~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Tervetuloa uusille :heart:

herttaliisa
Missä kuussa sulla tuo -09 syntyny napero on syntyny? :)

Onnittelut hyviä uutisia ultrassa saanneille :flower:

Mahan turvotuksesta ja näkymisestä...
Mulla esikoisesta oli kauhee turvotus jo heti alussa, onneks työvaatteet oli löysät :D Maha alko näkymään joskus rv.13
Nyt tätä toista oottaessa se turvotus (?) on iskeny vasta nyt...
Mut muuten tuntuu et niinku maha olis muutenki jo nyt isompi ku mitä esikoisesta näillä viikoilla? :confused: Kauhee miettiminen mitä pukee päälle että saa mahan piiloon, varsinki iltapäivästä... :whistle:
Onko kellään kokemusta semmosista venykkeistä/jatkopaloista vetoketjun ja nappien väliin että vois omia housuja vielä käyttää?
Äitiyshousut jos vedän jalkaan niin saattaa herättää vähän ihmetystä lähipiirissä et miks semmosia käytän... :D


Tänään ollu miltei koko päivän ilman pahoinvointirannekkeita, pikkusen välissä yökötys hentona meinannu iskee mut muuten olo aika normaali... Olisko tuo ällötys sitten helpottamassa :) *koputtaa puuta*
Vähän tässä mietiskelly josko kävisin töissä nyt keväällä ettei ihan tippus kärryiltä... Syksyllä ollu 2v töistä poissa ja jos tämän toisen kanssa oon vuojenki vaikka kotona vielä niin sitten olisin ollu poissa työelämästä 3vuotta putkeen... :whistle:
Onko kellään muulla hoitovapaalla olevalla suunitelmissa käyä mutkaa töissä ennen äitiysloman alkua?

Tänään ollu jotenki luottavaisempi mieli tän raskauden kanssa vaikka silti kovasti mietityttää ja jännittää onko mahassa oikeesti elämää ja kaikki hyvin...

Salainen toive ja Torsti rv.9+1 (8+1) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille:wave:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Minä oon kans miettinyt tuota töihin menoa vai jatkaisinko hoitovapaata. Kolmisen vuotta oon ollut jo kotona. Mietin mitähän ne töissäkin mahtaa miettiä kun kuulee että taas on vauva tulossa: / Lapset on aina haluttu putkeen ja tämä on viimeinen. Mutta en tiiä pitäiskö tässä välissä vähän aikaa töissä käyä vai jatkaako hoitovapaata suoraan vauvan syntymään asti:confused:

Maria ja toukka 4+6
 
Jopas tuntuu kiireiselle kun ei tänne ehdi. Tosin en osaa vieläkään ajatella että olisin edes raskaana. :D

pikkumökölle kovasti voimia! :hug:

tarvikkeista Meillä on niin pieni väli näitten lapsosten kohdalla joten eipä tälle tulokkaalle tarvitse mitään. Vaunujen suhteen mietitään että pärjätäänkö samoilla, että pystyiskö tuo esikoinen käyttämään seisomalautaa jo syksyllä. Talvellahan tuo esikoinen menis pulkassa kun vauva olis vaunuissa, no sitä pitää vielä miettiä. Miehen kanssa puhuttiin että aloituskustannuksilta tää toinen tulee halvemmaksi - paitsi pitää ostaa isompi auto ja asunto. Että näin. :LOL:

Tuo kiinalainen kalenteri ei kyllä pidä täällä paikkaansa esikoisen kohdalla, joten mun kohdalla usko siihen on mennyttä.

Pahoinvoiville voimia! Tiedän mitä se on... Esikoisesta kärsin tosi pahasta pahoinvoinnista pitkälle yli puolen välin. Suosittelen tiputukseen lähtemistä jos sille tuntuu, se antoi hetkellisen helpotuksen. Minä sain silloin tk-lääkäriltä aika hyvin sairaslomaa alussa kun en voinut töissä olla sen pahoinvoinnin takia. Ja lääkäriltä sain reseptin pahoinvointisuppoihin, niitä oli pakko käyttää. Niin ja mulla muuten auttoi vähän jääpalojen imeskeleminen, siinä sai edes vähän nestettä ja oli ainoa mikä pysyi edes hetken sisällä.

Oireista vielä, että tosiaan esikoisesta alkoi todella voimakas pahoinvointi oikeastaan heti plussatestin jälkeen eli viikolta 4. Ja sitä sitten tosiaan kesti. Minulla ei ole ollut koskaan matkapahoinvointia. Nyt on sen verta helpompi ollut ettei ihan vastaavanlaista pahoinvointia ole vielä ollut, toivottavasti ei tulisikaan. Etova olo tulee jos olen pidemmän aikaa syömättä.
Nyt uutena oireena on röyhtäily, röyhtäilen ihan koko ajan. Tätä ei ollut esikoisesta. Niin ja väsymys on voimakasta, mutta ehkä tuo 11 kuukauden ikäinen hampaita tekevä neiti on osasyy mun väsymykseen.

Uusille tervetuloa! :flower:

Niin joo, minähän tosiaan palaan toukokuussa töihin. Eli jos kaikki menee hyvin niin mun pitäis vissiin huhtikuussa käydä kertomassa pomolle uutiset, etten sitten ihan kamalan kauaa töissä tule olemaan. Tämä mua jännittää ihan eniten! :O Vaikka tässä on hyvät puolensa että minun sijaisen työsopimus kestää tällä erää heinäkuun lopulle, joten eiköhän sitä nyt jatketa sitten samantien ja päästään siinä helpolla kun siellä on samantien tuuraaja joka varmasti tietää kohta hommat paremmin kuin minä. No, pitäis nyt yrittää olla miettimättä työasioita tässä vaiheessa...

Mutta nyt esikoinen roikkuu lahkeessa että kai tässä on lähdettävä leikkimään.

- Hapsiainen
 
Taas on tullut niin paljon kommentoitavaa että täytyy ttaa kunnolla paremmalla ajalla....

Tervetuloa uusille!

Kestovaipoista olen ollut kiinnostunut ja kokeillutkin muutaman kerran. Oon vuokrannut sellasn alotus/kokeilupaketin mutta mä en ole oikein ollut tyytyväinen. Mun mielestä tytön takams alkanut punottaan niistä ja osa ei ole oikein pitänyt "tavaraa" sisällään. Nyt on esikoisen kanssa käytössä ollut sellasia kuivaksiopettelu kestoja, jotka on vähän paksummat pikkuhousut ja niitä pidetään kotona. Tyttö on ollut täysin kuiva nyt perjantai-illasta asti, öisin on kyllä vaipat ollut ja pissatkin yöllä niihin tullu. Päivisin on kaikki tullut pottaan eikä ole tarttenu pestä pissa/kakkapyykkiä. Huomena taas hoitoon ja siellä on vaipat käytössä mut kotona yritetään olla ilman. Mun mielestä hyvä alku kuivaksi opetteluun ja hyvin on mennyt.

Vatsan näkymisestä Esikoisen kanssa alko näkyä rv13 joten varmaan tämäkin tästä ajoissa pullahtaa. En kyllä haluais että töissä huomaavat ihan heti. Mun pomoni (lapseton) on aika lapsivastainen ja viime aikoina jopa lyhyet isyyslomat työkavereilla on saanut sillä sapen kiehumaan. En hirveesti odota kertomista hänelle. Toisaalta odotan äityslomaa ihan älyttömästi ja sellanen ajatus on kypsyny mielessä etten äitiys-ja hoitovapaan jälkeen tohon työpaikkaan palais vaan etsisin jotain muuta. Jos en nyt olis tulut raskaaksi, olisin joka tapauksessa alkanut etsiä uutta työpaikkaa.

Täällä on alettu voida pahoin. Eilen ol aika kamalaa. Leivoin pullia aamusta ja lähdettiin ulos. Kun tultiin sisälle, meias oksenus lentää samantien kun sain pullantuoksun (nyt HAJUN) nenääni. Ikkunat aan aukoi vaikka ulkona pakkasta. Sellasen oon huomannu että tee, ihan tavallinen Liptonin tee maidolla ja tilkalla hunajaa, auttaa mulla tohon huonoon oloon.

Matilda + vauva rv 4+6 tai jotain sinne päin.
 
Hei! Varovasti kurkin tänne tuolta kakkosta toivovien puolelta. Sain plussan nopeesti Gravidan testiin perjantaina(rv 3+6) ja vieläkään ei oireen oiretta oo tullu. Ehkä pissalla oon käyny useemmin. Tämä olis siis toinen lapsi minulle(21) ja miehelleni(25 ens kuus). Esikoispoika täytti just täl viikol vuoden ja nyt on ollu juhlat vkl.
Huomenna pojan neuvola mut voinko mainita sen lopussa omasta plussa testistä vai soitanko perään? Pelkään et tää raskaus loppuu, esikoisen kohdalla ei ollu mitään pelkoja. Molemmat tärppäs ekasta kerrasta.

Tämmönen lyhkänen tänään..
t. Villany & toinen 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Salainen toive kuopus on syntynyt lokakuussa -09 :)

Ootte jutelleet masun näkymisestä. Mulla ekasta alkoi vasta rv 20 jälkeen erottaa että pieni kumpu on kasvanut. Ja miten sitä oottikin että alkais näkymään!! Tokasta kyllä pullahti tosi nopsaan, viikkoja en muista. Tää kolmas onkin ihan omaa luokkaansa...tai turvotustahan tää alku on. Oon tosi hoikka, joten pienikin pullotus huomataan :D
Joku teistä jutteli, että mitähän kaikki ajattelee kun taas on vauva tulossa. Toi on myös mulla ajatuksissa...tiedän muutamat ihmiset, jotka ei hyvällä katso mun vauvamasua...kurjaa. Mutta, mä en välitä muista! Kakkosen odotusaikana sairastuin masennukseen, joten nyt en aio ottaa muiden puheita kuuleviin korviinikaan :)


Epätodellinen olo on täälläkin, tarvii varata neuvola varmaan viikolle 10, jos sit jo kuulisi pienen sykkeenkin siellä. Sit vois vähän jo rentoutua...

Palataan mammat!

Hertta ja nuppu 4+0 :heart:
 
Hei!
Jospa sitä uskaltaisi jo tulla mukaan keskusteluun, kun viikkoja alkaa olla takana. Eli 5.10. olisi laskettu aika varhaisultran mukaan (3.10 muuten), ikä 37v. JS, toista odotellaan. Ensimmäistä yhteistä, vaikka muuten tilanne suhteessa onkin erikoinen =). Mukana menossa silti molemmat tulevat uudet vanhemmat.
Jännittää edelleen miten tässä käy, vaikka kauheasti haluaisi uskoa että hyvin menee. Pahoinvointia on, sellaista etomista ja yökötystä, neljän tunnin välein tulee aalloissa. Ja tuntuu että vatsa on kasvanut. Myooman takia kohtu oli viikkoja suurempi, onko kellään tästä kokemusta? Ei lääkäri huolissaan ollut, mutta tottakai itse miettii sitten enemmän...
Ensimmäinen neuvola varattu 4.3. Mutta siellä ei taideta muuta tehdä kuin tarkistella tietoja?
Sen verran aikaa on esikoisen syntymästä, ettei muistu mitään mieleen. Sis totaalisen pihalla tästä kaikesta, mutta onnellisesti :D

Pringles 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Tällä kertaa en ehdi kommentoida kaikille. Osa on näköjään käynyt jo varhaisultrassa. Minulla on varhaisultra 3.3 ja eka neuvola on 28.2. Aloitin siellä uudessa työssäni pari viikkoa sitten ja kivaa on. Hieman harmittaa jo nyt että pitää "heti" kertoa olevansa raskaana.. ja koeajalla joudun kertomaan, ei maha nyt 4kk pysy piilossa. Vielä ei ole pahemmin turvotuksia, illasta hieman turvottelee. Ja väsymystä on illalla ja rinnoissa tuntuu hieman. Pahaa olo ei juurikaan ole, ajoittain hieman heikkoa oloa kun on pidempi väli ruokailuissa. Välillä tulee epätodellinen olo, että ollaanko sitä raskaana ollenkaan kun oireita ei juurikaan ole. Mutta kyllä se pahoinvointi jossain vaiheessa iskee tavalla tai toisella. Niin ja ikää minulla on nyt 37 vee, sen voi lisätä listoille.

Lumihiutale 7+0
 
Minäkin täältä varovaisesti kuikuilen, että josko uskaltaisi liittyä joukkoon. Viikon verran olen tätä ketjua seuraillut ja koittanut sopeutua tähän yllätysraskauteen. Tänään viikkoja ilmeisesti tasan 6 täynnä, mutta suuri epäilys, että onko masussa ketään elävää.

Viime viikolla tuli kirkasta vuotoa yhtenä päivänä ja seuraavana päivänä kävin verikokeessa, jonka mukaa hcg-arvo oli suht alhainen oletettuihin viikkoihin nähden, joten hyvin epävarma olo raskauden suhteen. Ensi viikolla varmaan uudestaan verikokeeseen, jotta nähtäisiin, että onko arvo kuitenkin asianmukaisesti noussut vai onko raskaus tosiaan mennyt kesken ja tuo vuoto oli siitä johtuvaa. Minulla on kylläkin kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa ollut tosi runsaitakin vuotoja ja silti kaikki on ollut hyvin, mutta nuo vuodot ovat olleet vasta viikoilla 7-9 ja tämä oli nyt jo näin aikaisin. Molemmissa aikaisemmissa raskauksissa olen testiä tehdessäni jo tiennyt, että plussa tulee, mutta nyt ei edelleenkään ole yhtään raskaana oleva olo mikä entisestään lisää tätä epävarmuutta, että voiko asiat masussa todellakaan olla hyvin. Ainoastaan hirveä huimaus on sama kuin aikaisemmillakin kerroilla, mutta mitään muuta selvää oiretta ei toistaiseksi ainakaan ole. Väsyttää, välillä vähän etoo ja vessassa joutuu normaalia useammin käymään, mutta tuntuu, että nämä nyt voivat johtua ihan jostain muustakin eivätkä ole mitenkään voimakkaita 'oireita'.

Raskaus tuli tosiaan tällä kertaa todella puun takaa, enkä meinannut uskoa että testiin tosiaan saattoi viikko sitten tulla erittäin vahva plussa, kun paljon todennäköisemmältä tuntui, että menkat olisivat vain muusta syystä jälleen venyttäneet tuloaan enkä niiden viipymisestä ollut sen enempää edes huolissani. Tämän raskauden ajoitus nyt vain tuntuu tosi huonolta monestakin syystä. Kolmatta lasta oltiin kyllä suunniteltu toivottavaksi ehkä joskus vajaan vuoden päästä eli sen puoleen ei tämä nyt ihan hirveästi suunnitelmiamme aikaista, mutta tosiaan raskaus juuri nyt vaikuttaa moneen muuhun elämän isoon asiaan ja siksi tätä on nyt pitänyt vähän sulatella. Jos vauva masussani edelleen kuitenkin kasvaa, niin tällä ajoituksella on varmasti joku tarkoituksensa ja kuluneen viikon aikana pikkuisesta on ehtinyt jo tulla sen verran tärkeä, että tosi pahalta tuntuisi hänet menettääkin, vaikka nyt tuntuu vaikealta sopeutua odottamiseenkin. Meillä ensimmäistä raskautta saatiin yrittää ajan kanssa ja vasta clomeilla avitettuna se onnistui, joten olemme kyllä olleet hyvin tietoisia siitä, että vauvoja ei tuosta noin vain saada ja aikataulua niiden hankkimiseen ei siksi voi niin tarkasti suunnitella, mutta toisaalta osaksi myös siksi tämä raskaus nyt onkin ollut niin yllättävä. Niin kummallista ja arvaamatonta elämä, kun ensin vauvaa ei meinaa kuulua, vaikka miten toivoisi ja yrittäisi. Toisella kerralla tärppää heti ensimmäisestä yrityksestä ja kolmannella kerralla ei sitten ehdi enää edes yrittämään.
 
