~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~

Kiitos avusta tässä kela hommassa :) pitänee kävästä kelassa, ja selvittää, et laitoinko siihen hakemukseen nyt oikein. Kun ruksin sen kohdan, et tulot muuttuneet yli 20% verotuksesta.
Samoilla oon nannamamman kanssa! Huoh, jos mie jotakin inhoon, niin tätä kelan lappujen täyttämistä :kieh:

Niiskuneiti ja tyttönen(?) 22+2
 
Auts, paranemisia Neiti-81 mahatautiin! Toivottavasti rupeis helpottaan! Jos ei meinaa pysyä vieläkään mikään sisällä niin mene ihmeessä lääkäriin niin pääset nesteytykseen. Tiedän kokemuksella että se vuorokauden kestävä täystyhjennys vetää aika huonoksi..

Mulla on myös tuota viheliäistä selkäkipua, välillä tuntuu että jos kauan seison tai kauan makaan niin selkä jämähtää ihan täysin ja kävelemään pääseminen tekee tosi vaikeaa. Mutta sitten kun istun tällein "puolipehmeällä" ja välillä liikun niin selkä on parempi.

Viikonloppu oli muutenkin aika rankka selälle ja en tiedä johtuko siitä sitten jo supistuksetkin vai tuleeko niitä nyt muutenkin vaan useammin. Vähänkin kun vaan rasitti itseään niin eikö supistellut ikävästi, noita harjoitussuppareita ne on, mutta välillä tosi viheliään tuntuisia. Levossa kyllä helpotti. Sitten tuonne ihan kohdunsuulle on tullut välillä tosi ikäviä vihlaisuja, mitähän ne tässä vaiheessa meinaa?? Kun loppupuolella ymmärtäisin niiden kuuluvan jo mukaan koska pää painaa kohdunsuuta ja siellä valmistaudutaan synnytykseen, nyt kuitenkin ollaan vasta puolessa välissä ja ei tuo pää vielä paina mihinkään.

En tiedä pitäiskö mun muka taas soittaa terkkarille. Viime viikollahan mä kävin siellä lekurilla joka ei kyllä mistään mitään tiennyt, en haluaisi sille uudestaan. Jotenkin vaan tuntuu että ei mulla vielä ole tarpeeksi aihetta soittaa uudestaan, jos noi supistuksetkin vaikka vähän häviää kun on taas töissä ja täällä oikeasti paljon rauhallisempaa kuin kotona touhutaaperon kanssa... :D

Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Lyllervo 22+0
 
Ääähhh mikä kaaos töissä! Eli nopea päivitys vain että vihdoin pääsin pitkästä aikaa neuvolakäynnille, ja kaikki oli ok.
Hemoglobiini 128, verenpaineet hyvät (unohdin jo paljon ne oli), paino oli noussut alkupainosta 4,5 kg yhteensä, ja sydänäänet tais olla siinä 140.

Nyt pitäisi sitte Kelan hakemus tehdä, netissä kenties?

Seuraavaksi lääkäri 21.7. ja sitä ennen sokerirasitus, yäk. Sitten syyskuulle saatiin jo aika johonkin perhevalmennukseen.....mihin mä tosin varmaan menen yksin kun tuskin sitä englanniksi pidetään :D.

Bon Jovin-konsertti oli loistava , varsinkin kun sitä sai seurailla katetusta katsomosta Saku Koivun vieressä vip-paikoilla :LOL: , mutta muuten viikonloppu oli aika sekopäinen. Hirveä raivokohtaus lauantaina ja siitä johtuen itkeskelin koko päivän ja söin makeeta :headwall: Sunnuntai onneksi meni rauhallisemmin ja sain liikuttua paljon ja muutenkin touhuttua kaikkea. Hormoonit hormoonit....huh huh! :D

neiti-81 pikaista paranemista!
hapsiainen soita vaan ihmeessä terkkarille, parempi olla liian varovainen! Multa ainakin hoitaja tänään kovasti kyseli supistuksista ja painotti miten heti mitää rauhoittua jos niitä alkaa tulemaan....mä tosin en tiedä onko mulla niitä edes ollut kun en oikein tunnista.

Kenzie 22+4
 
Hei taas pitkästä aikaa!

terhi78:lle jaksamista :hug: Toivottavasti pieni pysyy masussa vielä monta monta viikkoa!

Isyyspakkausta en aio miehelle tehdä, kun en tehnyt viimeksikään. Jotenkin se tuntuisi nyt vielä kummallimsemmalta,kun ei oteta äitiyspakkaustakaan. Ja muutenkaan en oo koskaan oikeen ymmärtänyt sen pointtia, kun eihän se äitiyspakkauskaan juurikaan mitään sille äidille pidä sisällään, vaan lhinnä tavaroita vauvalle. se kun viimeksi postissa saatiin, niin kyllä sen sisältöä ihan yhdessä ihmeteltiin.

