"Lokakuun lutuset 2014"

marieh: meillä valveillaoloaika vaihtelee tosi paljon riippuen päivästä. Eilen oli valveilla yhteensä n. 4 tuntia, joka on normaalia lyhyempi aika. Toisina päivinä ei nuku pitkiä unia ollenkaan vaan on hereillä niin, että nukahtaa pari kertaa tunnin ajaksi ja sitten lisäksi torkahtelee vartin unia pitkin päivää. Vaunulenkillä kyllä nukahtaa aina, mutta esim. parvekkeella en ole saanut nukutettua vaunuihin kun herää melkein heti kun liike lakkaa.

Koiruuz[/B]: toivottavasti saisitte rytmin käännettyä. Saatko vauvaa herätettyä päivällä jos on vaan tunnin hereillä päiväsaikaan. Koska ei kai siinä muu auta tuon rytmin käännyttämisessä kuin herätellä aina muutaman tunnin unien jälkeen esim. vaippojen vaihdon avulla.

Tuulia: tuosta päänympäryksestä. Musta kyllä tuntuu, että myös mittaamistavassa on eroja eli siitäkin voi tulla 1-1,5 cm ero tuloksessa riippuen mitataanko niin, että vauva makaa pöydällä vai vauva pää pystyssä sylissä. Meillä viimeksi hoitajaopiskelija meinasi mitata ihan väärät lukemat kun vauva viuhtoi samalla kun mittaaja yritti saada mittaa pysymään oikeassa kohdassa.

voi ninni: kyllä teitä nyt koetellaan kun vielä flunssaa päälle. Toivottavasti menee pian ohi. Ja toivotaan että ultrassa kaikki kunnossa.

pullojen keittämisestä: mä keitin pulloja ihan ensimmäisinä viikkoina, mutta nyt en enää muutakuin silloin jos maito on unohtunut pulloon ja lämpimään pidemmäksi aikaa ja silloin samalla saatan sitten keittää muutkin pullot. Olen vähän sillä kannalla, että on tervettä, että vauva ei elä turhan "steriilissä ympäristössä" ja saahan se bakteereita myös sormista ja nänneistä, jotka hautuu liiveissä liivinsuojuksessa :). Ja vaikka siis pullot seisoisivatkin steriloinnin jälkeen pitkään niin normi huoneympäristöstä ei niihin kuitenkaan pääse mitään tautia aiheuttavaa bakteeria.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan vee mikä paskamainen aloitus viikolle; koiralla on ripuli :x Ei muuta ku matot suojaan ja toivotaan että paranee pian, säälittää kun toinen raukka on ihan kärsivän näköinenkin.

Vauvan silmä on jo huomattavasti parempi, ab-tipat menneet nyt 4 päivää. Vielä pitää jatkaa ainakin kahden oireettoman päivän ajan. Mitä ilmeisimmin tipat tuntuu masussa / suolistossa tosi ärsyttäviltä, aika ikäviä kipristelyjä on viikonlopun aikana ollut :(

Joko teidän vauvat hymyilee kunnolla? Meillä tulee sellaisia pikaisia ohimeneviä virnistyksiä ilman varsinaista katsekontaktia, mutta selvästi kuitenkin ovat tahdonalaisia. Odottelen siis semmoista pitempikestoista joka selvästi liittyy vastapuolen katselemiseen. Vaikea selittää mutta you know.. Vauvalla ikää nyt siis 7,5 viikkoa.

Toivottavasti itse kullakin helpottaa vauvan vaivojen kanssa tuskailu, ikävää että tämä arvokas aika menee "harakoille" kun aina vaan vastustaa.
 
Kääk! Täällä on alettu nyt boikotoimaan toista tissiä :( Vauva on selvästi nälkäinen, mutta alkaa rimpuilla ja huutaa oikealla rinnalla, vasen kelpaa kyllä ja hyvin syö siitä. Asento ei näytä vaikuttavan asiaan ja sama ei toistu joka kerta, mutta kaksi kertaa kolmesta ehkä suunnilleen ja aina tuon oikean rinnan kanssa??? Kumma juttu. Tuo on kyllä enemmän sellainen suihkutissi, että harmittaisiko sitten se maidon nopea tuleminen, kun joutuu hotkimaan ja nielemään ilmaa siinä sitten samalla? Sain eilen hiukan lypsettyä siitä rinnasta maitoa ja pullosta veti sitten ihan innolla sen maidon. Noinkin voisi toimia, mutta kun en saa lypsettyä läheskään niin paljoa maitoa, kuin mitä vauva sitä itse imee rinnasta ja työlästäkin tuo kyllä on... Ja selkeästi on jäänyt nyt nälkäiseksi syötyään. Usein annan tissiä ja koitan sillä sitten saada maidontuloa lisääntymään, mutta mutta.. Tänään annoin sitten monen imetyskerran päätteeksi pakastimesta omaa maitoa 40 ml ja hirveällä innolla veti sen ja selvästi sekin loppui kesken. Korviketta tässä on nyt harkinnassa. Neuvolassa oltiin perjantaina ja paino olikin nyt noussu vain 100g. Sanottiin, että ihan ok, kun se aiempi painonnousu oli niin huikea, että yhteensä on painoa hienosti tullut. No itsellä vaan tuntuu, että vauva ei saa nyt tarpeeksi ruokaa ja on sen vuoksi kitiseväinen kaiken aikaa. Oon koittanu kovasti syödä ja juoda hyvin ja terveellisesti tässä, että saisin maitoa tulemaan hyvin.

Meillä hymyillään joka päivä, lisäksi on jo tullut jotain pieniä ääntelyitä, mitä ei nyt vielä jokelteluksi voi sanoa, mutta katsoo silmiin ja kädet ja jalat huitoo ja suuta koittaa kauheasti laittaa moneen asentoon ja sitten jonkun kiljahduksen lopulta saa aikaiseksi :D Siskot saa eniten hymyjä ja aamuisin tai pitkiltä päiväunilta herättyä niitä hymyjä on eniten ollut =)

Oon miettiny myös noita keittämisiä, että kuinka tarpeellista lienee. Virallinen ohje taitaa edelleen olla se, että siihen asti pitäis keittää, kun vauva aloittaa kiinteät, mutta tosiaan ei noi rinnanpäät niin puhtaat kuitenkaan ole, enkä tuttiakaan tosiaan jatkuvasti keittele, kerran päivässä vaihdan sen keitetyn puhtaan tutin, muuten huuhtasen kylmän veden alla välillä. Tuon rintapumpun osat oon nyt keitelly joka kerta, mutta työläältä tuntuuja useammin saisin varmaan myös jotain lypsettyä, jos ei aina ois niin kova homma siinä putsailemisessa.

Voi Ninni, kovasti tsemppiä sulle tyttelin syömisten ja muun suhteen!!

Koiruuz, toivottavasti teilläkin pian jo nukuttaisiin paremmin öisin!

Elli ja Linda 5 vkoa tänään :heart:
 
Tuulia meillähän myös ollut tuo päänkasvu nopeaa, ei nyt mitään kovin kovaa nousua ole käyrällä tehnyt, kohtalaisen tasaisesti kasvanut omalla käyrällään mutta lääkäri oli viime viikolla sitä mieltä että jos jatkaa vielä kasvuaan, on hyvä ultrata pää varmuuden vuoksi. Meillä syntyessä 36,5cm, viime viikolla 6vko iässä 40,9cm. Meillä yhä mietitään rotarokotteen ottamista, kaipa se olisi hyvä ottaa...

Ninni Onko iho reagoinut vielä korvikkeeseen? Hyvä että kuitenkin ultraavat niin helpottaa tieto ettei siellä vain ole jotain. Harmi että nyt vielä nuhan sai :( inhottavaa kun toisella on vielä nenä tukossa.

Elli Meidän tyttö myös ei oikein tunnu tykkäävän jos tissit ovat liian täynnä ja maitoa ihan oikeasti suihkuaa kuin suihkulähteestä, juuri joutuu vauhdilla nielemään ja muutenkin sitten usein on olkapää ja paita märkinä meillä molemmilla. Meillä ei varsinaisesti ole boikotoinut kuitenkaan rintaa mutta toissailtana sai raivarit juuri tuon suihkutissin kanssa.

Hymyjä meillä tulee silloin tällöin hetkellisesti minulle mutta joka kerta kun vaippaa vaihdetaan saa mobile maailman suurimman virnistyksen päälle :) on se kyllä ihanaa katsella kun toinen on niin iloinen :heart:

Täällä nyt ensimmäistä kertaan odotellaan kakkaa, muutama päivä mennyt ilman, yleensä on tullut kyllä päivittäin ja useasti päivässä.
 
Tämä menee vaan hullummaksi. Vauva on nyt kaksi yötä valvonut peräkkäin viiteen kun viime viikko valvottiin muuten neljään ja sitä edellisellä viikolla pääosin kolmeen. Et kohta en ehdi nukkua ollenkaan ennenkuin esikoinen herää. Herätän vauvan päivällä nyt kolmen tunnin välein ja jaksaa olla sen noin tunnin hereillä, tosin tänään jaksoi melkein kaksi tuntia. Illalla herätys kuudelta on ollut jo viikkokausia ja sen jälkeen ei tule kunnon unipätkiä. Tämä rytmitys ei auta yhtään mitään kun lauantaina tuli tavallista enemmän valvomista, pissavahinko ja pieniä unipätkiä ja silti valvottiin viiteen.

Olo aika neuvoton. Aloitin maidottoman eilen. Tänään kävin apteekissa ihmettelemässä valtavia korvikepurkkeja ja ohjasivat minut kauppaan. No menin sieltä sitten ostamaan väärää kun eihän niistä paketeista selvää saa ja otin kliinisen kun siitä oikeassa oli mainittu maito. Onneksi on netti, mutta ikävää jos tässä menee monta päivää ilman tuttipulloa niin pelkään ettei se kelpaa sitten enää koskaan ikinä (kuten esikoisen kanssa kävi).

Onko teillä hyvää tsemppiä tähän maidottomaan? Vauvan paras tietty tärkeintä, mutta tosi vaikea miettiä mitä voi syödä tän unisen sumun keskellä ja myönnän syöväni välillä lapsen jämiä niin pitää olla tarkkana etten nuolaise mitään viilin jämää. Hyvä puoli tietty on se, että sunnuntain ristäisten herkut jää minulta sitten väliin ja maharengas kiittää :)
 
KoiruuZ: mä olen pitänyt meidän kohta 2 v. poikaa maidottomalla aina välillä, kun epäilty maitoallergiaa ja kaikki aika helppo tehdä maidottomana. Sininen Keiju-margariini, joten sitä kun käyttää leivonnassa niin helposti maidotonta. On olemassa myös maidotonta vispikermaa ja se on on tosi hyvää. Soija-tuotteet on hyviä, mutta soija helposti allergisoivaa eli itse enemmin suosin kauraa. Brunbergilla on muuten maidoton tumma suklaa, joka hyvää :D

Mutta on tuo rytmittäminen vaan pirun vaikeaa. Mä pyrin herättämään vauvan joka aamu n klo 8.30-9, että menisi illalla yöunille n klo 21, mutta ei, joka ilta unille vasta n klo 23.30. Seurustelee vaan tai lussuttelee tissiä. Tänään hankittu kaikkia mahdollisia tutteja, jos joku niistä kelpaisi, koska tuntuu olevan ihan unessa, mutta sänkyyn siirrettäessä, tissin kadottua suusta, herää sen kaipuuseen. Tänään nukkunut vaan kahdet unet tähän mennessä, mutta ekat klo 15 asti ja tokilla on edelleen eli kahdet tooosi pitkät, jännä nähdä tuleeko kolmansia ollenkaan. Varmaan pienet torkut klo 21, että jaksaa valvoa puoleen yöhön.

Tänään oli 3kk neuvola: paino 6180g, pituus 60,5cm ja pää 41,7cm eli kaikki ok. Sai rota-rokotetta taas ja molempiin jalkoihin piikit. Vähän kuumalta tuntui kun meni unille eli toivottavasti ei nosta kuumetta.
 
Hei taas!
Olen monta kertaa kirjoittanut tänne bädillä ja sormi kun osuu väärään paikkaan niin kaikki häviää. Enkä ole jaksanut aloittaa uudelleen, joten toivottavasti nyt saisin jotain kirjoitusta aikaan... :mad:

Tsemppiä Ninni ja Koiruuz, kuulostaa tosi vaikealta nuo nukkumis ongelmat ja Ninnillä vauvan terveys ongelmat. :(

Tuttipullojen steriloinnista, minä steriloin pullot ehkä kerran 2 viikkoon. Toki näitä ei tule jokapäivä käytettyäkään, ehkä pari kertaa viikossa. Netistä katsoin että allergia ja astma liitto ei nykyisin enää suosittele pullojen jatkuvaa sterilointia. Meillä myös tutit pyörii välillä lattialla ja olen niitä huuhtaissut vain hanan alla. Toistaiseksi vauva on ollut vielä terveenä. Hygieniasta pidän kyllä muuten huolen, meillä desinfioidaan kädet kun tullaan kaupoista tai käsitellään polttopuita (myyräkuume vaara).

Rintaraivareita on myös välillä täälläkin, niistä olen selviytynyt siten että äkkiä tutti suuhun ja vauva hiljenee, hyvä imetys asento ja tutti lennosta pois ja tissi suuhun. Viikonloppuna oli myös tiheän imuun kausi, vauva söi päivällä 2 h välein molemmat rinnat ja pelkäsin että ei maito riitä. Rinnat oli ihan tyhjän tuntuiset läpyskät. Mutta maitoa kyllä tuli kun käsinkin lypsi, joten vauva lienee tehnyt tilausta tuleville viikoille. Vielä eilen söi 2 h välein, mutta yöllä olikin sitten ensimmäinen kokonainen yö ilman ruokaa, eli vauva nukkui 7,5 h putkeen. Huomenna on ikää 6 viikkoa. Vielä mennään täys imetyksellä, torstaina on neuvola jolloin nähdään miten on vauva kasvanut.

Meillä on edelleen helppo ja tyytyväine vauva ja vuorokausi rytmi on selkeä. Jännää miten toisille se tulee itsestään ja toiset joutuu sen kanssa taistelemaan, vaikka luulen että kaikki teemme asiat vuorokaudessa ja öisin melko samalla tavalla. Minä en ole yrittänyt edes tehdä vauvalle rytmiä, vaan itse hän on sen "valinnut" eli on selkeästi uninen illalla ja nukahtaa klo 22-23 pidemmille unille ilman työtä ja nukuttamista. Päiväunet on klo 12 n.3h mittaiset ja muuten päivällä lyhempiä uni pätkiä.

Kastajaisetkin pidettiin marraskuun vika vkl ja juhlat oli oikein mukavat. Juhlittiin seurakunnan tiloissa kun vieraita oli reilu 30 vaikka paikalla vaan lähimmät sukulaiset. Paikalla oli vauvan 8 isovanhempaa (molempien vanhemmat uusien puolisoiden kanssa) sekä minun ja miehen sisarukset perheineen + kummit. Kakut tilattiin valmiina, joten itselle ei kerennyt tulla stressiä järjestelyiden suhteen =)

Vauvalle tuli tällä viikolla näppyjä naamaan, lienevät niitä hormoninäppyjä. Onko muilla vastaavaa? Tähän mennessä on ollut tosi hyvä iho, ja yhtä äkkiä näppyjä tuli kaulaan ja poskiin. Tämä on kai ihan normaalia, mutta aina nämä huolestuttaa :confused:

Täälläkin on nyt nähty ensimmäiset hymyt ja vauva juttelee varsinkin aamuisin erilaisilla äännähdyksillä, lienee jokelluksen esivaiheita =) taas tuli varsin omanapaista tekstiä. Teidän arjesta on kyllä kiva lukea ja täältä saa vertaistukea omiin pohdintoihin.

Ankkurinappi ja pikkunappi 5vk6pv.
 
Voi Ninni, kylläpä teitä nyt koetellaan. Kovasti jaksamista sinne!

Mä annoin tänään 50 ml korviketta, kun vauva oli imenyt pariin kertaan tuota vasenta rintaa ja huutanut oikealla ja oli tyytymättömän tuntuinen ja imi raivona tuttia :(
Ihan himona veti korvikkeen, sitä Arlan luomua annoin. Saa nähdä, mitä vatsa nyt sanoo tuohon korvikkeeseen. Tosi usein tarjoan rintaa vaaville ja kun saa niitä raivareita, niin nostan hetkeksi pois ja taas kun rauhoittuu, tarjoan uudelleen, mut oikea rinta ei vaan tunnu kelpaavan. Ja näköjään tuo lypsäminen ei auta mitään siihen suihkuongelmaan, elirinnasta suihkuaa maitoa aina, vaikka olisi koittanut lypsää ja tissi tuntuisi ihan tyhjälle pussille....?? Siis kun tuntuu, että maito alkaa tulla, niin suihkuamalla se aina vaan tulee, eikä sitä kauaa suihkua, eli määrällisesti aika vähän kuitenkin. Lypsämällä en saa sitä herumisrefleksiä itse aikaseks, niin pieniä tippoja vaan saan lypsetyksi. Onneksi oikea rinta sentään välillä kelpaa, unilta herättyä esim. tai aamuisin ja yölläkin...

Meillä onnukuttu nyt kahtena yönä peräkkäin 23-7 yhdellä heräämisellä noin kahden kolmen aikaan, edellisyönä oli kylläkin tunnin hereillä siinä, kun jouduin vaipan vaihtamaan.
Noin hyvin kun on nukkunu, niin siitä vois kai kuitenkin päätellä, että ei luulis olevan nälkäinen?? Kakkaa tulee meillä edelleen ihan kauheasti. Neuvolassa eivät vaikuttaneet olevan siitä mitenkään kummissaan. Siis joka ainoassa vaipassa on kakkaa ja välillä sitä tulee tulvimalla vaipasta yli. Yöllä onneksi nyt (kop kop) rauhoittunut, ettei ole juuri öisin kakkaillut pahemmin, toissayönä jouduin vaipan vaihtamaan, kun oli kiemurrellut yöpuvun sisällä niin, että vaippa ei ollut kunnolla päällä, oli pakaroiden alla vaipan yläreuna :D

Ankkurinappi, on varmaan hormoninäppyjä. Meillä on niitä myös edelleen.

Tänään oltiin kaverin kans pitkällä (n. 5 km) vaunulenkillä ja useamminkin pitäisi noita lenkkejä tehdä, tuntuu olevan kunto huonontunu! Kurjat vaan nää kelit, en meinaa väsynyttä kroppaa jaksaa raahata mihkään vesisateeseen, enkä pimeään... Vauva nukkuis kyllä vaunuissa varmaan vaikka kuinka kauan, mutten ole vieläkään oikein uskaltanut kauheasti jättää yksin ulos nukkumaan. Meillä ei ole sitä itkuhälytintä ja ikkunat on sen verran korkealla maasta (korkea kivijalka talossa), ettei vaunuihin oikein näe ikkunasta. Ikkuna oli auki tässä yhtenä päivänä, kun vaavi nukkui siinä keittiön ikkunan alla, niin kävin siinä sitten jatkuvasti kurkkimassa ja sain niskani vedosta ihan jumiin :( Huomenna varmaan hakemaan kaupasta se itkuhälytin. Vaikka kai silti kyttään koko ajan vaunuihin.... :D
Oon vaunukopan sit tuonu lenkin jälkeen sisälle ja osin riisunu siihen vauvan ja jäänyt sinne jatkamaan uniaan, välillä vielä pariksikin tunniksi.

Mukavaa joulunodottelua kaikille! Itellä kaikki joulunvalmistelut vielä tekemättä, huomenna tarkoitus isännän kanssa mennä jouluostoksille. Tiedossa siis pidempi ostosreissu vaavelin kanssa, saa nähdä, kuinka sujuu.

Elli ja Linda-vauva 5 vkoa 1 päivä
 
Koiruuz voin vain kuvitella millainen olo on tuollaisilla yöunilla, jos niitä ollenkaan ehdit saamaan. Kumpa vauvan nukkumisrytmi nyt järkevöityisi ja saisit sinäkin nukuttua edes jonkin verran.

Elli No höh, mites nyt noin kovasti on sitä alkanut boikotoimaan :/. Meillä myös on kakkaa reilusti tähän saakka tullut, nyt sitten ihan yhtäkkiä loppui. Hyvät yöunet teilläkin saadaan :)

Ninni Oliko teillä huomenna se vatsan ultra vai milloin? Toivottavasti pian selviää mistä tuo johtuu ja helpottaa, kyllä teitä nyt koetellaan.
 
Ankkurinappi: meillä on kans tytöllä niitä hormoninäppyjä posket ja ohimot täynnä.

Elli: ompa kurjaa, kun toisen rinnan boikotoiminen on alkanut. Yritä vaan tarjota sitä aina, kun pystyt. Kylläpä teillä nukutaan ihan kivat yöunet. Siinä saa jo itsekin hyvin levättyä. Mä kyllä uskon, että vauvasi ei ole nälkäinen, kun niin hyvin nukkuu. Varmasti itkulla ilmoittaisi nälän! Meillä oli varmaan jonnekkin kuuden viikon ikään asti, että kakkaa tuli joka vaippaan ja sitä välillä pursusi reunoja myöten. Nyt ollaan toisessa äärilaidassa ja odotellaan kakkoja monta päivää.

Ninnille ja vauvalle tsemppiä! On ikävää, kun toinen on niin kipeä :(
 
Elli nälkäinen ei takuulla nukkuisi tuollaisia unia :)

Voi Ninni miten teille nyt kaikki lentsukin voi tulla

Kiitos malttamaton eijän tämä maidotonkaan niin hankala juttu ole. Tässä väsymyksen sumussa kaikki tuntuu vaan niin vaikealle. Keksin, että yksi kaverini oli pitkään maidoton ja hän tekee mulle listaa sellaista ns normituotteista mitä on käyttänyt niin mun ei tartte yrittää niitä itse löytää kaupasta.

Ristiäiset lähenee ja päätin etten edes yritä leipoa mitään. Kakut on tilattu, äitini tekee pullaa ja loput sitten kaupasta valmiina. Syödään mun suunnittelemat kuppikakut, pikkujalka pikkuleivät yms vaikka sitten 1v synttäreillä. Ihan tarpeeksi on laittaa siivota, järkäillä astiat yms jutut.

Ja esikoiselle tuli eilen illalla kuume ilman mitään muita oireita. Tänään pientä lämpöä, mutta pelottaa koska alkaa räkä valua tms. Tämä poika on myös ihan uskomaton kun lopetti syömisen jo sunnuntaina ja jokainen juomatippakin on tappelun takana. Siis yhtään mikään ei kelpaa, kävin tyhjäämässä kaupan limu ja mehu hyllyjä kun niitä ei meillä normaalisti käytetä, mutta nihkeää tuo menekki on. Saa nähdä ollaanko kohta kaikki muutkin kipeinä.
 
Tämä vaan pahenee. Vauva nukahti 6.30 ulos vaunuihin, mieskin ehti jo lähteä töihin. Esikoinen sentään sen verran kipeä, että nukkui peräti kahdeksaan asti niin ehdin vähän nukkua. Mieskin hoiti vauvaa keskellä yötä, mutta kamalan huudon kuuluessa lähinnä itkettää eikä oikein nukuta. Tänään osteopaatti, mutta varmaan viimeistä kertaa kun en oikein tiedä onko siitä hyötyä. Huomiseksi varasin ajan vauvoihin erikoistuneelle lääkärille ja toivottavasti saamme sieltä jotain apua. Vauvan maha on tosi kipeä ja kova sivulle levinnyt pallo. Kakkaa tuli yöllä runsaasti kahteen kertaan ja paukkujakin tulee, mutta silti pidän tuota jotenkin masuitkuna kun tulee jotekin sellaisina kouristuksina.

Koliikkikeinu ostettu ja ensi yönä testataan sitä.

Ninni odottelen kanssa kuulumisia ultrasta. Kiitos myös kasvimaitotuotteet linkistä.
 
Moikka moi pitkästä aikaan.
Ihana vauva arki tempaistu meidät mukaan ja aika vaan vierii eteenpäin. Toissa päivänä kauhistutti kun huomasin että meidän ihana vastasyntynyt on jo 2kk, iso poika joka on kehittynyt hurjasti <3
Täällä jokellellaan ja annetaan leveitä hymyjä, leikkimatolla pää pyörii, kädet vispaa ja jalat polkee sellasta vauhtia että :) Muutaman kerran on jo tullut kääntymis aloitetta ja hyvä ettei kyljelle ole jo kääntynyt...Hirvittää tuo vauhti kun esikko pötköttellä selällään vielä 7kk.
Tämä kaveri on kyllä niin päin vastainen kun veljensä...
Esikko viihtyi vain sylissä, ei sitteriä, ei leikkimattoa, ei vaunua, asui tissillä ja oli herkkäuninen. Tämä keveri viihtyy missä vain, nukahtaa helposti ja lähes minne vain, saa järkyttäviä tissiraivareita mikä onkin vienyt siihen että korviketta menee koko ajan enemmän ja enemmän. Olen myös pumpannut ja antanut pullolla mutta loputtomiin en jaksa olla "lypsy lehmä" joten näyttää siltä että täällä tissimaito on katoavainen.
Päätin että kun täällä on lähes kaikki muu kivasti, en anna tuon asian vaivata. Hyvin on poika kasvanut myös korvikkeella :)

Korvikkeet ollut siis testissä ja parhaat pisteet täältä menee Arlan luomulle, ehdottomasti masuystävllisin!!!
Tuttipulloista paras on musta MAMin pullot, päästävät vähiten ilmaa masuun (röyhtyjen ja puklujen määrä pienin) ja helppo steriloida mikrossa.
Pullot steriloidaan kerran päivässä muuten riittää hyvä pesu fairylla ja kuumalla vedellä.

Malttamaton, täällä asustaa toinen bilehile, nukkumaan käydään yleensä 22-24, chillaa meidän kanssa telkkua katellen...

Kuinka muuten täällä käydään iltaunille ja mihinkä???
Meillä chillataan vanhempien mukana ja nukahdetaan syliin tai sitterin kun nukahdetaan ja siitä sitten kannan sänkyyn.
Olen vain ajatellut että pitäiskö iltatoimien jälkeen syöttää makkarissa ja kun nukahtaa niin siirtää siitä suoraan sänkyyn ja jos herää, yrittää rasituksella nukuttaa uudestaan...Vaikko tähän hommaan vasta myöhemmin...?

Nyt täällä aletaan heräilemään, jaksamista kaikille tasapuolisesti :)

Loppupiristykseen vielä meidän "hurmurin" passikuva :D
[/url][/IMG]
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89 ja cubula
Koiruuz hyvä että olet varanut lääkärin, kyllä kuulostaa vähän sieläkin että voisi maitoallergiaa olla. Minä annoin kipulääkkeen ja peräruiskeen illalla ja sitten neiti nukkuikin vieressö tissi suussa aamuun ja on syönyt pulauttamatta ainakin toistaiseksi. Eli alkaa olemaan näin äidin mielestä joko ummetus tai allergia huonon olon syy. Toivottavasti jotain selviäisi.
 
ninni12345: eiköhän se maitoallergiaa ole, kun on iho reaktioita tullut ja tuo oksentaminen viittaa myös siihen. Voi kun löytyisi sellainen maidoton korvike, jota suostuu syömään.

chocolatebox: sama meillä, chillaa vaan meidän kanssa telkkaria katsellen. No, ehkä tuo rytmi joskus muuttuu. Nyt mennyt joka ilta n klo 23 nukkuu. Neuvolasta käskivät yrittää sänkyyn nukuttamista eli pimeässä huoneessa tissillä, että menisi aikaisemmin yöunille, mutta ei toimi: joko nukahdan itse (jolloin hänkin kyllä nukahtaa) tai sitten herää aina kun livistän vierestä. Olisi meinaa ihana miehenkin kanssa viettää hetki ihan yhteistä aikaa. Meillä esikoiselle otettiin passikuva sillä lailla, että vauva makasi lattialla selällään, mutta samanlainen kaksari tuli silti. Hän olikin jo 3kk yli 7kg, joten leukaa oli, mutta oli myös pitkä 64.5cm.
 
Ultrassa ei löytynyt mitään, lastenlääkäri oli myös allergian kannalla. Nyt kokeillaan vahvempaa ummetuslääkettä, nanin hypomaitoa ja alotetaan kiinteät. Ensi viikolla katsotaan onko mitään apua. Ja myös maitoaltistukseen saatiin lähete.
 
Mä olen ihan valmis aloittamaan iltaan vaikka riisivellin tai jonkun, kun en jaksa iltavalvomista/lussutusta. Mikään tutti ei kelpaa, jos jonkin näköistä testattu. Joko möllöttää tai sitten ihan unessa lussuttaa tissiä, mutta kun lasken sänkyyn, herää. Päivisin nukkuu just niitä 5h unia ilman mitään tuttia ja yölläkin syö vaan 1-2krt mutta yöunille edelleen käynti tosi hankalaa.
 
Ninni miten vauva on nyt syönyt kun olette tuon aloittaneet? Voi kumpa noista olisi apua.

Mä mietin sellaista kun meidän typy tykkää tosi paljon olla sylissä niin että saa seistä omilla jaloillaan tietysti kannateltuna ja muutenkin kovasti potkii jaloillaan yms. tietääkö kukaan saako näin pientä kuinka kauan /paljon antaa tehdä tätä. Internetistä luin ettei näin pientä saisi vielä "seisottaa", ilmeisesti on jotain haittaa... Onko kenelläkään tietoa asiasta?
 

Yhteistyössä