~ Lokakuun lapsoset tammi-helmikuussa ~

Tervetuloa mukaan Pantsu ja Kermaperuna :wave:
Mukava ku tulee lisää porukkaa :)


Kertomisesta...
Esikoisesta lörpöttelin heti siskoille ja joskus 10viikolla mun äiti kysy suoraan, oli jo arvannu. Kerroin sitten niille. Miehen puolen läheisimmille sukulaisille kerrottiin sitten vasta ultran jälkeen. Sillonki oli tarkotus piettää vielä salassa mutta anoppi meni lörpöttelemään : /
Joskus rv.15 alettiin sitten enemmän kertomaan tulevasta vauvasta...

Nyt haluttas pitää salassa ainaki ultraan asti...
Mulla toisaalta haluttas kertoa mun hyvälle ystävälle ja/tai siskoille. Tuo mun ystävä on ainoa joka ties yrityksestä ja hänkin kerto melko alussa jo mulle ku tuli raskaaks. Mut jotenki en kuitenkaan haluaisi kertoa ennen ku saan ite varmuuden.... Pitää miettiä vielä...


Salainen toive ja Torsti rv.6+0 (5+0) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Kermaperuna :wave:

lisse Hauska tuo kalenteri. Esikoisen kohdalla pitää paikkansa, ja tyttö olisi tulossa tästä toisesta. Katsotaan, miten käy :)

Mitäs muuten harrastatte? Tuli vaan mieleen, kun pitäisi tästä repiä itsensä kuntosalille |O Millään ei jaksaisi, mutta kerta viikkoon olen yrittänyt käydä. Musiikkia kuuntelen usein ja luen tosi paljon melkein mitä vaan. Hyviä kirjavinkkejä otetaan vastaan ;) Esikoisen kanssa käydään paljon ulkona, eli lenkkeiltyäkin tulee. Sitten satunnaisesti käydään läheisessä perhekahvilassa ja muskarissa.

Mirage ja pieni 5+0 :heart:
 
Tervetuloa uusille!! Joukkomme senkun kasvaa vain =)

Eilen kerroin esikoisen kummitädille, hän kun on tällä hetkellä samassa työpaikassa. Ajattelin että hän alkaa kuitenkin epäilemään kun en juo alkoholia meidän osaston virkistysillassa. Muuten ei ole aiottu kertoa ennen ultraa kenellekään.

Minäkin kävin vilkuilemassa sitä kiinalaista kalenteria, se mukaan poika olisi tulossa. Esikoisesta lupasi myös poikaa, ja tuossahan se autoillaan ajelee :D

Harrastuksista: Meillä kuunnellaan hirveesti musiikkia ja kirjojakin kuluu aika mukavasti, molempien suhteen olen kaikkiruokainen :D Lisäksi meillä asustelee koira, jonka kanssa minä harrastan agilityä.
 
Heippa!

Uskallan jo minäkin ihan varovaisesti tänne kurkkia! :) tein haamun jo keskiviikkona kp 23/27 ja torstaina digi varmisti että raskaana 1-2 ja sitten vielä neuroottisena tein tänä aamuna apteekin oman ja hienosti oli viiva vahvistunut, melkein oli jo kontrolliviivan vauhvuinen. =) kovasti kuitenkin vielä jännittää että pysyykö pieni matkassa mukana, edellinen raskaus päättyi keskenmenoon lokakuussa -10.. : /
en vielä kaikkia teidän juttuja ehtinyt lukea, paneudun vähän paremmin kun esikoinen menee päikkäreille! mutta jos joku ihana lisäilisi mut listaan: LA olis 11.10(?) toinen siis olisi tulossa, esikoispoika syntyi lokakuussa -09, ikää minulla on 22v. ja synnytyssairaala on SatKs.
 
Tervetuloa omppu :wave:
Ollaanki näköjään samanikäset ja samanikäset esikoispojatki :)


:x Tuli nukuttua pitempään ku normaalisti ja herätessä kauhee nälkä. Sitten iskiki kuvotus ku maha pääs niin tyhjäks...

Salainen toive ja Torsti rv.6+1 (5+1) :heart:
 
Heipa hei ja onnea kaikille plussanneille!
Varovaisesti tulen kurkkimaan tanne :wave:. Torstaina plussattu ja tana aamuna viela vahvempi viiva testissa. LA ilmeisesti 9.10. Asustelen ulkomailla, ikaa on 29v ja esikoispoika syntyi 08/09.

