***Lokakuun lutuset heinäkuussa***

Malttamaton, hui! Ompas teillä ollut jännitystä kerrakseen lomamatkalla :/ onneksi pääsette pian takaisin suomeen ja hyvään hoitoon.

Ninni, täällä myös jalkoja ja sormia turvottaa, ei kovin pahasti, mutta huomaan, että on jäykemmät ja paksummat, kengistä jää painumat pitkäksi aikaa ym :/ iltaisin jalat ovat ihan tulessa! Kylmässä vedessä huljuttelen ennen nukkumaan menoa niin auttaa.

Chocolatebox, ompas sulla ihanan ruskea ja kaunis masu :)
Täällä myös odotusaika mennyt nopeasti, eikä mitään hermoiluja tai pelkoja ole ollut, niinkuin esikoisen aikaan. Sitä tutkaili kaikkia tuntemuksia ja panikoi :D

Täs ois omaa mahaa rv 28+3. Ei se kovin isolta näytä. Tuntuu kyllä sitäkin suuremmalta :D

Malttamaton, tsemppiä teille kotimatkaan ja onneksi pian pääsette Suomen sairaanhoidonpiiriin.
Kysyppä muuten sitten neuvolassa siitä pitääkö tarkistaa Escl-bakteerin tartunta mahdollisuus. Mulla kun oli se färdelli tuossa taannoin, kyselivät olinko mahdollisesti ollut Turkissa sairaalassa ja sisko kun on asunut Turkissa ja ollut siellä sairaalassa, otettiin testi automaattisesti.

Täällä myös esikko korkeassa kuumeessa, ei muuta oireita, liekö tulee tästä helteestä :(

Söpö masu sullakin Willarose :)

Yleensä rakastan lämpöä, aurinkoa ja hellettä, mutta nyt saisi jo hiukan laskea, olo alkaa hiukan tukaloitua, huh huh.
Saa päivät kulkea melkein bikineissä kun kaikki muu on liian kuumaa. Onneksi turvotus ei vielä ole löytänyt tietään tänne.
Voimia kaikille kuumuuteen :)

Viimeksi muokattu:
chocolatebox: täytyy kysäistä, tänään mennään lääkäriin selvittää mikä tauti noilla lapsukaisilla oikeasti on.

(.) tiukille meni kotiin pääsy, lippujen tarkastuksessa ilmoitettiin että minun lääkärintodistus on liian vanha (12pv), joten eivät voi ottaa minua koneeseen kun viikkoja niin paljon (31+4). Kentällä kuulemma lääkäri, joka tutkii minut (laskuttaa) jonka jälkeen voisin päästä mutta konetta eivät voi pidätellä minun takia eli jos tarkastukseen pääsyyn kestää. Joukkotuki toimi tässä kohtaa, joukko erittäin minulle myötätuntoisia ja matkavirkailijalle vihaisia suomalaisia turisteja sai hänet taipumaan kun todistuksesta alle 2 vkoa. No, koneen portilla sitten sama taistelu, joka sitten lopulta voitettiin mutta ihan uskomatonta?!? Täytyy tänään soittaa finnmatkoille ja pyytää heitä tarkistamaan säädöksen ihan vastaisuuden varalle ettei kenellekään muulle käy noin. Kun heille etukäteen soitin, eivät puhuneet mistään aika rajasta vaan suosittelivat lääkärin todistusta, kuulemma rv 32 jälkeen vasta pakollinen...

Onpa ollut vaiherikas matka teillä. Huh.

Helteisiin liittyvä todella ikävä raskausoire on nyt viikon kiusannut, nimittäin järjetön hikoilu yöllä. Vaikkei kummemmin kuuma olo olisikaan, herään pari kertaa yössä tyynyliina ja yöpaita aivan litimärkänä. Ihanat hormoonit <3 onko tämä kovinkin yleistä? Päivällä vastaavaa ei ole, yleistä tuskaista oloa vain. Ja nuo elefantin jalat..

Hanssi ja napero 28+0 poks :)

Oi, kaikenlaista sitä voikin sattua lomaillessa! :/ Minulle nämä Suomen helteet riittävät vallan mainiosti. Kesäillat ovat parhaimpia, muuten olen kyllä joutunut olemaan aika paljon sisällä päivisin. Syöminen on ollut hieman hankalaa, kun ei oikein tee mieli mitään muuta kuin korkeintaan viiliä, hedelmiä yms. ja tietenkin JÄTSKIÄ!!!

Vaunut haluisin nyt saada ostettua, muuten tuntuu että aika hyvin meillä on hankintoja tehty. Innostuin Lindexin -70% alessa ostamaan hieman vaatteita, siskoltani sain ison laatikollisen 52-62 koon vaatteita, vähän olen kirpparilta ostellut, ja sitten meillä tuli äitiyspakkaus. Brion hoitopöytälipaston ostimme kirppikseltä, kun löytyi niin hieno ja hyvähintainen, ja totesin että tarvitsemme kuitenkin vauvanvaatteille lipaston. Muuten pitää vauvan huonetta järjestellä, mutta tuntuu ettei sillä kiire, kerkee sitä myös sitten vauvan synnyttyä.

Onko kenelläkään kokemuksia Jovi Airin yhdistelmävaunuista?! Niitä olen miettinyt (suomalainen suunnittelu ja vähän pitempi makuuosa kiinnostaa). Toisena vaihtoehtona on Brion Happy yhdistelmävaunut. Tulemme kävelemään PALJON (toivon mukaan), asumme pienemmässä kaupungissa lähellä keskustaa, eli julkisilla emme kulje. Asumme kolmannessa kerroksessa ilman hissiä, siksi yhdistelmävaunut kantokopalla on "must" (vaunuosa jää varastoon). Yhdet vanhat vaunut tulevat parvekevaunuiksi. Brion Happyä moni on suositellut, mutta noista Jovi Aireista en ole kuullut. Onko kellään jakaa kokemuksia? :)

malttamaton: kurja loman päätös teillä.. toivottavasti nyt Suomessa saatte kunnon hoitoa.

Chocolatebox: ihana ruskettunut masu :)

Voihan helteet sentään. En ole koskaan aiemmin valittanut, että on liian kuuma mut tää alkaa olla jo liikaa.. tosi tuskainen olo kyllä niin ulkona kuin sisälläkim kun ei ole mitään ilmastointia.. uinti ulkoaltaassa on auttanut mutta sinneki on hankala päästä kun on sen verran matkaa ettei viitsi kävellä ja pyöräily tekee pahaa..

Nyt sit alko kaiken lisäks viel pari päivää sit rinnat vuotaa.. tosi kiva :/ Muuten olosuhteisiin nähden suht ok olo, ei pahempia turvotuksiakaan mitä nyt sormukset ei lähde sormesta pois ja kengät puristaa :D

Ihania masukuvia teillä! Näistä innostuneena pitäisi muistaa ottaa itsekin se ensimmäinen masukuva vihdoin ettei unohdu kokonaan. Hoidan aina perheen kuvaukset ja lopputuloksena on isä+poika matkustaa kuvia :)

malttamaton hui minkälainen loma, pikaista paranemista potilaille!

Nämä helteet ovat aika ikäviä näin töissä kun ajatuksetkin juoksevat kovin hitaasti. Viikonlopun Tallinnan reissulla pääsin ekaa kertaa tässä raskaudessa turvotuksen makuun ja sormus oli pakko ottaa pois kun alkoi kiristämään. Tosin toivon kivaa säätä parille seuraavalle viikolle kun pääsen lomalle!

Marieh Jovista ei ole kokemusta, mutta Brion Happyt vm 2011 ovat toimineet hyvin. En kyllä enää muista miksi ne valittiin kun kotimainen olisi tietenkin aina parempi vaihtoehto, olisiko ollut mitoissa auton mahtumisen kannalta eroa tms.

Näihin vaunuaiheisiin liittyen kysyisin suosituksia matkarattaista? Meillä on Britaxin B-mobilet, jotka ovat kätevät turvakaukalon kuljettamisessa, mutta sen vaiheen jälkeen huonot nukkua kun jalkatukea ei saa vaakaan vaan jalat jäävät roikkumaan ja tavarakori on olemattoman pieni. Jos aisaan alittaa painoa rattaat taas kaatuvat. Haluaisin tarvittaessa lentokoneeseen mukaan otettavat ja yhtenä osana kasaan menevät, mutta kuitenkin sellaiset tukevat, että tarvittaessa 3v voi olla kyydissä. Teimme viikonlopun reissun ilman rattaita ja meidän reipas kävelijä kyllä väsähti ja kulki isän hartioilla kun tulihan sitä kävely jo kotimaassa julkisilla satamaan ja satamasta hotellille välillä aika paljon jo ennen varsinaista kaupungilla kulkemista. Tästä innostuneena aloin katsella vaihtoehtoja ja mielessäni oli esim Brion Spin malli. Tarkoituksena olisi valita malli ja yrittää löytää ne hyväkuntoisina käytettyinä.

Malttamaton, onneksi olette nyt kotikamaralla ja pääsette täällä lääkäriin. Täälläkin käytiin lääkärissä juuri esikon kanssa, kuume vuorokauden ollut 39, ja veto lähti kaverista ihan kokonaan, matona liikkui eteenpäin :( Kuulemma jokin virus jossa vain korkea kuume, ei juurikaan muita oireita ka kohderyhmänä ollut juuri 6-10 vuotiaat. Nyt saatiin tropit ja tuntuisi vihdoin helpottavan :)
En uskaltanut Malttamaton kertoa että ovat Turkissa joskus todella tarkkoja tuon raskaana koneeseen menon kanssa :(
Mähän olin vasta viikolla 23-24 siellä turkissa ja kun juurikin portilla kysyivät että mikä viikko ja ilmoitin että 24, virkailija mietti hetken ja kirjasi paperiin 21... Tätä siskolleni ihmettelin (sisko asunut siis Turkissa) ja sisko sanoi että ei ihmettelisi josko tuo raja olisi juuri jossakin 21-24 välissä. Sen jälkeen vaativat ihan tuoretta lääkärin todistusta.
Noh onneksi pääsit koneeseen :)

Joo täytyy kyllä todeta että vaikka helle aurinko kesä lämpö fani olenkin, nyt saisi jo kyllä helpottaa. Mittari näyttää ulkotilaa 30, samoin sisätilaa.
Voimia kanssasisaret <3

Ei kyllä helteet helli ei sit pätkääkään.... Kävelen tuulettimen kans ympyrää sisällä, ulos meno hirvittää ajatuksenaki tosin kropan takia pakko käydä kävelee vähän ees päivällä. Esikko pitää entistä kiireisempänä.... Tyyppi oppi loma reissun aikana kiipeemään laatikoiden/matkalaukkujen päälle, työntämään tavaraa sohvan eteen että pääsee kiikkuun siitä ylös ja mitähän vielä, lisää hampaita tuli ylös tällä kertaa. Myöskin konttaa rappusia ylös ja alas, ei ees peruuta vaan naama edellä vaan.
Nyt se menee isomummolaan muutamaks päiväks parin viikon päästä, saadaan miehen kans vähä hengittää ennen tän uuden syntymää. Ja saan viettää mies ja lapsi vapaaataki viel elokuun lopulla. Aika jees, aion maata sohvalla ja mussuttaa kaikkee kiellettyä ja lihottavaa ja epäterveellistä.... Jalka kylpyy suunnittelin kans ja lisäks sit kasvonaamio ois pop. Tukan värjään seuraavan kerran sit esikon synttäreille ja snadin nimijuhliin.

Tosta aina muistan sen et pitäs ne kummit miettii tai yksiki riittäis... Ei vaan oo lähipiirissä ketään hyvää vaihtoehtoo. :/

Mutta nyt palaan tän ryhmä rämän luo järjestystä yllä pitämään ! Meillä tuo sakemanni ja lapsi yhdistelmä on vähä huono kombo ku ne yllyttää toisiaan tekemään kaikkee kellettyä... Koira auttaa lasta ja toisin päin. Hyvä suhde siis ainaki niiden välillä. Toinen koira toimii kiipeilypuuna tälläki hetkellä. Ihania karvasia kun ei tartte huolehtia, senku seuraa vierestä ja kieltää koko klaania kerralla. :D ainii, on tuo esikko jo seissy muutamia kertoja ilman tukee, taitaa kävellä ennen snadin tuloo... APUA !

Doda & snadi 30+2

Kun olin Turkissa sairaalassa soitin heti neuvolaan ja työterveyteen ja kysyin mitä teen. Molemmista tuli sama vastaus, ei mitään, jos joudun sairaalaan potilaaksi sitten olisin eristyspotilas ( olen siis sairaalassa töissä), ihmettelin vähän asiaa että enkös mä nyt kuitenkin todennäköisesti tule jossain kohtaa potilaaksi kun tää lapsi syntyy. No nyt sit viikko sitten Jorvi oli lukenu mun teksteistä että oon ollu ulkomailla sairaalassa ja käski mennä labraan antamaan näytteet ettei tosiaan tarvii eristyksissä synnyttää..

Hei taas!
Onpas kivoja masu kuvia ilmestynyt tänne :) itse otin jonkun kuvan rv20 joten täytynee skarpata ja ottaa kuva vaikka rv30 koittaessa.

Minua on helle hellinyt ja olen nauttinut säästä kotosalla. Turvotusta ei ole vielä ollut, ainoa miinus on että hikoilen kuin porsas :D

Me ollaan lähdössä tukholman risteilylle elokuun lopussa rv32+4. Yritin tiirailla Viking Iinen sivuja, mutta en löytänyt mainintaa matkustus säännöistä raskaana oleville. Neuvolassa sanoivat että reissu on ok vielä noilla viikoilla ja käyn neuvolassa myös paria päivää ennen reissua tarkistuttamassa tilanteen. Kiva on lukea muiden kokemuksia matkustelusta raskaana ja jos jollain on risteily kokemuksia tai vinkkejä, niin niitä eritoten otetaan vastaan.

Ensi viikolla on äitipolikäynti ja taas jännittää otetaanko insuliini käyttöön vai ei. Tähän asti aamun arvot ovat olleet ok, mutta tällä viikolla tulikin sitten jo 2 paastoarvon ylitystä :(
Paino on noussut nyt 3 kg lähtöpainosta, mikä on ihan positiivinen asia.

Tsemppiä kaikille lämmöstä kärsiville!
Terveisin: Ankkurinappi ja pikku nappi rv29+1

Ankkurinappi, mä olin edellisessä raskaudessa juurikin viikkarin tukholman risteilyllä rv 32. Neuvolalääkärillä kävin muutamaa viikkoa aikaisemmin, ja kun kaikki oli ok, sanoi lääkäri että hyvin uskaltaa lähteä :) Tukholman päässä kehotan käyttämään sitä laivan bussia mikä vie suoraan keskustaan ja takaisin. Ainakin mun jalkojen ja selän päälle otti viimeksi kun käveltiin keskustaan ja takaisin. Silloin oli pakkasta, joten en edes halua ajatella miten poikki olisin jos sattuisi hellekelit vielä :) hauskaa reissua! (Itekin haluisin vielä :))

