Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Hei!
Tulee niin paljon kirjoteltua tuonne facebookkiin, että tänne kirjottelu meinaa tyystin tyssätä. Ihan vain siksikin, että harvemmin istun kauaa koneella. Kännykällä vain surffaan netissä. Nämäkin täällä luen säännöllisesti, mutta puhelimella vaikea kirjoittaa. Eli täällä tänään takana eka neuvola. Jännitti ihan hirmuisesti, vaikka tämä ei ollut minulle eka kerta. Mutta eka kerta siinä mielessä, että mies halusi tulla mukaan :) Oikein hyvin otti miehenkin siellä huomioon ja jutusteltiin 1,5h yhteensä. Olin valmistautunut pidättelemään pissaa, kun tiesin joutuvani antamaan sen näytteen. Mutta eihän hän sitä heti käskenyt tekee, niin alkoi olla aika tukalat oltavat ja piti ihan itse sitten asiasta mainita ja juoksemalla juoksin vessaan :D Ja ah, mikä helpotus!
Paljon tuli materiaalii kotiin ja muistettavaa. Pitää soittaa sinne,tänne ja tonne. Sellanen olo ainakin jäi. Alkuun pitää soitella se np-ultran aika ja sitten ottaa yhteyttä johonkin mikä tutkii meidän veden. Kun on oma kaivo, niin siitä pitää ottaa näytteet, voinko sitä juoda normaalisti. Sitten sain kuulla, että sokerirasitus minulle tullaan tekemään, koska olen yli 25 vuotias ja ekassa raskaudessa sitä ei tehty. Ja tietysti pissimiset purkkiin ja toimittaminen labraan. En edes kaikkea tällaista muistanut, että voi ollakin. Verikokeet otetaan nykyään kuulemma siellä, missä minulta otetaan np-ultra eli keskussairaalassa. Onneksi, ei siis tarvii erikseen lähtee otattamaan verta toiseen paikkaan. Eniten minua hirvitti mennä siellä puntarille ja oikeessa olin, painoo oli tullu lisää. Hmmm, jopa yli kolme kiloa :D Ihan uskomatonta, tässä pitää jo miettii mitä sitä syö. En halua kauheesti kiloja lisää. Kaikki arvot olivat tosi hyvät. Ihme, minulla normaalisti kaikki on alakantissa.

Voinnista sen verran, että nyt on kaikki hyvin. Ällötystä ei oo näkynyt pariin päivään (onneksi). Mikään suolanen ei uppoo, se alkaa tuntuu tosi pahalta suussa. Kaikkia makea kylläkin. Minun pelastut on ollut erilaiset viilit. Ne ovat kylmiä ja raikkaita. Väsymys vain vaivaa ja sellainen kiukkuisuus. Sitä koitan hillitä sillä, että saisin olla hetken jossain yksin.

Eli NL 20.3. (saadaan kuulla sydänäänet <3 )
LA 16.10. (tuolla listalla näyttää olevan toinen päivä, se oli minkä itse laskin laskureilla, mutta tuo on se virallinen)

Hepzu & Nepukka 7+5
 
hihii neuvolassa käyty ja nyt on kyllä niin hyvä olo,kun kaikki näytti ja kuulosti olevan hyvin=)
Ultrattiin ja syke näkyi ja jotenkin hämärästi vauvakin.Neuvolassa vaan niin huono laite etten ite siitä paljon selvää saanu.Esim niitä käsiä en nyt nähny ollenkaan,mut pään,vartalon ja jalat jotenkin.Neuvolantäti halus koittaa kuunnella myös sydänääniä,ku sanoi että mulla ne varmaan jo kuuluu ku oon niin hoikka ja niinhän ne kuulu,mutta áika kauan niitä sai ettiä ja melkeen luovutettiin just ennekuin ne sit alko kuulua.Oli niin ihanaa kuulla oman vauvan sydämen syke:heart: ja tietysti nähdä pieni vaikkakin vähän huonosti.
Niskapoimu ultran varasin heti kotona ja yllätyksekseni sain sen kahden viikon päähän =)

Ihanaa ku nuin lyhyt aika siihenkin.

Verikokeet on ensi viikolla ja vähän jännittää se veriseula missä mulla on yhen raskauden aikana tullut väärä hälytys.Vaikka se väärä hälytys kumottiin ultrassa niin silti mietin koko loppuraskauden että onkohan vauva kuitenkaan terve ja heti vauvan synnyttyä se piti kätilöltäkin kysyä.Terve vauva meille silloin syntyi :heart:

Nyt vaan toivon että tuo veriseula antaa hyvän tuloksen ettei tarvii taas pelätä-

En tiedä miten suhtautusin jos saisin kuulla odottavani sairasta lasta.Oon aina ollu itteni kohalla aborttia vastaan,mutta en tiiä miten jaksasin hoitaa muut lapseni jos yksi ois sairas:'( Mutta nyt vaan toivon että terve vauva tulee.

Nyt taitaa taas ruokapöytä kutsua,ku alkaa olla nälkä ja huono olo

rakkaudesta äiti rv.9+1 & lokakuun lapsonen :heart:
 
Ylihuomenna ois neuvola, kovasti sitä odotan josko kuulis sydänäänet. Alkuraskaus ei menny ihan niin hyvin kuin olisi toivonut koska verta tuli hiukan noin pari viikkoa sitten. Sen jälkeen kävin verikokeissa jossa selvisi että olen edelleen raskaana. Valkovuotoa riittää ja myönnnän että joka kerta kun menen vessaan pelkään näkeväni verta. Huoh eihän sitä voi muutakuin odottaa.. Ja eilen olin näkeväninä hiukan verta kun pyyhin mutta järjellä ajateltuna se johtu ummetuksesta mikä vaivaa.

Onnittelut kaikille kaksosten odottajille. Se on tuplasti onnea :) En ikinä tule unohtamaan sitä kun kuulin odottavani kaksosia, omat kaksoset on vaan jo niin "isoja" täyttää tänä vuonna 10 vuotta.

Minä kerroin eilen lapsilleni että odotan vauvaa. En sitten tiiä oliko se viisasta mutta kun olen koko ajan väsynyt ja välillä tunteet menee laidasta laitaan katsoin aiheelliseksi selittää miksi äiti käyttäytyy hiukan oudosti.
 
Täällähän on monet saaneet ihania ultrakuulumisia!!! Onnea kovasti, jospa täällä tultais muutaman viikon päästä perässä! ;)

Kun mikään ruoka ei maistu... Sitä ongelmaa on ollu nyt mulla ja lukemani mukaan myös muutamalla muulla. No nyt keksin yhden ainoan ruoan mitä mun tekee mieli ja tein sitä äsken...jee se maistu tosi hyvältä eikä ällötä yhtään! Tein mustikkakeittoa, keitin kaurapuuron, söin sen näkkärin kanssa jossa juusto päällä ja iso lasi kylmää maitoa..nam nam, ihanaa kun vihdoin jokin maistuu hyvältä :D
 
Iso halaus Eleonooralle, nounalle ja Kengurulle. Toivotaan, että nounan ja Kengurun tapauksessa kaikki olis kuitenkin loppujen lopuki hyvin. Sormet ristissä täälläkin suunnalla. :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille ja tervetuloa uusille :flower:

Olen ollut reilun viikon hiljaiselossa, koska sairastimme sitten pikkuneidin kanssa VIIKON MITTAISEN ihan järkyttävän, kamalan, hirveän mahataudin jota en edes pahimmalle vihamiehelleni kyllä toivoisi. Oli jotenkin tavallista kulkutautia ärhäkämpi, ja neiti alkaa vasta tänään osoittaa paranemisen merkkejä, tänään ei ole enää oksentanut eikä ripuloinut. Tämä mamma oli kyllä aivan vuoteenomana, ja onhan se mukavaa kun talviloman aikaan sairastaa tunnollinen työntekijä! Voi jumpe että ottaa pattiin, meidän ois tytön kansa pitänyt lähteä mummilaan lomareissulle, mutta sekin jäi nyt sitten. 5 kiloa tippui paino mulla ensimmäisen yön aikana, ja kaikenkaikkiaan nyt raskauspahoinvointeineen se ei ole tullut takaisinkaan. Toki onneksi on mistä lähteäkin, että ei tässä nälkiintyneeltä näytetä vielä. Väistämättä huoli masukista on kova. Ensimmäinen raskaus kun tosiaan päättyi siihen kkm:eek:on nororipulin aikoihin. Pahoinvointi kyllä on edelleen vellovaa, 24/7, rinnat kipeät, ja hassu sama huomio mikä tyttöä odottaesa, eli mun kyynärpäät ovat tummuneet :D kyynärpäät, ja niiden lisäksi nännit ovat tummat. Vaikka ajateltiinkin, että skippaisimme sen vu:n, niin nyt olemme alkaneet miettimään, että josko käytäisiin kuitenkin vilkaisemassa, onko siellä asukasta elossa. Soitan ehkä huomenna aikaa ultraan.

vastailenpa nyt tässä samalla tuohon uuteenkin gallupiin :)


* Onko sinulla poika- vai tyttöolo? -
ihan samanlaista on kyllä odotus ollut tähän saakka kuin esikostakin, niin kieltämättä vähän tyttöolo :)

* Mitä mieltä olet teidän paikkakunnan neuvolasta?
edellisessä raskaudessa asuimme vielä eri kaupunginosassa, siellä olin ihan tyytyväinen. täälläkin olen ollut lastenneuvolaan tyytyväinen, katsotaas nyt sitten, millainen on äippäpuoli samasta laitoksesta. :)

* Oletteko miettineet jo näin aikaisessa vaiheessa nimet valmiiksi?
Vähän ollaan heitelty jotain nimiä, mutta ei oikeastaan vakavissaan olla mietitty.

* Jos niskapoimu-ultrassa selviäisi, että lapsenne on kehitysvammainen niin mihin ratkaisuun päätyisitte?
Itseasiassa puhuttiin tästä tänään, ja kyllä me varmaan päädyttäisiin aborttiin. :(

* Millainen on kumppanisi? Millainen hän on isänä tai kuvittelet hänen olevan?
Kumppanini on hyvä isä tyttärellemme. Erilainen kuin olisin toivonut, mutta omalla tavallaan paras mahdollinen isä kuitenkin. <3

* Pelottaako tuleva synnytys?
En osaa pelätä jotenkin.

* Mitä pelkäät ja rakastat eniten raskaudessa?
Pelkään ja vihaan tätä pahoinvointia, rakastan sitä kun liikkeet alkavat tuntua.

* Onko raskaus vaikuttanut seksi-elämäänne?
Eipä oikeastaan.

* Mitä ajattelisit jos saisit tietää odottavasi kaksosia tai jopa kolmosia?
Olisin kyllä järkyttynyt! :D

* Mitä murehdit tällä hetkellä?
Tätä huonoa oloa.

* Mikä ruoka on sellainen jota on PAKKO SAADA ?
Ei mikään. Hyi, kaikki oksettaa. :x

* Kuinka paljon harrastat liikuntaa päivittäin/viikottain?
N. kerran viikkoon.

* Miten onnellinen olet arviosta 1-10?
7.



Jaksuja kaikille, tulen taas kertoilemaan, mikäli me siellä vu.ssa käymme.

Bethany ja asukki 7+1
 
Tsemppiä huonoja uutisia saaneille ja onnittelut niille joita arpaonni on suosinut... Ihan arpahommalta tää kaikki tuntuu. Mietin tässä just ku joku silloin aiemmin totes et tilastollinen hävikki alkaa olemaan täynnä tästä ketjusta, ni mietin et koht alkaa seuraava sellanen ku on NP-ultrat... Siitä karsinnasta jos selviää elossa olevan sikiön kanssa niin sitten vasta voi edes hieman huoahtaa helpotuksesta.. vaikka senkin jälkeen voi sielä sattua ihan mitä vaan.... Pahoittelen kaikille realistisuuttani... Tuntuu vaan uskomattomalta että saan poksua vielä, kun on niin tottunut siihen että mikään ei onnistu.

Luna85 ja 8+0 POKS!
 
10+0 poks :)

Sen kunniaksi kävin neuvolalääkärissä, joka harjoitellakseen halusi ultrata (sellaisella Jugoslavian sotaa edeltävällä laitteella).

Pikku-osku löytyi (ei onneksi kahta), sydän hakkasi villisti (ääniä ei tuossa laitteessa ollut, mutta kuvassa näkyi hyvin) ja vastasi viikkoja. Tämä kokematon ultraaja oli sitä mieltä, että 9+6 olis hänen mielestään. Menee aika yksiin omien uskomusten kanssa oviksen ajankohdasta.
 
Olo on aivan kertakaikkisen outo... Eilen illalla kivisti alamahaa että tuli mieleen kesäinen km :( Ja jotenkin tuntuu että onko rinnatkaan enää niin kipeät ku ne oli pari päivää sitten... Voi tätä epätietoisuutta :( :( Ja ultraan aika vasta ens ma.

Äiskä 6+2
 
Listaa taas päivitetty, toivottavasti hoksasin poimia kaikki. Postia vaan perästä jos unohdin jotakin. :)

Hienoja uutisia niin monelle, tosi mahtavaa! Mulla vielä kaksi yötä + piiiitkä päivä ekaan ultraan, mutta onneksi päivät hujahtaa melkoista vauhtia.

Suklaasuu: mulla alkoi toisessa raskaudessa tuntua liikkeet viikolla 11. Nyt olenkin vähän ihmeissäni, kun sellaista pientä hipsuttelua tuntuu jo nyt vaikka ei mitenkään vielä voisi viikkojen mukaan. Ehkä nuo sektioarvet kiinnikkeineen tekee tepposia.

yh79: :hug: Voi surku!
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Täällä yksi uusi lokakuulainen.Olen seurannut taustalla ja lueskellut teidän kirjoituksia.Nyt ajattelin liittyä joukkoonne :)
Viime viikolla oli varhaisultra ja kaikki oli hyvin :) Viikkoja nyt 8+4 :)
Huono olo on vaivannut viimoset 3 viikkoa ja tuntuu et pahenee vaan.Mikään ei tunnu pysyvän sisällä :( No toivottavasti pian alkaisi helpottamaan.

neeta83 29.v/5.lapsi/NKL (en tiedä miten ton saa punaiseksi) :D niin ja LA 11.10 :)
 
Mä ilmottaudun mukaan. :)
LA 27.10 /verppu/ 24v / 1.lapsi/???


Oon lukenu helmikuun pinoo pikkuhiljaa et pääsisin alusta asti mukaa teidän muidenkin kuulumisiin. Mut siel on tekstii niin pirusti!! :D puoles välis onneks jo!

Tiedättekö et mua pelottaa ihan kauheesti.. spontaani km jouluna rv9+5 taustal ja nyt plussa tuli toissaviikon sunnuntain. Vau.fin laskurin mukaa viikoil 6+2 mennää. En oo uskaltanu soittaa edes neuvolaa viel. Sit täst tulee taas enempi totta. Viimeks päivät kulu hitaasti, nyt nopeasti ku ei uskalla odottaa mitää.. joku sisänen rauha täytyis löytyy. :( Laskettu aika on ihan lähel omaa syntymäpäivää, mikä tekis täst parhaimman synttärilahjan ikinä.. mut tää pelko.. auttakee.. :(
 
yh79 Olen niin pahoillani puolestasi. :hug:

Muutama kuitenkin saanut hyviä ultrakuulumisia, joten onnea teille!

Neeta83 Tervetuloa! Sulla sama la kuin mulla (omien laskujen mukaan, ehkä muuttuu vielä).

).( Tänään väsyttää. En koskaan saa nukkua kokonaisia öitä kun aina pitää ravata vessassa ja sit kuopus herää melkein joka yö. Mutta olen jo melko tottunut näihin katkonaisiin uniin ja pahemmaksihan se muuttuu kun vauva syntyy :). Toivottavasti tulevasta vauvasta tulee yhtä helppohoitoinen kuin nämä 3 muuta ovat olleet! Mitähän jos tällä kertaa tuleekin koliikkivauva - iiiiks :whistle:.
Naama on muuten melko huonossa kunnossa tällä hetkellä. Näppyjä on siellä täällä ja tuntuu että koko ajan tulee lisää. Pistää miettimään olisko tyttö kyydissä... Viimeksi kun odotin kuopusta (poika) mulla oli tosi hyvä iho. