~ Lokakuun lapsoset tammi-helmikuussa ~

Tervetuloa uusille :wave: Meitä on sitten näemmä kolme seinäjokista täällä :D

Matkakuume senkun kasvaa, kun näitä teidän suunnitelmia lukee :D Meillä on kesäsuunnitelmat vielä vähän auki, jossain olisi kiva käydä, mutta kesälle on kaikenlaista muutakin kotimaanmenoa jo tiedossa. Voipi olla, että lomailun kannalta jää ulkomaat ensi kesään…

Helsingin ultrasta esikoinen syntyi siellä, ja np-ultra oli rv 11+6. Hyvät laitteet kyllä oli ainakin meillä. Ja neuvolassa ei siis Helsingissä ultrattu, ei ollut laitteita, vaan kätilöopistolla käytiin sitten ultrat. Sydänääniä kuunneltiin vasta rv 10+ olevissa neuvoloissa, kun ne eivät välttämättä vielä kuulu ennen sitä.

Mirage 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ekaksi omppukin tervetuloa, jostain kumman syystä näemmä skippasin sinut tuossa edellisissä toivotteluissa :D Raskausdementia näemmä iskee jo nyt… Ja muillekin uusille tervetuloa :)

cinderella samaa piti sanomani kuin muidenkin, että riippumatta siitä, miten lapsen isä asian ottaa, pärjäät kyllä varmasti. Varsinkin, kun sinulla on noin hyvä tukiverkosto :) Kaverini oli samassa tilanteessa pari vuotta sitten ja hän on nykyään yksi parhaita äitejä, kenet tunnen. Ja onnittelut hienosta painonpudotuksesta :flower:

Pantalaimon Olisiko tämä sitten sen verran pienempi paikkakunta, ettei tuollaisia järjestetä… Kansalaisopiston jutut katselin läpi, mutta niissä oli sitten vaan isommille (esikoinen nyt siis 2v). Täytyy käydä kurkkimassa tuo neuvolan taulu :)

Kermaperuna Ompelu on kyllä tosi hyvä taito, ja varsinkin kun sen osaa noin hyvin :) Oletko tehnyt paljon vaatteita lapsillesi? Ompelen itsekin vähän (ihan vaan harrastuspohjalta tosin), ja jonkun verran on tullut esim vanhoista t-paidoista tuunattua esikoiselle vaatteita.

Valkovuodosta Joku vertasi joskus, että saisi ämpärin päällä istua |O Allekirjoitan täysin… Ei se sinänsä haittaa, mutta kun saa sitten juosta hermoheikkona tarkistamassa, ettei ole verta :kieh:

muoks Tiukuli Jos haluat, niin lisäilen listalle vielä ikäsi ja synnärin. Toki saa olla mukana ihan näilläkin tiedoilla :)

Muuten uudet ja tietojaan muuttavat jos viitsitte vaikka lihavoida tai laittaa jollain värillä tuohon listalle tulevat tiedot, niin eivät mene tältä harvapäältä ohi :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Uutena ilmoittaudun varovaisesti joukkoon. Esikoista jännätään, 5.10. olisi laskettu aika ja todennäköisesti OYS:issa olisi tarkoitus synnyttää jos nyt sinne saakka päästään. Niin ja 29 v olen.

Oireita ei sen kummemmin ole ollut, mitä nyt ne kaksi viivaa =) Ja välillä täälläkin on tuota valkkaria lorahdellut, eli jaan saman tunteen hermoilusta Branwenin kanssa.. Eli jalat maassa mutta toiveet pilvissä odotellaan.

Sedna 4+4
 
Täältäkin ilmottautuu yksi mukaan. :)
Eilen vasta plussasin joten olo on vähän epätodellinen vielä. Oireita ei kamalasti ole, satunnaisia mahan nippailuja ja etova olo hyvin pientä aina ruokailun jälkeen. :D

Varmaan taidan olla porukan nuorin? En tosin ihan kokonaan ehtinyt lukea teidän keskusteluja kun pitää kohta kouluun lähteä suunnistamaan. Mutta, ikää on kertynyt huimat 20v. Laskettu aika olisi 6.10 ja sairaala sitten K-SKS.

Tsude ja pöppiäinen 4+4 :heart:
 
RR
Tervetuloa ja onnittelut uusille :)

Just soitin neuvolaan ja sain ajan jo ensi tiistaiksi :) Ultrasta kyselin, niin tosissaan menee viikoille 10-13, mutta mulla on sellainen tilanne, että ultraan olisi pakko päästä viikoilla 10-11 duunikuvioiden takia, saas nähdä pystyykö sellaista toivomaan.

Väsyttää ihan sairaasti ja myös mulle on ilmestynyt riesaksi tuo runsas valkovuoto : /
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista! :flower:

Pitaisi varmaan kohta soitella omalle laakarille ja varailla aikaa. Taalla kaydaan omalla laakarilla (GP), varmaan vahan sama kuin neuvola Suomessa. Ja sitten rakenneultrassa yms kaydaan synnytyssairaalassa. NP-ultraa taalla ei tehdakaan. Olen kylla siina mielessa onnellisessa asemassa, etta silla minun omalla laakarilla on ultra ja han kylla ultrailee oikein mielellaan vaikka joka kerta jos haluaa! Eli saan automaattisesti "varhaisultran" niinkuin esikoisenkin kanssa. Ei mikaan supervehje, mutta kylla silla nakee mita tarvitsee.

Jee, mikali kaikki menee hyvin niin aitikin saattaa tulla tanne lokakuussa ennen vauvan syntymaa ja jaada muutamaksi viikoksi! Olisi kylla niin iso apu! Eika tarvitsisi murehtia kuka hoitaisi poikaa. En mene yhtaan asioiden edelle en! Ajatukset on niin jo lokakuussa etta! :LOL:

danone81, rv 4+1
 
Onnittelut uusille mukaan tulijoille ja tervetuloa :)

SednaTiiä vaikka laitoksella nähdään ku näkyy synnäri olevan sama :)

Täällä vietetään kotipäivää sairaan tyttösen kans.. :( Aamulla oli kuumeinen ja sanoi korvan olevan kipee. Kävästiin lekurissa, mut eipä tuolla mitään näkyny, putki oli vähän irronnut niin lääkäri epäili sen kaivertavan. Tai sitten tuo flunssa vaan heijastaa korviinkin asti..
Mut jos jotain positiivista niin ihan kiva ottaa "rennosti" kotona ku väsymys painaa ihan mahdottomasti. Kyllä eilen illalla tuntui etten jaksa olla ylhäällä ees ysiin asti ja taisinki sohvalle nukahtaa josta ukkeli herätti sitten sänkyyn jatkamaan unia :)

Dacapo ja "Eino" 5+2

muoks.. Ja onhan se tieten poitsukin kotosalla sairasta pikkusiskoa hoivaamassa :)
 
Viimeksi muokattu:
Porukka on taas kasvanut, kiva :)

Saako danone kysyä, missä päin maailmaa odotat? Ei tarvitse vastata jos koet tulevasi liian tunnistettavaksi vastauksesta, uteliaisuuttani vaan kyselen :)

Branwen Tuota listan liehumista ihmettelivät kuumeilupuolellakin, eivätkä ainakaan siellä keksineet siihen ratkaisua :/

RR Hurjan aikaisin sait neuvolan! Siis hyvä niin :) Itse sain Helsingissä esikoisesta ekan ajan vasta rv 9+, sillä piti käydä kurkkaamassa, että kuinka pitkällä jo oletkaan :)

Piti tuossa päivällä testata ihan huvikseen, onko totta, mitä sanovat ovistesteistä ja raskaudesta. Yksi ovistesti jäi jäljelle yrityksestä, ja todistettavasti se näyttää myös raskauden :LOL: Testiviiva oli hurjasti vahvempi kuin kontrolli, josta tuli vaan sellainen ihan hailu haamu :D

Mirage ja mini 5+2
 
Varasin ensimmäisen neuvolan, meillä se on vasta viikolla 9. Meidän kunnassa ei ole varhaisultraa, niin tänään varaan ajan siihen yksityiselle. On jotenkin ihan epätodellinen olo raskaudesta, niin pakko päästä kurkkaamaan. Ei tunnu tämä raskaus samalta kuin esikoisen, jotenkin ei osaa suhtautua niin relasti. Nyt sitä vaan ajattelee, että minkälainen vauva sieltä tulee ja toivottavasti se nukkuu ja syö hyvin :xmas: Esikoisen pikkuvauva-ajat ja yöt tunnin syöttöväleineen on vielä turhan hyvin muistissa.

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Lisse ja Viljami 5+0
 
Joukko senkun kasvaa!

Kyselin tossa esikoiselta, että haluaisitko pikkusiskon tai -veljen? Poitsu on vähän aikaa hiljaa ja toteaa: "Ei, en halua, minä oon allerginen". :LOL:

Huomenna ajattelin soitella neuvolaan. Joten katotaan mihin se ensimmäinen aika oikein menee...
Tänään on kyllä väsyttäny extra paljon. Lounaan jälkeen piti töissä oiken pinnistellä, että pysyi hereillä. Onneks voi nyt löhötä tietokoneen kanssa sohvalla :D
 
:wave: Hei kaikille! Saanen liittyä seuraanne? Mikäli kaikki sujuu hyvin, meille syntyy "iltatähti"- viides villahousu, laskettuaika olisi 5.10 =)

Olen itse 31 vuotias hoitoalalla työskentelevä 11,10,7 ja 5 vuotiaiden lapsosten äiti, ja nyt siis tosiaan viidettä odotellaan :heart: Niin, ja Jorvissa tulen synnyttämään.

minimuu ja pieni 4+5
 
Heipsan! tää vois ilmoittautua joukkoon, LA olisi laskurin mukaan 1.10, ikää on 30 ja kolmatta odotellaan. synnärinä OYS. Ensiviikolla menen Meri-Oulun neuvolaan alkuraskauden ultraan, ennen en ole käynyt, mutta nyt ajattelin käydä varmistamassa montako salamatkustajaa on kyydissä?! Raskausoireet alkoivat niin vahvoina ja plussasin jo 3 pv ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Aiemmilla oon plussannu vasta 7-8 viikoilla! Nyt pitää lähtee töihin illaksi, mutta palailen pian taas ;)
 
HeMmiN :LOL: ihana tuo esikoinen :D Lasten suusta kuulee totuuden ;)

Ensi viikolla neuvola ja siellä ultra, vähän jo jännittää :) Tein muuten tänään myös sellaisen havainnon, että vaipanvaihto raskaana onkin kiinnostava juttu… :x

minimuu ja tohniainen tervetuloa, lisäilin listaan :)
 
tervetuloa uusille :)
on: alaselän ja mahan nippailua ja jomotusta sekä turvotusta, eka neuvola on mulla jo perjantaina josta toivon sitten saavani ajan neuvolalääkärille joka ultrais:) nii ja sit en saa iltasin nukuttuu ja aamusin loppuu uni keske ja sit iltapäiväl oon ihan yyyli väsyny... tosi kätevää|O

-äiti88, tyttö 4v 9kk, poika 2v2kk ja pikku 5+1 -
 
Kauheesti onnea ja tervetuloa kaikille uusille! :) Monta meitä onkin jo kertynyt! :)

Meillä on ekaan neuvola-aikaan viel pari viikkoa, enkä millään jaksais odotella. Ei nää päivät meinaa kulua millään! Onneks ens viikolla alkaa työharjottelu nii sen luulis menevän suht vauhdikkaasti. Mitä siel ekalla neuvolakerralla tehdään ees? Mulle vaan sanottiin et varaa aikaa sellanen tunti-puoltoista ja oo paikalla sillon ja sillon. Tosin soitinkin varmaan ihan väärään aikaan kun en älynnyt mitään soittoaikoja tarkistaa vaan heti aamusta soitin että nyt on tällänen tilanne ja mitenkäs tästä eteenpäin... :)

Tosta väsymyksestä voin sanoa, että ite oon ollut sillai jännästi väsynyt et oikeestaan ihan sama mihin aikaan meen illalla nukkuun nii nukahdan suunnilleen samalla hetkellä ku pää osuu tyynyyn ja sit nukun ihan tasan kaheksan tuntia ja herään ihan pirteenä. Sit saattaa olla et nukun parit päikkäritkin päivän aikana, mut se riippuu ihan siit et oonko esimerkiks käynyt lenkillä tai muuten liikkunut päivän aikana. Liikunta väsyttää ihan hirveesti.

Kaikista rasittavinta on kuitenki tähän mennessä ollut tää vessassa ravaaminen, vaikkei uskois että oikeesti tässä vaiheessa on vielä mitään vaikutusta johonki rakon toimintaan. Mut kun janottaa jatkuvasti ja juot niin sit joutuu ravaan vessassa kokoajan. :) Onneks ei oo enää närästänyt. Kattelin muutaman ruoka-aineen, jotka selkeesti aiheutti sitä, ja jätin pois.
 

Yhteistyössä