Paljon onnea Terhille ja koko perheelle!! :flower:
Minäkin ilomielin liityn fb-ryhmään, ja siitä laitoinkin jo yksityisviestiä Nannamammalle
Kiitos kaikille tsempityksestä kun jouduin vuodelepoon! Liekö silläkin ollut osuutensa, sillä nyt on tilanne yllättäen sen verran parantunut, että olen päässyt sairaalasta kotiin! Lääkäri oli ihmeissään tehdessään tarkastusta, sillä kohdunkaula oli pidentynyt takaisin 3 senttiin, ja avautui vain ärsytettäessä eli paineen kasvaessa ja silloinkin oli vielä yli sen 2,5 cm rajan. Tämän ei kai pitäisi olla mitenkään mahdollista. Mutta sain siis lähteä kotiin jatkamaan makoilua
Saan siis nousta vessaan ja pesulle, mutta muuten mies tekee ja tarjoilee ruuat ja käy pöyhimässä tyynyä, tai mitä nyt milloinkin tarvii
Eikä sitä tarvi edes kovin pyydellä, parka on niin onnessaan kun selvittiin säikähdyksellä, että tuo vaikka kuun taivaalta...
Joku kyseli (Branwen?), että oliko mulla mitään tuntemuksia tai muuta ennen kuin tuo tilanne huomattiin. Eipä mulla ollut, niitä harkkasuppareita vain ihan entiseen tapaan. Mitään kipuja tai menkkamaisia tuntemuksia ei ollut, ehkä vähän paineen tunnetta alapäässä ja alavatsalla, mutta sitäkin oli ollut jo paljon ennen, eikä aiemminssa ultrissa ollut mitään muutoksia. Silloin vain kun mentiin sairaalaan tuohon viimeiseen ultraan, niin mulla tuli vahva tunne siitä, että jotain on nyt toisin. Sanoin miehellekki, että nyt saattaa tulla jotain huonompia uutisia. Oli vain semmonen hermostunut olo.
Nyt sitten annettiin ohjeeksi, että heti jos tulee jotain uutta oiretta, esim. menkkamaista kipua, enemmän supistuksia, vuotoja tms. niin heti tulla takaisin sairaalaan. Muutoin entiseen malliin kahden viikon välein näytille.
Imetysliivit shoppailin just tuossa netistä. Meinasin ensin selvitä ilman, mutta huomasin juuri tällä viikolla, että nämä pari kuukautta sitten ostamani liivit mallia kuukypärä ovat jo käymässä pieneksi, joten näimmä liivien osto on edessä joka tapauksessa... Tilasin ensihätään lindexiltä jotkut melko edulliset, ja sitten kun näkee lopullisen koon niin voi ostaa jotkut kunnolliset.
Kaksosten painoarviot oli meillä viime viikolla eli 29+5 n. 1300 ja 1400 g. Tuo A on koko ajan ollut hieman pienempi, mutta molemmat kasvavat tasaisesti joten ihan normaalilta näyttää. Mun raskausdiabeteskaan ei toistaiseksi ole aiheuttanut mitään erityisseurantaa, mutta lääkäri kertoi, että luonnostaankin sokerinsieto kuulemma heikkenee koko ajan aina viikolle 34 asti, joten mitata pitää sokereita pari kertaa viikossa jatkossakin.
Nyt mulla on parina päivänä kutittanut kämmeniä... tuleeko tässä vielä raskaushepatoosikin?! Onko kellään teistä muista ollut koskaan tai onko nyt? Kaksosraskaudessahan on tuohonkin suurempi riski. Onneksi loppusuora sentään jo häämöttää
Ituo 30+4