***Lokakuun lutuset kesäkuussa!***

Popcorn2: mulla on toi anitan babybelt, auttaa kävelemisessä ja ulos mennessä se on pakko olla muute itkettää... Se kipu on lähinnä alaselässä mut heijastaa reisillenja koko selkään.. Mähän en töissä ookkaan vaan kotona ton lapsukaisen kans mut koska se ei kävele vielä nii sitä joutuu kantamaan aika paljon. Sisällä oon kyllä antanu konttaa perässä kun tulee jo kutsusta. Tosiaan siis kun nassikka heräilee öisin edelleen nii joudun aina nousemaan istumaan tai seisomaan saakka et saan kääpiön takas unimaailmaan. Nyt on yösyömisten lopetus menossa ja hän itse olis sitä mieltä et pitäis jatkaa eikä lopettaa mut on nii turhaa souvaamista halee aina maito kaapista et helpompaa tapella yöllä nukkumisesta sit.

Se lampaanrasva, lansinoh olikoha se nimi on semmonen mitä voi käyttää sit imetyksen aikana myös. Ja ehdottomasti on kyllä rahansa arvonen et suosittelen kyllä ostamaan. :) maksaa enemmän mut on toimiva.

Pitää selvittää tota akupunktio juttua. Pelkään tosin vähän neuloja nii ei ajatuksena oo kovin houkuttava ;D

Omaan napaan ei muuta ku selkä särkyä ja pään särkyy sitä kautta... Nii ja väsymystä kans iha järkysti.. :eek: jospa tää tästä. Nyt on alettava koti hommiin viel ku tuo napero nukkuu. Sitähä se ek kauaa tee enää nykysin päivällä..

Addoda ja neiti Snadi <3 22+5

On varmaan raskasta tollasen selän kanssa ja pienen lapsen kanssa. :/ Ei ole helppoa varmastikkaan. Itselläni ei onneks oo kotioloissa juurikaan nostelua tai muutakaan, kun voin heivata ne miehen niskoille. Kyyristely on kans yks hirvitys. Piti ostaa uudet kengät, ettei tarvi kyyristellä kenkien kanssa. Hyvä ku sukkiakaan saa jalkaan.
Oliks sulla esikoista odottaessa myös selkäkipua? Oon miettiny paljon, että miten tulevaisuudessa pärjäisin, jos selkä tulee toisessaki raskaudessa tälläseksi ja sillon sattuis olemaan pieni lapsi.. Vaikka joka raskaus on yksilöllinen, mutta kuitenkin.

Juu, se rasva oli just tota lansinohia, mitä neuvolatäti suositteli ja anto pari testipakettia. Sano, että Prismasta saa vähän halvemmalla ostettua. Toivotaan, että on kehujensa arvonen ja toimii mulla, sillä verta valuvat nännit ei kuulosta kovin kivalta.. Ja miettii sitä, miten ne sit oireilee imetyksessä, jos nyt jo tollaset.. Voi apua!

Popcorn2 ja vaavirv 22+0

Popcorn: mä olen käyttänyt Lansinolia aina ne ensimmäiset imetysviikot ja se on auttanut. Nyt kuopuksen kanssa aloitinkin käytön jo pari viikkoa ennen laskettua aikaa ns vahvistamaan nännin ihoa ja kappas vaan, toimi niin hyvin ettei nännit tulleet yhtään kipeäksi imetyksestä.

Tähtitomu Hienoja näkymiä ultrassa :)

Malttamaton Kiitos vinkistä, pitää muistaa tuo rasvailu jo pari viikkoa ennen kun viimeksi ekat viikot olivat kovin kivuliaita kun iho meni rikki. Tosin vauva ei ollut moksiskaan rintakumistakaan niin sellaisiakin pitää muistaa ostaa.

Popcorn kannattaa myös miettiä kestoliivinsuojia. Ne eivät ainakaan pahenna iho oireita jos vaihtaa niin ettei pidä märkiä.

Kääk! Yöllä alko tiputteleen verta.... Kohta lääkäriin tarkistukseen. Huhhuh, kun pelottaa. Viikot aika tasan alkaa olla sitä, kun aiemmin raskaus loppui siihen, et sikiö oli menehtynyt kohtuuun :( No nyt tuolla ollaan ainakin hengissä, kun potkut tuntuu, mut onhan säikäyttävää. Toivon, et veri tulee kohdunnipukassa olevasta polyypistä, kun lääkäri siel viimeks sellasen bongas. Alkoi siis yhdynnästä tuo verenvuoto.

Keskiviikkona oli neuvolassa kaikki ok. Hemoglobiini tosin alhainen 108, et rautaa on haettu. Painoa oli tullu 300 g viikossa. Verenpaineet 111/74, kotona aina matalammat vielä tuosta ;)

Palailen asiaan, kun oon käyny tuolla lääkärissä. Onneks on sellanen tarkka lääkäri, et laittaa herkästi lisätutkimuksiin, jos vähänkin on tarvetta. Perjantai ja la-su yönä mies ois lähössä reissuun puoleksitoista viikoksi.

Elli ja Nilleliini 19+1

Elli- Voi ei. Varmasti huoli heräsi. En voi edes kuvitella. Onneksi pääset heti lisätutkimuksiin. Toivottavasti kaikki on hyvin! Paljon voimia!

Kiitos nänni-vinkeistä niitä antaville! Ehkä näillä vinkeillä pärjään raskauden loppuun ja toivottavasti toi voide vahvistaa nännit imetystä varten. :)

Niin ja pakko hehkuttaa, kun eilen "valitin", etten oo tuntenut itse liikkeitä ulospäin, vaikka neuvolatäti tunsi eilen. Kärkyin eilen sit kunnolla, ja sieltähän ne potkut sit lopulta tuntu omiin käsiini ja miehenikin pääsi tämän kokemaan monta kertaa. <3 Pienestä ihmisen mieli muuttuu iloiseksi. <3

Popcorn2 ja vaavi rv 22+1

• Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Elli voimia! Mä niin tiedän ton kauhun tunteen! Toivotaan että kyseessä olisi vaikka limakalvoärsytys!
Tähtitomu ihanaa että ru:ssa kaikki hyvin!
Nenäpäässä kyllä se maha sieltä tulee jossain vaiheessa. Nauti oireettomasta raskaudesta. Sehän on vaan ihanaa että voi tehdä kaikkea raskauden aikana.

Meillä oli toissa päivänä Rakenneultra. Kaikki hyvin. Kolme 400grammaista vauvaa siellä masussa potki :).

Uusiäippä ja jäbät x3 21+6

Lääkäri tutki ja määräs vuodelepoon, ei sais nyt nousta ku syömään ja vessaan:/
Kohdunsuu oli pehmeä, eikä ihan kunnolla kiinni... Maanantaina taas lääkäriin, sit varmaan ultrataan kans.

Viikonloppu kolkuttelee ovella :)

Onko kellään muilla olo huonontunut nyt, kun on ollut lämpimiä päiviä? Onko turvotusta? Tuntuu kun oma olo ois huonontunut. Tänäänkin töissä oksentanut :(. Pitääköhän soittaa terkalle. Kuitenkin neuvolassa viikolla oli kaikki kunnossa. Tuntuu että väsyttää kokoajan.
Se siitä omanapaisuudesta.
Hui Elli, toivottavasti kaikki menee levolla ohitse, kuulostaa melko hurjalta. Paljon voimia!
Lukeeko kukaan muuten noita aikasempia ryhmiä ja niiden synnytystarinoita. Musta on ihana lukea ja melkein jo toivon että itekin ois jo niin pitkällä.
Nyt menen vatsan viereen köllöttään.....

