Hei taas pitkästä aikaa!
terhi78:lle jaksamista :hug: Toivottavasti pieni pysyy masussa vielä monta monta viikkoa!
Isyyspakkausta en aio miehelle tehdä, kun en tehnyt viimeksikään. Jotenkin se tuntuisi nyt vielä kummallimsemmalta,kun ei oteta äitiyspakkaustakaan. Ja muutenkaan en oo koskaan oikeen ymmärtänyt sen pointtia, kun eihän se äitiyspakkauskaan juurikaan mitään sille äidille pidä sisällään, vaan lhinnä tavaroita vauvalle. se kun viimeksi postissa saatiin, niin kyllä sen sisältöä ihan yhdessä ihmeteltiin.
Nimeä ollaan mekin kovasti pienelle mietitty, kun hätäkastenimetkin piti sairaalan esitietolomakkeeseen ilmoittaa viime viikon neuvolassa. Jotenkin se on tällä kertaa paljon vaikeampaa kuin viimeksi, silloin oli tytölle toinen nimi alusta asti valmiina eli ei tarvinnut miettiä kuin siihen sopiva etunimi. Pojalle ei viimeksi nimeä mietitty ollenkaan, kun niin tyttöä odotettiin. En tiedä mitä oltais keksitty, jos oliskin tullut poika. Nyt ollaan molemmille yritetty nimeä keksiä, ja muutama vaihtoehto on nyt olemassa, joista sitten varmaan vasta laitoksella päätetään lopullinen nimi. Sukupuoltahan me ei tiedetä ennen kuin vauva syntyy.
Sokerirasitukseen en joudu, kun terkkarin mukaan olisi ihan turhaa, kun edellisessä raskaudessa ei ollut mitään ongelmia, vauva oli pieni syntyessään, paino on normaali ja suvussa ei ole diabetestä kellään ollut. Ja ihan mielelläni jätän tuon väliin =)
Keskiraskauden
lääkärineuvola multa jää väliin, kun heinäkuussa lääkärillä ei ole mahdollisuuksia ottaa vastaan kuin ne, jotka sitä oikeasti tarviivat (eli joilla on ollut jotain ongelmaa). Toki sitten jos jotain supistuksia tmv. tulee, niin lääkäriin tarvittaessa pääsen.
Mulla on vielä yhdeksän päivää töitä ja sitten alkaa
kesäloma Sitä jatkuukin sitten seitsemän viikkoa, minkä jälkeen palaan vain muutamaksi päiväksi töihin ennen äitiyslomaa. Ei kyllä yhtään enempää huvittaiskaan töitä tehdä, voisin nyt jo ihan hyvin jäädä pois
Hankintoja ei juurikaan tarvii tälle tulokkaalle tehdä, kun lähes kaikki on esikoisen jäljiltä säilössä. Uusi pehmeä kantokoppa oli hankintalistalla, mutta senkin löysin kirpparilta kymmenellä eurolla. Sen lisäksi jotain pientä varmaan tulee eteen, mutta ainakin vaatteita hankitaan sit vasta kun pieni on syntynyt, niin tietää, pitääkö olla tytölle vai pojalle. Esikoisen jäljiltä on joka tapauksessa tosi paljon unisex-vaatteita jo olemassa.
kvilla mulla on myös tosi pieni ja huomaamaton vauvamaha, vaikka oon ihan normaalipainoinen. Esikoisesta työkaverit ei lopultakaan tajnnu, että oon raskaan, ja ihmetteli oonko irtisanoutunu, kun viikkoa ennen äitiyslomaa kerroin, että oon viimestä viikkoa töissä
Nyt on kyllä selkeästi isompi maha, mutta tälläkin kertaa tosi pieni verrattuna kavereitten vauvamahoihin tai täältä löytyviin kuviin. Sf-mitta oli silti neuvolassa keskikäyrän yläpuolella, eli jotenkin se vaan riippuu kropan muodosta, tuleeko sitä mahaa vai ei...
Vasta-aineseulontaan joudun minäkin, mutta ymmärsin terkkarilta, ettei ole niin tarkkaa millä viikolla verikoe otettiin. Viime viikolla neuvolassa vaan sanoi, että vähintään viikko ennen seuraavaa neuvolaa tarvii käydä, että on sitten seuraavassa neuvolassa tiedot jo koneella. Eli siinä ei siis ole mitään tarkkaa viikkoa milloin pitää mennä.
Ruokakaupassa käynti pienen vauvan kanssa jotakuta mietitytti. Meiilä esikoisen kanssa oli kätevintä siten, että vauva oli turvakaukalossaan koko ajan just sen takia että yleensä nukahti autoon. Otettiin siis kaukalo autosta mukaan, ja laitettiin matkarattaisiin, johon kaukalon sai kiinni. Noita kokonaan makuuasentoon meneviä matkarattaita muutenkin käytettiin aika paljon jo heti kun vauva oli pieni.
Viime keskiviikkona kävin neuvolassa, jossa taas kaikki hyvin
Painoa tullut nyt koko raskauden aikana reilut neljä kiloa, mihin oon ainakin toistaiseksi hyvin tyytyväinen. Nyt mittasi ekan kerran sf-mitankin, joka oli 20, eli hiukan keskikäyrän yläpuolella. Tuo tuntuu ihan uskomattomalta, kun mun mielestä mun maha on tosi pieni... Kelan paperit sain, ja ne jo lähti työpaikan palkkakonttoriin ja sieltä sitten edelleen kelaan.
Kisulinen ja masu 23+3 (miten voi olla noin paljon viikkoja jo!!!)