Lokakuun lapset 2013 <3 *Toukokuussa*

Nii1, mä en kans ymmärrä noita kaikkia lappusia. Mies manaili niitä just täytellessään "Mitä nää niille kuuluu?!" "Miks ne tällasta kysyy?!". Kai ne vaan kartottaa tilannetta ja riskejä. Outoja kysymyksiä jotkut silti..

Neuvolalääkärissä käyty ja virolainen lääkäri määräsi supistuksiin närästyslääkettä :D Vähän tuntuu että jää hakematta koko resepti. Mä en ymmärtänyt puoliakaan sen höpinöistä ja se ohitti kaiken mitä mä puhuin. Turhauttava käynti, mutta kai kaikki on kuitenkin hyvin. Mahassakin tuntuu jo jotain pientä liikehdintää :)

Linnie 16+4 ja mahatyyppi
 
Viimeksi muokattu:
miten en muista ollenkaan kyseistä perhesuhdenivaskaa, että olisin sellaista täytellyt. Onkohan se neuvolakohtaista tai joku uusi juttu :eek: tai sitten vain huono muisti
Neiperi kyselit hoitoon laittamisesta. Itse haen esikoiselle kerhopaikkaa samasta pksta missä nyt on täysipäiväisesti. Kerho on kolme kertaa viikossa 3h. Päiväkotipaikkaa pidetään lokakuun loppuun asti varalta, mutta en vie hoitoon jos ei tarvitse. Helpompi vain noita äitiyspoli käyntejä ja neuvolalääkärikäyntejä jos selkeästi hoitopaikka valmiina, mut katotaan nyt. Hoitopaikkaa en irtisano ennen kuin kerhopaikka on varmistunut :)
Täällä väsymys on helpottanut ja maha kasvaa liian kovaa vauhtia.
Nii toivotaan, että uudet flunssat ei yllätä. Kivaa kyllä tää kevän tulo. Vaikka tänään tulee vettä taivaan täydeltä. Onnekis pölyt laskeutuu ja ruoho kasvaa ku saa vettä.
öööö linnieaika erikoista supistuksiin närästyslääkettä :eek: jos se ei ihan ymmärtänyt. Kurjaa, että lääkärinä tuollainen jonka kanssa kommunkointi noin haastavaa :(
MUlle voi päivittää tyttöolonheh en tiä onko toiveajatteluu mut tyttöä toivoisin kovasti :)
Heinis ja nyytti 17+1
 
Neuvolakäynneistä: Mä kanssa kuvittelin ennen että miehen pitäis olla joka kerta mukana. Olikin muistaakseni kahdella ekalla kerralla, mutta kun oli nähty yhdessä ultrasta tulokas niin siihen sitten jäi. Rakenneultraan tulee kyllä ja katotaan millanen synnytysvalmennus täällä sitten neuvolan puolesta on että mennäänkö. Musta on mukavampi käydä yksikseni kun vaan hermostun siihen että toinen istuu turhan takia vieressä kuuntelemassa tässä vaiheessa vielä liipalaapaa. Sitten vauvan synnyttyä onkin ihan eri asia, saa mun puolesta vaikka käydä välillä ihan yksinkin kun pystyy silloin osallistumaan. Ja varmasti ei tee miehestäni yhtään sen huonompaa isää ettei nyt tule joka kerta sydänääniä kuuntelemaan.

Tällä viikolla kun rv 18 pyörähti käyntiin, oon havahtunu ekan kerran ajattelemaan että pianhan voisi alkaa tuntemaan liikkeitä. Jännittävää, silloin varmaan vasta tajuan että tämä tila on ihan totta... Töissä on suhtauduttu tosi mukavasti ja itsellä on käynyt tuuri kun on muutama työkaveri samassa jamassa mutta vain pitemmällä. Mukava kun on saanut jutella odotuksesta yms. ihan luonnossakin :)
 
Käynpäs jo taas täällä toisen kerran tällä viikolla:) Jospa omakin kirjoittelu alkaisi viriämään täälläkin päässä.

Mies mukana neuvolassa Ei mun mies ole ollut nyt kertaakaan ja rakenneultraankin menen yksin. Sitten jos sieltä jotain löytyy tai tarvii mennä uudestaan niin sitten tulee. Esikoisen kohdalla hän oli ihan jokaikisen käynnin:) Sanookin jo tietävänsä mitä siellä tehdään. Enkä mä nyt ole 5. lapsen kohdalla raaskinut olla tuossa kovin ehdoton. Muutenkin helpompaa jättää lapset miehen hoitoon kuin alkaaa aina etsimään erikseen hoitajaa. Ei kukaan ole mulle siitä sanonut. Enkä koe huonoa omaatuntoa. Mies kyllä osallistuu lasten neuvola ja hammaslääkärikäynteihin. Niistä hän saa eritavalla irtikin jotain. Kyllä mä aina kerron hälle mitä kuuluu ym.

Mitä ihmeen lappusia? Mulla oli 3. kerta eilen ja en mä mitään lappusia ole tähän mennessä täytellyt. Taidan puhua niin paljons iellä, että tietävät jo kaiken:LOL: Mulla on kyllä muuten todella hyvä ja tarkka neuvolantäti. Moni kehunut häntä. Viime vauvan kohdalla sanoi vatsanpäältä kokeillessa että yli 4kilonen vauva on. Äitipolilla mittasivat ja vauva arvioitiin vain 3200g. mutta kun vauva syntyi parinpäivän päästä niin olikin sen 4300g. Että luotto pelaa kyllä täysin tuohon naiseen!

Raskausdb Voinut hyvin:) Arvot olleet jopa liian matalia(?) Että ehkä oon ottanut tuon ruokavalion LIIAN tosissaan. Yksi ruuanjälkeinen arvo oli jopa 3,3. Eli tosi matala. Ei kyllä voinnista huomannut. Terkkari sanoikin että taidan kyllä ottaa tuon tosissaan. Ja pakko. Mä haluisin nyt pienemmän vauvan. SE voi kyllä olla myös niin ettei nuo vaikuta, että geenit vaikuttaa meillä niin suuresti. Mies ollut kuitenkin syntyissään 4700g. Ja aina olen raskausaikoina vetänyt aika tiukan linjan. mutta kokeillaan nyt saisiko sitä vauvan kokoa vähän pienemmälle ja ettei nyt tarvitsisi käynnistää vauvan ison koon takia.

Rakenneultra Mää niin edelleen ootan sitä kuin kuuta nousevaa! Ihan vain sen takia että pääsis tästä jännityksestä!!! Mää en nyt tiedä mikä nyt tälläkertaa jännittää näin rutosti!!! Kumpikin sukupuoli on todellakin tervetullut. Ehkä juuri se että se sukupuoli näkyisi siellä. meillä vaavit olleet niin ujoja etteivät ole näyttäneet:) Mulle tyttötoive vois lisätä. Ei mulla mistään olosta ole hajuakaan. Mutta tyttöä enemmän toivon. Onhan mulla jo 4 ihanaa poikaa<3

(.) Nyt on hyvä olo kun ei erehdy syömään minisun Mama-monivitamiinia. Melkovarmasti ne vetää mun mahan jostain syystä aivan sekasin. Samoin voimisti alussa pahoinvointia. Pitää vaihtaa merkki tuttuun ja turvalliseen multitabsiin.

petite ja pienoinen 17+3
 
Viime yönä näin unta rakenneultrasta :D Sielä innoissani kyselin,kumpi on tulossa meille. vastaukseksi sain sen mitä olen toivonutkin, eli tyttö olisi tulossa ;) Oliskohan tuo ollut jokin enneuni kenties? Kun äitini myös nähnyt vähän aikaa sitten unta,että oli ollut työntämässä vaunuja,jossa oli meidän tyttö. Ennestään siis meillä jo 2 poikaa ja kovasti sitä tyttöä toivoisin.

Itse olen käynyt kaksi kertaa neuvolassa ja molemmilla kerroilla on mies ollut mukana,kun sinne neuvolaan on jonkin verran matkaa,niin hän on vienyt autolla.
Siinä sitten tullut mukaan sinne neuvolaan samalla.
Myös kuopus on ollut siellä meidän mukana.
NP-ultrassa kävin yksin ja toivoisin,että mies tulisi mukaan tuonne rakenneultraan,olisi mukavaa että hän näkisi myös tulevan pikkuisen.

Malinelle+masukki 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Nuo perhesuhde paprut taitaa olla neuvoloissa tarkotettu lähinnä ensimmäistä odottaville. Itse en ole niitä myöskään saanut, mutta odotankin jo 6.tta:D. Sisko sai kun ensimmäistä odotti eikä suostunut niitä täyttämään ,josta syystä sai paheksuntaa neuvolasta! Mutta eiköhän se ole ihan vapaaehtoista mitä haluaa neuvolatätilleen parisuhteestaan kertoa. Neuvolassa käynnitkään kun eivät ole pakollisia, muutako käydä toteamassa raskaus että saa todistuksen kelalle+ jälkitarkastus. Meilläkään ei mies osallistu neuvoloihin nytkään, mitä ihmettä se siellä tekis:LOL:.


Sinnuli ja papu 17+2
 
:LOL: Piti ihan kattoa et oliko tuo just se lappu mikä pittäis neuvolaan täyttää ja sehän se. :D Kyllä jää täyttämättä. Eiköhän met tiietä miten meillä menee ja mitkä on meidän voimavarat. Toki onhan meillä uusioperhe muodostumassa tai siis on ollut jo reilu viis vuotta ni mitään lappulippusia ala täytteleen. :D Mies ei ole kertaakaan ollut mukana neuvolassa ja tuskin kokee tarpeelliseksikaan lähteä sinne mukaan toki kysyn jos vain hänellä on kiinnostusta ja jos töiltään kerkeää. Ultrassa oli mukana ja seuraavan ultran aikakin on illalla jotta hää pääsee mukaan.

Mittään unia en ole nähnyt kumpaa sukupuolta vauvani edustaa omassa yksiössään. Poikaa met toivotaan mut kumpikin on tervetullut. :)
 
Huomenna neuvolaan - hiukan jännittää, että kuuluukohan siellä sydänääniä :)

Karmea etikan himo on iskenyt mulle: Etikkakurkkuja, etikkapaprikaa,... Suoraan purkista haarukalla voisin syödä vaikka kuinka. En tiedä mikä puutos on, mutta jo se etikan tuoksu saa veden herahtaan kielelle. Muuten ei tee mieli oikein mitään. Outoa.

fenixlintu 16+4
 
SR
Kun ekaa odotettiin mies oli mukana yhden kerran neuvolassa vasta synnytystapa arvioinnissa. Ja nyt ehdottelin että tulis mukaan rakenneultraan, että hänellekkin vähän muuttuis tämä odotus konkreettisemmaksi, mutta en näe tarpeelliseksi olla mukana neuvolassa muuten.
Esikoisen hoitopaikkaa olen miettinyt mitä tehdä, kun neiti on menossa vielä eskariin syksyllä. Ajattelin että vois olla Eskari päivinä kokopäivän hoidossa eli 3 krt/vko. Meillä kun ei ole kuin yksi auto ja matkaa on 5 km, niin mies vois viedä ja hakea työmatkalla.
Ens viikolla 2 neuvola, jänskättää kun 4 viikkoa sitten oli np-ultra,
siitä on niin kauan...

SR 15+6
 
Mutta kun minä en kehtaa olla täyttämättäkään ja mennä sinne ns. tyhjin käsin istuskelemaan :LOL:
Me jätettiin jo ne alkoholinkäyttölappusetkin täyttämättä, osittain unohdettiinkin, mutta niiden perään neuvolan täti ei kyllä ole kysellytkään... No, täytyy noihin uusiin jotain diibadaapaa raapustaa. Mä vähän luulen kyllä, etä mies jättää tämän(kin) neuvolan ihan suosiolla väliin =)

linnie närästyslääkettä?? :confused: en ymmärrä supistuksista ja niiden hoitamisesta mitään, kun en edes tiedä mille supistus tuntuu.. mutta kuulostaapa silti vähän epäloogiselta joku närätyslääke..?

Nii 19+0 ja "pikku-mc"
 
Nii1, juu todella epäloogiselta. Ei supistuksiin närästyslääke ainakaan tepsi. Vielä kun se kysyi onko närästystä ja sanoin ettei ole.. sit se kirjoitti sen reseptin ja sanoi että tää auttaa supistuksiin ja sen jälkeen alkoi kertoa toisesta potilaasta. Ehkä mä olin piilokamerassa, aivan liian outoa :D
 
Ihanaa kun muillakin on ahdistusta neuvolan kanssa! Meillä kanssa pitäis lomake täyttää, kun tulostin sen niin heitin suoraan roskikseen ja jos se kysyy siitä niin sanon että koen todella tungettelevana enkä halua tuollaisista asioista täällä puhua ja piste. Meillä kanssa kun kaikki on ihan hyvin, niin ärsyttää kun pitäisi olla asiaa sinne neuvolan suuntaan koko ajan todistelemassa. Mut mun neuvolassa tosiaan syyllistetään siitä kun mies ei ole mukana siellä. Eli te jotka koette miehen läsnäolon siellä turhana, niin miettikää kun neuvolantäti koko ajan aukoo päätään siitä. "Ai, sä tulit taas yksin" "Ota se mies mukaan ens kerralla". Tekis kohta mieli sanoa et sanoppa vielä kerran jotain mun mieheen liittyvää niin en tuu itsekään tänne enää!!!

Se sokerirasitus on Vantaalla kaikille yli 25-vuotiaille. Tuntuu huvittavalta, että resurssit laitettu tuohon, neuvolan henkilökuntaa ei sitten saakaan muuten kiinni ollenkaan, ei puhelimitse eikä mitenkään :D Todella viisasta. En muutenkaan tiedä kykenenkö siihen verenimemiseen, erityisesti jos en ole syönyt ja muutenkin näissä mielentiloissa. Mulla siis viimeksi tuli kauhea paniikkikohtaus kun sitä otettiin suonesta. Jotenkin nyt raskaus pistänyt palikat päässä ihan sekaisin, en ole aiemmin ollut tällainen.

Toinen asia mitä olen alkanut miettimään on sisätutkimukset raskauden aikana: kuulin hiljattain synnytystarinan missä synnytys oli käynnistynyt viikolla 26 sisätutkimuksen jälkeen samana päivänä. Lukenut että loppuvaiheessakin vissiin tuo ronkkiminen voi käynnistää hommia. En muuten ehkä niin paljoa miettisi tätä asiaa, mutta yksi tuttu tässä hiljattain kertoi, että kävi yksityisellä gynellä noissa tutkimuksissa, ne neuvolan lääkärit ovat useimmiten tk-lääkäreitä eikä gynejä. Ja täytyy sanoa, että ainakin mitä olen kuullut juuri minun neuvolani lääkäreistä niin eivät luottamusta kovin paljoa herätä. Argh. Menisin mielelläni levittelemään haarojani Jorviin jne, mutta toi neuvola vaan tökkii mulle kaikin puolin.

Mietin just eilen samaa Nii1 et tosiaan puoliväli koittaa just, mulla siirtyy 20 viikolle sunnuntaina. Huhhuh!

Ainiin, keksin mitkä vaunut haluan: päädyttiin miehen kanssa Emmaljungiin kun Hesarissa oli se vertailu tällä viikolla. Käytännössä tulisi siis maksamaan yhtä paljon kun Briot, paitsi että EL säilyttää jälleenmyyntiarvon paremmin. Jee! Muutenkin nyt alkaa olemaan selvää mistä ostetaan mitäkin, iso helpotus!

Luna 18+5
 
Hei kaikille!

Toivon myöskin että tämä ketju jatkuisi aktiivisena, mieluummin kirjoittelen tänne kuin Facebookiin. Tosin olen aika laiska kirjoittamaan mutta jospa koittaisin aktivoitua itsekin enemmän.

Neuvolakäynneistä, tähän mennessä on ollut yksi neuvola, neuvolalääkäri ja np-ultra. Ensi viikolla on seuraava neuvola ja sinne toivottiin miestä mukaan. Esikoista odottaessa mies oli kerran mukana neuvolassa ja se oli hänelle turha käynti. En itsekään kaipaa miestä sinne mukaan. Tällä kertaa mies ei päässyt myöskään np-ultraan, toivottavasti rakenneultraan pääsisi mukaan. Monet puhuivat jostain täytettävistä lapuista, en muista ollenkaan että esikoista odottaessa olisi jotain täytelty.

Liitoskipuja on ollut, yleensä ei mitenkään erityisen kipeitä ja häiritseviä mutta välillä vihlaisee oikein kunnolla. Esikoisen odotuksesta en muista millaisia liitoskipuja oli, mutta harjoitussupistuksia tuli todella paljon varsinkin loppuvaiheessa. Olen kuullut sanottavan että ne helpottavat synnytystä ja oma synnytykseni olikin todella helppo, ehkäpä harjoitussupistuksilla oli vaikutusta. En siis pistä yhtään pahakseni vaikka niitä tulisi tälläkin kertaa.

Viime raskaudessa kävin sokerirasitustestissä ja syynä oli se että painoa oli aika reilusti. Nyt neuvolantäti ei ainakaan velä ole puhunut mitään testistä, kysyi vaan mitä testi viimeksi näytti. Silloin kaikki oli kunnossa eli ehkä tällä kertaa ei tarvitse mennä.

Olen ollut nyt 2 viikkoa kovassa flunssassa, alkoi ensin nuhalla ja yskä tuli mukaan vähän myöhemmin. Kova yskiminen tuntui mahassa aika ikävästi. Nyt onneksi jo helpottaa.

Olen nyt parina päivänä kuulostellut tuntemuksia mahassa, ihan kuin pieniä liikkeitä olisi tuntunut. Vielä en ole varma oliko ne niitä mutta jatkan tunnusteluja. Haluaisin kovasti jo tuntea liikkeet, on ollut todella epävarma olo pitkään, onko siellä mahassa oikeasti mitään. Np-ultrastakin on jo kuukausi aikaa. Onneksi ensi viikolla on neuvola ja pääsee kuuntelemaan sydänääniä.

Tyttö/poikaolosta, vielä ei taida oikein varsinaisesti kumpaakaan oloa olla mutta toivon kovasti poikaa, joten ehkä voisi laittaa että on poikatoive.

Tertsi79, 16+0
 
Tuo isien tahtominen neuvolaan on siis tämän vuoksi:

"*Äitiysneuvolan terveystarkastuksissa huomioidaan koko perhe ja luodan hyvä suhde seurannan aikana.

- selvitysten mukaan isiin ja heidän tukemiseensa on kiinnitettävä aiempaa enemmän huomiota

- tavoitteena on saada kaikki isät neuvolaan ja kohdata heidät miehinä, isinä ja puolisoina "

Äitiysneuvolan laaja terveystarkastus - Lastenneuvolakäsikirja - THL

Ja se kyselylomakenippu kuuluu laajaan terveystarkastukseen. Ihan hyvä idea siis sinänsä, mutta monellako neuvolan terkalla on aikaa/energiaa/osaamista käsitellä noita aihealueita ammattitaitoisesti? Ja kuinka moni edes haluaa käsitellä noita äippäneuvolassa?

Mä en ole kovinkaan montaa positiivista juttua kuullut noista julkisen puolen äippäneuvolakäynneistä, joten isot onnittelut kaikille niille jotka ovat onnistuneet saamaan sellaisen neuvolantädin, jonka kanssa kemiat synkkaa. :)

Ja niistä sisätutkimuksista: niitä ei ole edes pakko rutiininisyistä tehdä ellei ole ollut supistuksia tai muita murheita. Silloinkin käsikopeloa parempi on ultra. Kohdunkaulan tarkistus ultraten tuottaa yleensä tarkemman tuloksen, eikä aiheuta supistuksia ja/tai ennenaikaista synnytystä.

Osa lääkäreistä näyttää jämähtäneen jonnekin menneisyyteen ja tekevät nuo sisätutkimukset koska niin on ennenkin tehty. Niistä voi kuitenkin kieltäytyä, samoin kuin lääkärineuvolasta ylipäätään, jos kokee ettei sille ole tarvetta. Varsinkin jos sen tekee tk-lääkäri. :-/ Ja mun paasaukset tästä(kin) aiheesta voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Kuinka hyvin teillä pysyy mielessä millä raskausviikolla olette menossa? Mulla on niin hatara pää, että joudun aina tarkistamaan tuolta tekay:n laskurista. :-D

(.) Edelleen superhyvä olo. Tein pihatöitä koko eilisillan ja tämän aamun, satakunta metriä pensasaidan juurta putsattu ja nyt pääsis sitten kukkapenkkien kimppuun. Nurmenkin voisi parin päivän päästä leikata. Eka raskaus mulle näin energisenä. :)

Vauva liikkuu tosi paljon, pienet potkut ja tönäisyt tuntuu aina kun pysähtyy paikalleen. Istukka on tuolla kohdun takaseinässä, joten siksikin liikkeet tuntuu herkemmin. Ja ehkä sitä kolmatta raskautta osaa jo kuunnella tarkemmin.

Mulla alkaa muutenkin olla jo raskauden puoliväli, huomenna 17+0 ja viikolta 34 aletaan valmistautua sektioon. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvi vielä tuolloin leikata, tasan 36 olis jo tosi hyvä. :)

zoelle 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Neuvolakäynneistä, mulla on ollut tähän mennessä kaksi. Eka noin rv 9 ja toinen np-Ultran yhteydessä. Täällä on käytäntönä käydä kuukauden välein ja koen sen aivan riittäväksi. Miestä en viitsi raahata mukana, koska koen sen hänelle melko turhaksi. Kerron kuitenkin jälkeenpäin, mistä siellä on juteltu. Esikoista odottaesssa mies oli yhdessä neuvolassa mukana.
Mulla vaihtui nyt onneksi vähäksi aikaa neuvolantäti. Aiemmin oli sellainen työhönsä kyllästynyt täti, jonka luokse en mitenkään riemusta hyppien mennyt. Nyt hän jäi vuorotteluvapaalle ja tilalle tuli tosi mukavan oloinen nuori kätilö.

Minä en tunne vielä minkäänlaisia liikkeitä ja siitä huolestuinkin yhdessä vaiheessa. Mutta maha on kyllä kasvanut, joten kait siellä jotain kumminkin tapahtuu. :)

Esikoinen on poika, joten salaa toivon tällä kertaa tyttöä :) Poikakin on kyllä aivan yhtä tervetullut. Mulle vois siis päivittää tyttötoiveen :)

Omen 17+0
 
Ihanaa kun on perjantai! Tällä viikolla olen nukkunut tosi huonosti joka yö, joten viikonloppu tulee tarpeen vaikka eilinenkin oli vapaa.

Täällä tuntuu liikkeitä useampana kertana päivässä vaikka istukka onkin etuseinässä kiinni. Pieniä potkuja ja nyrkin heilutusta :heart:. Välillä huolestun jos en ole tuntenut liikkeitä vähään aikaan ja silloin tönäisen mahaa vähän jotta vauva heräisi vastaamaan :).

Meidän neuvolatäti ei ole koskaan kysellyt miehen perään. Mutta odotankin neljättä ja kaikki on tuttua ennestään. Papereitakaan ei ole tarttenut täytellä yhtään, mutta kyllä silloin kun odotin ensimmäistä. En enää muista minkälaisia papereita oli, mut ei kuitenkaan yhtä perusteellinen tutkimus kuten nykyään näyttää olevan.

Sisätutkimuksia ei täällä tehdä jos ei ole aihetta. Vasta synnytystapa-arviossa on tapana tehdä sisätutkimus, mut mulla se jää yleensä silloinkin väliin kun on sektio tulossa, tehdään vaan ultraus.

Munkin pitää välillä oikein miettiä että mikä rv on nyt menossa :D. Olenkin kirjoittanut valmiiksi kalenteriin joka torstain kohdalle mikä viikko täyttyy! Nyt on sitten 18+1.

Oiken mukavaa, ja toivottavasti aurinkoista, viikonloppua kaikille!
 
Kävin tänään neuvolassa mielenrauhan vuoksi. Yksi äitiysneuvolan terkka oli paikalla ja kuunneltiin sydänäänet :heart: 150 oli syke, en tiedä miksi liikkeet eivät vielä tunnu, kun kolmas hyrräsi näillä viikoilla jo ihan selvästi : / Hemoglobiini oli 146 ja verenpaineet normaalit, en tiedä mistä tämä viime aikojen väsymys oikein johtuu. Varsinkin jos olen käynyt zumbassa tai lenkillä, niin en jaksa enää koko päivänä tehdä mitään muuta :(

Meillä on kyllä hyvä säkä käynyt terkkareiden suhteen, sillä kaikki ovat olleet hirmu mukavia ja hommat on sujuneet. Asiat kun näköjään voisivat olla aivan toisin, myös tässä asiassa.

Tsemppiä kaikille, jotka ovat joutuneet epäasiallisen terkkarin/ lääkärin asiakkaiksi :hug:

kääkkis ja sisu 16+6
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Pahoittelut, fb on imaissut minutkin mukaansa ja sinne vaan yksinkertaisesti on niin paljon helpompi kommentoida kaikille ja kirjoitellakin. Yritän nyt kuitenkin jatkossa kirjoitella tännekin enemmän kun vointi on helpottunut! Tosi paljon on tänne tullut tekstiä ja uusiakin edelleen paljon tulee, tervetuloa kaikille! :flower: Viimeksi tosiaan olen täällä käväissyt viime kuun puolella, eli oli ehtinyt jo pinokin vaihtua uuteen kokonaan.

Mulla on ollut tämä alkutaival kyllä melko kivinen pahoinvoinnin vuoksi. Painoa on nyt tippunut yhteensä 12 kiloa. Toki (raskaus)kiloja esikoisesta edelleen oli, mutta nyt oltaisiin kyllä jo reippaasti normaalipainossa. Toisaalta mukava kun on keveämpi olokin kyllä :D tiputuksessakin olen joutunut käymään kun oli neuvolassa ketoaineet +++. Nyt kuitenkin alkaa jo elämä helpottaa, ja olen jo lämpimiäkin ruokia pystynyt valikoiden syömään, että jospa tämä tästä! :) Mulla tosiaan laskettu aika siirtyi myöhemmäksi nt-ultrassa silloin, ja on nyt 25.10.Ja lisäksi mulle voisi päivittää tyttöolon :) . Nt-ultrassa oli silloin kaikki ok, ja nt oli 1,5 mm. Riskiluvuksi tuli jotain 1:1750 muistaakseni, tuntui suurelta verrattuna esikoiseen, silloin kun oli useita kymmeniä tuhansia. Massukin alkaa jo näkyä kivasti, ja täytyy alkaa nyt uskoa, että eiköhän se seesteinen keskiraskaus siinnä jossain lähitulevaisuudessa :)

Bethany 16+0 POKS!!!!
 
Huomenta!

Täällä on ollut liikkeistä puhetta. No,minä en niitä edelleenkään tunne vaikka kuinka kuulostelen ja tunnustelen. Kuitenkin sydänäänet kuuluu dopplerilla,etten sitä siksi stressaa. Olispa vaan kiva jo tuntea mukelon meneminen :)

Nelperi 17+6
 
Meillä on muuten aivan paras neuvolantäti. Sen kanssa on tosi helppoa puhua mistä vaan,eikä tartte olla yhtään nolona.
Ei myöskään kysele mitään kun ilman miestä menen saatikka laita täyttämään mitään parisuhdelappuja.. Vaikka ei niitten täyttö haittais mua. Onpahan vähemmän paperihommia kotona :D
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Mä tulin vain pikaisesti poksumaan - 17+0! Ja nostamaan tätä ketjua ettei kokonaan katoa.

Samalla kysymys esikoista odottaville: millaisin fiiliksin huomenna äitienpäivän viettoon? :)

Ajattelin itse ennen ekaa raskautta, että sitten synnytyksen jälkeen olen vasta se Äiti. Tuntui tosi hyvältä, kun neuvolassa jo papereihin (esim. kun tehtiin lähetettä NKL:lle) rustattiin tuo maaginen sana, vaikkei vauva ollut vasta kuin puolivälissä tulossa.

Toivottelenkin siis kaikille odottajille oikein ihanaa ja onnentäyteistä Äitienpäivää! :heart:



zoelle 17+0 (jos kirjoittais tänne joka päivä, niin ehkä mäkin pysyisin laskuissa missä olen menossa :LOL: ilman laskureita... )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Nelperi meillä vanhin lapsi menee syksyllä eskariin ja tulee sitten eskaripäivän jälkeen kotiin. 4-jää kotihoitoon. Meillähän on molemmat tyttöjä ja lyhyellä ikäerolla, leikit on päällä aamusta iltaan :D Mikäli ois vaan yks lapsi, saattaisin viedä kerran pari viikossa hoitoon jotta sais leikkikavereita, mutta nyt kun tytöillä on seuraa toisistaan, haluan että ovat kotona hoidossa mun äitiysloman ja hoitovapaan ajan. Ja meillä on iso talolaina, joten mitään "ylimäärästä" ei ole nyt rahaa maksella joten senkin puolesta kotihoito on meille hyvä ratkasu. :)

Luna muistaakseni mun aiemmissa raskauksissa sokerirasitus on otettu tk:n tai sairaalan labrassa ja otetaan sillä pienelä "sokeripiikillä" sormenpäästä oisko yhteensä noin 3 kertaa? Hassua miten aika menee ja nuokin unohtuu, mutta näin muistelisin.. Ja toivottavasti muistan oikein sillä mua huimaa ja ahistaa aina verikokeiden otto ja tuolla pienellä nipsasulla pääsis helpommalla. Esikoisen sokerirasituksessa tosin jäi mieleen että labrahoitaja pisti sen piikin joka kerralla aina sormen sivuun luuhun kiinni ja voi per..kele että otti kipeetä! :kieh:

Liikkeet on tuntuneet nyt vajaa viikon ajan, ja illalla kun syönnin jälkeen meen sängylle makoileen. n 10 min syönnin jälkeen alkaa hetken kestävä potkiminen ja vatsan päältä tuntuu myös :heart:

Onko mulla välillä ylävatsa kipeänä? Mulla on aika paljon ahdistavaa ja puristavaa tunnetta ylävatsalla ja väliin koko maha ihan kipeänä.

dita rv 17+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: petite
Hyvää äitienpäivää mammat!

Äitienpäivän kunniaksi..poks 18+0 :)

Dita, siksi vähän mietinkin hoitoa tytölle,kun asutaan niin syrjässä,ettei täällä ole naapurissa lapsia ja ajokortittomana en voi kovin kauas lasta kuskailla kerhoihin. Saisi sitten leikkiä muidenkin kuin äitinsä kanssa :D

Miksiköhän ei lihavointi valintaa ole käytettävissä..?
 
Hyvää äitienpäivää mammat! Vaikka esikoista odotankin, on jo vähän äitiolo itselläkin. Onhan se vauveli tuolla johengittää tavallaan ja liikkuu, joten äiti-ihminenhän tässä jo tavallaan on vaikkei vauva sylissä olekaan :)

Oli puhetta tuosta viikkojen ja päivien laskemisesta ja täytyy kyllä sanoa, että alkuun en olis pysynyt mitenkään laskuissa ellen olis merkinnyt viikoittain poksupäivät kalenteriin. Nyt on tottunut ja oppinut tuon systeemin niin on kyllä hyvin muistanut aina torstaisin monesko viikko tulee täyteen :)


Nii 19+3 & pikku-mc
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä