Hei vaan kaikille.
Tuulia84 Minulla ainakin vuoti verta neuvolalääkärin sisätutkimuksen jälkeen ja alakerta aristi muutenkin samana päivänä ja seuraavana, joten en yhtään ihmettelisi, jos ultra on ärsyttänyt.
Helle käy minuunkin, vaikka kotia saakiin viileämmäksi. Asioiden hoito on hidastunut, kun joko kroppani ärsyyntyy kuumasta ja harkkasuppareita tulee tai sitten esikoinen ärsyyntyy ja on lähdettävä nopeammin kotia kohden. Ainakin muistaa juoda tarpeeksi, kun on tasaisesti liian kuuma!
Neuvolalääkäri totesi, että paikkani ovat kiinni, mutta kohdunkaula on 2cm, joten sen supparit ja tulehdus aiheuttivat. Sf mitta oli 27.5, joten lääkäri halusi, että se kontrolloidaan neuvolassa jo ennen seuraavaa neuvolaa.
Sf-mitta kontrolloitiin sitten tänään. Terkka sai neuvolassa ihan eri lukeman kuin lääkäri, nyt sf-mitta on keskikäyrällä ja vain 25. Uudestaan se tarkistetaan jo viikon päästä normaali neuvolassa, joskin silloinkin mitan ottaa taas eri ihminen, sillä oma terkkani palaa lomalta vasta sitä seuraavaan neuvolaan.
Uusiäippä78 kyseli
sektiokokemuksista. Olen kokenut kiireellisen sektion, koska synnytys pysähtyi ja oli epäily epäsuhdasta eli neidin mahtumisesta maailmaan alatiesynnytyksellä. Salissa olin jo saanut epiduraalin, joten kun minua kärrättiin leikkaussaliin, sain mahaa neutralisoivan nesteen, joka piti antaa kahdesti, kun en sitä kestänyt. Spinaalin anto meni hyvin, mitä nyt kiukkuinen "nukkumatti" eli anestesialääkäri hoputti muita, se ei tuntunut kivalta. Spinaalin olisi pitänyt tuntua "sähköiskulta", mutten huomannut mitään. Kun pääsin makuuasentoon, simahdin aivan heti. Nukuin siis onnellisen tietämättömänä siitä, kun mieheni tuli huoneeseen ja tapahtumien etenemisestä. Heräsin neidin parkaisuun ja olin aika pihalla väsymyksestä, kun neitiä näytettiin ja annettiin syliin. Muistan pyytäneeni, että joku varmistaa, etten pudota pientä ja kerroin neidille, että tervetuloa maailmaan ja että äiti rakastaa sinua. Kysäisin myös kätilöltä, että kumpi vauvamme onkaan ja sain kuulla, että tyttölupaus piti paikkansa. Kun vauvaa vietiin punnittavaksi, minä torkahdin uudelleen ja heräsin heräämössä siihen, kun kätilöt painelivat kohtuani ja kyselivät vointiani. Kuulin, kun vuoron vaihtoinfossa ikäni sanottiin väärin, niin korjasin sen... Jossakin vaiheessa mieheni tuli käymään ja hän näytti kuvan tyttärestämme vaa'alla. Silloin näin, että pieni painaa 4505g, enkä olisi pelkkää puhetta varmaan uskonutkaan. Pääsin heräämöstä osastolle ja perhehuoneeseen kun leikkauksesta oli kulunut alle 3h. Minulle sektiokokemus ei ollut yhtään hullumpi, sillä olin fyysisesti todella väsynyt, kun tajusin, että neiti ei taidakaan mahtua minusta pihalle ilman sektiota. Olikin helpotus, kun päätös lopulta tehtiin. Olisihan se ollut kivaa olla hereillä koko leikkauksen ajan, mutta meni se noinkin. Sain hyvin kipulääkkeitä osastolla ja toivuin nopeasti ilman komplikaatioita. Meillähän mies toivoo suunniteltua sektiota nyt, kun on hyvin todennäköistä, ettei vauva mahdu nytkään alateitse. Se selvinnee synnytystapa-arviossa rv36+4.
suonenvetoja minullakin on ollut muutama tässä raskaudessa. Yhden epäilen johtuneen siitä, etten muistanut sinä päivänä juoda tarpeeksi, kerran taas jalka oli ilman peittoa. Syön muutenkin magnesium-lisää äitiysvitamiinin ohella, joten lisää en aio ottaa, mutta sen sijaan pidän tarkasti huolta, että peitto pysyy jaloilla.
Rd Sokerirasituksessa paastoarvo oli hyvä, muut kaksi taas sitten kuulma niukasti yli, joten raskausdiabetes napsahti. Itkin, kun kuulin, mutta nyt olo on parempi asian suhteen. Kiva rd-terkka antoi tietoa, verensokerimittarin ja kävimme yhdessä läpi ruokavalioni. Olen nyt viitenä päivänä mittaillut arvojani ja syönyt ohjeiden mukaisesti. Ilokseni perusruokavalioni saa pysyä aika lailla samana, aamiaiseen taas lisäsin ruisleipää, sillä olen vuosia syönyt vain hedelmiä aamulla. Omassa mittailussa arvot ovat olleet koko ajan tavoitearvoja matalemmat, mutta odotan silti mielenkiinnolla jatko-ohjeita. Ne saan huomenna, kun rd-terkka soittaa ja käymme ne lävitse.
Ihanaa viikkoa kaikille!
Luckygirl & Vekara 28+0 POKS!