• Tykkää
Reactions: Ankkurinappi
huh huh....josko rupeis jo viilenemään? Täytyy kyllä sanoo, että tulee oltua vaan sisällä tämmösillä säillä. Ulkona ei pysty kertakaikkiaan oleen :(. Onneks koirakin on päättänyt ettei jaksa olla ulkona. Niinpä me molemmat köllötellään sisällä.
On muuten hurja aatella, että reilun neljän viikon päästä alkaa jo äitiysloma. Mihin tää aika on mennyt. Tavallaan haluis jo päästä lokakuulle, mutta tavallaan tuntuu hurjalta, että aika menee näin nopeesti.
Mulla on huomenna neuvola ja joudun kyllä jutteleen siitä että vieläkö mä oon työkuntoinen. Kotonakin kun yrittää jotain tehä niin vatta kovottelee. Ja selkä vihottelee. Katsotaan nyt sitten mitä ovat mieltä.
Pitäsi varmaan ruveta oikeesti tekemään sitä listaa siitä, etä mitä pitää hankkia. Ootteko muut hankkinut jo paljon esim. vaatteita? Nythän tietty sais aleenuksista varmaan jotain kivaa. Mistä hankitte muuten lastenvaatteet?
Hienoja masukuvia :) Ite en oo ottanut yhtään kuvaa itestäni ja masusta. En aikasemmin raskaudessa enkä kyllä nytkään.

Hupsista, onpas vierähtänyt taas edellisestä kirjoituksesta tänne! Sitä vaan jotenkin unohtuu herkästi tonne fb:n puolelle, kun niin paljon helpompi puhelimella ja noin muutenkin. :)

Onpas kyllä hurjia lomakuulumisia ja lomia ollut!

Helteiden voivuttamia ollaan täälläkin. Köllitään kisuneitojen kanssa päivät, illalla vasta vähän piristyy kun lämpötila edes aavistuksen laskee. Ei tonne ulos voi nenäänsäkään pistää päivällä. : / Ihan lyhyt kävelyreissu tässä pari päivää sitten sai aikaan tosi napakoita supistuksia ja koko illan jomotteli ja supisteli sitten. Ihan alkoi jo hirvittää, mutta onneksi helpotti sitten.

Ihan malttamattomana vaan odotan jo sitä, että tää napero tulisi ulos. En vaan saa kaikilta oloilta nautittua tästä raskaudesta, ja se harmittaa suunnattomasti! Mutta jos sen kuusi viikkoa täysiaikaisuuteen malttaisi, sen jälkeen saa mun puolesta tulla!

Vaatteita pienelle on ostettuna iiiso kasa. Osa uutena, osa kirppikseltä. Paljon olen hyödyntänyt juuri aleja ja kirppistä. Mutta en sano etteikö monet ihanuudet olisi uutenakin lähtenyt matkaan.. Onkohan meillä jo ihan liikaa vaatteita? :D Pikkupyykin pesemistä jatkan, kun lämpötilat hellittää. Ei jaksa yhtään ylimääräistä.

senya ja vili 31+0 :heart: POKS!!

^ meillä mennään pääsääntöisesti esikoisen vaatteilla. Suurimman osan niistä olen ostanut kirppiksiltä. Jos jotain olen ostanut uutena, niin lindexiltä ja h&m:ltä.

Muutamat potkarit, yöpuvun ja bodyn olen ostanut nyt kirppikseltä, pakko oli ostaa, kun olivat niin söpöjä :)

Mun pitäs varmaan soitella neuvolaan ja kysellä seuraavaa käyntiä. Neuvolan täti aiko soitella siitä äitipolin käynnin jälkeen, mutta ei ole mitään kuulunut, liekkö unohtanut...

Hei taas pitkästä aikaa!

Päivittäin lähes olen täällä käynyt lueskelemassa, mutta itse taas olen nauttinut näistä keleistä niin, etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Ulkona on kyllä aika tukahduttava ilma ollut, mutta siihen paras keino on ollut lähteä poikien kanssa uimaan. Kun on puolitoista tuntia pulikoinut vedessä, on jo niin viilentynyt, että jopa nurmikon leikkuu on onnistunut ja meillä on todella iso nurmialue! :) Myös pyörälenkillä ollaan vähän illemmalla usein käyty.

Viikon lomareissu helteisessä Helsingissä tosin oli aika väsyttävä, mutta pakkohan sitä oli kiertää kaikki paikat kun kerran oli reissuun lähdetty.

Melkoisen hurjia lomakuulumisia on täältä saanut lukea, onneksi pääsitte turvallisesti kotiin!

Itsellä tulossa muutaman viikon päästä pieni reissu laivamatkan päähän ja täytyy sanoa, että vähän mietityttää miten siitä jaksaa nauttia.

Oma olo on ollut ihan hyvä turvotuksia lukuunottamatta. Turvotuksiinkin on auttanut aika hyvin paljo juominen ja iltaisin mieheltä kinuttu jalkahieronta. :)

Mukavaa viikonloppua ja elokuun alkua superhelteineen kaikille!

Bola74 ja poitsu 28+4

Vauvanvaatteista: pistin eilen tilauksen h&m:ään perusbodyista, puolipotkareista ja yökkäreistä. Tajusin yhtäkkiä, että laskettuun aikaan on 54 pvää. Hurjaa!!! Kaikki hankinnat siis taitaa nyt olla hoidettu mitä tarviikin :)

Vielä huominen ja sitten pari viikkoa lomaa. Helteitä kestää paljon paremmin jossain muualla kun täällä töissä missä ilmastoinnin tai kai lähinnä ilmanvaihdon teho ei riitä mihinkään.

Vauvanvaatteista ja tarvikkeista. Olen aloittanut kaappien siivoamisen ja tehnyt tilaa vauvan tarvikkeille. Ensimmäiset esikoisen pikkuvaatteet on pesty ja seuraavaksi tarkoitus etsiä laatikot missä kestovaipat, lakanat, rintapumppu ja kantoliina nyt ainakin. Olen myös tehnyt jonkin verran hankintoja alesta ja kirpputoreilta. Toisaalta olisi kiva tietää vauvan sukupuoli kun tuskin tytölle tulee laitettua esikoisen vaaleansinisiä vaatteita. Sitterin ja vaunukopan kankaiden pesun kanssa vielä toppuuttelen kun ehtivät jo pölyyntyä ennen lokakuuta jos nyt pesen.

Vauvan hoitopiste tulee kodinhoitohuoneen tasolle. Esikoisen kanssa meillä oli hoitopöytä laatikoilla ja nyt mietin kuinka hankalaa on kun vauvan vaatelipasto on talon toisessa päässä. Kodinhoitohuoneen kaappiin mahtuu just kestovaipat, mutta ei oikein muuta. Kenties vauvan vaatekorit valtaavat pöytätason. Onko ideoita?

Moikka! :)
Olen melko alusta asti lueskellut teidän juttuja, mutta nyt vasta saan aikaiseksi itse kirjoittaa. Eli mahtuuko vielä mukaan?

Täällä olisi toinen lapsi syntymässä, la on 18.10. Sukupuoli haluttiin pitää salassa. :) Esikoinen on nyt vuoden ja 7 kuukautta. Malttamattoman kanssa aikanaan taidettiin Joulukuun toivevauvoissa olla samaan aikaan. :)

Vointi on täällä ollut hyvä läpi raskauden, edes helteet eivät ole kovasti haitanneet. Vaikkakin töissä on todella kuuma ja raskasta hommaa muutenkin. Saa nähdä pystyykö tällä kertaa olemaan äitiysloman alkuun asti. Oma ulkomuoto tosin tuntuu ihan valaalta :D, painoa tullut n. 9kg.

Mitään varsinaisia hankintoja ei olla vauvaa varten vielä tehty. Tuplarattaat on tulossa syksymmällä käytettynä. Äitiyspakkaus on, en tosin vaatteista juurikaan välittänyt, mutta kun ensimmäisellekin olen laatikkoon säilönyt kaikkia "tärkeitä" asioita.

Ankkurinappi me ollaan myös lähdössä Tukholman risteilylle parin viikon päästä. Ja olisi tosiaan kiva kuulla jotain vinkkejä kohteista, joissa käydä tuon taaperon kanssa. Viime kerrasta on niin kauan aikaa.

Pepsimax86/2.lapsi/18.10.2014/KOKS

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ankkurinappi

Yhteistyössä