~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

heipparallaa!!

Matilda meillä ei tahdo saada aikoja neuvolalääkärille.. joten oon joutunut käymään TK-puolella ja työterveyslääkärillä. Nyt meni niin hermo tolle eiliselle reissulle, että tänään varasin ajan yksityiselle torstaiksi. Joutuu ehkä maksaa siitä enemmän, mutta ainakin tiedän saavani palvelua! :D

Kenzie mulla on myös toi sisustusongelma mitä sä tuolla aikasemmin hajoilit.. asutaan siis kaksiossa ja meillä on tosi pieni makkari ja meidän sänky on 180cm leveä, niin mihin mä saan vauvan pinnasängyn :D

fb-ryhmä voisin olla mukana., kunhan ryhmästä tehtäisi suljettu?? tajusitte varmaan mitä tolla tarkotan :p

Aloin eilen illalla miettimään tätä raskautta. Oon jo vuosia haaveillut perheestä ja lapsista ja etenkin raskauden kokemisesta. Monet on sanonut, että raskaus on elämän ihaninta aikaa ja niin innolla tätä odotin. Mutta nyt on niiin kusetettu olo, että. Oon niin kyllästynyt tähän kipuun. Aluksi nautin tästä ja huomiosta mitä sain (oon aina ollut persoona joka on "juhlien keskipiste" ja nautin huomion saamisesta). Mutta vatsa alkoi kasvamaan, alkoi ahdistus huomiosta. Niinkun moni täällä on puhunut, että mahan lääppiminen vituttaa ja ahdistaa.. Tiedän niiiin tunteen! Töissä en enään "saanut" tehdä mitään, koska olen raskaana. Onhan se ihana, että musta huolehditaan, mutta rajansa kaikella. Vika tikki kyllä oli se, että multa vietiin töissä tarjotin jossa oli tyhjä muki ja lautanen, koska "ethän sä voi kantaa, kun olet tossa tilassa" VITTU! mulla oli sillon viikoja kai 15! Noh nyt istun sitten kotona neljän seinän sisällä, koska olen niin kipeä, että ei pysty eikä huvita edes liikkua. Ainoana ajatuksena on, että olenkohan kasvanut tähän sohvaan kiinni ennen lokakuun loppua? Tämä kaikki tuli siis eilen mieleeni siitä, kun hyvä ystäväni kysyi, että mitä kuuluu? miten voin? Oli kuullut siskoltani näistä kivuista. Vastasin hänelle, että Ihan jees. Myöhemmin sanoin, että tarkemmin ajatellen, ilman kipua voisin vasta että loistavasti. Se on totta, että tämä raskaus voisi olla elämäni ihaninta aikaa, jos vaan asiat olisi toisin.. :)

haha tässä muuten päivän naurut: Feissarimokat - Takasivu – Pallo hukassa :LOL:
 
fb-ryhmästä mä kanssa mielelläni liityn mukaan! Tosin toki voin jatkaa täälläkin kirjoittelua, siltä varalta ettei kaikki siihen liittyisi. Aikaa kirjoitteluunhan tänä syksynä on, ainakin lokakuuhun asti :D
Mä en mitään ryhmää kyllä osaa perustaa, olen muutenkin niin kädetön tuon nykyisen fb:n kanssa kun ihme muutoksia tekevät jatkuvasti siihen! Olisi kiva että ryhmä olisi suljettu, ja voisiko nimikin vielä olla joku sellainen "salamyhkäisempi", ettei esim. LOKAKUUN 2011 ÄIDIT ....koska en vieläkään ole fb:lla julkisesti puhunut raskaudesta kun mietin asian niin, että ne tietää ketkä tietää/näkee mut ja muille asia ei kuulu tällä hetkellä.

huh kyllä taas tuli vaatimuksia :xmas:

Nannamamma kiitos sain hyvät naurut tuosta tarjottimen kantamisesta rv 15! :LOL: Samaa on kyllä tullut itsellä vastaan, tosin mä vielä viime viikollakin kannoin 15 kg koiranruokasäkkiä, joten siinä kohtaa sain ehkä ihan syystäkin vanhemmiltani kunnon valitukset. No olin super-varovainen ja apua ei ollut lähellä, mutta silti toki voisi jättää nuo hommat muille.

raskaudesta ylipäänsä näin ensikertalaisen kokemuksena; olen nauttinut enemmän kuin luulin nauttivani. Ajattelin aina että mulle raskaus ei ns. sopisi, vaan kärsisin vaan, mutta ihan jees tämä on mennyt. Alku oli hirveetä kaikin tavoin, muuta ei pyöri mielessä siitä ajasta kun oksennus kurkussa, tukka rasvanen, naama finneillä, paino hirveessä nousussa (ilman näkyvää mahaa), kunto todella huono ja henki kurkussa jatkuvasti. Mutta tämä 3kk-7kk on ollut ihan ihanaa aikaa, raivareita ja itkuisuutta lukuunottamatta. Tosin se on mulle muutenkin normaalia. Loppuajan odotan vaikeutuvan paljon, eli sitä odotellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: HeMmiN
Kenzie fb-ryhmästä saa tehtyä salatun, että ainoastaan ryhmään kuuluvat ihmiset näkee ketä ryhmään kuuluu. Eli sun kaverit jotka ei itse ryhmään kuulu, ei edes tiedä ryhmän olemassa oloista.. :) Mullakaan ei nimittäin kaikki tiedä tästä raskaudesta vielä. :)
 
Minä kannatan myöskin suljettua FB-ryhmää, niin ettei kaikki kaverit kuitenkaan siitä tietäisi. Meilläkään kaikki kaverit ei raskaudesta tiedä :D

Mites pk-seudun mammat, kohta aletaan olemaan äippälomalla, niin ketä kiinnostais treffailu?
 
FB-ryhmässä olen ehdottomasti mukana jos joku sellaisen väsää =)

Mulle on tullut raskausarpia reisien sisäsivuille..ihan kauheen näköiset.
Huomenna olis kättärille lääkäri..katsotaan mitä painoa vauvalle saavat.
Perätilassa taitaa istua tällä hetkellä.

Itsekkin huomaan että jos vauva on esim. eilen riehunut mahassa niin tänään saattaa olla huomattavasti hiljaisempi päivä.
Onneksi mulla on tuo näytöllinen doppler.Sellaista 150-156 näyttää sykkeet.

Mä jouduin jo kelan päivärahoille kun olen ollut niin pitkään jo saikulla.Eli saa nähdä milloin tulee rahaa seuraavan kerran.Kun en ole tottunut olemaan miehen elätettävänä,mä tahdon että mulla on omaa rahaa ja paljon (no ei vaskaan).

Esikoinen silittelee mahaa ja yrittää keksiä nimiä...tosin ei vaan tajua ettei isin nimeä voi antaa vauvalle eikä tytön nimeä pojalle.

Nimi meillä on jo selvillä ja ajateltiin että ilmoitetaan se maistraattiin ja pidetään ristiäiset ensi vuoden puolella kun tuo loppu vuosi paukahtaa niin nopeasti.
On loppuvuodesta serkkujen ja esim. miehen synttärit plus joulut ja muut hässäkät.

Itse ainakin toisaalta nautin raskaudesta ja toisaalta en.Vituttaa kun kolottaa ja maha painaa,nukkuminen hankalaa yms.
Mutta yritetään nauttia kun luultavasti tämä on viimeinen raskaus.
Ajateltiin kyllä että jos sen iltatähden tekis sitten 10 vuoden sisään mutta en tiedä tuleeko se sitten luomusti.Hoitoihin en jaksa enää lähteä,liian rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti.

Ihanaa kun ilmat viileni =)

Shenda ja muru 29+2
 
Suljettu ja salattu ryhmä kuulostaa hyvältä :) Silloin ryhmään kuuluminen tai siinä kirjoittelut sun muut eivät näy ollenkaan kenellekään muulle kuin ryhmään kuuluville. Nannamamma kiva, jos viitsit nähdä vaivan :) Siihenhän voi vissiin lisätä useammankin "vetävän" jäsenen, jolla siis on laajemmat oikeudet, niin ei tarvitse sinun ihan yksin toimia aina, jos et jaksa?
 
Onko muilla tullut sellaista tunnetta aina välillä ettei saa happea kunnolla,et pitää suun kautta "huohottaa",ja sit tuntuu välillä että on "pala"kurkussa?
Minkäs verran teillä vuotaa tissit jo? mulla joku yö tuntu et alan hukkua maitoon:( ,oli rintsikat märät,lakana märkä ja peiton kulmakin ihan märkä,liivinsuojat oli kestänyt kuivana:D

peikkotyttö ja 32+0
 
RR
Fb-palstalle voisin myös liittyä, mutta miten ne kutsut saa, kun kerta on suljettu?
Toki jatkan mieluusti myös täällä viestittelyä =)

Imetysliiveistä, mä ostin Triumphin liivit ja otin yhtä kuppia isomman, eli on vähän kasvunvaraa. Sitten mulla on yhden duunikaverin antamat ja niissä on vähän enemmän kasvunvaraa, katsotaan tarvitaanko niitä ollenkaan. Ajattelin vielä hakea ainakin yhdet, ja yhtä kuppia isommat. Jotenkin en jaksa uskoa, että nämä turpoavat kamalasti, kun eivät hirveän isot ole normaalistikaan.

Huohotetaan täälläkin :LOL: Tai lähinnä tuntuu, että heti, kun vähänkin liikkuu, alkaa puuskuttaminen...

Ja taas nostetaan insuliiniannosa, nyt pitäisi laittaa 26 yksikköä ja katsotaan saadaanko vieläkin alemmas noita paastoarvoja, voi plaah.

RR ja Viljami 31+6
 
shenda kauan "saa" olla saikulla, ennen kun menee päivärahoille??

branwen joo siis, jos mä perustan ryhmän, niin voin antaa muille jäsenille admin oikeuksia.. :) Kattoo, jos saan tän viikon aikana jotain aikaseksi..

Eli siis.. Ryhmään liittyminen sitten tapahtuu niin, että koska ryhmä on salattu, niin siihen pääsee vaan mun kutsusta ja voin vain kutsua kavereitani siihen, eli kaikille jotka haluu ryhmään laitan nimeni yv:nä, niin voi sitten laittaa mulle kaveripyynnön ja sitten saa kutsun ryhmään. Mutta luultavasti tuun sitten tekemään niin, että ainakin näin alkuun vähän salaan mun profiili teiltä :p eli ette näe siitä kaikkea, mitä mun muut kaverit näkee :D

Tosiaan ilmottelen täällä jos saan ryhmän väsättyä tämän viikon aikana :)
 
Lokakuisten fb ryhmä kuulostaa hyvältä, kiva jos nannamamma viitsii sellaisen perustaa!:flower:

Pk-seudulla kun asun niin olen myös mielelläni mukana tapaamisissa :)

Jorvista soitettiin tänään, kutsuivat mut jo ensiviikoksi äitipolille tutkimuksiin. Puhelimessa kätilö kertoi että jorvin lääkäri haluaa katsoa kohdunsuun tilanteen ja tehdä tarkemman ultra-tutkimuksen varmaankin tuon lapsivesiasian vuoksi, keskiviikkoon pitää siis odotella..

Peikkotyttö minulla on ollut samanlaisia tuntemuksia, välillä tuntuu että sydän hakkaa kovasti ja hengittäminen on vaivalloista. Mulla on melko korkea syke (100 luokkaa) ja otinkin asian puheeksi tänään lääkärissä. Hän passitti verikokeisiin, kilpirauhasarvot siis nyt tutkitaan.

Imetysliiveistä ostin itse bebesistä tuollaiset b e b e s . f i ja on olleet todella hyvät, kauniitkin vielä :)

Täällä on ollut myös puhetta turvakaukalon lämpöpusseista, meillä on vauvaa varten Lodger Shelterin puuvillainen kanto/lämpöpussi, ajattelin ostaa talveksi vielä vastaavanlaisen joka on paksumpaa kangasta.

minimuu ja poikanen 32+0
 
Hei

Mä voisin nyt sitten liittyä mukaan ihan virallisestikin. Eli siis esikoista odottelen, ikää on 28v. ja laskettu päivä 28.10. Synnytyssairaalana TAYS. Viime kuusta asti olen seuraillut teidän juttuja enemmän tai vähemmän ja tämän kuun kirjoittelut lukenut kaikki. Alunperin aloitin tuolla marraskuisissa ja sinne jäin myöskin vaikka l.a. muuttuikin tälle puolelle kuun vaihdetta.

Mitäs vielä? Millaisia asioita te olette itsestänne pinon alkuaikoina kertoilleet? Kerron sitten vaikka kysymysten myötä lisää jos jota kuta kiinnostaa :)

T: Manna* ja Mytty 28+4
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, lukemassa käyn kyllä päivittäin :)

Muistelin että täällä joku muukin kirjoitti siitä kun ruoka nousee kurkkuun/suuhun? Mulla varsinkin iltaisin alkanut olemaan tätä ongelmaa, kyljellään maatessa tuntuu että kohta oksentaa. :/ Inhottavaa. Tietääkö joku mistä tää johtuu?? Vai onko se vaan kun mahalaukulla on niin vähän tilaa tuolla..?

Fb ryhmään voisin liittyä myös jos semmoinen tehdään :)


Kastehelmi ja Nasu 32+4
 
Manna* Tervetuloa! :flower:

kastehelmi_ mulla on ollut tuo ruokien ja juomien ylösnouseminen vaivana jo muutaman kuukauden.. :/ ja muistaakseni täällä oli joku toinen mun lisäksi siitä maininnut. En tosiaan tiedä mistä johtuu, mutta mulla auttaa rennie vähän, kun ottaa ruuan jälkeen. ei joka kerta kylläkään, mutta toisinaan :D

FB-ryhmä eli teen sen tällä viikolla. Sopiiko, että laitan ryhmän nimeksi tuon Lokakuun lapsoset?? Ryhmästä siis tosiaan tulee salattu, että teidän kaverit ei tosiaan edes näe sitä, että kuulutte tähän ryhmään.. :)
 
FB-ryhmään liityn mielelläni mukaan, esikoisen sekä kuopuksen aikaiset ryhmät on melko aktiivisessa käytössä edelleen, naamakirjassa siis :) kaksplussan puolella ei juurikaan.

Turvakaukalon lämpöpussista: Meillä on sellainen lumikids (?) merkkinen melko laadukaskin pussi, mutta piru se on hiostava.. pinta on mokkanahkaa ja vuori sitten fleeseä. Hirveen hiostava, paukkupakkasilla just hyvä mutta ei sitten muulla kelillä ollenkaan. Oon vähän aatellu jos raaskis ostaa vielä uuden.. jonkun kevyemmän version. Ehkä sitten sellasen jonkun eisbärchen pussin tai muun, mutta onko nuokaan nyt sitten sen keveempiä. Ei oo tullu hypisteltyä vielä.

Vaunuun meillä on talveksi normin makuupussin lisäksi (tai korvikkeeksi kaiketi) sellainen eisbärchen lämpöpussi ja se on lämmin ja ehkä paras sijoitus mitä oon vauvan ulkonanukkumista aatellen koskaan tehnyt.

Imetysliivit tilasin aikoinaan bebesiltä ja sit oon ostanu ihan marketista jotain, vielä tuola kaapissa tallessa ihan hyväkuntoisina joten niillä mennään.

Raskaudesta: Nyt sitä on osannut nauttia, voi että sentään. :heart: Esikoisen odotus oli jotenkin pelkoja täynnä. Ihan eka raskaus päättyi keskenmenoon rv 12+ ja sen seurauksena tosiaan tuo esikoisen odotus oli sitten pelkoja täyttä, vauvan menetykseen liittyen lähinnä. -- heijastui myös syntymän jälkeiseen aikaan, pelkoina vauvan menetystä kohtaan -- Mitään masennusta ei suinkaan ollut, mutta pelkotiloja. Kakkosen odotus oli melko rentoa, mutta meni kovin vauhdilla. Auttoi laukaisemaan ne kaikenmaailman ihmeen pelkotilat ja osasinkin jo nauttia odotuksesta, mutta silloin taaperon kanssa touhottaminen vei energian ja raskaus meni vähän siinä sivussa, jos niin voi sanoa. Kakkosen syntymän jälkeen sitä osasi olla rennosti eikä sellaisia pelkotiloja enään tullut eikä ole tullut. Sitä on osannut olla rennompi äiti. Ja pystynyt oikeesti nauttimaan kaikesta.
Nyt tämä kolmas odotus on tosiaan ollut helpoin kaikista, jo plussasta lähtien sitä osasi nauttia kunnolla vaikka toki alkuun oli ne perus jännitykset, onko vatsassa ketään jne. No ok, pahoinvoinnista en ole nauttinut enkä muista ihnottavuuksista mitä raskaus on tuonut tullessaan. Mutta muuten. Mä oon vaan niin nauttinut, ehkä jo senkin takia että kai tämän on sitten meidän viimeinen lapsukainen (ei koskaan pidä sanoa ei enään vai miten se meni :whistle: ) Toivottavasti synnytys menee yhtä rennossa mielessä ja tietty se syntymän jälkeinenkin aika.

Manna* tervetuloa!!

Sateista päivää "vietettiin" muksujen kanssa shoppailu kierroksella ja käyttiin parilla kirpparillakin, mutta enpä ihan heti lähe yksin noitten kanssa uudelleen, joka kaupan jälkeen nostat takas autoon, paat istuimiin kiinni ja taas seuraavan kaupan pihassa uus rumba, voi jee mä aloin olla melko kyrsiintynyt jo ennen vikaa pakollista kauppaa. Mies saa kyllä tästälähin osallistua näihin reissuihin, joko hoitamalla muksuja kotona tai lähteä irrottelemaan ja kiinnittelemään vöihin. Äääääääääh. Muuten menikin sisällä kykkiessä tää päivä, siivota olin aatellu, vaan mitä. Samat rojut ja koiran + kissojen karvat pyörii edelleen lattioilla :headwall:

Jos vetäytis hetkeksi tv:n pariin, mies lähti varpajaisiin ja tulee vasta huomenna töiden jälkeen kotiin, lapset nukkuu joten olis ihan omaa rauhaa tiedossa.

Pohjaton ja nappi 32+1
 
Laitoin yv:tä niille, jotka nyt tähän mennessä on ilmaissut mielenkiinnon fb-ryhmään.. :) jos muita halukkaita, niin viestiä mulle ja siinä tapauksessa, jos et ole viestiä jostain syystä saanut, vaikka olet haluamassa ryhmään.. voi olla että osa meni ohi silmien.. :p

Eikö mulla ole oikeesti muuta tekemistä kun roikkua tässä koneella??!! :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
FB-ryhmä: Mäkin oon mukana! Voi olla että salaan vähän profilia alkuun samalla tavalla kuin nannamamma. Oon salannu sitä monilta kavereilta, ihan läheisimmät näkee kaiken. En tiiä, oon jotenki ylivarovainen tuon netin kanssa kun on saanut lukea niin paljon kaikkea.

Raskaudesta: Mun mielestä on ihanaa olla raskaana! Nautin edellisestä raskaudesta ja tästäkin ihan yhtä paljon vaikka on nyt kaks ihan erilaista raskautta. Mulla ei ollut todellakaan mitään pienintäkään kremppaa esikoista odottaessa ja urheiluaddiktina pystyin käydä salilla ja jumpissa ihan viimeseen päivään saakka. Nyt pystyn just ja just kävellä ja sitäkin lyhyitä matkoja lyhyillä askelilla kun tuntuu että vauvaa tipahtaa jalkojen välistä. Esikoista odottaessa hössötettiin enemmän ja kaikki pyöri sen ympärillä. Nyt kun rakennetaan ja on tuo 2v tuossa niin ei aina ajattele sitä että kohta meitä on neljä tässä. Mutta tää on kyllä ihanaa aikaa:heart:

Shenda: Kuinka kauan saa olla sairaslomalla ennen kuin jouotuu päivärahalle. Mä oon kolme viikkoa ollut ja olisin jo joutunut uudelleen äitiysloman alkuun mutta halusin ite yrittää olla töissä. Ajattelin etten jaksais alkaa kelan päivärahoja enää tässä miettimään niin jos sitä yrittäis olla töissä niin kauan ettei tartte päivärahalle jäädä. Lasketaanko mukaan viikonloput vai onklo vaan arkipäivät?
 
Nannamamma tuo tarjottimen kantaminen –vertaus on niiiin totta täälläkin :D Ei ole ihan yksi kerta, kun olen polttanut hermon omaan mieheen, joka ei anna tehdä mitään/on heti varottamassa, että älä nyt nosta/kanna/riehu/jne, vaikka olisin suunnilleen tiskaamassa yksittäistä kattilaa. Ja ehkä hermo on mennyt osin juuri siksi, että useimmiten mies on ollut oikeassa, olen ollut tekemässä jotain, mikä ei oikeasti ole tuntunut hyvältä :LOL:

Fb:sta vielä että kiva, Nannamamma, kun viitsit laittaa ryhmän pystyyn :flower: Tuo lokakuun lapsoset kuulostaa ihan hyvältä, sellainen, joka sopii vauvojen kasvaessakin (toisin kuin esim. lokamasut tms :D) :) Jos haluat useamman vetäjän ryhmälle, niin minulla on kotiäitinä kanssa aikaa säätää sitä sun tätä :)

Hemmi kyseli pk-seudun mammojen tapaamista, olisiko pohjanmaalaisilla kiinnostusta kahvitella? :)

Shenda meilläkin esikoinen on sitä mieltä, että vauvan nimeksi tulee tietty tytön nimi (mistä lie senkin keksinyt :confused: ) riippumatta siitä, onko vauva tyttö vai poika ;) Onneksi saatiin miehen kanssa viikonloppuna rajattua pari tytön ja pari pojan nimeä, jotka ovat nyt sitten lopullisia vaihtoehtoja. Viimeinen valinta tehdään sitten vauvan synnyttyä, että kummalta enemmän näyttää :heart: jaksamista sairaslomalle, ymmärrän hyvin hoitotuella elävänä, mitä tarkoitat tuolla miehen elätettävänä olevana. Ei se helppoa ole… : / Olen yrittänyt ajatella, että minä teen osani lasten kanssa ja kodinhoidossa, mies sitten puolestaan maksaa enemmän.

Peikkotyttö huohotus ja pala kurkussa ovat tuttuja : / Huohotuksen liitin mahan kasvuun, painaa keuhkoja niin, ettei saa henkeä, ja pala kurkussa taas oli närästystä :kieh: nyt onneksi vähän helpottanut, kun maha on pudonnut. Mutta kiusaa yhä, varsinkin, jos erehtyy syömään jotain rasvaista… :ashamed:

Manna tervetuloa, lisäsin sinut listalle :wave: haluatko näkyviin tyttö- tai poikalupausta/oloa?

Tänään taas neuvolaan :)

Branwen ja Sissi 32+6
 
Viimeksi muokattu:
Manna Tervetuloa joukoon mukaan :wave:

Nannamamma Kiitokset jo etukäteen, FB-ryhmän perustamisesta :flower:

Kantamisesta: Meillä mies ja kaverit, eivät kyllä hirveästi huomauttele painavista tavaroista tai muusta. He tietävät että osaan kuunnella kroppaani ja teen sitä mitä pystyn. Esim. eilen vielä agilityreeneissä olin rataa rakentamassa ja kanniskelin siivekkeitä, eikä kyllä pahalta tuntunut missään vaiheessa. Itse en tosin enää koiran kanssa juokse, vaan se saa mennä lainaohjaajan kanssa :D

Huohotus ja pala kurkussa täälläkin. Me kun vielä asutaan mäen päällä, niin kiva kun hakee esikoista hoidosta, niin vaikka matkaa ei ole kuin se 300m, niin se on koko matka pelkkää ylämäkeä. Kyllä siinä pikkasen pistää huohottamaan. Kotiin kun pääsen ja saan henkeni tasaantumaan, niin tulee vielä jälkeen päin oksennuksen tunne, eli jos on juonut vaikka vettä, niin se vesi nousee suuhun :x

PK-seutu: Minä pääsen täältä Espoosta mihin vain ja melkein milloin vain, joko julkisilla tai jos sattuu auto olemaan pihassa, niin autolla. (Kenzie: jos autolla tarttee mennä, niin pääsee kyllä kyytillä, sinä kai aika lähellä meitä kuitenkin asustelet...) Joten halukkaat vain ilmoittamaan aikoja ja hyviä treffailupaikkoja.
Itse olen huomenna tai perjantaina menossa Selloon ostoksille, joten jos kahveehammasta pakottaa tai halajaa muuten vain shoppailuseuraa, niin sitä olisi tarjolla :D
 
FB-ryhmä: mukana ollaan

( . ) Huomenna taas äitipolille sokerin vuoksi. Nopeasti mennyt taas tämä kolme viikkoa, mikä on edellisestä käynnistä. Paastoarvot on olleet kaikki juuri niinkuin pitääkin, paitsi tänä aamuna sitten 5,7. Enkä edes käsitä mistä se johtuu! En illalla syönyt myöhään, enkä edes mitään erikoista. Ei yksi ylitys vielä tarkoita mitään, mutta pessimistinä sitä tulee heti mieleen, että joutuu taas säätämään insuliineja.

Dreamer75, rv 29+5 (?)
 

Yhteistyössä