***Lokakuun lutuset kesäkuussa!***

la / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

25.09.
malttamaton / 33 / 4. / ls / Tyttölupaus

28.09.
Sunniva / 24 / 3. / pkks / Tyttölupaus
dolly04 / 29 / 2. / kos / Poikalupaus

1.10.
senya / 21 / 1. / js / Poikalupaus
venetsia / 28 / tays / kaksoset /

2.10.
-inna- / 19 / 1. / sas / Tyttölupaus
kasenja / 37 / 1. / -

4.10.
addoda / 24 / 2. / hys / Tyttölupaus
iita_82 / 31 / 2. / kys

5.10.
jayy / 19 / 1. / nkl / Poikalupaus

6.10.
lullaby89 / 25 / 1. / k-sks / Tyttölupaus

7.10.
emma77 / 36 / 2. / -
korventyttö / - / 3. / tays
cubula / -/ 1. / - /

9.10.
popcorn2 / 24 / 1. / -

10.10.
chocolatebox / 40 / 2. / nkl / Poikalupaus

11.10.
#exec / 30 / 1. / kos

12.10.
ntikesäheinä / 30 / 1. / hys / Tyttölupaus
Vilja85 / 28 / 1. / - / Poikalupaus

13.10.
ninni12345 / 30 / 2. / ls
tähtitomu / - /1. / tays / Poikalupaus

14.10.
ankkurinappi / 31 / 1. / kys / Tyttölupaus


15.10.
uusiäippä78 / 35 / 2. 3. & 4. / Poikalupaus x3

16.10.
luckygirl / 34 / 2. / jorvi / Poikalupaus
willarose / 24 / 2. / hys / Poikalupaus

17.10.
pipa88 / 26 / 1. / oys / Poikalupaus

18.10
beanna/ 27 / 1. / jorvi / Poikalupaus
tuulia84 / 30 / 2 / kaks /

19.10
Bola74 / 39 / 3. / seks / Poikalupaus

20.10.
koruharakka / 30 / 2. / -

21.10
Jisu / 33 / 3. / Oys / ??

23.10.
koiruuZ / 33 / 2. / ps

28.10.
Mustikkasuu / 38 / 3. / ps / Tyttölupaus

29.10.
jebatu / 33 / 1. / k-hks / Poikalupaus
Rássi / 25 v. / 1. / KYS/ Tyttölupaus

30.10.
nenäpäässä / 30 / 2. Ja 3. / Tyttölupaukset x 2
Elli- / 38 / 4. / k-hks / Tyttölupaus

synnytyssairaaloiden lyhenteet :
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
senya: tässä sulle esimerkiksi kuva meidän esikoisen 4D-kuvasta, joka otettu Felicitaksessa. Tästä kuitenkin yli 6 vuotta, nyt laitteet menneet huimasti eteenpäin. Kuopuksen 4D kuvat alimmaisena ja silloin käytiin Femedassa, ultralaitteisiin on tullut realistinen valaistus ym eli ei enää mustavalkoinen. Mutta myöhemmillä viikoilla käyty käynti musta realistisempi ja tosiaan vastaanottoaika 45min eli saatiin kyllä piiiitkä dvd mukaan.

4D rv 26+5


ja neiti 1vrk, aika selvästi saman näköinen?


4D kuopuksesta, joka otettu 21+?, että saatiin vielä kela-korvaus ja oli edullisempi niin on aika laiha poitsu vielä vaikka syntyessään 4260g


Ja muutaman päivän ikäisenä:
 
Viimeksi muokattu:
Ihania kuvia malttamaton :heart:

Uusiäippä; kiitos! Itse olen kyllä ihmetellyt, että miten tämä maha kasvaa näin hitaasti, ottaen huomioon, että siellä kuitenkin kaksi asukkia majailee...huolissaankin ollut välillä, mutta lääkäri sanoi, että suotta, kun ultrissa molemmilla näyttää kaikki olevan kunnossa. Noita harjoitussupistuksia ei tule liikkuessa, mikä on hyvä juttu. Sitähän se lääkärikin ensimmäisenä kysyi. Supistukset tulevat levossa, esim. sängyllä maatessa tai saunan lauteilla istuessa. Treenaamisesta ei ole siis haittaa ollut, päinvastoin. Pyöräilykelit olleet mahtavat, joten pyöräiltyä ja lenkkeiltyä on tullut aika paljon nyt salitreenin ohella. Ihan niin pitkään ajattelin liikkua ja urheilla, kuin vain mahdollista! Kohdunkasvukivut...ei mitenkään älyttömän kivuliasta ole ollut. Helpommalla olen päässyt, kuin mitä olen ajatellut. Välillä "vihloo" jostain tuolta, muttei nekin menevät sitten ohi nopeasti.

Kohdunkaulan pituus oli viimeisimmässä tutkimuksessa >4cm, joten ei huolta. Kiinteä ja kiinni. Toivottavasti loppuun saakka! Esikoisestakin muistaakseni näitä harkkareita alkoi tulla säännöllisen epäsäännöllisesti ennen puoltaväliä raskautta, mutta ihan loppuun saakka sekin raskaus mentiin :)

Ai niin, joku olikin aiemmin kehunut tuota kotidoppleria ja minäkin sellaisen hankin "muuten vain". Onhan noita sydänääniä hauska kuunnella ja yrittää arvailla, että missä kumpainenkin vauveli pötköttelee. Jotenkin vaikea uskoa, että tuolla mahassa köllii kaksi * n. 20cm pikkutyyppiä...vaikka sitten iltaisin, kun potkuralli alkaa, niin ei sitä ole enää yhtään vaikea uskoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos hienosta uudesta pinosta :)

Täällä poksui eilen 20+0, jotenkin on olo kuin puulla päähän lyöty. Nyt ollaan jo raskauden "loppupuolella". Tiistaina on rakenneultra ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Vähän alkaa jo pelot nousemaan pintaan, mitä jos kaikki ei olisikaan hyvin. Toisaalta taas on varma mieli kun kaikki on tähänkin asti ollut hyvin ja Hessu jo kovasti möngertää masussa. Eilen oltiin miehen kanssa katsomassa standuppia ja pikkuinen selkeesti tykkäsi kun potkutteli oikein urakalla naurun remakoiden mukana ? Mulla on tosi vahva poikaolo, saas nähdä miten pitää paikkansa!

Hankintoja ollaan jo pikku hiljaa alettu tekemään, ollaan pyritty siihen että niin paljon kun mahdollista hankittaisiin käytettynä. Tähän mennessä se onkin sujunut, ainoa "kalliimpi" uutena tehty hankinta on ollut Nabby-itkuhälytin koska haluttiin sellainen missä vastapuolena toimii kännykkä ja tuo vaikutti pätevältä. Oli myös alennuksessa silloin joten hinta ei ollut ihan niin karmea :)

Olikos täällä monella ultra ensi viikolla? Aiotteko kysyä sukupuolta? Me ajateltiin kyllä kysyä jos pieni vaan suostuu haarojaan esittelemään. Ajattelin jo että syön jotain sokerista ennen sitä jotta Hessu on energisellä tuulella :D

beanna ja Hessu 20+1
 
Ihania kuvia, ja kiitos paljon malttamaton! :heart:

Minäkin olen tuota beannan mainitsemaa Nabby -itkuhälytintä katsellut ja eiköhän sellainen vielä hankitakin! Pitäisi tosiaan kyllä niitä alennuksia tarkkailla, vekottimella kun muuten on aika paljon hintaa. :/

Tsempit kaikille, joilla ultrat nyt edessä! :heart:

senya 22+4
 
Mekin hankittiin Nabbyyn juuri tuo lisäsovellus koska esimerkiksi toi lämpötilan seuraaminen vaikutti hyvältä idealta. Toivottavasti ollaan samaa mieltä vielä talvella että kyseessä on hyvä ostos. Kiva kuulla että on vaikuttanut ihan käytössäkin pätevältä :)

Muoks. Ensimmäiset masukuvat myös tänne, tässä olisi Hessun yksiö mallia 20+1. Onko teille veikkauksia, olisiko Hessu tyttö vai poika kuvien perusteella?

katso liitettä 19589katso liitettä 19588
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nenäpäässä
Tsaukkelis !

