*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

alley:

Voi ei sinun miestä...ei tuohon osaa kyllä muuta kuin :LOL: Vastaavaa käynyt täälläkin silloin tällöin :kieh:

hugis:

:LOL:
minähän se esikoista odottaessa päädyin puunaamaan uunia klo 3 yöllä kun ei uni tullut...irrottin jopa sen sisäpuolen lasin ruuveistaan ja hinkkasin lasivälit ja kaikki :LOL:

On nämä hormonit kummia :D

Ja tosiaan on tosi rasittavaa, kun pitää oikein herätä sen takia, että voi kyjen kääntää...no, onneksi tämä on vain väliaikainen paha =)
 
onpas täällä ahkeria kirjoittajia kun joutuu monta sivua lukemaan ennen kuin pääsee kommentoimaan teidän juttuja, tai sitten olen laiska kirjoittelemaan tänne!

Siivous hommat täälläkin käynnissä, tosin meillä siivous tulee tosi tarpeeseen kun ollut tuo muutto mutta meillä kyllä äiti on nauranut jo tälle mun siivous innolle kun on tullut siivottua kaikki paikat niin perinpohjin. Huomenna esikoinen lähtee isin kanssa mökillä käymään risusavotassa ja mä pääsen rauhassa siivoamaan... odotan oikein huomista... :LOL:
Kun saan talon täysin puhtaaksi siirryn sitten autotalliin ja sitten lopuksi vielä on piha-alue joka on jäänyt entisellä asukkaalla aika huonolle hoidolle... mulla kyllä siivottavaa siis löytyy niin ja enhän minä ole vielä vauvan tavaroitakaan ottanut esille.

Yöt ovat aika rikkonaisia, milloin pitää mennä vessaa tai vetää suonta jalasta, esikoinen kitisee tai sitten jostain muusta syystä ei nukuta mutta en muistakkaan milloi viimeksi olisin nukkunut koko yön ilman herätystä.

Vaatteista minullakin taitaa löytyä lähinnä 56cm ja siitä ylöspäin, sairaalasta haku vaatteet oli esikoisella 50cm ja se ovat ainoat pienet vaatteet meillä. Tälle uudelle tulokkaalle pitää etsiä paljon lämpöisiä vaatteita kun esikoinen syntyi juhannuksena ja silloin pärjättiin vähemmällä.

Nyt taidan kömpiä nukkumaan että jaksaa taas huomenna siivota

:D :D
 
Muutama tunti sitten tuli hirve hinku siivota, eli siis tässä tapauksessa tiskata ja vähän järjestellä tavaroita.. No siitäpä sitten alkoi ikävä pistely masun seudulla ja nyt pitää vain levätä. Kyllä se vähitellen helpottaa, mutta vähän kyllä säikäytti kun ei liikkeelle päässy. :/

hugoliina: Me käytiin 4D:ssä Terveystalolla täällä Jyväskylässä. Ultraaja selkeästi näytti, että tyttö tulee.. Ja kyllähän sen näki ettei poikaa olisi tulossa! DVD:lläkin näkyy kyseinen tapahtuma. :D Ehkä nyt vain pitää luottaa siihen, epäilyksistä huolimatta. Kuitenkaan vauvan syntymään ei ole meillä kellään enää niin pitkä aika. =)

Onnittelut paapelolle täysiaikaisuuden saavuttamisesta! :) Itsellä siihen meneekin vielä muutama tovi.. Vähän kateellisena siis. :D

Mutta josko sitä nyt menisin telkkua hieman katselemaan.. Mies kun on kavereidensa kanssa ulkona pitkästä aikaa. Itseä ei millään meinaa väsyttää vielä näihin aikoihin vaikka hyvin voisi mennä nukkumaan jo. :| Heh, kissa tuossa kuorsailee vieressä, on niin syvät unet taas päällä. :D

C & tyty 33+5
 
Huh, taas on tullut hurjasti tekstiä. Ei vanha pysy perässä.

Täällä omassa vatsassa on varsinainen vilske menossa. Taitaa olla pienellä jo tukalat paikat. Täysiaikaisuus tuli täyteen perjantaina, joten nyt vain innokkaana odotellaan, milloin pieni suvaitsee tulla vatsan suojasta tänne isoon maailmaan.

Itse olen ollut viime päivät väsynyt, huonotuulinen ja sokeriarvot ovat heitelleet yli rajojen. Taitaa olla syynä huonosti nukutut yöt ja alitajuinen jännääminen sitä tulevaa h-hetkeä. En kyllä tietoisesti pelkää synnytystä, mutta esikoisen tapaus ei ollut kuitenkaan mikään maailman mukavin, joten ehkä se pienoisesti stressaa taka-alalla.

Sain vihdoin tilattua sen vuokrattavan Vaavi-sängyn tulokkaalle. Esikoinen meillä nukkui pinnasänkyyn sijoitetussa äitiyspakkauksen laatikossa ensimmäiset kuukaudet.
Silloin se näytti tältä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4749049.jpg
Nyt tosiaan tuo pinnasänky saa olla vielä muutaman kuukauden pojan käytössä.
Pitänee laittaa tuo laatikon reunasuojus myyntiin, kun ei varmaankaan Vaavi-sänkyyn sovi.

Kävin eilen innokkaana ostelemassa muutaman pienen kietaisubodyn ja kevyttoppapuvun. On se kiva, että kakkosellekin on jotain uutta vaatetta. Mukaan tarttui kuitenkin vain neutraalin väriset, vaikka se poika-aavistus on todella vahva. Mulla on kanssa suurin osa pienistä vaatteista 56 kokoisia, taitaa olla vain muutama 50cm vaate. Niiden käyttöikä jää kyllä aika lyhyeksi.

Ai niin, olitte jutelleet, että mikä on ollut pahinta ja parasta tässä raskaudessa.
Parasta on ehdottomasti nämä vauvan liikkeet, jotenkin niin ihana tunne, kun toinen on kokoajan mukana. Mukavaa ovat olleet myös ultrien hyvät uutiset.
Pahinta taas oma väsymys ja mielialanvaihtelut. Välillä tuntuu, että miesraukka joutuu aika koville mun kanssa, kun ekana äksyilen ja sitten taas naurattaa. Mutta sitä nämä hormoonit teettää. Hyvin hän jaksaa kyllä tukea ja olla mukana odotuksessa.

Mutta joo, pitäisi varmaan suunnata nukkumaan.
Huomenna ajateltiin katsastaa vähän sisustuksen uusia tuulia Habitare-messuilla.

Hyviä vointeja kaikille.

Mirmi rv 37+2 (taas vuorokausi ehti vaihtua)


 
Täällä näköjään on melko paljonkin meitä yökukkujia =) Toiset meistä heräilee näihin aikoihin siivotakseen uunia tai vain käydäkseen vessassa, ja toiset taas (kuten minä) ei ole vielä edes kömpinyt vällyjen väliin.
Ukko lähti muutaman kaverinsa seuraksi ajelemaan, (tai siis istumaan kyytiin ja juomaan olutta) ja arvatkaa vaan saanko taaskaan unta ennenkuin se kotiutuu. Tai no useimmiten yleensä pääsen uneen kyllä vaik ei ukko kotona olisikaan, mut jossain vaiheessa havahdun unesta ja pelästyn suunnattomasti, kun ei mies olekaan vieressä köllimässä. On siis vain itselle helpompaa valvoa ja odottaa. Itse kuitenkin sanoin ukolle, et menee vielä kun voi, sillä oon yrittänyt takoa hänen nuppiinsa, et yöjuoksut ja ainakin alkoholi saa jäädä kun mun mammaloma alkaa, mihin on kuitenkin vielä n.2viikkoa aikaa, jottei synnytyssalissa mua tukemassa ole juopunut mies vahingossakaan.

Pallopää yrittää punkee itteensä ulos tai jotain kun tuntuu tuolla alhaalla tosi pahalta :kieh:

Onneksi flunssa alkaa helpottamaan pikkuhiljaa. Nenäkään ei taas vuoda lainkaan niin paljon kuin aamulla vuosi.

Näin öiseen aikaan hiipii taas mieleen levottomia ajatuksia, niin kysynpä nyt sitten teiltä kanssa odottajilta, et mitenkäs aktiivista on peittojen heiluttelu teidän makuuhuoneissanne näin loppu raskaudesta, kun maha alkaa oleen valtava?
Meillä peittoja on heiluteltu varmaan yli kuukausi sitten viimeksi :( Ukkoa ei kiinnosta aamuisin ja mä en vaan jaksa iltaisin ja pallopää riehuu iltaisin niin paljon et mua sattuu, ettei mua ees yleensä silloin haluta. Tosin mun pettymykseksi ukko ilmoitti, et hän pelkää vauvan litistyvän tai jotenkin satuttavansa tätä aktin aikana niin ei kykene ja sanoi myös, et joskus aktin aikana vauva on potkaissut niin et hänkin sen tunsi omaan mahaansa, niin ei haluta enää. Eräänä iltana sanoin ukolle, et seuraava kerta voi sit olla ehkäpä vasta jouluna jos välttämättä vielä silloinkaan, niin hänpä vaan totesi, et "onpahan jotain mitä odottaa" :eek:
Mein suhteessa mä oon ollut aina se seksuaalisesti aktiivisempi osapuoli, niin mulle oli välillä suuri järkytys, kun mua ei haluttanutkaan ja nyt kun oon löytänyt ees jonkinlaiset halut taas, niin ukkoa ei kiinnosta. Alkaa hieman nyppiin kun edes ajattelen, et nyt olis sit edessä ehkä jopa 4kk selibaatti :kieh: Niin ja tähän saumaan osuu se mein hääpäiväkin, et mahtaa tulla kiihkeä hääyö :LOL: No joo.

Painunpa pelaamaan taas hetkeksi, josko kohta uni ja ukko tulisi.

pinkkimieli ja pallopää 33+2
 
Pinkkimieli: No ihan rehellisesti sanottuna täällä ainakin on ollut tuolla rintamalla aika hiljaista tavalliseen verrattuna. Nyt taitaa olla hieman reilun viikon tauko jopa, yleensä mä muistelisin että on tullut jotain touhuiltua kerran tai kaksi viikossa raskauden aikana. Ei nää mitään ongelmallisia tiheyksiä vielä ole, suurin ongelma on ehkä se, että mulla on raskauden takia ollut halut aika kadoksissa koko ajan. Ja normaali tilanne ei todella ole tämä! Mä en todella ole tähän siis tyytyväinen.

Ja vaikka joku syyttelisi itsekkääksi niin mua todella huolestuttaa tilanne synnytyksen jälkeen. Imetys taitaa jatkaa tätä hormoniongelma ja mä en todella halua että tää tilanne jatkuu vielä pitkälle ensi vuotta. Äh... Tuntuu että tätä on jo ihan tarpeeksi kauan jatkunut, mä haluan kroppani takaisin omaan käyttöön. Vaikka vielä ei ole mitään huolestuttavaa niin ei ole kyllä pidemmän päälle suhteellekaan hyväksi tällainen meno:(
 
Huomenta!

Kovin täällä mammat valvovat. Itse aina kyllä nukahdan suht aikaisin, mutta se loppuyö...varsinaista yhtäjaksoista unta saan yössä korkeintaan 4h, mutta kroppa on niin tottunut katkonaisiin öihin, kun ei tuo poika mikään kovin vanha ole :D

seksi loppuraskaudessa:

No onhan tahti vähentynty...suosittelen silti kaikille mammoille, jotka tuskailevat asentojen kanssa, niin kylkiasentoja...niitä voi sitten modifoida haluamallaan tavalla...niissä ei maha pääse tielle :D
Mutta siis täällä päässä yleensä tahti jopa hiukan kiihtyy sitten näillä vikoilla viikoilla, osasyynä vauvan houkuttelu ja toisaalla sitten "varastoon" ottaminen :D

Miehellä on jalassaan punkki :x
Hyihän ******...nyt kun saadaan se irti, niin pitää sitten tarkkailla sitä haavaa..pahuksen öitäiset!

Muuten ei mitään kummempaa...siivoilua kaiketi luvassa tänään..ehkäpä =)

paapelo+poju+Deri 37+1
 
Omanapaista urputusta luvassa...

Noh, huomenna olisi sitten se viimeinen ultra tälle raskaudelle (tai ainakin toivon niin, ellei sitten mene taas yliajalle ) . Täällä PKKSssä on nyt sitten otettu käytäntö, että jos on ylähengitystietulehdus (ts. normiflunssa ) niin vastaanotolle saa mennä vain TERVEENÄ. Ymmärrän kyllä tuon, että halutaan estää possuköhää leviämästä jos mahdollista, mutta ei ole ennen kuultu, että vastaanotolle otetaan vain terveitä. Itse tulin kipeäksi torstaina, ensin nuha ja nyt ilmeisesti yskääkin tekee. Kuumetta ei ole ollut, että sikäli en tuota possuköhää epäile, muuten kyllä ihan järkyttävä olo oli tänä aamuna. Eipä siinä muuten mitään olisi, tuossa ajan siirrossa (polille kun pitää soittaa ja vaihtaa aika jos on flunssan oireita ) ellei pojan hoitoaika olisi jo suunniteltu, että olen huomenna sinne menossa ja ellei meiltä tulisi kyseiseen laitokseen matkaa n. 40km suuntaansa. Joten nyt kyllä ärsyttää :kieh: Mitä muuten tuohon sikalentsuun tulee, niin itse ainakin olen ihan hukassa, että milloin ylipäänsä soittaa päivystykseen/terkkarille... tai siis että "riittääkö" oireet vai onko ihan tavallista lentsua, jota sitäkin on kiitettävästi liikenteessä.

Pinkkimieli kyseli haluista; no, meillä se on pysynyt siinä kerta viikkoon noin suunnilleen, itellä kyllä halut ollu jo muutaman viikon ihan nollilla. Sama homma täälläkin, että illalla ei kumpikaan jaksa ja aamulla käyttäisin aikaa mieluummin nukkumiseen, vallankin kun on mennyt jo monta hemmetin viikkoa siihen yöpyörimiseen ja hyvän nukkuma-asennon etsintään. Aamulla ei myöskään ehdi, ja esikkokin pitää osaltaan huolen siitä, että jos ehtii, niin laatu on sitten "nosto, pisto ja ravistus"... :LOL: Mies on kyllä varmaan jo henkisesti valmistautunut synnytyksen jälkeiseen selibaattiin, siitä pituudestahan sitten ei kyllä vielä tiedä.

Maanantaina kävin neuvolassa, ihan hyvin oli kaikki. Nyt sitä sitten vissiin jään pohtimaan että soitanko ja siirränkö sitä poliaikaa vai menenkö sinne vaan, tämä tauti kun kuitenkin ilmeisesti on ohi menossa...
 
Huomenta täältäkin :wave:
Taas on yksi huonosti nukuttu yö takana.. Noh,tämähän on vasta alku totuttelua tulevaan ;) joskin posotiivista kyllä että ainakin nämä jumalattomat kivut on poissa silloin (toivottavasti)!

Mirmillä on tosi nätti vauvan sänky tehty tuosta laatikosta :heart:

Pinkkimieli Kuule,tuosta makkarin yöelämästä (siis olemattomasta sellaisesta) on täälläkin päin keskusteltu! Mä kun tivaan mieheltä että mistäs tämä johtuu kun yleensä ei kuitenkaan mitään hurjia taukoja ole ollut, niin nyt on n.4vk ainakin ollut taukoa (tosin laskuri nollaantu eilen ;) )?? Mies on suoraan sanonut että pelkää tökkiväsä vauvan päätä tms.. :headwall: Mä taas kehittelen mielessäni ajatuksia etten enää kelpa miehelleni tai hän ei pysty katsella mua "tässä tilassa" ym.. juu hormoonit jälleen :D
Mutta siis meillä tosiaan on erittäin hiljasta ollut ja synkin siihen mies on sanonut. :/

Täällä monet valvoskelevat pitkin yötä. Täällä on tullut myös tutuksi tuo aamu yö klo 3.30-4.30 :headwall:

Herääkö moni öisinkin syömään?
Tuntuu että vaikka kuin hyvän iltapalan syö niin silti herää kun on niin nälkä juuri tuossa aamuyön tuntumassa :D

Mulla on alkanut tuntumaan hirveää pökkimistä tuonne alaspäin ja ikäänkuin sellaista painetta välillä :/ inhottavaa mutta näinköhän tuo pikkunen tunkee itseään jo kovin lähtöasetelmiin :) Ja viiltely tuossa häpyluun kohilla on samaan aikaan kovaa!

Vali,vali..nyt menen pois ni ei ihan teidän hermot mene :D

heinähattu & pikkunen rv36+4 :heart:
 
heinähattu:

Juu täällä on KAMALA nälkä kun aamuyöstä herään...en yleensä silti syö kuin korkeintaan yhden leivän tai lasillisen jugurttia, se sitten helpottaa.

