Heippistä!
ChocolateBox, mukava kuulla että teilläkin on kaikki mennyt hyvin vaikka tuo napanuorajuttu onkin. Toivotaan ettei mitään erikoista ilmenekään ja vauva kehittyy hyvin. Meillä oli tosiaan eka seurantaultra viikko sitten ja seuraava viikolla 36.
Liikuntaa olen harrastanut silloin kun olen jaksanut, lähinnä kävelyä, pyöräilyä, bodypumpia ja bodybalancea. Suurin syy etten ole liikkunut on ollut väsymys, välillä on vain niiiin kauhea väsy! Kävellessä alkaa usein pisteleen sivussa, mutta loppuu aina kun pysähdyn hetkeksi. Pyöräily on ollut ihanaa, varsinkin näinä kesäiltoina. Kuulin muuten että Englannissa ei suositella pyöräilyä raskaana oleville - kaikenlaista... Bodybalance sujuu hyvin, kunhan joitakin liikkeitä teen soveltaen. Bodypumpissa on ollut paljon pienemmät painot kuin aikaisemmin ja syke nousee nopeasti, eli oman tempon mukaan menen paljon. Kyykyt ja askelkyykyt teen ilman painoja. Olen miettinyt onko ihan hyvä jatkaa pumpia vielä, mutta jos ihan hyvältä tuntuu niin voiko silti siitä olla jotain haittaa?!
Selällä nukkumista olen myös miettinyt kun olen kuullut että sitä pitäisi välttää. Mutta iltaisin kun menen nukkumaan ja pikkuinen möyrii kovasti niin, selällä on paljon mukavampi maata kuin kyljellä. Viime viikot olen sitten yöllä kyllä enemmän nukkunut kyljellä. Eli taas, voiko asento olla huono vauvalle vaikka omasta mielestä tuntuukin hyvältä?! Tuo odottavien äitien ryhmäfysioterapia kuulosti mielenkiintoiselta, olisipa meilläpäinkin sellaista!
Perhevalmennukseen meidät on kutsuttu vasta elokuussa, koska kesällä niitä ei järjestetä. Valitettavasti ne alkaa aina siinä kolmen tai neljän aikaan, eli pitää katsoa miten mies pääsee kun on normisti töissä viiteen. Ymmärrän että neuvolatädit haluavat pitää nämä valmennukset työaikana, mutta kurja jos miehen pitää joka kerta ottaa parikin tuntia vapaata töistä. Näitä valmennuksia on neljä kertaa. Eniten odotan että löytäisin mukavia mammakavereita, joita voisi treffata sitten mammalomalla
Valitettavasti luulen ettei meilläpäin pääse tutustumaan synnärille, mutta pitää kysellä neuvolassa.
Potkut tuntuvat E R I T T Ä I N voimakkaasti ja näkyy ulkopuolellekin. Toissapäivänä luulin että kohta tulee jalka läpi
Kun potkut kohdistuu tuonne kylkeen tai kylkiluihin on kyllä vaikea olla irvistämättä, ja pää painaa välillä tosi alhaalla. Mutta viime viikon sisätutkimuksessa ei kuitenkaan ollut mitään vaaraa että ulos olisi jo pyrkimässä, eikä muutenkaan minulla ole ollut supistuksia. Toivottavasti tulevat sitten kun aika koittaa...
Aktiivisesti luen teidän kirjoituksianne mutta pahoittelen etten kommentoi kuin joitakin juttuja. Vaikka usein lukiessa ajattelee että tuohon haluisin kommentoida niin unohtuu sitten, enkä liian pitkästi viitsi kirjoitta, eihän kukaan jaksa lukea
Oikein ihania odotushetkiä ja tsemppiä kaikille, varsinkin teille joilla syystä tai toisesta on huolia tai vaikeita raskausoireita!
Marieh ja pikkuinen, 28+5