Pääsen taas pitkästä aikaa kirjottelee teilleki tänne, tuo pieni mies pitää kovin kiireisenä mua noiden liikkuma opiskelujensa kanssa ja kauheesti kaikki kiinnostaa. Päiväunetki alkaa jäämään max 2krt päivässä rai yhet pitkät. Illalla onneks nukahtaa vielä joskus jo 19-20 välillä. Joskus aiemminki. :)

Mutta tuo pieni ei ole ainoa syy hiljaisuuksiin vaan verensokeri juoksuttaa äitipolilla melkee joka toinen, kolmas tai neljäs viikko. Siihen päälle neuvolat ja pojan neuvolat nii saadaan yhtä soittoo olla menossa koko ajan johonki.

Mulla heitti siis paastoarvot väliä 5.4-5.9 eli yli rajan mentiin ja senpä takia sainki insuliinin pistettäväksi reiteen. Alotin sen perjantaina ja nyt sit huomenna soittavat paastoarvoista, vaikuttais että joudun nostamaan vielä insuliini määrää kun tän aamun paasto oli 6.0 mutta mulla tuli eilen ajatus katkos sen insuliinikynän kanssa. Ton takia pääsen polille käymään kuulemma 2-4 vkon välein kun alkavat seuraamaan vauvan kasvua nyt jo, mikäli ymmärsin oikein. :)

Henkisesti oon asian jo sulattanu. Vielä pitäis saada kerättyä omaa rohkeutta sen verran että uskaltaisin ite pistää sen insuliinin vaikkei kipeää käykään, neula aihuttaa kammoa vaan kun näyttää niin pitkälle.

Huomenna olis myös neuvola aamulla, toivottavasti eivät soita just samaan aikaan sieltä polilta. Saa nähdä kuinka saadaan neukan kans sydän ääniä tutkittua tuon pikku miehen kanssa kun on aika vilkas kaveri ja kovin utelias :D ja myöskin kuten poikien luonteeseen kuuluu pää kolisee kun ei ole tasapaino vielä niin hyvä. :)

Painosta on ollu puhetta, viime tietojen mukaan olis tullut plussa kiloja lisää 4-5kg, aika ok nousu ainaki oli poli lääkärin mukaan. :) saa nähdä mitä neukka sanoo, ekas neuvolassa meinas et oon ylipainonen lievästi tai rajalla kun bmi on 25.. Tiijä sit onko oikeesti niin vai ei, mua ei jaksa kiinnostaa. :)

Hankinnoista sen verran tähän että ostettiin se sisaristuin vaunuihin ja yks tuttipullo ja body on ns tyttöväreissä. Oon edelleen niin epäuskonen että neiti saatais meilleki ja luultavasti uskon asian vasta kun nyytti on sylissä ja pääsen itse katsomaan.<3

Mistäs muusta olittekaan jutskaillu...

Verenpaineet ! Mullahan laski verenpaine tupakan polton lopetuksen jälkeen normaalille tasolle ja nyt ainaki kotona ku oon mittaillu nii vaikuttaa normaalille. En enää viitsi kirjailla ylöskään niitä. Viime raskauden lopussa 39+0 oli paineet nousussa ja sit just ennen vesien menoa alapaine nousi 99. Ja kääpiöhän syntyki 40+0 illalla. Muta neuvolassa sanoivatki jossai kohti et kannattaa seurata koona loppu raskaudessa paineita jos mittari vaan löytyy kotoota. Mutta nyt aletaan kerranki kattoo mihen kans ohelmaan kahestaan, tähä mennessä jääny aina kesken ku on jotai alettu kattomaan. :)

Addoda & neiti Snadi 22+1 ! <3 ??????
 
Huh huh, vihdoin kotona! Viikonloppu meni reissun päällä ja täytyy sanoo, että vaikka sänky olikin mukava, tuli omaa sänkyä ikävä :). Tulipahan yhdet lakkiaiset vietettyä ja nähtyä mukavia ihmisiä.
Kiitos uudesta pinosta. Ite kun en näitä hommia oikein handlaa, niin en oikein osaa tehä tommosia juttuja :)
Tiistaina olis neuvola ja ajattelin noita supparijuttuja kysyä. Lisäks pitäis varata aika sinne sokerirasitukseen ja se pelottaa mua ihan älyttömästi. Ei tulokset vaan se että oksennan sen juoman.
Ihana oli kuulla, että saadaan paljon noita tarvikkeita ihanilta tutuilta. Huimasti kyllä säästää jos ei kaikkea tarvitse ostaa.
Nyt lättyjen paistolle, että lapset saa iltapalaa.
 
beanna, meillä on ultra keskiviikkona.

Jostain kumman syystä tuo on nyt alkanu pelottaa. Jos turvotusta onkin taas tullu tai jos kasvu onkin nyt hidastunu. Ja ennen kaikkee se, että paljonko tuo minun sokeri hässäkkä vaikuttaa pikkusen kasvuun. Oisko sittenkään normaali kokonen jos ei nuo sokerit ois niin herkällä. Jos sitä aortan kaarta ei nytkään näy tai jos mahalaukku oikeesti onkin kaks osanen.
 
Kiitos malttamaton uudesta pinosta :)

beanna, meillä on myös tiistaina ultra ja jännittää ihan sikana, että onko vauvalla kaikki hyvin. Mitään syytä ei ole uskoa, etteikö olisi, mutta silti jotenkin pelottaa. Sukupuolikin on jo tiedossa, joten senkään takia ei tarvitse jännäillä :) Eikös nää pelon tunteet kuulu raskauteen. Aina sitä saa olla murehtimassa, raskausaikana, vauva-aikana, puhumattakaan teini-iästä ;)

tähtitomu, pidetään peukkuja, että kaikki mitä ei viimeksi näkynyt, niin näkyis nyt keskiviikkona ja saisit olla murehtimatta :heart:

korventyttö, mulla on myös kohta taas edessä se sokerirasitus. Olin jo aikasemminkin viikolla 14. Meillä päin sai sitä vadelman makuista, eikä se nyt niin pahaa ollut, mutta kyllä meinas oksu tulla jo sen ekan lasin jälkeen :D samoin hetki juomisesta piti oikein pidätellä ettei nouse ylös. Onneksi huikan vettä saa sen jälkeen ottaa, että saa sen makean maun pois suusta. Tsemppiä! :)

Willarose & poikanen 20+3
 
Hei mistä, te keillä oli Nabby-itkuhälytin, olette sen ostanu? Kun äkkiseltään googlettamalla en löytänyt kuin yhden lastentarvikeliikkeen joka sitä myi. Sen kun kuulostaa tosi näppärältä, mutta on kyllä aika sika kallis :)
 
Madde84: Mä ostin omani ihan Stockmannilta. Siellä oli kanta-asiakasalessa se hintaan 120e tuossa keväällä, niin nappasin mukaani.

Toivottavasti löytyisi vastaavia tarjouksia jostain, koska onhan 160e aika posketon hinta... Stockmannilla on ainakin välillä niitä aleja, että saa yhdentuotteen -20%, joten silloinhan toi olisi taas ihan ihmillinen hinta vielä. Tsemppiä bongailuun :)
 
Ultrassa kaikki hyvin, kaveri vaan ei tykännyt yhtään häirinnästä! Ehkä tyttö mutta ei oikeen suostunut näyttäytymään. Kahden viikon tehostettu sokeriseuranta ja sitten lääkärille. Esikoisen synnytyksen yksi ongelma oli alapäässä olevat suomikohjut ja taas sama ongelma luultavasti tulossa kun alapää on turvoksissa ja kipeä.. Eli yksi lisäsyy sektioon..

Ninni12345&sissi 20+1 tyttölupaus
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Nii kai herkästi laittoivat sen insuliinin... Ei mua haittaa sen insuliinin laitto. Sukurasite on liian kova. Nyt ootan et soittaisivat polilta noista arvoista, saan nostaa sitä insuliinin määrää sen jälkeen ku ei nuo paasto arvot pysy kurissa :(

Tänää oli neuvola, kaikki ok. Sydän ääniä oli vaikeuksia kuunnella ku oli kirppu mukana ja se ois halunnu olla vaan syliSä ja maha asukki ei halunnu olla kuunneltavana. :D livisti aina karkuun. +150 sai sykkeiksi lopulta. Nyt väsyttää ihan tolkuttomasti. Mut en viitti nukahtaa ennenku soittavat sieltä polilta...
 
