Heips!
Yritän nyt ensin kommentoida jotakin, kun tuntuu että tämä pää harvenee päivä päivältä :ashamed:
Talvicille kiito taas uudesta pinosta, mun tiedot ovat oikein.
Vierailuajat sairaaloihin Jorviin ja Naistenklinikalle ei ainakaan vielä ole tullut muutoksia, luulisin että päivittävät aika pian sairaalan sivuille jos lähtevät rajoittamaan. Isällä ja sisaruksilla pidempi aika ja sit muille vierailla illalla lyhyempi aika. Kannattaa käydä katsomassa oman sairaalan sivuilta ajat...
Vesipullo sairaalaan Mulla oli kova jano, mut sain sairaalan puolesta kannun lainaan niin ettei tarvinnut koko ajan hakea lasiin lisää...
Esikoisen hoito synnytyksen ajaksi meillä on noin kymmenen eri suunnitelmaa, riippuen siitä milloin tämä lähtee syntymään. Just mietin että pitää alkaa laittaa paperille tätä ylös+yhteystietoja koska nämä tiedät on vaan mun päässä... Olen hieman suunnitellut lähteväni viikonloppuna niin isovanhemmat olisi käytettävissä, nämähän ovat sellaisia hommia että ovat helposti suunniteltavissa
No olen ajatellut että kahden viikon päästä pe kun viikkoja on 37+5 niin sitten loppuu tämä hiljaiselo ja vauva saapi tupsahtaa... Ellei tämä ole sitten niin itsepäinen kaveri että haluaa nyt ulos kun ei sais ja sit kun sais niin ei tulekaan. Yhdelle tutulle kävi niin
Heketsi silloin kun alkaa ponnistamaan niin sieltä päästä tulee helposti ulos kaikki mahdollinen eli siksi monesti annetaan peräruiske, jotta saataisiin hieman "siistimpi" synnytys. Mua itseä toi kans inhotti esikoista odottaessa ja siksi kun asiasta kysyttiin niin otin mielummin sen peräruiskeen. Ja vaikka maha oli toiminut ahkerasti niin kyllä siellä silti oli tyhjennettävää
Minä vielä täällä yhtenä kappaleena, mutta olo on järkyttävän huono
Tuntuu että nämä supistelut vaan lisääntyy päivä päivältä ja vauva painaa ihan hirmuisella voimalla itseään alaspäin... Tuntuu että yritän olla jalat ristissä täällä seuraavat 1,5vko jotta päästäisiin sinne täysiaikaisuuteen...
Muutenkin kolmatta päivää tosi huono olo koko ajan
En tiedä johtuuko se näistä kaikista kivuista ja supisteluista... Eniten nyt pelottaa, kun viikko sitten alkoi turvotus ja pikku hiljaa verenpaine hilaamaan itseään ylöspäin, ettei johdu siitä
Esikoisestahan jouduin sisään sairaalaan juurikin näiden oireiden takia viikolla 36, raskausmyrkystyshän se silloin oli... Ja olo oli järkyttävän kipeä
Tällä viikolla on taas tullut uutisia, jos jonkinnäköisiä... Alkuviikosta sain tietää että maksa-arvot ovat taas laskusuhdanteessa =)
Samalla puhelulla selvisi, että kovasti minun toivottaisiin synnyttävän Naistenklinikalla, koska haluaisivat edelleen sen koepalan mun maksasta. Sitähän ei silloin otettu, kun arvot kääntyivät laskuun ja riskit arvioitiin hyötyä suuremmaksi raskausaikana. Nyt sitten suunnitelma on, että jos jostain syystä tämä menisi sektioon niin otettaisiin sitten samalla. Ja sitä koeapalaa ei pystytä ottamaan kuin Naistenklinikalla eli siihen nähden Jorvi olisi pois suljettu vaihtoehto. Mutta toki sitä synnytysruuhkaa on povattu tälle syksylle, joten voipi olla että mennään sinne missä on tilaa
Käytiin kuitenkin Jorviin tutustumassa, koska mistäs tosiaan tietää tilannetta mihin mennään... Ja toisaalta oli mukava palautella mieliin mitä kaikkea synnytys ja sen jälkeiset päivät tuo tullessaan... Ja liityn kerhoon eli tunnustan itseni porukan raihnaisemmaksi odottajaksi! Viimeksi oli ihan sama juttu, vaikka monet olivat paljon pidemmällä... Naistenklinikana tutustuminen jää väliin kun olisin saanut ajan vasta syyskun lopulle ja olettaisin että olen jo siihen mennessä synnyttänyt. Mutta siellä on tutummat paikat, kun tuo esikoinen on siellä saatettu maailmaan...
Neuvolassa eilen ihmeteltiin tätä yhtäkkiä alkanutta turvotusta ja verenpaineen nousua :/ Sainkin mukaani niitä pissatikkuja, kotona mulla on oma verenpainemittari. Niillä nyt sitten seurataan tilannetta aika tarkkaan, raskausmyrkytyshän saattaa edetä aika nopeastikin...
Kyselin muuten siitä sairaalaan menosta, jos vedet menee ja vauva ei ole laskeutunut. Nykyisin ohje on, että makuuasennossa voi mennä sairaalaan eli periaatteessa omalla autolla, jos siitä saa penkin tarpeeksi alas. Mun kohdalla luultavimmin pitää tilata ambulanssi, koska edellinen synnytys oli nopea ja saattaa olla pelko siitä että vauva syntyy matkalle... Jännä juttu kun nämä meikäläisen vauvat ei laskeudu...
Mutta nyt tämä lähtee lepäilemään, sen verran tiheään taas supistelee ja esikoinenkin pitkästä aikaa nukkuu päikkäreitä...
Tsemppiä taas kaikille päiviin!
Mutilainen ja Torsti 35+5