Ja kuulostaa kyllä siltä, että teitin pikkuinen porautuu lähtökuoppiinsa.
Vau-kirjassa oli hyvin sanottu, kun monet tätä miettivät, että miltä tuntuu kun pää sitten on kiinnittynyt...tuntuu paljon painetta ym lantiossa ja sen alueella yleensä.

Eli kuten itse kärsin paineesta alakerrassa, issiaskipunoista kun vauva riehuu alaspäin, häpyluun jomotteluista jne..

 
Hyvää sunnuntaiaamua kaikille!

Täällä herätty pinnasängyn natinaan: miulla hoidossa suloinen 3-vuotias tyttönen ja pikkusiskoni 8wee. Aikamoista taiteilua oli saada tuo 3-vuotias nukkumaan eilen illalla, mutta tarpeeksi väsyny kun oli, niin nukahtihan se viimein: sanoi vain ensin tätille, että "täti, nuku nyt, minä vaan vähän leppäilen" ja minähän tein työtä käskettyä. Hetken aikaa mönki tyttö peiton kanssa ja lopulta nukahti miun jalkopäähän klo 23.00... Tänä aamuna tyttö vain kurkisteli pinnasängyn pinnojen välistä, että eikö se täti herää ollenkaan.
Miun pikkusisko on ollu ihanana apuhoitajana. Ei oo paljoa miun tarvinnu keksiä tekemistä, kun yhdessä touhuavat niin mukavasti.

Miehen käyttäytymiseen oon kyllä pikkaisen pettynyt: ei oo ottanu kumpaankaan tyttöön minkäänlaista kontaktia (tämä 3-vuotias on hänen veljen tytär), vaan mie oon saanu kyllä tehdä ihan kaiken! Ei sillä, kyllä mie mielellään heidän kanssaan touhuan, onpahan miullekin tekemistä, mutta samalla mies näyttää vaan pitkää naamaa ja kiukkuaa miulle, niin kiva. Sitä tottakai ärsyttää, kun kaverit on taas, missä on (juhlimassa) ja mie kielsin häntä menemästä. Mielestäni ihan oikeutettua, kun minä viimeisilläni ja täällä meillä kaksi hoitolasta yökylässä. Mie en vaan ymmärrä, miksi hänen on nyt niin vaikea totuttautua tähän perhe-elämään, ei tää kuitenkaan yllätyksenä tullu...

Seksi on meillä ollu raskauaikana yleensä aika samanlaista kuin ennen. Ehkä hieman "rutinoitunutta", kun koko ajan vaan hankaloituu tämä oma liikkuminen, eikä oma olokaan ole kauhean hehkeä, niin ehkä sitä jotenkin yrittää vain päästä "helpolla". Nyt loppuraskauden aikaan on ehkä kerrat vähentyneet normaaliin verrattuna, mutta ei mitenkään radikaalisti.

Yöunista: mie en heräile niinkään tiettyyn kellonaikaan, mutta muuten yöt on yhtä heräilyä, pyörimistä, vessassa käymistä... Varmaan tunnin-kahden tunnin pätkä on oikeasti pisin yhtäjaksoinen pätkä unta. Aina oon ollu tämmöinen pätkänukkuja, en vain näin paha, ja siksi tuleekin nukuttua helposti pitkään aamuun!

Nyt taidan herätellä ukkoa yöunilta, vaikka en niin haluaisikaan herättää, mutta kun äitikin jo soitteli, että jos päiväruoalle mentäisi sinne: tässähän on jo kohta lähdettävä, kun johan tuo päiväruoan aika alkaa olla (ja kuitenkin äidille menee noin puolituntia ajaessa)...

DsariaL ja möykky 35+2
 
Paapelo: kiitoksia tuosta tiedosta vauvan pään kiinnitymisen suhteen! Olen nimittäin eilisen ja tän päivän miettinyt, miksi kauhea paineen tunne lantiolla, kun kävelee... Varmaankin se sitten vauva kiinnittyä yrittää, en usko, että kokonaan vielä kiinnittynyt, mutta sinne päin varmaan päätään punkee.

Ukko aamupalalle, mie lähen tyttöjen kanssa ulos...
 
Moi!

Aurinkoista sunnuntaita kaikille B) Tänään onkin iloinen mieli, eilen ja tänään tuli niin paljon mukavia uutisia!

Mun ystävä sai eilen aamulla vauvan, kovatsi häntä jo odoteltiin kun meni viikon yli, mut onneksi käynnistyi itsellään ja kaikki meni hyvin =) Ja mä pääsen heti tänään haistelemaan pikku nyyttiä =)

Esikoinen osallistui eilen ensimmäisiin yleisurheilukilpailuihin, oli kunnan mestaruuskisat ja tuli juoksussa toiseksi ja voitti pallonheiton =) En tiedä kumpi oli ylpeämpi äiti vai poika B)

Ja tänään vihdoin saavutettiin täysaikaisuuden raja, olen ihan älyttömän iloinen, että päästiin tänne asti kaikesta huolimatta =)

Tänään taas supistelee enemmän, joten jään odottelemaan koska lähtö tulee... Sovitusti vasta ensi viikonloppuna ;)

Mutta oikein ihania päiviä kaikille!

Iloinen Mutilainen ja Torsti 37+0, JEE!!!!
 
Huomenta! Nyt oli kunnon yö-unet :)

Heinähattu: Täällä on myös paineen tunnetta alapäässä välillä ja viiltelyä sekä niitä sukkapuikkokipuja. Olen myöskin miettinyt mitä ne tarkoittaa, joten kiitos Paapelolle tiedosta :)

Mukava että tämäkin pieni on sitten suht oikein päin tuolla, kun tällaisia vaivoja tulee, että tunkee itseään alaspäin. Sen tiedän että peppu on ylhäällä ja luulen että eilen löysin pään tuolta alhaalta. Painelin ja vein kädet sen kovan reunoille, jonka seurauksena tuli vihaisia liikkeitä =) Odotan vielä seuraavaan neuvolakäyntiin, että saa varmuuden vauvan oikeasta asennosta. Mutta ihanaa että on yksi huoli vähemmän.

Peittojen heilutuksesta: Hiljaista ollut koko raskauden ajan. Meillä mies on koko raskauden ajan pelännyt että satuttaa pientä, joten kerrat on yhden käden sormilla laskettavissa tälle odotukselle. En viitsi paljon painostaa, vaikka välillä mielihalut on olleet todella suuret. Nyt ei omiakaan mielihaluja ole niin paljon. Joka päivä kuitenkin halitaan ja sylitellään ja ollaan lähekkäin. Mutta kun tulee täysiaikaisuus täyteen niin saa kyllä auttaa sen yhden s.n toteutuksessa, jos auttaisi synnytyksen käynnistyksessä ;)

Alley ja Vilpertti 33+5

 
Loppuraskaus ja seksi:
meilla taa on mennyt sellaseksi kerran viikkoon touhuamiseksi - vaikka halut olis kohdallaan, on meidan aikataulut sellaset etta ei kereta saamaan sankyyn jokaisena yona viikossa (ukkeli tekee yovuoroa) tai ainakaan niin etta ma olisin viela hereilla.

Nukkumisesta:
ma simahtaisin jo kympilta illalla, mutta on yleensa liian paljon tekemista - lemmikkien huolto, pyykit ja ruuat. Ma kayn junalla toissa joten olen aika myohaan kotona tyopaivan jalkeen. Illat on pirun lyhyita! :(

Mietin just etta Suomessa jaisin nyt sillaan mammalomalle. Joudun odottamaan viela lokakuun 5:een ennenkuin saan jaada kotiin - ja sillon viela siis kotiin toihin.

Paikallisista tavoista:
Eilen kaytiin tekemassa lahjalista vauvantarvikekauppaan. Taalla on siis sellanen sama tapa kuin meilla haissa etta voi rekisteroitya johonkin liikkeeseen ja merkata sielta tavaroita joita halukkaat voivat sitten maksaa ja jattaa kauppaan tai ostaa ja tuoda mukanaan vierailleessaan vauvelia katsomassa.
Taa lahjalista ilmotetaan sitten kortissa joka annetaan vauvan synnyttya. Tassa kortissa on sitten kaikki vauvan stretegisista mitoista kummeihin ja nimeen tietysti. Ma jo kauhulla odotan mita sanovat kun huomaavat etta meidan nappulalle tuleekin 6 kummia - 2 taalla Belgiassa ja 4 Suomessa. Ajattelin, etta yhdessa maassahan me aina kerrallaan ollaan ja suomessa meilla ainakin on ollut tapana 4 kummia. Mutta naa on jotenkin niin kaavoihinsa kangistuneita katolisia etta jos oon asiasta maininnut, ne on ihan etta "voi herranjesta". No me ei olla uskonnollisia joten mulle on ihan sama mita perinnetta me seurataan. Arsyttaa vaan jo valmiiksi jooten mietin etta pitaisko lisata siihen korttiin vaika joku selitittava teksti ettei tarvi sitten kaikille perustella. Tyyliin, "kahden maan perinteita noudattaen.."?

Nimesta:
Meidan vauvelille (siis tytolle - otettiin selvaa sittenkin jos en ole muistanut kertoa) on jo nimi keksitty ja oikein kaunis ja merkityksellinen onkin :) Se merkataan sitten siihen korttiin ja ne kortit lahetetaan sitten myos Suomen sukulaisille. Eli ei voida odottaa nimijaisiin asti nimen julkistamista.

Nimijaiset:
se onkin sitten hankalaa kun taytyy periaatteessa jarjestaa kahdet - yhdet taalla ja yhdet suomessa joulun aikaan. Ma haluisin sinne jotain ohjelmaa - kummeilta vaikka jonkun kevyehkon kummilupausjutun - siis ei mitaan otsat rypyssa asiaa, mutta lahinna sellasta etta mita teilta odotetaan ja mita he haluavat vauvalle luvata. Ja jotain ohjelmaa - kuten joku runonlausunta tai musiikkiesitys ois kiva. Mutta tuntuu, ettei naa ole silla tavalla syvallisia etta mitaan tollasta vois jarkata. Taytyy sitten suomessa tehda - musta kuitenkin tuntuu oikealta juhlalta vasta sitten kun on omat sulukaiset ja ystavat lahella. Lisaks meilla on musiikaalinen suku, joten vois ehka saadakin helpommalla jotain esitysta kokoon. Haluun kuitenkin etta ihmiset muistaa miks ne sinne tulim ettei vaan kahvittelemaan :)

Mutta joo, nyt jatkamaan paarynasirkusta - noukittiiin tulevan sedan tyilalta parynoita joista ma nyt valmistan sosetta siiheks kun kiinteisiin ruokiin siirrytaan. Eikohan tuo pakkasessa saily?
Siivoaminen/pesanrakennus:
Mulla ei toi siivoaminen niinkaan maistu, mutta pesanrakkennus vietti on ihan valtava. Niinkuin nyt noi paarynat - oonpa oikee kotihengetar! Ja kylpparin maalaus pitais saada viela loppuun niin saan alkaa laittelemaan vauvan hoitopoytaa, peseen kestovaippoja jne. Innolla odotan etta saan jarkata kaikki ne pikkuriikkiset vaatteet (joo, meillakin siis suurin osa 56cm mitoiltaan, muttei sen pienempia).

Huh, tulipa tekstia. Nyt paarynoiden kimppuun!



 
Peittojen heiluttelusta Ukkoa olis kerrankin taas kiinnostanut yöllä kunkotiutui hieman kolmen jälkeen, mut totesi itsekin, et kestävyys saattais olla potenssiin kymmenen ja hän nukahtais kesken aktin. Miksköhän alkoholi nostaa haluja, mut sit taas vastaavasti heikentää suoritusta? Niin ja mä en edes kykene suutelemaan nykyään tota ukkoa kun on ottanut, sillä se löyhkä on aivan kaamea. Se kun alkoholi haisee kropasta nukkuessakin, niin mun oli aamuyöllä poistuttava sohvalle nukkumaan. Piti mun muutenkin siirtyä sohvalle kun peitto ja lakana oli hiestä ja esimaidosta ihan märät / nihkeät, mut se on ihan hirvee haju tuo krapulapesäkelöyhkä. Tänään on sitten luvassa lakanoiden vaihtoa ja pyykin pesua kunhan tuo ukko tuolta nousee. Itsekin heräsin vasta 12.30 ja lupasin ukolle yöllä, etten herätä sitä ennen klo 15, jotta saa kerrankin nukkua pitkään, kun kiltisti tuli "ajoissa" kotia eikä ollut edes pahassa humalassa.

Vähänkö olis muuten kätevää jos suomessaki olis tollanen lahjalista käytäntö, niin ei tulis sit kaikkea "turhaa" vauvalle, kuten liian pieniä bodyja 20kpl ja 3kpl samanlaisia kummilusikoita.

Tällasta taas tänään. Nyt meen röhnöttään sohvalle, kunhan ensin meen laittaan pesukoneen pyöriin. Oon unohtanut jo 2 päivänä pestä pyykkiä ja nyt alkaa alushousut loppumaan, kun tähän mun flunssaan sisältyy aivastelua ja aina aivastaessa ei nuo lihakset toimi niinkuin kuuluisi (varsinkin jos rakko valmiiksi täynnä) ja sitten onkin vaihdettava housut joskus jopa 4kertaa päivässä.

pinkkimieli ja pallopää 33+2
 
Täällä peittoja on heiluteltu ahkerampaa kuin ennen melkein koko raskauden ajan ;) Ainoastaan silloin alussa, kun mä olin aivan hillittömän väsynyt, niin silloin oli hiljaisempaa. Ja toi kylkiasento on kyllä ihan paras. Me ei olla aikoihin tätä perinteistä asentoa edes kokeiltu.

Nukkumisesta... Nyt kun oon ollut kotona, niin joka yö tulee nukuttua 9-10 tuntia ja yhden kerran herään vessaan :D Mulla on ollut ihan uskomattomat unenlahjat aina, ja niitä toivon tälle pikkuisellekkin :whistle:

Limaa tulee edelleenkin tuolta, ja eilen illalla tuli muutama erittäinkin kunnollinen supistus ja ne kesti jonkun aikaa. Ei pystynyt olemaan paikoillaan, pakko oli kävellä tai sitten istua ja heijata itseään edes takaisin. Ja sattui niin pirusti. Kyllä siinä alkoi taas miettimään, että miten sitä tulee kestämään tulevan synnytyksen, kun noi jo teki niin pirun kipeetä. Mies sanoi, että tuntuu niin pahalta, kun ei voi mitenkään mun oloa helpottaa.

Missah ja Mölli 35+2
 
Heipä hei!

Tuosta, miten selvitä synnytyskivuista kun nyt jo tekee pahaa =)
Oma kokemukseni on, että vaikka ne synnytyssupistukset tekevät kipeää ja lopulta kyllä ihan tosi kipeää, niin siinä tilanteessa, kun tietää että ne eivät ole enään mitään turhia kipuja, niihin asennoituu aivan eritavalla.
En nyt tarkoita, että niistä nauttisi tai niitä kestäisi jotenkin välttämättä sen paremmin, mutta jokaisen supistuksen tullessa sitä jotenkin vain tavallaan sietää sen.

Vertaanpa vaikkapa koviin menkkakipuihin...varmaan aika moni meistä voi myöntää, että silloin kyllä tulee maristua ja valitettua surkeaa oloaan jne. Mutta kun nämä ihan oikeat supistukset tulevat ja kipuhan on kovempaa, sitä on jotenkin vähän urheampi ja myöntyväisempi ottamaan niitä kipuja kerta kerran jälkeen vastaan, kunnes sitten tulee se oma raja kullakin vastaan :D

Tämä on minun tapani ajatella tätä paljon käytettyä fraasia "synnytyskipu on hyvää kipua"..näin sen itse tulkitsen omasta kokemuksestani.

Olikohan vähän hankalasti selitetty :whistle:

Tuli vielä mieleen vauvakutsut.

Satuin löytämään jutun toisestakin Vauva lehdestä, siihen oli eritelty ideoita...jos tämä siis on kellekkään ajankohtaista enään :D

OHJELMAEHDOTUKSIA VAUVAJAISIIN:


-Äidin hemmottelua, kuten herkuttelua, jalka-tai kasvohoitoa, käsihierontaa
-Lapsen syntymäpäivän, sukupuolen ja strategisten mittojen arvailua
-Vatsan ympärysmitan arvailua
-Äidin uhkean profiilin ikuistaminen piirtämällä sankarin ääriviivat isolle paperille
-Vaipanvaihto-, kapalointi- tai pukemiskilpailu vauvanuken avulla
-Vauvanruokien maistelukilpailu. Kuka arvaa oikeat raaka-aineet?
-Tulevan äidin, isän tai vieraiden vauvakuvien katselemista ja niillä arvuuttelemista
-Nimien keksiminen ja kehittely esim. tietyllä alkukirjaimella tai Scrabblen nappuloilla
-Lahjojen avaamista ja ihailua
-Seuraavan odottajan arvailua

Tuommoinen lista löytyi.

ON:

Täällä polttelee ja kivistää alavattaa aika kiitettävästi...taitavat mennä taas kyllä ihan itsekseen ohi...kunhan ilmoittelevat ja kiusaavat minua |O

Nyt häätämään tuo mies kohtapuoliin kauppaan...onneksi lähellä on pieni kauppa, joka on sunnuntaisinkin auki...kestää taas hetken ennen kuin muistaa taas, että kiinni ovat sunnuntaisin nämä meidän omat kaupat :/
 
Täällä alkaa tämä räkätauti olemaan ohi :)
Jotain ällöö limaa vaan irtoo kurkusta :kieh:

Heräilystä...
Mä taijan alkaa tekemään niin että jos en saa unta niin alan sitten tekemään jotain rästihommia... Tympii tuo sängyssä pyöriminen nimittäin :kieh:

Mirmillä oli ihana tuo pinnasänky+äitiyspakkauksenlaatikko-viritys :D
Kuinka kauan vauva sopii siinä laatikossa suunnilleen nukkumaan?
Mä ostin kirpparilta semmosen reunushomman siihen laatikkoon, sitä tosin joutuu ompelemaan pienemmäks...
Mut ku näin tuon niin alko haluttaa ommella uus siihen mut jos se käyttöaika on tosi lyhyt niin en taija kehata :kieh:


Meen nyt taas järjestämään makkarin kaappeja :wave:
Tuossa jo pussillisen heitin roskiin ja toinen pussillinen löyty kirpparille vietävää...
Pitää tehä vähän tilaa kaappeihin ku meillä sitä tässä kaksiossa kuitenki on rajallisesti :)


*Talvicci ja Uuno rv.36+4* :heart:
 
Omaa napaa ja täyttä valitusta eli saapi skipata jos tahtoopi :ashamed:

Täällä tulee niin vettumaisia kipuja. Joko jomottaa selkää tai sitten mahansivuja...selkä tuntuu levottomalta, ihan kuin olisi yrittämässä vetää sitä viimeistä selkälihasliikettä ja on ihan lopussa ja se tuntuu melkein mahdottomalta...
Alakertaa viiltelee kun Deri puskee kovin kohti exittiä ja lisänä vielä sekaan harjoitussupistelut ja kaiketi ne oikeatkin ajoittain ja sitten vielä rinnat tuntuu paisuvan ja niihin vihloo ja tulee samoja tuntemuksia kuin silloin kun maito nousee...että nannaa tekee sanon minä :headwall:

Että semmottii...toivotaan, että huomenna parempi...tai ehkä päivä on hyvä, mutta tämä tuntuu alkavankin aina iltaa kohden...

paapelo+poju+Deri 37+1
 
Onnea täysiaikaisille :flower: Viikko vielä ja perästä tullaan, se on nimittäin 36+0!

Vauva on taas hirmu ylhäällä ja on kamalan vaikeaa hengittää. Tuntuu, että vieläkin sintti keppuroi ties miten, ihan niinku ois aiemmin viikolla käynyt poikittain, tuntu liikkeet nimittäin niin kummallisissa paikoissa.

Vihdoinkin olen saanut itsestäni jotain irti, tänään tuli siivottua kaappi, eilen senkkiin 3 laatikkoa vauvan vaatteille ja vaatteitakin olen saanut pestyä. Ja tehtyä omppupiirakkaa, ens viikolle tytölle ruuaksi jauhelihakeittoa ja kaalilaatikko on vielä uunissa.. Silti yöllä keppuroin hereillä jatkuvasti. Tänään oli tarkoitus mennä uimaan, mutta viime yö meni pipariksi kaikilta. Tyttö heräs joskus 3 aikaan ja itki hillittömästi kun varpaisiin sattu? Ja sitten viiden maissa nukahti uudelleen. Mietin, että mikähän niissä varpaissa oikein oli? Ja muutenkin on valitellut masuaan viikonloppuna, ollut kakka tiukassa..

Mahan toiminnasta puheenollen, mäkin olen joutunut ramppaamaan mahantyhjennyksellä monesti päivässä, vaikka normisti käyn vaan parin päivän välein..

Pienistä vaatteista: Meillä on ihan yhden käden sormilla laskettava määrä 50/56 vaatteita, jonkun verran 56:sia ja enemmän sitten 62:sta. Meillä ei esikko ainakaan noihin 62:siin mitenkään hukkunut, mutta nyt oon ostanut sitten kuitenkin jonkun verran noita 56:sia, niin ehkä se vauva tuntuu vauvemmalle. Meillä esikko tapitti tosi tarkkaan jo vajaan viikon iässä ja tuntui jotenkin tosi isolle ja vanhalle..

Peiton heiluttelusta: Meillä halut ei mee tasan ees normitilassa, saati sitten nyt raskausaikana. Mä olen nimittäin se halukkaampi ja se on tosi raastavaa ja joskus tekis mieli heittää ukko pihalla kun ei alotetta tuu pariin kuukauteen. Ja tämmöstä se on ollut aina, sillon ekoina vuosina se, että itse piti tehdä alotteet ei vaan häirinny niin paljon. Nyt esikko kun siirty omaan huoneeseensa niin oon saanut jopa kerran viikkoon, luxusta!

Huomenna ois taas neukkupäivä, pitää kysellä tätiltä noista napavirtausjutuista, se viime viikon äippäpoli on kyllä vaivannut mun mieltä ja seuraava polikäynti ois sitten perjantaina...

Jokohan me kohta saadaan tänne lisää vauvoja.. Mä olen kyllä vakaasti päättänyt, että tän on paree olla pihalla 30.9!
 
Moikka mammat!

Perjantaina käytiin tutustumassa synnytyssaliin Naistenklinikalla. Nyt olenkin jo kahtena yönä nähnyt unia paikasta ja niissä unissa pelkään...Synnytyshuone oli tilana viihtyisämpi (?) kuin kuvittelin, tai ainakin pienempi, ja koko osasto jotenkin niin rauhallinen (mun sairaalakuvitelmat on kai jostain Teho-osastosta...). Mutta vaikea on kuvitella itsensä siihen paikkaan, en yhtään tiedä miten reagoin kipuun tms. Tuli jotenkin kauhu. Onneksi vielä on pelkopolikäyntejä ja Nyyti-ryhmää...

Nyt olen viikonloppuna huomannut sellaisia "kuukautiskipuja", jotka ehkä ovat supistuksia?! Tulevat ja menevät. Mutta ei mulla vatsa mitenkään jännity tai kovetu. Toisaalta pidän ihan hyvänä sitä jos tuolla alakerrassa alkaa jotain tapahtumaan, kunhan nyt ei kovin dramaattisesti. Aikaahan on LA:han vielä seitsemän viikkoa...

Seksikysymykseen...Meillä on määrällisesti pysynyt aika samana kuin ennenkin nyt raskausaikana (n. 3 krt/vko). Laadullisesti olen tosin viime aikoina alkanut kärsimään omaan kroppaani liittyvistä epävarmuuksista, mikä on mälsää...Siis on vaikeampi kiihottua kun kuvittelee olevansa niin raskausarpinen ja lihonut :ashamed: Ja ennen kaikkea kömpelö! Ei puhettakaan mistään "ratsastusasennoista" :whistle: Miestä ei tunnu haittaavan, mutta ehkä tämä vaihtoehtojen vähyys (asennot, se että hieman häpeilen kroppaani yms.) hieman vaikuttaa häneenkin. Ja onhan meille saletisti tulossa taukoa asiassa synnytyksen myötä ja sen jälkeen tahdin harvennus...mutta onneksi tosiaan suhdetta voi vaalia muutenkin, sillä hellyydellä ja lämmöllä kuitenkin pärjää jo pitkälle.

Talvicci: Äitiyspakkauslaatikosta oli täällä aiemmin puhetta, että menisi sänkynä parikuiseksi asti. Mutta ei siis omaa kokemusta tästä.

Nyt iltapalaa! Ja sitten katkonaisia yöunia...

Apollo+Töppönen rv 33+1
 
Iltaa!

Huomenna vielä töihin ja sitten pääsen äippälomalle =) Välillä supistelee siihen malliin että mietin jo että kerkeenkö minä aloittamaan edes äippälomaa ennen vauvan syntymää. Malttaisi pikkuinen nyt edes viikon verran vielä niin saisin täällä kotona laitettua paikat kuntoon ennen sntymää.

seksistä Meillä on kyllä jäänyt nyt hommat ihan taka-alalle, ihan jo siitä syystä että mies on ollut paljon reisussa tai sitten esikoinen on nukkunut meiän keskellä... :whistle: No, ei tästä voi olla suunta kuin parempaan päin. Esikoinen nukkuu taas omassa huoneessa ja miehen kiiret rauhoittuu kohta!

Taidan siis lähteä nukkumaan ja houkutella tuon miehen matkaan ;)
 
Hittolainen! Piti niin reippaana mennä ajoissa nukkumaan, mutta... Sitten alkoi tämä yläselän särky ja hengitysvaikeus ja nyt näköjään jo sattuu rinnan puoleltakin. No aattelin et meillähän on tuolla 1mg panadoleja kaapissa, noh eipä olekaan ku mies vienyt ne hänen äidilleen ku sillä oli selkä kipeä! Voi perhana ku ottaa päähän, ainoot särkylääkkeet mitä mä voin syödä niin tuo pölkky vie hänen idiootille äidilleen (joo emme ole kovin hyvissä väleissä, siksi kun 27 vuotiaat ovat vielä liian lapsia tekemään lapsia, vaikka meillä on jo yksi). Mutta yritetään tässä rauhoittua, ettei tule suurempaa perheriitaa aikaseksi :D Silti ottaa päähän :kieh:

Mutta kai tämä nyt yrittää suunnata sänkyyn ja koittaa saada unenpäästä kiinni ilman särkylääkkeitä... Palaillaan huomenna jos ja kun olen paremmalla tuulella... :)
 
Huomenta |O

Tulipahan sitten valvoskeltua niiden kipujen kanssa yli yhteen yölllä.
Välillä poltti niin kovaa, että olisi tehnyt mieli sähähtää, lonkat kiukutteli jne. :ashamed:
Onneksi kyllä nukuin sitten klo05.30 asti täyttä häkää..eli siis huikeat 4h :kieh:
Nooh...eipä auta kuin olla vaan ja toivoa, että ei joutuisi tämmöisiä kestämään sentään yliajalla =)

Synnytyssalista:

Todella naikkarilla ja kättärillä tunnelma on rauhallinen ja hirmupaljon ovat pyrkineet tekemään kodin tuntua kumpaankin paikkaan.
Muistan kyllä itsekkin miten kuvittelin siellä olevan hirveä meteli ja trafiikki :D
Mutta todellisuushan on, että vaikka tietysti omalla kohdalla synnytys tuntuukin ravistelevalta ja tosi isolta asialta, se on normaalisti hyvin rauhallinen tapahtuma =)

Huomenna on neuvola. Eipä siellä varmaan mitään uutta...tai sitten saan kuulla, että juu vauvasi on kääntynyt (viime hetken tilannekomiikkaa ala vauva :LOL: )

Mutta nyt aamiaisen tekoon.

paapelo+poju+Deri 37+2
 

Yhteistyössä