~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

mimmu Mielenkiintoista kuulla, että sulla on pahoinvointi alkanut, mä en toistaseks huomaa mitään. Tuolla vau:n sivuilla on ihan sama taulukko, mutta tietoa siitä iän laskemisesta

Kiinalainen syntymäkalenteri

Neiti Mullakin on toisina päivinä voimakkaampaa vatsasärkyä, niinkun tänään, toisina vaan repäsyjä äkkinäisissä liikkeissä, ilmeisesti kuuluu asiaan. Kyllähän se välillä huolestuttaa...

Miina Toivottavasti säästyt tämän lapsen kanssa siltä synnytyksen jälkeiseltä masennukselta, varmaan olitkin ajatellu puhua siitä neuvolasta? Vaikka eipä kai sitä mitenkään voi ehkäistä kun johtuu niistä hormoneista? Ymmärrän sua tossa painojutussa, mäkin oon aina ollu hoikka ja urheilullinen. Yllättävän vähän se toistaseks huolestuttaa, oon vielä niin onnellinen siitä että tulin raskaaksi. Mutta pillereiden lopettamisen tuomat 5 kiloa ottivat kyllä tosi koville.
 
Oireet: Missä vaiheessa raskautta tulee yleensä noita oireita - pahoinvointia sun muuta? Olen ainakin toistaiseksi ihmetellyt oireettomuutta, kun en oo muuta huomannu, kun pientä juilimista välillä masussa.. Ehkä siksikin on vähän vaikeaa tätä vielä edes tajuta, kun olo on täysin normaali. Jotkut oireet sais tän tuntumaan edes vähän konkreettisemmalta. Toisaalta hyvä näin :). Millään en malttais odottaa ekaa neuvolaa, joka on vasta 21.3.
 
pikkumökö
Ai voiko sen veriseulan perua vaikka sen näytteen oliski jo antanu? :confused:


Tuosta kohduntuntemisesta...
En tiiä kohdunasennosta. Luulis kai et olisivat sanoneet ainaki jos olis taaksepäin kallistunu kohtu, sehän ainaki vaikuttaa vauvamahan näkymiseen ja viikkojen arvioimiseen käsikopelolla...

koiksa
Hienoa että ultrassa asiat hyvin :flower: Kurja tietenki tuo toisen kyytiläisen matkan loppuminen, täällä palstalla ku on lueskellu niin on vissiin loppujen lopuks yllättävän yleistä että raskaus on alkanu kaksosraskautena...

Branwen
Tainnu terkkarilla tullu joku virhe ku kaiken järjen mukaan la oli 1.10... Mut sittenhän se ultrassa tarkentuu... :)

Hemmi
Ihana mies sulla ku koittaa piristää... Omalta ukoltani voisin kans oottaa tommosia juttuja :D

Synnytys+raskausviikot...
Esikoinen synty rv.41+3, kaks päivää myöhemmin olis ollu varattuna aika käynnistykseen kaiken varalta. Sinne ei sitten "jouduttu" ku lääkäri pyöritteli kalvoja irti ya-kontrollissa, mulla toimi tuo kikka hyvin. Samana iltana alko sitten limatulppaa tulla ja seuraavana iltana lähettiin synnärille :) Olin aikalailla asennoitunu jo alussa et yli menee reilusti niin ei se aika niin pitkältä tuntunu... Ainakaan näin jälkikäteen :D

Miina
Täällä kans vissiin närästää, onneks on samarini keksitty :whistle: Inhottava tunne.. Ja ku röyhtäykset jää jonnekki välille :kieh:

Kiinalaisesta kalenterista...
Pitääkö tuohon omaan ikään lisätä yks vuos lisää? Ku tuolla jotain semmosta oli? :confused:
Jos niin esikoisesta näyttäs oikeeta ja tää toinen olis kans poika...


Huomenna poksuu viikot... :)
Salainen toive ja Torsti rv.8+6 (7+6) :heart:
 
Joanmi Esikoiseta mulla alko pahoinvointi viikolla 7+, ja tämän toisen kanssa mennään näköjään samoin. Pahoinvointi ja oireethan on kuitenkin hirmu yksilöllisiä. Esimerkiksi yksi ystäväni ei kärinyt pahoinvoinnista ollenkaan koko raskausaikana, ja toinen jolla on nyt viikkoja kasassa 26+ kärsii siitä vieläkin.

