laskettuun aikaan reilu pari viikkoa ja täälläkin alkaa vihdoin kunto loppua kesken. Ei mitään sellaisia vaivoja että olisi vaikea olla mutta remontin viimeistely, siivoukset jne alkaa olla aika tuskaisia jo:( Tuntuu että mies ei ihan tajua ja pitää mua laiskana kun tähän asti olen niin hyvin pystynyt tekemään. Nyt alkaa raja tulla jo vastaan.
 
Aku
Jee!Taas yksi lokakuinen vauvanhakureissulla =) :heart:
Täälä on vietetty perinteisesti sunnuntaipäivää vanhuksilla.Kyllähän tuli syötyä :x oon vieläkin ihan kaksinkerroin.Masuun ei mitään uutta.Paitsi et muksun liikkeet alkaa tuntua toooosi ikäviltä kun käy vissiin yksiö ahtaaksi.Välillä tuntuu että tuo meinaa väkisin tunkea ittensä pihalle kyynerpäätaktiikalla :kieh:

Vaatteita saatiin kavereilta ja sukulaisilta esikkoa odotellessa aika runsaasti.Kukaan ei ainakaan sanonut haluavansa niitä takaisin ja hyvä niin.En mitenkään pysty muistamaan mikä on kenenkin.Paljon oon pistäny suoraan roskiinkin kun on ollu erilainen käsitys ehjästä ja puhtaasta vaatteesta antajan kanssa :/ Itse en viitsi likaista/rikkinäistä kamaa eteenpäin laittaa.

marsupilamin tilanne kuulostaa aika ikävältä.Toivotaan että pikkuinen päättää syntyä päivällä.

Taidetaanpas alkaa harkitsemaan kotiinlähtöä.MUkavaa sunnuntain jatkoa kaikille ja hyviä vointeja.

-Aku
 
Akulla ja varmaan monella muullakin sama kokemus eli kiva sinänsä jos saa muilta vaatteita ja muita tavaroita ettei tarvi kaikkea uutena ostaa. Jännää silti, että jotkut pitävät hyväkuntoisina oikeesti aika rähjääntyneitä tavaroita. Jotenkin kiusallista, mitä siihen sitten sanot? Vaikka arvostan apua niin mulle ei ihan riitä, että saisin vaikkapa hoitopöydän halvalla vaan sen pitäisi sopia sisustukseen ja olla musta kiva, tuleehan se meidän pienelle prinsessalle:) Sinänsä olen siis ihan tyytyväinen että monikaan ei ole yrittänyt myydä meille vaikka vaunuja tms.
 
Moikka taas!

Ajattelin laittaa muutaman itsestäni kauniin vauva-aiheisen runon:

Me isäs kanssa seisottiin
käsi kädessä tässä
ja juteltiin ihan hiljaksiin:
""nyt se on elämässä""

Sinä olit ihan pikkuinen,
ehkä viikon vanha vasta.
Minä sanoin: ""Pilvi kukkasten
kai ympäröi tätä lasta,

ja perhoset, lintuset untuvapäät
tuntuu lentävän korin yllä.""
Isä kysyi: ""Näkyjäkös sinä näät?""
Ja minä: ""No ihmeitä kyllä.""

Sinä olit se ihme tietysti
-vaikka poruun puhkesitkin.
Imit minusta maitoa nälkääsi.
Minä ilosta nauroin ja itkin.

""Sill`on ripsissä tähden säkeneet"",
isäs naurahti ja keksi:
""Sen varpaat on puolukan raakileet.""
Ja hän puki sinut puhtoiseksi.

Sinä nukuit. Oli talo hiljainen.
Löi kolmisin sydämemme.
""Tästä tulee kai hyvä ihminen"",
me puhuttiin toisillemme.


Kaarina Helakisa

Tie.

Kuinka minut sä löysit,oma lapseni pien,
kuinka juuri mun luokseni etsit sä tien?

Maailman tiet ovat haaraiset,risteää polut,
meitä yhdistää aika ja yhdistää solut.

Kuinka outo on aika,tuo päivien juoksu,
kuinka tuttu ja rakas sun ihosi tuoksu.

Sinun tuoksusi on viesti aikojen takaa,
sinun sukusi kuiskaus,hiljainen,vakaa.

Se,kuiskaus on silmies pohjalla palo,
kuin tähtien kirkkaasti vilkkuva valo.

Se kaipaako kauas,missä tähtöset hohtaa
esiäidit,esi-isätkin unessa kohtaa?

Sinä pieni ja hauras,miten tiesit sä tulla,
onko matkastas muistikuvia sulla?

Meiltä aikuisilta on unhossa reitti,
tämän elämän opit sen tieltänsä heitti.

Nuku,lapseni,rauhassa-minä liikaa kai kysyin.
Vauvana itsekkin äidille vaiti mä pysyin.


Lauri Lehtinen

KUN ON OIKEIN PIENI

Kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokinlehden alla,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,
voi istua lumihiutaleille,
ja liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni.


Hannele Huovi


Niin hassun kurisen touhun nään: suu tuos on sepposenseljällään,
suu pieni ja hampaaton. Se naurua on!

Suu pieni mikä sua naurattaa? Mikä ilo noin sirriin silmät saa?
Näin kyselen mä lapseltain. Se nauraa vain!

Se on lämmintä maitoa pullollaan. Sill´ on äidin suukkonen otsallaan.
Se on kurkkua myöten kylläinen peto pikkuinen.

Sinä paljon vaadit ja paljon saat. Sinä siunaat kättemme toukomaat.
Nyt vasta ne tähkän kantaa: Sinä annat meidän antaa.


~Aaro Hellaakoski~
 
Voihan erkki! Mies on ollu melkein koko viikon pikkuflunssassa ja eikös se tietenkin oo nyt iskemässä minuun! :kieh: Eilen illalla alko kurkkukipu ja tänään on sitten jo yskitty ja niistetty nenääkin. Vointi on kuitenkin ihan hyvä vielä, mutta kun miehen vointia seuraa vierestä, niin toivon kyllä, että ei noin pahaksi mee...

Neuloin eilen illalla sitten toisen hatun pienelle, kun ensimmäinen neulomani oli ihan liian suuri. Noh, nyt siitä tuli sitten ihan liian pieni! :LOL: Ei oikein nää miun kaavamuunnokset nyt menny nappiin! Eli pitääpä kokeilla vielä sellasta välimallia, josko sitten onnstuis! Tai sitten vaihdan jo ohjetta kokonaan... Alkaa jo ideat loppumaan kesken, että mitä sitä seuraavaksi noilla puikoilla loisi.

Mutta niistä oireista, jotka voisi jollain tavalla ennustaa lähtöä, niin niitä ei oo ollenkaan... :( Mutta täytyy nyt kuitenkin hehkuttaa, että ensi viikolla starttaa MEIDÄN KUU!! Puolitoista kuukautta enää korkeintaan, niin meistä jokainen on (toivottavasti) vauvautunut!
 
Hei taas!
Taustaillut olen ja joka pv käynyt lukemassa. Powerit vaan niin vähissä kirjoittamisessa..
Meillä on kaikki sänkyä lukuunottamatta valmiina. Viikolla saatiin vauvaa varten hankittu lipasto kasattua ja esikko järjesteli vaatteet sinne. Sänky on vielä ulkovarastossa, jospa se ens vko aikana saataisiin kasattua meidän kammariin!
Mulla on sama vaiva kuin paapelolla, reilun vko kestäny räkätauti paatostuu poskionteloon.. Pää on aivan helkkarin kipeä, tuntuu että jokainen kotihomma vaatii ylimääräistä ponnistelua.. Tämä vko on juhlittu esikon 11v päiviä ja vieraita onkin poikennut melkein joka pv. Nyt siis on takki aika tyhjä.. Huomenna on neuvola ja kysyn reseptiä kuuriin jos ei yön aikana räkä helpota. Viime yö meni reilun 3 tunnin unilla kun henki ei kulje.. Ihan kuin hengittäminen olisi muutenkin helppoa.. Ärsyttää mut minkäs teet, onneksi lapset on terveitä!!
Laskettu aika siis lähestyy, useita viestejä ja uteluita voinnista olen jo saanut. Kaikkia lohdutan ajatuksella että älkää hätäilkö, kukaan meidän lapsista ei ole syntynyt ennen lasketua päivää.. Mutta jotenki toivon että tämä kuopus tekis poikkeuksen!! :LOL:
Niin, tuosta vaatteiden kierrätyksestä. Minä olen säästänyt melkeinpä kaikki vaatteet, tietenkin rikkinäiset ja ikitahraiset olen heittänyt pois. Poikien vaatteita on pilvin pimein ja jos tämä kuopus on tyttö niin mekkokaupoille suuntaan välittömästi!!

mimaldi ja pieni 37+4
 
Menikö se viikonloppu tosiaan taas jo??!?!! :eek:
Tuntuu ettei mitään saanut aikaseks. Aattelin et nyt viimestään kasataan pinnis paikoilleen tän viikonlopun aikana ja järkkäilen hoitotasot sun muut, mut mitä vielä... Eipä saanut mitään aikaseks :ashamed: Kohta iskee jo pienoinen paniikki kun kaikki on ihan kesken.
Perjantaina supisteli aika paljon illaalla, siis ihan harkkareita koko ajan, mut tosi paljon tuli ja mä siinä illalla maate mennessäni mietin et en kyllä jaksais mitään jos sinä yönä ois lähtö tullu. Siis olin niiiiiiin tajuttoman väsynyt, niinku nyt muutenkin pari päivää ollu ja oon vastoin tapojani nukkunut päivällä päikkäritkin, tai oikeestaan yksinkertasesti nukahtanut. Esikkokin valvottanut öisin ja kaikkee. Niin tosiaan perjantaina oli sellanen olo et olis huonoin mahdollinen hetki lähtee laitokselle ja vaik ei mitään siihen viittaavaa ollut ilmennytkään niin tuli sellanen olo et mä en oo vielä todellakaan valmis... äh, en tiedä ymmärtääkö kukaan mitä tarkotan.

paapelo Ihania runoja laitoit! Jotain tollasia olin aatellu ettiä ristiäiskutsuihin...mikäli nyt jaksan värkätä.
Voi kun kuulis jo uutisia Riivinraudasta :) Jänskättää!!

Kyllä taas väsyttää! Jospa lähtis makkarin puolelle ja toivon että tulis hyvä yö...olleet vähän kortilla viime aikoina.

Muisku 38+1
 
paapelo: ihania runoja pistit.
Ma taalla jo pillitan! :heart:
Tosta vois hyvin napata muutaman sinne nimijaisin lausuttavaksi (en ite varmaan kylla voi kun alan takelteleen ja poraan).

Taas lisaa vaatteita pesty ja kestoja myos. Ihan oikeessa ootte, taidanpa heittaa niita vaatteita meneen joita en varmasti kuitenkaan pukis oman neitoseni ylle (vaikka kiitollinen olenkin avusta, eI sentaan kaikkia nukkavieruja riepuja tarvi sailoa).

Nyt menen toista kotiin tulleen ukkelini viekkuun kinuamaan silitysta :)

Ps. Olen kytannyt koko paivan etta millon se Riivinrauta ilmaantuu linjoille, mutta taitaa kestaa kotvanen ennenkuin siita aipasta kuullaan :)

 
Hui, jokohan Riivinrauta on saanut vauvan syliin?? =) Näin täällä vaan alkaa tämä poksuminen, ihanaa!

Ihania runoja Paapelo! Noista voinkin valita jonkun ystäväni vauvakorttiin =)

Minulla alkoi tänään iltapäivällä tulla kivuliaita supistuksia (kipu tuntuu aaltoilevalta menkkakivulta) ja ne jatkuvat edellen. Niitä tulee vasta 30 min välein, mutta kipu tuntuu voimistuvan. Luultavasti se on siis ainakin positiivista! Toivottavasti nämä eivät tästä lopahda, että pääsis vihdoin tositoimiin. Jännittää mennä nukkumaan :D Huomenna kyllä olisi hyvät viikot syntymiseen, joten pitäisiköhän tässä vielä lähteä portaita juoksemaan varmuuden vuoksi :LOL:

Toivo ja tytteli 38+6 :heart:
 
Ihanaa Paapelo, onnea matkaan :heart: :heart: :heart: Alkaa kyllä jännittää todenteolla, kun lukee miten porukka lähtee vauvan hakuun... =) Jotenkin ajattelee, että itsellä vielä siihen paljon aikaa, vaikka eihän se niin ole :p

Mulla tänään taas äitiyspolille meno... Toivottavasti kaikki kunnossa ja voin jatkaa kotona köllimistä. Eilen supisteli illalla vähän ja yölläkin heräsin muutamaan kipeään suppariin, mut siihenhän ne sitten jäi.

Tuli muuten mieleen tosta liikelaskennasta, et mulle ei oo puhuttu siitä yhtään mitään, ei edes nyt sairaalassa, vaikka on raskaumyrkytys.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan lähtöön. Mulla sairaalaan matkaa n.50km, et kiva ravata siellä vähän väliä :| Mut tärkeintähän on, et vauvaa seurataan tarkasti :heart:

Missah ja Mölli 37+3
 
Onnea matkaan paapelolle, joka pääsi tositoimiin ja Toivolle myös onnea, että supistukset tuottaisivat tulosta! :flower: Niin ihanaa, kun jotkut jo saa nyytin syliinsä :heart:

Kade kyllä vähän täälläkin... :)
 
Huomenta! Tulin tännekkin kertomaan, että poikamme syntyi torstain ja perjantain välisenä yönä 01.31 TYKSIssä. Raskausviikkoja oli 39+2 ja strategiset mitat 3425g ja 49 cm :heart: :heart: :heart: Kuten pari aiempaakin lasta, tämäkin tuli reippaasti :LOL: Ensimmäisen "sellaisen" supistuksen tunsin noin 23.30 ja pyysin Isääni (olivat sattumalta meillä sen yön kylässä) viemään minut sairaalaan jossa olimme papereiden mukaan noin 00.50. Silloin olin 8cm auki ja 01.15 aloin ponnistamaan. Raju ja kivulias synnytys mutta kestin sen hyvin hengittämisen avulla koska meni noin reippaalla tahdilla. Isi reppana olisi palannut piiiiiitkältä työkomennukselta perjantaina (ja palasikin), muttei siis päässyt synnytykseen mukaan. No, nämä asiathan päättää luonto, ei me

:wave:

Voimia suuresti teille loppumetreille! Kyllä kannattaa jaksaa odottaa:vakuutan jo viidettä kertaa :attn:

Kassu ja Poika
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ulpu79:
Onnea matkaan paapelolle, joka pääsi tositoimiin ja Toivolle myös onnea, että supistukset tuottaisivat tulosta! :flower: Niin ihanaa, kun jotkut jo saa nyytin syliinsä :heart:

Kade kyllä vähän täälläkin... :)


Peesaan, tsemppiä Paapelolle ja Toivollekin:)

Hiukan kade täälläkin :LOL:
 

Yhteistyössä