***Lokakuun lutuset kesäkuussa!***

Moikka!

Kiitos vaan paljon tsempityksistä:heart:

Oon ollu nyt hiljaiselossa tän suhteen, ku sitä lepäilyä on joutunu jatkamaan... Tänään taas parin tunnin päästä lääkäriin :) Toiveikkaana menen. Jos vaikka tilanne ois sikäli ok, et pääsis normisti liikkumaan. Mulla on tullu tästä makailusta nyt selkä kipeeks :( Onneks mies on kesälomalla nyt, joutui vaan matkansa perumaan tän takia. Enhän mä ois täällä voinu levätä kolmen lapsen ja elukkalauman kanssa:O

Ens viikolla on ru mulla vasta torstaina, siis viikon päästä. Mut luulen et tällä käynnillä ultrataan myös. Mun piti jo maanantaina päästä tälle lääkärille, mut olikin sit sairastunu ja kävin normi tk-lääkärillä ja hän oli sama, joka alkujaan tän levon määräs. Nyt elän toivossa sit, et ois ollu jotai ylivarovaisuutta =)

Kiva, kun on vielä uusia tullut porukkaan =)

Chocolatebox, hienoa, et pöpö on poissa!

Meillä meinataan ottaa pakkauksen sijaan se raha, kun niitä vaatteita ja muuta näyttää tupsahtelevan kavereilta niin paljon :) Ens neuvolakäynnillä saan ne paperit sitten kuun vaihteessa.

Supisteluja mulla ei juurikaan oo ollu, ihan pientä vattan kovettumista vaan välillä. Onneks.

Pieni potkuttelee aika paljon jo, helpottavaa nyt tässä mun tilanteessa, kun huolta on kumminkin. Kerran huomasin selällään maatessa ite, ku ihan näky se potku jo :D tietty aina ku pyytää miestä laittaan käden vatsan päälle ja tunnustelemaan, niin sit on ihan hiljasta. Pari kertaa on vaimeesti tuntenu jotakin, mut voimistuuhan ne koko aika.

Poltin eilen auringossa takapuoleni! :LOL: Makasin kyljellään patjan päällä (kun ei oo jaksanu sisällä makoilla koko aika niin hienoja ilmoja ollu) ja luin kirjaa, puolivarjossa. En huomanukaan, et niin kovin paisto se aurinko siihen kohdin, ku mukavasti vaan lämmitti. Nyt on sit kirkkaanpunainen peppu ja takareisien yläosa, muuten ei missään punotusta :D (juu, oli mulla siis bikinit päällä, et en sentään alasti maannu...)

En oo minäkään koskaan ollu siinä sokerirasituksessa, viides raskaus nyt! Oon pyytänykin sitä kolmannessa raskaudessa, kkun vauvat on olleet niin isoja, mut oon saanu vaan vastauksen, et ei voi olla sokereissa mitään ku oon niin hoikka. (ei kait se lähtöpaino sitä määritä, raskausaikana kumminkin ihan eri juttu ja kiloja tullu raskauksien aikana roimasti) Mut niin vaan meilläpäin sitten.

Oikein hyviä vointeja kaikille! Palailen lekurin jälkeen...


Elli ja Nillestiina 20 tasan, jee!!!
 
=) No niin lääkärissä käyty taas ja melkonen helpotus!! Asia oli, niin kuin epäilinkin. Se mut tutkinu tk-lääkärihän meinas et kohdunsuu on pehminny, eikä kunnolla kiinni.... Mut gynekologi/synnytslääkäri tutki nyt ja sano, et on ihan ok, kiinni ja kiinteä!! =) 3cm kirjas pituudeks sille. Vuodon aiheuttajaks epäili suurella todennäköisyydellä sitä pientä polyyppia kohdunnipukassa. Istukka oli siel ihan ylhäällä. Vaaviakin ultras, oli touhukas ja hyvin kasvanu, silleen nopeesti vaan vilkas tärkeimmät elimet... Et juu, on niillä lääkäreillä eroja!