Mies tuli illalla töistä kotiin ja toi mukanaan 3 ruusua :heart:. Olin ihan äimänä ja kyselin, että mitä pahaa hää on nyt tehny. Ja isäntä kysy sitä samaa multa. Se oli yrittäny päivällä soittaa 3 kertaa, ja kun en ollut kertaakaan vastannu puhelimeen, niin hän ajatteli, että olen nyt suuttunut jostain. Miten mää voin tietää, että se soittaa, jos puhelin on äänettömällä laukussa? :LOL:

Ihanaa kun on perjantai, se tarkottaa sitä, että huomenna saa nukkua myöhään. Ei tartte kahteen päivään ajatellakkaan työasioita! Melkein vois juhlistaa viikonloppua jollain herkulla :p

Hemmi 8+1
 
Neiti Täälläkin juilii välillä tosi kovasti mahassa… Juuri eilen itse asiassa hermoilin viimeksi asiaa itsekseni. Viikot alkavat taas tosin olla sillä mallilla, että normaalisti menkat alkaisivat huomenna…

Lämmöistä Ne putoavat jossain vaiheessa takaisin normaaliksi. Ihan varma en ole, älä ota tätä faktana, mutta muistelisin, että siinä vaiheessa kun istukka alkaa toimia kunnolla ja keltarauhanen alkaa surkastua. Nythän keltarauhanen vielä ylläpitää raskautta kunnes istukka on riittävän kehittynyt. Mutta Miina kannattaa varmaan lopettaa lämpöjen mittailu nyt, etpä sitten turhia stressaa :)

Joanmi Ekasta oireet alkoivat rv 3+3, tästä toisesta vasta 6+ :) Ekasta oireet olivat tosi vahvat koko ajan, tästä toisesta ei oikeastaan huomaisi, että on oireita, jos niitä ei tarkkailisi. Molemmat tyylit ovat kuulemma normaaleja :) Yleensä rv 6 alkaa viimeistään ja on pahimmillaan siinä rv 9 paikkeilla. Mutta toisille ei tosiaan tule mitään, toiset esim. oksentavat vielä synnärilläkin. Nauti vaan olostasi :)

Syntymäviikoista Esikoinen syntyi rv 40+4, vaikka rv 23+ alkaen oli jatkuva hermotus päällä, että päästäänkö edes loppuun asti. Itsekseen käynnistyi supistuksilla.

Salainen toive saako samarinia käyttää? Minut ohjasivat aikanaan Rennien pariin, oli kuulemma ainoa sallittu närästyslääke ainakin silloin?

Hemmi Hyvä tapa saada kukkia :LOL: täytyypä laittaa korvan taakse ;)

Branwen ja Silmu 7+6
 
Närästys Minullekin sanottiin itseasiassa apteekissa, kun kyselin närästykseen raskausaikana lääkettä, että Rennie on ainoa missä ei ole jotain aineosaa? ja näin ollen suositteli sitä! Jos oikein pahaksi menee, niin ystäväni joka on myös raskaana oli juuri saanut lääkäriltä reseptilääkkeen närästykseen, kun oli melkein paketillisen joutunut renniee syömään päivässä, ilman tulosta. Ajattelinkin ottaa puheeksi neuvolalääkärissä, mikäli päästään niin pitkälle. Sen verran kaameaa tämä on, eikö viitsi Renniellä elää koko raskautta...
 
Kiva kuulla että muillakin on mahatuntemuksia ja juilintoja ja särkyjä... jospa kuuluisivat asiaan :) (vitsi ku itellä viimeks normiraskaus ollu v. 2005 ni enhän mä enää muista mikä on normia ja mikä ei:ashamed:)

SYNTYMÄVIIKOISTA:
Mulla esikoinen synty rv 39+2 vkon käynnistelyjen jälkeen vihdoin ( r.myrkytys oli mulla siis ja siksi käynnistettiin) ja kuopus sitten tyylikkäästi myöhässä 41+5 syntyi vasta :D

MIINA: muakin närästää. Mulla on oikeen somac lääkitys siihen muttei sitä saa raskaana ottaa, joten nyt gavisconia tarpeenmukaan. On huomattavasti tehokkaampi kuin rennie.
Mulla närästystä pahentaa raskaus, ja normisti siis kaikista viljatuotteista mulle tulee hirvee polte. maha ei tykkää.

).(

Tänään oli oikein aamu from Hell.
Mies oli pahan tuulinen, mulla oli siinä 5 min ennen kun nousin sellanen todella huono olo (joka meni sit kyl ohi) ja muksuilla taas kaikki vaatteet hanskoja myöden hukassa. Isäntä tiuski "misä se taas on" ja lapset kitisi "äiti sä oot taas piilottanu mun hanskat" Joo, sitähän mä täällä aina teen: piilottelen toisten tavaroita:vampire: Siivoisivat hemmetti lapset ja isäntä joskus omat tavaransa sinne minne kuuluu niin ei tarttis aina multa kysellä et missä on:vampire::vampire::vampire: PRKL. yritä ny pitää sit siistuiä täällä ku toiset parhaansa mukaan pitää mut siivouspuuhissa.
(esimerkkinä voin sanoa että mä olen tottunut tekemään kaiken entisessä liitossa kun mies oli merillä niin tämän uuden miehen kanssa olon aikana hän on KERRAN tiskannut ja kerran tehnyt ruuan. Siinä on kaikki. Mä käyn kaupassa, hoidan lapset, tiskaan, siivoan , pyykkään, petaan, pedit)
Ei siinä, kyllä mä ihan mielelläni teen ja mulla on omat rutiinit ja nyt kun olen kotona niin en oletakaan että olisin täällä vaan jalat pöydällä ja patistaisin isännän hommiin kun tulee töistä. Mut jotain ARVOSTUSTA olis kiva saada joskus sen sijaan että kysytään et mihin olen tavaroita piilotellu:vampire:

Mut joo, sellanen aamu...
Isäntä jo lähetti viestin et anteeks ku oli niin kiree aamulla:rolleyes:
sais tuada kukkia mulle kans, NIH:kieh:

Jep, mut nyt kotihommia painamaan... :)

T:Neiti+ Kihuli 5+3
 
Koiksa, onnittelut ultrakuulumisista :flower: Itse kävin ultrassa samassa paikassa maanantaina, viikkoja silloin myöskin 6+4 ja pikkukaverilla oli silloin pituutta 7,4 mm :heart:

Hemmi, ihana mies sinulla :)

Menkkajomotuksia ei minulla ole ihmeemmin ollut, mutta muita omituisia vihlomisia kyllä välillä. Taitaapi paikat löystyä :D Kiukkua kyllä löytyy vaikka muille jakaa, varsinkin nälkäisenä. Onneksi mies tuntuu ymmärtävän, vaikka välillä joutuukin syyttömänä tulilinjalle :ashamed:

Sedna + toukkis 7+1
 
Branwen: Tosi ärsyttävää tuo lasketun ajan määritys. Itse olen huomannut, että ne neuvolatädit vetävät sieltä omasta kiekostansa tuon lasketun ajan, eivätkä kyllä sitten paljon kuuntele tulevaa äippää siitä koska esim. hedelmöitys yms on tapahtunut. Lisäksi jos nyt on vain yhden päivän heitto niin jos ultra pitää kutinsa ja siinä heitto vain esim. tuo yksi päivä niin eihän tuota laskettua aikaa enää sen mukaan vaihdeta. Heittoa pitäisi olla ainakin 4 päivää. Sain itse tämän kokea tuon nro 2:n kohdalla. Tiesin itse satavarmasti, että ovulaatio oli ollut normaalista viikon myöhässä. Tiesin tämän koska olimme tuolloin pupuilleet ns. varmoilla päivillä ilman ehkäisyä :whistle: . Eihän nuo tuolla neuvolassa minua uskoneet ja pistivät lasketuksi ajaksi 18.11. Ultrassa sitten kauhistelivat, että miksi koko ei vastaa ikää (näytti 25.11. jonka olin itse oikeaksi LA:ksi määrittänyt :O ) Eivät kuitenkaan suostuneet vaihtamaan tuota laskettua aikaa 25.11. vaan pistivät välistä 21.11 kun olisi ollut niin suuri heitto noihin kuukautisista laskettuun aikaan :headwall: . Arvatkaapa koska tuo poika päätti syntyä tähän maailmaan. Tietysti äitinsä nimipäivänä 25.11.

Vakuutuksista: Meillä on kaikille kolmelle pojalle vakuutukset Tapiolasta. Mitään valittamista ei ole ollut. Netin kautta voi nykyisellään laittaa raha-anomukset vetämään ja seuraavana päivänä on rahat tilillä. Ainoastaan pitää muistaa ottaa ennen 3 kk laskettua aikaa. Meillä kävi tuon nro 3:n kanssa niin, että vain yksinkertaisesti unohdettiin koko asia ja huomattiin vasta 2 kk ennen laskettua aikaa. Ei sitä silloin enää saanut vaan sitten vasta 2 kk syntymän jälkeen (asia jota en edelleen voi millään tavoin käsittää). No kolmonen tietty joutui sitten lastenosastolle 3 päiväksi syntymän jälkeen, mutta eihän tuossa mitään vikaa ollut. Eivät vain päästäneet siltä pois kun ei syönyt heidän määrittelemiään maitomääriä. No syömisessä ei sittemmin ole ollut ongelmia. Poika painoi jo yli 9 kg viisikuukautisena :O. Harkitsin tuolloin, että olisin lähettänyt osastolle pojasta kaikkine jalkamakkaroineen kuvan :D . Meillä on vakuutukset kyllä kannattanut. Kahdelle kolmesta on laitettu korviin putket tulehdusten takia ja kyllä se on helpottavaa vain valita oikea erikoislääkäri ja mennä sinne lapsen kanssa kun siihen tarvetta. Olen kuullut tosi ikäviä tarinoita julkiselta puolelta esim. noiden korvien putkituksen suhteen.
 
Koiksalle onnea ultrakuulumisista!

Mulla alkoi pahoinvointi tuntumaan viikolla 5+. Silloin kuvotti jatkuvasti ja koko ajan nälkä, piti kahvi jättää jo silloin pois. Nyt viikon verran, eli 6+ viikolla alkoi sitten ihan oksentelu. Mutta tää on tällä kertaa kuitenkin vähän lievempää kuin esikoisesta, silloin oksensin vaan koko ajan, nyt pysyy välillä jotain sisälläkin. Ja tänään en ole oksentanut kertaakaan (vielä)! :) Kyllä tää tästä, näitä päiviä vaan lisää, niin jaksaa taas :) Esikoisesta pahoinvointi alkoi myöhemmin kuin nyt, vasta viikoilla 7-9 alkoi hiljalleen silloin.

Näin, nyt vähän kouluhommia vaihteeksi!

Nessu ja pieni 7+4
 
Huh, ehkä elämäni kauhein aamu. Neljältä erehdyin nostamaan päätä tyyntystä kelloa katsoakseni ja siitä alkoi oksentelu, aivan järkyttävän kamala olo... Ei paljon pahoinvointirannekkeista ollut hyötyä. Mies p.rkele totes vaan että taasko meet oksentamaan, hänpä yrittää vielä nukkua :kieh: Ensimmäistä kertaa tuli itku kun oli niin kauhea olo.
No, ensi viikolla pääsee torstaina neuvolaan.
Vakuutuksesta: Esikoisella on vakuutus ja tälle tulokkaalle otetaan kyllä myöskin. Hyvin on toiminut ja korvaukset tulleet nopeasti.

Pikkubertta ja Yrjö 7+0
 
Mut voi poistaa listoilta... Verenvuoto yltyi, ei mitenkään pahasti-mut riittävästi. Kipuja ei edelleenkään pahemmin oo-mut ei mulla menkatkaan yleensä satu.
Testin viivat haalistui päivä päivältä ja tänään aamupissasta näky enää haalee haamu. Raskaus luokitellaan kemialliseksi raskaudeksi.
Surullista ja vähän haikee fiilis mut tavallaan "helpottunu" sai tän epätietoisuuden loppumaan ja pystyy lähtemään kohti uusia tuulia :)
Ja kyllä mä tän mielummin haluan tässä vaiheessa kesken kun sitten myöhemmin (jos alkio ei jaksa elää niin sehän ei ole terve) ja kaikkein vaikeinta se olis joskus np-ultrassa saada tietää että kaikki ei ole hyvin ja pitäisi itse tehdä päätös keskeyttääkö vai ei -ja jos tiedossa olisi ettei "lapsi" välttämättä jaksaisi edes raskauden loppuun.

Mutta oikein hyvää raskausaikaa kaikille ja mä käyn aina välillä kurkkii miten teillä menee :heart:
 
pikkumökö voimia sinulle! :hug:

Onnittelut teille joilla ihania ultrakuulumisia! :heart:

Olen ollut jonkin aikaa poissa koska olen ollut kipeänä, oksennustaudissa.. Aivan kauheeta on ollut pari viimeistä päivää, tänään vasta ensimmäinen päivä jota voisi kutsua "ihmismäiseksi"..:|
Vielä heikottaa kun ei ole pariin päivään syönyt juuri mitään, ehkä se kuitenkin tästä vielä.

Ensiviikolla on ultra kun viikkoja muistaakseni 8+1, toivottavasti saisin myös ilouutisia niin olisi yksi huoli vähemmän.

Tarvikkeista me joudutaa (lue saadaan :whistle:) ostaa kaikki uutena sillä kaikki ollaan myyty/lahjoitettu pois, vaatteista lähtien.
En vielä tässä vaiheessa kuitenkaan ole miettinyt mitään hankintoja, tuntuu niin varhaiselta.

Kertomisesta kerrotaan isommille sisaruksille todennäköisesti vasta np-ultran jälkeen, sukulaisille ym. sitten rakenneultran jälkeen, tosin siinä vaiheessa raskaus näkyy jo niin selvästi että huomaavat varmasti ilman kertomistakin ;)

minimuu ja pieni 7+2
 
pikkumökö:hug:

minimuu, toivottavasti oksennustauti on jo ohi menossa. Tympeä tauti:(

Ei mitään oireita oo vieläkään havaittavissa. Jotenki ei edes ymmärrä etä on raskaana kun olo normaali. 2kpl raskaustestejä tein ja kummassakin selvä plussa niin pakko kai sitä on uskoa..

Tarvikkeet on valmiina, vaatteita myöten (jos tyttö). Edelliset lapset vielä pieniä niin ei mitään vielä kiertoon laitettu.
 
pikkumökö, otan osaa :hug:!

Kiitos kun vastailitte vakuutuskysymyksiin eli sellainen otetaan, mutta täytyy tutustua, mistä.

Hurjasti vatsajuilintaa ja näköjään kahvi ei ainakaa aamuisin enää uppoa. Mitenköhän tätä väsymystä jaksaa kahvitta?

bola ja 6+2 :heart:
 
Ilouutisia, yökötys on alkanut täälläkin :). Huono olo ei vaivaa pahemmin jos vatsa on täynnä, mutta aamulla aivan kamalaa kun ei kerennyt aamupalaa syödä ennen töihin lähtöä. Junassa jo mietin että minne voin oikein oksentaa jos oikein tukala tilanne iskee.. onneksi ei sitten tarvinnut. Heti kun pääsin asemalle, oli pakko hakea kaupasta pillimehu jotta saisi sokerit vähän tasaantumaan.

Töissä ei kahvi enää maistu vaikka ennen join 3 kupillista heti aamutuimaan... ei ole kukaan silti alkanut vielä epäilemään vaikka nyt lipitänkin teetä kahvin sijaan. Väsyttääkin ehkä vähän tavallista enemmän. Päivittelin eilen että miten ne superäidit pärjää 3lapsen ja raskauden kanssa, kun minä en pysy edes sen yhden perässä... koko ajan kun pitäisi olla kieltämässä esikoista ja hyvä että sohvalle jaksan töiden jälkeen raahautua ja kaatua. Miehestäkään ei ole kovasti apuja kun on niin kovasti omissa menoissaan.. ei osaa asettua minun asemaani, kun ei ole koskaan raskaana ollut B-).
Huoh, ensi viikolla tulee onneksi anoppikokelas esikoista hoitamaan kun perhepäivähoitajalla on lomaviikko. Ehkä saa itsekin vähän levähtää. Mahdotonta menoa.

Varhaisultraan ei nyt tosiaan sitten mennä. Tänään pitäisi neuvola-aikaa soitella, samalla kun soitan sitä 1,5v. neuvolaa esikoiselle. Tapaturmavakuutus otetaan vasta vauvan synnyttyä... niin tehtiin esikoisenkin kohdalla.

Kiloista.. mulle tuli ensimmäisessä raskaudessa lähemmäs 20kg. Niistä lähti aika hyvin kaikki jo ensimmäisen 2kk:n aikana.. n. 3kg jäi pudotettavaksi ja nekin lähti ihan hyvin. Mulle vain tuli ihan järkyttävän paljon raskausarpia vatsaan, ja nyt maha onkin maailman rumin! Roikkuvaa nahkaa joka on ihan epätasainen/ryppyinen.. Ei kovin eroottinen. Yritin sitä kaiken maailman vatsalihas liikkeillä kuriin, mutta sitkeää laatua on. Nyt puolen vuoden aikana päässyt taas repsahtamaan kamalaksi pussiksi vyön päälle, kun ei ole liikkumaan paljoa kerinnyt. Ja kilojakin on taas tullut ainakin 5kg.. eli en odota innolla tuota punnitusta. Lievästi ylipainoinen kun olen jo valmiiksi.

Neuvolantädistäkään en tykkää yhtään, painosta valitti jo esikoisen kohdalla ihan kamalasti, vaikka mielestäni ihan normaalisti nousi. Noh, toisaalta ajattelen että mitä väliä kunhan lapsi voi hyvin.

Mutta ihanaa kun viikonloppu lähenee. Saa luvan kanssa rötvätä sohvalla.. tosin esikoinen vaatii kyllä huomiota koko ajan, joten taitaa olla toiveajattelua tuo lepääminen.

Niin ja tervetuloa uusille. Kiva lukea kaikkien kokemuksia taas.

Marizzza + pikkuinen ötökkä 6+4 (kai)
 
Hei!

Saisikos uusi lokakuinen poksahtaja liittyä mukaan?

Ikää 28. Tyks. Toinen tulossa/ensimmäinen yhteinen. LA ois 16.10.2011.
Rv ois 5+5. Viikoille 7+5 varattu ultra :)

PIKKUMÖKÖlle halit. Mulle kävi noin viime marras/joulukuun vaihteessa. Rv 5+1 meni lopulta kesken. Testit oli alusta saakka aika haaleita eivätkä vahvistuneet. Ärsyttävintä oli että oli selviä raskausoireita, pahoinvointia varsinkin. Tuhrutteli melkein ekasta plussasta saakka ja siitä sitten vuoto yltyi. Kemiallinen vissiin oli. Mutta tiedän kyllä tuonkin menetyksen tunteen.

Mun ensimmäinen 5v poika sai alkunsa Clomifeneilla 3 vuoden yrityksen jälkeen. Heitin haskat tiskiin ja söin yhden kierron Clomeja ja tärppäs.
Toinen (keskenmennyt) myöskin Clomeilla.
Kolmas jälleen Clomeilla.
Mulla kiusana PCO.
 
Pikkumökö: :hug:

Painonnoususta: Minulla on tullut kaikissa kolmessa edellisessä raskaudessa noin 13-14 kg. Sairaalaan ei ikävä kyllä kovin paljon ole jäänyt, mutta ensimmäisinä kuukausina paino pikkuhiljaa laskenut. Esikoisesta imetysajan jälkeen paino nousi noin 5 kg ja ennen toista tehodieetilla pudotinkin noin 7 kg. Kakkosen jälkeen sain painon pidettyä paremmin aisoissa. Tällä hetkellä voisin parista kilosta luopua, mutta lähtöpaino kuitenkin ehkä vain kilon pari enemmän kuin ennen muita raskauksia. Toivoisin, että tässä raskaudessa saisin painonnousun pidettyä max. 10 kg, saapi nyt nähdä kuinka hurjaan nousuun tuo tästä oikein lähtee.
 
Viimeksi muokattu:
Lasketusta ajasta Kaveri teki niin odottaessaan kolmattaan, että ilmoitti terkalle suoraan väärän menkkojen alkupäivän. Oli tikuttanut ja muutenkin seurannut ovista, ja tiesi satavarmaksi, että lapsi oli saanut alkunsa sinä viikonloppuna. Ovis tuli siis hänellä viikkoa myöhässä. Neuvolaa varatessa sanoi sitten vaan, että menkat alkoivat viikkoa myöhemmin kuin ne oikeasti alkoivat. Ja niillä rv:llä meni loppuun asti :)

Vakuutuksista vielä kannattaa verrata sekin, että mikä on se maksimisumma, mikä vakuutuksista korvataan. Niissä on isoja eroja, viimeksi kun kyselin ifistä ja fenniasta niin oliko tuo kattosumma (jonka verran siis vakuutuksesta voi eri sairauksista saada yhteensä korvauksia koko vakuutusaikana) useamman kymmenen tuhatta euroa isompi toisessa.

pikkumökö :hug: Kovasti voimia teille! Totta tuo, että mieluummin nyt kuin sitten puolivälissä raskautta, mutta surut on silti surtava. Ja onnea uuteen yritykseen :)

Marizzza outoa sanoa, mutta onnittelut yökötyksestä :D Eihän ne oireet toki mitään lupaa, mutta itselle tuo kummasti mielenrauhaa :D

Vilinäiti tervetuloa, lisäilin listalle :wave:
 
Tervetuloa vilinäiti:wave:

Ootteko missä vaiheessa ilmoittanut vanhemmille/kavereille raskaudesta?
Mun tekis mieli äitille jo kertoa. Oon kyllä aikasemmistatakin raskauksista heti kertonu kun plussa tuli=) äitille varmaan kuitenki kertoisin jos keskenmenokin tulis. Yhelle kaverille tuli paljastettua kun mua viihteelle kyseli kovasti että miksi en voi lähtä mutta onkin sellainen kaveri jonka kanssa jaan kaikki asiat. Muut ihmiset saa sitten tietää kun maha alkaa näkyä :) toivottavasti tämä pysyy mukana.
 
Aluksi pyydän anteeksi sitä, etten juurikaan vastaa kysymyksiinne ja kommentoi muiden kirjoituksia. Tämä koneella oloni on kovin rajallista tämän pahoinvoinnin takia ja jää yleensä siihen että kirjoitan omat kommentit :ashamed:

Minä menin ja ostin pahoinvointirannekkeen. Kävin juuri apteekissa ja ostin ne. Keinot on vähissä, joten kokeilen ihan mitä vaan. Vaikka raskaus on suunniteltu ja toivottu, niin tämä pahaolo saa minut "katumaan" koko ideaa, vaikka en oikeasti luopuisi lapsesta mistään hinnasta. Nämä ovat taas niitä tunteita mistä ei saisi puhua.

Soitin neuvolaan ja valitin että se lääkäri viittasi kintaalla pahoinvointiini. Täti oli kovin hämillään ja varasi minulle uuden ajan torstaiksi eri lääkärille. Eilinen pahoinvointi oli niin voimakasta illalla, että mieskin kysyi voiko tuo olla normaalia. Mikään ei maistu, ja jos maistuu niin tulee ylös. Tämä olo on aivan järkyttävää :'(
 
Kermaperuna Voi kurjuus :( Kyllä täällä saa omia tunteitaan purkaa, olivat ne sitten mitä vain. Tunteesi ovat omiasi ja siksi tärkeitä. Kyllähän se alun pahoinvointi pisti viimeksi miettimään, että mihin *piip* sitä on ryhtymässä... Mutta hieno palkinto sieltä teillekin varmasti tulee :) Saatko nesteitä yhtään pysymään sisällä? Mene vaikka päivystykseen jos tuntuu, että kaikki vaan tulee ulos ja olo kovasti heikkenee. Kai tuohon jotain lääkkeitä on ja jos ei muuta niin voivat laittaa tipan suoneen, ettet ihan pääse kuivumaan :hug:
 
Vilinäiti tervetuloa! :wave:

Kermaperuna voimia pahoinvoinnin kanssa jaksamiseen. Tosi hyvä, kun sait uuden lekuriajan. Eihän ihmisen keho ja mieli tollaista jaksa...

Kertomisesta. Viimeraskaudessa, joka päättyi keskenmenoon muistaakseni 7+4, olin kertonut monille kavereille, mikä olikin hyvä, että pääsi puhumaan myös surusta ja kaikista muistakin tunteista, joita keskenmenon myötä tuli. Nyt raskaudesta ei tiedä vielä ketkään, mutta eiköhän viimeistään ensimmäisen ultran jälkeen kerrota.

bola ja 6+2 :heart:
 

Yhteistyössä