*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Viikot siis poksui JEEE :D

inkalle ja pojalle isot onnittelut synttäreinä :flower: =) :flower:

Täälläkin varsin mukavasti nukuttu yö takana...vessassa ei tarvinnut käydä kuin 2kertaa :D
Vähän kyllä tuolla kohdunsuulla tuli vihlontoja ja viiltelyjä ja tulee edelleen, mutta ei mitään hämminkiä...ne kummat kivut vatsallakin vähän rauhoittui, mutta tulee niitä vieläkin.

Deri sentään liikkuu hienosti tuolla yksiössään...perinteinen aamujumppa menossa...hän aina keikauttelee viehkeästi pehvaa puolelta toiselle ja sitten venytys
:D

Mutta nyt tekemään aamiaista :wave:

paapelo+poju+Deri 36+0 *POKS*
 
Huomenta!
Mulle tuli toissapäivänä NKL:lta kirje että otetusta virtsanäytteestä on löytynyt kokkisekafloora löydös. Suositellaan kontrollinäytettä omassa neuvolassa. Mikähän lie.. Noh,jätän sen kun käyn ensiviikolla siellä syn.tapa-arvioinnissa niiden labraan.

Tosiaan ensiviikolla pitäis sinne ultraan mennä! Kyllä jännittää! Mitäs jos tuo pikkunen ei olekaan vielä kääntynyt? Yrittääkö ne kääntää sitä siellä vai varataanko siihenkin uusi aika? vai merkkaako suoraan sektioon? Perätilassa en lähde synnyttämään!

Meidän poika on ruvennu kävelemään unissaan :D Löytyy millon mistäkin nukkumasta.. Toissayönä oli tullut sohvalle, jokuaika sitte oli tullut meidän makuuhuoneen lattialle maton päälle nukkumaan :LOL: Mistähän tuon seuraavaks löytää :whistle:

Nyt on pää niin tyhjä etten osaa kommentoida mihinkään mitään :/

heinähattu & pikkunen rv35+3
 
Muisku mä luin myös sen vauva-lehden kohtukuolemajutun ja sama juttu täällä, itkuhan siinä tuli. Mä taas järkytyin että kuinka yleisiä noi kohtukuolemat ton artikkelin mukaan on ja nyt rupes sekin mahdollisuus pelottamaan :/

Kovasti huvittais jo koota toi meijän vielä paketissa oleva pinnasänky mutta josko vielä malttais ainakin muutaman viikon... Mies tossa yskii ja niiskuttaa vieressä, toivotaan ettei oo sikainfluenssaa. Turha tässä on varmaan enää tässä vaiheessa evakuoitua mihinkään, kun varmaan oon jo saanu tartunnan jos on tullakseen.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Huomentapäivää!

Olipa eilen ilta! Tulevalla isosiskolla nousi kuume 39,4 :/ . Tyttö oli tietty huonovointinen ja tarvitsi paljon sylittelyä ja huomiota. Alkuillasta jouduin siis kanniskelemaan ja nostelemaan paljonkin. 18:30 alkoikin sit supistella säännöllisesti ja kipeästi, n. 7 min välein, kestoltaan jokainen oli n. 1½min. Sitä jatkui klo 20 asti. Onneks mies ei ollut pihaa kauempana, niin ehti sisälle avuksi. Minä kiemurtelin ja irvistelin. Ei puhettakaan, että olisi pystynyt mitään järkevää tekemään niiden kipujen kanssa. Maha tyhjeni myös supistusten voimasta. Kohdunsuulla pyöri "sukkapuikko" vielä pitkälle yöhön, mutta onneksi ne supparit laantuivat.

Jos tuollainen vielä toistuu, taidan lähteä käymään sairaalassa näytillä. Päivän lehdessä oli kuvallinen juttu pariskunnasta, jonka lapsi syntyi autoon muutaman kilsan päästä kotoa, joten moista en kohdalleni toivo.

Nyt pikku-potilas on päiväunilla ja minä elbailen sohvalla nilkat ristissä. Mies ja eskarilainen lähtivät listan kanssa kauppa-asioille. Toivottavasti tämä päivä menee rauhallisemmin. Saisi vauva vielä ainakin pari viikkoa viihtyä navan alla..

-A- 34+6
 
heinähattu mun oli ihan pakko googlettaa tota sekaflooraa, kun alkoi häiritsemään. Tällaisen kirjoituksen löysin toiselta palstalta:
<<lainaus>>
No täällä ois yks, jolla pitäis ainakin olla noi floorajutut hanskassa näin ammatin puolesta. Eli kun pissanäytteestä vastataan, että sekaflooraa, niin se tarkoittaa just sitä, että siinä viljelyssä löytyy useempia bakteerilajeja. Useimmiten syynä on huono alapääpesu ennen virtsanäytteen ottoa, tosin näin raskaana varsinkin tulee helpommin noita epäpuhtauksia, kun on paljon valkovuotoa ym. Koska virtsanäyte ei ole puhtaasti otettu, ei voida tietää, että kasvaako jokin näistä bakteereista oikeesti virtsassa vai onko kaikki tullut ulkopuolelta. Tämän selvittämiseksi ei auta kuin uusi näyte puhtaasti otettuna.
<<lainaus>>
Ja siitä tulikin mieleeni, kun jätin torstaina näytteen labran veskissä, että enhän mä mitään alapesuja suorittanut tms. kunhan vaan pissasin purkkiin ja that's it. Huomasin ohjeet seinällä vasta jälkeenpäin. Neuvolassa kun ei oo mitään ohjeita tuohon niin enhän mä tajunnu että se on niin tarkkaa.. :ashamed:
 
Moi!

Amira täälläkohtalotoveri :wave: Mä kans luulin että eilen tulee lähtö, mutta onneksi yö rauhoitti tilanteen... Paitsi että heti aamusta taas jatkuu supistelut... Inhottavaa kun olo on niin tuskainen että olis valmis vaikka heti lähtemään tositoimiin, mutta vauvan takia toivoo että päästäisiin vielä hetki eteenpäin...

Esikoinen on ollut tosi levoton tämän viikon, kaipa tuleva muutos jännittää eikä oman äidin katsominen näin raihnaisena ja tuskaisena ole mitään herkkua :( Eilen soitteli omalla puhelimellaan sairaalaan ja kyseli neuvoa sairaalan tädiltä, kun äiti on tosi kipeä ja sillä o vauva masussa, ohje kuulemma oli etten saa enää mennä töihin :LOL:

Mutta nyt tämä poistuu pötköttelemään, sen verran usein ja kipeästi taas supistelee... Onneksi on viikonloppu niin on mies täällä apuna...

Mutilainen ja Torsti 35+6
 
MB- Kiitoksia tiedonkeruusta :) Juu näköjää on aika tarkkaa ja mä kun kyllä pesin omasta mielestäni hyvinkin ennen näytteenantoa :/ No, mutta kun ei oireita tms.ole niin jätän sen kontrollinäytteen vasta sitten to. kun olen menossa NKL:lle.. Nyt ainakin tiedät itsekin varautua samantyyppiseen lausuntoon :D

Täällä alkaa yks jos toinenkin kärsimään noista inhottavista supistuksista. Ei sinänsä mikään ihmekään kun onhan kohta jo meidän aika ;)

Nyt läks poika mummolaan yökylään, jossa on ollu aikasemmin kerran tai kaks ennen tätä reissua! Mummo asuu hieman kauempana ja haki pojan nyt kyläilemään. Taitaa äitiä jännittää enemmän kun poikaa :D Niin reippaana lähti, saa nähdä kun tulee ilta :whistle:

Nyt syömään ja odottelemaan miehen paluuta töistä :wave:

heinähattu & pikkunen rv35+3
 
Päivää!!

Ei tule mitään...rutistaa ja supistaa kokoajan..tai no kokoajan ja kokoajan, mutta alkaa jo maha olemaan hellänä...Derikin taisi jo luovuttaa ja tyyttyy vain kääntelemään pehvaansa, kun ei se vastaan harominen supistuksen aikana mitään auta :D

Kohtukin kun on nyt korkeammalla, niin hengittäminen on aika hankalaa...tunsin itseni niin raihnaiseksi, kun en jaksanut hengästymättä edes puhua pidempää pätkää miehelle puhelimessa :LOL:

Nyt alkoi tän mamman herkuttelut. Lupasin itselleni näiden viikkojen poksuessa kaikkea hyvää ja nyt on TRIO jädeä, namuja ja pikkupussi sipsiä :p
Mies on tänään ulkona saunomassa ym. viimeisen kerran, joten otan kaiken irti...aion myös katsoa ihanaisia piirettyelokuvia..olen ihan niiden fani :D :D

Mutta nyt jos menisin korkkaamaan sen jäätelöpaketin..voisi keittää kupin kahvia sen kera, niin avot :D
 
On komia masu paapelolla :) Itellä ei tuu noin paljon eteen masu kun mulla on niin pitkä selkä että masu hukkuu siihen helposti. No, ihan riittävästi kannettavaa on tässäkin :LOL:

Eilen oltiin kaverin synttäreillä ja taitaa jäädä viimeiseksi riennoksi ennen synnytystä tuo. Kivaa oli jne mutta kyllä se jotenkin oma kotisohva vie voiton tällä hetkellä ;) Tänään käytiin shoppailemassa ja kolmen tunnin jälkeen olin ihan valmista kauraa. Kun päästiin kotiin niin vedin reilut kahden tunnin päikkärit, joten nyt on oikein virkeä olo :)

Tänään ois tarkotus miehen kanssa valmistaa syksyn ekat fondue-setit, nam! Odotan oikein vesi kielellä noita kaikkia herkkuja mitä ollaan ostettu :) Ajattelin pistää kynttilöitä täällä palamaan kun illallista syödään. Harmittaa kun ei olla vielä saatu takkapuita haettua niin ei saa takkaa sytytettyä, mutta ehkä ens viikonloppuna sitten. Syksy on kyllä ihanaa tunnelmallista aikaa :)

Mukavaa lauantai-iltaa mahapyöriäiset :)

Flora + L-poika rv35+3
 
Kiitos Flora, minulla onkin naurettavan lyhyt selkä, kun ei tuota pituuttakaan ole siunaantunut kuin 155cm :D

Pahoittelen ERITTÄIN omanapaista päivääni :ashamed:
Mutta pakko on nyt maukua...

Täällä supistaa harkkareita tai mitä lie nyt ovatkaan..ovat aika samanlaisia mitä esikosta oli rv41+4 päivää ennen ya-kontrollia ja jotka ilmeisesti avasivat jonnin verran paikkoja...supistus kun tulee, en voi kovin hyvin hengittää, naama lehahtaa ihan punaiseksi, kuuma, hiukan pyörryttää ja tulee pahaolo :/
JÖSSES!!!!! :headwall:
Ja pikkunassukkaiseni se puskee sitten toki päätään ärhennellen kovalla voimalla alaspäin, jotta en ihmettelisi vaikka pehmytkudokseni pian retkahtaisivat makkaralle :LOL: :kieh:

No juu...kiitos kun sain purnata, TAAS :saint:

Pitäisi poika hakea nukkumasta...ihme unipeikko tullut häneen...ettei vaan olisi kipeäksi tulossa, kun yö unet maistuu silti ihan normaalisti tämmöisen iltaan asti nukkumisen jälkeenkin..sormet ristiin että olen väärässä :whistle:
 
Iltoja vaan pyöriäisille =)

Paapelo, täällä myös yksi puolentoistametrin hukkapätkä jolla masu kasvaa minnekkäs muualle kuin eteen töröttämään. Toki mulla masu on pienemmän tuntuinen kuin viime raskaudessa, liekö sitten pienempi vauveli kasvamassa vai mistä johtuu. Komea massu sulla=)

Mä olen kehitellyt itselleni pienen pelon siitä että en ehdi sairaalaan vaan lapsi syntyy matkalla. Eikä paniikkia helpottanut tämän päiväisessä lehdessä ollut juttu jossa naisen neljäs synnytys oli päättynyt autoon vain vartin ajomatkan jälkeen. Viimeksi oli kuitenkin nopeahko synnytys, kesto reilut 3 tuntia ja kipujen kanssa olisin pärjännyt kotona ties miten pitkään kun sairaalassakaan en halunnut muuta kuin ilokaasua, reilu tunti ehdittiin viimeksi olla sairaalassa ennenkuin poika syntyi. No täytyy vaan tajuta lähteä pikimmin kun tulee kipeitä ja säännöllisiä suppareita vaikkahan tekisi turhankin reissun jos supparit lopahtaa sairaalassa.

Siivouspäivän päätteeksi oli mukavaa käydä rentoutumassa poreammeessa ja katsella lasten riemua siellä. Nyt voisi kerätä herkkuja mukaan ja mennä hetkeksi töllön ääreen :p

äitsy ja Lauri 34+1 :heart:
 
Hope2009 ja Paapelo: ihanat massut teillä :heart:

Ihan pikaiseen omanapaisesti laitan tähän muutaman masukuvan eilen poksuneiden viikkojen kunniaksi 34+0 :heart: . Palaan kommentoimaan juttuja kun ehdin kunnolla koneelle =)







Hugis ja Papu 34+1







 
Hugis:
On sinulla timmin näköinen massu, kyllä kelpaa esitellä =)

Ei nämä supistelut lopu. :ashamed:
Harjoitustahan nämä vain, mutta kovenevat ja kovenevat intensivisyydeltään. Tiedättekö tunteen, kun jännitätte vaikkapa hauslihaksen niin kovaksi kuin vain saatte, kun sitä alkaa kiristämään tai mitä tahansa muuta lihasta?? Noh, saman kaltaiselta tuntuu täällä nämä kiristykset ja voima vain kasvaa, kipeätä ei siis silti tee, siis kuten OIKEASSA supistuksessa...kohdun suu kyllä repii, ei sen kummempaa..huoh |O

Hetki sitten kun repäisi oikein olantakaa tuolla alakerrassa, niin iski pieni paniikki, että apua jos tässä jostain hämärästä syystä tulisikin lähtö, että ei tänään kiitos. Mies kun on vikaa kertaa ulkona saunaillassa viettämässä ystävänsä 30v juhlia.
Oli hänen kaveri oikein tarkoituksella ajoittanut juhlat tähän päivään, jotta mies pääsisi mukaan, kun sitten ensiviikolla onkin jo minulla rv37.
Kaikista kommelluksista huolimatta kyllä päästin miehen tuonne, koska he ovat puhuneet tuosta päivästä kun täyttivät 20v ja kun niin huomaavaisesti vielä minunkin olotilaa oltiin ajateltu.

Miehelle soittelin tuossa, että kiristää ja kovaa...käski soittaa heti, jos jotain erilaisia tuntemuksia alkaa ilmaantua ja hän tulee kotiin...
Noh, tokkopa tässä mitään sellaista.

Ainoa, mikä tässä nyt kaiken kärvistelyn keskellä tuli sitten mieleen, niin pakko kai se on lannistua pessimismistäni huolimatta ja alkaa suunnitella sitä omaa sairaalakassia jo nyt kunnolla...eli ei muuta kuin listan tekoon ja etsiä joku nyssäkkä valmiiksi...

Ja vähän samat pelot on täälläkin tuon ehtimisen suhteen...vaikka esikko ei nyt mikään kiituri periaattessa ollut, niin en ehkä kovin pitkään tohdi säännöllisten ja voimistuvien supistuskipujen kanssa keikkua kotona. Vaikka sitten turha lähtö, niin hyvä se on luottaa vain omiin tuntemuksiin ja ehkä siihen miehen sanaankin. :D

Nyt taas pötköttämään sohvalle...vaikka supistelut tuntuukin kovemmilta makuulla, niin niitä tulee silti vähemmän kuin pystyssä.

Huomenna koetan repiä omanapa pölötykset taaemmas ja jutella muutakin, ellei sitten ole jotain tätä kovempaa kolotusta tms. :D :D

paapelo+poju+Deri 36+0
 
Paapelo: Kuulostaa aika huolestuttavalta nuo sun supistukset. Toivottavasti hellittäisivät nyt vielä viikoksi ainakin. Sittenhän se pieni sais jo tullakin, kun sulla on niin paljon viikkoja kasassa. Koita vaan levätä jos poika antaa.
 
Pitihän se vessareissun kylkiäisenä vielä tähän tulla :LOL:

alley:

kiitos kaunis...otan mahdollisimman löysin rantein ja poikakin oli niin ihana, jotta ensimmäistä kertaa ikinä, köllötti kanssani katsoen Nemoa...ei siis koskaan ikinä kuunaan ole tuota tehnyt. Oli oikein mukavaa köllötellä vain vierekkäin ja kummastella ja kikatella :D

Toivotaan tosiaan, että nämä nyt olisivat vaikka sitten vain esisoittoa johonkin tulevaisuuteen. Tosin eräshän synnytti ihan terveen ja hienosti voivan palleron rv36+5? muistaakseni. Mutta parempi olisi nyt vain toisen möllötellä rauhassa ainakin viikko. =)

Nyt öitä kaikille, jotka vielä kukkuu hereillä...tänä yönä nukunkin sohvalla ja katsoa möllötän telkkua, kunnes silmät menee väkisin kiinni...eli tunnin päästä :D

:wave:
 
[/b]Paapelo toivottavasti ei tule sulle lähtö vielä tänä yönä!

Mulla oli perjantai aamuna neuvola jossa todettiin vauvan olevan poikkittain mahassa, neuvolantäti epäili että napanuora on nyt liian lyhyt eikä vauva sen vuoksi pääse kääntymään, sanoi pistävänsä lähetteen synnytystapa arvioon ja kääntöyritykseen ensi viikolla. Mulle oli varattu vielä perjantai iltapäivälle ylimääräinen ultra jossa todetaan lopullisesti vauvan olevan poikittain mahassa. Tunti ennen ultraa mahassa alkoi hirveä pauke ja potkiminen mutta vauva on aina ollut kova liikkumaan... Kun pääsiin ultraan sitten niin sain kuulla vauvan pyörähtäneen tässä välissä oikeaan asentoon Kivaa =) nyt ei siis ole mitään hätää vaikka vauva syntyisikin jo vähän etukäteen.

Nyt on pakko lähtee nukkumaan että jaksaa taas huomenna siivota :whistle:
 
Heti aamusta omaanapaa..

Alkaa olla täys jo tätä raskautta. Yöt menee kipuillessa, mieskään ei saa nukuttua, kun valitan unissani.
Arki menee just just, kun 4 lapsista lähtee kouluun, eikä ole kuin tämä nuorin hoidettavana, mutta viikonloput ottaa voimille.
Lapset nahuaa ja riitelee, tottakai! Niinkuin tällaisessa porukassa aina, mutta jostain syystä en enää kestä kuunnella. Pinna kiristyy ihan joka asiasta, ja 3v uhmis tietenkin vielä lisää vettä myllyyn omalla kiukullaan.
Ei kelpaa viili ei murot ei mikään.. Peitto on väärin päin ja tyynyssäkin ihan väärä päälinen :headwall:

Anteeksi purkaus :ashamed:
 
Huomenta! :wave:

Hanne:
Voi miten hyviä uutisia. Nyt sitten peukut pystyyn, että ei keksi enään temppuilla massussa enempää =)

Marsupilami:
:hug:
Ei enään pitkälti aikaa..ehkä meno vähän rauhoittuu isompien osalta kun vaavi syntyy...ainakin toivoisin :hug:

ON:

Yö meni yllättävän hyvin. Monta kertaa tosin heräilin vessaan, mutta silti tuntuu ihan pirteältä olo. Mieskin tuli aikaisin, tai aikaisemmin kuin oletin puolen yön jälkeen jo ;)
Supistelut loppui joskus ennen 00.00 ja ne kohdun suun repäisyt hiukan sen jälkeen.
Nyt taas herättyä repäisyjä tulee hitusen, muttei mitään eiliseen verrattuna.
Eli hyvältä näyttää.

Koska ulkona sataa, niin pidetään röhnöpäivä...herkutellaan ja katsellaan leffoja :D

Hyvää sunnuntaita =)

paapelo+poju+Deri 36+1
 
Huomenta vaan kaikille..

Toivottavasti paapelo pysyt vielä hetken yhtenä kappaleena, että pikkuinen luokitellaan täysiaikaiseksi. Tuntuu että kaikilla muilla on kovastikin jo supistuksia ja kaiken maailman muita tuntemuksia, mutta täällä ei ole muutakuin että selkä on vaan ihan rikki ettei mitään pysty tekemään. Mutta voihan se ollakin että kun supparit alkavat niin sitten on menoa, ihan samalla tavalla kuin pojastakin...

Mun mielestä ne ei multa edes kysynyt ekassa synnytyksessä mistään peräruiskeista ja mahan toimimisesta, tai sitten olen vaan unohtanut sen asian mikä on hyvinkin mahdollista.

Ihania massuja teillä :) Pitäisi varmaan itsekin kuvailla mutta sekin on vaan jotenkin jäänyt enkä ole ainuttakaan masukuvaa tästä raskaudesta saanut otettua :ashamed:

Ja täällä on yksi kamala yö takana. Hyvää asentoa ei sitten löydy millään ja on järjettömän kuuma. Mies meinasi nuijanukutuksen mulle antaa kun pyörin ja puhisen niin ettei hän saanut nukuttua. Mutta nyt vähän syömään aamupalaa, jos siitä tulisi parempi mieli... :D
 
himpsuli:

enköhän minä pysy..nämä on taatusti vain tulleet kiusaamaan minua tekemättä kuitenkaan mitään konkreettista ;)
Sen näkee toki sitten keskiviikkona lääkärissä miten on asian laita.
Keskiviikon lääkärin jälkeen sitten uskallan aloittaa vattuteen juomisen.

Että osaa ramasta kyllä tuo ilma...vaikkei mitään ole tarkoitus tehdäkkään, niin onhan tuo tylsän näköistä.

Se on sitten virallisesti syksy...katselin eilen kun parvi tolkulla hanhia lensi poijes. Lehdetkin näyttää kellastuneen hirveästi yön aikana...ehkä sitä voisi mennä uudestaan sinne sieni mettään ensiviikolla. Luulisi näiden ilmojen jälkeen tattia törröttävän mättäillä :D :D
 
Sateista sunnuntaita pyöriäiset :wave:

Me käytiin miehen kanssa eilen ns. synnytysvalmennuksessa, joka tosiaan koskee koko keski-suomen aluetta, ei se niinkään valminnusta ollut sellainen n.2 tunnin infotilaisuus K-SKS toimintatavoista, eli istuttiin vaan koulutustilassa eikä ees päästy synnytyssalissa käymään mitä kyllä kovasti odotin |O

Nyt se on lähdettävä tuonne sateeseen tarpomaan koirulin kanssa :p

NaNa84 ja Hilma 33+0 *POKS* :heart: :heart: :heart:
 
Hanne Mukava kuulla, että vauva oli kääntynyt. Toivottavasti nyt pysyykin pää alaspäin.

Paapelo Oletpa joutunut kärsimään. Toivottavasti vielä ensi viikkoon asti pysyt yhtenäisenä. Silloin sulla tuleekin jo viikot täyteen täysiaikaisuuteen.

Himpsuli Mulla on vähän sama tilanne. Ei ole mitään supisteluita pahemmin tullut. Tai sitten en vain tunnista tai tiedä millaisia ne ovat. Selkä on tällä hetkellä ihan hyvässä kunnossa. Ainoa on että liitokset alkaa varmaan löystymään, kun häpyluu on välillä niin kipeä.

Luin vauvalehdestä kans sen kohtukuolemajutun. Oli kyl tosi surullinen tapaus. Niihin, kun ei aina löydetä syytä miksi niin käy.

Yöt olen toistaiseksi nukkunut kohtalaisen hyvin. Ei ole tarvinnut wc:ssä käydä edes joka ylö ja jos joutuu niin korkeintain vain kerran. Hyvän asennon löytäminen on välillä illalla vähän hankalaa, mut sitten kun sen löytää niin nukkuu aika hyvin. Liikkeet on nyt muuttuneet. Potkut ei ole enää niin teräviä, vaan sellaisia pehmeämpiä. Vasemmassa kyljessä tuntuu luultavasti käden liikkeet, kun vauva oikein työntää kättä läpi. Ensi viikolla olisi seuraava neuvola.

Nasuli08+MillaPetteri 34+3
 
Hanne, hienoa että vauva on kääntynyt =)
Upeat masut paapelo ja hugis :) Ja tuo mittari... :LOL:
voi paapeloa, mitä joudut kestämään :hug: Kyllä kuulostaa aika vahvasti siltä, ettei sun pienoisesi siellä masussa aio yli lasketun ajan olla =)
Marsupilamillekin tsemitykset! Omissakin oloissa ja jaksamisissa on tekemistä ja sitten muut lisää paineita, uskon et ottaa voimille. Mut vähiin käy, kyl me kestetään kun käydään täällä vähän puhkumassa välillä :D ;)

Mulle oli yllättävän kova paikka jäädä töistä pois! Vollotin sitä ja kaikkea muutakin siinä sivussa perjantaina. Kai tuli hetkeksi jotain rimakauhuakin. Mut olihan se kätevää sit itkeä kaikki mahdollinen, kun vauhtiin pääsin :LOL: Lauanataina kun heräsin, oli tosi hyvä mieli ja jotenkin sellainen olo, että nyt on kiva alkaa keskittyä loppuraskauteen, tehdä viimeiset valmistelut ihan rauhassa ja omien voimien mukaan. Jos nukun huonosti, otan päivän kevyemmin ja kun supistelee tms. lepään :)

Hei kissojen omistajat! Oletteko hankkineet kissasuojaa pinnasängyn päälle? Mun on varmaan ihan pakko hankkia sellainen, ei noi kissat pysy sieltä muuten pois. Toisaalta, hankin sen vasta sitten, kun näen, mahtuuko meidän pienempi kissa pinnojen välistä kulkemaan. Sänky ei ole vielä meillä kotona. Tuo kissa on niin pienikokoinen, kuin pentu. Luulinkin aikoinaan sen emoa yhdeksi pennuksi, kun menimme katsomaan tätä kasvattajan luo. Olikohan se Lastentarvike kun näin sellaisen suojan. Maksoi vaan aika maltaita, 79 euroa, joten en osta, jos ei ole todella tarpeen. Mutta itkuhälytin pitää sitten hankkia, jotta voin pitää makkarin oven kiinni kun vauva on nukkumassa. Tai miten te järjestätte tuon, ettei kissa häiritse nukkuvaa vauvaa?

Sain puolukkapiirakan uunista ulos, nyt alan tekemään broilerikiusausta :p Teen sen verran ison satsin, että riittäää osa pakastimeen sitten vauva-aikoja odottamaan.

Mukavaa sunnuntaita mamit :heart:
 
Huhhuu, kylläpäs taas kesti että sain tännekin kirjoitettua vaikka luettua tulee tosiaan päivittäin. Nyt on kyllä ollut ohjelmaa melkein ympäri vuorokauden, ei kyllä haittaa. Menee aika nopeasti tosin vieläkin vaan hurjalta tuntuu ajatus että kohta se on meidän vuoro.

Paapelolla ja Mutilaisella kyllä kuulostaa meno aika hurjalta. En kyllä usko että montaa viikkoa enään jouduttel odottelemaan ja onhan se ihme ellei kuun puolivälissä ala monella muullakin jo tapahtumaan.

Onnekkaat te jotka saatte nukuttua hyvin. En minäkään kyllä herää kuin kerran yössä mutta sen jälkeen en useimmiten saakaan enään unta. Eli kukonlaulun aikaa täällä ollaan jo partioimassa :)

Torstaina oli meillä sitten lääkäri. Paino eniten huoletti kun on taas makea eli Ikean Daimit maistuneet liian hyvin :ashamed:
Mutta tässäpä siis jotain, meillä ei paljoa mitata tai mittauksia ei mulle vaan kerrota
rv 34+3
paino: +250g/vko (yht. 7kg alusta)
RR: 110/80
Pissat: --
Tarjonta: RT
Syke: 140

Painoa on tullut kyllä kiitettävän vähän, mutta ei voi vielä huokaista helpotuksesta. Viimeksi kun tuli se 20kg ja seurauksena kauhea morkkis niin nyt on kyllä pakko päästä vähemmällä.

Seuraava lääkäri onkin sit 36+4 ja päästään ultraan. Kiva.

Nytpä huutaa pesukone eli sen pariin.

Nupsuliina ja Pikku-lisko 34+6
 

Yhteistyössä