Elli, voimia! Pidetään peukut pystyssä, että paikat pysyis kiinni vielä monta viikkoa. Vaikkakin sitten lepäilyn uhalla <3

Tähtitomu, onnea hyvistä ultrakuulumisista :) taitaa teillekin poika tulla, kun noin auliisti aarteitansa esittelee :D

korventyttö, mustakin tuntuu, että tää kuumuus vie kaikki voimat. Liikkuminenkin tuntuu raskaalta ja väsymys painaa päälle vaikka hyviä yöunia onkin saanut nukkua. Ja myös minä käyn lukemassa noita pinoja missä osa on jo loppusuoralla ja synnyttäneitä, mäki haluisin jo <3

Onko kellään tullut tässä vaiheessa tissikipuja? Huomasin eilen että vasen rinta on kipeä. Pienikin kosketus sattuu, hölskyminen sattuu ym. Ei punoita, vaikka tuntuu aika samalta kun rintatulehduksessa. Ei kai sellanen voi jo tulla? Kyllä ärsyttää kun koko ajan joko käsi tai esikoinen huitaisee ja sattuu niin kamalasti. Ens viikolla on neuvola ja täytyykin sieltä kysellä jos jatkuu kipu.

Huomenna lähdetäänkin miehen ja tuttavapariskunnan kanssa mökille saunomaan, uimaan ja grillaamaan. Taapero jää mummin hellään huomaan ja ollaankin vuorokausi erossa meidän pikkuisesta :)

Hyvää viikonloppua! Willarose&poikanen rv21+1

Tähtitomu ihanaa että ultra on mennyt hyvin ja hieno pippeli kuva! :LOL:

Elli- hirmuisesti voimia sulle makoiluun, toivotaan että pikkuinen pysyy sisällä mahdollisimman pitkään!

Kyllä tämä aika menee loppujen lopuksi aika nopeaa, viikot vierii ja maha senkun kasvaa<3
Mielessä pyörii turhan usein kauhukuvia siitä, mitä kaikkea voi tapahtua, mutta pakko yrittää pitää pää kylmänä ja mieli positiivisena, eihän tästä muuten tule mitään. toistaiseksi itsellä on kyllä kaikki tosi hyvin mennyt, ei ole paljon valittamisen aiheita ja olo on hyvä :)

Pipa88 ja poika-papu 21+0

Hei!

Mahtuuko mukaan vielä yksi odottaja? Olen seurannut keskustelua alusta asti, mutta nyt vasta uskallan tulla mukaan, rakenneultran jälkeen.

Olemme olleet lapsettomuushoidoissa nelisen vuotta, 2.ivf:stä saimme vuonna 2011 pojan ja nyt odotan 3 ivf:stä toista. Pelko perseessä ollut koko ajan, koska tämä oli meidän viimeinen hoito julkisella ja mies ei ollut suostuvainen yksityiselle.

Raskaus on sujunut hyvin. Olen äitipolin seurannassa, koska minulla on vain yksi toimiva munuainen.

Rivi olisi:

18.10.2014
tuulia84 / 30 / 2 / kaks

Elli: Tsemppiä hurjasti ja toivottavasti pikkutyyppi pysyy masussa vielä pitkään!

tuulia84: tervetuloa porukkaan :)

Täällä on päästy yli pahimmasta tunteiden myllerryksestä ja odotetaan jo innolla seuraavaa ultraa, joka on tosiaan sikiöntutkimusyksikössä ensi perjantaina. Olen asennoitunut, että jonkinlainen halkio varmasti löytyy, mutta se ei onneksi maata kaada. Enemmän jännittää tietenkin muut syndroomat ja oireyhtymät, jotka voivat olla halkioon liittyen liitännäisenä. Uskon kuitenkin, että niihin liittyen olisi viitettä löytynyt jo aikaisemmin. Meillä kuitenkin oli yhdistelmäseulan tulos pienin mahdollinen ja muuten poika todettu terveeksi ultrassa. Perjantaina ollaan varmasti hurjan paljon viisaampia :)

Masu on tällä viikolla ottanut kunnon kasvuspurtin ja muuttunut hurjan paljon pallommaksi ja noussut ylemmäs. Huomaan silitteleväni sitä hurjasti ja olen alkanut jo lauleskelemaankin pienelle. Tällä hetkellä suosikki on pienet sammakot, koska sen sanat osaan :D Oletteko muut yrittäneet ottaa kontakia pieneen tällä tavoin?