Tervetuloa herttaliisa, Astre, Pringles, lisäilin listalle :) Pringles laitoin sinulle tuon ultran mukaan listalle ja siihen sulkuihin perään lasketun ajan mukaan. Voin heittää ne toisinpäin jos tahdot?

Villany laitatko vielä lasketun ajan ja synnärin, niin lisäilen sillä :) Laitoin sinut nyt listalle ilman laskettua.

Kuulea samoin kerrotko lasketun, niin pääset omalle kohdalle listalla samoin ikä, synnäri ja mones tulossa.

Lumihiutale Lisäsin ikäsi :)

Tämä näin pikaisesti, huomenna kommentoin ja lueskelen enemmän :) Rytmihäiriöt vaivaavat näemmä taas : /

Branwen ja Silmu 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Ja verta, ihan kirkasta sellaista ja kunnolla. Taitaa olla tämä tässä, ellei ihmeitä satu... :'( Ensimmäinen keskenmeno, joten vähän hirvittää, mitä tässä on edessä. Yritän saada tälle päivälle ajan että katsoisivat, onko mitään toivoa jäljellä. Tämän kuun päivitän, kävi miten kävi, mutta maaliskuun pino tarvinnee uuden ylläpitäjän.

Branwen ja 8+2 se olis ollut.
 
Pistetään Branwen sormet ja varpaat ristiin, että on vain esim. istukka tms. joka vuotelee.

Huono olo, ei saa nukutuksi, mutta väsyttäisi kuitenkin, iho on muuttunut karmeaksi, ummettaa ja masentaa. Ai tätä ihanaa aikaa naisen elämässä. Esikoinen heräsi taas kuudelta ja intoa täynnä heti aamusta, voi kun muhun tarttuis osa tosta innosta. Synkistelyä, mutta tämä raskaus on tehnyt musta saamattottaman, pahantuulisen vätyksen. Eiköhän tämä olo ala tästä piristyä kevättä kohden. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola, kauhean nopeasti mennyt aika.

Lisse ja Viljami 7+3
 
Neiti Kuukautiset olisi ihan mahdolliset, kierto on ollut sen 28 pv mutta ovis tuli aikaisin tärppikierrossa, joten... Toivon parasta ja pelkään pahinta. Eipä sille tässä vaiheessa mitään voi... Meillä oli runsaasti onnea ja enkeleitä matkassa esikoisen raskauden aikana, jotenkin vaan on vaikea uskoa, että niitä riittäisi tähänkin. No, täytyy soitella, ehkä sitä päivän mittaan on viisaampi siitä, millaiset kortit on tähän raskauteen saatu.

muoks Oli tullut viestejä samalla kun itse kirjoittelin. Kiitos, ihanaiset :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Branwen: Harmillista :hug:

Täällä on alkanut kuvotus, jota koitan pitää loitolla rannekkeilla ja kylmillä hedelmillä. Jääkaappikylmät viinirypäleet ja appelsiini maistuu ja raikastaa! Toivon todella ettei olo tästä huonone sillä inhoan huonoaoloa!! Pojista mulla ei ollut oikeastaan minkäälaisia oloja. Naamakin hieman kukkii ja alakerrassa jyllää hiiva!! Ou jee!! :headwall: Luulen, että se antibioottikuuri laukaisi tän ja toivottavasti toi rasva auttaa? On ainoita, joita uskaltaa käyttää turvallisesti.

Pakkaset saisi jo laskea ja lumet vois sulaa jo pikkuhiljaa! Kunnon talvi on tietenkin kiva ja täällä Suomessa nykyään aika harvinaista, mutta nyt alkaa RIITTÄÄ!!! :mad:

Muutosta & Helvi 6+2
 

Yhteistyössä