Tuossa asken juuri kerroin raskaudesta siskolleni ja aidilleni, ovat tienneet yrityksestakin eivatka lavertele tietoa etiapain. Ja sain kuulla etta serkkuni odottaa syyskuulle esikoistaan, hauskaa! Taisi serkun aiti olla hieman innoissaan (ensimmainen lapsenlapsi) kun oli mennyt jo kertomaan sisaruksilleen raskaudesta : / Liekkohan ollut lupa!

Olo on hieman erilainen kuin esikoisen kanssa, tosin nytkaan ei ole viela vahvoja oireita. Esikoisen kanssa oireet alkoi rv:lla 7 ja ainut oire oli jatkuva nalka, joka kesti pari kuukautta. Nyt on ollut lievana vahan sita sun tata, paansarkya, turvotusta, vasymysta..Ajattelin etta liekko tytto, tosin olen aina ajatellut jostain syysta etta minulle tulee kaksi villia poikaa! Pitaapa kayda katsomassa tuota kiinalaista kalenteria!
 
Tervetuloa danone ja omppu! :) Onnittelut plussista!

Unohtui minultakin kertoa ikä. Olen siis 27-vuotias kotiäiti/opiskelija. Perheeseen kuuluu aviomiehen ja esikoispojan lisäksi kaksi kissaa (ja lukuisa määrä pölykoiria). :D

Harrastuksista: Olen käynyt 1-2 kertaa viikossa jumpassa. Tänä aamunakin sain raahattua itseni sinne, vaikka esikoinen herätti jo klo 6! |O Arkiliikuntaa koetan hyödyntää mahdollisimman paljon. Pojan kanssa ulkoilemme päivittäin. Olemme käyneet 2 kk:n iästä asti vauvajumpassa, ja edelleen jatkamme taaperojumpassa. Ensi viikolla alkaa lyhyt taaperojoogakurssi, jota odotan innolla. :) Lisäksi teen käsitöitä (lähinnä kudon, ja ompelen kestovaippoja) ja luen aina kun ehdin. Gradun teko vie kyllä aimo osan vapaa-ajasta.

Minua himottaisi hirveästi ostaa sellainen digiraskaustesti. :D Esikoisesta en uskaltanut testata enää varsinaisen plussan jälkeen, jokin ihmeellinen taikausko iski. Silloin kävin kyllä veritestissä, kun olimme hoidoissa lapsettomuusklinikalla. Melko kallishan se digitesti on, mutta toisaalta, tuskin hankimme enempää lapsia, joten kerrankos sitä... ;)
 
RR
Ohhoh, tännehän on tullut paljon porukkaa, onnittelut kaikille :)
Eilen piti vielä tehdä digillä varmistustesti ja kun näyttöön pärähti raskaana 2-3 viikkoa, niin voi, että me oltiin miehen kanssa yhtä hymyä :heart:
Mulla on paineen tunnetta tuolla alavatsassa, ehkä enemmän oikealla puolella ja välillä repii nivusiin asti, varsinkin jos aivastaa :rolleyes: Tissit on myös melkoisen hellät. Pahoinvointia ei ole ainakaan vielä ollut, mutta kahvi ei tipu.
Neuvolaa yritin varata perjantaina, mutta mun alueen hoitaja päätti olla vastaamatta puhelinaikana... Yritetään maanantaina uudestaan. Meillä on tälle kuulle vielä tiedossa yksi Ruotsin matka ja Teneriffan reissu, joten saas nähdä minne asti menee toi eka neuvola.
Mä oon ihan untuvikko näissä asioissa, joten voisiko joku valaista, että mitä kaikkia vitamiineja pitäisi popsia? D-vitamiinia menee jo ja kävin myös ostamassa foolihappoa, Folirenia ja niitä nyt yhden pillerin olen päivässä ottanut.

Jollain näytti olevan suunnilleen sama LA ja taidan minäkin sinne Kättärin puolelle kääntyä. Jännää, ollaankohan siellä sitten samaan aikaan :)
 
tervetuloa, danone :) lisäilin sinut listaan.

RRVitamiineista kannattaa ottaa joku sellainen monivitamiini, jossa on vähintään 400mg foolihappoa ja missä ei ole A:ta ollenkaan. Tuo riittävä foolihappo on tärkeä varsinkin näin alkuvaiheessa, ja A-vitamiini on kielletty raskaana olevilta.

Nyt pitää kiitää, palailen paremmalla ajalla kommentoimaan :)

Branwen ja beta 5+0
 
Heippa ja onnea kaikille plussanneille!

Tulin varovaisesti kurkkimaan tänne. Kävin eilen apteekista ja olisin halunnut ostaa tuon digi raskaustestin, mut eihän siellä ollut yhtään. Piti ostaa apteekin oma. Sillä tänä aamuna tein toisen testin. Ekan testin tein CB:n tavallisella, joka näytti plussaa tiistaina. Tuohon apteekin omaan tuli kaks viivaa siis tänään. Kai sitä pitää uskoa, et raskaana on. Vaik mielessä käy, et voi olla tuulimuna tai kohdunulkoinen.
La ei ole tarkkaan tiedossa, kun kierto on ollut pidempi kuin yleensä. Mut la olis laskureiden mukaan 3.10. Synnäri on Satks. Ensimmäinen lapsi on syntynyt 10/09.

Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan enemmän.
 
Paljon onnea uusille mukaan tuleville :heart: Ja tervetuloa!

Harrastuksia: ei tätä nykyä hirveästi ehdi, mutta lenkillä yritän käydä ja käsitöitä teen. Mietin jos aloittaisin käydä uimassa tai vesijuoksussa. Mutta en tiiä missä välissä ehtis, kun nyt aika menee opiskeluissa, välllä teen keikkatöitä (kuten nyt viikonlopun) ja esikoisen kanssa. Tiistaina on meillä tytön kanssa päivä kahdestaan tiedossa :heart: on opetukseton päivä ja en meinaa silloin tehdä yhtään mitään opiskeluihin liittyvää, olen vaan tytön kanssa :)

Kertomisesta ei vielä kerrota, ootellaan hetki vielä. Katsotaan milloin tuntuu sopivalle kertoa.

Oireista uusia oireita ilmaantunut; tänään hoksasin kahvin närästävän iltapäivällä :( Ja aamulla ei oikein aamupala tehnyt upotusta, tää varmaan alkaa enteillä pahoinvointia :x Ja paleltaa koko ajan sekä väsyttää...

Mä haaveilin eilen miehen kanssa josko päästäis keväällä viikonloppureissulla jonnekin Eurooppaan, Italiaan tai Ranskaan.... :) Olis vähän niin kuin häämatka. Mutta pitäis varmaan käydä nyt ahkerasti töissä viikonloppuja että pääsis lähtee ja sitten sitäkin mietin, että uskaltaako varata matkaa ja lähteä, kun jos tuleekin samanlainen pahoinvointi kuin esikoisesta.. Tuumaillaan..

Kävin muuten tuota kiinalaiskalenteria katsomassa, ja meillä ei esikon paikalla pitänyt paikkaansa. Nyt se veikkais poikaa. Mä kyllä voisin haluta toisen tytön :saint:
 
Tervetuloa danone :)
Kiva että löytyy lisää pienellä ikäerolla toisen lapsen saavia :)

Pantsu
Mulla kans haluttas tehä semmonen digi-testi ihan uteliaisuudesta mut ukko pitää sitä humpuukina... :D Mulla ku tarkkoja viikkoja ei ole tiedossa...

Mitenkäs tarkkaan tuo tommonen digi näyttää? Tietääkö joku? :wave:

Neiti nöttiäinen tervetuloa myös sulle :wave:

RR Mulla oli esikoisesta käytössä multivitan a-vitamiiniton monivitamiini puteli... Ja sama nyt kans käytössä. Mä olen vähän sitä mieltä et noi mammavitamiineissa on joskus vähän rahastuksen makua... :whistle:

Kertomisesta...
No mä nyt tänään kerroin mun hyvälle ystävällä, se oli kans ainot joka ties yrityksestä... Ite kans kerto mulle omasta raskaudestaan näillä samoilla viikoilla :)



Huh mikä päivä takana... Pitkin päivää on vähän ällöttäny ja illasta mahaa turvotti. Oltiin kyläilemässä niin oli kyllä inhottavaa ku piti mahaa vetää sisään ku meinas turhan paljon pullottaa :whistle:


Salainen toive ja Torsti rv.6+1 (5+1) :heart:
 
Heippa!

Liityn teidän joukkoon myös. Olen juuri 21 vuotta täyttänyt ja odotan tätä lasta yksin. Tapasin lapsen isän uutena vuotena. Tapailtiin ahkerasti ja reilu viikko sitten hän tuumas ettei halua mitään mun kanssa. No yllärinä plussasin eilen. Isälle en ole kertonut, mutta koitan rohkaista mieleni ja mahd.pian kertoa.

Synnytyssairaalana tulee olemaan SEKS, eka lapsi tää tosiaan on ja laskettuaika olis ehkä 5.10.
 
Onnittelut plussanneille ja tervetuloa mukaan :)

Tuon kalenterin mukaan olis tyttö tulossa =)

Onko muilla ollu hengästymistä? Musta tuntuu et hengästyn tosi helposti. Ja eihän mahan pitäis vielä painaa ja sitä aiheuttaa :whistle: Kyllä olin varmasti näky koiran kans treeneissa ku puuskutin vähäisestäkin juoksuaskeleesta :LOL:

Me ollaan kerrottu odotuksesta vanhemmille ja sisaruksille. Enhän mä oo malttanu olla kertomatta :D

Ja närästää...koko ajan :kieh:

Dacapo ja Eino 5+1 (vai miten se meni?)
 
Onnittelut uusille ja tervetuloa, lisäilin teidät listalle :) Saako kysyä oletko cinderella mistä päin, kun olet kanssa SeKSiin tulossa? Seinäjoella asustelen itse :)

Pantalaimon Mitä kautta olette löytäneet tuon taaperojoogan? Jotain tuollaista tai temppukoulua tms olisi kiva kokeilla esikoisen kanssa, mutta en oikein ole tiennyt, mitä kautta sellaisia kannattaisi lähteä etsimään?

danone Se on niin tyhmää, kun joillakin ei pysy suu kiinni vaikka pyytäisi :/ Meilläkin yksi sukulainen saa just siitä syystä kuulla viimeisenä, koska haluamme itse kertoa muille, kun aika on.

Digitestistä Kai ne ihan näyttää jees, kun niitä kerran niin myydään :confused: Luulisin tosin, että kun se mittaa sitä hormonin määrää jollain tasolla, niin jos hcg nousee hitaasti, niin voi antaa pienemmät viikot. En ole itse koskaan kokeillut, niin en tiedä :)

Hengästymisestä Huomaa selvästi, että alkaa puuskuttaa helpommin :) Ja siihen liittyy minulla vielä huimaus. Verenpaineet laskee tosi alas heti kun tekee vähänkin jotain. Heti vetää valkoiseksi kun pitempään seisoo :/ Ja aamulla oli eka kerran tosi paha olo, kun heräsin. Mies oli vielä ollut ahkera esikoisen kanssa nukkuessani ja leiponut... se haju :x Noh, tätähän tässä on hermoillut :D

Branwen ja beta 5+1
 
Tervetuloa cinderella
Onnea plussasta vaikka se yllätys olikin. Toivottavasti saat pian rohkeutta kertoa tulevalle isälle vauvasta. Täytyy sanoa että jos niin ikävästi kävisi ettei isä haluaisi olla lapsen elämässä mukana niin kyllä sä pärjäät. Tietenkin on hyvä jos on tukiverkostoa lähellä jos apua tarttee. Mun kaveri sai lapsen yksin ku isää ei kiinnostanutkaan sitten ku raskaaksi tuli ja hyvin on pärjännyt.

danone ja Branwen
Tuon takia meillä anoppi saa tietää viimesenä ku viimeksi kerto heti eteenpäin vaikka kiellettiin :(
En vaan osaa luottaa siihen enää... Hyväähän se tietenki tarkotti mutta pitäs sen verran kunnioittaa toisten toivetta... :whistle:

Hengästymisestä...
Musta on kans tuntunu et hengästyy mukamas nopeemmin... Ainaki ku tuon pojan perässä juoksee :whistle: :D

Salainen toive ja Torsti rv.6+2 (5+2) :heart:
 
Onnea uusille tulokkaille! :)

Hengästymisestä: Minustakin tuntuu välillä, että hengästyn pelkästä sohvalta nousemisen ajattelemisesta. :D Muistaakseni se johtuu siitä, että raskaana ollessa hengittää syvempään, jotta veren happipitoisuus säilyy hyvänä. Loppuraskaudesta se taas johtuu siitä, että iso kohtu painaa palleaa ja hengitys on sen takia pinnallisempaa.

Branwen: Taaperojoogakurssin järjestää meidän ylioppilaskuntamme yhdessä paikallisen opiskelija-asuntosäätiön asukasyhdistyksen kanssa. Taaperojumpassa taas olemme käyneet paikallisen urheilu- ja voimisteluseuran liikuntapaikassa. Jumpasta oli ilmoitus neuvolan ilmoitustaululla. Sieltä olen bongannut muitakin hyviä ilmoituksia muskareista, vauvakahviloista, jne. Netistä löytyy tietysti joistain jutuista tietoa. Isommilla paikkakunnilla tarjontaa on varmaan parhaiten. Olen kuullut, että Helsingissä on jopa vauvoille omia sirkuskouluja. :D

Meillä levisi tieto esikoisesta minun sukulaisteni keskuudessa hyvin nopeasti. Äitini ei malttanut olla kertomatta, kun kyseessä oli ensimmäinen lapsenlapsi. Sen takia odotetaan tälläkin kertaa ekaan ultraan asti ennenkuin kerrotaan. Siskoon ja parhaimpiin kavereihin voin luottaa, etteivät kerro eteenpäin.

Kävin minäkin vilkaisemassa sitä kiinalaista horoskooppia. Tyttö olisi sen mukaan tulossa. Ainakin esikoisen se näköjään olisi osannut ennustaa. :D Mulle on kyllä aivan sama kumpi tulee, mies toivoo vähän enemmän tyttöä.

Äh, mulle on tullut uutena oireena ummetusta. :x Ilmeisesti ruuansulatus on jo nyt tehostunut, ja sen takia olo on koko ajan turvonnut ja mahaan kertyy ilmaa. Todella inhottava vaiva! Esikoisesta taisin käyttää Levolacia aika säännöllisesti koko alkuraskauden ja senkin jälkeen aina satunnaisesti.

-Pantsu rv 4+5
 
RR Kattelinkin tuossa, että meillä sama la ja kättärille olisin menossa. Liekö siellä törmätään? :)

Kertomisesta: Mä olen laverrellut jo äidille ja yhdelle ystävälleni, joka odottaa myös lasta kesällä syntyväksi. Muille kerrotaan, jos kerrotaan, tai sitten saavat huomata itse :D.

Harrastan kotona zumbaamista ja kaikki muu mitä voi harrastamiseksi sanoa liittyy noihin kahteen lapsoseen. Eli mitä niiden kanssa tulee puuhailtua :). Sitten olen todella kova ompelemaan (melkein valmis ompelija), mutta jouduin keskeyttämään kouluni viimeisenä vuotena kuopuksen sairauden takia :/. Mutta ompelu on ns. työ kotiäitiyden ohella.
 
Mulla on nyt monena aamuna ollut selkä ihan hullun kipeä, alaselkä siis. Ei oikein tiedä, että miten päin olisi. Sen lisäksi nyt on jo parin viikon ajan ollut vatsa koko ajan sekaisin. Heti syömisen jälkeen tulee kiire vessaan. Kaipa se siitä ummetukseksi vaihtuu jossakin välissä :whistle:

Esikoisen odotuksesta ärsyttävimpänä vaivana on jäänyt mieleen se ihan hillitön valkovuodon määrä. Se ei ole onneksi vielä alkanut. Mutta väsyttää |O
 
Kerron nyt vähän paremmin itestäni. Oon vaan hätäseen käyny nyt täällä kirjottamassa, kun isosisko oli täällä mun turvana yötä! :D

Oon tosiaan -90 syntyny, tällä hetkellä työskentelen henk.kohtasena avustajana. Haave olis vielä lukee luokanopettajaks jossain vaiheessa. :) tarkoitus oli nyt pyrkii yliopistoon, mutta jos pääsisin niin en ainakaan sit opintoja pääsis aloittamaan vielä ;D

oon tämmönen ylipainonen ja just tiputin 20 kiloa painoa, tarkoituksena oli vielä kesään mennessä saada kymppi pois, mutta nyt kävi näin. Sitä massaa ehtii sitten pudottaa myöhemminkin. :) Koitan kuitenkin syyä nyt tän raskausajan terveellisesti ja liikkua ettei tulis ihan kauheeta määrää painoa. Hyvä ainakin yrittää!! :D

Harrastuksista : oon nyt tosiaan laihduttanu ja siten käynyt paljon spinningissä, zumbassa, pumpissa ja combatissa. Muutoin ei juurikaan mitään harrastuksia ole.

