~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Voi mitä suru-uutisia :'( Oikein paljon jaksamisia Too-ticki ja simpli!:hug:

Ihanat masut teillä neiti ja talvicci!:)

Meillä oli tänään ensimmäinen ultra! Kovasti se Sintti siellä potkunyrkkeili;) Tuntuu nyt jo hieman todellisemmalta tämä raskaus, kun näki pikkuisen ekaa kertaa. :heart:Tuntuu kaikki silti niin ihmeelliseltä. RR, meillä on laskettu aika samaan aikaan:) Eli meillä se aikaistu päivällä. Branwenvoisitko päivittää listaan lasketuksi ajaksi 6.10?:)

cala ja sintti 11+5
 
cala
Kiitos :D Onnea sullekkin hyvistä uutisista ultran suhteen :) Jännä tosiaan et joissakin paikoissa vaihtavat lasketunajan noinki pienestä. Meillä esikoisen oli np-ultrassa 4pvä isompi ja rakenne-uä:ssä 5pvä ja sanovat et vaihtavat jos on yli 5pvä isompi :)
Se on kyllä ihana nähä miten omassa mahassa on semmonen pikkunen joka hulluna tepisee :heart: Neuvolalääkärissä ku käytiin niin sillon hullut jumpat oli päällä ja sitten taas np-ultrassa piti herätellä ku toinen vaan nukku :D
 
ihania vauvamasuja :heart: Itsellä kun on "vähän" vararavintoa kertynyt, niin oon aatellut, että itsellä olisi vaan turvotusta, kun maha näyttää siltä kuin olisi jo lähempänä puoltaväliä, mutta tää antaa toivoa :LOL:
 
RR
Osanottoni suru-uutisia kohdanneille :hug:

Tervetuloa uusille :wave: Meitähän on kasassa jo tosi iso porukka :)

ON: Mulle tuli tänään toi kotidobbleri, Angelsounds, mutta en mä sillä mitään saa kuuluviin, jotain suolien pulinaa vaan :D Missä asennossa olette itse sillä kuunnelleet, istuviltaan, seisaaltaan vai makuultaan ja mistä kohdasta olette saaneet sydänäänet kuulumaan? Tarvitseeko sitä geeliä olla ihan mega paljon vai?
Eilen tosin kätilö sanoi, että mun kohtu on selkään päin kallellaan, joten johtuiskohan siitä, että en kuule vielä mitään?

RR ja Pähkinä 11+6
 
Talvicci, mie kanssa vähän ihmettelin kun vaihtoivat lasketun ajan. Mut samapa tuo:) Sintti kyllä nukahti tänään ultrassa nyrkkeilyn jälkeen. Hassua ajatella, että siellä mahassa on oikeasti pieni joka elää ihan omaa elämäänsä:)

RR, meillä on myös tuo angelsounds doppleri. Mie en oo kanssa saanut itse sillä kuuluviin muutakuin jotain ihme mölinää, mutta miehelläni riittää kärsivällisyys vähän kauemmin. Joten mies aina liikuttelee ja kuunnellaan kaiuttimien kautta yhdessä:) Mie oon käyttänyt sellasta vartaloöljyä geelinä, eikä sitä oo ollut mitenkään hirveen paljon, silleen että se "kone" liikkuu mahan päällä sulavasti. Mahallaan oon ollut ja ollaan saatu kuulumaan yleensä oikealta puolelta, aika lähellä suoliluuta, siis tosi alhaalta! Mutta jokaisellahan tuo on aika yksilöllistä.
 
Ihania pömppömasuja olette! :heart:

Halaus suru-uutisia saaneille.

Toinen neuvola oli eilen ja sydänäänet kuunneltiin ja löytyivät. On se aina niin hauska kuunnella sitä nopeaa sykettä, maagista.
Pahoinvoinnin luulin jo selättäneeni, mutta tänään taas oksetti niiiiin paljon, ettei pariin päivään.
Onnea hyvistä ultrauutisista :)
Oon alkanut olemaan jo todella innoissani raskaudesta ja mieskin on tässä enemmän mukana kuin esikoista odottaessa kun hänkin jo tajuaa, että vauva sieltä masusta voi oikeasti tulla. Viimeksi tämä tieto iski vasta synnytyssalissa. :)
Ruokahalu alkaa palata ja pelottaa herkuttelu!

Onko teillä mitään erityisiä mielitekoja tullut nyt?
Minulla kirsikkatomaatit! Niitä menee väh. kolme rasiallista päivässä! :D

Äitykkeliini 12+1 (12+4)
 
RR
cala: Ok, me varmaan saatiin eilen sängyssä hetkeksi pieni jumputus kuulumaan :heart:

Mieliteot:
Mä taas roiskin Golden Delicious omenoita ja raakaa kaalia melkoisia määriä päivässä :LOL: Muita himoja ei oikeastaan vielä olekaan.
 
Mä näin yöllä ekaa kertaa unta vauvasta, se oli poikavauva, jolla oli paksu tumma tukka ja mä imetin sitä. Ensimmäistä kertaa tuli nyt sellainen olo, että jos kaikki hyvin menee, meille tulee vauva. Alkuraskaus kun mennyt vähän masistellessa ja väsymyksessä. Nyt mä en malta oottaa, että saisin vauvan syliin. Ylihuomenna np-ultra, palataan sitten asiaan.

Lisse ja Viljami 11+5
 
Ihania mahakuvia!
Mä oon nyt alkanut NIIN nauttia tästä pyöristyvästä vatsasta. Muutenkin on tosi hyvä ja rauhallinen olo. Odotan että pääsen vaateostoksille katselemaan mammavaatteita. Alan kyllä varmaan pikkuhiljaa siirtymään mammahousuihin ihan oman hyvänolon takia. Mulla on parit farkut jotka menee, mutta kun tykkään vähän korkeampivyötäröisitä farkuista niin ne kiristää ja puristaa mahaa varsinkin istuessa. Kokeilin siskon matalampivyötäröisiä ja niiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Esikoista odottaessa käytin enemmän tollasia matalampia farkkuja ja vaikka mulla oli iso vatsa niin silti pystyin niitä käyttämään reilusti yli puolen välin.

Rutiineista vielä: Meillä on melko tarkat päivärutiinit joita noudatetaan kyllä sekä arkena että viikonloppuna ja myös jos ollaan reissussa, kylässä tms. Tyttö herää 6.30-7.30. Mies vie hoitoon kahdeksaksi jossa kahdeksalta aamiainen. Sen jälkeen ulkoilua ja lounas 11.30 jonka jälkeen parin tunnit päikkärit ulkona vaunuissa. Välipala syödään n.14.30 kun tyttö on herännyt. Sen jälkeen leikkiä/ulkoilua tms. jailtaruoka on aina viideltä. Teen ruuat aina hyvin pitkälti itse, valmisruokia tai puolivalmiita meillä ei syödä (pakastepinaattikeitto ja hernekeitto ovat ainoat). Iltaruuan jälkeen leikitään, tehdään kotitöitä, ulkoillaan jne. ja iltapuuro syödään 20.00 jonka jälkeen aletaan rauhoittumaan, käydään pesulla, luetaan iltasatu ja 21.00 tyttö nukkumaan. Tämän jälkeen saatan tehdä jotain kotitöitä vielä ja jos ei mitään kotitöitä ole niin yleensä painun itsekin nukkumaan. Ja tämä sama rytmi meillä on myös viikonloppuisin. Torstaina siivoan (tavarat omille paikoillee, puhtaat lakanta, imurointi, vessojen pesu, matot ulos, lattioiden pesu, pölyt veks). Mä oon joskus tiukkapipo ton siisteyden kanssa, ja varsinkin raskaana ollessa. Vois kai ottaa vähän rennomminkin:/

Mieliteoista: MUlla on noi appelsiinit.Niitä menee kyllä sellaset määrät. Sitten on sellanen suuri herkku jota syön aamu- ja iltapalaksi: Luonnonjugurttia (siitä partaäijä muovipurkista), mustikoita ja vähän hunajaa sekasin. Nam nam. mietin kauan tota jugurttia että voiko syödä kun lukee kyljessä että valmistettu homogenoidusta pastöroidusta maidosta, kermasta jne. että onko tuo kermakin pastöroitua....Googletin sitten aikani ja ihmiset kirjoittivat palstoilla että on noista luonnonjugurteista paras just raskaudessa kun on pastöroitua joten olen anatnut mennä. Valion luonnonjugurttihan on kyllä myös pastöroitu mutta sisältää todellisuudessa kamalan määrän sokeria joten en sitä viitsi kiskoa.

Matilda ja pikkuvauva 9+2
 
Heippa!

Too-Ticki ja Simpli : IKäviä uutisia. Paljon voimia ja jaksamisia molemmille. Toivotaan että pian pääsistte masuja kasvattelemaan. :heart:

Onnea ultrassa käyneille ihanista kuulumisista! :)

Talvicci ja Neiti: Ihania masuja teillä, voi että! Itellä ei näy vielä oikeestaan mitään, joskus illalla vähän enemmän pömpöttää. Pömpöttää siis jo muutenkin valmiiks ilman raskauttakin ihan reilusti :D

Pahoinvointi täällä on jo ihan kokonaan ohi. :) Ei enää ees aamuisin oo yhtään oksettanu. Tää on kyllä nyt ihan luksusta. Jes! :)

Ruokahimoista : Mulla ei mitään erityistä himoo ole, mutta siis kaikkee makeeta tekee koko aika mieli. Suklaata, karkkia, jätskiä, muumilimsaa... :D ON niiiin terveellistä! Mieluummin mäkin otttasin himon johonkin kirsikkatomaattiin, mutta lähinnä vaan ällöttää ajattelukin! :D

Hyvin menee kaikin puolin. Ens viikon perjantain ultraa ootellessa! <3 Tänään meen kavereiden kanssa keilaamaan ja amarilloon syömään. Nam! :D Oon tässä jo monta päivää miettiny että mitähän siellä söis. Hahah, ruoka on tärkein osa mun elämää ilmeisesti :p
 
Too-ticki Hieno juttu, että pääsit kaavintaan näin nopeasti. Jaksamista teille surutyöhön ja plussaonnea teille sekä simplille!

Ihania mahakuvia! :heart: Jokohan sitä itsekin uskaltaisi ensi viikolla alkaa kuvaamaan :)

cala onnea hyvistä ultrauutisista, päivitin tietosi :)

Mammavaatteista piti vielä kommentoimani, että molemmista olen siirtynyt jo suht aikaisin niihin, heti kun on alkanut kiristää omat vähän. Minulla on niin supistusherkkä kohtu, että nuo tiukemmat vaatteet ovat tuntuneet vaan yllyttävän suppareita : / Harmittomiahan ne ovat, mutta tylsiä. Ja mammavaatteita saa pitää niin vähän aikaa ;)

Rutiineista Meillä on aika samat arkena ja viikonloppuna. Herätään kuuden ja seitsemän välillä, siinä heti aamupala, jonka jälkeen hoidan kotitöitä. Lounas on 11 maissa, 12 unille, 14 välipala, jonka jälkeen ulkoillaan pitempi pätkä. Päivällinen on puoli viiden maissa, iltapala seitsemän pintaan ja kahdeksaan mennessä on neiti unilla. Sen jälkeen sitten itse katsotaan televisiota tai lueskellaan tms rentoudutaan. Pyykit, ruoanlaitto, ruokakaupat, tiskit hoidetaan aina tarpeen mukaan ja yhdessä esikoisen kanssa, hän kun tykkää kovasti osallistua toimintaan :heart: Siivouspäivä on meillä torstai. Perusjärjestelyä tehdään toki joka ilta, lelut paikoilleen, lehtiä viedään kun kori täyttyy jne.

Branwen ja sissi 12+4
 
Suuren suuret pahoitteluni too-Ticki ja Simpli :'( :hug:

Kotidopplerista Mulla on tuo Angelsoundsin JPD-100A- mallinen laite, ja sain sillä selvät sydänäänet kuuluviin jo vkolla 9+.
Paljon vaikuttaa kohdun asento, äidin mahdolliset vatsanpeitteet ym ym. Ääniä kannattaa kuunnella hyvin alhaalta, ihan siitä häpyluun reunalta.

Ihania massukuvia! :heart: Mulla ei oikeastaan vielä näy mitään, iltaisin lähinnä vaan turvotusta. Odotan niin kovasti että masu alkaa kasvamaan! :)

flunssainen minimuu ja pikkuruinen 12+1
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa kaikille!

Olen käyny lueskelemassa täällä teidän juttuja mutta oon niin laiska kirjottamaan :)

Ekassa neuvolassa muuttu tuo laskettu aika päivällä, elikkä nyt se on La 3.10. unohdin vaan sen tänne ilmottaa :D Eilen oli sitten eka ultra ja siellähän se 6cm pitkä otus sätki ja jumppas oikeen kunnolla! Mieskin oikein ihmetteli että noinko paljon se tuolla liikkuu! Pikkupikku varpaat ja sormet siellä jo näky, käsi meni pienellä välillä suuhun ja välillä piti höhppästä vähän juotavaa :)

Nyt tää alkaa vasta tuntuun todelliselta vaikka onhan toi maha jo pyöristyny eikä enää mee farkut kiinni. Nyt sitten vasta oon kertonu tästä otuksesta muutamille ja ihan hyvä vastaanotto on ollut :)

Tsemppiä taas kaikille ja voimia surun kohdanneille :hug:

Vilijonksu ja otus 12+2
 
Nopsasti omaa napaa ja ultraterveisiä! Niskaturvotusta löytyi 1,9 mm, eli hyvin on normaalin rajoissa vaikka suurelta tuntuukin. Nenäluu näkyi hyvin, taitaa periä äidin isän puolelta kunnon klyyvarin :D Veriseulan kanssa tulokset tulevat kuulemma vasta noin viikon päästä ja perään soitellaan jos niistä jotain häikkää löytyy. Vauva nukkui osan aikaa mutta intoutui sitten lopuksi jumppailemaan kunnolla. Pienet sormetkin näkyivät jo hyvin. Ja kovasti pientä haukotutti välillä :heart: Laskettu aika muuttui 28.9. (aiemmin 5.10), eli ollaankin näköjään syyskuisia. Mielelläni kuitenkin jatkaisin oleiluani täällä, on sen verran kotoisaksi olo muodostunut =)

Sedna + toukka 13+0 POKS!
 
RR: mulla on ihan sama himo eli Golden Delicious-omput! Ja aikaisemmin oon tykännyt vaan royal galasta, joten maku on muuttunut. Ja toinen himo on salmiakki ja turkinpippurit, kun oon ennen ollut hedelmäkarkkien ja suklaan fani.

Muuten olo on aika epätodellinen, kun en ole konkreettisesti vielä nähnyt/kuullut vauvaa. Suurin megaväsymys on väistynyt eikä ole huono olo. Hengästyn kyllä todella helposti, välillä on aika tuskaa kiivetä töissä kolmanteen kerrokseen (ei ole hissiä) - mitähän se sitten on, kun alkaa oikeasti olemaan tuota mahaa ja massaa enemmän... Ja välillä huimaa, jos nousee nopeasti seisomaan.

Oli pomon kanssa kehityskeskustelua ja tässä yksikössä on tyhmä käytäntö, että ei haeta sijaista vaan ihan vakkaria jatkamaan näitä hommia. Eli jos palaisin takaisin niin sitten täällä olis joku toinen tekemässä näitä mun hommia ja itse saisin löytää itselleni uuden homman (iso firma, joten ei sinällään vaikeaa). Vähän tyhmää, mutta kun tarkoituksena ei ole kuitenkaan palata tänne niin eipä haittaa vaikka se just oma homma ei olekaan odottamassa.

Rutiineista: päivärytmi on suunnilleen sama ja varsinkin illan rytmistä olen tosi tarkka, huomaan, että lapsetkin saan paremmin nukkumaan kun iltarutiinit ovat samat ja aikataulu sen suhteen vakio. Siivoan silloin kun kerkeän eli en pidä mitään vakipäivää.

Ksylofoni 9+3
 
Moikat kaikille piiiitkästä aikaa :)

Ja ihan ensiksi todella suuret voimahalit Too-ticki ja Simpli!! Jaksamista! Toivottavasti pääsette pian takaisin odottavien joukkoon!

Tänne olikin tullut superpaljon tekstiä. Minun on joka päivä ollut tarkoitus kirjoitella, mutta niin se vaan on aina vaan jäänyt siihen että olen vain lukenut.

Ihania ultrakuvia ja masukuvia oli osa laittanut! mieletöntä miten noi masut jo näkyy noin hyvin! itsellä kun tätä mahaa on jo omasta takaa niin tässä ei ihan heti mitään vauvamahaa huomaa, vaikka se hyvin turvoksissa nyt tällä hetkellä onkin ja pakko jo käyttää mammahousuja, jotta ei tulis puristusta mahan kohdalle, muuten nimittäin tulee huono-olo. Eilen katsastelin H&M:n kuvastoa ja siinä ihastuin erityisesti yhteen mekkoon, tilaus jo lähti liikenteeseen :) Viikonloppuna reissusta tuli myös ostettua yhdet mammahousut ja farkkuhame.

Mieliteoista: Kananmunat ja munavoi! Ne on mun mielihaluja tällä hetkellä, tosin on pitäny hieman rajoittaa, kun tuo munavoi ainakin hieman närästystä aiheuttaa. Muuten ei juuri teekään mitään mieli, kun on ollut sen verta huonoa oloa. Puuroa olen syönyt paljon ja kaurapuuro maitoon tehtynä on kyllä aika hyvää, samoin perunavelli!

minä oon nyt sairaslomalla tämän päivää, sen verta oli huono olo eilen töissä, etten iltaan asti kyennyt töissä olemaan. Meinasin pariin otteeseen pyörtyä ja sitten oksentelin tosi paljon. Viime yönäkin oli tosi tukalaa, kun tuntui että kaikissa asennoissa tuli huono-olo. Tänään myös on oksettanut. Taidan huomisaamuna ottaa postafenia että pärjään huomisen töissä. Viikonloppuna reissussa ollessa ainakin auttoi :)

Tänään kuuntelin taas kotidopplerilla ja taisinpa minäkin saada meidän höyryveturin äänet kuuluviin :) Minultakin ne löytyi oikealta puolelta ja tosiaan läheltä suoliluuta, kiitos siis vinkistä Cala. Oma syke kuului ihan vieressä.

Mimmu ja pikku-apina 10+1
 
Too-tickille ja simplille voimia :hug:

Itse koin tänään suuren helpotuksen, kun kävin siellä jatkotutkimuksissa naistenklinikalla. Mitään ylimääräistä nestettä ei enää löytynyt, ja ultraajat vähän epäilivät muutenkin oliko nestettä koskaan ollutkaan. Kaikki on siis tällähetkellä hyvin täällä!

Sain varanvuoksi kuitenkin kontrollikäynnin huhtikuun puoleen väliin. Lääkäri sanoi, että jos nestettä on ollut ja se on vaan itsestään hävinnyt, on n. 5% mahdollisuus kromosomipoikkeavuuteen. Mun olis mahdollista antaa istukkanäyte kontrollikäynnin yhteydessä, jos sellaisen haluan antaa. Lääkäri ei kyllä suositellut sitä, koska en riskiryhmään ikäni puolesta kuulu, eikä verinäytteessä tai niskaturvotuksessa ollut mitään poikkeavaa. Kuulemma keskenmenoriski saattaa mun tapauksessa olla jopa suurempi kuin mahdollisuus kromosomipoikkeaman löytämiseen. Pitää kuitenkin miettiä tarkkaan.

Onko kukaan käynyt antamassa tuota näytettä?

Söpöjä ja isoja masuja teillä jo! Mullakin on masu nyt ihan yhtäkkiä pullahtanut ulos, niin ettei enää voi puhua turvotuksestakaan. Työvaatteista onneksi ei vielä huomaa, kun on sen verran löysät.

Ainiin, ja mun iän voi lisätä listaan, oon 21 v.

Onnellinen kastehelmi ja Nasu 12+5
 
Voi nenä, taas katos kaikki tekstit jonnekkin :kieh: kokeillaan uudestaan.

Too-ticki ja simpli voi itku, jaksamista molemmille :hug:

Tervetuloa uudet :flower:

Taas tullut paljon hyviä ultrakuulumisia, ihanaa :heart: on se niin huojentavaa tietää, että kaikki hyvin.

Mammahousuista tilasin h&m:ltä parit housut, on ne kyllä ihanat kun ei purista mahaa. Paljon mukavammat jalassa, normifarkut kirraa vähän ikävästi.

ON: täällä ollaan kolmatta viikkoa saikulla. Kävin maanantaina kokeilemassa töissä oloa, mutta eihän siitä mitään tullut tässä olotilassa :x Pitää toivoa, että ens maanantaina pystyis jo töissä olemaan.
Tää masun turvotus on kyllä älytöntä :D ei tosiaan ole enää epäselvää oonko raskaana vai en!

ainiin, ihania masuja teillä :heart:

Niiskuneiti ja 9+5 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
RR
Mä oon kuunnellu dopplerilla aina silleen puoli-istuvassa asennossa. Mulla ei ikinä ole ollu sitä geeliä vaan oon käyttänu liukkaria :D Kokeile laittaa vähän reilummin sitä ja pikkusin liikkein käyt mahaa läpi...

Mielitekoja ei ole :)
Huono olo ku meni ohi ja ku on jaksanu alkaa taas liikkumaan niin paino on tipahtanu miltein lähtöpainoon...

kastehelmi
Varmasti huojentavaa! Ihania uutisia. Jos oman mielipiteen saan sanoa niin mä varmaan en menis jos se lääkäriki on sitä mieltä... Mutta mieti toki rauhassa ja puhukaa miehes kanssa :)


Mä nyt vedin ekaa kertaa mammahousut jalkaa ja ihanaa ku ei purista :)

Osaako joku vinkata mistä löytäs mammahousuja, mieluiten farkkuja? Ja jos vielä semmosia joissa ei olis pillit lahkeet? :wave:


Talvicci ja Torsti rv.13+5 :heart:
 
Talvicci, raskauskeijulla ainakin on FunMum-farkkuja joissa ei ole pillit lahkeet. Itsellä jalassa sellaiset ja oon tykännyt (Indigo). Itse tilasin suoraa FunMumilta Briteistä kun hintaa jäi postikuluineen hieman vähemmän kuin suomesta tilattuna olisi ollut. Koot ovat mielestäni aika isoja.
 
Lista päivitetty :wave:

ksylofoni kai se on kuitenkin varma, että vaikka tilalle otetaan toinen vakkari, niin pääsee omaa koulutusta vastaavaan työhön takaisin, joka on muutenkin vaativuudeltaan ja palkaltaan samanlainen kuin se, mistä lomalle lähti?

kastehelmi voi kun ihania uutisia :heart:

Talvicci H&M:ltä ostin itse äitiysfarkut, ja hyvät ovat olleet :) Hinta oli jotain 40e. Niissä on periaatteessa suora lahje, mutta ei mene pillinä, vaan jää löysäksi pohkeestakin (ainakin tällä kropalla :cool: ) Vyötäröllä on resori ja sen alla nappikuminauha, että saa vähän säädettyä.
 
Hellou!:wave:

Kastehelmellä olikin hyviä uutisia :flower: Onnea niistä!:heart:

).(
Mua alkaa tympii tää kehno jaksaminen ja olo. tietty tästä pitäs nauttia nyt kun tässä tilassa on, mutta oksu lensi eilenkin illalla, ja ainoa mitä voi syödä on tälläkertaa ruisleipä... ruisleipä taas tälläi karppaavana on aiheuttanut sen että mua närästää ihan kamalasti kokoajan:mad: Jos taas en syö niin on paha olo:headwall:

Nukuin just päiväunetkin kun mikään uni ei tahdo riittää.. mut kaipa se tästä lähiviikkoina helpottaa, ärsyttää vaan tämä kun ei mitään saa aikaiseksi:ashamed: Mieskin käskee vaan levätä ja olla stressaamatta kotijuttuja, mut en mä osaa:ashamed: Vaik ei tääl mitään sekasta ole, mut olen tyottunu hääräämään ja käymään salilla jne jne.. nyt ei tietookaan siitä energiasta et jaksais..:stick:

Nyt huilaamaan, taas ihan kauhee olo. Kestokrapula!

T:Neiti+Kihuli 10+2
 
Pitkästä aikaa täällä. Nimittäin pari vuorokautta makasin sairaalassa tiputuksessa. Että niin se pahoinvointi tänne sitten rantautui ihan samalla kaavalla kuin esikoisestakin. Tosin nyt vähän pahempi tilanne kuitenkin, kiitos raskauspahoinvoinnin päälle tulleen ärhäkän vatsataudin.

Meillähän oli siis lauantaina esikoisen 1 vuotisjuhlat ja esikoinen sitten antoi kaikille vieraille vastalahjaksi vatsataudin. Tytölle alkoi ripuli kesken juhlien, mutta emme tietenkään osanneet arvata sitä heti vatsataudiksi, nyt sitten lähes kaikki juhlavieraat ovat olleet kipeänä. Ikimuistoiset juhlat, joiden päätteeksi äiti lähti osastolle. Ei voi enää kuin nauraa. :D

Kymmenisen pussia sain nesteitä parissa vuorokaudessa ja käskyn syödä kotona Postafenia ja sitten muutaman suunkautta otettavia Primperaneja. Niitä ei sen takia enempää etten ole taas liian pitkään kotona jos lähden kuivumaan. Kuusi kiloa kaikkiaan tippunut alusta paino, mikä on mulle melkoisen paljon kun ei olisi ollut varaa tiputtaa yhtään.

Mutta ultrasivat keskussairaalassa myös sitten pienen ja siellä se olla köllötteli ja kaikki sillä hyvin. Vastasi aikalailla varhaisultran aikaisia mittoja. :)

Mutta sitten muihin juttuihin. Tekstiä oli paljon ja nopeasti yritin kahlata läpi kaiken.

Too-ticki ja simpli Pahoittelut ikävistä uutisista. Voimia! :hug:

Uusille tervetuloa!

Mahankasvu Täällä tilanne päinvastoin että kohta siirryn pienempiin housuihin jos ei painoa tule. Tosin eiköhän tuota lähde tulemaan. Esikoisesta paino alkoi nousta n.12 viikon tietämillä.

Ensi viikolla olisi vihdoin eka neuvola. Jos ei muuta niin saa edes sen äitiyskortin. :D

Niin ja toissapäivänä ilmoitti yksi työkaverini minulle että hänellä on laskettu aika syyskuussa. Vähän olisi tehnyt mieli siihen kommentoida että mulla noin kuukautta myöhemmin, mutta pidin mölyt mahassani. ;)

Mutta nyt lepäilemään. Sairaalassa kirjoittivat sellaisen lääkärintodistuksen että mies voi olla tämän viikon pois töistä hoitamassa esikoista ja minä saan lepäillä. Tulee kyllä todellakin tarpeeseen. On kyllä vaihteeksi taas niin huono olo ettei tosikaan, mutta pitänee toivoa että selviäisin kotihoidossa nyt näiden ylitse.

- Hapsiainen ja oliskohan se 9+0
 
Too-tickille ja simplille isot voimahalit ja toivottavasti paasette taas pian tanne odottavien puolelle! :hug:

Ja olipas mukava kuulla etta kastehelmella oli ultrassa kaikki hyvin.

Ja onnea muillekin hyvista ultrakuulumisista!

Pitaisi kohta lahtea kaymaan kaverin luona, on ehka paljastettava tama siunattu tila...saatan tarvita hanta kaitsemaan tuota poikaa ensi viikolla kun kayn lekurilla. Ei siina mitaan, onhan nuita viikkoja jo 11+3, mutta en ole varma osaako pitaa suunsa viela supussa siihen asti kunhan miehen sukulaisille ollaan kerrottu, etteivat sitten kuule raskaudesta muilta tahoilta. Irlanti on oikea juorujen luvattu maa, kaikki tietaa kaikkien asioista ja enemmankin...voin jo nahda sieluni silmin miten anopin puhelinlinjat kay kuumana ensi viikolla...: /
 

Yhteistyössä