~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~

Gin
huhhuh Terhi...paljonkos sulla nyt on kasassa viikkoja?
Hurjaa :|
Paljon tsemppiä ja toivottavasti vaavva pysyy masussa vielä monta viikkoa!
Todella kurja tilanne siellä kotosallakin...:|

Itse mietin tässä juuri samaa että kuka näitä kattoo ja kaikesta huolehtii jos mulle sattuu jotain...pari päivää nimittäin pikkusen suppaillu ja särkee ja vetää alamasua...
Tytön kantaminen repii vielä enemmän.: /
En tahtois valittaa mutta tajuuhan se pöllökin että ei halua mitään käyvän.
Ei näillä viikoilla!:|

Hapsiaisella kanssa täysin käsittämätöntä lääkäritoimintaa siellä!
Luuri käteen ja joku tolkku tutkimuksiin !
Sanot että nyt en ymmärtäny !Mur.

Gin ja myyryläinen 21+5
 
[URL=http://aijaa.com/v.php?i=002708186868.jpg][/URL]

tässä masukuvaa sunnuntailta (viimeinen hellepäivä) jolloin viikkoja 23+5, melko muhkeena..;)
Huomenna olis neuvola-lääkäri, saa nähdä pistääkö samalla lähetettä jorviin tulevaa käynnistystä varten. Onneksi on tuttu lääkäri joka tietää tuon syöksysynnytys-taustani..

minimuu ja poikanen 24+0

muoks* Terhille voimia tulevaan, toivottavasti pikkuinen kuitenkin jaksaisi pysyä masussa vielä monta monta viikkoa! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Gin
Moi pitkästä aikaa!

Mulla meni kaikki mehut viimeisiin työviikkoihin, sen verran rankalta tuntui luopuminen työpaikasta ja kollegoista. Nyt sitten vain ensin kesälomaillaan, jonka jälkeen mun pitää käydä kirjautumassa ekaa kertaa elämässäni työttömäksi muutamaksi viikoksi ja sitten äitiyslomalle.

Mä sitten selvisin paljastamatta raskauttani työkavereille - toissa lauantaina biletin vielä koon 38 farkkuhameessa ja topissa kolmeen asti aamuyöllä kesäloman alkamista... :) Mun maha on aivan onneton verrattuna toisiin samoilla viikoilla oleviin odottajiin, tosin vikan viikon aikana se on oikeasti nyt pullahtanut esiin, mutta ei se nyt vieläkään kovin suuri ole. Ne, jotka tietää, eivät lakkaa ollenkaan ihmettelemästä sitä, että kenellekään ei olisi tullut mieleenkään, että olen raskaana vaikka puolet odotusajasta on jo takanapäin. ;) Näin se meni esikoisenkin kanssa, kaipa mulla on jotenkin "salatilava" lantio, vaikka muuten ihan normaalipainoinen- ja kokoinen naisihminen olen.

Ultra oli viime perjantaina ja silloin paljastettiin myös esikoiselle, että pikkusisarus on tulossa. Kovasti on innoissaan ja oli heti huolissaan siitä, että minä en saa nyt ajaa pyörällä tai työntää puutarhakaupassa kärryjä.

Miehen kanssa oltiin etukäteen päätetty, ettei haluta tietää kumpi meille on tulossa, mutta kun ultraaja laittoi anturan mahalle, mä tietty heti jäin ihmettelemään, että mitä ihmettä tuolla jalkovälissä on...Jotain siellä näkyi ja kun 8 vuotta sitten tekniikka ei ollut vielä näin edistyksellistä, mähän päättelin heti, että apua, tämäkin on poika. Mä jotenkin tyhmänä ajattelin, että tytöllä ei näy jalkovälissä yhtään mitään. Nyt mä olen tehnyt omia tutkimuksiani internetin ihmeellisessä maailmassa, josta selvisi, että näkyyhän sillä tytölläkin jotain. :)

Ihan hassuahan tämä on kun kerran vielä erityisesti itse halusin, että sukupuoli pysyy salaisuutena. Ultraajakin vielä kysyi, että oletteko varmoja, suurin osa haluaa nykyään tietää sukupuolen jo etukäteen - moni kuulema soittelee sittenkin katumapäällä perään, että muistaisiko ultraaja kumpi vauva oli.

Tuon ultran jälkeen mulle selkiytyi oikeasti se, että tyttöhän minä nyt toivon - varsinkin kun me emme ole ajatelleen hankkia kahta lasta enempää.

Muuten kaikki oli kunnossa, viikkoja oli ultrapäivänä kasassa 20+1 ja vauva vastasi kooltaan 20+2, joten ei mitään muutoksia laskettuun aikaan. Kovasti tuntuu olevan rauhallisempi tapaus kuin esikoinen, niin ultrakuvissa kuin tuntuvien liikkeidenkin perusteella.

Helle sai mun jalat niin tuskaisen kivuliaiksi, että minun oli pakko käydä hankkimassa puristussukat. Edelliset ovat jossain häviksissä kaappien pohjalla. Esikoisen odotuksessa pidin niitä lähes koko odotusajan, koska kaikille suvun naisilla on todella pahat suonikohjut. Ilmeisesti minullakin verenkierto on jo pahasti heikentynyt, koska viime viikolla en pahimmillaan päässyt kävelemään paria sataa metriä kerralla kuin järkyttävä kipu alkoi. Enkä mä ole edes ylipainoinen ja painoakin on tullut vasta onneton kilo raskauden aikana.

Nimi ei ole päätettynä, ei ollut esikoisestaan ennen syntymää. Eri nimiä pyöriteltiin, yksi oli jo puolittain valittuna, mutta vauva ei näyttänyt yhtään sennimiseltä ihmiseltä.

Terhi Apua, toivottavasti vauva pysyy vielä hyvän tovin yksiössään! Onneksi nyt asia huomattiin ajoissa!

Kvilla ja muru 20+5
 
Heips pitkästä aikaa. Tänään vihdoin oli rakenneultra! Kaikki oli pienellä hyvin ja vastas viikkoja, painoarvio 430 g. Vahva tyttöolo sai myös vahvistuksen, eli tyttölupaus tuli tänne! <3 Muuten oli kyllä tositosi pettymys tuo ultrakäynti! Tosi nopiasti katto ultraaja että rakenteet on ok, yhtäkkiä vaan sano että "tytöltä näyttää" ilman että pysyttiin yhtään mukana.. Ja koko toimitus kesti vaan sen 10 minuuttia että aika paha maku jäi suuhun :( Kuitenki edellisessä ultrassa katottiin rauhassa kaikkia, kuunneltiin sydänääniä ja aikaa meni tunti. Nyt saatiin tosi huonosti kuviaki, 3 kuvaa vaan ja kaikki kasvoista. Hyvin onnistuneita oli mutta siltikin.. Oisin ehottomasti myös halunnu nähä ku vauva liikkuu ja muutenki vähän pysähtyä kattoon tarkemmin, mutta tuntu että ultraajalle tärkeintä on vaan saaha ultrattua mahollisimman nopiaa. Aion kyllä sanoa tuosta huonosta käynnistä ens viikolla neuvolassa ku on se Kela-neuvola!

muoks* Höh, oisin tähän laittanu kuvan vauvasta mutta empä onnistunu.. Kertokaapa joku viisaampi miten se tehhään ;)

Terhille paljon jaksamista, toivotaan että kaikki kääntyy vielä hyväksi! Muistat nyt vaan kerätä voimia ja levähtää, kyllä ne lapset siellä kotona pärjää! Isä kuitenki kotona ja tyttö sen ikänen että pystyy oleen avuksi. Toivotaan kuitenkin että pääset pian kotiin ja pikkunen jaksais vielä olla masussa! :hug:

Someone- ja rinsessa 21+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Someone, oli pakko luntata etusivulta, missä kaupungissa asustat, koska tuo sinun kertomus kuulosti NIIN samalta mun kokemuksen kanssa. Taidettiin käydä tänään siis samalla lääkärillä. :D Meillä kesti kans varmaan jonkun reilu 5 min koko käynti, oli todellakin nopea toimitus! Mihin aikaan tänään kävit?
 
Hyvaa tiiistai-iltaa!

Ensinnakin Terhille paljon voimia! Tosi pelottava tilanne! :| Toivottavasti lepo auttaa tilanteeseen!

Ja sitten omaa napaa...Kavin tanaan omalla laakarilla ja taitaa meidan sukupuolilupaus vaihtua! Laakarista kun naytti silta etta meille tulisikin tytto! Se poikalupaus olikin kylla ihan oma tulkintani kun viime ultrassa olin nakevinani niiiiin selvasti pienen pojan pikku vehkeineen! :LOL: Laakari etsi ja etsi palleja mutta ei loytanyt. Naki jonkun pitemman paksuuntuman (?) mutta sanoi etta tytoillakin nakyy joskus samaa..Oli lopussa aikalailla varma etta tytto se on (sanoi olevansa 99% varma), mutta itseani viela kalvaa pieni epailys kun olin niin nakevani pippelin viimeksi. Tosin onhan se voinut olla napanuora. Ja nain olevinaan nytkin ne "pallit" mita ne eivat ilmeisesti sitten olleet jos laakari ei niita nahnyt vaikka kuinka etsi! :) Katsotaan kylla uudestaan ensi kerralla, mutta voi olla hankalaa nahda mitaan. Mutta minulle voi kai paivittaja vaihtaa tyttolupauksen :)
 
Terhille paljon voimia ja tsemppiä tulevaan. Paljonko sulla nyt viikkoja kasassa? Mulla kaverilla oli sellanen tilanne että joutu jo viikolla 18 petiin ja oli osastolla loppuun saakka. Kaks pientä lasta ennestään isän kanssa kotona ja hyvin meni. Lapset osaa olla vahvoja myös silloin kun on tarvis. Lepää nyt vaan kunnolla ja toivotaan että pääset kotiin pian.
 
Terhille paljon jaksamista! :hug: Toivottavasti pikkuinen jaksaa pysytellä masussa vielä pitkään! Voidaanko tuossa vaiheessa kohdunsuuta enää mitenkään vahvistaa? Tunnen erään äidin, jolta meni lapsivedet jo rv 23, mutta lapsi syntyi terveenä ja hyväkuntoisena vasta rv 29.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista kaikille! :heart:

Minä olen kärsinyt öisistä lihaskrampeista (eli suonenvedoista) säärissä ja jalkapohjissa. Olen napsinut iltaisin lisämagnesiumia, mutta se on auttanut vain vähän. Sitten keksin laittaa jalkaan säärystimet ja voilà! Ei tarvitse herätä kramppeihin enää! :D En tiedä, auttaisiko tuo keino levottomiin jalkoihin, ainakin olen kuullut, että joillain magnesium+sukat yöllä voi helpottaa levottomia jalkoja.