Mulla on kaksi isosiskoa, joilla on lapsia ja molemmilta oon saanu nyt hirveesti tsemppiä ja tiiän etten tuu olemaan vauvan kanssa yksin. :) Myös mulla on ystävä, jolla on lapsi ja hänenkin kans eilen puhuin ja kovasti tsemppas mua! Onneks on hyvä tukiverkko ympärillä, eihän tästä muuten mitään tulis.

Kertomisesta : Kerroin sitten heti molemmille isosiskoille, sekä kahdelle kaverille. Toinen saa kesällä lapsen, ja musta tulee sen lapsen kummitätikin :) Ja sit toinen oli just tää jolla on ennestään jo lapsi. "Vanhasta" kaveriporukasta tää tulee olee eka lapsi ja vähän jännittää niiden reaktiot, mutta niille toki kerron vasta joskus paljon myöhemmin :)
 
Tervetuloa uusille!

cinderella Hienoa, että sinulla on hyvä tukiverkosto ympärillä, helpottaa varmasti paljon, kun tietää ettei missään tilanteessa tule olemaan yksin!

Kertomisista Todellakin anoppini varmaan tulee olemaan viimeinen ihminen joka saa raskaudesta tietää. Hänhän hölöttää sen koko suvulle jo ensimmäisen 10 minuutin sisällä. Tosin oma äitini on myös samanlainen hölöttäjä. Onneksi sentään asumme sen verran kaukana toisistamme, että pääasiassa vain puhumme viikoittain puhelimessa, ja onneks siinä ei tarvi kaikkea puhella. Tosin arvaahan se varmaan viimeistään pääsiäisenä, kun menemme kotipuoleen kokkoja katsomaan. Päätettiin tuossa isännän kanssa, että jos joku kysyy, niin kerrotaan, mutta muuten ollaan hiljaa.

Hengästymisestä Minä en oo vielä huomannu mitään että hengästyisin helpommin. Tosin eilen kyllä olin koiran kanssa reeneissä ja hengästyin kyllä melkoisesti, mutta ratakin oli kyllä melkonen juoksurata ja meistä jokainen kyllä haukkoi henkeä oman suorituksensa jälkeen, etten oikein sitä voi laskea...
Minullakin valkovuodon määrä oli omaa luokkaansa, kun esikoista odotin. Ja tämän päivän perusteella tästä tulee sen suhteen samanlainen. Inhottavaa!
 
RR
Kertomisesta Mä olen jo kertonut äidilleni ja mummilleni, samoin siskoni ja isoveljeni tietävät. Loput sisarukset ja isäni perheineen sekä miehen vanhemmat saavat vielä hetken odotella :D Varmaan ekan ultran jälkeen valaistaan heille asiaa.

Koskahan Helsingissä tuo eka ultra muuten tehdään, mulla menee muutenkin eka neuvola käynti varmaan jonnekin viikolle 8-9, joten oiskohan toiveita, että tehtäis jo silloin? :)

Hengästymisestä En ole ainakaan huomannut mitään erilaista toistaiseksi.

Harrastuksista Lähinnä koirien kanssa ulkoilua, taloudesta löytyy kaksi hännänheiluttajaa :) Kuntosalilla tulee myös toisinaan käytyä.
 
Helsingissä on ultra n. viikoilla 12-14. Mulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa juuri tuolla 12 viikolla. Mulle antoivat neuvola-ajan jo ensi viikolle :O. Vissiin tyhjiä aikoja tarjolla, kun niin innokkaasti halusi sinne. Kyselinkin, että miksi jo näin aikasin, kun yleensähän se menee sinne 8 viikolle, mutta ei kuulema syytä pitkittää sitä käyntiaikaa...
 
Hei, uutena liityn minäkin tänne. lopetin pillerit 4kk sitten ja tässä kuussa sitten tärppäsi ja tätä on toden totta odotettu. oireina ei ole ollut kuin yököttävä olo koko ajan ja mahassa inhottavia kramppeja. kiinnittymisen huomasin kun harrastimme mieheni kanssa pupuilua niin tuli kirkkaanpunaista vuotoa. testasin ensimmäisen kerran lauantaina kp 28/29 ja plussa tuli heti, oli niin uskomaton olo että tein vielä toisen testin sunnuntai aamuna ja plussaa se vielä näytti :) laskurin mukaan olisin nyt rv 4+0 huomenna soitan neuvolaan ja varaan jo ajan ultraan joka luultavasti on rv 7 :) Kyseessä on siis esikoinen ja la olisi laskurin mukaan 9.10.11 :) onnea kaikille plussanneille ja jännittäjille :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä