Heipä hei!
Tuosta, miten selvitä synnytyskivuista kun nyt jo tekee pahaa =)
Oma kokemukseni on, että vaikka ne synnytyssupistukset tekevät kipeää ja lopulta kyllä ihan tosi kipeää, niin siinä tilanteessa, kun tietää että ne eivät ole enään mitään turhia kipuja, niihin asennoituu aivan eritavalla.
En nyt tarkoita, että niistä nauttisi tai niitä kestäisi jotenkin välttämättä sen paremmin, mutta jokaisen supistuksen tullessa sitä jotenkin vain tavallaan sietää sen.
Vertaanpa vaikkapa koviin menkkakipuihin...varmaan aika moni meistä voi myöntää, että silloin kyllä tulee maristua ja valitettua surkeaa oloaan jne. Mutta kun nämä ihan oikeat supistukset tulevat ja kipuhan on kovempaa, sitä on jotenkin vähän urheampi ja myöntyväisempi ottamaan niitä kipuja kerta kerran jälkeen vastaan, kunnes sitten tulee se oma raja kullakin vastaan
Tämä on minun tapani ajatella tätä paljon käytettyä fraasia "synnytyskipu on hyvää kipua"..näin sen itse tulkitsen omasta kokemuksestani.
Olikohan vähän hankalasti selitetty
Tuli vielä mieleen
vauvakutsut.
Satuin löytämään jutun toisestakin Vauva lehdestä, siihen oli eritelty ideoita...jos tämä siis on kellekkään ajankohtaista enään
OHJELMAEHDOTUKSIA VAUVAJAISIIN:
-Äidin hemmottelua, kuten herkuttelua, jalka-tai kasvohoitoa, käsihierontaa
-Lapsen syntymäpäivän, sukupuolen ja strategisten mittojen arvailua
-Vatsan ympärysmitan arvailua
-Äidin uhkean profiilin ikuistaminen piirtämällä sankarin ääriviivat isolle paperille
-Vaipanvaihto-, kapalointi- tai pukemiskilpailu vauvanuken avulla
-Vauvanruokien maistelukilpailu. Kuka arvaa oikeat raaka-aineet?
-Tulevan äidin, isän tai vieraiden vauvakuvien katselemista ja niillä arvuuttelemista
-Nimien keksiminen ja kehittely esim. tietyllä alkukirjaimella tai Scrabblen nappuloilla
-Lahjojen avaamista ja ihailua
-Seuraavan odottajan arvailua
Tuommoinen lista löytyi.
ON:
Täällä polttelee ja kivistää alavattaa aika kiitettävästi...taitavat mennä taas kyllä ihan itsekseen ohi...kunhan ilmoittelevat ja kiusaavat minua |O
Nyt häätämään tuo mies kohtapuoliin kauppaan...onneksi lähellä on pieni kauppa, joka on sunnuntaisinkin auki...kestää taas hetken ennen kuin muistaa taas, että kiinni ovat sunnuntaisin nämä meidän omat kaupat :/