Tällä viikolla olen huomannut, että Hessulla alkaa jo olemaan tietynlainen "rytmi". Päivä alkaa aamuisin kun herään ja sitten otetaan pieni potkuttelu matsi kun vielä makoilen sängyssä. Sitten kun nousen hän rauhoittuu ja tuntuu herävän uudelleen joskus aamupäivällä ja saattaa pitempiä aikoja jumppailla masussa. Vähän jälkeen lounaan jälkeen laitetaan unille ja illan suussa sitten aloitetaan kunnon meno masussa. Masu jo hytkyy kun vauhti käy kovaksi, sen verran napakoita ja energisia on harjoitukset. Ennen nukkumaan menoani Hessu sitten jo rauhottuu ja saan ilman häirintää laittaa unille. Kelpokaveri siis tämä meidän pieni reikähuuli :heart:

Loppuun vielä vähän tuoretta masukuvaa tältä aamulta:

katso liitettä 19598

Beanna & Hessu 21+0

Viimeksi muokattu:
Popcorn2, joo oli mulla esikoisestaki selkä hajalla, ei tosin näin pahasti ku nyt ja tähän päälle tulee tuon sektio arven kipuilut joten viikonloppusin oon aika väsyny kun on eka
Ma-pe ravannu muksun perässä.

Alotettiin naperon kans tehoulkoilut, kääpiöstä huomaa kuinka se on vaikuttanu. Loppui yölliset ölinöimiset ja on nyt parina yönä nukkunuki tosi hyvin viime aikasiin tunnin pätkiin verraten. :)
Snadi riehuaa omiaan pötsissä. Millo mitäki pöhertää, välillä potkunyrkkeilyy, välillä iha potkimista. :) ootelen intopiukeena jo et pääsis synnytystapa arviointiin, hippasen on ehkä aikaa moiseen ;) mut ku siel selviää et jos läne leikkaa tän ulos nii saan tietää synttäripäivänki ja tiedän mihin mennessä nimi pitää olla lyötynä lukkoon! ;) meinaan nimetä neitokaisen esikoisen syntymäpäivänä. Ei tarvii erikseen pitää juhlia sitten. Edellyttäen vaan että ne tosiaan leikkelee tön ulos, en haluu sitä samaa kärsimysnäytelmää enää kokea. :)

Ainii !

Malttamaton, kiitos tissi vinkistä. Mietin täs kauhulla sitä kipua mut taidan ottaa lassin (lansinohin) käyttöön reippaasti ennen synnytystä. Aattelin väkisin vaikka saada sen toimimaan... Korvikkeet käy aika kalliiks ja meillä päin ainaki myydään typerissä pakkauksissa. :)

Poksis 23+0 ! <3

Addoda & Neiti Snadi <3

• Tykkää
Reactions: Madde84
Huh onpa vierähtänyt aikaa edellisestä viestistä, kauheasti olette ehtinyt jutella!

Elli-, tsemppiä nyt lepäilemiseen! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja pikkutyyppi pysyttelee vielä pitkään masun suojissa! <3

Addodalle jaksamisia selän kanssa, kuulostaa kyllä hurjalta tuollainen! :/

Tervetuloa joukkoon vain tuulia! :)

Tuo beannan Hessun rytmi kuulostaa kyllä ihanalta, äitiystävälliseltä! :heart: Kelpaisi kyllä tällekin suunnalle. Taitaa Vili olla tulossa isäänsä, mokomakin yökyöpeli! Päivälläkin kyllä jumppaillaan, mutta aika maltillisella voimalla. Kunnolla sitten vasta illalla, kun on itse päässyt jo petiin. Eikä se edes riitä, jumpat alkaa vasta, kun on pistänyt kirjan syrjään ja on oikeissa alkaa nukkua. :D Ei tule nukahtamisesta mitään, maha vaan hytkyy. Toinen mahtava jumppahetki on 5-6 aikaan aamulla, monesti tullut herättyä siihen. Mutta ihanahan tuo mokoma silti on! :heart:
Tuntuu, että sitä vaan kiintyy pieneen päivä päivältä enemmän. Masua tulee siliteltyä, tulee juteltua ja laulettua paljon enemmän kuin ennen. Välillä tuntuu, että Vili jopa "juttelee" takaisin potkuttelemalla silittelyn tai lauleskelun päätteeksi. :heart:

