~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Onnea hyvista ultrakuulumisista!

Meillakin tulevan lapsen nimi pitaa olla kansainvalinen tai ainakin helposti lausuttava. Irlannissa siis asun ja mies irlantilainen. Tyton nimia olisi vaikka kuinka monta mutta poikien nimet on vaikeammin keksittavissa. Ja meilla todellakaan ei ole samanlainen maku nimien suhteen ja mies aina vaan huutelee ihan poljia nimia leikillaan jotka ei ole kansainvalista nahnytkaan. Esikoispojalle oli muutama nimivaihtoehto valmiina ja sitten pari paivaa syntyman jalkeen valittiin yksi. Annettiin vain etunimi, mies ei halunnut muita nimia. Taalla saadaan yksi nimi lisaa jossain katolisessa juhlassa kun mukulat jotain 8-9v. Hyvin olen perilla naista katolisista asioista..Heitelkaa vaan muut kansainvalisia nimia suunnittelevat niita nimia tanne, helpottaa pahkailya huomattavasti! Tosi nattia nimia on tosiaan Isla, Karla ja Olivia. Olen myos ajatellut nimia Ada tai Ava. Pojille...huh huh...esikoinen on Alex (heipa hei tutut!).

Eilen kavi tuttavapariskunta vierailulla ja huomasin etta mahaani tuijotettiin pariin otteeseen (tai siis nainen tuijotti), ei kylla sanonut mitaan, mutta arvaan mista ovat kotimatkalla puhuneet...

Danone rv 10+6
 
Talvicci Kiitos tarkennuksesta :D muutin listalle.

Ultrasivat ja tekivät sisätutkimuksen. Kohdun suu on ihan kiinni ja sikiöllä kaikki hyvin. Jotenkin en osaa tästä ihan täysin huolia, lähinnä ärsyttää... Pikkuisen pistää miettimään, kun vuotoja oli 8+2 ja nyt tosian 12+0, että olisiko ne kuuluisat valemenkat... Kun kipuja tai hyytymiä ei ole ollut, vaikka vuoto on määrältään aika hurjaakin. Eipä sille tässä mitään voi... : / Onneksi tosiaan mies passaa :)
 
Branwen
Niin ne ei osannu sanoo sen tarkemmin et mistä tuo vuoto johtus? Jännä tosiaan ku tässä joku aika sitten vauvalehessä muistaakseni oli juttua raskaudenaikasista vuodoista ja sen mukaan mitään valemenkkoja ei ole... Jännä kuitenki et joillaki kuitenki niitä vuotoja tulee just niihin aikoihin ku menkkojen pitäs olla jos ei olis raskaana...
 
Talvicci Eivät osanneet. Sanoi kyllä, että verta näkyy, mutta ei mitään, mistä vuotaisi. Ja kun kohdunsuu oli kiinni ja kohdussa ei näkynyt verta (olisi varmaan kyllä siitä sanonut...), niin sellainen verimäärä kun minulta taas vuoti oli todennäköisemmin kohdun ulkopuolelta. Tulehduksenkaan merkkejä ei ollut. Outo juttu...
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart: Itse pääsen vihdoin huomenna tämän raskauden ensimmäiseen ultraan :heart: Voi kun kaikki olisi hyvin..

Toivottavasti Branwenin vuodot olisi harmittomia! :hug:

Nimistä esikoisella on ihan perinteiset, suomalaiset nimet. Me molemmat haluttiin lapsille tavalliset nimet. Tulevalle ei olla vielä mietitty mitään, esikoiselle nimet keksittiin vasta syntymän jälkeen. Yksi esikon nimistä on minun suvussa kulkeva nimi, voi olla että tälläkin kertaa tulee joku nimi suvusta.

Täällä on nyt pahoinvointi väistynyt (ainakin hetkeksi, 3 päivään ei ole nyt ollut), mutta tilalle on tullut jatkuva huimaus. Verenpaineet olivat tänäkin aamuna aamupalan jälkeen 111/66 : / Jospa ne tästä vähän nousis, niin ei tarviis pelätä pyörtyvänsä jonnekin.