Kiitos malttamaton uudesta pinosta! :)

Addoda, mitkä sinun paastoarvot pitäisi olla? mietin että onko joka paikkakunnalla samat arvot. Minulla on rajana 5,5 eli sen alle pitäisi mennä. On kyllä melkoista taiteilemista noiden sokeri arvojen kanssa, olen ottanut käyttöön yöpalan, eli yöllä vessassa käydessäni käyn samalla myös jääkaapilla. Jos olen yöllä syömattä 8h, on aamun paasto arvo koholla. Minulla on ensimmäinen äitipolikäynti ensi viikolla, jännittää että mitä uutta sieltä tulee tämän raskausdiapeteksen hoidon kanssa... Toisaalta olen iloinen että raskautta seurataan kuitenkin tarkasti.

Rakenneultra oli viikko sitten ja tyttölupaushan sieltä tuli. :heart: kaikki oli onneksi kunnossa ja puolisokin pääsi mukaan ultraan ensimmäistä kertaa. Kotiin saadut kuvat olivat vähän kehnon laisia, mutta näkyy niistä sen verran että tytölle on tulossa isänsä suora nenä, eikä minun pystyä nenää :LOL: Tuollainen 4D ultra olisi kyllä huippu juttu, malttamattoman ultra kuvat ovat niin näköisiä!

Tähtitomu tsemppiä ultraan! Itseänikin jännitti nuo sokeri arvot ja oma ylipaino että ovatko vaikuttaneet vauvaan, mutta ainakin vielä on oikean kokoinen ja juuri viikkojaan vastaava myös painoltaan. Minullahan oli raskauden alussa vuotoja ja senkin takia en oikein uskaltanut huokaista, vaan jännitin rakenneultran tuloksia. Uskon että teilläkin menee yhtä hyvin!

Painon noususta paino on onneksi pysynyt vielä prikulleen samassa kuin plussatestin tehdessäni. Olen siis reilusti ylipainoinen, joten olisi suotavaa että koko raskauden aikana paino ei nousisi kovinkaan montaa kiloa. Luulen että loppusuoralla kiloja tulee väkisinkin, joten yritän nyt syödä ja liikkua niin että paino ei vielä nousisi.

Kroppa on kyllä melko jumissa tämän raskauden takia. Normaalisti pystyn pihalla tekemään viikonloppuisin piha töitä paljonkin ja olo on mitä mainioin. Tämän raskauden myötä on tullut erilaisia kolotuksia, selkää kolottaa ja takareidet on jumissa. Iltaisin jos istahtaa hetkeksi sohvalle niin kroppa menee jumiin ja kävelykin on vaivalloista ennen kuin taas vertyy. Samoin lenkkeily on melko hidasta vaappumista jo tässä vaiheessa. Koirat eivät kyllä oikein tykkään hidastuneesta lenkki vauhdista, mutta minkäs teet. Jotain uutta opeteltavaa niillekin.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Ankkurinappi 20+6 ja tyttölupaus
 
Tänään oli ultra!! Kaikki oli ok, mitat oli ok ja painoi 368g eli kaksi päivää enemmän kuin olisi "pitänyt", eli iso POIKA tulossa :) Aikalailla on ollut poikaolo alusta asti.

Sydämmessä näkyi joku hyvin pieni kalkkikovettuma kapillaarilihaksessa (tai joku semmoinen). Niitä kuulemma joskus on eikä vaikuta sydämen toimintaan..
Kohdunkaulakanava oli 4cm.
Viikoilla 26-viimestään 30 on seurantaultra ennenaikaisuusriskin vuoksi. Lääkäri tutki vielä kädellä kohdunkaulan, eikä ollut pehmentynyt.

Hankinnoista Vielä ei olla hankittu kuin muutamia vaatteita (useimmat saatu) sekä manuaali-rintapumppu sekä tänään ostin pöytälampun makkariin eli "imetyslampun".
Meille on tulossa miehen tutuilta etelä-suomesta lähes ilmaiseksi (20e) sitteri,pinnis, kaukalo, rintareppu, leikkimatto ja hoitoalusta.
Isoja hankintoja ei paljon jää meille, vaunut on suunnitelmissa ostaa käytettynä torista, varmaan muutaman viikon päästä voisi alkaa niitä metsästään. Hoitopöytää en ajatellut hankkia ollenkaan.

Tsemppiä niille, jotka vielä ultraa odottelee! :) nyt on helpottunut olo, lääkärin ultratessa silmät alkoivat kummasti vuotaa, taisivat olla onnenkyyneleitä! ;)

Pipa88 ja poikalupaus 20+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Tulipas onnellinen olo noista iloisista ultrakuulumisista =) Mä oon tippa linssissä jatkuvasti nykyään :D

Mulle tuli sellanen inspis neuloa villahaalaria vauvalle. Talvihan se siinä jo alkaa olla, lokakuun lopulla. Ei oo enää paljosta vaille, oon jo pari viikkoa neulonu, sellasta palmikkokuvioo. Onko muita käsityöintoisia joukossa? Teen varmaan vielä samaa kuvioo villaisen kypärämyssyn.

Ihme turbo-olo tänään, vaikka en oo paljoa syöny? Mitä lie turvotusta? Tänään ei kyllä kaksisesti tuota liikuntaakaan tullu, normi kotitöitä vaan ja sit oon istunu ja neulonu.

Elli ja Nille 18+4
 
mahtavia nuo malttamattoman ultrakuvat. Tuli itsellekin ajatus josko sitä kuitenkin menisi tuohon 4 D-ultraan. Vaikka rakenneultra onkin jo ollut. Missä teillä on mitattu tuo kohdunkaulan pituus? Mulla ei ole alatutkimusta tehty kuin kerran tuossa lääkärikäynnillä eikä hän sanonut mitään siitä.

Oletteko joutuneet olemaan töistä poissa raskauden takia. Mä en vielä, tosin yksi päivä mulla oli inhottavaa kivistystä vatsassa ja ilta meni lepäillessä. Seuraavana päivänä olin kuitenkin ihan työkunnossa. Vähän pelottavaa kun aiemmin tuollaista ei ole ollut.
 
Elli, täällä yksi neuoja :) mäkin kudoin sellaisen villahaalarin. Napit vielä puuttuvat. Aloitin myös sukkia, mutta niistä taitaa tulla auttamattomasti liian isot :) onpahan sitten seuraavaksi talveksi.
 
Elli&cubula: mä tykkään touhuilla kaikenlaista, nyt työnalla vauvalle toukkapussi.

(Kuva lainattu blogista mistä ohjeet, oma ei vielä valmis)
Cubula: mulla ei rakenneultrassa mainittu mitään kohdunkanavan pituudesta, mutta kun kävin siellä näytillä äitipolilla toissa viikolla niin katsoivat ultralla. Huomenna neuvolalääkäri, mutta ei siellä ole ultraa, joten eivät näe sitä eikä tarviskaan kun just katsottu.
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia! Vielä pitäisi viikko jaksaa odotella omaa...

Ihme energiapuuskia on täälläkin koettu mm. ruohonleikkuun ja uusien huonekalujen kokoamisen parissa, niin kuin nyt ei yhtään kevyempiä töitä itselleen voisi keksiä. :)

Yleensä olen itsekin innokas neulomaan, mutta nyt en malttaisi istua niin kauan aloillani, että saisin jotain aikaan, enkä varsinkaan palmikkoneuletta! Varmasti ihanat villahaalarit. Onneksi löytyy mummin esikoiselle kutomat villatakki ja housut, niin ei meidänkään vauva talvella palellu. :D Tuo toukkapussi kyllä näytti niin hauskalta, että syksymmällä voisi sellaisen yrittää neuloa.

Bola74 20+2
 

Yhteistyössä