Nimeä ollaan mekin kovasti pienelle mietitty, kun hätäkastenimetkin piti sairaalan esitietolomakkeeseen ilmoittaa viime viikon neuvolassa. Jotenkin se on tällä kertaa paljon vaikeampaa kuin viimeksi, silloin oli tytölle toinen nimi alusta asti valmiina eli ei tarvinnut miettiä kuin siihen sopiva etunimi. Pojalle ei viimeksi nimeä mietitty ollenkaan, kun niin tyttöä odotettiin. En tiedä mitä oltais keksitty, jos oliskin tullut poika. Nyt ollaan molemmille yritetty nimeä keksiä, ja muutama vaihtoehto on nyt olemassa, joista sitten varmaan vasta laitoksella päätetään lopullinen nimi. Sukupuoltahan me ei tiedetä ennen kuin vauva syntyy.

Sokerirasitukseen en joudu, kun terkkarin mukaan olisi ihan turhaa, kun edellisessä raskaudessa ei ollut mitään ongelmia, vauva oli pieni syntyessään, paino on normaali ja suvussa ei ole diabetestä kellään ollut. Ja ihan mielelläni jätän tuon väliin =)

Keskiraskauden lääkärineuvola multa jää väliin, kun heinäkuussa lääkärillä ei ole mahdollisuuksia ottaa vastaan kuin ne, jotka sitä oikeasti tarviivat (eli joilla on ollut jotain ongelmaa). Toki sitten jos jotain supistuksia tmv. tulee, niin lääkäriin tarvittaessa pääsen.

Mulla on vielä yhdeksän päivää töitä ja sitten alkaa kesäloma :cool: Sitä jatkuukin sitten seitsemän viikkoa, minkä jälkeen palaan vain muutamaksi päiväksi töihin ennen äitiyslomaa. Ei kyllä yhtään enempää huvittaiskaan töitä tehdä, voisin nyt jo ihan hyvin jäädä pois :D

Hankintoja ei juurikaan tarvii tälle tulokkaalle tehdä, kun lähes kaikki on esikoisen jäljiltä säilössä. Uusi pehmeä kantokoppa oli hankintalistalla, mutta senkin löysin kirpparilta kymmenellä eurolla. Sen lisäksi jotain pientä varmaan tulee eteen, mutta ainakin vaatteita hankitaan sit vasta kun pieni on syntynyt, niin tietää, pitääkö olla tytölle vai pojalle. Esikoisen jäljiltä on joka tapauksessa tosi paljon unisex-vaatteita jo olemassa.

kvilla mulla on myös tosi pieni ja huomaamaton vauvamaha, vaikka oon ihan normaalipainoinen. Esikoisesta työkaverit ei lopultakaan tajnnu, että oon raskaan, ja ihmetteli oonko irtisanoutunu, kun viikkoa ennen äitiyslomaa kerroin, että oon viimestä viikkoa töissä :D Nyt on kyllä selkeästi isompi maha, mutta tälläkin kertaa tosi pieni verrattuna kavereitten vauvamahoihin tai täältä löytyviin kuviin. Sf-mitta oli silti neuvolassa keskikäyrän yläpuolella, eli jotenkin se vaan riippuu kropan muodosta, tuleeko sitä mahaa vai ei...

Vasta-aineseulontaan joudun minäkin, mutta ymmärsin terkkarilta, ettei ole niin tarkkaa millä viikolla verikoe otettiin. Viime viikolla neuvolassa vaan sanoi, että vähintään viikko ennen seuraavaa neuvolaa tarvii käydä, että on sitten seuraavassa neuvolassa tiedot jo koneella. Eli siinä ei siis ole mitään tarkkaa viikkoa milloin pitää mennä.

Ruokakaupassa käynti pienen vauvan kanssa jotakuta mietitytti. Meiilä esikoisen kanssa oli kätevintä siten, että vauva oli turvakaukalossaan koko ajan just sen takia että yleensä nukahti autoon. Otettiin siis kaukalo autosta mukaan, ja laitettiin matkarattaisiin, johon kaukalon sai kiinni. Noita kokonaan makuuasentoon meneviä matkarattaita muutenkin käytettiin aika paljon jo heti kun vauva oli pieni.

Viime keskiviikkona kävin neuvolassa, jossa taas kaikki hyvin :) Painoa tullut nyt koko raskauden aikana reilut neljä kiloa, mihin oon ainakin toistaiseksi hyvin tyytyväinen. Nyt mittasi ekan kerran sf-mitankin, joka oli 20, eli hiukan keskikäyrän yläpuolella. Tuo tuntuu ihan uskomattomalta, kun mun mielestä mun maha on tosi pieni... Kelan paperit sain, ja ne jo lähti työpaikan palkkakonttoriin ja sieltä sitten edelleen kelaan.