Nessu ja pieni 11+6
 
Käytiin eilen ostamassa mulle bola-koru, kylläpä se helisee kauniisti :) Samalla reissulla mukaan tarttui Body Shopista kaakaovoipuikko, mulla on niin kuiva iho että paree alkaa läträtä siihen kosteutta jo hyvissä ajoin :D :D
Tulevalle isukille ostettiin "opaskirja" Vaippavapaalla: Vaihtoehtoinen opas uusille isille. Muutaman sivun selattuani olin tikahtua nauruun, kovin on värikästä teksiä :D

Nimistä Mulla on vaihtoehtoja sekä tytölle että pojalle, katotaan sitten jääkö niistä mikään oikeasti käyttöön.
 
Mullaki haluttas ostaa tommonen bola-koru :) Ja jotain tököttiä pitäs mahanahkaa vartenki ostaa... :D Esikoisesta käytin ihan vain perusvoidetta, arpia tuli mut kyllä se on aika paljon vain ihotyypistä kiinni tuleeko niitä arpia vai ei... Mut jos nyt kokeilis onnistusko välttymään uusilta :)

Talvicci ja Torsti rv.13+2 :heart:
 
BRANWEN: toivottavasti vuodot on harmittomia:hug: pääasia että pikkuinen siellä voi hyvin. jaksuja!

RASKAUSARVISTA: mä olen välttänyt kaikki arvet... kyljessä taitaa pari olla jos etsimällä etsii (kuopus oli vkolla 35 poikittain :D) mulla on tosi elastinen nahka, ja suoranainen ihmehän se oli ilman arpia kerryttää 30kg:a tähän.. Mutta tosiaan, mulla on kuminahka :D

mun tissit alkaa olemaan ongelma. Täytyy ostaa uudet liivit. Kivan kiinteä C-kuppi on pamahtanut ylitse tursuaviksi D kuppia lähentelevälle tasolle. En mä valita, kivaa kun on tissit:D
Hulvattominta on kuitenkin miehen reaktio kun eilenkin se vaan tuijotti niitä silmät pyöreinä et "kasvaako ne vielä tuostakin". siinä sitten selitin että niin kun maito nousee niin tulee kyllä taatusti tupla D-kuppiin vähintään. Taitaa olla ihmeellistä aikaa miehellekin tämä odotus:LOL: täytyy olla hutkimassa sitä irti niistä kun mulla on edelleen rinnat ja nännit ihan kosketusarat:kieh:

Mitenkäs teillä miehet suhtautuu muuttuvaan naiskroppaan?
Mulla mies odottaa ihan kamalasti et maha alkais näkyä kunnolla :D Nyt jo heräilen öisin siihen kun se pitää mun mahasta kiinni :D:heart:

PIIKULIISI: mulla on odotuksissa ollut just tuota kaakaovoipuikkoa, en tiedä auttoiko, mut se tuoksuu ihanalle :)

kuten NESSUllakin, on mullakin pahoinvoinnin tilalle iskenyt huimaus. Tosi ärsyttävää. Ei tartte ku nousta tuolilta niin tuntuu et maa keinuu.


Täällä aamu alkoi kivasti. Mies teki aamupalaa ja toi oikein sänkyyn.
Lapset jo leikkii pihalla, isäntä meni remppaamaan autoprojektiaan, ja mä suunnittelen naamani ehostusta kun tarttis kaverin tytön synttäreille mennä tänään.
ehdin jo siivota, tiskata ja imuroida :heart:
vielä viikkaan pyykit kaappiin ja avot! Ihanaa alkaa päivä kun kämppä on tiptop :) Noi pyykinkuivaustelineet kun vie kaksiossa ihan kivasti tilaa..
mut eipähän ole taas viikkoon pyykättävää.

onkos teillä muuten kotona jotain rutiineja?
itse kun vanhassa liitossa mies oli aina merillä, mä vuorotöissä ja 2 lapsen kanssa yksin lähestulkoon (exä teki 2-3kk.n keikkaa) niin tuli tavaksi että pesen pyykkiä kerran vkossa, tiettynä päivänä, maanantaisin teen viikon ruoka ostokset, imuroin joka päivä, ja pesen lattiat joka toinen päivä ja pölyt kerran viikossa. sitten on kiva kun pyykit ja kaupassakäynnit yms ei kasaannu samalle päivälle, helpottaa hirveesti. Pyykkiä meillä kertyy n. 2-3 koneellista viikossa (nuo tytöt alkaa olla niin isoja ettei sillee enää sotke vaatteitaan)
Pyykipesua vihaan kotitöistä eniten.
Käytännössä hoidan siis kaiken kotiin liittyvän yksin edelleen, tietysti koska nyt en töissä ole, en edes oleta että mies töiden jälkeen alkaisi kotihommia tehdä. Toisaalta ne menee niin automaattisesti.
Mies on vuodessa 2 kertaa tiskannut:D. Tekisi siis kyllä ihan mielellään mutta ei ikinä ehdi, mä oon aika neuroottinen siivoamisen suhteen.. mutta en ikinä valita jos sillä on sukkia yms siellä sun täällä, vaan kerään ne pois ja vien pyykkiin. En jaksa nalkuttaa kun siinä ohimennen voi itsekin ne siitä viedä jos ne niin häiritsee.

Jahas, mut jos menis suihkuun ja koittais saada ittensä ihmisennäköiseksi...

T.Neiti+kihuli 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Neiti
Miehet :D Mulla esikoisesta maidon noustessa kuppikoko oli 80E :whistle:

Miehen reaktiot kropan muutoksiin...
Esikoisesta monesti yöllä ku olin nukahtanu niin kerto et jos ei ollu saanu unta niin oli silitelly mahaa ja kokeillu kuinka vauvan potki :heart:
Nytki kyllä on sanonu just et tuota mahaa ei kauaa piilotella ja virnistelly :D Nyt on työkomennuksella toisella puolella suomea niin en osaa reaktioista sanoa :(

Rutiineista kotona...
Meillä ei oikeestaan sen kummempia ole. Siivotaan ja pyykätään ku tarttee ja niin pois päin :D


Pitää mennä syömään ja jatkaa pyykkien laittoa, poikaki vielä nukkuu päikkäreitä :)


Talvicci ja Torsti rv.13+2 :heart:
 
Huh, nyt olis esikoisen 1 vee -bileet juhlittu, tai ensimmäinen ja pahin osa niistä. Huomenna vielä lapsivieraita, mutta se sujunee huomenna vähän lyhyemmän kaavan mukaan.
Päivä oli raskas kyllä pahoinvoinnin takia, mutta popcornien voimalla selvisin. Viimeiset vieraat kun lähtivät niin aloin oksentaa, eli jotenkin ihmeen kaupalla sain sinniteltyä sen päivän oksentamatta.

Tänne on tullut taas valtavasti tekstiä, yritin nopeasti saada kahlattua kaikki lävitse.

Uusille tervetuloa!

Noista nimistä vielä. Meillä nimi ei voi olla kovinkaan erikoinen koska sukunimi on niin perinteinen suomalainen kun vaan voi olla. :D Moni sen vissiin arvannee... :D

Branwen Voi kurjuus noita vuotoja, mutta onneksi kaikki on ilmeisesti hyvin! Joskushan ne ovat vain selittämättömiä, eivätkä haitallisia. Mutta ikävää kun tuollein säikyttelee. :(

Bola-koru Mun pitäis ettiä esikoisen ajoilta tuo koru esille, tosin viimeksikin aloin käyttää sitä vasta rakenneultran jälkeen ja niin varmaan teen nytkin. En ainakaan kovin paljoa aiemmin voi sitä käyttää ettei työkaverit saa tietää. :D Niille kun kerron vasta sitten kun palaan töihin.

Neiti-81 kyseli miehen suhtautumisesta tähän muuttuvaan kroppaan. No, musta tuntuu että meillä nyt vaan piruillaan että kohta olen taas "valas". Ihan siis molemmin puolin heitetään aiheesta huulta. Jotenkin tuntuu muutenkin että nyt tämä odotus menee sen verran rutiinilla ettei mieskään nyt ole ihan sellainen kuin ensimmäisestä. Tiedä sitten muuttuuko tilanne kun maha kasvaa.

Rutiineista Musta tuntuu että olen tässä äippälomalla kehittänyt entistä enemmän rutiineja. :D Siis joka aamupäivä pesen pyykkiä, iltapäivästä siivoan paikkoja jne jne. :D Pyykkiä vaan tulee niin paljon pienen lapsen kanssa että sitä riittää. Minä teen suurimman osan kotitöistä kun näin kotona olen, nyt tosin huonon olon kourissa on mies aika paljon auttanut. Ja auttaishan tuo muutenkin mutta yleensä vaan ehdin tekemään päivän aikana kotityöt. Varmasti tilanne muuttuu kun työt alkaa pian.

Kai sitä nyt pitäis taas siirtyä kotitöiden pariin vaikka väsyttäis kyllä niin. Mutta tänään tulee tytön kummit kylään ja talo on ihan pommin jäljiltä. Pistin miehen ja tytön kauppaan joten olis hyvä rauha tehdäkin jotain kun vaan sais takapuolen ylös penkistä...

- Hapsiainen 8+4
 
Olipas tullut taas kivasti tekstiä! Branwenille tsemppiä vuotojen kanssa.

Rutiineja minulla itselläni on aika paljon.. Miehellä ei, kun tekee niin epäsäännöllistä työtä :D Aamut ja illat varsinkin toistuu aivan samanlaisena :) Koulupäivän jälkeen teen ruokaa, joskus pesen pyykkiä tai siivoilen muuten vaan. Ei semmosia tarkkoja ole, mut heräämis- ja nukkumaanmenoajat on samat aina. Toivottavasti siitä on apua lapsen kanssa.

Kroppareaktioista sen verran, et mies on ihan intona kasvaneista rinnoista. Ylläri. Ja yks ilta hän meni peiton alle ja laittoi korvan vatsalle: halus tietää kuuluuko masusta mitään :D Ihana :heart:

hoh. Viikonloppu on melkein ohi.. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)

fannie ja örkki 10+6
 
Plääh kohta viikonloppu ohi :(

Eilen oli ihan kamalaa pahoinvointia koko päivän ja illan.
Tänään taas ollu loistava olo, ainoastaan kohtua nipistelee välillä :)

Rutiineja meillä ei ole. Mulla epäsäännöllinen vuorotyö. Siivoan silloin, kun jaksan ja kerkeän, eli liian harvoin :(

Miehen kanssa sain mykkäkoulun aikaan, kestäny kohta 4 tuntia ja mä en enää jaksais olla hiljaa :D

-Vilinäiti ja Pulla rv 10+0
 
Mä kanssa en tykkää yhtään niistä "mä arvasin" -kommenteista, menee ilo kertomisesta.

Rutiinit: teen kotitöitä vain pojan unien aikana ja kun mies on kotona. Joka päivä melkein pyykki pyörii ja tiskikone. Imuroidaan vaan kerran viikkoon. Pölyjä pyyhin harvoi. Pojan kanssa touhutaan yleensä omia juttuja, ulkona touhutaan ym.

Tänään kerrotiin miehen vanhemmille. Onnellisiahan ne oli, mutta ärsytti taas muutama kommentti. Anoppi kysyi, että mitä mieltä minä olen tästä raskaudesta. (herranen aika, en kai mä muuten raskaana olisi jos en haluaisi) Ja kommentti "kiva juttu kun muitakin on raskaana niin tekin ootte" (ei me sen takia lasta hankita) *argh*
 
Mikäs tuo Bola-koru on? En jaksa guuglettaa. Siis miten niin saamaton...? :p

Miehen reaktiosta kroppaan..meillä menee aika pitkälti valas-vitsien puolelle. Mies on jonkin sortin ammattilainen mitä tuohon kropan muokkaukseen tulee, eli liikunta ylipäänsä on molemmille tärkeä osa elämää. Nyt vaan jotenkin mä koen kuulevani liikaa niitä vitsejä ja liian vähän kannustusta .....koska tämä tekemättömyys ja liikkumattomuus on ollu mulle tosi vaikeeta. Ehkä pitäis olla kovanahkaisempi, mutta en ole. Mutta siis miehen kanta on se että raskaana ollessa kiloja pitää tulla ja kunnolla ja se kuuluu asiaan. Kovasti tiiraa mun vatsaa ja sanoo miten söpö se nyt on yms. :xmas:

Rutiineista argh, toinen alue joka mua on stressannu. Energiat tosiaan vähissä ja kämppä kun sikolätti. Koirankarvaa joka paikka täys ja en jaksais imuroida kahdesti päivässä mitenkään! Vapaapäivät menee pyykätessä ja siivotessa, ja viikolla sitte työpäivinä en paljon tee muuta kun pidän keittiön puhtaana (onneks mies auttaa siinä usein) ja tavarat suurinpiirtein paikoillaan ja teen ruuan. Koirakin pitää kuitenkin lenkittää joten en mä työpäivinä jaksa mitään ylimäärästä.

ON: Mulla on ollu ihan paska päivä, tai koko viikonloppu. Olo normaali vain hetkittäin, ja muuten sit kokoajan yökötys tai joku flunssan oire (jatkuva päänsärky tms.). Eilen nukuin 3 h päikkärit ja ihme että riitti unta vielä yöllekin. Olen ollu tosi kireenä ja jotenkin itku silmässä, mut kuuluu varmaan asiaan. Huomenna takas töihin ja joo, kiinnostus sata. Huh....mut toisaalta ehkä se aika sitte menee taas nopeammin!!!!
 
Bolakoru on pallo joka roikkuu nahkanarussa (ainakin minulla) ja pitää ihan pientä kilinä ääntä jota vauva kuulee noin 20 viikolla. Sen on tarkoitus rauhoittaa vauvaa masussa ja myös myöhemmin masun ulkopuolella. Sain sellasen kaveriltani jo kolme-neljä viikkoa sitten. En ole käyttänyt sitä vielä, koska vaikka moni tietää raskaudesta en kuitenkaan halua että asiakkaat, oon siis vaatekaupassa töissä, vielä tajuavat että oon raskaana.

Miehen reaktion on tällä hetkellä sellanen että hän vaan ihmettelee miten tissini voi tästä vielä kasvaa, 70 F, ja samaa ihmettelen minäkin. Oikein pelottaa ajatus siitä että maito nousee... :/ Muutama ilta sitten mulla oli päällä tavallinen valkoinen toppi ja näytin masuni miehelleni ja ainoa mitä hän sai sanottua oli että työnsin masua ulos, vaikka en edes työntänyt, eli oli ihan kivasti iltaturvotusta.. Jotain masurasvaa oon miettny ja tällä hetkellä käytän ihan perus Essexiä. Oisko se Body Shopin kakaorasva parempi?

Nimistä meillä ei ole kunnolla keskusteltu vielä. Itse "tiedän" tytölle mitkä ne toiset nimet voisivat olla, mutta ne etunimeä. Pojalle on muutama ehdotus etunimeksi, mutta on niin vaikeeta löytää sellaset nimet mistä molemmat tykkää ja että ruotsinkielinen ja suomenkieinen osaisi lausua sen oikein. Ruotsi on siis äidinkieleni.

Reaktioista sen verran että omat vanhempani tulivat todella iloisiksi, eteenkin äitini jolta kyyneleet kirjainmellisesti lensivät silmistä ... ja isästäni tuli heti ylpeä isoisä :) Mieheni vanhemmat... noh, sanotaanko näin että toiselta meni puoli tuntia ennen kuin sai onniteltua ja toinen ei ole vieläkään onnitellut..:( kuitenkin ne luulivat että niillä olisi oikeus mennä kertomaan miehen veljelle!!! Oon NIIN vihanen edelleen!! Jos ne ei saa minkään näköistä reaktioa aikaiseksi niin niillä ei ole minkään näköistä oikeutta kertoa KENELLEKÄÄN! Miehen isä ei edes katsonut ruuastaan ylös vaan latoi vaan lisää ruokaa suuhun. Sellanen loukkaa.. :'(

Sitten sama kaveri, keneltä sain sen bolakorun, joo hän on ihana ja rakas ja hän vaan haluaa auttaa, mutta... Hänellä on lapsi ja hän tietää kaiken ja kaikki on kerrottava mulle. Joo siitä on varmaan pidemmän päälle hyötyä, mutta haluaisin myös ottaa jostain itse selvää tai saada jonkun yllätyksen matkan varrella. En ole vieläkään itse edes tajunnut että olen raskaana ja meille tulee vauva..

Ainoa ero mitä oon huomannut itsessäni on että oon herkempi kuin aikasemmin, eli itku tulee helpommin. Ja koko ajan on sellanen olo että olisi elefantin kokoinen.. :( Kai se häviää sitten kun masu rupee tulemaan esiin eikä oo enää niin turvoksissa.. kai...

Reilun viikon päästä on eka ultra ja rupee vähän jännittämään :) se voisi olla jo huomenna eikä vasta viikon päästä.. haluun niin nähdä onko sillä joku ja onko sillä kaikki hyvin. ehkä sen jälkeen mäkin tajuan että oon raskaana :) :heart:

Näköjään on vähän kiukkua tänään, mutta välillä kun saa vähän purkautua niin olo paranee :) Hyvää tulevaa viikkoa kaikille!!
 
Viimeksi muokattu:
RR
Iik! Tää lähtee nyt np-ultraan, kerron kuulumiset päivällä tai illalla :)
Sattui vielä niin hyvin, että rakas ystäväni synnytti pojan lauantaina ja on myös kättärillä, joten käyn samalla moikkaamassa uunituoretta nyyttiä :heart:

RR ja Pähkinä 10+6 (11+4)
 
Ihania ultrakuvia:heart: Mäkin jo niin odotan! Meillä eka ultra vasta 19.4. ja sillon mulla viikkoja se 12+6. Me kun ei seuloja haluttu vaan ihan pelkkä kurkkaus mahaan niin ton ultran kanssa ei sitten pidetty mitään kiirettä. Ens maanantaina päästään neuvolaan tokaa kertaa ja sillon koitetaan saada sydänänet kuuluviin:heart:

Nimistä: Meillä on mietitty jo jonkin verran nimiä. Pitäis olla sellanen että sopii sekä suomeksi että ruotsiksi. yllättävän moni niimi vaan sanotaan erilailla suomen- ja ruotsinkielessä vaikka aluksi tuntuu että toihan sopisi. Tytön nimi on sellanen perinteinen nimi jota on ollut molemmissa kielissä jo kauan, vaikka ihmiset luulevat että on uusi moderni nimi. historiaa sillä nimellä kuitenkin on. Pojalle on mun mielestä vaikeampi keksiä nimeä. Mä tykkäisin nimestä Oskar mutta isäntä ei. Mutta eiköhn se nimi siitä muotoudu.

Rutiineista: Meillä on aika selkeet rutiinit. tytöllä on sama päivärytmi joka päivä ja siitä pidetään kiinni. Muuten meillä pestään enimmäkseen viikonloppusin pyykkiä aamustailtaan. Viikolla pestään iltasin jos on tarvetta. Meillä siivotaan kunnon viikkosiivous torstaisin. Vaihdetaan lakanta, imuroidaan, pestään lattiat, vessat ja pölyt veks. Sellanen ihan perusteellinen. Lisäks imuroin yleensä 1-2 kertaa ton lisäks. Kotonaollessa sai enemmän siivota mutta nyt kun ollaan töissä ja hoidossa niin sotkua ei tuu samallalailla. Mä haluan siivota torstaina kun perjantaina on sitten ihanaa tulla töistä siistiin kotiin ja aloittaa viikonlopun vietto.

Kropasta: Meillä isäntä odottaa että maha alkais kasvaa. Ja mäkin kyllä odotan:) Esikosien kanssa mä niin nautin siitä raskausmahasta ja tunsin itteni tosi hehkeeks ja naiselliseks. Ja niitä liikkeitä ja potkuja odotan. nyt tuntuu sellasta ihme pulputusta ja elohiirimäisiä värähdyksiä. Mä sanoin miehellekin noista ja ihmettelen että mitä se voi olla, kun ei nyt vielä voi liikkeet tuntua. Esioisen kanssa tunsin siinä 15.-16. viikolla joten ehkä tässä kuukauden päästä voi alkaa odotella, toisestahan ne pitäis tuntuu aikasemmin. Katsoin kuvia esikoisen odotusajalta. Viikolla 14. oli sellanen pieni pieni kumpu havaittavissa mutta viikolla 15. maha oli räjähtänyt ihan yhtäkkiä ja oli tosi kunnollinen vauvamaha. Ihan mieletön ero. Jospa se nyt tulis jo vähän aikasemmin kun nyt tuntuujo että alkaa pullottamaan. Onko muita joilla on alkanut näkyä maha aikasin? Millä viioilla ootte havainnut että vuvamaha on alkanut pullottamaan niin että (ainakin itse) sen näkee? Kun musta tuntuu että pullottaa jo enkä pysty edes vetämään sisään vatsaa. Muut luulee varmasti että oon lihonut:)

Muut tuntemukset: Mulla on oikeestaan paha olo väistynyt. Tuntuu että se jo unohtuikin että kuinka huono olo jossain vaiheessa oli. Esikoisen kanssa loppu viikolla 11 ja nyt loppu vielä aiaksemmin. Välillä tosin nostaa päätään jos on tosi nälkänen ja myös jos oon tosi väsynyt niin sitten tulee huono olo. Muuten mä haluisin olla vaan kotona pitämässä perheestä huolta enkä haluis tulla enää töihin. En tiiä miks. Odotan jo nyt äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa. eniten pakkopullaa on tulevat työreissut. Tällä viikolla on parin päivän reissu ja tuntuu niin vastenmieliseltä. Oon päättänyt että äitiysloman jälkeen etsin uuden työn!!! Tämä on ihan ok mutta tuntuu siltä että kahden korkeakoulututkinnon suorittaneena (toinen gradua vaille valmis) haluan työltäni jotain muuta kuin ihan ok. Haluan tuntea että on kiva mennä töihin ja musta tuntuu että mulla on enemmän annettavaa kuin tämä, ja haluan myös itse saada enemmän työstäni kuin mitä saan. En tarkoita palkkaa vaan sellasta yleistä tyytyväisyyttä työhön. en osaa selittää mutta tämä ei tunnu oikealta.

Huomenna alkaa jo 10.viikko:) Niin vähän mutta niin paljon jo.

Matilda ja pikkuvauva 8+6
 
Huomenta


Matilda-08 mä esikoisesta aloin mammahousuja käyttämään joskus synnytysvalmennuksen aikaan, rv 30. Mulla kun mittää se yli 180cm ja taaksepäin kallistunut kohtu niin maha pysyi piilossa tosi kauan. kuopuksesta turvotus alkoikin heti:O nyt on kans juurikin sellasta kumpua että näytän vaan lihonneelta varmasti muiden silmissä.

RR lle tsemppiä ultraan!


Täällä on aamu alkanut ihan normisti, vähän heikottaa.
Tänään alkaa sitten 11.vko, ihanaa! np-ultra on viikonpäästä :) onneks se on silloin jo ihan aamulla:heart:

T:Neiti81+kihuli 10+0 POKSIS :D
 
Branwen toivottavasti kaikki on hyvin ja nuo ikävät vuodot loppuisivat! :hug:

).( Olen taas vaihteeksi kipeenä.. Kuumeessa jo kolmatta päivää ja kauheessa räkätaudissa. Nyt kuopuskin on kuumeinen, tultiin juuri lekurilta ja sain 3 pvä saikkua. Alkaa pikkuhiljaa turhauttamaan tää jatkuva sairastelu.: / Jotain positiivista sentään, raskauspahoinvointi on nyt selvästi vähentynyt..

minimuu ja pikkuruinen 11+6
 
Heipähei taas pitkästä aikaa.
Ehdin hetken kirjottaa kun tuo 13kk esikko mutustaa banaania lattialla.

Me asutaan 77 neliön rivarikolmiossa, vuokraa maksetaan mun vanhemmille. Toivottavasti 6 vuoden sisällä saadaan okt jostain syrjästä, ettei ois naapureita lähellä.
Pojalla ei oo omaa huonetta mut kesän aikana olis tarkotus alkaa laittelee. Pitää tapetoida ja varmaan muovimatto kansvaihtaa. On täällä muutenkin tapetoimista koko kodissa(edellisen omistajan jäljiltä). Nyt nukutaan perhepedissä mut haluisin vuodenvaihteen aikaan esikon lastensänkyyn sinne omaan huoneeseen.

Neuvolassa kävin
viime tiistaina, en muista kirjoitinko jo siitä. Kaikki hyvin. Ikää alle 25 ja bmi 22 niin en joudu sokerirasitukseen. Otin nt-ultran ja verikokeen joten kutsua odotellaan postissa. SEuraavan neuvolan varaan itse ultran jälkeen. Mut huomenna jo LÄÄKÄRI! Hyi että mä inhoon niitä käyntejä :(
Niin ja la aikaistu päivällä eli 28.10 jos branwen viittit muuttaa. Ite kun ajattelen viikot sen mukaan.

Kelläs täällä oli niitä n. vuoden ikäsiä?
Hapsiaisen tytöllä oli just synttärit ainakin. Meen poju ei ulkona kävele tuetta mut sisällä ottaa väliin n.5-8 askelta. Haluisin jo niin kovin et lumet sulais ja pääsis hiekkalaatikolle harjottelee kakkujen tekoa. Me ei ulkoilla nyt viel päivittäin, mut sillon ku käydään niin mennään pulkalla puistoon ja keinutaan vähän ja mennään pieni mäki alas(silleen et ite juostaan siin vierel ja pidetään narusta kii). Haluisin jotain enemmän(sisällä on tylsää) mut ei toppahanskoil saa edes leluja otettua käteen :(
 

Yhteistyössä