~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~

Syömisestä ja juomisesta Mulla on aina ollut niin, että olen tosi huono juomaan. Nyt joutuu kyllä oikein tarkkailemaan itseään, että tulee juotua tarpeeksi. Ruokakaan ei oikein maita. Tosin se johtuu tästä helteestä. Hapsiaiselle tuli mieleen, että josko saisit syötyä sitten paljon jotain nestepitoista, kuten kurkkua tai melonia tai jotain, jos ei juominen tunnu hyvältä. Saisit sitten muuta kautta nestettä.

Sukupuoliuskomukset ovat minustakin ihan hauskoja, kunhan niihin suhtautuu uskomuksina. Mulla on iho kukkinut kuin viimeistä päivää ja sykkeet olleet korkeat. Niinpä on jotkut veikanneet tyttöä tulevaksi. Sitten taas sormustesti ja kiinalainen raskauskalenteri ja kavereitten veikkaukset mahan muodon perusteella ovat povanneet poikaa. Pahoinvointia ei ole näkynyt täällä ja linea negra mulla on ollu näkyvissä koko elämäni.

Jotakin vahvistusta asialle saatiin tänään rakenneultravisiitillä, vaikka oltiin mietitty, ettei kysytä =). Kaikki oli kunnossa ja mitat vastasivat viikkoja. Ultraaja kysyi juuri kun laittoi laitetta mahalle, että halutaanko tietää sukupuoli. Sanoin, ettei tarvitse kertoa, mutta samantien saatoin perään todeta, ettei tuo pikkukaveri taida paljon arvailun varaa jättääkään. Oli nimittäin heti ensimmäisessä kuvakulmassa jalat levällään ja killuttimet suoraan ultralaitetta kohti. Eli jos en nyt sitten ole sekoittanut näkemääni napanuoraan, niin voi listalle päivittää, että poika taitaa olla tulossa. Nyt on kyllä onnellinen olo!! Mies on veikannut tyttöä, vaikka tiedän, että poika taitaa hänellekin olla ehkä se "toivotumpi" vaihtoehto. Saa sitten joskus kaverin näihin maatilan hommiin :D .

Hyvien ultrakuulumisten jälkeen uskalsin sitten tehdä ensimmäisen vauvahankinnankin. Käytiin hakemassa paikallisen lastentarvikeliikkeen kesätarjouksesta autoon Gracon Logico S -turvakaukalo. Saatiin 50€ halvemmalla, mitä Prismassa myydään samaa tuotetta.

Jaksamista helteisiin kanssamammat :heart:

Joanmi + matkustaja 21+3
 
Kyllä mä olen kokeillut tuotakin että söisin nestepitoista, mutta melonista tulee ihan järkyttävän huono olo sen vuoksi että meloni on makea. Kurkkua nyt pystyn syömään leivän päällä mutta en pelkältään. Hedelmät saa aikaan yökkäämiset joten vaikeaa tää on. Pitää vaan pikkuhiljaa yrittää tissutella tuota vichyä, sen olen havainnut ainoaksi keinoksi. Vaikka tiedän että se määrä on vähäinen niin on se parempi kun ei yhtään mitään.
Jostain sitä nestettä kuitenkin saa kun koko ajan pissalla ramppaan... Pitää kuitenkin tästä puhua nyt neuvolassa kun reilun viikon päästä on seuraava neuvola.

Tässä just mietin että pitäiskö mun soittaa terveyskeskukseen kohta kun tuntuis vähän että olisko tullut hiivatulehdus. : / Toisaalta varmaan voisin mennä ja ostaa suoraan apteekista lääkkeet kun kuitenkin tiedän edellisestä raskaudesta miten niitä käytetään raskauden aikana, mutta jotenkin tuntuu että haluaisin silti soittaa vastaanotolle ja varmistaa että tarviiko käydä näytillä. Jos se ei olekaan hiivaa niin onko se nyt niin hyvä sitten lääkitä turhaan...
Tänään vaan ei ole neuvolaan puhelintuntia niin en voi sinne soittaa, joten täytynee soittaa ihan vastaanotolle ja kysyä.

Tuntuu muuten että nukahdan tähän paikkaan, teen tämän päivän kotoa käsin töitä ja täällä tämä hereillä pysyminen on paljon vaikeampaa. :D

- Hapsianen ja Lyllervo 20+
 
hapsianen vielä tungen nokkaani sen verran tuohon juomiseen, että saatko nestettä menemään esim. keitoissa? Tai mehukeittona? Varmasti kaiken olet jo kokeillut, kunhan kysyn, kun mieleen tuli :) Tuosta hiivasta tuli mieleen, että minullahan oli leukosyytit kolmella plussalla viime neuvolassa, eli joku tulehdus. Mitään oireita ei tosin ollut. Veikkasi tuota hiivaa, koska se on raskaana niin yleinen. Terkkari laittoi jatkoviljelyyn, jos jotain muuta löytyisi, mutta käski aloittaa samantien tuon hiivakuurin, koska ei siitä mitään haittaakaan voi olla :)

Siljanvuori meillä esikoisesta mies tykkäsi, että ilmiselvä tyttö, kun piti jalkansa niin ristissä, ettei saatu ultrattua, kumpi oli :D Ja näinhän se kävi ;)

Ihana, kun on viikonloppu :) Tämä päivä pitäisi vielä kovaa hellettä kärvistellä, sitten sunnuntaina luvassa ihana ukkonen!

Branwen ja Sissi 24+1 Mihin tämä aika oikein menee :O :D
 
Branwen Joo kyllä kaikki on kokeiltu. Mehukeitot on liian makeita ja keitot menee välillä, ei nyt joka päivä kuitenkaan.

Mä arvon tässä edelleenkin että soitanko mä tuosta mun omasta hiivaepäilystä vastaanotolle. Kohta alkais soittoaika sinne, mutta tuntuu aina niin perhanan typerälle soitella sinne kun tiedän kyllä että ensisijaisesti raskauden ajan asioissa pitää ottaa yhteyttä neuvolaan, mutta minkäs teet kun on perjantai ja neuvolassa ei soittoaikaa. : / Ne ei oo koskaan terppakeskuksessa niin järin ystävällisiä kun sinne soittelee. :(

Meillä muuten esikoinen piti myös jalat visusti ristissä ultrassa ja tyttö oli. ;)
 
ON. Rakenneultra ohi, kaikki oli pikkuisella erinomaisesti ja sopusuhtaisesti on kasvanut! Hirveesti pikkunen siellä liikuskeli, köllötteli tällä hetkellä pää alaspäin ja pylly kylkeä kohti. Aivan ihana vauveli siellä oli, rakenteet näky hirveen selvästi ja saatiin nippu kuvia kotia mukaan :heart:

Nyt vaan sitten hankintoja tekemään, kun tuntuu aika varmalta tämä raskauden eteneminen :)

Uskomatonta miten täydellinen ihminen siellä nyt jo elelee, nyt täytyy sitten vaan antaa pikkuisen kasvaa siellä vielä muutama kuukausi ennenkun hän on valmis tähän maailmaan ;)

-Iiris- ja kirppu 21+1
 
Pitkästä aikaa hei vaan kaikille :) Jotenkin vaan ei ole tullut ehtineeksi koneelle.

Onnittelut hyvistä ultrauutisista ja veikkauksista! Kiva, kun pienillä tuntuvat olevan asiat kohdallaan ja kasvu kuten pitää. Pieni ero siihen alkuraskauden jännitykseen, että koska vuotaa ja pysyykö pieni kyydissä. Ei mene montaa viikkoa, niin ollaankin jo synnärillä! :)

Helle on kiusannut vähän liikaakin, paineet ovat matalalla, niin tätä lämmön nousua ei meinaa pää kestää. Nesteitä vaan kauheasti. Ruokakaan ei ole oikein maistunut. Toisaalta kyllä tietää, että kun sää tästä viikonloppuna viilenee, niin alkaa taas reippaampi syöminen. Tulevat ne kalorit sitten, eikä tuo nyt hirveästi haittaa, jos paino ei tästä nousekaan ihan kauhean kovalla tahdilla :)

Ihana, kun jotkut ovat jo tehneet hankintojakin pienelle :heart: Me emme vielä ole uskaltaneet, toisaalta pitäisi selvittää, mitä sitä oikein tarvitsee, ja toisaalta halutaan odottaa vielä vähän pitemmälle syksyyn. Esikoisen kesätarpeet - kuten pyörä - saavat nyt olla vielä etusijalla. Onko kukaan vielä koonnut pinnasänkyä tai muuten tehnyt mitään omaa nurkkaa vauvalle? Kovasti sellainen houkuttaisi, mutta jos vielä hetken mielensä malttaisi :)

Nyt aurinkoon (tai oikeastaan varjoon...), taitaa kesäsää houkutella muitakin, kun on ollut niin hiljaista lähipäivinä :)

Jakselkaahan mammat, sunnuntaina ukkostaa! :)

Mrae ja poikatyttö 23+6
 
huomenta mammat! :)

Huhhuh Heräsin tänään siihen, että koiraraukka läähätti ihan täysii sängyssä.. :( meillä on 28.5 astetta sisälämpötila.. Eilen yritin shoppailla tuuletinta, mutta jotenkin alko olla niin väsynyt, että ei jaksanut kävellä, vaikka olin just käynyt kaverin luona jalkahoidossa :D.. Pari kauppaa missä kävin niin myytiin "ei oota". No nyt mulla on tolle koirulille märkä pyyhe pakastimessa viilenemässä.. Suosittelen muillekin koiran omistajille joilla koira kärsii helteestä!! :)

Juominen ja syöminen Vettä ja vissyä menee 2-3 litraa päivässä, eli mulla on juomapuoli kunnossa.. Ikävää, että jotkut ei kykene juomaan.. :( Mulla ainakin pysyy olo niin kauan hyvänä, kun vaan juo tarpeeksi.. Ja ei muuten hikikään haise niin voimakkaasti! ;) lämmin ruoka ei oikeen tahdo maistua, tai siis oikeestaan ei tee mieli seistä tossa hellan edessä tällä säällä :LOL: Joten tänään päätin että grillataan vaan makkaraa ja siihen kaveriksi teen vaan salaattia..:) Huomenna lähdetään ulos syömään tulevan kummisedän kanssa, se esittelee meille uuden tyttöystävänsä :eek:

Liikkeet Tuntuu vieläkin tosi nihkeesti :( kun on tosiaan toi istukka edessä, mutta kyllä päivittäin tunnen jotain pientä, varsinkin jos syön jäätelöö ;) Harmittaa vaan ton isännän puolesta, kun se tuskin vielä viikkoihin tulee läpi tuntemaan mitään, kun itsekin täytyy olla ihan paikallaan ja keskittyä, että tuntuu.. :/ Yleensä poju ottaa pienet iltajumpat, kun käyn nukkumaan ja oon vasemmalla kyljellä, silloin noi liikkeet on kaikkein voimakkaimpia, luulen, että pitää alkaa kokeilee, jos vaikka tolleen isukkikin alkais jotain läpi tuntemaan.. :)

Taisi olla hapsiainen joka puhui tosta bolakorusta mä just kattelin netistä niitä yks päivä ja mietin, että pitäiskö tilata :) oli nimittäin tosi kivan näkösiäkin :)

Ootteko muuten muut ajatellut tehdä miehelle isyyspakkausta bongasin idean jostain muusta ketjusta... :p Mä ajattelin, että voisin isännälle tehdä, kun välillä just jotenkin on sellanen olo, että se jää ihan ulkopuolelle, kun just ei liikkeitä tunne jne. Ja ainakun mennään johonkin, niin kaikki aina keskittyy vaan muhun ja mahaan :/ Saisi vähän sekin jotain tollasta omaa tähän odotukseen :heart: Tilasin jo emp:ltä (mun ihan suosikki nettikauppa!!) sitä varten pojalle pari tuttia, ruokalapun, pipon, bodyn ja sukkia.. :) Sitten ajattelin, että siihen voisi laittaa isille ja poijalle kylpypyyhkeet, isille pari kaljaa, batteryn ja vaikka sisuja.. Ja löysin netistä sellasen kirjan kun vauva, omistajan opas.. :p Mietin, että annan ton pakkauksen isille, sitten kun ite saan äippäpakkauksen :)
 
Tää etätyöskentelijä käytti ruokatunnin hyväksi ja kävi uimassa. :D Kyllä virkistä taas mieltä! Taidan alkaa tekeen kotoa käsin töitä aina hellepäivinä. ;) Ei vaan, toimistolla on mukavan viileää, joten kyllä siellä viihtyy.

Joo minä puhuin siitä Bolakorusta. Mun ei tuu tällein kotona sitä laitettua kaulaan mutta jos jonnekin lähden ja töissä sitä käytän. Se on kyllä ihan kiva. :)

Isyyspakkausta En varmaan varsinaisesti tee, mutta ajattelin että jotain pientä hankin syksyn tullen, jotain sellaista isä-poika -juttua, tai paremminkin jutun. Miehellä on synttärit syyskuun alussa niin varmaan siihen yhdistän jonkun tuollaisen vauvajutun.

Mekään ei olla tehty eikä edes mietitty mitään hankintoja. Kattoo sitten kun äitiysloma alkaa, kuitenkin kaikki tarvittavat on jo olemassa niin esim. tuplarattaat ehtii hommata sittenkin kun vauva on maailmassa jos sille näyttää että niitä tarvitsee. Tietty jotain poikamaista vaatetta käyn ostamassa kotiuttamisvaatteeksi, vaikka noita neutraaleja pikkuvaatteita oliskin, mutta jotain uutta kuitenkin haluan poitsulle. :)

- Hapsiainen ja Lyllervo
 
Mikä tuo bolakoru on?

Hankintoja ei olla vielä tehty, tosin on kyllä puhuttu jo aika selväksi, mitä tarvitsee hommata... vähän vaan esim. turvakaukalon hankintaa rajoittaa, kun ei tiedä, joudutaanko vaihtamaan auto jossain vaiheessa. Alkaa sanoa tuo kärry itseään irti...

Isyyspakkausta en tee. Jotenkin ei ole meidän juttu :) Äitiyspakkauksessakin on kuitenkin tavaraa oikeastaan vauvalle nimestään huolimatta, niin se on haettu yhdessä isän kanssa ja yhdessä sitä sitten laitettu ja tutkittu.

Mutta varsinaisesti tulin hoksaamaan, että maanantaina on kaikilla lokakuisilla puoliväli takana! :)
 
Moikka! Ultrasta kotiuduttu:) Kaikki oli täydellisesti kohdillaan. Mietittiin vielä tänä aamuna että kysytäänkö kumpi siellä asustelee...Ei ehditty kysymään kun itse näin ja hoksasin. Meille tulee siis poika:heart: Olin itse aika varma että saisimme toisen tytön....Hormoonimyrsky ja näppyläsuma on ollut melkoista:) Olen säästänyt 5v tyttömme ihanimpia vaatteita varmuuden vuoksi....Nyt ne saa sitten antaa pois. Ihanaa kun yksi jännittävä "etappi" on taas takana. Aika paljon jännitin tuota ultraa. Ihana fiilis:)
Nyt on lähdettävä töihin. Oikein mukavaa,lämmintä ja rakkaudentäyteistä vkonloppua kaikille:heart::heart:
T: Osmiina ja Osteri-Ossi 21+2
 
Isyyspakkausta en tällä kertaa tee, mutta silloin kun esikoinen oli tulollaan niin tein ja mies kyllä tykkäsi. Ja vaikka mies on vaihtunut tässä välissä niin silti en tee ;)

Bolakorua en aio hommata, tulee muutenkin pidettyä niin vähän mitään koruja. Ovat kyllä nättejä!

Tänään olen käynyt läpi kaverilta saatuja vauvanvaatteita ja nyt alkaa olla banaanilaatikollinen 62-68-kokoista niin eiköhän se riitä alkuun. Meillähän ei ollut tallessa mitään lastenvaatteita/tavaroita joten on ollut kyllä kivaa koluta kirppareita ja kavereilta ollaan saatu myös paljon.

Ksylofoni + typy 20+5
 
Onnea ultrassa käynneille ja moni oliki saanu myös lupauksia vauvan sukupuolen suhteen :)
Vaikka tietenki yhtä kivaa ja jännää on se että säilyttää salaisuuden loppuun asti, näin me tehtiin esikoista ;) Tosin sillon ultrassa kätilö ei suostunu edes sitä vilkasemaan, mut oliki sitten toisaalta kiva kun ei tiennykkään...

Bolakorua
En ole hommannu, ajattelin kyllä mut jotenki vain jääny...

Isyyspakkaus
Esikoisen syntyessä ostin miehelle pyyhkeen ja tossut joissa luki "Iskä" Tosin ne tossut oli niin pienet et ne onki mulle sopivat...


Masukuvaa tältä päivältä :) Kasvu näköjään tasottunu nyt...


Talvicci ja Torsti rv.25+0 :heart:
 
Pikaisesti kommentoin Bolakorusta... Itse sain äitienpäivälahjaksi mieheltä KO korun ja minusta se on järjettömän kaunis ja herttainen koru.. Meillä ainakin tarkoituksella helistäessä navan yllä maha-asukas reagoi ääneen.. Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru
Lyhyesti: Koru jossa sisällä ksylofoni joka helkkyy keijumaisen kauniisti äidin liikkuessa, kuuluu mahaa ja pitäisi näin olla tuttu ja turvallinen ääni syntymän jälkeen.

HUH HELLETTÄ!! Varjossa rapeat 31 astetta ja pakko pakoilla sisällä. Normaalisti hikoilisin ulkona, mut nyt meinaa supistella jos liian kauan kuumassa. Nestettä menee vettä, limpparia, mehua, maitoa.. Mitä kohdalle sattuu. Janottaa kokoajan.. Mutta jaksaa jaksaa!:wave:
 
Mä vihaan tätä hellettä...turvottaa ja janottaa ja kaikkee muuta mahdolista.

Kävin tänään kättärillä rakenneultrassa ja me saatiin vahva poikalupaus.
Että näin...mies nauro että kastematoko sieltä tulee kun molempia lupailtu.
Mutta kyllä oli niin komiat pienet palleroiset ja iso pippeli että ei siitä oikein voinut erehtyä.
Lisäksi vauva oli siel ihan linkussa..kuulemma imeskeli varpaitaan.
Mies nauro että ihan äitiinsä tullut =)

Jaksaiskohan sitä vielä käydä jossain ultrassa vai katotaanko sitten loppupeleissä että kumpi tulee.Kuiteskaan ei nyt ihan ilmaista tuo ultrissa käynti ole.

Shenda ja muru 20+5
 
Juu kyllä meinaa olla tää helle vähän liikaa jo.. Täällä lähin virallinen sääasema sanoo päivän korkeimmaksi 33,1, meillä takapihalla auringossa mittarin korkein 50,3 ja makkarissa nyt 31,5.. Ei kiinnosta nukkumaan meno sinne ei... Alakerrassa sisällä sentään vaan 28 ja risat.
Normaalisti rakastan hellettä, mut nyt...
 
Meillä on onneksi kotona viileää, mutta ulkona sitä hellettä tosiaan riittää. Lämmin ruoka ei tännekkään maistuisi: jäätelö, mansikat ja kylmät juomat sitäkin enemmän.

Esikoisella on viikonloppuna 2v. synttärit. On se jo iso poika. :heart:

Kävin vähän läpi pojan vauvavaatteita. Ihan pieniä pitäisi ostaa lisää, että ei tarvi yli-isoissa vaatteissa olla, niin kuin viimeksi.

ÄitiDino +murunen 21+0
 
Moikka taas !!

Branwen, teidän tyttö päätti sit kertaheitolla tulla isoksi tytöksi :D Aika vau!

Ihania ultrakuvia ootte laittaneet! Ja masukuviakin on niin kiva ihastella.
Tyttö- ja poikalupauksiakin ultrassa käyneet on saaneet, ihanaa!
Talvicci tekö ette kurkkineet tulokkaan jalkoväliin ultrassa ollenkaan? Kovin on masu samanmallinen kun sulla esikoistakin odottaessa ;) Tulisko toinen poika?!

Meillä ultra on ens pe, eli 17.6. Jännittää suuresti! Sukupuoli toivottavasti saadaan selville, sillä jos tämä tulokas on poika, niin tää mamma pääsee ostoksille :D Tytölle on kaikki valmiina, pojalle ei ole mitään. Kivahan se ois poikakin saada tähän perheeseen :)
Olotila on sama kun tyttöjä odottaessa, mieliteotkin samat. Suklaata ja kaikkee makeeta mieli tekee...mutta, masu on mielestäni ihan poikamasu. Sykkeet on neuvolassa ollu 151-153.
Mitäs teillä tytöistä ja pojista on sykkeet? Siis jotka tiedätte kumpi masussa monottelee.

Meidän masuvauvalla on tosi usein hikka :heart: joka päivä muutamaan kertaan. Ihanaa!

Voikaa hyvin, kuumuudesta huolimatta! Minä pysyttelen sisätiloissa näillä helteillä...

hertta ja nuppu 19+6 :heart:
 
Hellurei!


Mulla on ollu tanaan vauhdikas paiva :D
Mulla on ollu tänään 5 lasta (omat 7v ja liki 6v, ja kavereiden 6v, 5v ja 4v)
Kolmen lapsen ja yhden kaverin kans biitsillä aamupäivä, ja 16 aikaan saatiin lapsivahvistusta lisää leikkeihin. Sujui niin hienosti kaikki ja kivaa oli :D Mä mahan kans paimensin ja tein safkat jne:heart: Nautin ihan äärettomästi kyllä, enkä ehtiny hellettä paljoa murehtimaan :D

Ollaan muutenki omien tyttojen kans oltu rannalla joka päivä, aamusta iltapäivään, käyty kotona syomässä ja menty uudelleen illaksi, ja sit ysiltä ovat jo unten mailla kun päivä on painettu. Helpottaa kun esikoinen osaa jo hyvin uida :)
Minäkin heitin talviturkin ja voi että se teki hyvää!!! Turvotuskin vähän laskenut :)

Jotenkin tosi hyvä fiilis tästä päivästä <3
Maha on kivan päivettynyt :D :D :D

nyut nukkumaan, olen sen ansainnu :D

T.Neiti+Kihuli .....21+....hmmm....5? Sekaisin viikoista :D
 
Juomisesta: Täällä tulee ihan hyvin juotuu päivän aikana. Ainakin 1.5-2 litraa. Vettä, vissyä ja mehua menee kyllä :) Maitoo oon nyt vähentäny, ku on muutenkin tuota ummetusta, että jos se lisää entisestään. Pitäs vissiin hakee jotain kalkkitabletteja.

Asiaa karvoista! MUlla on ihan hulluna karvoja mahassa! Sillain ihan kunnon mustia karvoja siellä täällä mahassa, samoin leuassa! Ja nekin mustia!! :D Sitten mulla on käsivarsissa ja poskipäissä semmosta valkosta untuvakarvaa! :D Tää raskaus on tekemässä musta ilmeisesti jonkun apinan. Onko muilla samaa? :D

Eka työviikko onnellisesti ohi, ja kivasti meni. :) Ensi viikolla oliskin sitten eessä Savonlinnan reissu. Mulla on ne lastentarhanope pääsykokeet. Otan äitin mukaan ja mennään vähän hotelliin yöks. Kivaa! :D

Cinderella ja Nuutti 23+5 :heart:
 
Herttaliisa: Mistä tuon hikan tunnistaa? :eek:
Me saatiin tyttölupaus ja vauvan sykkeet on pysytellyt joka mittauskerralla yli 160, eli selvästi kovat tyttösykkeet :D
Tuo hikka siis, se on sellasta tasasta nytkytystä :D jos nyt noin voi sanoa. Sen tunnistaa kyllä tosi helposti kun kuulostelee oikein tarkkaan. Se on ihan samanlainen hikka kun sit vauvalla on masusta poistuessaan. Se tuntuu tosi hassulta ja sit ku on vielä pidemmällä viikoissa niin koko masu hytkyy hikan tahtiin :heart:

Jännä tuo sykeasia ja tyttölupaus teillä. Meillä siis ennestään jo kaksi tyttöä, molemmilla sykkeet oli neuvolassa 135-140. Koskaan ei oikeestaan menneet yli tuon. Mutta, kovin yksilöllistähän tämäkin on :)

Täällä poksuu puoliväli! Voi että!

Hertta ja nuppu 20+0 :heart:

Cinderella: hui, vai että apina susta on tullut!! Mulla ei oo kyl mitään ylimäärästä karvankasvua havaittavissa, onnesta ;)
 
Cinderella: älä huoli, mulla on myös tullut mustia karvoja, mutta toistaiseksi vain masuun navan alle, siihen missä pitäisi olla linea negra. Hormonit jyllää...

Oletteko huomanneet, että aurinko tarttuisi näin raskaana erityisen hyvin? Mä olen mielestäni ollut suhteessa aika vähän ulkona, mutta silti mulla on jo ihan kunnon väri ja rajat.
 
Karvat riesaavat täälläkin. Mahassa jopa navan yläpuolella on ihan selvää mustaa karvoitusta. Lisäksi tuntuu, että muutenkin karvat kasvaa ihan hulluna. Koko ajan saa olla ajamassa.

Sykkeet mulla on olleet koko ajan korkeat (yli 150), mutta silti tosiaan ultrassa näytti mun silmiin ihan selvältä pojalta. Tosin nyt oon tulossa hulluksi nuppini kanssa , kun mies tossa kiusaa koko ajan, että josko nyt kumminkin vaan oot sekottanut napanuoraan sen mitä näit. Mielestäni näin kyllä ihan selvät vehkeet... Mitäs en kysynyt :headwall: ! No lokakuussa sen sitten näkee. Siihen asti saan sit luvan kestää, vaikka nyt tekis mieli vielä sitä 4d -ultraa, kun tää miedän pikkukaveri ei suostunut tuossa rakenneultrassa kasvojaan näyttämään. Maksaa vaan niin pirusti. Ja nyt kun on käynyt jo julkisella puolella rakenneultrassa, niin mahtaiskohan siihen saada edes Kela-korvausta? Mukaan tuli ultrasta tällä kertaa vain kaksi kuvaa, jotka nekin taas aika huonoja. Mulla ei oo pienestä nyt yhtään kunnollista ultrakuvaa :( . Onkohan täällä vanhat laitteet, kun siskon nt-ultrakuvatkin oli isoja ja selkeitä...
 
Joanmi: Mulla esim säärissä kasvaa karvat nyt toooosi hitaasti. Mutta sitten just mahassa kauheesti! :D Ja myös just navan yläpuolellakin. Mutta ällöintä on kyllä silti tuossa leuassa mustat karvat :x

Hikasta: Mä luulen että bongasin äsken myös täällä hikan! Maha meni sillai tosi nopeesti pitkään ylös alas, kun makasin. Eikä kyllä ollu ihan hengitystä vaan, se oli paljon nopeempaa! :D

Sykkeistä: Mulla oli ekassa neuvolassa ku mitattiin niin 150 sykkeet. ja kahessa jälkimmäisessä 145. Enkä tiedä kumpi on tulossa. Välillä oon ihan varma että on tyttö, mutta nyt alan jo veikkaamaan sitä poikaa, ku on nää karvat! Jotain mieshormooneja mussa varmasti nyt on! :D

Ultrakuvista: Mä sain nt-ultrasta paljon selkeempiä kuvia, kuin rakenneultrasta. Siellä oli tosi suttusia, eikä juuri mitään selvää saa. Nt-ultra kuvissa näky pikkupikku nenäkin niin hienosti. :D Tekis mieli kans tuohon 4d-ultraan, mutta ei oo kyllä varaa mennä. :/ Vähän kyllä ärsyttää, kun mun kaveri kävi samassa äitipolilla ultrissa ku minä aina muutamaa viikkoo ennemmin. Niin sillä on molemmissa ultrissa otettu myös 4d-kuvaa, mutta mulla ei ollenkaan! Kysyin asiaa nt.ulrassa, niin siellä kätilö sano että aniharvoin sillä vaan katellaan täällä. Olis nyt vähän voinu silläkin vilauttaa, kerta on olemassa! :D

Onneksi nyt vähän raikastu tuo ilma ulkona, kun pienesti ukkosti. Oon täällä vanhempien luona ja täällä on aina jäätävä ukkonen, kun on mäen päällä ja metsän keskellä. Lähin siis siskon luokse karkuun ukkosta. :D
 

Yhteistyössä