*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Pikaisesti kommenttia ennen kuin lähdemme ulos.

Pienistä vaatteista: meillä ei ole ainuttakaan 50cm vaatetta, 56 cm bobyja olen saanut 4 ja 2 housut. Hati alusta kyllä käytän 60 cm vaatteita, meillä kun niistä suurin osa on käytettyjä niin ovat jo hieman kutistuneet.

Nukkumisesta: me ei käytetä äippäpakkauksen laatikkoa. Heti vauva pinnikseen mutta aluksi poikittain ja peittorulla "väliseinäksi" niin tulee vähän pienempi tila ja vauvalle turvallisempi olo.

Masun muoto: ei kyllä kerro ollenkaan kumpi on tulossa. On näitä vanhankansan uskomuksia joita harrastettiin kun ei muuten voitu veikkailla kumpi on tulossa.

Nimestä: nimi paljastetaan vasta ristiäisissä. Kuopuksen "tekonimiä" käytettiin siihen asti ja niin tehdään myös tämän tulokkaan kanssa. Saavat sukulaiset arvailla ihan niin paljon kuin haluavat.

 
Tervetuloa certo!! :flower:

Ja tänään poksuu taas 35+0 :heart: :heart: Nyt alkaa iskeä totaali paniikki, ei oo täälläkään kaikki vielä valmiina vauvaa varten :ashamed: Olis vaan pitänyt silloin keskiraskauden paikkeilla laittaa ja touhuta, kun oli vielä pirtee ja intoa olisi riittänyt vaikka mihin. No, kyllähän tässä on vielä aikaa..... :whistle: (Sanon varmaan vielä tolleen, vaikka viikkoja oli 41+0) :LOL:

Eilen kävin lastenneuvolan tädin luona "tutustumis käynnillä"... Oli ihan kivaa tietää, et millainen ihminen meidän vaavia sitten tutkailee. Ja täällä onkin sitten niin, et terkat tekee kaksi ekaa neuvola käyntiä kotiin. Oon meinaa luullut, et tulee vaan kerran kotiin. Tai siis ekan tekee äitiysneuvolan terkka ja sitten lastenneuvolan terkka.

Eilen kävin keräämässä puolukoita ja sieniä, ja nyt paikat niin kipeenä, ettei oo tosikaan :kieh: Varsinkin nivuset särkee ihan älyttömästi. Öisin muutenkin kun vaihtaa asentoa, nivusiin sattuu kiitettävästi. Ei sitä kävellessä normaalisti edes huomaa, paitsi nyt tänään, plaah.

Noista vaatteista... Meillä ei oo kun yksi ainut 50cm paita, mikä on saatu jostain... Kaikki muut 56cm ja siitä isompia. Oon miettinyt ihan samaa kuin Paulah, et jos lupailee pientä lapsoista, niin sitten käyn ostamassa muutaman setin pienempää kokoa. Must kyl tuntuu, et jätti täällä mun masussa pyörii.... :whistle: Ens viikolla sitten tietää, kun on lääkärineuvola.

Tälläistä tänne.. Nyt vähän jugua ja mustikoita nassuun, ja sitten siivous hommiin.

Missah ja Mölli 35+0 :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Huomenet ja tervetuloa minunkin puolestani Certo =)

Meillä vasta kolmonen ja nyt tämä tuleva nelonen on nukkunut äitiyspakkauslaatikossa. Ostin kolmosen aikaan siihen ihanan pikkuisen peiton ja reunapehmukkeen joten oikein söpö pieni pesä siitä tulee tälläkin kertaa. Mutta mikään pakollisuushan se ei ole sillä esikko ja kakkonen on nukkunut ihan pinniksessä sen mitä eivät kainalossa ole olleet. Tälläkin kertaa tosin vauva taitaa suurimman osan nukkua vieressä kun yösyötöillä nukahdan itsekkin helposti. Ainut harmillinen puoli on se että oma uni ei ole niin syvää kun koko ajan varjelen pikkuista nukkuessanikin kun mies on niin levoton nukkuja :/

Meilläkään ei 50 senttisiä vaatteita ole kuin ihan yksittäisiä, 56 senttisiä sitten vähän enemmän mutta suurin osa sit 62 kokoisia. Esikko oli tosi pieni 46 cm ja 2725g joten pieni vallan hukkui vaatteisiin mut kolmonen taas oli 3900g ja 52cm joten 50 senttisiä ei olisi tarvinnut lainkaan. Kakkonen oli sitten sieltä välilä 3220g ja 48,5cm :heart:

Henkeä salpaa täälläkin muutaman kerran päivässä, samalla pyörryttää ja olo on tosi huono mutta menee yleensä parissa minuutissa ohi joten kohtu tosiaan varmasti vaan painaa.

Masun muodosta tosiaan ei munkaan mielestä pysty sukupuolta ennustamaaan. Niissä vaikkauksissa on tosiaan eroja, milloin tyttömasut kenenkin mielestä edessä ja milloin taas poikamasut :D Eiköhän masun muotoon vaikuta muut seikat enemmän kuten kohdun asento ja ruumiinrakenne, vauvan asento jne.

Hikoilua esiintyy täälläkin normaalia enemmän, etenkin öisin :| Ja tulee taas varmaan jatkumaan imetysajankin kuten aiemminkin.

Apollo kyseli seksistä, illat on meillä myös ainoat mahdolliset tilanteet ja jälkivuodon jälkeen on ensimmäisiä kertoja yleensä kokeiltu. Mulla ei kyllä halut jyllää synnytyksen jälkeen eikä imetysaikana mikä on kyllä harmi miehen kannalta kun olen imettänyt kaikkia vuoden verran. Odotusaikana niitä on piisannut mukavasti tuonne 30 viikolle saakka ja nyt ovat kaikonneet jonnekkin kauas kauas pois...Mutta parisuhde on onneksi paljon muutakin kuin seksiä ja aikansa kutakin :D

Ystävä lapsineen on tulossa vierailulle iltapäivällä joten ajattelin omenapiirakan väsätä :p Uskomatonta mutta totta, meillä meni toinen yö peräkkäin kuopuksen kanssa ihmeen hyvin, vain pari kertaa vähän kitisi sängyssään ja nukahti nopsaan kun vain omasta sängystä hyssyttelin =)

äitsy ja Lauri 35+0 ja viikot vierii mutta minne :eek: :D :heart:
 
Hyvää huomenta! =)

Certo tervetuloa :wave:

Vaatteista:
Meillä on suurinosa kaikista pienistä vaatteista 56cm, mutta olisikohan siellä ehkä 2 housut, 2bodya ja yksi haalari, jotka on 50cm. Tosiaan, kun ne pikkuisetkin vauvat kasvavat sen 1cm per viikko. Ja mitä tiedän lähipiiristä pieniä vauvoja (2600g 47cm ja 2754g 46cm ) niin kuukauden päästä kumpikin oli kerryttänyt painoa 3500g asti ja pituutta oli tullut myös mahdottomasti :D

Nukkuminen:
Meillä vauva nukkuu ensin ä-pakkauksessa, mutta en laita mitään reunapehmusteita. Siis mitään oikeita, käärin rullalle meidän pienen ja ohkaisen täkin ja laitan sen pääpuolelle. Mutta kyllä vauva viihtyy ihan pinniksessäkin...kapalo on varsin oiva keksintö, eikä oikeasti ole hankala kun sen kerran opettelee =)

Ei taida masunmuoto kyllä millään tavalla korreloida vauvan sukupuolta. Meillä oli viimevuonna kaverin kanssa ihan saman malliset mahat ja hän sai tytön ja minä pojan :D

ON:

Kyllä kuulkaa repii. No antaa tulla vaan :D

Tuo minun MIES...hajoan jos tätä jatkuu oikeasti joka päivänä...hän on nyt siis aloittanut tämän joka aamuisen NO JOKO TUNTUISI ETTÄ LÄHTÖÄ PUKKAA??!! :eek:
Kysyinkin juuri häneltä, että jos sinä jo nyt olet noin malttamaton, niin mites sitten 3vk päästä jos mitään ei ole vielä tapahtunut? :whistle:

Ajateltiin mennä sieneen tänään. Jos niitä puolukoita löytyisi myös, saisin tehtyä vispipuuroa :p
Ja nyt kun tuo aurinko paistaa noin matalalta huomasin, miten olenkaan laiminlyönyt lattioiden pesua :ashamed:
Pojan sotkuja joka paikassa...eli voisi ottaa sen vaikka ensiviikon hommaksi..ei siinä onneksi kauaa mene :D

Nyt jatkamaan aamukahvia :wave:

paapelo+poju+Deri 36+6 (huomenna alkaa täysiaikaisuus :heart: )
 
Meillä on tarkotus nukuttaa vauva äitiyspakkauksen laatikossa näin alkuun. Pinnasänkyyn asetettuna siis. Meillä on siihen laatikkoon reunapehmuste niin on ihan kivan näkönenkin :)

Hengenahdistuksesta: mulla on ollu nyt pari kertaa ja luulen että mulla kohtu painaa vähän keuhkoja ja siitä johtuu tuo ahdistus. Raudanpuute ei pitäis olla kyseessä kun hemppa oli viimeksi 140 :) Mutta noin muutenhan se on yksi raudanpuutteen oire, joten voi usealla johtua hyvinkin siitä.

Vaatteista: meillä on muutamat bodyt ja potkarit kokoa 50cm, mutta luulen että ne jää meillä aika vähälle käytölle. 56cm kokoa on sitten enemmän. Eilen intouduttiin miehen kanssa ostamaan taas lisää, vaikka on noita jo kertynyt ihan tarpeeksi muutenkin :ashamed:

Mulla piti olla tänään raskaushieronta, mutta hieroja otti tänä aamuna yhteyttä ja kysyi sopisiko ajan siirtäminen tunnilla eteenpäin. Vähän tökerösti tekstarilla kyseli, kun hänellä olis mun hoitoajan jälkeen ollut pitkästi vapaata ennen seuraavaa asiakasta. Enpä ole tottunut että tekstarilla tommosta kysytään...Peruutin sitten koko ajan kun ei se ajan siirto tänään ois mulle myöhemmäksi sopinut. Taidan mennä johonkin toisaalle sitten jos vaikka ensi viikoksi saisin ajan...

Flora + L-poika rv36+2
 
Aku
Moikka!
Huhhuh,täälä on siivottu koko aamu kun ois vkloppuna 2 synttärikekkerit eessä.Vielä ois urakkaa jäljellä ja sit alkais leipominen.

Masun muodosta on pakko kommentoida sen verran että mulla oli esikon aikaan ja on kuulemma nyttenkin selvä poikamaha.Esikoinenhan on siis tyttö ja tästä kakkosesta ei ole tietoa.Oon vanhainkodissa töissä ja siellä mummot on ihan satavarmoja että poikaa odotellaa,mutta jääpi siis nähtäväksi =)

[/b]Pikkuisista vaatteista meillä oli jokunen 50cm body tytöllle ja parit potkarit ja ne menikin ehkä pari kolme viikkoa.Kotiutumisvaatteina olleet potkarit (50cm) oli jo laitoksella jalkateristä liian pienet.Tyttö oli siis syntyessään 3570g ja 51 cm eli normikokoinen.En ole nytkään ostanut 50cm vaatteita yhtään niillä 56cm pärjää ihan hyvin mielestäni.

Eipä muuta tällä erää.

-Aku
 
huomenta!

Tervetuloa Certo :D

Flunssa senkun jatkuu. Kurkkukipu onneksi helpottanut, mut nyt nenä vuotaa ja limaa irtoaa kurkusta. Yleisesti olo on ihan paska. Aamun paastosokerikin pompsahti yli 6, kun illalla tankkasin mandariineja, omenan ja marjamehua, jotta saisin c-vitamiinia ja flunssa lähtis meneen. Toivon vaan, et kuume nousis ja tappais pöpön!!

pinkkimieli ja pallopää 33+0
 
"Huomenta"! Täällä aamulla herätty menkkakipuihin, ei koviin, mutta pitivät hereillä aikansa kuitenkin. Nyt tuntuukin päivää kohden menkkakivut voimistuvan aaltomaisesti, jotain supistuksia, vaikkei vatsa kovetukaan?

Pinkkimielelle paranemisia!

Onkohan Mansikkakku päässy synnyttämään?! Oikeesti, kohtahan meillä kaikilla jo rikkoutuu täysiaikaisuuden raja ja päästään täältä tositoimiin! Nyt kun ajattelee, niin on se aika kuitenkin mennyt varsin nopeasti. Hui, alkaa itteäkin jännittää ihan uudella tavalla...

Pikkuisia vaatteita on meillä todella vähän. 50cm vaatteita ei ole kuin 2 lyhythihaista bodya ja yksi yöasu, eikä 56 senttisiäkään ole montaa... Siitä isompia sitten enemmän... Ajattelin kyllä vielä käydä tuhlaamassa kappAhlin lahjakorttini pieniin vaatteisiin (56cm). Oon vaan niin pettynyt niiden vauvanvaatetarjontaan, ei oo juurikaan mitään unisex vaatteita...

Oon muuten miettinyt sellaista asiaa, ja nyt joku minua valaiskaa; kun lapsivedet menee (ja synnytys alkaa sillä), niin liikkuuko vauva mahassa edelleen normaalisti vai väheneekö/loppuuko liikkeet? Ja sama myös synnytyksen aikaan supistuksien välissä...?

DsariaL ja Möykky 35+1
 
DsariaL:

Kyllä aaltomaisesti tulevat menkkamaiset kivut lasketaan supistuskivuksi myös..oletko kellotellut?

Itsellä kun puhkaistiin esikosta kalvot ja vedet meni tietysti, niin hetken poika oli aloillaan...varmaan säikähti =) Mutta kun supistukset alkoi niin jalat viuhtoi joka supistuksen välissä aika lailla samaan tahtiin kuin ennenkin. Mutta tämä vaihtelee. Liikkeet eivät saisi koskaan loppua täysin, silloin on yleensä joku vialla..tai näin minulle sanottiin ja kyselivät vauvan liikkumisesta läpi synnytyksen. Toki vauva ajoittain lepäilee hiukan pidemmän jakson, mutta kyllä liikkeitä silti tuntuu ja pitäisikin tuntua...vasta ponnistusvaiheen alkaessa ei vauva tietenkään oikein voi liikkua, korkeintaan nitkuttaa itseään alaspäin :D
 
Hei taasen!
Täällä toinen äippälomaviikko menossa. Välillä hieman ollut pitkäveteistä kun mies töissä, mutta olen saanut vauvajuttuja hoidettua eli vaatteet +petivaatteet pestyä ja sen semmoista. Plus tietty nähdä kavereita.
Viime maanantaina kävin äippäpolilla lääkärillä, kaikki oli erittäin hyvin. Vauva oli 2,3kg ja jos kasvaa käyrien mukaan niin laskettuna aikana paino olisi 3kg. Eli onneksi mun raskausdiabetes ei ole vaikuttanut pieneen. Napanuorassa virtaus oli hyvä ja sydänkäyräkin otettiin ja siinä ei mitään huomautettavaa.
Tänä viikonloppuna ajattelin pakata sairaalakassin valmiiksi, kun eihän sitä tiedä milloin lähtö tulee, mutta toivottavasti ei vielä ensi viikolla. Parin viikon päästä kyllä sitten passaa tulla kun viikkoja jo sitten 38.
Tänään ajattelin hieman hommia tuossa pihalla kun on niin hyvä keli. Viikonlopuksi taisi luvata sateita :(
Mulla kanssa vain muutamia 50cm vaatteita, sit on useampi 56cm. Kun laitoin vaatteet järjestykseen kaappiin niin huomasin että 62-68cm vaatteita oli kertynyt aikasta runsaasti eli niitä ei tarvi kyl lisää ostella.
 
Certo tervetuloa :flower: =) !

Meillä vauva nukkuu alkuun rottinkisängyssä meidän sängyn vieressä. Pinnasänky ei siihen olisi mahtunut+ rottinkisänky"vaunua" on helppo liikutella paikasta toiseen tarvittaessa, myös koppaosan saa irti...jos en olisi löytänyt lastenantikvariasta ko. rottinkisänkyä, niin sitten olisimme nukuttaneet äitiyspakkauksen laatikossa...ja pehmusteet rottinkisänkyyn on laitettu alunperin ä-pakkaukseen ommelluista pehmusteista...

Tässä sänky "raakileena":


...ja tässä parista vinkkelistä pehmusteineen...



Pinkkimielelle paranemisia :hug: ! Täälläkin kurkkukipu rantautunut "päivän ratoksi" ja meillä olisi ma-ti matka Tallinnaan...voih: toivottavasti paranen siiheksi :eek: ...olis vielä niin mukava päästä kaverin kanssa reissuun ennen vauvan syntymää...

Vaatteista: meillä muutama 50cm (pari bodya ja muutama käytettynä saatu yöppäri) ja iso kasa 56 cm-vaatetta. Liikakin on jo noita 56-kokoisia, mutta minkäs teet kun olen tällainen "hamsteri" / shoppailuholisti :LOL: - ja ihan rehellisyden nimissä: mulla ei ollut aavistustakaan kuinka paljon vaatetta tulee käytettynä esim. ystäviltä. Mutta hyvä kun on pientä vaatetusta: itse haluan pukea vauvan suht sopiviin vaatteisiin. Sairaalasta tullaan kotiin 50cm vaatteissa, mutta niitä meillä tosiaan taitaa olla 2 bodya ja muutama yöppäri...housut sitten 56senttisenä. En viitsi noita 50cm ostella, jollei tule jostain syystä todella pientä vauvaa ja ehtiihän niitä sitten käydä ostamassa. 56senttiset nyt menee varmasti jonkin aikaa ja sitten on meillä myös vinot pinot 62-68 kokoisia vaatteita varastossa.

Nyt kylille, palataan taasen ja voikaa hyvin!

Hugis ja Papu 35+0
 
Neuvolakuulumisia<3

vko 37+4
painon muutos +700g/vko yht. n. 9kg
rr 123/76
pissa puhdas
sf 32cm
<3:n syke 140-150
rt
liikkeet ++
ja typy ei ole laskeutunut eikä siis kiinnittynyt, jos lapsivedet menee niin ambulanssilla sairaalaan.

Kaik oli kunnossa, ja oma vointi on tosi hyvä. Seuraavan ajan sain vasta 2vkon päähän, jos voinnissa jotain muutosta niin sitten meen jo aikasemmin.

Vaatteista: Mulla on kans muutamat 50cm vaatteet, enemmän sit 56cm ja siitä ylöspäin.

Certo tervetuloa mukaan juttelemaan :flower:

Masunmuodoista: Mää en kans oikein usko niihin ennuisteisiin, koska mulla on mun mielestä ihan samanlainen masu kuin esikoisestakin ja silloin tuli poika ja nyt tyttö:)
Riippuu niin ruumiinrakenteesta;)

Ei kai mun muuta pitänyt kommentoida, palailen taasen :wave:

Inka ja Maisa 37+4 :heart: :heart:
 
eka tän aamuiset neuvolakuulumiset :

RV 35+2

paino: +494g / vko , nyt alusta tullut yhteensä 5.2 kg
turvotus: +- , hiukan pohkeissa turvotusta
verenpaine: 115 / 81
pissi: puhdas
hemppa: 85 :ashamed:
sf-mitta: 34 cm
tarjonta: RT
syke: 140
liikkeet: ++

certo tervetuloa vaan mukaan,koskaanhan ei oo liian myöhäistä liittyä mukaan kirjottelemaan :wave: :flower:

meillä ei ole kuin ihan muutama 50cm vaate, suurinosa on 56cm ja niitä tykkäsin heti alusta asti käyttää ennemmin kuin noita muutamaa 50cm kun oli helpompi pukea päälle ja sukilla sai käärittyä lahkeita ja hihat käännettyä,tosin ne pitkät hihat oli hyvät kun kädet jäi niiden sisään niin vauva ei päässyt niin raapimaan kasvojaan,kun niillä kuiteskin on terävät kynnet ja käsien liikkeet täysin hallitsemattomia niin helposti raapivat silmiä ja kasvoja.

mahanmuoto ei mullakaan anna viitteitä sukupuolesta,on ns.poikamaha kuten viimeksikin ja tyttö sieltä silti tuli,nythän me ei tiietä kumpi on edes tulossa eikä suku uskalla ainakaan mahanmuodon perusteella arvailla kun ei oo ennenkään paikkaansa pitänyt.

vauvan nimi paljastetaan kaikille vasta ristiäisissä,jotenkin meillä se vaan kuuluu asiaan että siihin asti pidetään salassa,eikä itekään käytetä virallista nimeä kun vasta ristiäisten jälkeen,siihin asti vauvalla on tuhat ja yksi hellittelynimeä joita käytetään :heart:

oon kanssa odotellut milloin nöpötin tulee kertomaan kuulumisia poitsusta,mutta taitaa olla nyt tärkeempää tekemistä kuin roikkua netissä :D

nyt tekemään omenasosetta pakkaseen

kaurisäiti ja bambi 35+2 :heart: :heart:
 
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena :wave:

Yöt menee jotenkuten, olen nyt ottanu särkylääkkeitä aika reippaasti ja kyllä ne on vähän auttanu, mutta ei kuitenkaan vie kaikkia supistuksia pois. Mies tuntuu olevan jonkinlaisessa "hälytys valmiudessa" :LOL: Kyselee usein että supistaako, joko lähdetään.. Olen nyt henkisesti yrittäny valmistautua että tää on tätä vielä muutaman viikon.

Parasta raskaudessa: vauvan liikkeet, masun kasvu, isompien sisarusten into

Huonoja puolia: kivut ja kolotukset ja järkyttävät mielialan vaihtelut

Jaksamista kaikille loppu viikoille :)

Mansikkakakku ja pikkuinen rv 36+1
 
Tervetuloa certo mukaan vielä näin viimemetreillä :wave: :flower:

Vaatteista...
Meillä ei ole yhtään 50cm vaatetta, yks tai kaks 52cm bodya ja parit pökät taitaa olla.
Sitten 56-62cm on enemmän :)

Vauva nukkuu meillä pinnasängyssä jonne laitan kans sen äitiyspakkauksen laatikon...
Vaikka tosin epäilen että alkuun se on kumminki meijän sängyssä... :whistle:
Ku ei malta olla toisesta erossa :heart:
Ja ku ei oikeen makkariin saa pinnasänkyä laitettua silleen meijän sängyn viereen :|

Ampparikyydistä synnärille...
Pitipä eilen kysyä sitä ampparilla menoa sairaalaan...
Meijän terkkari sano että ampparilla sillon jos lapsivedet menee ja on perätilassa tai jos tulee veristä vuotoa...

Kumma mikseivät voi jokaisella paikkakunnalla ohjeistaa samoilla ohjeilla synnyttäjiä :whistle:

Mahan muodosta...
Meillä kaikki on veikannu poikaa (jopa terkkari eilen neuvolassa) eikä ykskään tyttöä...
Nähtäväksi jää kumpi on :D

*Talvicci ja Uuno rv.36+2* :heart:
 
Täällä kanssa ollu siivouspäivä. Sain jo melkein kaikki kuntoon, puhelin keskeytti makuuhuoneen imuroinnin. Vitsi et oon kyllä ylpee itestäni, sain järjestettyä nyt loppuun niin, että koirien ei tarvitse enää käyttää tuota tulevaa lastenhuonetta. Täytyy vain kahvat kääntää ovista vielä, tuo isompi kun osaa avata kaikki ovet... Hieno juttu, kun alkaa olla valmista pikkuista varten. Jostain pitäisi löytää punainen tai keltainen matto vielä tuonne, verhot onkin valmiina.

Meidänkin piti saada tuollainen rottinki sänky kun Hugiksella on, mutta se oli niin huonokuntoinen ettei sitä voinut ajatellakaan. Ei ihan tuollainen enemmän pinnistyyppinen, mutta rottinkia kuitenkin. Se on siis sellainen perintösänky, joka on kiertänyt miehen suvussa, ja hänkin on siinä nukkunut vauvana. Viimeksi se oli miehen serkulla ollut ja nyt siitä puuttuu kaksi pyörää ja osa niistä rottinki korsista on irti, todella huonossa kunnossa. Harmi että toiset sitten "tuhoavat" nuo perintöjutut ja kaikki eivät pääse niistä hyötymään. Me ajateltiin sitä kanssa makkariin, kun olisi ollut kapeampi ja helpompi pienessä makuuhuoneessa.

Alley ja hikotteleva Vilpertti :heart:
 
Moi!

Selvisin sen maagisen eilesen yli =)

Certo tervetuloa mukaan!

Paapelo meillä mies kans jo kovaa vauhtia lähdössä, ja tietysti kun esikkokin tuli aikaisemmin, niin jos tämä sattuu menemäänkin yli niin sit onkin ihmettelemistä :LOL:

Vaatteista, meillä esikko oli tosi pieni ja meillä on aika paljon 50cm vaatteita, jotka olivat käytössä 5-6viikkoa ja niihinkin meinasi hukkua alkuun. En olisi pystynyt isompiin pukemaan... Nyt ne ja iso kasa 56cm odottaa tuolla, saa nähdä millainen tämä kakkonen on, että onko tämän kanssa pienimmille käyttöä...

Meillä tämä vauva menee suoraan pinnasänkyyn, esikoisella oli lainassa sellainen rottinkinen ensisänky, mutta jostain syystä tämä tulee nyt laitettua suoraan sänkyyn ilman laatikkoa...

Täällä taas perjantain kunniaksi tulee supistuksia aikasteen paljon :/ Olen ihmetellyt kun niitä tulee aina pe-ma eniten... Olen kyllä koko ajan sanonut että lähden viikonloppuna synnyttämään, koska se olisi esikoisen hoidon kannalta kaikkein paras ja helpoin ratkaisu, mutta olen kyllä ajatellut mennä vasta ensi viikonloppuna, nämä asiathan on niin helppo suunnitella :LOL:

Mutta oikein mukavaa viikonloppua kaikille, tämä lähtee kellottamaan supistuksia, tuntuu taas tulevan aika tiiviisti...

Mutilainen ja Torsti 36+5 Enää kaksi päivää täysiaikaisuuteen, jee!!!
 
Täällä on kotiuduttu hoplopista. Vein pojan leikkimään sinne mun ensimmäisen virallisen äippälomapäivän kunniaksi :)

Tuossa yksi päivä kun penkosin noita vauvanvaatteita niin kauhukseni huomasin että olenpas myynyt kaikki esikon 56 vaatteet ja ne olivat ainoita neutraaleja värejä, muut ovat sitten kaikki ns poikavärejä... Tänään kävimme sitten parilla kirpparilla kiertelemässä mutta ei ainuttakaan niin pientä neutraalin väristä vaatetta. 62 kokosia sitten olikin enemmän mutta en ala maksamaan 5e nukkasesta bodysta... Eli pakko mennä kauppaan ostamaan pikkusia vaatteita.

Lupasimme pojalle uuden istuimen autoon kun vauvakin sai ja kävimme eilen sitten hakemassa sen ja samalla sitten menikin vähän enemmän rahaa kun olimme suunnitelleet. Ostimme sitten Brion hoitopöydän (sen lipasto mallisen) ja Brion Sleep sängyn... Sänky meni tilaukseen ja haemme ne kotiin sitten n3vkon päästä :D

Mutta nyt pesemään perunoita ja grillailemaan viimisiä kertoja tänä vuonna...
 
Täälä yöt on muuttunut yheks hyörimiseks ja pyörimiseks. Nyt ihan selvästi tällä viikolla oon oikeen huomannu et maha on todellakin öisin tiellä. Ja sit selkään pistää tohon toisen lapaluun viereen sellasta ihme vihlovaa särkyä. Siis en tiä onko joku hermojumi tms. mut muistan et esikosta oli ihan sama juttu. Suoraan jos tosta rinnasta sydämen kohdasta ajattelee selkään niin siinä lapaluun kohilla on ärsyttävä kipu ja aina öisin, oli missä tahansa asennossa vaan. Mitähän sitten lienee. Lisäks suppareita tulee öisinkin ihan kiitettävästi ja vielä kun esikko heräilee koko ajan pitkin yötä niin nukkumisesta ei tosiaankaan tuu mitään. Mitenhän sitä sitten jaksaa kun vielä pikkusta joutuu öisin herätä taas syötään jne. :/

Meillä kans vauva menee pinnikseen suoraan. Esikollekin laitoin sellasia pitkulaisia tyynyjä ja rullasin peittoo sivuille niin et sinne muodostu hälle sellanen pieni pesä :heart:
Vaatteista meil on jokunen 50cm body, mut musta tuntuu et ne koot heittelee niin kauheesti eri merkkisten vaatteitten välillä ja varsinkin jos on jo monella ollu, niin väliin tuntuu et joku 56cm saattaa olla jopa pienempi kun 50cm. Ja Esikon synnyttyä käytin hällä jotain 50cm vaatetta ja halusin jotain saman kokosta lisää ja kävin sit heti ekoina päivinä hakees jotkun 50cm puolipotkarit kaupasta ja ne eivät sit menneet ollenkaan hänelle. Eli mä vissiin ostasin vaan 56cm vaatteita jos nyt ois jotain ostettava. Ja jos tosiaan ihan pikkunen vauva tulee niin sit ehtii viä hakeen halutessaan pienempää vaatetta.

Ärsytää kun eilen siä neuvolassa se täti laitto lähetteen äippäpolille sinne kokoarvioon vielä ja et tutkitaan paremmilla laitteilla sitä istukan toimintaa. No, hän ihan selvästi mulle sano sillon aamulla et soittele ite aikaa sit iltapäivällä sieltä polilta kun sinne oli soittoaika 13-14. Ja mä jotenkin mielessäni sitä ihmettelin jo etukäteen mut soitin sit kuitenkin ja siä oli jotenki niin tympee kätilö puhelimessa, nauro vaan ettei sieltä ole ennenkään aikoja kyselty et tulee sit postissa lapulla aika kun kerran lähete on neuvolasta tullu. Tuntee ittensä aina ihan tyhmäks kun saa tollasia vastauksia...tai ei se kätilö nyt mikään ilkee ollu mut oikeen nauro ääneen siä langan toises pääs mun kyselyille :(
Nyt taidan keittää kupposen kahvia kun esikko nukkuu!!
 
Terveiset synnytystapa-arviosta!
Eilen siis siellä kävin. Tyttö on kääntynyt rt:aan! JEE! :D Mutta muuten ei sitten riemusta hypittykään :/ 22 pävä on uusi käynti, koska nyt näyttää siltä että vauvan kasvu on jostain syystä hidastumassa :|
Pari viikkoa sitten päivystyksessä käydessäni saatiin painoksi 2300g ja nyt ei kuulema muutosta tuohon ole pahemmin tapahtunut ja lääkäri haluaa uudelleen tuon katsoa. Näyttäisi siis nyt siltä että vauvan kasvu on jostain syystä hidastumassa..

Neuvolaan soitin tänään ja juttelin, että mitä tapahtuu jos ei kasvua ole vielä silloinkaan tarpeeksi tullut!? sanoi vaan että ei ne sen kummemmin näillä viikoilla sitä rupea enää miettimään vaan alkavat harkit käynnistystä :eek:
Jos vauva ei kasva kunnolla sisällä niin se otetaan ulos kasvamaan!
Nyt mietin ja ressaan tuota asiaa..eikö meidän pienellä olekaan kaikki hyvin?? onko meillä parin viikon päästä jo mahdollisesti nyytti kainalossa??
Pelottaa :ashamed:

Nyt menen katsomaan omenapiirakkaa joka on uunissa!

heinähattu & pikkunen rv 36+2

p.s. sori pelkkää omaa vuodatusta :ashamed: kommentoin myöhemmin muista juttuja kun saan ajatuksia hieman kasattua :headwall:
 
Täällä :wave: kanssa yksi, joka ei oo siis mitenkään valmistautunut vauvan tuloon. Oon jo tässä pitempään haaveillut sellasesta pesänrakennusviettipuuskasta, jolloin saisin laitettua kaiken kuntoon. Samalla pähkäillyt, että synnytys ei oo varmaan vielä hirmu lähellä, kun ei oo tullut tarvetta laitella mitään kuntoon. :ashamed: huonoäiti fiilis jo valmiiks.

Mulla on muuten vaihtunut neuvola"täti". Mä oon nyt 3 kertaa käynyt tuolla uudella. Huomaa tosiaankin, että hoitajapuolella on kova työvoimapula. Töihin kelpaa kaikki.
Tää se vasta on tapaus. On varmaankin ihan vasta valmistunut (oma päätelmä).
Sillä on kokoajan opaskirja kädessä, josta lukee mitä pitää kenenkin
kohdalla tehdä. Ei ota siis minkäänlaista kontaktia ihmiseen...puhuu sille
kirjalleen. Mulla on esim. viikot merkattu aivan päin honkia korttiin...ja sitten merkkas 1,5v lapsen painonkin ihan väärin. Mä olin viikkoa aiemmin ollut 4v pojan kanssa tarkastuksessa ja yritti sitten kysellä samasta kuvasta 1,5vuotiaalta kun oli 4 vuotiaalta kysellyt...Haloo! eihän meidän pikkuneidolla ole sanavarastossakaan kuin parisenkymmentä sanaa. Multa on mennyt luottamus täysin neuvolaan. Ihan perusjuttuja kuitenkin, että pitäis olla
vähän skarpimpana. Mä sanoin miehelle aamulla, etten sitten pysty enään
menemään sille neukkatätille...onhan tuolla noita muitakin...aattelin kysyä,
että miten vaikeeta on vaihtaa. Tänään sain vastauksen, ettei tädin vaihto oikein onnistu. Tosi pettynyt olo...ja toistaalta tuntuu että On mullakin ongelmat!

Äippäpolilla kävin myös viime viikolla...Ensiks oli diabeteslääkäri. Kyselin, että
mitenkäs nuo pistokset menee sitten synnytyksen jälkeen...niin se vaan
totes, ettei oo tarpeeks tietoa 2. tyypin daibeteksen hoidosta heti
synnytyksen jälkeen...ettei osannut vastata. KÄÄK! Täytyy sitten vaan ite
olla tosi tarkkana...ettei ainakaan pistele liian suuria määriä. Mutta
kaikenhuippu oli ultraaja. Makasin siinä ultrassa nimittäin yli 1,5h. Vauvan
pää on niin alhaalla, ettei meinannut saada mitatuksi (tai tuntu ettei
oikein osannut). Ei nimittäin meinannut löytää vauvan toista jalkaa...vaikka
oikeesti viuho siinä silmien edessä kokoajan. En tiiä että oliko ees mikään
lääkäri. Mulla oli poika mukana, niin sanoin hänelle, että kato tuossa
ne vauvan jalat on...niin sanoi että niinpäs onkin...ja sitten yritti
paikkailla osaamattomuuttaan, että pitää katsoa että mittailee oikeita
asioita. Oisi halunnut, että se ois katsonut kohdunsuun tilanteen, niin
totes ettei se kehtaa...siis mitä! Nuori mies siis, mutta eiks se ois sen tehtävä. No oottalin, että parempi kun ei ala ronkkimaan...meen ens vkolla
omalääkärille terkkariin...se on mieletötön tyyppi...ja hyvä doktori.

Kaameeta valitusta...anteeksi :ashamed:

Täällä myös kipuilee ja särkee kaikkia paikkoja. Itse en ole huolissani näistä supistuksista vaikka välillä ovat kipeitä ja voimakkaita. Mulla on nimittäin irronnut aina tosi näkyvästi nk. limatulppa...joten kun sitä rupean bongaamaan, niin sitten suuntaan nokkani kohti sairaalaa. En tosin edelleenkään tiedä missä synnytän. Mulla on MKS:ään matkaa n.45km ja Kysiin 130km...että niiden välillä pähkäilen...kun eivät osaa lääkärit tehdä ratkaisua, että kumpaan oon menossa.

Ai niin...mun LA on nykyään 17.10...eli huomenna täyttyy vasta vko 35!

Nyt täytyy lähteä taas marjametsään...tähän mennessä saalis n. 40kg puolukkaa...nam ;)

Hauskaa viikonloppua kaikille samassa junassa olijoille ;)

Mamma Muu+Nuppu 34+6

 
heinähattu
Ensin onnittelut pienen kääntymisestä oikein päin :wave:
Ja samaan syssyyn :hug:
Tulee mieleen että voiko olla mittaajasta kiinni tuo kasvun vähähyys tai sitten jos istukassa on jotain? Mitään syytäkö ne ei tähän hätään sanoneet?

Sulla kumminki on jo hyvin viikkoja niin sen puoleen ei hätää ole vaikka ainahan se tietenki on parempi että vaikka tuonne rv.38+0 sais masussa olla...
Ainahan sitä toivoo että pikkunen sais olla masussa kasvamassa rauhassa...
Mut tosiaan jos ei kasvua ole niin pienen voi sitten olla parempi jatkaa kasvamista mahan ulkopuolella... :hug:


Henspu vai kuka se nyt oli jolla oli ne F7 yhdistelmävaunut :wave:

Pystysitkö laittamaan kuvaa vaikka aijaan kautta niistä vaunuista?
Mä että näkis vähän millasia ne värit on luonnossa...
Oon ite miettiny semmosia kaakao/luonnonvalkosia ja kiinnostas nähä miltä ne sun kaakao/pallo kuvioiset näyttää ihan livenä :wave:
 
Heinähatulle voimia! :hug: Mutta parempihan se on että ottavat pienen sitten masun ulkopuolelle kasvamaan, jos ei sisällä sa tarpeeksi ravintoa. Onhan sulla onneksi viikkoja niin paljon ettei vauvalla olisi mitää vaaraa masun ulkopuolella.

Mamma Muulla on kyllä huonoa tuuria neuvola ja lääkäri-ihmisten kanssa. Aika ärsyttävän kuulosia molemmat. Ja miksi se nuori mies on opiskellut synnytyspuolelle, jos ei kehtaa tehdä normaaleja tutkimuksia. Olisi erikoistunut sitten johonkin muuhun.

Kysymys: miltä sukkapuikkokivut tuntuu? Siis tietenkin nimensä mukaisilta, mutta onko ne sellaisia nopeita tuikkasuja tuolla alapäässä? Ihan kuin joku tökkisi sisältä päin jalkojen väliin... Täällä on tullut tuollaisia nyt muutama pienissä sarjoissa tuon siivoamisen lopettamisen jälkeen.
 

Yhteistyössä