Lokakuun lapsoset 2016

Pupelaattori no kun se mun terkkari on niin empaattinen. Viime kerran jälkeen tuli käytävällä vastaan ja pahoitteli mun kohtaloa jälleen kerran. Se muutenkin jaksaa kysellä että miten voin. Vaikka meidän kuopus ei enää neuvolan asiakas olekaan. :D mä luultavasti pääsen neuvolan kautta ultraan.

Noista hankinnoista... Katsellaan sitten puolen välin jälkeen. :) vaikka isäntä kyllä innostui etsimään isompaa autoa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pupelaattori
o0o
Varasin jo varhaisultran 18.2. 7+0. Hyvä että kiirehdin, sillä haluamalleni lääkärille tuo oli ekoja vapaita aikoja ja olisi varmasti nopeasti mennyt. Kolmen viikon päästä toivottavasti kuuluu syke :)

Sovin myös miehen kanssa että mennään mun iän takia (40v) nipt-tutkimukseen 10+ viikolla, jos sinne asti päästään. Järkky hintainen kyllä on.
 
mä soitin eilen jo neuvolaan ja mulla on eka käynti rv8, joka on musta aika myöhään...mielestäni esikosta kävin rv6 kuten kakkosestakin(n) puhelimessa sano vaan et ota foolihappo käyttöön ja d-vitamiini. voihan se toki olla, että kun kolmas lapsi, niin ei tarvi niin ajoissa mennä kuin sillon jos ois esikko kyseessä..mene ja tiedä. täällä kanssa varattu alkuraskauden ultra rv 7+1 viikolle:D pakko päässä kahtoo mitä täällä mahassa on ja montako:whistle:
Mulla oli esikoisenkin odotuksessa eka neuvola rv 8+. Sitä ennen olin jo käyny varhaisultrassa ja neuvolaan menin sitte jo ultrakuvien kanssa. :D
 
cembalo näköjään vaihteluita neuvoloiden välillä jos sulla vasta rv8+ ollut esikosta:D
Niin taitaa olla. Ja nehän myös vaihtuu aina välillä, että kuinka paljon niitä käyntejä pitää olla. Nykyään taitaa olla vähemmän kuin oli esikoista odottaessa. Siis nykyään on vähemmän myös ensiodottajilla. Ja lääkärikäyntejä taitaa olla myös vähemmän kuin pari vuotta sitten? Silloin oli 3 kertaa raskauden aikana.
 
"Ensimmäinen neuvolakäynti on 8.–12. raskausviikolla, jotta seuranta- ja seulontatutkimukset voidaan suunnitella oikeaan ajankohtaan." "Raskauden aikana on yhteensä 10–15 käyntiä terveydenhoitajalla."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00186

Vois näköjään olla vielä paljon myöhempäänkin. :D Mutta miten ihmeessä toi toimii, että eka neuvola voi olla samaan aikaan kuin eka ultra?

Ja noi terveydenhoitajalla käynnit. Varmaan jos on normaali raskaus ja ei ole esikoinen niin käydään vain 10 kertaa. Milläköhän viikoilla?

Näköjään keskiraskauden lääkärikäynti on jätetty pois ja käydään vain alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa + mahdolliset tarveharkintaiset lisäkäynnit.
 
musta on jotenki todella tyhmää että noita käyntejä vähennetään..tai ainakin jos itte oottasin nyt ekaa niin haluisin kyl mahollisimman nopeesti neuvolaan kun enhön mä tietäs mistään mitään. Ei kukan sulle kerro mitä lääkkeitä voi syödä jne. o_O nyt kun tää on ns.tuttua kauraa niin ei haittaa vaikka neuvola käyntejä ei ihan joka viikko olekkaan..
 
Moikka, täältä tulis yksi plussannut varovaisesti mukaan. Toissapäivänä tuli aika yllärinä viiva tikkuun. Ollaan kaksi vuotta yritetty pikkukakkosta ja vuosi sitten oli yksi keskenmeno. Olin aika varma että ei tästäkään kierrosta plussaa tuu, kun ehdin jo kaks negaakin testaamaan, menkkoja ei kuitenkaan kuulunut ja niin sinne plussa pärähti ja tänään digiin raskaana 1-2. Lasketusta ajasta en osaa kyllä varmaksi sanoa, koska kierto venähti pitkäksi ennen kun plussa tuli, veikkaan kumminkin 2.10. Listaan voi siis lisätä Josmu/ 23/ 2.lapsi/ TAYS
 
Ihanaa; uusia tulokkaita ja raskausoireita! Olen työmatkalla ja kännykän varassa on päivittelyt, joten huikatkaa heti jos jäätte välistä tai tiedot menee väärin...


Ei tahdo saada unen päästä kiinni kun ajatukset laukkaa.Täällä ei edelleenkään mitään oloja. Heti kotiin päästyäni käyn kyllä hakemassa sen digi testin... Varmaan tämä muu kisaväsymys, mutta tänään on huolettanut. Vai onko tämä SE raskausoire, jos mielialat vähän vaihtelee? Onneksi huomenna illasta taas kotiin ja omaan sänkyyn, hotelli on not so hot...
 
o0o
mulla oli aivan liian aikaisin vähän oireita eli jo dpo3 alkaen. nyt 4+1 (dpo14) ja noin viikkoon ei ole ollut muuta oireita kuin että olen herkempi ja mulla on vaikeampi nukahtaa uusiksi aamuyöllä herätessä. eli kotikiss@ ihan normaalilta kuulostaa. mun ystävä jo kohta synnyttää ja hänellä ollut tosi vähän oireita koko raskauden. toinen ystävä puolestaan kuvasi ollessaan toisessa raskaudessaan todella hyvin voiva ja ainoastaan oireettomus häiritsi, jonka takia kävi sitten ylim. ultrissa yksityisellä. sitten on ollut tosi paljon oireilevia ystäviä eli ihan laidasta laitaan voi vaihdella oireet.
 
Viimeksi muokattu:
cembalo: hyvältä näyttää! minkä merkkiseen sait viivan jo dpo9?
Noi kirkkaan siniset ylhäällä on Sofi One Step-merkkisiä ja alemmat on Preg Check. Testasin dpo 9 - 12 joka päivä sekä Sofilla että PregCheckillä. Dpo 9 tein ensin Sofin ja se oli sellainen viivanpaikka tai haalea haamu, että tein samasta pissasta vielä PC:n jossa näkyi myös viiva ja siihen uskalsin luottaa. Sofi on antanut mulle myös viivanpaikkoja niin pelkästään siihen en olisi luottanut. Mutta dpo 10 oli Sofikin jo vähän vahvempi ja selvästi erilainen kuin pelkkä viivanpaikka. Preg Check nyt kuitenkin osoitti laatunsa mun silmissä, kun antoi niin varhain niin selvän plussan ja ennen en ole saanut siihen edes viivanpaikkaa. En siis koskaan mitään turhaa, vaikka jotkut sanookin, että niihin saattaa nykyään viivanpaikka tulla.
 
  • Tykkää
Reactions: o0o
Mulla ei viivat vahvistu. :( Sunnuntaina testasin iltapissasta viivanpaikan ja nyt kolmantena aamuna peräkkäin haamun. Vahvuudeltaan sama ku Cembalon ylemmän testirivin 9 tai 10. Voi huooh, selvästi siis on raskaushormonia muttei tarpeeksi. Nyt dpo 15, luulen että tunsin oviksen koska oli niin kipeä että piti särkylääkettä ottaa. Onkohan nyt sitten kohdunulkoinen kyseessä...:(

Kiitos muuten Tehran aiemmasta vastauksestasi! Osaatko sanoa miten tollasiin verikokeisiin pääsee, täytyykö suosiolla yksityiselle mennä? Ja millä aikataululla kannattaa edes yrittää? Nythän on vasta kp 32 ja mulla on ollu vasta kolmet menkat edellisen synnytyksen jälkeen, joista pisin kierto tais olla 35.

Tää on nyt pelkkää omaa napaa mut esikoisesta tais tulla kans aika myöhään plussa. Ku mä söin sillon pillereitä ni olikohan niin et ku tyhjennysvuotoa ei kuulunu ni tein varuilta testin ja oli nega. Sit oli ilmeisesti kiinnittymisvuoto ku luulin et menkat alkoikin. Ja sit taisin ehtiä alottaa uuden pilleriliuskan ennen ku tein uuden testin joka olikin sit selkeä plussa. Kai..

Äh, turhauttavaa kyllä ku ei nyt yhtään tiedä missä mennään. Onko muilla kivempia fiiliksiä tähän päivään? :) Onko ensikertalaisilla (miksei muillakin) käyny vielä pakokauhu mielessä?
 
Dpo14 ja menkkoja ei ole vielä näkyny... Muuta punasta kyllä :D


Theran kuulostaa aika ihanalta terkalta :) Minun terkka on tosi ammattilainen ja sillä on semmonen neutraali tyyli, hoitaa työnsä tosi hyvin mutta ei erityisen tunteellisesti. Olen tosi tyytyväinen siihen :)

Taapero on kipeänä enkä mie oo saanu nukuttua ja töihin on mentävä eikä kiinnosta yhtään. Onneksi häämöttää kolomen viikon loma tuossa hiihtolomien aikaan :)
 
Mulla ei viivat vahvistu. :( Sunnuntaina testasin iltapissasta viivanpaikan ja nyt kolmantena aamuna peräkkäin haamun. Vahvuudeltaan sama ku Cembalon ylemmän testirivin 9 tai 10. Voi huooh, selvästi siis on raskaushormonia muttei tarpeeksi. Nyt dpo 15, luulen että tunsin oviksen koska oli niin kipeä että piti särkylääkettä ottaa. Onkohan nyt sitten kohdunulkoinen kyseessä...:(

Kiitos muuten Tehran aiemmasta vastauksestasi! Osaatko sanoa miten tollasiin verikokeisiin pääsee, täytyykö suosiolla yksityiselle mennä? Ja millä aikataululla kannattaa edes yrittää? Nythän on vasta kp 32 ja mulla on ollu vasta kolmet menkat edellisen synnytyksen jälkeen, joista pisin kierto tais olla 35.

Tää on nyt pelkkää omaa napaa mut esikoisesta tais tulla kans aika myöhään plussa. Ku mä söin sillon pillereitä ni olikohan niin et ku tyhjennysvuotoa ei kuulunu ni tein varuilta testin ja oli nega. Sit oli ilmeisesti kiinnittymisvuoto ku luulin et menkat alkoikin. Ja sit taisin ehtiä alottaa uuden pilleriliuskan ennen ku tein uuden testin joka olikin sit selkeä plussa. Kai..

Äh, turhauttavaa kyllä ku ei nyt yhtään tiedä missä mennään. Onko muilla kivempia fiiliksiä tähän päivään? :) Onko ensikertalaisilla (miksei muillakin) käyny vielä pakokauhu mielessä?
Voihan se viiva vahvistua hitaasti vaikka kaikki olis hyvinkin! Varsinkin jos sulla on esikoisenkin kohdalla ollut niin. :)
 
Mulla ei viivat vahvistu. :( Sunnuntaina testasin iltapissasta viivanpaikan ja nyt kolmantena aamuna peräkkäin haamun. Vahvuudeltaan sama ku Cembalon ylemmän testirivin 9 tai 10. Voi huooh, selvästi siis on raskaushormonia muttei tarpeeksi. Nyt dpo 15, luulen että tunsin oviksen koska oli niin kipeä että piti särkylääkettä ottaa. Onkohan nyt sitten kohdunulkoinen kyseessä...:(

Kiitos muuten Tehran aiemmasta vastauksestasi! Osaatko sanoa miten tollasiin verikokeisiin pääsee, täytyykö suosiolla yksityiselle mennä? Ja millä aikataululla kannattaa edes yrittää? Nythän on vasta kp 32 ja mulla on ollu vasta kolmet menkat edellisen synnytyksen jälkeen, joista pisin kierto tais olla 35.

Tää on nyt pelkkää omaa napaa mut esikoisesta tais tulla kans aika myöhään plussa. Ku mä söin sillon pillereitä ni olikohan niin et ku tyhjennysvuotoa ei kuulunu ni tein varuilta testin ja oli nega. Sit oli ilmeisesti kiinnittymisvuoto ku luulin et menkat alkoikin. Ja sit taisin ehtiä alottaa uuden pilleriliuskan ennen ku tein uuden testin joka olikin sit selkeä plussa. Kai..

Äh, turhauttavaa kyllä ku ei nyt yhtään tiedä missä mennään. Onko muilla kivempia fiiliksiä tähän päivään? :) Onko ensikertalaisilla (miksei muillakin) käyny vielä pakokauhu mielessä?
Soittoa vaikka neuvolaan ja pyytää labralähetettä. Mutta jos ei jostain syystä sinne pääse niin yksityisellä hcg mittauskaan ei oo ihan törkeän kallis. Olisko 0llut 40€<?
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Minua kanssa hieman ahdistaa kun katselen miten nopeasti teillä muilla on tummunut testit. :unsure: Ette haluis viilaa mun kanssa pilkkua ja vertailla eillistä ja tämän aamuista PC liuskaa. Onko siinä tapahtunut yhtään mitään. :oops:
http://aijaa.com/QBSPmy
Ylin eillisaamun ja alempi tämän aamun.

Muoks. Hormonit ainakin päänpehmittänyt ja kirjoitan mitä sattuu. Tänään siis dpo15. Menkkojen piti alkaa eilen.
 
Viimeksi muokattu:
Theran mun mielestä alempi on tummempi. Ja oikeastihan noin lähekkäin ei edes kannata vertailla koska ei testiolosuhteet oo samat joka kerta. Ja tiedän tunteen, muiden kohdalla pysyy järki päässä mut omalla ei! :D
Mä niin tiedän tuon mut silti... :D maanantaina vasta varsinainen haamuviiva tuli että ei se viiva montaa päivää oo ollut edes näkyvissä. :D
 
Minua kanssa hieman ahdistaa kun katselen miten nopeasti teillä muilla on tummunut testit. :unsure: Ette haluis viilaa mun kanssa pilkkua ja vertailla eillistä ja tämän aamuista PC liuskaa. Onko siinä tapahtunut yhtään mitään. :oops:
http://aijaa.com/QBSPmy
Ylin eillisaamun ja alempi tämän aamun.

Muoks. Hormonit ainakin päänpehmittänyt ja kirjoitan mitä sattuu. Tänään siis dpo15. Menkkojen piti alkaa eilen.
Ei mulla ainakaan joka päivä tummentunut. Olikohan pc kolmena päivänä samanvahvuinen. Saa käydä lunttaamassa kuvasta. :D Sulla on kuitenkin vahva viiva! Esikoisen aikaan en saanut pc:llä dpo 15 varmaan edes noin vahvaa kuin sulla nyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Theran

Yhteistyössä