Täällä :wave: kanssa yksi, joka ei oo siis mitenkään valmistautunut vauvan tuloon. Oon jo tässä pitempään haaveillut sellasesta pesänrakennusviettipuuskasta, jolloin saisin laitettua kaiken kuntoon. Samalla pähkäillyt, että synnytys ei oo varmaan vielä hirmu lähellä, kun ei oo tullut tarvetta laitella mitään kuntoon. :ashamed: huonoäiti fiilis jo valmiiks.
Mulla on muuten vaihtunut neuvola"täti". Mä oon nyt 3 kertaa käynyt tuolla uudella. Huomaa tosiaankin, että hoitajapuolella on kova työvoimapula. Töihin kelpaa kaikki.
Tää se vasta on tapaus. On varmaankin ihan vasta valmistunut (oma päätelmä).
Sillä on kokoajan opaskirja kädessä, josta lukee mitä pitää kenenkin
kohdalla tehdä. Ei ota siis minkäänlaista kontaktia ihmiseen...puhuu sille
kirjalleen. Mulla on esim. viikot merkattu aivan päin honkia korttiin...ja sitten merkkas 1,5v lapsen painonkin ihan väärin. Mä olin viikkoa aiemmin ollut 4v pojan kanssa tarkastuksessa ja yritti sitten kysellä samasta kuvasta 1,5vuotiaalta kun oli 4 vuotiaalta kysellyt...Haloo! eihän meidän pikkuneidolla ole sanavarastossakaan kuin parisenkymmentä sanaa. Multa on mennyt luottamus täysin neuvolaan. Ihan perusjuttuja kuitenkin, että pitäis olla
vähän skarpimpana. Mä sanoin miehelle aamulla, etten sitten pysty enään
menemään sille neukkatätille...onhan tuolla noita muitakin...aattelin kysyä,
että miten vaikeeta on vaihtaa. Tänään sain vastauksen, ettei tädin vaihto oikein onnistu. Tosi pettynyt olo...ja toistaalta tuntuu että On mullakin ongelmat!
Äippäpolilla kävin myös viime viikolla...Ensiks oli diabeteslääkäri. Kyselin, että
mitenkäs nuo pistokset menee sitten synnytyksen jälkeen...niin se vaan
totes, ettei oo tarpeeks tietoa 2. tyypin daibeteksen hoidosta heti
synnytyksen jälkeen...ettei osannut vastata. KÄÄK! Täytyy sitten vaan ite
olla tosi tarkkana...ettei ainakaan pistele liian suuria määriä. Mutta
kaikenhuippu oli ultraaja. Makasin siinä ultrassa nimittäin yli 1,5h. Vauvan
pää on niin alhaalla, ettei meinannut saada mitatuksi (tai tuntu ettei
oikein osannut). Ei nimittäin meinannut löytää vauvan toista jalkaa...vaikka
oikeesti viuho siinä silmien edessä kokoajan. En tiiä että oliko ees mikään
lääkäri. Mulla oli poika mukana, niin sanoin hänelle, että kato tuossa
ne vauvan jalat on...niin sanoi että niinpäs onkin...ja sitten yritti
paikkailla osaamattomuuttaan, että pitää katsoa että mittailee oikeita
asioita. Oisi halunnut, että se ois katsonut kohdunsuun tilanteen, niin
totes ettei se kehtaa...siis mitä! Nuori mies siis, mutta eiks se ois sen tehtävä. No oottalin, että parempi kun ei ala ronkkimaan...meen ens vkolla
omalääkärille terkkariin...se on mieletötön tyyppi...ja hyvä doktori.
Kaameeta valitusta...anteeksi :ashamed:
Täällä myös kipuilee ja särkee kaikkia paikkoja. Itse en ole huolissani näistä supistuksista vaikka välillä ovat kipeitä ja voimakkaita. Mulla on nimittäin irronnut aina tosi näkyvästi nk. limatulppa...joten kun sitä rupean bongaamaan, niin sitten suuntaan nokkani kohti sairaalaa. En tosin edelleenkään tiedä missä synnytän. Mulla on MKS:ään matkaa n.45km ja Kysiin 130km...että niiden välillä pähkäilen...kun eivät osaa lääkärit tehdä ratkaisua, että kumpaan oon menossa.
Ai niin...mun LA on nykyään 17.10...eli huomenna täyttyy vasta vko 35!
Nyt täytyy lähteä taas marjametsään...tähän mennessä saalis n. 40kg puolukkaa...nam
Hauskaa viikonloppua kaikille samassa junassa olijoille
Mamma Muu+Nuppu 34+6