Kisulinen ja masu 23+3 (miten voi olla noin paljon viikkoja jo!!!)
 
Neiti-81 paranemisia! :hug:

Mulle tuli tänään kutsu jorviin äitiyspoliklinikalle synnytystapa-arviota varten. Tajusin että kutsu oli 27.9 jolloin mulla olisi jo tasan 39 viikkoa täynnä! Se olisi ihan liian myöhään kun edelliset lapset on syntyneet kaikki ennen laskettua-aikaa. Soitin heti jorviin ja pyysin että aikaistavat käyntiaikaa. Kätilö totesi että olen kyllä oikeassa ja lupasi olla yhteydessä lääkäriin. Soitti sitten jonkin ajan kuluttua ja kertoi että käyntiaikaa aikaistettiin kahdella viikolla, se onkin siis 12.9 jolloin vkoja kasassa 36+6.
Olivat ilmeisesti samalla lähetteessä huomanneet tuon kohdunkaulan lyhyyden jonka erikoislääkärikin oli todennut alkuraskauden ultrassa. Kas kun ei jorvin lääkäri tuota ollut heti huomioinut.. Mulla siis riski syöksysynnytykseen jo pelkästään tuon lyhentyneen kohdunkaulan vuoksi, aikaisempi synnytyshistoria lienee kuitenkin tässä tilanteessa se tärkein pointti.

Sanoin vielä kätilölle että toivottavasti ette pidä mua höyrähtäneenä äitinä joka panikoi turhasta. Kätilö vaan nauroi että ei sentään, kyllä ne äidit on kuulema ihan erilaisia.. :LOL:

minimuu ja poikanen 24+6
 
Neuvolakäynti takana: -

Varattiin lähete sokerirasitustestiin (hirvitys) sekä aika neuvolalääkärille, jossain vaiheessa mun pitää varata myös uutta aikaa omalle neuvolatädille...
En ole saanut yhtään lisäkiloa koko odotuksen aikana! Se mikä tulee lähtee poiskin. Vauva vie kaiken minkä saa, jättämättä minulle mitään :D Vauva voi kuitenkin hyvin, liikkeet vain voimistuvat päivä päivältä.

Nyt mä ihan varmasti unohdin jotain :D Palaan asiaan heti kun muistan mitä se oli ...

MUOKS: Muistin sitten mikä se oli...Äitiystodistus/paketti-paperit sain tänään...Ne liikenteeseen niin pian saan hypistellä pakkauksen tarvikkeita :D Meillä äitiyspakkaus otetaan ihan siitä syystä koska muillekin lapsille on sellainen otettu.
 
Viimeksi muokattu:
niiskuneiti No onneksi en ole ainoa, joka kokee, että ei ymmärrä mitään!! :LOL:

Neitille kovasti paranemisia! :hug: vatsatauti on ehkä inhottavinta ikinä! :/

Kenzie Meillä täällä (Vantaalla) on tuota perhevalmennusta 3x neuvolassa ennen synnytykstä + synnärille tutustuminen ja sitten vielä pari kertaa synnytyksen jälkeen. Meillä ensimmäinen kerta oli viime viikolla. Itse koin, että ihan täyttä kuraa koko homma! :D Tai siis tuntui, että siitä ei oikein saanut mitään irti.. Ajateltiin ton mun miehen kanssa huomenna sanoo meijän omalle terkkarille, että ottaa meidät siitä ryhmästä pois.. Ei kyllä enää haluta sinne. Mutta joo tuo on vaan mun mielipide :) Toivottavasti sinä nautit siitä enemmän! :p

TÄNÄÄN TÄÄ MAMI LÄHTEE KATTOO KORN:ia!! |,,/
 
Onko muilla vauva riehunut pitkiäkin aikoja kerrallaan mahassa? mulla viime yönä toista tuntia potki tuonne alas puolen yön paikkeilla/jälkeen,kun yritin/olisi pitänyt nukkua,no eipähän tullut nukkumisesta mitään sinä aikana,semmoiset mynstäykset oli käynnissä:p Onneksi töissä asiakkaat piti virkeänä vaikka yöunet vähille jäikin:D
Hitto kun on ollut oikea lonkka/kankku kipee viikon verran,ei oikein pysty kävelee kun linkkaamalla,tai sit jos painaa siihen kipeeseen kohtaan kädellä kävellessä. Tuli kauan yhdessä kohdassa seisomisesta kipeeks kun oltiin häissä niin ei ollut istumamahdollisuutta,paitsi nurmikko,mietin kannattaiskohan tuota lääkärillä käydä,ei siihen muuten koske kun kävellessä:D Että tälläistä=D
Me ei meinattu käydä synnytysvalmennuksessa ollenkaan,vaikka itsellä 9v aikaa edellisestä ja miehelle ensimmäinen,tuskin on muuttunut hirveesti asiat niiltä ajoilta:D


Peikkotyttö ja kaveri 24+6
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultrasta: Tänään oli vihdoinkin ultra. Pitkän ultrauksen tulos oli kuitenkin se, että vatsalaukkua ei saatu näkyviin ollenkaan. Todennäköisesti johtuu siitä, että vatsalaukku oli sillä hetkellä tyhjä, mutta varmuuden vuoksi tuli kontrolliaika kahden viikon päähän. Lapsivettä oli kuitenkin ihan normaali määrä, että senkään puolesta ei pitäisi mitään hätää olla. Murehditaan silti pari viikkoa, minkäs sille voi. Netistä tuli jo katseltua, että mitä vatsalaukun puuttuminen käytännössä tarkoittaisi ja mitä siitä seuraa..

Dreamer75, rv 22+3
 
Gin
Neuvolatätin luona käyty

Paineet 132/92, 130/86
Pissa puhdas
Painoa tullut 700 g/vko, lähtöpainosta siis sitten 4,6 kg
Sf 23
Hemppa 118-> rautakuurille mars.
Liikkeet ++
Sydänäänet 145+


Sokrurasitukseen 12.7
Neukkulekuriin 15.7
Seuraava neuvola 18.8

Turvotusta on jonkin verran ..viikonloppuna on mässätty urakalla nimittäin oltiin vuosipäivää viettämässä ihan koko viikonloppu miehen kanssa.:p
Että ei ihme että vaaka sanoi mitä sanoi : /

Gin ja Ulpukka pullaposki 22+4
 
RR
Käyn vain pikaisesti omanapailemassa täältä muuton keskeltä, kamat alkaa löytämääm paikkansa täällä.
Kävin tänään sokerirasituksessa ja jo paastoarvo oli 6,3, vähän hirvittää soitella huomenna muita tuloksia :( Tulee varmaan tiukka ruokavalio noudatettavaksi.
Mä vetäsin varmaan minuutissa ne kaksi mukia alas sitä litkua ja pidin kokoajan nenästä kiinni, niin hyvin upposi. Verikokeiden otto ei sitten mennytkään ihan putkeen, joten mulla on nyt 6 reikää ympäri taipeita ja käsivarsia, auts!

RR ja Viljami 24+5
 
Matildalle jaksamista töissä!

Dreamer toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Neidille paranemisia!

Täällä on nyt mittailtu verensokereita kotona ja ovat pysyneet kyllä sallituissa rajoissa. Toivottavasti näin jatkuukin. Vaikka kovasti mietityttää, mikä voi nostaa sokereita, kokeilemalla se selviää. Sormenpäät jo kipeänä pistämisestä :( On vaan niin kurjaa, kun loppuaika melkein täytyy mittailla vaikka hyvähän se onm että seurataan. Vuorotyö kyllä sotkee ateriarytmejä aika pahasti ja pahoin pelkään että jossain välissä nimenomaan ne paastoarvot pääsee nousemaan, kun välillä tulee töistä päästyä syötyä myöhään ja heti seuraavana aamuna taas aikaseen, kun on aamuun meno. Paastoaika jää välillä todella lyhyeksi.

Mulla oli viikonlopun aikaan muutenkin työstressiä. Selvittelyssä on lääkesotku töissä ja sen johdosta tänään kyseltiin. Onneksi asia selvisi omalta kohdalta ja ei tarvitse sitä miettiä. Mutta la-iltana sattui neulanpistotapaturma itselle, pistin siis asiakkaalle insuliinia ja sitten tökkäsin vahingossa omaan sormeen, kun olin irrottamassa neulaa :( Tänään sitten täyttelin vahinkoilmoituksia ja kävin työterveydessä antamassa hepatiitti ja HIV-näytteet. Tuskin mitään on, mutta ainahan se mietityttää. Onneksi asiakkaalla ei siis veriteitse tarttuvia tauteja, mutta tavanomainen varotoimenpide. Harmittaa koko asia, miten sähläsinkään niin :( Eilen sitten irtosi paikka vielä hampaasta ja koko helkkarin kaupungista ei löydy aikaa hammaslääkärille ennen torstaita! Ihan kaikki yksityisetkin soitin läpi. Aamulla kyllä vielä soitan kaupungin hammashoitolaan ja yritän saada ajan, ei tule mitään kun kipuilee suu ja Panadolista ei apuja :(

Vauvan liikkeistä nyt on alkaneet tuntua itodella selvästi monta kertaa päivässä. Kesken työnteon siihen havahdun ja yölläkin olen niihin heräillyt :heart: Ja saattaa olla pitkiäkin aikoja kun liikuskelee.

Vauvan kanssa liikkumisesta kaupoissa ja kaupungilla Kauppaan mennessä otettiin kaukalosta pois ja niihin kaupan kaukalokärryihin laitettiin. Kaupungilla käydessä otin kaukalosta pois ja laitoin matkarattaisiin, missä saa selkänojan ihan makuuasentoon, kävivät siis jo ihan vauvalle. Niistä vaan piti nostaa takaisin kaukaloon sitten autoon mennessä, mutta vaikka nukkui ihan vauvana useasti reissuilla, niin ei herännyt esikoinen niihin siirtelyihin. Juuri tänään mietin kauppareisulla, kun esikoinen oli sillä tuulella että säntäili joka paikkaan vaikka kuinka kielsi ja piti kädestä kiinni, että miten tuon elohiiren saa pysymään seisomalaudan päällä sitten? Ehkä mä hommaan ne valjaat sille :kieh: Ehkä en, ehkä tuo neiti joskus oppisi miten kaupassa ja muualla käyttäydytään. Vauvan kanssa liikkuminen oli helppoa verrattuna tuohon taaperoon :LOL:

Nessu ja pieni 25+4
 
Pikaisia kuulumisia... Loman ensimmäinen pätkä vietetty ja ensimmäinen työpäivä takana ja 33 aamua vielä jäljellä ennen seuraavaa lomaa ja siitä sitten jäänkin suoraan äitiyslomalle, saa esikoinenkin aloitella rauhassa ekaluokan kun äiti on kotona odottelemassa koulupäivän jälkeen :)
Huomenna on neuvola, pitää mainita aika kovista supistuksista joita tulee melkoisen usein :( Tosin en aina oikein tiedä että supistaako vai pyöriikö tää touho vaan niin hirveesti että maha on kivikova. Mie en tajua mikä ikiliikkuja mulla on mahassa, enemmän tunnen liikkeitä kuin niitä hiljaisia hetkiä :)
Mutta nyt kai pitäis yrittää nukkua, mulla on yhä vielä unet vähän hakusessa, kun ei uni tule niin ei tule...

Pikkubertta ja Yrjö joka on muuttunut Touhoksi 24+4
 
Dreamer voih! toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin! jaksamisia odotteluun! :heart:

Mulla tänään oli se sokerirasitus. Eikä se tosiaan niin paha ollut mitä pelkäsin! :D Eihän se litku hyvää ollu, aikakin meni hitaasti ja täällä myös taipeet reikiä täynnä, mutta selvisin! :D Huomenna neuvolatäti soittelee tuloksia, jos on jotain hälyyttävää.

Neuvolassa kävin myös tänään ja tässä kuulumisia.

Painon muutos: 445g/vko. Nyt on painoo tullu kaks kiloa raskausaikana siis.
Turvotus: +
RR: 123/88. Mulla on AINA neuvolassa hullun korkeet paineet, kotona niin paljon alhaisemmat.
Pissa puhdas. Ei ollu ees sokeria, vaikka olin just sitä ennen käyny siellä rasitukses ja litkiny sen sokerilitkun :D
Hemppa: 131
Sf-mitta: 22.5
syke: 140
liikkeet: ++

Mun oma terkkari on kesälomalla, joten oli joku sijainen. Se otti multa hempan joka oli 118! Mulla on aina ollu se jotain 140. Sit se otti uusiks, ku ei uskonu lukemaa (niinku en minäkään) ja niin oli vaan 131 loppuviimein :D Sain nyt ajan lääkärineuvolaan ja se olis sit 6.7.

Ei muuten meinattu saada sykettä taaskaan kuulumaan. Tosi paljon kuulemma vaimentaa ääniä kun on etuseinämässä tuo istukka. Nyt ei kuitenkaan pelottanu että onko se hengissä, kun just odotushuoneessa tunsin liikkeitä :D

Liikkeistä: Tää vauva alko liikkuu ihan kauheesti siinä kun olin sen sokerilitkun juonu, tais saada vähä energiaa :DD Tuntuu välillä tosi häjyltä, kun se potkii tonne johki alas! Tuntuu välillä että tulee jo jalka ulos! :D

Nimistä: Täytin synnytystä varten esitieto lomakkeen ja palautin sen tänään neuvolaan. Hätäkaste nimet siihen piti laittaa ja luulen, että ne tulee olemaan sitten ne oikeet nimetkin, ainakin tällä hetkellä tuntuu hyviltä vaihtoehdoilta. Tytölle tulee kolme nimee, pojalle kaksi.

Cinderella ja Nuutti 24+6. :heart:
 
Tänään on ollut vissiin jokin lokakuisten yleinen neuvolapäivä, sillä siellä olen minäkin tänään ollut!

Painoa tullut +323 g/vko, yht +2 kg raskauden alusta (hyvä näin, koska BMI on korkea)
Verenpaine 103/77
HB 129 (ja ihan ilman lisärautaa, tästä olen ihmeissäni kun mulla on luonnostaan matala hb)
SF-mittaa ei otettu
Kela-paperit sain mukaan sekä ajat sokerirasitustestiin sekä neuvolalääkäriin - joka on vasta kuukauden päästä!

Lääkärissä kävin selkäsäryn takia ja sainkin Panacodia ja saikkua viikon. Jospa tuo tuosta rauhottuisi, pari viikkoa olisi vielä töitä ennen kesälomaa + äitiyslomaa. Neuvolasta sain lisäksi lähetteen pissanäytteen tutkimiseksi, suljetaan pois pissatulehdus, koska sekin voi aiheuttaa selkäkipua (pissa oli puhdas neuvolassa).
 
Vauva kaupassa me ostamme bugaboon vaunuihin adapterit jolla saa turvakaukalon kiinnitettyä kätevästi vaunurunkoon. Bugis-vaunujen runko on todella pieni ja kevyt joten ei vie juurikaan tilaa autossa. Vauva saa koisia rauhassa kaukalossaan eikä heräile kun vöitä avataan, kätevää :)
Vaunut on nyt tilauksessa, haemme ne ja turvakaukalon elo-syyskuun vaihteessa. Valitsimme vaunujen väriksi kauniin ruskean ja luonnonvalkoisen.

Sikiön aktiivisuudesta tämä meidän tapaus on oikea ikiliikkuja, en muista että edellisissä raskauksissa vauvat olisivat olleet näin aktiivisia. Välillä on todella hankala itse nukahtaa kun vauva remuaa mahassa miten sattuu :D Mutta ihanaa että liikkuu paljon, varmasti huolestuisin jos olisi hiljaisia päiviä. Onneksi mulla on tuo doppler-laite, sillä voi seurata vauvan vointia mahdollisina hiljaisinakin päivinä. Aion ottaa dopplerin mukaan mökkilomallekin.

Elloksella on muuten nyt ALE! Harvoin tilailen sieltä mitään mutta nyt innostuin tilaamaan noita Zara Kids- tuotteita jotka myös alessa. Tilasin mm. ihania pyyhkeitä vauvalle. Kannattaa käydä kurkkimassa :)

Pitänee tästä valmistautua iltavuoroon.. juhannus on onneksi vapaata, ilmoista viis!

Mukavaa viikkoa teille mammat ja mahat :wave:

minimuu ja poikanen 25+0 (iiiso *poks*)
 
Omaa napaa ja paljon
Sairasloma jatkuu.Kohdunkaula lyhentynyt n. sentin verran.
Neuvolalääkäri laittoi kiireellisen lähetteen kättärille joka tulee n. 7 päivän sisään että ultralla katsoisivat todellisen tilanteen.
Uudet pissakokeet ja hiivat yms. klamydia-testit.

Voi kun pieni jaksaisi mahdollisimman pitkään pysyä yksiössään.
Huolelstuttaa ihan sikana.
Verenpaineet huiteli 140/82 ja kuulemma ei saa nousta yhtään.

Ja oikeestaan mitäään ei saa tehdä kotonakaan.

Vauvan syke oli n. 140 ja liikeet on ruvennu tuntumaan ihan kunnolla.Sf-mitta huitelee todella yläkäyrällä mutta lääkäri sanoi ettei se ole oikein vertailukelpoinen kun otetaan ennen 24.viikkoa.

Huolestunut shenda ja muru 22+2
 
shenda
:O Jaksamisia ja paljon tsemppiä sinne :hug: Miten saatko mistään hoitoapua esikoiselle? Noilla viikoilla tosiaanki kannattaa vain levätä ja mahollisimman paljon!


Kurjaa miten tuolla syyskuisissakin ja täällä joutuu osa niin hätäilemään sen puolesta että vauva pysyis vielä mahassa kasvamassa :(


Oon kyllä koittanu lueskella juttuja mut ei osaa ja jaksa innostua kirjottamaan ku jotenki vaivannu kaikki mieltä, ehkä se synnytys lähinnä...
Vauva kuitenki voi hyvin :) Tilaa tuntus olevan vähemmän ku maha on välissä tosi oudon mallinen :D Ties missä solmussa se siellä on :D

minimuu
Kiitti vinkistä :)

Talvicci ja Torsti rv.26+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
shendalle ja dreamerille tsemppihalit ja voimia! :hug: Kurjia tollaset yllärit... :(

peikkotyttö meillä kanssa iltasella alkaa sellanen säännöllisen epäsäännöllinen mylvintä tuola mahassa. Ja se kestää hirmu pitkään. Kiva koittaa ite nukkua, ku ensin löytää asennon missä itellä ois kiva olla, nii eikö tää masuasukki oo sit sitä mieltä että huono asento, paas vaihtaen. :D Osaa aina monottaa sillain veikeesti, ettei varsinaisesti tee kipeetä, mutta kuitenkin tuntuu sen verran häijyltä, että pakko vaihtaa asentoa. :)

Hankinnoista meillä alkaa oleen kaikki vaunut ja turvakaukalot ja tälläset isommat hankinnat tehtynä. Mites muilla? Ainoo isompi hankinta enää ois toi pinnasänky, mut sitä kattellaan sitte miehen kesälomalla. :) Lisäks ollaan sit saatu noita vanhoja vaatteita ja muita "pikkuvarusteita" miehen sisaruksilta, että alkaa oleen aika hyvällä mallilla tää touhu.

Kela oli ollut supernopee mun äitiyspäätöksissäni. Kävin kattoon netissä, et jos ne olis tyyliin saaneet ne paperit, mut ei ku siel oli kaikki päätökset tehtynä ja valmiina ja laitettu postiinkin jo. Äitiyspakkaus pitäis tulla kahden viikon sisään, en malttais odottaa et pääsee hipelöimään. :D Multa meinas leuka pudota lattialle, ku yleensä kaikissa päätöksissä menee joku kuukausi vähintään... Ja toi oli tehty heti perjantaina, ku keskiviikkona vai torstaina vein ne paperit. Kerrankin jotain hyvää sanottavaa. :)

pipituuna & ukko 25+5 :heart:
 
Kävin pyörimässä lastentarvikeliikkeessä katselemassa lähinnä turvakaukalo+matkarattaat-virityksiä. Gracon systeemi näytti hyvältä ja googlaamisen jälkeen löysin tiedon, että olisivat Vauvatalo Johannassa yhteistarjouksessa 259 e. Ollaan kuitenkin vielä kahden vaiheilla, ostetaanko turvakaukalo käytettynä, joten vielä en rynni noita ostamaan. Rahanmenoa ei voi estää :p
 
shendalle hirveästi jaksamista ja lepoa, lepoa, lepoa! Peukut että pieni viihtyy vielä pitkälle syksyyn yksiössään!

Omaa napaa
En mä nyt sitten ole soittanut terkkarille. Harkkasupistuksia ei ole tullut heti kun nosteleminen on poissa, eli siis töissä kun saa istua suht rauhassa niin ei supistele eikä muutenkaan ole mitään oireita, mutta jos päivän häärään kotona ja kantelen esikoista niin varmasti supistelee. :(

Saa nähdä muistaako terkkari laittaa mulle postissa ne Kelan paperit. Lupasi postittaa kerta multa peruttiin se tän viikon neuvola. Odottelen torstaille ja soittelen sitten, kun kuitenkin terkkari jää pian kesälomalle niin saisi kuitenkin tuon asian etenemään..

Mä oon kyllä nykyään kamalan kiukkuinen ja helposti ärsyyntyvä. En tiedä nko tässä vähän tuota asuntostressiäkin ja pinnat on niin mulla kuin miehelläkin koko ajan tiukilla. Itse en siedä yhtään nyt mitään arvostelua enkä yhtään mitään "valittamista" vaan suutahdan siitä heti ja saan riidan aikaiseksi. Tänä aamunakin kiukuttelin esikoisen hoitoon viemisestä ja lopulta tilanne meni niin että mies sen vei mutta ei sanottu edes heippoja toisillemme. Minä tietty kiukunpuuskassa lähdin niin nopeasti kans kotoa että jätin kodin/auton avaimet sisälle niin ei auttanut muu kuin soittaa miehelle perään että tuu päästään mut sisälle. No sehän tuli, mutta ei vieläkään puhuttu siinä mitään. Päivän aikana kyllä on sitten soiteltu ihan normaalisti. Taitaa olla vähän stressiä tosiaan asuntokaupoista.... Ja mä oon kyllä ehkä maailman äkkipikaisin persoona joten mun kanssa ei ole helppo elää. ;)

Heinäkuun aikana me nyt muutetaan sitten johonkin, tai mies menee tänään tekemään meidän asunnon ostajien kanssa paperit, varsinainen kaupanteko on sitten vasta heinäkuun lopulla, mutta nyt kuitenkin siis saadaan nimet papereihin ja täytyy aloittaa vuokra-asunnon etsiminen, tuskin mieleistä ok-taloa löytyy näin nopeasti. Että onhan tää vähän tällaista säätämistä ja helposti pinna kiristyy...

Mutta nyt hetki vielä töitä ja sitten hakemaan tyttö hoidosta.

- Hapsiainen ja Lyllervo 22+1
 
Hankinnoista: Kaverilta ostin viidellä kympillä just sen gracon systeemin, missä on turvaistuin ja rattaat. Huutiksesta ostettiin pinnasänky, jonka saa sivuvaunuksi. Esikoisen ajoilta olin ehtinyt jo myydä turvakaukalon ja pinnasängystä ei saa laitoja alas, niin siksi nuo hankinnat. Enää ei tarvitse muuta kuin ehkä kantoliinan, vähän vaatteita, tutteja ja tuttipullon varalle. Työkaverilta ostan sähkökäyttöisen rintapumpun vielä.

(.) Töissä on ollut hullu kiire, kuten normaalistikin meillä on kesällä. Ei meinaa vaan kroppa oikein kestää, kun pitää usein mennä kuusi tuntia hetkeäkään pysähtymättä ennen kuin ehtii millekään tauolle. Töissä pitää vielä jatkuvasti nostella potilaita ja työntää paareja yms. niin kyllä mahaa kiristelee. Loppukuusta on neuvolalääkäri, niin tietää sitten onneksi kohdunsuun tilanteen. En kyllä usko, että siellä mitään tapahtuu, kun ei se meinannut aueta edes synnyttämällä :D

Kovasti vauva liikkuu, erityisesti yövuorot ovat myllerrystä. Sunnuntaina oltiin Provinssissa ja sielläkin oli vauva kovasti liikkeellä. Ensimmäiset hikat on myös bongattu. Velä olis kymmenen viikkoa jaksettava töissä, en haluaisi kiukullakaan jäädä sairaslomalle, mutta jos tulen tosi kipeäksi kai se on sitten pakko. Juhannuksen olen yövuoroissa töissä, ihan vaan rahan takia.

Lisse ja Ilona 25+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
RR
Täällä oli sitten sokeriarvot sen verran koholla, että diagnoosi oli raskausajan diabetes ja nyt mittailaan arvoja sitten kotona, voi kurjuuden kurjuus :'( Ja mä olen jo aiemmin yrittänyt syödä tosi terveellisesti ja oikein, mutta ei näköjään auta :headwall: Joudun nyt sitten menemään äippäpolille diabeteshoitajalla/lääkärille.
Mulla ne arvot oli sitten lopulta näin: Paasto 6,0, 1h-arvo 10,6 ja 2h-arvo 6,6. Paastoarvosta ja 1h-arvosta jäin kiinni, ne oli vähän yli.
Jotenkin veti mielen ihan matalaksi, joten toisella kertaa enemmän...

RR ja Viljami 24+6
 
RR tsemppiä ja jaksamista rd:n kanssa :hug: Minusta myös tuntui todella kurjalle ja mieli oli matalalla useamman päivän. Toivottavasti arvot pysyvät kotimittauksissa hyvänä. Onhan tää vähän kurjaa mittailla sokereita.

Hankinnoista meidänhän ei niitä juuri tarvitse tehdä, mutta en ole niitä vähiäkään tehnyt vielä. Vaatteita jonkun ostanut ja niitä pessyt, mutta kaikki muu tekemättä. Pitäisi katsella pikku hiljaa. Seisomalauta rattaisiin mietiityttää, miten tuo esikoinen, elohiiri suorastaan, malttaa siinä pysyä. Tutteja, tuttipulloja jne pientä täytynee ostaa. Ja esikoiselle lakanoita, että saa vauvalle noita pienempiä sitten. Äitiyspakkausta odottelen saapuvaksi edelleen, Kelalle vein paperit jo 6.6. ja ei ole päätöksiä tullut vieläkään. Hidasta täällä meillä päin.

Kaikille supistusten ja kipujen kanssa painiskeleville jaksuja! Kurjaa, jos nyt jo joutuu lepäilemään, mutta eipä siinä oikein muu auta.

Tänään nukuin pitkästä aikaa päikkärit esikoisen kanssa. Voi että teki hyvää! :D Nukuin vaan sitten verensokerin mittausajan ohitse :ashamed: Ja päivällisen jälkeen oltiin ulkona ja unohdin tyystin toisenkin kerran mitata! :ashamed: Laskin kalenterista viikkoja tänään, milloin saan jäädä kotiin lomailee ja vielä 5 viikkoa töitä jäljellä. Sen kun vaan jotenkin sinnittelen vielä :)

Nessu ja pieni 25+5
 

Yhteistyössä