~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Tuo palelu on kyllä ihan kauheeta! Täällä on mittarissa 30 pakkasta, ja kun tässä talossa on vähän heikot seinät niin tuntuu, että huju vaan käy. Kylmä muutenkin ja sitten kun tämä raskaus saa pelelemaan... Just kolme paitaa täälläkin päällä ja silti kynnet sinisenä :kieh: No, kesällä sitten kiehutaan sen mahan kanssa ;)

Neiti saako kysyä, mistä tuo Kihuli-nimitys oikein tulee? On niin hauska :) ja pikkubertta teillä selvästi elämän realismia työnimessä :D

muoks Salainen toive aamulla kun luin viestejä läpi niin ihmettelin, että miten sinulla on jo noin paljon viikkoja, kunnes hokasin, että edelleen tulen sen päivän sinua jäljessä :D Eli kyllä se aika selvästi johonkin etenee :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Ja tervetuloa ja onnittelut niille jotka ovat minun jälkeeni tänne liittyneet :)

Kertomisesta:
Minua huvittas kertoo ihan hirmuisesti äidille ja siskoille, mutta miehen mielestä ei kerrota kenellekään ennen ensimmäistä ultraa, (tarkoittaa siis 12viikon ultraa) Olen itse terveydenhuoltopuolella töissä ja tuntuu kyllä hassulta, että työkaverini äitiysneuvolassa sitten tietävät asiasta, kun olisi sellaisia, joille ennemmin haluaisin asiasta kertoa.

Ostoksista: Periaatteessa meidän ei tarvitse oikeastaan ostaa paljon mitään vauvalle, sillä saisin varmasti siskoltani vaunut, syöttötuolit, häkkisängyn, turvakaukalot jne. + vaatteita, mutta... Voi olla että ehkä vaunut kuitenkin haluan uudet, sillä siskoni vaunut alkavat olla jo "vanhat" ja haluaisin mahdollisesti sellaiset vaunut, joihin saisi turvakaukalon kiinni ja turvakaukalokin saisi olla sellainen, joka siihen "kiskoon" autossa kiinnitetään. Saas nähdä, mutta ei mitään isoja ostoksia ennen kuin ollaan tarpeeksi pitkällä. Odotuspäiväkirjan meinasin ehkä ostaa tällä viikolla, kun käyn kaupungissa ostoksilla...

Varhaisultra: Mieheni oli/on ehkä edelleenkin sitä mieltä että ei käydä. Mutta itse tulin siihen tulokseen että haluan mennä oman mielenrauhani takia. Meillä tosiaan 2clomiden kierto kun saatiin plussa testiin ja minua pelottaa hirmuisesti että kyseessä on tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus. Ja sitten vielä mietityttää että montakohan pientä siellä mahdollisesti on? Arvelin ajan varailla parin viikon päähän, jolloin viikkoja 7

Salainen toive: Taidanpa minäkin kampaajaltani tiedustella mitä suosittelee.. Tukka kyllä tarvitsee uutta väriä, joten käydään siis siellä ja varataan seuraava aika ehkä hieman pidemmän ajan päähän.

Oireiluja:
Täällä on vain välillä kylmä, mutta nyt enimmäkseen kuuma ja hiki! Tiedä sit nostaako tää flunssa hikeä pintaan, mutta onneksi on hellittämään päin... Eilen kun heräsin päiväunilta tuli tosi huono olo,mutta se korjaantui syömällä. Miulla on ihan koko ajan nälkä, voisin syödä vaikka minkä verran! Yöllä myös jano herättää.. Välillä masulla on menkkavihlomisia ja aina vessassa käydessä pelottaa että vuoto ois alkanu.. Mie hölmö sitä mennä tilasin vielä raskaustestejä, josko ne jo huomenna postissa tulisi.. Haluan vielä nähdä sen viivan!! onko kukaan muu teistä näin hätäinen? Mulla on varmaan liikaa tietoa kaikista terveyteen liittyvistä asioista ja se lisää tuskaa...

Mimmu ja pikku-apina 5+0
 
Tervetuloa uusille :) Pino senkun kasvaa :D

Kertomisesta Me ollaan lähipiirille kerrottu, ja mies oli viime viikonloppuna viihteellä niin tuumasi seuraavana päivänä että on mahdollisesti saattanut kertoa jokaiselle tutulle ilouutisia :LOL::headwall: Että se siitä salailusta sitten.. Pieni "kylä" niin tieto leviää varmasti kuin kulovalkea..

Oireiluista Mulla tuntuu, että oireet on hävinny kokonaan tissien nipistelyä ja turvotusta lukuunottamatta. Välillä käynyt jopa mielessä että onkohan kaikki hyvin.. : /

Ostoksista Me ehdittiin tytön jälkeen laittaa suurin osa kiertoon ja myydä, kun ajatushan oli että kaksi lasta meille riittää.. :) Vaatteita oon jonkin verran säästäny mutta kaikki isoimmat ostokset (mm. vaunut) täytyy tehdä. Kovasti haluttais jo jotain pientä ostaa, mutta pitää yrittää malttaa ainakin eka ultraan asti.
Mitä vaunuja suosittelette? Meillä oli aiemmin Oran vaunut evätkä toimineet päivääkään oikein. Kerran kävivät takuuhuollossakin, mutta eivät pelittäneet kuin hetken :kieh:

PikkuBertalla on kyllä oiva työnimi :D

Mä töissä ehdin syödä puolet maksalaatikosta ku huomasin ettenhän mä sitä sais syödä :ashamed: :headwall:

Dacapo ja Eino 7+3
 
Tervehdys kaikille!

Kylläpä nyt on talviset kelit ollu! Koiran kanssa kun lähtee lenkille, saa pukea oikein kunnolla että tarkenee edes hetken olla!

On taas ollu mukava lueskella teidän muiden tuntemuksia ja juttuja! Itestä tuntuu vieläkin niin jotenkin sellaselta asialta että kohta mut joku herättää ja sanoo että tää onkin vaan unta! :D

Oireita on nyt ollut melko vähän laiseen, tai oikeastaan sellasia on, mutta vasta kun tarkemmin miettii niin ne huomaa! Ennen on ollu pakko saada se aamu-, päivä- ja iltakahvi. Huomattuani olevani raskaana, päätin että eiköhän se kuppi riitä päivässä. Eikä ole tuottanut minkäänlaista ongelmaa! Tänään ei tehnyt edes mieli sitä aamukahvia!? :) Jonkun kerran olen ottanut kahvia päivällä kun mies on keittänyt, mutta se vain ei mene alas.
Väsymys on kyllä valtava..

Mieheni mielestä mun maha on kasvanu, hän joka päivä katsoo ja kokeilee ja vakuuttuu että kyllä se on! :D Iltasin vaan on kova turvotus, muuten ei kyllä mun mielestä mitään havaittavissa..

Vilijonksu, niin ne viikot taas kuluu 7 (poks)
 
Voihan oireet, missä te olette?!? Alan olla jo ihan epätoivoinen kun ei ole väsymystä eikä pahoinvointiakaan, ellei sitä oikein rupea miettimään. Edellisessä raskaudessa ei paljon kyselty onko oireita, kun oksetti ja yökötti kokoajan.. ja se väsymys oli ihan mahdotonta.
Eilen jo lueskelin netistä taas tuulimuna keskusteluja ja olin jo ihan varma, että tämä on nyt sellainen. Mies kuitenkin puhui minulle järkeä, että nyt pois sieltä koneelta, että ei se asia ainakaan niitä juttuja lukemalla muutu.

Ja eilenhän sitten tein viimeisen raskaustestin joka oli jäljellä. Paksu viiva lävähti heti testi ruutuun, eli sen mukaan ainakin hormonitaso on noussut viikossa oikein kunnolla.

Mutta höh, kamalaa lukea muiden ikäviä uutisia. Toisaalta taas kaikkien positiivisetkin kommentit piristävät ja antaa uskoa, että kyllä kaikki hyvin menee.

En ole vieläkään soittanut neuvola-aikaa itselleni.. ehkä juuri sen takia että tuntuu niin epätodelliselta että edes raskaana olisin.

Kerrottu on minun siskolle ja parhaalle kaverille, mies oli jollekin työkaverilleen maininnut. Muuten ollaan oltu ihan hiljaa. Eilen mietittiin että jos sinne varhaisultraan varailis aikaa, mutta toisaalta taas.. kyllähän se luonto hoitaa asian ilman sitä varhaisultraakin sitten jossain vaiheessa. Jotenkin yritän pysyä positiivisena, että ei minulle TAAS voi keskenmenoa tulla prkl.

Yrityksestä vielä... eli n. puoli vuotta tosissaan yritettiin ennen kuin nyt tärppäsi. Meinasi jo paniikki iskeä, eillä ensimmäinen tärppäsi jo toisesta kierrosta.

Noh.. nyt vaan oireita odotellessa...

Marizzza ja tilliäinen 6+1.
 
SIIS ÄLYTÖNTÄ....

PAKKO tulla purnaamaan. Mulla on todella voimakasta pahoinvointia, jonka takia soitin eilen neuvolaan ja kysyin neuvoja helpottamaan tätä oloa. George tulee spontaanisti missä tahansa, esim eilen illalla ykäsin autosta kaupan parkkipaikalle kaiken kansan nähden.
Neuvolatäti käski tänään tulemaan lääkärin vastaanotolle, että se määräisi jotain tähän oloon, koska toimintakyky on lähes nollassa. Noh menin sitten työtä käskettyä oksennellen autolla aamulla neuvolalääkärille ja eihän se mitään kirjoittanut. Sen mielestä pahoinvointi ei ole niin vakavan kuuloista, vaikka viikossa olen laihtunut kilon. Ruoka ei mene alas, olo on todella huono... On siinä kanssa lääkäri kun ihmiset saa kitua... Sori, mutta mua vaan niin riepoo tää tilanne... :ashamed:
 
Kertomisista, vielä ei olla kerrottu kenellekään. Ehkä np-ultran jälkeen tuleville isovanhemmille. Töissä pitänee paljastaa myös pomolle melko aikaisessa vaiheessa, kun en taida uskaltaa kesällä lähteä suunnitellulle työreissulle. Ei ole nimittäin mikään puhtoinen länsieuroopan maa kohteena... Muuten en taida ihmeemmin kertoa, muut saavat tietää kun napa näkyy ;)

Kermaperuna, :hug: olipa ikävä lääkäri sinulla. Toivottavasti saat Georgen hylättyä johonkin puskaan lähiaikoina.

Ultrassa tuli sitten käytyä ja siellähän se :heart: sykki :) Alkio vastasi hyvin viikkoja ja kaiken pitäisi olla mallillaan ainakin tällä hetkellä. Huh! Eka neuvolakin, eli paperisota, oli tänään.

Sedna + toukkis 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Mä tänään varailin neuvola-ajan ja 3.3 ois sit se.

Oireita ei oikeestaan edelleenkään, vähä ällötysoloo mut en oo varma oisko tätä jos en tietäis olevani raskaana...epäilen ainaki et tää on aika pitkälti mun korvien välissä..

Mulla on jotenki hirvee pelko tosta kohdunulkoisesta raskaudesta (kiitos salkkarit!!! :headwall: ) ja senkin takia tahtois sinne ultraan ni sais mielenrauhan... mutmutmut... pitäs olla sitä rahaa!!

Kerrota ei vielä kellekään, tosin äiti varmaan arvaa heti ku näkee mut ku jotenki katteli jo sunnuntaina oudosti...tietää että meillä on yritys päällä. Meillä tää tärppi kävi aika nopeesti, mulla tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen joulukuussa, sit tokat tammikuussa ja sit tärppäskin. Edellinen sai alkusa kans heti seuraavasta kierrosta ku lopetin pillerit.. eli saattaapi saada olla varovainen sit ku tää syntyy jos ei meinaa lisää vauvoja ;)

mimmu sä oot ihana noiden sun testailujes kaa :D :D jokseenkin voin samaistua... Ekan haaleen viivan jälkeen oon tehny ehkä 8 testii... :ashamed: sit tulee aina sellanen tyhmä olo ku tekee sen testin "kappas -edelleen se viiva on siinä.." :D :D
 
Mulla eka neuvola ylihuomenna. Jee!! Mutta mä stressaan nyt jo näitä mun painoasioita. Tuli esikosta kiloja semmoiset parikymmentä, joista osa jäi kyllä jo aikanaan laitokselle. Mutta ovat sitten tuossa kotiäitinä ollessa palailleet hiljakseen. Minulla on siis aika paljon ylipainoa. Ja se ärsyttää mua ihan hirveästi!! Oikein nolottaa mennä sinne neuvolaan puntariin ja jokaikinen kerta käydä toteamassa ne hirveät vielä jopa todennäköisesti kasvavat lukemat. Kun minusta mun painoni EI missään nimessä saisi tästä enää nousta. Ja vaikka mulla on pahoinvointia enkä oikein edes pysty syömään mitään, on jo nyt tullut kilo lisää :headwall: Tää on mulle nyt tosi inhottava asia ja sressaan sitä ihan tosissani.

Onko täällä muita vastaavan asian kanssa painivia mammoja?
 
Tervetuloa fannie, kiva, kun porukka kasvaa :) Lisäilin sinut listalle.

mimmu Tuo on niin totta, että tieto lisää tuskaa. Esikoisen raskauden aikana tuli opittua vähän liikaakin siitä, mikä kaikki voi mennä pieleen… Mutta siitä huolimatta synnytys sai käynnistyä normaalisti (jopa rv 40+4), kaikki sujui kuten pitikin ja olemme molemmat täysin terveitä. Eli tarkoitan lohduttaa että se, että jokin voisi mennä pieleen ja vielä menisikin ei onneksi tarkoita sitä, ettei lopputulos voisi olla silti ihan yhtä onnellinen :)

Dacapo samat viikot, samat ajatukset... Ihan satunnaista ällötystä ja pieniä mahavihlaisuja, hulvaton väsymys mutta ei muuta. Kyllä siellä varmasti joku on sinullakin :hug:

Kermaperuna :headwall: Meitä on moneksi, ja valitettavasti vielä ammattilaisissakin : / Jos yhtään lohduttaa, niin kyllä pieni tarvitsemansa ravinnon ottaa ja saa, vaikka itse laihtuisitkin.

Sedna onnittelut ihanista ultrauutisista :heart: Voi kun pari viikkoa menisi nopeasti, niin pääsisi itsekin kurkkimaan ;) Millään ei hennoisi yksityiselle maksaa.

Branwen ja Silmu 7+3
 
mätky: Mulle paino on aivan järjetön stressi... (enpä niin taas stressaa mistään, edellisessä viestissä valitin et ahdistaa kohdunulkoinen raskaus.....) ekasta tuli kiloja noin 30.. laitokselle jäi ehkä 10kg mutta palautu sit kyllä takas, lopputuloksena +25kg jotka ei lähteny mihinkään... Tokaa aloin odottaa tuli +10kg, ne sit lähti aika samointein ja tosi helposti, sit iski kipinä et helvetti nää lähtee muutkin!! sain pudotettuu siihen mitä olin ollu ennen ku aloin odottaa ekaa (normaalipaino), mutta 6v siihen meni.. Nyt sit tästä viimesimmästä tuli sellanen vajaa 15kg (stressasin koko raskauden siitä et paino nousee, silti en tehny mitään sen eteen etteikö ois noussu...), ne lähti silleen et 3kk synnytyksen jälkeen oli +2kg ja ne on aika pitkälti vieläkin.. mut ton ekan jälkeen tosta on vaan tullu sellanen "peikko" :stick:
 
BRANWEN: Mun mies sanoo mua aina kihuliksi, ja alkoi nimittää tuota masussa olevaa Pikku-kihuliksi :D :D siitä siis nimi :D :D Se kihuli nimi tulee vähän niiku sähisevästä kissasta, vähän sellanen mun ja miehen välinen inside-läppä. Jos suutun ni se kysyy et kuuleeko sähinää/kihinää. Ja siis siitä se tulee se mun "lempinimi" :D

PAINOSTA:
Täällä on painokuningatar, jokaisen neuvolatädin kauhu, joka 9kk:n aikana onnistuu kerryttämään jopa 30 lisäkilon massan. Todistetusti. Tosin, kuopuksen syntymästä oli 1,5v kun olinkin taas jo -40kg:a :D :D
Kunpa nyt selviäisi pienemmällä...

T:Neiti+Kihuli rv 5
 
Kiitos pikkumökö ja Neiti-81! Ihana tietää etten ole yksin. Peikko onkin kyllä oikein kuvaava sana, sitä tämä painoasia juurikin myös minulle on. Ja sekin harmittaa, kun tuo masu on jo valmiiksi ihan vauvamahan näköinen :confused: Vaikka kuinka yritän olla asiaa ajttelematta, huomaan jatkuvasti, että mietin tätä massaa, iik.
 
kiitos lisäilystä ja toivotuksista :wave:

Painoasiasta..Mulla on siis eka muksu tulossa nyt.. Oon ollut koko elämäni enemmän tai vähemmän ylipainoinen, nyt juuri painavampi kuin IKINÄ. Ja tietty tulin raskaaksi just nyt :D Vaa'an lukemat on ollu jo yli puolen vuotta kolminumeroiset ja pituutta mulla on 170 cm :p Jeppisjee, en mä ihan hirveen lihavalta näytä mutta masukuvia ei kannata ottaa.. Ennen ku oon jollain 8 kuukaudella :D Muuten musta ei ees erota että olen raskaana.

Huoh. Tämä väsymys on järkyttävää :$ Mutta kaikkeen tottuu, luulen. Onneksi mulla on neuvola viikon päästä.. Mulla on välillä tosi psykoja oloja, etten olekaan raskaana yms yms.. :D Jospa tuo sit selventäis tuo neuvola oloa :)

Onko muuten pelkosektiota kokeneita tässä pinossa? Vaikka mä rakastan tätä lasta, haluan sen ja tein työtä 14 kk saadakseni hänet, niin mua pelottaa synnytys. Siis kauhistuttaa. :ashamed:
 
Mätky: Mulla myös painoindeksi on 31, joten täälläkin painittu tuon painoasian kanssa jo vuosikausia, tarkoitus oli pudottaa tässä yritysaikana painoa, mutta eipä siitä sitten tullut mitään. Työterveyslääkäri sanoi minulle kun kerroin syksyllä vauvahaaveista, ettei paino saisi nousta raskauden aikana ollenkaan. Jää nähtäväksi mitä taas neuvolassa sitten sanovat. Toivon kyllä että paino ei hirmuisesti nousisi ja yritän ainakin kovasti kiinnittää huomiota hieman enemmän liikkumiseen ja terveellisiin ruokiin, mutta eihän sitä tiedä millainen raskaus tulee olemaan ja mitenkä painon käy..

Kermaperuna: tosi kurjaa kun sait tuollaista kohtelua :( En kyllä todellakaan ymmärrä miten se lääkäri on voinu sanoa sulle tolleen. no ei se terveydenhoitaja sit kirjottanu sulle saikkuu? Tai onks sulla työterveyshuoltoa jos kävisit siellä? tai jos käyt apteekista suoraan kysymässä lääkettä raskausajan pahoinvointiin? En nyt muista lääkkeen nimeä, mutta saa reseptivapaasti apteekista ja voi käyttää raskausaikanakin...

Tiedättekö muute mitään odotusaiheisia blogeja? Tai kirjoitatteko itse blogia? tykkään itse lueskelle niitä, joten olisi kiva löytää uusia. Tällä hetkellä muistissa kun on vain "haaveblogeja"..
 
Tiistaita! Ja tervetuloa uudet!!

Eilen sain kauan haaveilemani purilaisen ja kuinkas ollakkaan, keskenhan se jai...Voi voi...Ei oikeastaan tee yhtaan mitaan ruokaa mieli, mehua tulee juotua aika paljon! Terveellista...: / Pakolla syon kun pakkohan sita on jotain nassuunsa tunkea. Maha on mielestani jo iso, ihan hirvittaa minkalainen poikue siella on!

Jo oli kermaperunalla polja lekuri!
 
Onpas tänne tullut tekstiä sitten viime näkemän, kivaa! Täälläkin puskee flunssaa kehiin, alko eilen kurkkukivulla ja väsymyksellä. Yllättäen mietityttää onko tästäkin jotain haittaa pikkuselle...

mimmu Mäkin haluan vielä tehdä testejä! Kiva nähdä sen viivan vahvistuvan ja todeta, että kyllä, olen edelleen raskaana.. ;) Me mennäänkin melkein samoilla viikoilla, onko sun la 18.10.?

kolmenmutsi Meijänkin la:t on peräkkäisinä päivinä! Ja synnärikin näyttäis olevan sama!

Kermaperuna Olipas kurja lääkärikäynti, ihan turhaan sua sinne asti juoksutti eikä mitään apuja tarjonnut!

Kertomisesta Mä kerroin heti plussauspäivänä kaksoissiskolleni (osas just sinä päivänä kysyä asiasta mut en halunnu spostissa kertoa) ja muutaman päivän päästä äidille ja isälle. Tiesivät meidän yrityksestä enkä olis osannu valehdella kun ollaan niin paljon tekemisissä. Kaikki olivat kyllä ihan intoa piukassa, tuli tosi hyvä mieli!

Sedna Onnittelut hyvistä ultrauutisista!! Tekis niin kans mieli mennä sinne alkuraskauden ultraan, ehkä huomenna soittelen ja kyselen niitä. Neuvolassa sanoivat, että kannattais mennä vasta 8. viikolla mut miten sinne asti jaksaa odottaa! Ehkä tarkoitti että heidän laskemallaan 8. viikolla, mun oma laskenta menee viikon siitä jäljessä...

fannie Tervetuloa munkin puolesta!!

Meijänkin pitäis keksiä joku tekonimi tälle pikkuselle, ei vaan oo vielä mitään semmosta ehdottoman hyvää tullut mieleen, oon varmaan liian kriittinen... :whistle:

Gabrielle :heart: 5+1 (6+1)
 
Gabrielle: Joo, kyl sen neuvolan laskujen mukaan pitäs olla, ite oon kyl sitä mieltä et se ois mahdollisesti myöhemmin. Ku oviksen bongasin myöhemmin.. Mahtavaa että en oo ainu joka noita testejä haluaa vielä tehdä! :D

Kermaperuna: Pitääpä käydä kurkkimassa blogiasi :)
 
Branwen:Ei tarvi tässä vaiheessa päivittää, katellaan sitten ultran jälkeen...:p

Kyllä tuolla masassa jotain tapahtuu, ku ihan hillitön nälkä kokoajan ja yököttävä olo velloo melko voimakkaana. Vuoto edelleen vähentyny, satunnaisesti pyyhkiessä tulee, joten olen rauhoittunut sen suhteen.

Normaalisti ole normaalipainoinen, mut aiemmissa rasauksissa painoa tullut reilut 20 kiloa ja melkoinen työ ollu saada pois.
 
Tänään tuli säikähdettyä oikein kunnolla. Aamulla vessassa huomasin, että on vuoto alkanut... Vuoto ei ollut mitään pientä rusehtavaa valkkaria vaan selvää verta, joukossa oli sellaisia veriviiruja. Kipuja ei ollut ja onneksi vuotokin päivän aikana väheni ja nyt illalla on ollut ihan minimaalista.

Vielä reilu viikko ultraan. Malttamattomana jo odotan, että näkisi pikkusella olevan kaikki hyvin.

jonna ja pikkunen 5+6
 
Täältä voisi hypätä yksi uusi varovaisesti joukkoon. Pieni kakkonen sieltä olisi mahdollisesti tulossa.

Hapsiainen80 , LA 21.10, 30 v., K-SKS, 2.

Laskettu aika varmasti muuttunee vielä, kun raskauslaskurin mukaan hedelmöityspäivä ei vaan voi pitää paikkaansa... :O

Mutta siis, täällä kirjoittelee tällainen pian 31 vee keskisuomalainen tyttönen, jonka esikoinen täyttää tuossa vähän ajan päästä vuoden. Melkoinen ylläri oli tämä plussatesti nyt, tarkoitus oli vasta seuraavasta kierrosta antaa lupa tulla jos on tullakseen. No elämä joskus yllättää. :O
Historiastani sen verta että aiemmassa suhteessa olen läpikäynyt lapsettomuushoitoja ja sitten monen tekijän summasta se suhde päättyi. No uusi mies löytyi rinnalle ja sitä kautta uusi elämä. :)

Mutta kirjoittelen enempi itsestäni paremmalla ajalla. Nyt lettuja paistellen. :)

- Hapsiainen80
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja iltaa muillekin! :wave: Mukavaa, kun odottajia kertyy enemmän!

Kermaperuna, olipas pöljä lääkäri! Tutustun paremmalla ajalla blogiisi. Minä en osaa ommella, vaikka olisi ihana tehdä itse jotain pienelle. Mistä muuten ostat kankaasi, netistä vai peruskangaskaupoista?

Painosta. Minulla ei ole kokemusta painon noususta raskauden aikana, mutta toivoisin, että kohtuudella tulee, koska painoa on enestään jo "riittävästi". :D Olen saanut ulkoiluinspiraation, vaikka kylmä ilma onkin, mutta mahtavat säät, jos vain päiväsaikaan pääsee ulkoilemaan. Suosittelen!

fannie, pelkosektio kiinnostaa minuakin, mutta toisaalta, koska ensimmäistä odotan, uskoisin, että tässä asiassa tieto ei lisää tuskaa, vaan lisäisi luottamusta. Ehkä toiveajattelua : /, mutta yhdestä keskenmenosta on jäänyt huonot muistot, että päätin silloin, etten alateitse halua koskaan synnyttää...

bola ja 6+0 :heart:
 
Jännä toi pelkosektio homma.. Mun suurin pelko jokaisen raskauden aikana on ollut se et joudun sektioon jostain syystä, tää edellinen kärpänen oli jotenkin hassusti päin vielä vähän ennen laskettua-aikaa ja olin ihan paniikissa et joudutaan leikkaa. Et voi se pelko olla näinkin päin :)
 

Yhteistyössä