(.) Torstaina tuli käytyä neuvolassa. Hb oli tippunut 136>115, verenpaineet oli laskenut hiukkasen ja pissa oli puhdas. Sf 20cm. Sitä mitatessa onnistui nlatäti Vilin herättämään, joka ei kovinkaan innoissaan moisesta ollut. Alkoi sellanen riehuminen ettei sydänäänistä meinannut kuulla yhtään mitään, kun oli koko ajan jalka anturissa. :D Tätikin naureskeli, että nyt meni pojalla unet pilalle. Lopulta hetki kuitenkin saatiin kuunneltua jumpsuttelua, siellä se sydän sykki taas 160. "Tyttösykkeet" ei todella kertonut tästä vekkulista mitään!
Kun täti kyseli vointia, kerroin kivuista ja supistuksista. Ja pääsi multa itkukin. Sain akuuttiajan nlalääkärille perjantaille, joka kirjoitti kaksi viikkoa saikkua, paikat oli kuitenkin edelleen kiinni ja kanavaa pitkästi jäljellä. Nyt sitten lepäilen ja nautiskelen kesästä rauhakseen. Saa nähdä, miten tää työkunto tästä paranee, epäilyttää, mutta ehkä levolla helpottaisi ja pääsisi taas töihin!

senya ja Vili 23+4

Viimeksi muokattu:
beannalle: kovasti tsemppiä perjantain odotteluun!

senya: nyt otat vaan iisisti ja lepäilet! mä jäin viime raskaudessa sairaslomalle jo rv 16 ja olinkin koko loppuraskauden saikulla.

viisi viikkoa töitä jäljellä ja sitten alkaisi neljän viikon kesäloma. sinne asti jos voisin olla töissä, niin olisi ensimmäinen etappi täytetty. tämä raskaus on ollu kyllä huomattavasti helpompi kuin edellinen.

tuulia84 & 21+2

Tuulia84 tervetuloa mukaan

Nyt vihdoin alkoi odotettu viikko ja ultra on perjantaina. Jännittää ja pelottaa onko kaikki kunnossa vaikka mitään syytä epäilyille ei ole. Vasta puolessä välissä ollaan, mutta toisaalta työviikkoja on tosi vähän jäljellä kun kesälomaakin on tässä tiedossa.

tuulia84 tervetuloa mukaan! :)

Vauvan potkut ovat alkaneet tuntua jo kovempina, välillä olen huomannut kuinka vatsa kovettuu selkeästi oikealta puolelta. Liikkeetkin tuntuvat oikealla puolella. Luulisi, että kohtu olisi jo levennyt enemmän myös vasemmalle puolelle, toivottavasti niin tapahtuu pian..
Maha näyttää kyllä ulospäin normaalisti kasvaneelta ulkopuolisen silmin, mutta itse kyllä huomaan, että se on oikealta puolelta vähän enemmän koholla. Hieman huolettaa, mutta ei nyt hirveästi, kun tiedän syyt tähän, eikä kipuja eikä tukalaa oloa kuitenkaan ole.
Harmittaa kyllä, kun ei ole oikein kunnon tietoa luottavissa tästä rakennepoikkeavuudesta, luulisi että olisi enemmän, kun lääkäri sanoi että jopa noin yhdellä prosentilla naisista on jotain tämän tapaista, mutta luultavasti vain noin 0,1 prosentilla tai vähemmällä on juuri tämä. Kaksiosaiset kohdut ovat yleisempiä.

Mietityttää töissä jaksaminen ensi kuussa, mutta sen näkee sitten..:) Eilen imurointi otti kyllä voimille tavallista enemmän. Tämä lomailu on muuten kyllä nyt erittäin ihanaa ja rentouttavaa..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Pipa88 21+3

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä