*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Kiitos kaikille vastauksista! :D

Neuvolassa en ole puhunut tuosta ahdistuksesta, koska se on vasta nyt viime aikoina ilmaantunut tuollaisena pahempana kuin ennen.. Ensi viikolla olisi neuvola-aika niin jospa sitten muistaisin siitäkin kysäistä. =) Muutama mainitsikin raudan puutteen tuohon sydämen tykytykseen. Juuri noin viikko sitten neuvolassa katsottiin että hemppa olisi 132, että rautaa saisi vähitellen lopetella ja nyt olenkin syönyt joka toinen päivä yhden pillerin. Toisaalta nyt on kyllä tullut väsymyskin takaisin ja vasta raudan vähentämisen jälkeen alkoi tämä ahdistus ja sydämen tykytys. Liittyisiköhän tämä sitten kuitenki raudanpuutteeseen.. :| Vai sitten vain siihen, että vauva painaa jotenkin keuhkoja tai jotain muuta. :D

Nyt pitänee olla vain luottavainen, että tyttö sieltä lopulta tulee. Toki poikakin on ihan yhtä tervetullut, mutta kun tyttöä on lupailtu ja asennoiduttu siihen niin toivon että näin sitten myös on. En itsekään niin hirvesti tuohon masunmuodon perusteella ennustamiseen usko, mutta jotenkin vain tuli sellainen yhtäkkinen ahdistus.. :eek:

Ehkä en sitten noita ihan pieniä 50cm vaatteita osta.. Toisaalta se voi olla ihan rahantuhlausta jos kerta vauva kuitenkin kasvaa noin nopesti ja 56cm pärjää myös. Ja eihän sitä tiedä jos laskettuunaikaan asti vauva masussa pysyy, että onko hän nyt sit niin pieni kuitenkaan. :) Meille kuitenkin yksi sukulainen on vielä antamassa vauvanvaatteita, en sitten tiedä minkä kokoisia mutta ainakin tytönvärisiä. :D

Joku laittoikin hyvän neuvon jos vauvaa nukuttaa ihan pinniksessä alusta alkaen, eli peittoa reunoille, että sänky "pienenee". Näin mekin luultavasti nyt sitten toimimme. Ellen innostu äp-laatikkoa sinne lopulta laittelemaan.. =)
Tuohon vauvan nimeen kommentoisin, että meillä on jo melko varma tytön nimi tiedossa ja varmaan ihan miehen kanssa keskenämme käytämme sitten sitä. Muille en haluaisi nimeä paljastaa ennen ristiäisiä, mutta miehestä en tiedä pystyykä hän sitten siitä hiljaa olemaan. :D Nytkin muutama ihminen ihan miehen toimesta tietää tuon vakavimmin otettavan tytön nimen.. Itseä se tietysti hieman ärsyttää. Salassa kun olisin halunnut pitää sen ihan kaikilta lähipiirin ihmisiltä. :/

No jopas oli ultraaja Mamma Muu:lla :D

C ja tyty 33+3
 
Nyt mä oon aika hukassa... Voisin vannoa, että äsken tuli limatulppa ulos tuolta. Aika iso limaklöntti, jossa vähän verta seassa. Vai voiko sellainen olla jotain muuta???? :ashamed: Ja jos se nyt oli se, niin ei kai se tarkoita välttämättä, että synnytys ihan heti lähipäivinä alkaisi??? Viikkoja nyt kumminkin vaan 35 ja vauva perätilassa.
 
Hei, sienestä selvitty :D

alley:

Juuri tuommoisia on sukkapuikkokivut ja yleensä sekaan tulee sitten kipuakin, kun vauva kiinnittyy...kokemusta, yhhyh :snotty:

mansikkakakku:
Kiva kun olet vielä yhdessä kasassa, joskin ikävää että kivut vaivaavat aina vain :hug:

Missah:

Kuulostaa vahvasti limatulpalle...ei se kaikilla tarkoita että heti käynnistyy..siskolla meni n.viikko ja eräällä on mennyt 2vk ja joillain se ei ole aiheuttanut mitään.

ON:

Täällä tuo tarpominen metikössä sai aikaan kyllä aikalailla ikävää tunnetta nivus/alamaha rintamalla...mutta ei mitään synnytykseen viittavaa sentään, tai ainakaan omasta mielestäni :D
Oli oikein mukavaa taas pitkästä aikaa, mutta luulen, että aikasta viimeiseksi reissuksi jäi.

Nuorin siskoni tuli meille yökylään, joten pitää laittaa miehelle kauppalappua, jotta jos jotain vähän parempaa iltapalaa tänään tekisi :D
 
heinähattu :hug: , toivotaan, että pienellä vain hitaampi kasvunvaihe menossa ja että vielä hiukan saisi lisää painoa seuraavan ultraan eikä tarvitsisi ulos ottaa kasvamaan (ja kuten talvicci sanoikin: oliko eri mittaja, sillä silloinhn voi olla pientä heittoa suuntaan jos toiseen?)- tai sehän voi olla, että hän vain on pieni vauveli ihan täysaikaisenakin sitten? Ja ilmeisesti nuo ultran kokoarviot eivät kyllä aina pidä paikkaansa: voi siis olla ihan normi mitoissa pienokainen! Tai myöskin syynä voi olla pieni istukka- ystävälläni näin oli ja vaikka kasvu vauvalla oli hidasta, niin kasvoi kuitenkin :)! Itse olen ollut silloin aikoinani kovin pieni koko raskauden ja kokoa on tarkkailtu, mutta kappas vaan: 3100g painoin kuitenkin syntyessäni 2 viikkoa etuajassa :whistle:

Missah :hug: Laitahan puhelinlangat laulamaan äippäpolin suuntaan: varmasti haluavat sut tsekata- varsinkin kun vauva pt:ssa, ettei ala syntymään niin...

certo Unohdin aiemmin kommentoida tuota hengenahdistusta- myös täällä sitä ollut ajoittain- joskus pahempaa, joskus ihan lievää- ihan siis istualleenkin ahdisti henkeä- mutta loppui kun seinään kun sain lopettaa raudan syömisen...en tiedä oliko yhteyttä siihen vai onko vauva kentien painanut tuonne ylös noina ahdistuksen hetkinä jotenkin erityisen kovin, mutta itse ainakin luulen tuntevani milloin on kyse vauvan painamisesta: hänen peppu /pää kyllä silloin tuntuu melko hyvin tuolla rintojen alla...kannattaa tosiaan mainita asiasta neuvolassa...

Mulla myös tuohon vauvan sukupuoliasiaan: mahan muodosta en usko, että voi päätellä mitään- riippuu ruumiin rakenteesta, uskon minä. Mutta mulle on nyt viime viikkoina hiipinyt takaraivoon ajatus, että mitä jos kaikki ultrat (4D ja 2 x keskussairaalan ultra - eli 1 kätilö ja 2 lääkäriä ) ovatkin olleet väärässä ja tuleekin poika...terveys toki pääasia ja poika otetaan yhtä lämpimästi vastaan tietysti, mutta tosiaan kun asiaan on asennoitunut, niin, että tyttö siellä on ja suurin osa vaatteista yms. tytölle hankittu ja niihin isot rahat upotettu, niin olisihan se melkoinen ylläri, jos sieltä toista merkkiä tulisikin... Certo: missä te kävitte 4D ultrassa? Meille siellä sanottiin, ettei voi olla poika ja epikriisissäkin lukee, että tytön genitaalialueet molemmilla moodeilla, mutta siltikin mulla joku ihme epävarmuus tähän asiaan tullut...rakenneultrassa antoi kätilö tyttöveikkauksen ja sanoi tyttöjen kohdalla olevan aina veikkauksia ja muuta asiaa kun olin tarkistamassa, niin tuolloin sitten lääkäri sanoi, että tyttö siellä näyttää olevan...mutta mutta...kait sitä nyt pitää vaan olla jokin juttu mitä stressaa- kun ei osaa ihan huolettakaan olla :LOL:

Hugis ja Papu 35+0 :heart:
 
Missah
Huih...Kyllä se ihan siltä kuulostais...Soitteleppa polille päin tuosta :wave:
Kuhan ei nyt ihan vielä syntyis!

Hb ja raudansyönti...
Mulla viime neuvolassa oli hb 135 ja raudan syönnin lopettamisesta ei ole puhuttu mitäään, outoa :wave:
 
Hb:sta: mulla oli viime neuvolassa 140 ja sovittiin vaan että puolitan mun annoksen, en siis lopeta kokonaan.

(.) Supisteli ja viilteli kohdunsuuta tuossa pari tuntia sitten. Otin Panadolin ja olen lepäillyt niin kaikki oireet katosi. Tätäkö se on sitten seuraavat viikot tiedossa :LOL:

Takaisin telkun ääreen...

 
Kiitos kaikille lohduttajille :)
Tosiaan se lääkäri ei sanonu oikeastaan YHTÄÄN MITÄÄN. Sanoi vaan että 22 päivä uudestaan käymään ja katsoo lukemat uudestaan sitten.
Eri mittajat kyllä oli :/ Mutta kun mietityttää vaan että kun se ei kuulema ole siitä muuttunut että siis hän? :/
Maanantaina menen käymään neuvolassa kun soitin tänään sinne niin pyysi käymään että mitataan paljonko kohtu on viime käynnistä kasvanut ja sitten katsotaan josko koneella näkyis lääkärin teksti etä saisin tietoon sen paljonko tämä pikkunen painoi tarkalleen nyt.. Kun ei nimittäin sitäkään se lääkäri kertonut! Enkä sitä tajunnut kysyäkään, kun luulin että merkkaa sen siihen neuvolakorttiin, mutta siihen ei merkannut yhtään mitään koko käynnistä! :eek: Kyllä kaikki käynnit on yleensä sinne merkattu ja jotain tietoa laitettu mutta ei! Tämä ei merkannut mitään, eikä kertonut mistään mitään!

Missah Itselläni esikoisesta irtosi limatulppa illalla ja aamulla tuli lähtö! :) Mutta siis eihän se tarkota kaikilla tuota.. tosiaan voi mennä vielä useampikin viikko! Zemppiä!

Niin ja lämpimästi tervetuloa Certo :wave:

Mamma muu :hug: Inhottavia kokemuksia sinulla! Harmittaa puolestasi!

Nyt viemään tuo yökyöpeli suihkuun ja nukkumaan..

heinähattu & pikkunen rv36+2
 
Niin ja Flora-79 Kaikki sympatia kipuiluillesi! :hug: Tiedän tunteen :)
Ja tietysti muille joilla vaivoja esiintyy! Täällä on aivan mielettömät nivus/liitoskivut! Yöt on tuskaa, kävely tuskaa ja kyljellään makaaminen on tuskaa! Niin ja nuo viiltelyt.. :kieh:

Just vielä piti vähän valittaa! Niinku ei muuta keksisi :LOL:
 
Mä en sit kummiskaan eilen edes sit soittanut äippä polille. Alan jo vähän epäilee, et näinköhän olis ollut jotain muuta ku limatulppa, koska yhtään mitään muuta eritettä ei oo nyt sen jälkeen tullut, ei edes valkovuotoa :eek: Mut oli se vaan niin iso köntti.... On mulla oikeen herkku keskustelun aihe heti näin aamusta :LOL:

heinähattu Täällä kans nivuset aivan järkyttävän kipeet, ja mulla varsinkin yöt on tuskaa. Yritetään jaksaa :hug:

Jos sitä aamupalaa söisi ja sitten kummipojan synttäreille suuntais.

Missah ja Mölli 35+1
 
Eli hip hei, nyt ei tarvi enään huolehtia pätkääkään MISTÄÄN ennakoivista tuntemuksista tai kipunoista, saan vaan valittaa niistä ilman sen kummempaa :LOL:

Tosiaan, eilinen ilta meni enemmän tai vähemmän supistellessa tai kipunoidessa...sienestys sen sai aikaan, itseppähän kerjäsin :D Ja tajuttiin illalla, että siellä suolla kasvoi KARPALOITA...ne on pakko mennä hakemaan, sillä uskoisin, että muut ei tuosta ole kovin tietoisia, kun se oli sellainen tosi rämeinen suo mätäsalue, jossa niitä kasvoi...voisin tehdä niistä karpalomehua tms. :p

Missah:

Silloin kun siskolla alkoi irtoilemaan se tulppa, niin ei hänelläkään ekan läjäyksen (ihania ilmaisuja ) tullut mitään muita eritteitä ja sitten sitä irtoili vain pikkaisen kerrallaan sen n.viikon ajan, jonka jälkeen tuli sitten KAIKKI loput. Muistaakseni limatulppa uusiutuu jossain määrin, jos ei irtoa täysin kokonaan, joten ehkä kannattaa ottaa vain ponnistelujen kanssa rauhallisesti, niin en uskoisi hätää olevan :hug:

heinähatulle taisi unohtua :hug: . Toivotaan että mistään kummemmasta ei ole kyse. Ja en voi edelleen ymmärtää, miten lääkärit voivat olla noin tökeröitä...mielestäni, kun kerrotaan vaikkapa jostain sairaudesta, niin annetaan ohjeita ym. Miksei sama päde raskauden suhteen ja VARSINKIN jos kyseessä on sikiön hyvinvointi..keljua jättää odottava äiti aivan ymmälleen :/

Äidilleni kun soittelin tuossa, että joko ovat heräilleet ja mihin aikaan lähetän siskoni tallustamaan kotia kohti, niin jo hän siellä kysyi, että onkos edistystä tapahtunut :headwall:
Oli pakko sanoa ehkä vähän pisteliäästikin, että ÄLÄ SÄKIN NYT ALOTA :D

Tänään on sitten sauna..katsotaan kauanko siellä pystyy olemaan...mutta nyt menen jatkamaan vattuteen latkimista :D

paapelo+poju+Deri 37+0 :heart:
 
Paapelolle isot onnittelut täysiaikaisuuden saavuttamisesta! :flower:

Sain aamulla viestin, että kaverini oli saanut pienen pojan viime yönä. Pääsen siis katsomaan vajaan vuorokauden ikäistä pikkuista :heart: En kyllä ajatellut kuin käydä kääntymässä osastolla, että saavat pienen kanssa tutustua toisiinsa rauhassa. Aiemmin kun juteltiin niin hän ei halunnut sairaalaan vierailijoita, mutta kun kerroin että olen tulossa ni sanoi että toki voit tulla katsomaan. Sen takia ei viitsi kauaa olla.
 
:heart: ONNEA paapelolle jo valmiista vauvasta :heart:! Kauhistus sentään kun ajattelee asiaa, että tosiaankin me kaikki aletaan nyt pikkuhiljaa saavutella turvalliset viikot ja jännää kun ei voi yhtään aavistaa keneltä seuraavaksi kuulemme vauva-uutisen - ja tuntuu, että vasta me täällä rakenneultria yms. jänniteltiin :LOL: , niin ne viikot kuluu! Toivotaan, että jokaisella pysyisi pikkuinen sinne 38 viikolle ainakin kyydissä ja vointikin olisi loppua kohti kaikilla ok =) !

Itse täällä kipeänä kotona kärvistelen...aika lailla harmittaa jos en maanantaiksi ole kunnossa kun pääsisi sinne Tallinan ostosmatkalle lähtemään muutamaksi päiväksi - nyt vaan panadolia & viinimarjamehua naamariin, niin eiköhän tämä tästä =) ! Matkan jälkeen alkaakin sitten armoton odotus...jos nyt sinne 38+0 viikolle (tai jos vaikka varaslähdön ottaisi jossain kohtaa viikkoa 37 :whistle: ) malttaisi mielensä ja ei rehkisi liikoja, mutta sitten otetaan kyllä kaikki "ässät" käyttöön ja pieni saa tulla kun on siihen valmis :heart: - olen kyllä asennoitunut mielessäni siihen muutaman viikon yliaikaisuuteen eli ihan hurjaa pettymystä ei tule vaikkei Papu ilmestyisikään ajallaan, mutta voisin kuvitella olevani jokseenkin malttamaton nuo ylimenevät päivät :LOL:
 
Onnea paapelo täysiaikaisuudesta :) Juu olipa tosiaan vähä sanainen lääkäri.. nyt ainakin varaudun seuraavaan kertaan että osaan sitten kysellä enemmän.. :/

hugoliina Toivotaan että matka onnistuisi :D

Missah Tosiaan älä panikoi ja odottele rauhassa :) Taitaa myös tässä loppuvaiheessa olla ihan normaalia että kaikennäköisiä eritteitä ilmaantuu ajoittain milloin mistäkin :D

Tänne ei mitään uutta vointiin! Huonosti nukuttu yö mutta se ei ole enää uutta.. Piti oikein herätä syömään tuossa 4 aikoihin :whistle:

heinähattu & pikkunen rv 36+3 :heart:
 
paapelolla on jo "kypsä" vauva :D

Missah mä ainakin soittaisi äippäpolille, jos vauva kerta vielä perätilassakin. Limatulpan irtoamisesta kuulemma n. 2 viikon sisään käynnistyy synnytys, mut tämä tietty yksilöllistä.

( . ) Flunssa alkaa helpottamaan. Yöt on vaan ihan hirveitä, kun herään 1,5 tunnin välein joko vessaan tai niistämään ja jopa kyljen vaihto on hankalaa nykyään.

pinkkimieli ja pallopää 33+1
 
Karpaloa tuli oikein kivasti :D
Kyllä tuosta satsista mehut keittää..nam nam!

Tunnin päästä olisi se sauna...vähän jännättää sinne mennä...ei ole tullut 2vk käytyä, joten en tiedä yhtään miten huono olo siitä tulee ja mahtaako massu ärhäköityä...mutta on se vaan niin rentouttavaa, että on se kokeiltava :D

Poika on ihan pähkähullu...heiluu ja kaakattaa menemään kuin höyrypää...no, se sauna kyllä imee mehut hänestä...maittaa uni sitten varmasti ;)

Eipä sen kummempaa...menen valmistelemaan tuon keittiön sen näköiseksi, jotta siellä kehtaa mitään kokata :wave:
 
No, soitin sit kumminkin sinne äitiyspolille, kun alkoi vaivaamaan... :whistle: Sanoi vaan, et ei tarvii hätäillä, ja voipi olla, ettei täysaikaista vauvaa tästä saada :eek: Ja arvatkaapa vaan helpottiko toi vastaus mun mieltä missään määrin... EI. Tänään supistellut enemmän kuin koko raskaus aikana ja koko päivän viillellyt tuonne alas. Vauva myös ollut aivan yli aktiivinen. HUOH. Kun edes nyt muutaman viikon tuolla pysyisi.
 
Missah:

Kyllä vauva hyvin pärjää vaikka nyt päättäisikin saapua maailmaan huomenna tai viikon päästä :hug:
Jos vain pystyt, niin koeta levätä mahdollisimman paljon...ei siitä välttämättä pidemmälti ole hyötyä toppuuttelemaan käynnistymistä, mutta itse jaksat paremmin =)
Ja vaikka näillä viikoilla, siis rv35-36 syntyneet vauvat eivät ehkä keuhkojen ja painon valossa olekkaan kypsiä, niin he ottavat kiriä noissa asioissa ällistyttävän nopeasti.

Kohta on mehu valmista...aika paljon sai makeuttaa, mutta hyvää tulee :p

Saunassa käynti teki ihmeitä...kaikki liitos ja nivuskipuilut katosi...autuus. Mutta kyllä kuulkaa pisti supistelemaan ja Deri poraa itseään itsepintaisen kovaa alaspäin, jolloin tietenkin aiheutuu pahemmanluokan sukkapuikkokivut ja issias hermot on koetuksella...Todella toivon, että nämä eivät ole turhia kipuja, vaan tekevät jotain paikkojen kypsymisen kannalta :whistle:

Mutta nyt mehun teon kimppuun... :wave:
 
Missah
Hyvä että kumminki soitit. Nyt vaan tieten koittaa lepäillä että vauva pysys vielä masussa :) Viikkoki lisää on aina hyväks :)

pinkkimielelle paranemisia :hug:
Mä oon kans ollu täällä kipeenä, lämpöö ei oikein ollu muuten ihan :snotty: olo :kieh:
Nyt kuiten jo paranemaan päin ja viime yönä sai nukutuksikin :)

Nukkumisesta tuli mieleen että onko täällä muita jotka saattaa herätä joskus kolmen-viien aikoihin? :whistle: :wave:
Mä oon jo jonkun aikaa heränny joskus kolmen-viien aikoihin ja pyöriny vaan sängyssä ku ukko nukkuu ja nukahtanu sitten uuestaan joskus seittemän aikoihin...

Jotaki valmistumista vauvan heräilyjä varten varmaanki :)


Täällä Uunon pallero tosiaan on laskeutunu ihan alas ja on ilmeisesti saanu pikkusille jaloilleen enemmän potkimistilaa sitä myöten ku potkii nykyään paljon enemmän kuin esimerkiks joku kaks viikkoo sitten... Sillon oli pitkän aikaa melko hiljasta tuolla mahassa ja välissä sitä meinas jo huolestuakki...

*Talvicci ja Uuno rv.36+3* :heart:
 
Talvicci: mä heräilen noihin aikoihin ja en sitten meinaa saada unen päästä kiinni. Luulen, että koirat vaihtaa nukkumispaikkoja tms ja kun en nähtävästi nuku enää niin sikeästi kuin yleensä niin havahdun hereille. Vessareissu vielä siihen päälle niin siinä sitä sitten valvotaan :( Onneksi saan nukkua muuten miten haluan, ettei ole mitään ihmeellisiä velvollisuuksia. Se vaan ärsyttää kun tykkään normaalisti herätä aikaisin niin noiden yövalvomisten takia herääminen sitten siirtyy johonkin kymmeneen...

Onpa ollu makea sää tänään :) On tehty vähän pihahommia ja lenkkeilty. Ihmettelen kyllä todella miten tuo lenkkeily nyt onnistuu niin hyvin, ilman kipuja pääasiassa, kun pari viikkoa sitten kävelyvauhti oli tooosi hidasta ja selkään koski. Ehkä vauva on jotenkin sitten nyt paremmassa asennossa, mene ja tiedä. Kivaa kuitenkin että liikkuminen onnistuu :)

Iltaa varten on viritelty ulos lyhtyjä palamaan ja ajateltiin kokeilla ensi kertaa takkaa. Toivottavasti ei savuta sisään :LOL:

Jahas, jospa sitä kävis pistämässä pitsat uuniin ja sitten syömään. Me ei ollakaan tänään vielä syöty mitään tukevampaa niin alkaa jo pikkasen hiukoa :)

Hauskaa lauantai-iltaa mahapyöriäiset!

Flora + L-poika rv36+3
 
Talvicci ja Flora (ja joku muukin taisi tästä aiemmin kysyä ):
esikoista odottaessa viimeisen 1½kk heräsin lähestulkoon joka aamu neljältä. Uni vaan ei riittänyt pidemmäksi, mutta toisaalta - ei nukuttanut sitten päivälläkään. Ajattelin sen juuri olevan valmistelua yöheräilyihin jne, kyllähän tuo naisen kroppa on niin ihmeellinen muutenkin että eiköhän sitä yksi yövalvomisjakso saada ennakoituakin.

Nyt tässä raskaudessa olen huomannut helposti tapahtuvaa piristymistä yöllisillä vessareissuilla yms., mutta ainoastaan yhtenä aamuna olen vasta jäänyt hereille neljän pintaan. Taitaa tuo esikoisen kanssa touhuaminen viedä niin eritavalla energiaa, että uni kyllä kelpaa.

~Tiila 34+4
 
Talvicci:

Täällä herätään noihin aikoihin myös. Vain suurella päättäväisyydellä saan itseni takaisin untenmaille. Yleensä herään siinä 04-04.30...pari kertaa olen ollut niin piretä, että olen jopa harkinnut kahvin keittoa tms. aamutoimia, mutta sitten päättänyt, että ei vetele :D

Nyt on mehutiiviste keitetty...siitä tuli hyvää, joskin hapanta, mutta niin pitääkin :p

Juuri vetäisin kaksi isoa tortillaa...johan nyt on ähky olo. Tämän sulatteluun meneekin sitten loppuilta...ennen sitä oli jo nälkä tunnin päästä, nyt ei enään välttämättä tarvi syödä mitään koko loppuiltana :whistle:

Sen kummempaa...hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille :wave:
 
Päivästä toivuttu :) Oltiin siis päivällä katsomassa sairaalassa kaverin pientä prinssiä, kyllä meinasi kyyneleet tulla silmiin kun näki sen pienen käärön ja suloisen ruttunaaman siellä kapalon sisällä. Sain jopa pitää sylissäkin poikaa. Oli niin suloinen, kun koko ajan huitoi jaloilla ja käsillä siinä, sitten yht äkkiä meni koko naama ruttuun ja hetken päästä tuli ehkä puolen minuutin itku, kunnes taas rauhoittui.

Nyt on kyllä tosi väsynyt olo. Viime yö meni enemmän kuin huonosti. Meillä kun on ollut tapana ennen raskautta juoda viiniä miehen kanssa viikonloppuna, pullo puoliksi yleensä ruuan kanssa. Mies on sitten ostanut itselleen välilä viikonloppuisin pienen pullon punkkua. Eilen sitten joi sen yhden lasillisen ja olutta sitten tietenkin, hän jää yleensä koneelle juttelemaan kavereiden kanssa ja kuuntelemaan kuulokkeilla musiikkia, niin meni hiukan överiksi tuo kotijuominen. Jossain vaiheessa heräsin, kun ei olllut vielä tullut nukkumaan ja yritin saada jotain kontaktia häneen. En viitsinyt mennä työhuoneeseen noin vain ettei pelästy, niin koputtelin ja huusin ja lopulta soitin hänen kännykkään eikä mitään vastausta... Siinä vaiheessa alkoi jo keittää, mitäs jos olisi tarvinnut lähteä sairaalaan? No uni hävisi ja lueskelin sängyssä puolisen tuntia sitten kuulin kun hän tuli pois työhuoneesta ja laittoi valotkin pois, ihmettelin miksei hän tule nukkumaan. Hetken kuluttua menin katsomaan niin äijä oli sammunut vessan pöntölle istualleen... :LOL: Heräsi sitten kun laitoin valot päälle ja tuli nukkumaan, mutta olin kyllä niin vihainen tuossa vaiheessa. Siirryin sohvalle lukemaan ja nukkumaan, eikä uni tietenkään ollut kovin hyvää.

Yöllä kun päättää, että aamulla pitää kauheat palopuheet ja sättii toista, niin aamulla ei enää pysty siihen. Tosin kun kerroin tuosta kaikesta niin hänelle tuli automaattisesti morkkis, joten ei ole tarvinnut riidellä. Olen kyllä iloinen etten pysty olemaan pitkä vihainen, vanhempien luona kun olin tottunut siihen, että aina kun isä juo niin äiti pistää krapulapäivänä riidan pystyyn. Se on piirre, jota en itselleni halua ja aika paljon olen tehnyt töitä sen poistamiseksi itsestäni. Koko päivä ollaan miehen kanssa naurettu tuolle yölle, kaikkea sitä humalassa tapahtuukin :D
 
:wave: Täällä myös yksi yökukkuja...eräänäkin yönä heräsin neljän aikaan ja en saanut enää unen päästä kiinni...ja paapelo miettinyt yöllä kahvinkeittoa yms. niin minäpä tosiaan kyseisenä aamuna klo 05 hipsin sitten keittiöön leipomaan sämpylöitä aamupalaksi kun ei uni vaan tullut ja tunnin olin jo pyörinyt sängyssä :LOL: - totesin kyllä miehelle, että ei kannata totutella vastaavanlaiseen palveluntasoon jatkossa :LOL: ! Melkein tulee heräiltyä keskellä yötä kun esim. kyljen kääntäminen vaatii sen, että herää ja kääntyy..vessassa saa juosta jne :headwall:

Mä vaan täällä kotona mökötän kipeänä...muutamat itkutkin tullut tänää tirautettua syystä, että en halua olla kipeä :LOL: ...miehellä ollut taas naurussa pidättelemistä kun muhun on kunnon lapsetus iskenyt...mutta ei auta itku markkinoilla: nyt vaan tyydyttävä kohtaloon ja pysyttävä pedissä :(
 

Yhteistyössä