~ Lokakuun lapsoset tammi-helmikuussa ~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Branwen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
millimolli
Tervetuloa mukaan :wave:
Mäkään en jotenki tätä raskautta ole vieläkään tajunnu... Tahtoo kyllä niin unohtua, "ai niin mähän oon raskaana" :D Mulla taas ei juuri ole noita oireita niin se laittaa epäilemään...

Onnittelut, millimolli :) Jos laitat vielä synnärin, niin lisään senkin listaan :wave:

Salainen toive Pitäis varmaan oikeasti vaan nauttia jos on oireeton, ekasta oli sen verran öklö olo ettei välillä päässyt sängystä ylös... Se oli kauheaa. Parin viikon päästä varmaan valitetaan sitten niitä oloja :D

Onnittelut uusille :)

Turvotusta ei ole juuri ollenkaan, joskin esikoisestakin se alkoi vasta isommilla viikoilla. Vessassa kyllä sitten juoksee senkin edestä, ei ihme ettei neste kerry... :cool:

Tekosyitä ei ole vielä tarvinnut keksiä, mutta en juuri juo muutenkaan. Esikoinen on sen verran pieni, että on jäänyt lasilliseen tai kahteen... Välillä jopa alkoholittomaan. Josko niillä selviäisi kriittiset viikot :)

Täällä myös yksi lokakuisiin tuleva!

Viime viikon torstaina testi näytti haamua, ja tänään alkuillasta ihan selvä plussa! :heart: En vaan jotenkin usko vielä! Toivottavasti kaikki menis hyvin vaan nyt!

Olen siis 24-vuotias, esikoinen (tyttö) on syntynyt 3/09. Sairaalana on KSKS. LA laskureiden mukaan 3.10. Meinasin vielä hetken odotella ennen kuin neuvolaan soitan. Oireita ei vielä ole, tai ehkä vähän kipeät rinnat ja vihlaisuja alamahassa tuntui tänään. Esikoista odottaessa pahoinvointi alkoi viikolla 5 tai 6, ja jatkui rv 25 saakka : / Sitäpä siis odotellessa. Ei meinattu ihan heti vielä kertoa muille raskaudesta, mutta saa nähdä kuin kauan pysyy salassa tuon pahoinvoinni takia.
Se vielä kerrottakoon että itse olen opiskelija tällä hetkellä ja tuore Rouva! =)

Kyllä se nyt on pakko uskoa! Tein vielä sen kolmannen testin ja viiva vahvempi ku kontorolliviiva :D
Se vaan taitaa tää toinen raskaus olla niin erilainen ku eka... Ei kai niitä pitäs edes verrata mut minkä teet.

Poika vielä nukkuu niin saa hetken omaa aikaa :)
Jos laittas teeveden tulemaan...

Salainen toive ja vieläkin nimetön rv.5+4 :heart:

nessu Tervetuloa ja isot onnittelut rouviintumisesta! :flower: :)

Salainen toive Niin se viiva vahvistuu ;) Itsekin haluaisin vielä tehdä tuollaisen tosivahvan testin, mutta täytyy katsoa, milloin onnistuu... Meillä on vieraita tämän viikon, ja oma rauha on aika vähällä. No ensi viikolla sitten ehkä ;)

Branwen ja beta 4+3

Hei!:wave: Kolmena aamuna testattu vahvistuva haamu ja nyt uskallan astua tälle puolelle. Laskettua aikaa on vähän vaikea määrittää, kierrot kun ovat heitelleet miten sattuu, mutta ovulaatio-oireista päättelen, että la olisi 3.10. Kyseessä olisi toinen lapseni, esikoinen syntyi 05/2009, ikää on 26 v ja sairaalana PHKS.

Oireet ovat erilaiset kuin esikoisesta. Nyt ei turvota, esikoisesta oli tullut plussatessa jo varmaan kolme raskauskiloa :whistle: Varsinaisia oireita ovat olleet vatsanviiltelyt ja kipeät rinnat. Esikoisesta ei ollut rinnat lainkaan kipeät. Yksi päivä oli myös ikenet turvoksissa ja sitä oli esikoisesta vähän myöhemmin. Esikoisesta alkoi pahoinvointi viikolla 7, nyt on ollu kanssa vasta vähän vaan pää kipeä, ei pahaa oloa.

Heti iskee kauheat skenaariot mieleen, keskenmenot ja tuulimunat.. Mutta ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta. Me yritetään pitää tämä raskaus salassa mahdollisimman pitkään, mä en erityisemmin välitä siitä huomiosta, mitä raskaus aiheuttaa.

Onnea Nessulle rouviintumisesta :flower:

Lisse ja viljami 4+1 (esikoinen sai valita nimen, on mullakin ehkä oireiden erilaisuuden perusteella vähän poikaolo)

Tervetuloa ja onnittelut plussasta lisse :) Tämä on selvästi joku oireettomien kuukausiketju, meitä on useampikin, joka mennä porskuttaa onnellisen oireettomana ja stressaa siitä ;)

Salainen toive Testaaminen on kivaa ;) Ja rauhoittaa tosiaan mieltä näin oireettomana. Huomenna varmaan testaan vielä aamulla, kun kaapissa pyörii yksi ylimääräinen testi. Josko sitä sitten uskoisi, kun näkee, että viiva kuitenkin vahvistuu :cool:

Kiva, kun porukka kasvaa :wave: onnittelut ja nessulle vielä rouviintumisestakin :) Oliko mukavat häät?

Salainen toive Esikoinen on hyvä tekosyy :D ja testaaminen on kivaa, sehän todettiin jo aikaisemmin noiden ovistestien yhteydessä ;)

Sitä jäin miettimään, että koskas sydämen syke pitäisi näkyä? Oliko se 6+ lähtien vai 7+? Mies jo innokkaana kyseli, että koska pientä pääsee vilkaisemaan. Hän joutunee tosin odottamaan kuvia, kun neuvolaan ei pääse mukaan... :/

Mirage
Niin no mä en noista ovistesteistä tiiä mut esikoisesta tuhlasin sen 7kpl raskaustestejä :D

Mulla on semmonen mielikuva et aikasintaan rv.6+ vois näkyä :confused: Niin ootko sä menossa varhaisultraan?
Mulla onneks on nla-lääkäri ennen np-ultraa. Esikoisesta se oli 9+1 jos nyt olis samoilla viikoilla niin kuukaus pitäs vielä ootella... Sillon ultrasivat ainaki.
Ajattelin neuvolassa kysyä että olisko mahollista nytkin kun nuo viikot on hakusessa... :p

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Mää en oo noin ahkera testailija. Mulle riitti esikoisesta yksi plussatesti, samaten tästä toisesta. Tosin nyt kun mitään oireita ei ole, niin oon miettiny pitäisköhän vielä käydä testi ostamassa... ihan vain varmuuden vuoksi :D
Meillä on sen verran pieni neuvola, ettei siellä ultralaitteita ole, joten täytyy ultraamista odotella tuohon np-ultraan. Varhaisultraan en ajatellut mennä...

mäkin aion mennä varhaisultraan koska on ollu tuulimunaraskautta ja keskenmenoa niin tuleepahan varmempi olo!

mäkin tein tänään varmistustestin ja digi näytti samaa ku sunnuntainakin:D RASKAANA 1-2 :)

Varhaisultraan en varsinaisesti ole menossa, mutta täällä ultrataan eka neuvolassa. Näillä näkymin se on oliko 6+4 vai 6+5, ja mietin, että pitäisikö tuon sykkeen kannalta siirtää seuraavalle viikolle...

Oletko äiti88 soitellut vielä noita varhaisultra-aikoja, koska suosittelevat käymään? Voisin toki soittaa omalle terkkarillekin mutta en viitsisi tällaisella kysymyksellä kiusata... :) Täälläkään ei kaverin kertoman mukaan ole ihan huippulaitteet neuvolassa, mutta kyllä niillä pienen pitäisi erottua, jos kyydissä on :)

HeMmiN sulla on hyvät hermot :D Tästä toisesta testasin "herkällä" testillä hennon haamun, niin piti se uusia. Lopulta ihan normitesti antoi selvän plussan, se herkkä vielä ihan haamun vaan... Neljä testiä tein tästä toisesta, ja yksi vielä kummittelisi kaapissa ;) Mitäpä se sielläkään vanhenee... :whistle:

Moikka!