Elli
 
Elli, Hieno juttu että kaikki kunnossa! On se aikamoista, että yhden tk-lääkärin vuoksi joutuu huolestumaan turhaan.
Sokerirasituksesta: mulle sanottiin, että kun ei ole ylipainoa eikä sukurasitteita sokeritaudeista niin ei tarvitse sokerirasitusta. Ihan hyvä juttu. Eilen sain äitiyspakkauksen! päätös tuli samana päivänä postitse kuin itse pakkaus :) eli vajaassa viikossa tuli pakkaus perille. Täytyy ruveta hypistelemään.
 
  • Tykkää
Reactions: Elli-
Hienoa Elli, että kaikki kunnossa! :) Ikävä vaan, että turhaan aiheutti isosti huolta ja harmia. Mutta ennemmin väärä hälytys kuin että jotain olisi ollutkin pielessä.

Sokerirasituksesta meillä oli keskustelua neuvolassa viime kerralla. Mulla ei muita syitä ole mennä kuin isoäidin 2-tyypin diabetes, joka on kyllä niin omilla elämäntavoilla hankittu kun vaan voi. Kenelläkään muulla suvussa ei ole. Tätikin totesi, että rasitusta ei välttämättä tarvitsisi tehdä, mutta pisti lähetteen. En vaan ole vielä varannut aikaa, ei vaan yhtään innostaisi, kun pissi ollut aina puhdas ja olo hyvä siinä mielessä. :x

Supistukset ne vaan jatkuu tällä suunnalla. Oon kyllä varovasti touhuillut näinä päivinä, koitan nyt ihan vaan lepäillä sitten pari seuraavaa päivää ja soitan alkuviikosta neuvolaan ja pyydän lisää saikkua ja kysyn miten edetään, jos ei ota helpottaakseen. Turhauttaa tämmönen!

Mulle on tainnut iskeä joku pesänrakennusvietti! :LOL: Eilen tilattiin vaunut ja tänään käytiin hakemassa pienelle pinnis ja petikamppeita. Olisin kovasti halunnut heittää jo lakanat ja muut koneeseen pyörimään, mutta mies toppuutteli, että ei nyt vielä kannata. En tiedä johtuuko nää osittain myös tästä lepokäskystä, tekisi mieli tehdä tottakai nyt juuri kaikkea. Siivoaisinkin lattianpesuja ym. ei joka viikkoisia juttuja myöten mutta eii.

senya ja Vili 24+1 :heart:
 
Moikat,
Olin tippunut tuolta etusivun listalta poies. Laitanpa uudestaan:La 28.10. Mustikkasuu/ 38 / 3. / ps / Tyttölupaus
Täällä sokereita aika laiskasti mittaillaan. Näyttävän mun silmään ihan ookoolta. Ultrassa käytiin ja kaikki näytti olevan hyvin.
Terkkuja kaikille
Mustikka ja tytynen 20+2
 
Terkkuja ultrasta. Kaikki oli kuten pitääkin ja laskettuaika pysyi ennallaan. Sukupuolta emme kysyneet. Saimme ihanan kuvan missä pienellä on peukku suussa ja jalat rennosti ristissä.

Elli Hienoja uutisia, mutta tosi ikävää, että yksi lääkäri voi olla noin väärässä.

KoiruuZ 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikkasuu.
Elli- Mukava kuulla, että huoli osottautui turhaksi. Ikävää, että yhden ylivarovaisen lääkärin takia jouduit edes kokemaan huolta. Vaikka toisaalta ehkä mielummin ylivarovainen lääkäri kuin sen vastakohta.

Sokerirasitus. On kyllä erikoisen erilaiset toimintatavat eripuolilla Suomea. Meilläpäin sokerirasitus tehdään kaikilla rv 26 koosta tai iästä riippumatta.

Äitiysavustus. Nopeaa toimintaa Kelalta meidänkin suunnalla. Nyt on jo tullut päätös (laitoin hakemuksen maanantaina illalla) ja paketti on jo tulossa. Ensiviikosta tulee kyllä ihana, jos paketti silloin jo saapuu. <3

Äitiyspäivärahasta. Tietääkö kukaan, että miten äitiyspäiväraha menee, jos tuloni ovat reilusti nousseet vuodesta 2012, mutten ole mistään paikasta ehtinyt saamaan yhtäjaksoisesti 6:tta kuukautta rahaa? Voiko äitiyspäivärahaa hakea uusien tulojen mukaan, vaikka maksajat ovat olleet 2 eri paikkaa vai pitäisikö maksajan olla sama paikka tässä tapauksessa? Onko tuo 6kk:tta se minimiaika, minkä mukaan äitiyspäiväraha voidaan laskea?
Vuonna 2012 olin sairaspäivärahalla koko vuoden ja silloin tuloni olivat todella pienet. Nyt olen ollut töissä, mutten ole ehtinyt olemaan ennen äitiyslomaa puoltavuotta palkkatöissä, vaikka työsuhde onkin monen vuoden takaa. Alkuvuodesta olin kuntoutusrahalla, mikä on myös paljon suurempi kuin tuo sairaspäiväraha, jota sain vuonna 2012. Aion käydä Kelassa kyselemässä asian tiimoilta, mutta ajattelin, että jos jollain on jo omia kokemuksia/tietoja valmiina. Kaikki on niin kauhean sekavaa. :(

Hankinnoista. Olen jo innostunut ostamaan tulokkaalle vähän vaatteita. En kauheasti, mutta jotain pientä. Meillä ei ole suurimmista hankinnoista oikeastaan kuin rattaat hankkimatta. Kaiken muun saamme siskoltani lainaksi. Rattaita emme voi hankkia ennen muuttoa ja muuttamaan pääsemme vasta elokuun alussa. Harmittaa, kun kovasti haluaisin jo järjestellä pikkuiselle kaikkea, mutta se on vähän turhaa, kun muutto kuitenkin edessä.

Vilja85 Kiitos selkärasitusvinkistä. Otin sen kokeiluun heti.

Selkäkivusta. Kävi vähän hassusti.. Neuvolalääkärin kanssa päädyttiin siihen, että voisin palata kokeilemaan töihin. Hän suositteli kevennettyä työtä minulle ja sanoi, että jos oireet palaavat, niin samantien sairaslomalle. Työterveydestä kuitenkin vaadittiin, että menen heillekkin lääkärintarkastukseen ennen töihin paluuta, kun olen ollut sen verran kauan poissa ja tälläisen asian takia. Menin sitten tarkastukseen ja niin kävi, etten päässytkään palaamaan töihin. Jollei selkä täysin parane sairaslomalla, niin sitä on kuulemma turha mennä rikkomaan töissä. Kevennysmahdollisuudet ovat kuitenkin aika heikkoja alallani. Olin vähän ymmälläni ja sanoin lääkärille, että mielummin menisin nyt kokeilemaan, kun ei selkä ainakaan raskausviikkojen edetessä parempaan varmasti mene. Ensiviikolla on uusi käynti työterveyslääkärillä ja katsotaan, mitä mieltä hän silloin on. Sain diagnoosin selkäkivustani neuvolalääkärin vastaanotolla. Kipu johtuu ylivilkkaista nivelistä. Raskausaikana aiheuttaa juuri tuollaisia viiltäviä kipuja, mitä minulla oli aiemmin. Myös alaselkäkipu ja muut oireeni vastaavat diagnoosia.

Uusille tulokkaille tervetuloa! Ja onnea hyvistä ultrakuulumista niitä saaneille!

Popcorn2 + vaavi rv 23+1
 
Hankinnoista: meillä on kaikki tallessa esikoisen ajalta, hirveästi ei tartte ostella mitään. Tietysti muutama uusi vaate on saatava.