Neiti-81: Mulla supistelee myös seksin jälkeen. Ei tosin kivuliaasti, mutta on se mahan kovettuminen vähän inhottavan tuntuista. : /

Branwen: Mulla oli eilen töiden jälkeen maha kanssa tosi kipeä, ei varsinaisesti supistellut, mutta sellaisia sukkapuikkopistoksia tuli kohdunsuulle ja alavatsaa kiristi ikävästi. Hirveä kiire ja stressi töissä tällä hetkellä. Mäkin mietin, ettei noi vain saisi mitään aikaiseksi kohdunsuulla. Viime raskaudessa tuli harkkasuppareista lepokäsky rv 29, ja silloin en tosiaan ollut töissä. Nyt pelkään, että joudun jäämään sairaslomalle kesken kesän. :( Eikös sullakin ollut aika supistusherkkä kohtu?

Kenzie: Onpa tylsä tilanne sulla töissä! Toivottavasti saat edes jonkin verran pitää lomaa. Mulla ei ole kertynyt vuosilomaa vielä lainkaan, joten olen töissä äitiysloman alkuun saakka. Onneksi sijainen aloittaa jo hieman aiemmin, joten ehkä viimeiset viikot ei ole niin rankkoja. Heinäkuussa olen kyllä yksin toimistolla pari viikkoa, saa nähdä mitä siitä tulee...

Ruskettumisesta: Mä rusketun helposti muutenkin, joten en ole huomannut nyt eroa tavalliseen. Viikonloppuna tuli oleiltua ulkona enemmän ja sen kyllä huomasi ihosta. Yritän kyllä pysytellä varjossa, mutta vilkkaan lapsen kanssa se ei ole kovin helppoa.

Facebookista: Me teimme miehen kanssa periaatepäätöksen, ettemme laita lapsista mitään kuvia nettiin. Saavat sitten itse aikanaan päättää (kun ovat tarpeeksi vanhoja), mitä tietoja haluavat itsestään levitellä netissä. Aika hyvin ovat kaverit ja sukulaiset noudattaneet meidän toiveita, eikä kukaan muukaan ole laittanut esikoisesta kuvia Facebookiin tai muualle. Olen itse tosi laiska päivittelemään mitään naamakirjaan, aina silloin tällöin tulee laitettua joku statuspäivitys. Valokuvia siellä on jonkin verran, ihan tuoreita kuvia en ole jaksanut laittaa.

ON: Tajusin muuten vasta jälkikäteen, että terkka varasi mulle seuraavaksi neuvolakäynniksi lääkärin, vaikka täällä on ainoa neuvolalääkäri vasta ihan loppuraskaudessa, rv 35-36. Noh, eipä se minua haittaa, oikeastaan ihan hyvä, etenkin, jos alkaa harkkasuppareita tulla samalla tavalla kuin esikoisesta. Sitä ennen pitäisi käydä vielä toistamiseen sokerirasituksessa, yöh. :x

-Pantsu ja typy rv 24+1
 
hapsiainen Huh, mitä toimintaa lääkäriltä… Pyydä ihmeessä uusi aika, jos oireet eivät helpota! Tai soittele perään, niin kuin Gin tuossa jo ehdotteli. Ties kuinka monta muuta on saanut samanlaista kohtelua : /

Mikä on Terhillä vointi?

Onnittelut hyvistä ultrauutisista ja lupauksista :flower:

Someone sanoiko ultraaja mitään, että kuinka painava noilla viikoilla tuonpainoinen vauva olisi syntyessään? Sillä kiinnostaa, kun saatiin 20+6 arvioksi 423g, että onko isompi vai pienempi kuin siskonsa :) Muut mitat ainakin olivat isommat. Esikoisesta ei saatu mitään painoarviota, niin ei osaa verrata.

danone Totta, nuo sukupuolilupaukset ovat niin epävarmoja kuitenkin… Ei sitä ihan ammattilaisenkaan varmaksi sanomaa ennustetta osaa varmana pitää :) Ultrataanko teillä siellä muuten jokaisella käynnillä ihan automaattisesti vai onko lääkäristä/äidin tahdosta kiinni? Kuinka muuten raskauden seuranta menee?

Pantalaimon Juu, minulla on supistusherkkä kohtu ja lisäksi lyhyt kohdunkaula (2cm) : / Jos yhtään lyhenee, niin joudun vuodelepoon. Noita sukkapuikkoja tuli tosiaan toissapäivänä, ja ihan sellaisia selän puolella ja nivusissa tuntuvia supistuksia. Vielä eilisen oli nivuset ihan käsittämättömän kipeät, vaikka supistukset sitten onneksi iltaa myöten helpottivatkin… Täytyy vaan toivoa parasta, ja jos noita uudelleen tulee, niin soitella neuvolaan. Juhannuksen jälkeen on onneksi taas kontrollilääkäri.

Facebookista Meilläkään ei ole lapsista mitään kuvia siellä, ja tiukka linja on, että kukaan muukaan ei laittaisi. Se on sitten lapsen oma päätös joskus.

Branwen ja Sissi 24+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea jälleen ultrassa käynneille :flower:
Kylläpä tää aika menee nopeesti! Kohta kaikki on käyny jo rakenneultrassakin :)

Napa
Mulla pullahti ulos joskus 4-5vko sitten? :D Esikoisesta tää tapahtu vasta joskus rv.30 tai jotain.

Linea negraa en ole huomannu vieläkään, tuskin sitten tuleekaan... Esikoisesta alko näkymään rv.15. Jännästi monella toisella kertaa sitä viivaa ei tule, näin olen kuullu...

Branwen ja herttaliisa...
Laitoin teille yv:tä :whistle:

Missä vaiheessa noita neuvolakäyntejä alkaa muuten oleen sillai kahen viikon välein?
Mulla alko esikoista oottaessa nla-käynnit olla 2vko:n välein oliko se joskus rv.32 jos oikein muistan

Facebookista
Mä olen sinne kyllä kuvia raskaana ollessa laittanu ja myös sitten esikoisestakin :ashamed:
Mut olen rajannu näkyvyden ettei niitä kuka tahansa näe, ei näy edes kaikille kavereille. Muutenkaan ei mun seinällekkään näe muut ku kaverit.

Terhille paljon jaksamisia lepäilyyn :hug: Toivottavasti vauva pysys mahassa vielä monen monta viikkoa! Oliko sulla nuo harkkarit kipeitä tai miltä ne tuntu?

Ihmeen sinnikkäitä nää pienet lapset voi olla kuitenkin! Pantsukin tuolla kerto samasta tutusta, jolla siis lapsivedet meni rv.23 ja vauva synty rv.29 ja voi hyvin. Vauvalla 2kg raja menny jo rikki :)

hapsiaisella ollu kyllä tökerö lääkäri :(
Mä kyllä varmaan pyytäsin päästä jollekki toiselle lääkärille :whistle:

Someone
Meillä oli esikoisesta rakenneultrasta samanlainen kokemus... Ultra kesti varmaan jotain 5-10min. Sukupuolta ei suostunu edes kattomaan ja piti "saarnan" mitä varten se ultra on... :whistle: Muutenki oon kyllä kyseisestä kätilöstä kuullu vähän huonoa juttua...





Onko muilla inhottavaa paineentunnetta/kipua alapäässä seksin jälkeen? : /
Esikoisesta tämmöstä oli vasta joskus rv.29, mut nyt on ollu jotain pari kolme viikkoa jos oikein muistan...

Jonkinlaisia liitoskipuja taitaa myös alkaa olla kun aamulla nousee ylös niin joskus häpyluuhun käy jonkun aikaa kipeetä...
Ilmeisesti nää alkaa toisella kertaa aikasemmin ku esikoisesta en muista tommosta olleen ku vasta joskus tosi myöhään...


Mut aika helpolla kyllä olen tähänki mennessä päässy raskauden kanssa *koputtaa puuta* joten en valita :)

Vauvalla on selvästi välissä hikka ja sitten sen kanssa voi leikkiä... Ku tökkii mahaa niin se potkii takasin :heart:


Talvicci ja Torsti rv.25+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Huhhuh... onpa taas tullut parissa päivässä tekstiä!! :D siis kiva vaan, että täällä ollaan aktiivisia :)

Ensimmäiseksi Terhille jaksamista, toivottavasti kaikki menee hyvin :flower:

Branwen ja Kenzie kiitos istukkavastauksista!! :D Arvatkaa, just eilen tuntu potku/lyönti käteen :heart: mutta ikävä kyllä mies ei ollut tuntemassa.. Sen takia just sitä oon odotellut, että sekin pääsisi tuntemaan..

Facebookista Mua ärsyttää kovasti monien tilapäivitykset omsta pikku Liisa-Petteristä, miten tuli iso kakka tai miten se 2 tuntia myöhemmin söi hyvin.. :stick: Me ollaan sovittu, että facebook pidetään "vauvavapaana" eli meillä ei tule lapsiaiheisia päivityksiä (korkeintaan voin kertoa vauvan syntymän siellä, että ei tarvii jokaiselle erikseen viestittää) Kuvia laitetaan varmaan, mutta niidenkin näkyvyys rajataan vain mun sukulaisille, kun ne asuu niin pitkällä, että eivät pääse heti muuten näkemään ja niitä on niin paljon, että menisi vaikeeksi alkaa lähettelee niille kaikille erikseen kuvia. :)

Seksistä Mulla tuli alkuraskaudessa ihan järkyttäviä vatsakipuja orgasmin järkeen, mutta nyt ei enää ole ollut mitään ongelmaa :)

Tosta ennenaikasesta synnytyksestä kun on ollut puhetta, niin kaverin tyttöystävälle tehtiin huhtikuun lopussa rv 30 kiireellinen sektio vesien menon vuoksi. Heidän poika painoi synnyttyään noin 800g ja lääkäri sanoi, että koko vastaa viikoa 28, eli pieni oli ollut muutaman viikon huonolla ravinnolla, mutta kuitenkin selvisi ilman tehohoitoa syntymän jälkeen :) Nyt pikkumies painaa jo yli 2kiloa, kävin just viime viikon lopulla katsomassa pientä.. :)

omaa napaa Mua on alkanut kiusaa rasituskipu selässä.. :( tossa lapaluiden välissä, välillä työpäivän jälkeen ei edes pysty istuu kun kipu on niin sietämätön pakko vain maata liikkumatta selällään.. :( sitten kun yön yli nukkuu, nii kipu on hävinnyt.. sitten taas työpäivän aikana se tulee takasin ja taas menee ilta tekemättä mitään.. :(
Eilen kun oli vapaapäivä vietettiin laatuaikaa yhdessä miehen kanssa :) Oltiin pari päivää sitten tilattu uusia lävistyskoruja. eilen ne sitten tuli, niin niitä laiteltiin toisillemme.. :D sen jälkeen siivottiin ja käytiin saunassa ja katsottiin leffaa.. silleen siis oli poikkeuksellinen päivä, että kumpikaan ei istunut naama kiinni läppärissä :LOL:
On muuten paljon pirtempi olo kun on viileempi ilma!! mä tykkään vaikka vähän sataakin!! :)

nanna ja poju 21+0 POKS! :heart:
 
Liisikki 10.15 oli meijän aika, taijettiin päästä pari minuuttia aikasemmin.. Oltiinkohan samaan aikaan? :D Nii ja se mieslääkäri oli meillä. :)

Branwen Sen verran sano ultraaja, että tarkasti keskikäyrällä mennään. Ja tuon käyrän mukaan ku kattelee, nii n. 3500 g näyttäs vauva painavan raskausviikolla 40. Mutta tiiä sitte mitä se oikeesti tulee olemaan :)
 
facebookista en oikein vielä tiedä miten sitä toimisi....Uskon että valitaan se linja, että kuvan tai kaksi voi lapsesta silloin tällöin laittaa, ihan päivityksenä ystäville ja sukulaisille, mutta kansioittain kuvia ei tule löytymään. Profiili on kyllä salainen ja varmaan teen vielä eri ryhmiä niin että kuvia voi jakaa vain heidän kanssaan. Esim. laitoin juuri viikonloppuna meistä sellaisen yhteispotretin miehen ja koiran kanssa ja rajasin sen sitten näkyväksi vain niille ihmisille jotka muutenkin tietävät raskaudesta.

seksistä meillä selibaatti jatkuu :headwall: mies ei halua. Mua nyt on alkanu tämä asia vaivaamaan oikein kunnolla, kun itsellä haluja olisi. Toisaalta, mulla on yhä aika tiukka aikataulu joka päivä, ja simahdan yleensä HETI kun ekan kerran pääsen sohvalle istumaan klo 22 mennessä :D...joten jos edes vähän yrittäisin niin uskon että mies kyllä ei pystyisi sanomaan ei :rolleyes:

Pantalaimon ja Kvilla mun pitääkin kanssa kokeilla säärystimiä, tai laittaisinko jopa lentosukat jalkaan yöksi :D kun mullakin on nyt muutamana yönä pohje krampannut. Ei sellaista pahaa suonenvetoa kuin joskus tulee, mutta kuitenkin sellaista että pitää herätä venyttämään jalkaa.

Yleisesti olosta....nyt alkaa jotenkin tämän ylimääräinen kumpu hidastamaan mun vauhtia. Olen yhä ihan älytön touhuaja, en osaa olla yhtään paikallaan ja eilen just roudailin tavaraa kellariin ja pyykkitupaan ja tuntui kyllä mahassa jo vähän pahalta. Sitte tuli ahdistus siitä etten osaa ottaa rauhallisesti. Yhä tulee nosteltuakin pahvilaatikoita...hitto kun mä en muista ettei saisi, enkä mä tykkää olla vinkumassa miestä apuun joka hiton asiassa....tai oikeesti yhtään missään asiassa :D saan sen asian nimittäin tehtyä viisi kertaa siinä ajassa kun sen aivot edes rekisteröi että mä olen pyytäny jotakin. :stick:

Ens maanantaina olis neuvola, ja kyllä olis aikakin kun viimeksi käyny huhtikuun alussa! Saas nähdä paljo painoa tullut :eek:

Ai niin, asiakas vie mut Bon Jovin konserttiin perjantaina, ja sitä ennen syömään. En ole mikään fani sen kummemmin, mutta ajattelin että ilmaseksi kun pääsee ja pitäisi olla ihan hyvät liput jossain vip-aitiossa niin mikä jottei. Oliko muita menossa?

Kenzie 21+6
 
Hei muut veriryhmältä negatiiviset mammat!

Kertokaas tälle harvapäälle, että millä raskausviikolla se keskimmäinen niistä vasta-aineseuloista piti käydä? Oliko se rv 25 eli 24+ vai rv 26 eli 25+? Kun se terkkari sanoi jomman kumman noista, kun antoi sen lähetteen, mutta enhän minä enää muista, että tarkoittiko se 25 noita viikkoja "plus" vai menossa olevaa... Että tuleeko tällä viikolla vielä kiire :)

Nyt lukemaan teidän juttuja, kovasti oli taas tarinoita tullut :)

Mrae ja poikatyttö 24+4
 
( . )

Neuvola-lääkäri-kuulumisia Mulla tosiaan tänään lääkäri (vko 24+1) vaikka normaalisti kai 26 viikolla tuo olisi. Viimekäynnistä on vain pari viikkoa mutta hemoglobiini oli laskenut aika reilustikin 127-->118. Syön rautalisää säännöllisen epäsäännöllisesti mutta nyt pitää ruveta ihan päivittäin ottamaan jottei pääse hemppa laskemaan liikaa..
Muuten kaikki oli ok, RR 126/70, pissa puhdas, painon muutos viikossa +280g, sf mitta 24, lapsiveden määrä normaali, liikkeet ++ ja syke 145. Vauvalla oli niin kova meno päällä että potki lääkäriäkin :LOL: Lääkäri meinasi että aikamoinen meno päällä pikkuisella.

Lääkäri pisti lähtetettä jorviin tulevaa synnytystapa-arviota varten, puoltaa siis omalta osaltaan ehdottomasti synnytyksen käynnistämistä. Tilanne kohdallani muuten ok, kohdunkaulaa sai laskettua 2cm ja paikat oli kiinteät/kiinni, kohtu ei ole supistusherkkä painelemallakaan. Fyysisesti raskaaseen työhöni kommentoi että jos supistuksia alkaa työn yhteydessä tulemaan, tai selkäsärkyjä, pitää heti mennä saikulle. Suositteli etten palaa enää kesäloman jälkeen töihin vaan haen heti hänen kauttaan sairaslomaa. Mulla on parin viikon loma heinä-elokuun vaihteessa ja töihin pitäisi sen jälkeen palata vielä pariksi viikoksi..

Siinäpä omaa napaa kerrakseen. Kohta lähden katsomaan siskon alle kaksiviikkoista vaavia :heart:

minimuu ja poikanen 24+1
 
Talvicci ok :)

Someone selvä juttu, kiitos :) Tokihan tuo voi kovasti muuttua vielä, lihoa tai sitten jäädä hoikanlaiseksi, mutta saapa jotain kuvaa, että minkäkokoinen pikkuinen on suhteessa muihin :)

Pohjekrampeista pistäkää miehet hieromaan! Sellaisia oikein kunnolla venyttäviä, pitkiä liikkeitä, niin aukeaa Ja toki tuota magnesiumia ja lämpöä kanssa. Minusta tuntui tuossa joku aika sitten, että oli vaan päässyt pohkeet jo niin juntturaan, että niissä oli jonkinlainen kestokramppi. Mutta mies hieroi molemmat pohkeet oikein kunnolla ja tosiaan venytti niitä lihaksia, ja sitten tuota magnesiumia ja lämpöä, niin ovat pysyneet poissa :)

minimuu hyvä, että ei sen enempiä lääkäri yskinyt tuon käynnistyslähetteen kanssa :) Millä viikolla sinulla käynnistetään?
 
Branwen menen äitipolille varmaankin vasta 34-35 vkolla jolloin lääkäri tekee lopullisen päätöksen käynnistämisestä, arvioi vauvan painon jne.
Edellinen käynnistettiin vkolla 38+2, synnytys kesti huimat 2 tuntia minuutin ponnistusvaiheineen.. ;)
 
Terhille kovasti tsemppiä!

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Kävin eilen siinä sokerirasituksessa. Ei se onneksi niin paha ollut, kuin luulin. Ensimmäisen puol tuntia tuntui, että nousee kyllä ylös, mutta sitten se asettui. Mutta nyt sitten joutuukin mittailee verensokereita : / Paastoarvo oli 5,3, kuulemma rajalla on, ja täytyy alkaa mittailla arvoja. Nyt jäi vaivaamaan että mikä olisi ollut ns. normaali ettei olisi tarvinnut jatkotoimenpiteitä. Tunnin ja kahden tunnin arvot olivat täysin normaalit. Että ottaa päähän :headwall: Noh, huomenna selviää asia, kun aamulla lääkärineuvola. Toivottavasti siellä ei nyt mitään muuta ihmeellistä tule. Supistuksia on joitakin nyt ollut, tuntuneet epämiellyttäviltä mahan kiristymiseltä ja töissä olen sänkyjä pedatessa huomannut välillä sellaisia ikäviä vihlaisuja alapäässä :( Nivuset olleet myös vähän kipeät. Nytkö nämä vaivat alkavat? :(

Nessu ja pieni 24+6
 
Minäkin kävin tänään sokerirasituksessa, ei tuo vadelmalitku ollut onneksi niin pahaa kun olin kuvitellut,kauheinta oli ehkä se odotus tekemättä mitään,no huomenna saan tietää tuomion:) Mietin tuossa että missä vaiheessa muiten äitiyspakkaus mahtaa tulla,että kuin kauan yleensä niiden lappujen laittamisesta menee,ja vaikuttaako mun pakkauksen"nyt"tuloon se että laitan tulotietoni jälkikäteen sinne(viimesten 6kk mukaan). Haluais jo päästä höpistelee sitä,niinkun varmaan kaikki muutkin pakkauksen ottavat:D Peikkotyttö ja kaveri 24+1
 
nessu verensokerissa raskausaikana paastoarvo raja 5.3 käypähoito suosituksen mukaan, eli alle sen pitäs olla, että ei tarvii jatkotoimenpideitä.. Toivotaan, että selviit pelkällä mittailulla, ettet tarvii alkaa pistämään tai muuten lääkkeitä popsii :)

Korjasin tuosta ton sokeriarvon.. näköjään nuo on myös aika paikka kohtaisia, koska jossain on 5.1 rajana..
 
Viimeksi muokattu:
Branwen: Taalla on tapana kayda omalla laakarilla (GP) joka taitaa vastata vahan niinkuin Suomen neuvolaa. Talla minun omalla laakarilla on oma yksityinen vastaanotto, aika yleista taalla. Kayn siella n. joka 4-5 vk riippuen siita miten sitten sairaalan laakarissa kaynnit sattuu ja milta itsesta tuntuu (voi kayda useammin jos tarvetta on). Esim nyt en tieda milloin menen seuraavan kerran kun sairaalareissu 5 vk paasta, sanokoot ne milloin menen taas GP:lle. Sairaalassa on pitanyt kayda laakarissa rv 12 ja rv 19 ja seuraava on rv 29 ja muistaakseni sairaalassa kavin viela esikoisen kanssa rv 36 ja 40. GP:lla sitten kaydaan aika tiheaan 30-32 rv:n jalkeen kuten Suomessakin. Talla minun GP:lla sattuu olemaan ultralaite (ei mitaan uusinta mallia tosin) ja han yleensa ultraa siella kaydessa. En muista ultrasiko ihan lopussa esikoisen kanssa. Kaikki raskaanaolevan hoito on ilmaista, paitsi ihan ensimmainen GP:lla kaynti kun kaydaan varmistamassa raskaus (tai no minun laakari pystyi sen ultralla varmistamaan) ja taytellaan paperit. Synnytysairaalassaolo on myos ilmaista, tosin tuskin yhta hyvat tilat kuin Suomessa. Ja ruoka-annokset oli mielestani pienia minunlaiselleni suursyopolle! Viimeinen ruokakin taisi tulla joskus puoli kuuden aikaan ja sen jalkeen ei tainnut tulla mitaan ennen seuraava aamua! Nyt tiedan varata paljon omaa ruokaa mukaan...:popcorn:
 
Äitiyspäivärahasta: Mulla on juhannuksen jälkeisellä viikolla tuo Kela-neuvola mutta kysynpä nyt kun askarruttaa. Mä oon hakemassa äitiyspäivärahaa viimesen 6kk perusteella koska saanut paremman duunin, palkankorotuksen jne. Kelan sivuilla lukee että hakemukset pitää laittaa viim. 2kk ennen laskettua aikaa mutta kuinkas jos kerran haen rahaa viimeisen 6kk perusteella. Laitanko sinne ensin yhden pakkkatodituksen ennen tuota 2kk määräaikaa ja sitten sen oikean viimeisltä 6kk:lta?
Streptokokkibakteerista: Onko jollain testattu tuo streptokokki? Miehen siskolla oli ollut se ja heidän vauva joutui teholle ja sai antibiootteja sen takia, koska hänellä ei oltu sitä testattu ja se olikin hänellä sitten tietämättä. Mulla ei ole tuota testattu eikä mitään puhetta ole ollut että testattaisiin. Esikoisenkaan kanssa ei ole testattu. Mitä jos kuitenkin tietämättään on tuo streptokokki?

(.) Auta armias kun mulla on paksu ja kömpelö olo. Ja tuntuu että vatsa on ihan valtava. Ihmisetkin on alkanut kysyä että koskas jäät äitiyslomalle ja ksokas on laskettuaika ja kun kerron että lokakuun lopussa niin ihmiset nauraa tai ei meinaa uskoa että olis niin kauan vielä jäljellä. Nyt jo on tuskaa nousta lattialta ylös tai sitoa kengännauhoja. Esikoisen kanssa ei ollut koskaan tällasta. syytän tästä kyllä sitä että mulla on liikunta nyt ihan minimissä meidän rakennusurakan takia. Esikoisen kanssa kävin ihan loppuun asti eikä mitään kremppaa tai tuskasuutta ollut. Täytyy nyt vaan yrittää käydä vaikka pyöräilemässä josko auttais. Meinaa vaan pyöräillessä tulla supistuksia ihan kiitettävästi. Kai se on vaan että kaikki raskaudet on erilaisia mutta silti syytän tästä nyt sitä etten pysty olla samallalailla liikkeessä kuin esikoisen kanssa.

Mä sain kuulla eilen niin ihania uutisia yhdeltä ystävältä. Heillä on kahdeksan vuotias tyttö, saivat hänet pari kymppisinä, ei ollut ihan täysin suunniteltu. Nyt ovat seitsemän vuotta yrittäneet toista, käyneet kaikki tutkimukset, hoidot, koeputkihedelmöitykset ja mitä kaikkea onkaan, läpi ilman tulosta. Kummassakaan ei ole mitään vikaa löytynyt ja lääkärit ovat todenneet että te ette ehkä ns. sovi yhteen niin että voisitte lasta saada. Vaikka siis yksi heillä on. He ovat sitten luopuneet jo toivosta ja todenneet että heillä on yksi lapsi ja toista ei tule ja ovat ottaneet pari koiraa, matkustelevat paljon jne. Eilen tämä ystävä sitten kertoi että heille tulee vauva vuoden vaihteessa=)ilman mitään hoitoja kaiken lisäksi. Tää oli niin paras uutinen ja mä tietysti aloin siinä keskellä kylää parkumaan. Tuo tuntuu niin ihanalta uutiselta kun tiedän heidän niin paljon halunneen vauvaa ja olen nähnyt heidän surunsa siitä ettei omaa vauvaa kuulu. silti ovat olleet onnellisia meidänkin puolesta kun ollaan vauvauutisia kerrottu ja ovat niin ihania meidän esikoistakin kohtaan. Ja nyt saadaan olla vielä yhtäaikaa raskaana ja äitiyslomalla. Mulla ei esikosien kanssa ollut oikein ketään äitikaveria jonka kanssa olis voinut jakaa näitä vauva-ajan ihanuuksia tai käydä vaunuttelemassa. Nyt odotan tuota aikaa vielä enemmän. Oli pakko kertoa nyt tuo kun olen niin iloinen tuosta uutisesta. Ja varmasti antaa toivoa samojen "ongelmien" kanssa kamppailevillekin että kaikesta huolimatta se vauva voi tulla sillon kun sitä vähiten odottaa.

Matilda ja pikkuvaavi 21+3 tai jotain

Mulla alkaa mennä nyt laskut sekaisn noiden viikkojen kanssa. Kohta alkaa 23. viikko jo ja mä oon vielä ajatuksen tasolla jossain viikolla 19=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkotyttö80;23987426:
Mietin tuossa että missä vaiheessa muiten äitiyspakkaus mahtaa tulla,että kuin kauan yleensä niiden lappujen laittamisesta menee,ja vaikuttaako mun pakkauksen"nyt"tuloon se että laitan tulotietoni jälkikäteen sinne(viimesten 6kk mukaan). Haluais jo päästä höpistelee sitä,niinkun varmaan kaikki muutkin pakkauksen ottavat:D
Jos haet äitiyspäivärahaa ja äitiysavustusta samalla hakemuksella niin niistähän tulee päätökset erikseen. Ja jos raskaustodistus on kuitenkin mukana niin oman kokemuksen perusteella tuo äitiysavustuspäätös on tullut aika piankin hakemuksen jättämisestä ja äitiys/vanhempainpäivärahapäätös vasta sitten myöhemmin. Jos sulla on ne pankkitunnukset kelan sivuille niin sieltähän pääsee seuraamaan miten oman hakemuksen käsittely etenee.

Matilda, voithan jättää sen itse äitiyspäivärahahakemuksen jo vireille ja ilmoittaa siinä hakemuksessa että toimitat tuloista selvityksen myöhemmin. Kelan sivuilla on perhe-etuuksiin oma palvelupuhelinnumero, kannattaa varmaan vielä soittaa sinne ja varmistella asiaa, puhelinaika on 8-18 ja käsittääkseni ihan normipuheluiden maksu menee.

Terhille kovasti tsemppiä, olipas melkoinen yllätys :| Kaikki peukut ja isovarpaat pystyyn että vauveli pysyy mahdollisimman kauan vielä vatsassa turvassa.

Terhin kokemuksen jälkeen omat vaivat tuntuvat loppujen lopuksi kovin mitättömiltä. Tämän piti olla sitä hehkeää keskiraskautta, mutta nyt kun vielä töissä käy niin aika väsynyt ja nuutunut olo on kotiin päästyä, rautakuurin syömisestä huolimatta. Huonovointisuus on alkanut uudelleen :confused:, vatsa tuntuu jo kovin isolta ja raskaalta, selkä ja haaroväli ilmoittelee itsestään, alavatsassa käy välillä "puukoniskut". Tena-leidit aktiivikäytössä ja ilmavaivoja riittää : /No, kuten sanottu, pieniä ovat kuitenkin nämä murheet, voiton puolella jo ollaan ja vauvalla kaikki hyvin. Nyt takaisin työn ääreen ja mukavaa loppuviikkoa kaikille!

kolmenmutsi ja tiitiäinen 23 + 1

ps. (.) ekat vauvanvaateostokset tehty eilen, kävin hakemassa ihanan valkoisen 50-senttisen neulehaalarin, beigeraidallisen paidan ja valkoiset potkarihousut...Brion turvaistuinkin on tulossa postissa.
 
minimuu toivotaan, että pääset käynnistykseen asti, ettei tule ennenaikaista vauvaa :) Jos vielä saan utsia, niin seurataanko sinulla tilannetta jotenkin tarkemmin sen estämiseksi, että tuollainen syöksysynnytys alkaisi etuajassa, vai menetkö muuten ihan normaaliseurannoilla?

Peikkotyttö olisiko siinä mennyt sellainen kuukausi tai vähän toista papereiden lähettämisestä, että pakkaus tuli… Tuosta tulotietojen vaikutuksesta en osaa sanoa, voi olla, että yrittävät tehdä kaikki päätökset kerralla. On kyllä paikkakuntakohtaista, että kuinka ruuhkainen Kela siellä on ja kauanko kestää :)

danone aika samalta tosiaan kuulostaa, kuin täällä Suomessa :) Tietysti kiva, että on ihan lääkäri, joka seuraa (mitenkään noita terkkareita väheksymättä toki) ja saa itse valita ja pysyy samana koko raskauden tai vaikkapa raskaudesta toiseen.

Tuo on muuten totta, että synnärille varaan jotain omaa syömistä mukaan! Esikoinen syntyi alkuillasta, joten päivällisaika ja iltapala-aika olivat jo menneet. Olin syönyt aamulla vaan pienen jugurtin, kun supistukset alkoivat ja ruokahalu hävisi, ja päivän aikana meni vaan mehua ja sitten suoneen sitä ravintoliuosta. Sairaalasta en sitten saanut kuin ottaa yhden pienen jugurtin jääkaapista ennen aamua : / Ei vaan löytynyt muuta sieltä synnäriltä, kahvio olisi ehkä ollut auki, mutta siinä oli muutakin tekemistä kuin lähteä ravaamaan sinne pohjakerrokseen ;)

Matilda Tekisin niin, että ottaisin kopion työsopimuksesta, josta ilmenee, että työsuhde olisi kestänyt vähintään sen 6kk ellei äitiysloma olisi katkaissut sitä/tosiaan jatkuu sinne äitiysloman alkuun asti, ja sitten kaveriksi kopio viimeisimmästä palkkatodistuksesta. Sitten tarvittaessa voi toimittaa jälkikäteen sen viimeisen niistä 6kk todistuksista Kelaan.

Streptokokki-positiivinen :wave: Esikoisesta tutkittiin noiden supistusten takia, ja bakteeri löytyi. Hoidettiin pois, mutta olin antibioottitipassa synnytyksen ajan, jotta tarttuminen vauvaan voitiin estää. Nyt tässä raskaudessa ei ole tutkittu, koska uuden hoitokäytännön mukaan bakteeria ei hoideta raskausaikana, vaan minulla on neuvolakortissa merkintä strepto b positiivinen, ja saan automaattisesti sen antibioottitipan, kun vedet menevät tai synnytys muuten käynnistyy. Eli ei hoideta minulta, koska uusii tosi helposti, vaan estetään tarttuminen vauvaan. Sitä bakteeria ei tosiaan seulota mitenkään, mikä tosiaan on tyhmää : /

Ihanaa, aurinko paistaa! :)

Branwen ja Sissi 25+0 *POKS* :heart:
 

Yhteistyössä