Meillä näytti positiivista viime perjantaina. Mahtava synttäriylläri! :) La ois omien laskujen mukaan 30.9, mut oon näissä laskuissa aika vihree kun tää on ensimmäinen kerta ku odotan. Itellä on ikää 21 vuotta. Jännittää aivan hirveesti!

Mulla on ollut jo pari viikkoa ihan karmee olo, kaikki voimakkaat hajut etoo ja suunnilleen ainoo mitä pystyy syömään on hedelmät ja jogurtti + tonnikala. Perunasta ja viljasta turpoan ihan järjettömän kokoiseks ja sit tulee se hirveä närästys. En oo uskaltanut edes syödä mitään närästyslääkkeitä, ku en tiiä saako. Mieskin alkaa kohta hyppiin seinille kun oon kiukkunen ton närästyksen takia. Ja kokoajan itkettää. Viimeks itkin sitä kun maito loppui kesken. Onneks toi isäntä jaksaa vielä lohdutella, vaikka sitä itkua ja/tai kiukuttelua tulee melkein tauotta. :)

Onnittelut, pipituuna :) Kerrotko vielä synnärin (tuossa etusivulla on lista aika monesta), niin lisäilen senkin listaan. Ja tervetuloa mukaan jännittämään, taitaa olla poikkeus tässä touhussa sellainen, jota ei yhtään jännitä tai hirvitä ;)

Onnea pipituuna plussasta!
Itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta ottaa närästykseen mitään, mutta olen kuullut, että ainakin Rennietä saisi ottaa närästykseen. Apteekista varmaan osaavat neuvoa paremmin.

Minä oon taas aamulla kironu lähijunat sinne ja syvälle... Mukava raahautua asemalle ja todeta, että se juna meni 2 minuuttia sitten, ja yllättäen seuraava oli peruttu, joten puoli tuntia sai palella asemalla..

Tervetuloa pipituuna :wave:
Jotkut sanoo et maito tai piimä auttas närästykseen? Itellä ei myöskään kokemusta.
Apteekissa ainaki osaavat sanoa mitä voi käyttää raskauden aikana :)

HeMmiN
Kurja alotus aamulle, toivottavasti loppupäivä kuitenki sujus paremmin :)

Kyllä mulla on väsyttäny enemmän ku ennen että onhan tää raskausoire.
Illalla pääs ruokailuväli venähtämään pitkäks ja niinku olis vähän huono olo tullu... Ja niinku tänä aamunaki olis vähän huono olo ollu...

Tuota närästystä unohdinkin kommentoida, Rennie oli ainakin pari vuotta sitten ainoa, mitä sai syödä. Tietysti voi myös vähän seurata, onko joku tietty ruoka-aine, joka aiheuttaa närästystä ja välttää sitten sitä... se auttoi minulla viimeksi paremmin kuin tuo Rennie. Ärsyttävä vaiva kyllä :)

HeMmiN Lähipiiristä on kanssa pari ollut viimeaikoina kaukojunien suurkäyttäjiä, ja lopulta ainoa aikataulussa pysymisen keino on ollut ottaa se edellinen juna kuin mitä tarttisi... Se on hankala tämä Suomen talvi :/

Kyllä väsymys on ihan selvä raskausoire :) Ja pahoinvointi ei välttämättä osu aamuun.. Esikoisesta se kiersi aamusta päivään ja iltapäivästä iltaan, sieltä taas edelleen aamuun mukavassa noin viikon syklissä. Nyt näyttäisi keskittyvän iltapäivään.

Nyt pakkaseen :wave:

muoks Pipituuna noita synnäreitä voi kyllä sitten muuttaa, jos vaihtuu :) Vähän vaan antaa suuntaa, että mihin päin on tarkoitus mennä :)

Etomisesta...
Juu mulla esikoisestaki tuota etovaa oloa oli joskus aamulla, joskus iltapäivällä tai illalla että omalla kohalla en voinu sanoa olleen aamupahoinvointia... Kyllä se enemmän oli iltapainotteista...

Nyt laittamaan puuroa pojalle... Haluttas takasin nukkumaan, pitää koittaa puuron jälkeen jotenki tainnuttaa tuo lapsi niin saa itekki nukkua :laugh:

Onnittelut pipituuna plussasta ja synttäreistä :) Sait sitten sen parhaan lahjan ;)

Etomisesta Se on juu jännä, että puhutaan aamupahoinvoinnista, vaikka niin monella se tuntuu osuvan muuhun vuorokaudenaikaan. Esikoisesta oli kaksi aamua, etten päässyt kunnialla ylös sängystä, mutta muuten illat olivat karseita. Nyt sitä etomista sitten kaipaa :D

Mites syöttekö vielä minkäänlaisia monivitamiineja? Olen popsinut jo varmaan kolme vuotta noita perus raskausvitoja (joista siis puuttuu se A ja on runsaasti foolihappoa), ensin odotuksen ja sitten imetyksen aikaan. Purkinjämiä söin sitten väliajan kun taas sopivasti alettiin yrittämään kakkosta ja päädyin jatkamaan niillä... Mietin vaan, että riittäisikö vähempikin, kun ruokavalio on kuitenkin tosi monipuolinen.

Tännehän on tulla tupsahtanut parin päivän aikana porukkaa mukavasti lisää ja mitä teksteistä voi lukea niin testejäkin on tehty ihan urakalla =)

Mirage Mä oon unohtanu ihan kokonaan et niitä vitamiinejakin olis ihan hyvä syödä :whistle: Pitäis vissiin jotain alkaa popsimaan

Närästyksestä näkyy myös olleen puhetta. Mulla oli tytöstä ihan kauhee närästys alusta loppuun asti ja olin varmasti rennien suurkuluttaja :D Ihan sama mitä suuhun pisti niin närästi. Vishy vettä meni litra tolkulla kun siitä oli rennien rinnalla paljon apua.. suosittelen=)

Varhaisultraan ei mekään olla ajateltu mennä, varmaan siis odotellaan sinne np-ultraan asti ku ei meiän neuvola ultralaitteita omista. Ei malttais millään odottaa..

4D-ultra kiinnostais kyllä kovasti sitten puolen välin jälkeen. Onko muilla siitä kokemusta, ja hintahan se tieten kiinnostaa.. :)

Itse kauhulla odotan että milloin rupeaa rinnat valskaamaan :laugh: Aiemmista oon heränny jo rv 8 -9 tienoilla yöllä siihen ku sänky lainehtii "maidosta"..

Mirage Häät sujui mukavasti, mä olin jotenkin ihan ihmeellisessä jännityksen ja helpotuksen olotilassa koko päivän :D Kuvia en ole vielä nähnyt, sukulaiset otti ja pari tuttua enemmälti, olisi kiva nähdä millaisia kuvia tuli. Kiva kun juhlat on nyt ohi :)

Joillakin on jo pahoinvointi alkanut, mä vielä odottelen sitä :x Esikoista odottaessa etoi ihan aamusta iltaan koko päivän. Mikään ei siihen auttanut, elin ekat viikot vaan mehukeitolla, vaniljajäätelöllä yms. Suklaakin maistui ihan karsealle :x:laugh: Mutta jops sitä ei tulisikaan yhtä voimakkaana. Oireita muutenkaan vielä ole, muuta kuin paleltaa koko ajan ja tissit vähän kipeet. Tänään vihloi vähän alamahaan kun liian reippaasti tuolilta nousin ylös.

Närästystä mulla oli loppuajasta, söin Rennietä kuin karkkia melkein :laugh: ja ei apua juuri, välttelin sitten närästyksen aiheuttajia parhaani mukaan.
Vitamiineja ajattelin käydä ostaa raskaus-versiona. Muutenkin otan Multivitaa päivittäin, mutta täytyy apteekissa käydä joku päivä ja vaihtaa lajia.

Mä menin ja ostin jo ekan vauvan vaatteen :xmas: Tytölle ostin lindexiltä pari paitaa ja pyörähdin vauvahyllyllä, mukaan tarttui 56 cm body :saint: Se oli vaan niin ihanan pikkuinen ja suloinen vaate... Ja vaatteita kun meillä on tytöltä jäänyt ihan tarpeeksi!

Mä en tiiä kuin nuo ultrat menee, varmaan se np-ultra on eka minne pääsee kaupungin puolesta. Ja muutenkin vähänpihalla kun käyntejä neuvolassa tulee nyt muutenkin vähemmän kuin esikoisesta. Jos mä ens viikolla sinne päin soittelen. Yksityiselle en mene ylimääräisiin ultriin ellei tule mitään syytä mennä. En käynyt esikoisen aikaakaan.

Yhteistyössä