Ainut mikä tuottaa päänvaivaa on rattaat. Esikko on 2 v 10 kk, kun vauva syntyy, joten tarvitaanko me sisarusrattaat? Vai ostettasko emmaljungiin seisomalauta? Onko kellään samanlaista tilannetta?
 
tuulia84: riippuu varmaan aika paljon sun esikoisesta. Meillä esikoisen ja keskimmäisen ikäero on 1v7kk ja pärjäsin hienosti seisomalaudalla. Esikoistyttö rauhallinen ja tottelevainen. Ostettiin tuplat etelänreissua varten ja ne oli kyllä kivat, mutta oltaisiin pärjätty normioloissa ilman. Nyt meille tulee kuopuksen ja neljännen ikäeroksi 1v 9kk enkä kyllä osaisi kuvitella sekunttiakaan, että pärjäisin seisomalaudalla. Poitsu karkaisi siitä, kyllä sillä sekunnilla kun kääntäisin selkäni. Joten mä päädyin tuplarattaisiin. Teillä tietty ikäero huisisti isompi! Emmaljungien seisomalautoja saa varmaan ihan muutamalla kympillä käytettynä eli kantsii varmaan ostaa ensiksi sellainen ja sitten käydä ostaa sisarusrattaat, jos tuntuu hankalalta.
 
Tuulia84 meillä ikäeroksi tulee 2v2kk. Mä en tiedä miten kuljen neljän lapsen kanssa... Seisomalaudan hommaisin esikolle kesää vasten, mutta järkeilin, että talvella se ei ehkä ole niin kätevä? Riippuu tietty talven lumisuudesta ja teiden kunnossapidosta.

Pojista saatiin painoarviota. Isoin 524gr ja pienin 461gr.

Uusiäippä ja jäbät x3 23+0
 
Pitihä se munki tulla rustaamaan viel ennen maanantain lekurii. :D ei malttanu...

Rattaista oli juttua, mä oon edelleen sitä mieltä et tuo meijän kääpiö joka on siis alle vuoden ei tasan istu missää sisar istuimessa nukkumatta pystyyn montaa matkaa. En vaan edelleenkää tiedä millä mä
Saan ton toisen osapuolen tajuamaan et yks vuotias on PIENI ja nukkuu vaunuissa siinä missä vauvatki. Oon iha helisemässä... Päätin et jos passelit tuplat löytyy käytettynä ostan ne sit omilla rahoilla nii ei tartte tuon osallistuu. Työnnelkööt ite sit tota kerrosvaunua.... Huono päivä
 
Heipat täältäkin piiiiitkästä aikaa :wave:

Tää loma on tehnyt näköjään sen, että kun koko päivä menee melkein ulkosalla touhutessa, ei vaan iltaisin saa konetta avattua, jotta pääsisi tänne kirjoittelemaan :ashamed: Yritän nyt jaksaa vähän useammin kirjoittelemaan, lukemassa toki käyn edelleen päivittäin. PAITSI että tiistaina on lähtö Italiaan viikoksi, joten silloin tuskin täällä tulee käytyä.

Äitiysraha tupsahti tilille torstaina ja meidän oli tarkoitus perjantaina mennä ostamaan Gracon autokaukalo + telakka, mutta sattuikin niin loistava tuuri, että keskiviikkona kävin pojan kanssa yhdellä lastenvaate- ja -tarvikekirppiksellä ja siellä oli juuri samainen kaukalo +telakka melkein uutta vastaavassa kunnossa 30 eurolla!! Mähän pompin tasajalkaa innoissani ja tietenkin ostettiin se :D

Elli Vitsi mikä lääkäri sulla ollut! Noh onneksi sulla oli uusi käynti nyt ja voit huoletta jotain vähän muutakin tehdä kuin pelkkää makaamista.

Supistuksia on täälläkin nyt ihan viime päivinä ruvennut tulemaan. Kivuttomiahan nuo onneksi vielä on, mutta selvästi huomaa kun rupeaa supistelemaan! Toivottavasti senyan supistukset rupeavat helpottamaan.

Aloitin raudan syönnin nyt vihoin ja viimein. Sitähän suositeltiin jo viime neuvolassa 3 viikkoa sitten, mutta tunsin oloni vielä sen verran hyväksi etten koskaan muistanut apteekista sitä rautaa ostaa.. Nyt kuitenkin viimeisen viikon on ollut niin vetämätön olo, että kävin nestemäistä rautaa hakemassa. Toivottavasti rupeais nopeasti jeesaamaa, niin ei menis toi ens viikon reissu ihan nukkuessa :LOL:

Muutenkin alkanut nyt olemaan vähän enemmän semmonen "raskaana oleva" -olo. Vähän alkaa jo paikkoja särkemään, öisin herään monta kertaa kun jokapaikkaan kolottaa ja sohvalta ylös nouseminenkin on jo hankalampaa.. Masu on jo iso ja mieskin tuntee jo potkut :heart:

Sokerirasitukseenkin on minun pitänyt varata aika jo vaikka kuinka kauan, mutta nyt sen sain vasta varattua ja sainkin ajan vasta viikolle 27, mutta tämä tuskin haittaa.. Samaiselle viikolle onkin sitten seuraava neuvola ja se pelkopoli käynti synnytyssairaalassa, jaiks!

Nyt kaikille oikein ihanaa viikonlopun jatkoa :heart:

Dolly 24+6
 
mulla mennyt koko viikonloppu lepäillessä. Perjantaina alkoi ja eilen paheni alavatsakivut tai oikeastaan paineen tuntu alavatsassa kun seisoo tai kävelee. Kylkisennossa ei tunnu onneksi. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Huomenna täytyy soittaa neuvolaan. Ensi viikolla olisi lähtö reissuun, joten en tiedä miten sen kanssa käy :( Toisaalta todellakaan en mihinkään lähde jos vähänkään vaiva jatkuu, sen verran pelästytti nuo kivut.
 
Addoda: en kyllä itse tuollaista vuoden vanhaa mihinkään sisaristuimeen iskeä, muutenkin niistä sanotaan että tekee vaunut tosi kiikkeriksi eikä siinä todellakaan voi nukkua kun selkänoja ihan minimaalinen.

Cubula: mullahan tuota paineen tunnetta oli silloin pari viikkoa sitten helteiden aikaan. Kävin näytillä ja kaikki mahdollinen tutkittiin, mut mitään ei löytynyt. Kesti pari päivää ja meni ohi

(.) täysin uusi raskausvaiva bongattu: pinnallisten laskimoiden tulehdus. Polven sisäsyrhä ihan kun pieniä mustelmia/verenpurkaumia täynnä, turvotusta ja kipua. Pöh, kaikkea sitä tuleekin. Vuorotellen pötköttelyä jalka ylhäällä ja vuorotellen liikettä, että kierron vilkastumaan.
 
Tohon mun iäksi voi päivittää nyt 20 vuotta :D
Täällä kaikki hyvin, kovasti vauva potkii ja touhuu varsinki iltaisin ;)
Mut aika paljon tulee harjotussupistuksia, mut ei siitä neuvolassa mitään sanottu..
Ja toi käveleminen tuntuu kyl melko raskaalta ku painoa kuitenkin tullu, nivusia ja selkää särkee, mutta muuten kyllä energinen olo! On alkanu täälläki vähä tulee pesänrakennus viettiä ja koko aika tekis mieli ostella kaikkii vauva juttui jne.. ;D
 
Mulla oli viime kesänä sellanen outo paineentunne alamahalla ja tuntu että tulee pissat housuun. Se oli sitten kohtutulehdus. Nyt on samantyylisten oireiden lisäksi alapää turvoksissa ja pahkurainen. Ilmeisesti suonikohjut. Mulla alko kipu vaivihkaa ja tuntu kun olisi pyöräilly paljon yhtäkkiä tauon jälkeen. Tiistaina lääkäriin, alkaa olemaan paikat jo aika kipeet! Istuminen ja vessassa käyminen tuntuu inhottavalle, nimenomaan paineentunne alavatsalla ja alapäässä :(
 
Ninni12345, mulla on ollut myös nyt parina päivänä sellanen outo paineentunne alapäässä, ei mahassa oikeastaan ollenkaan, mutta juurikin tuolla alhaalla. Pitäisköhän soitella neuvolaan ja kysellä että pääsisköhän varuiksi näytille, vai onko ihan normaalia? Pissalla käydessä tuntuu inhottavalta, samoin istuessa, seistessä ym. :/ kipua se ei ole. Onneks sä pääset tiistaina lääkäriin niin saat selvyyden mikä on :)

Vaunuista, meillä tulee ikäeroksi 1v8kk ja oon kovasti harkinnut noita tuplia. Sisarusistuimia ei kuulemma enää myydä (vauvatalo johannan mukaan ainakaan), eikä tuo meidän vilkas poikanen ainakaan missään seisomalaudassa pysy :D sehän lähtisi karkuun vähän kun silmä välttäisi, enkä usko että jaksaa seistä pitkää aikaa jos ollaan esim. reissussa. Pitäis varmaan myydä nuo meidän emmaljungan duo edget. Paljonko käytetyistä vaunuista voi pyytää? Ostettu uutena ja ollut käytössä 2013- helmikuusta, noin puoltoista vuotta.

Ja eikun kelan papereita täyttelemään.. :)
 
willarose, varmaan kannattaa soitella varmuudenvuoksi tuosta neuvolaan. Virtsatietulehdushan voi oireilla paineen tunteena ja jos pissatessakin tuntuu inhottavalta. Ainakin saisit sitten mielenrauhan ja helpotuksen! :)

Sisarusten kanssa vaunuilusta ja hyvästä vaunuvalinnasta en osaa muuta sanoa, mutta kuulostaa kyllä hurjalta pistää Addoda noin pientä sisarusistuimeen! :eek: Toivottavasti mieheskin tajuaisi sen ja löytäisittekin hyvät tuplat vielä!
Meille on tulossa Brio Happy yhdistelmät kovalla kantokopalla ja taittuvalla aisalla, jotta hissiin mahtuu ja onhan se kätevä bussissakin, kun niillä paljon kuljetaan. Vitsi ettei malttaisi edes odottaa niiden saapumista! Vaikka turhaanhan ne täällä vielä seisoskelisi, puhuttiin että syyskuussa haettaisiin Vauvatalo Johannalta säilytyksestä (kunhan nyt kesän aikana ensin meidän haluama väri sinne tulee), mutta varmaan pyydän, että haetaan jo elokuussa. Nää supistukset on saanut mut varpailleen, että entäs jos lähtö tulee jo syyskuussa, toivottavasti ei aiemmin.

(.) Tänään soittelin neuvolaan näiden kipeiden suppareiden takia. Sain lääkäriajan viikon päähän. Ihan kauhean pitkälle mun mielestä.. :stick: No soittelen sitten äipppolille tai päivystykseen, jos tuntuu ettei kestä tai olo huononee enää yhtään tästä. Esimies ei vaikuttanut tyytyväiseltä, oli niin luottavainen että tulisin vielä ens viikoksi töihin. Ihmettelen kyllä suuresti ellen saikkua saa... Kesäloma kun alkaisi sitten 28.6.

Ja voi, ensimmäinen hikka pikkuisella tunnettu! :heart: Ultrassakin hikkaili, mutta en sillon tuntenut sitä. Nyt ei voi olla tunnistamatta rytmikästä hyppelyä.

senya ja Vili 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vaunuun liittyvistä vastauksista. Kyllä minusta tällähetkellä tuntuu siltä, että päädytään ostamaan tuplarattaat, vaikka ikäeroa tulee olemaan melkein 3 vuotta.

Esikoinen on kuitenkin aika vilkas ja varmasti seisomalaudalta karkaisi heti, kun saapuisimme kauppaan. Nyt vaan vielä mietintään, että mitkä rattaat..carenan tuplarattaita olen katellut, onko kenelläkään kokemusta niistä? Tai muista sisarusrattaista?

Mun pitää varmaan soittaa huomenna neuvolaan, kun mua pissattaa ihan koko ajan. En tiedä kuuluuko tämä raskauteen vai voiko olla tulehdus. Voiko tulehdus olla vaan yhden oireen perusteella? Onko kellään samanlaista?
 
Mulla alkoi viime viikon leskiviikkona koskemaan mahaan, oikealle puolelle. Torstaina kivut jatkuivat, joten soitin lääkäriaikaa omasta terveyskeskuksesta. Aika järjestyikin jo seuraavalle päivällä.

Kun menin lääkäriin tämän pallomahan kanssa, tuntui kuin lääkäri olisi kauhistunut. Kerroin mikä vaivaa ja lääkäri koplas alakertaa, sano että sormelle on auki. Yritti kuunnella vauvan sydänääniä jollain ihme härpättimellä, joka on tarkoitettu pinnallisten verisuonien kuunteluun. Lääkäri sano vaan: "Oi, voi sydänääniä ei löydy" . Ultrakin ois ollu käytössä, mutta tämä lääkäri ei osannut sitä käyttää. Laitto mut sitten Kysin ensiapuun. No sinne saavuttua hoitaja lähetti mut synnärille. Kätilö löyti heti vauvan sydänäänet ja lääkäri ultras vauvaa ja istukkaa. Vauva liikkui vilkkaaasti ja oli jalat ristissä. Painoarvio oli perjantaina 665g ja viikkoja oli 23+6. Kohdunsuu myös täysin kiinni, että en tiiä, että mistä toi tk-lääkäri sen sormelle auki keksi.

Jotenkin itse en osannut olla huolissaan vauvasta, kun liikkuu kuitenkin hyvin. Ihmetyttää tuo tk-lääkärin toiminta, että eikö hän oikeasti kohtaa raskaana olevia naisia ollenkaan vai mistä epävarmuus johtui...

Nyt kipuja ei ole onneksi ollut ja vauva liikkuu niin että osa potkuista näkyy masun läpi. Vaikka edessä oleva istukka varmasti jonkin verran vaimentaa potkuja. :)

Iita ja Vauveli 24+2
 
Höh, äsken kirjoitin tänne pitkän pätkän ja se teksti hävisi jonnekkin.. no, rustailempa uudestaan..:)

Iita_82 onpas sulla ollut ihme lääkäri! ihan turhaan oot saanut sen kämmäilyjen takia pelätä :( harmi että osa lääkäreistä on niin osaamattomia..

Pesänrakennusvietti on tännekkin iskenyt.. Yhtäkkiä löytyy jo vaikka minkälaista tavaraa! Melkein kaikki tutuilta saatua/ostettua.
Jopa vaunut ostettu! :O Torista löytyi käytetyt Brio kombi yhdistelmät + kaukalo, mies sai suostuteltua minut niiden hankintaan. Ovatpa nyt varastossa valmiina..paremmatkin olisi varmasti löytynyt, mutta ostettu on.
Ainut iso hankinta taitaa enää olla pinnis, pieniä hankintoja toki on monenlaista..

On alkanut pelottaa ennenaikainen synnytys, varsinkin kun riskit siihen on olemassa, olen lueskellut tippa linssissä pikkukeskosten selvitymistarinoita. Osaksi tästä syystä haluan hankinnat tehdyksi rv 30 mennessä.

Potkut ovat voimistuneet ja oon jopa nähnyt mahan tärähtelevän pikkumiehen potkuista <3 Alkanut myös jännittää, minkälainen poika sieltä on tulossa. Nimeä on mietitty jo jonkin verran kun se on niin mukavaa, oottekos te jo miettinyt?

Pipa88 ja Papu 22+3
 
Pipa88 Olen miettinyt nimeä, mutta mies ei ole moisesta vielä innostunut.Toisaalta hyvä kun jos tyrkytän omia suosikkejani tässä tarpeeksi pitkään niin ehkä ne alkavat hänenkin korvaan kuulostaa hyviltä :) Olen myös miettinyt jo ristäisten ajankohdan ongelmaa kun jos vauva syntyy aivan lokakuun lopulla tulee kiire pitää ristiäiset ennen joulua. Tosin vauvan ja oman kunnon ehdoillahan silloin mennään niin ei niitä kovin tarkkaan voi suunnitella. Kuitenkin jos vauvalle haluaa nimen antaa ennen joulua pitää tarttua luuriin heti synnytyksen jälkeen ja varata pappi ja ilmoittaa vieraille päivä. Kummitkin aiheuttavat vähän päänvaivaa kun esim oma veljeni ei kuulu kirkkoon ja haluasin tietenkin vauvalle yhtä läheisiä kummeja kuin esikoisellakin on.

Hankinnoista Vauvalle tekisi mieli kovasti hankkia jotain, mutta kun emme edes omko tulokas poika vai tyttö niin vaatteitakaan en kovasti viitsi ostella. Esikoisen kaikki tarvikkeet vaunut, sänky, sitteri, turvakaukalo ja vaatteita löytyy. Hankinta listalla on oikeastaan vain pieniä ja lämpimiä vaatteita, imetystyyny ja kantoreppu. Pientä on kyllä parasta pitää liinassa aluksi ja sellainen löytyy niin kantorepullakaan ei ole mikään kiire. Kesälomalla pitäisi inventoida varastosta löytyvät vauvanvaatteet ja päättää hankinnat sen mukaan. Esikoinen on 3,5v vuotta vauvan syntyessä niin tuplavaunuja meille ei onneksi tarvita.

Neuvola siirtyi ensi viikolle ja pääsen silloin täyttelemään Kelan papereita. Odottelen kovasti pääsy hemoglobiinin mittaukseen. Olen toukokuisesta neuvolakäynnistä asti syönyt vahvaa rautaa, nyt sentään vähän pienemmällä annoksella ja pitää sanoa ettei maha oikein kestä tätä enää. Toivon siis hempan nousseen niin, että voisi selvitä jollain nestemäisellä valmisteella tms jatkossa.

KoiruuZ 21+3
 
Pissavaivoja tuntuisi olevan monilla. Onkohan se joku tähän raskauden vaiheeseen kuuluva juttu, kun minullakin nyt tuntuisi vähän sellaista paineen tuntua ja normaalia tiheämpää virtsaamisen tarvetta. Oon kyl koittanu juodakin enemmän, kun normisti juon aika vähän. Mulla nuo tuntemukset ovat olleet enemmän illalla, niin oon sit aatellu, et oisko sit jotain kasvavan kohdun aiheuttamaa vaivaa.... Toisaalta on nyt ollut tuo vatsakin tosi kovalla. Yhtenä päivänä oli kaupassa sellanen aika kova paineen tunne, eikä ois jaksanu seisoskella / kuljeskella siel kaupassa millään, tuntu, että pitäis päästä istumaan. No sit kun päästiin kotiin, niin huomasin et aikas kovalla oli maha, et sekö siinä sit sen paineentunteen teki. Kai se rautakin mulla aiheuttaa tuota ummetusta, kun nyt on tullu vähän sen jälkeen kun aloin rautaa popsia nämä vaivat.

Supisteluja mulla ei varsinaisesti ole ollut, mut kävellessä vatsa tuntuu sellaselle kovalle pallolle koko aika ja kiristää (ei mitenkään kipeästi). Mut ei siis erillisiä aaltoilevia supistuksia.


Elli ja Nille 20+5
 
KoiruuZ kummit aiheuttavat myös mulle päänvaivaa! Minun eikä miehen sisaruksista ei kukaan oikeen passaa kummiksi.. Mun ainut veli ei kuulu kirkkoon, enkä usko että sitä kiinnostais muutenkaan kummin virka, enkä ole sen kanssa edes läheinen. Miehen sisko on vasta esikouluikäinen ja veli elää epämääräistä elämää ja on vähän väliä linnassa yms ja tuskin edes tulee ristiäisiin. Tälle ensimmäiselle lapselle kummit tulee kavereista, 2 kummia vain.

Minulla on yksi nimisuosikki ylitse muiden, mulle on tullut siitä nimestä päähänpinttymä eli toivottavasti mieskin kelpuuttaa sen. :) Pojalle on kyllä vaikeampi keksiä nimeä kuin tytölle..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä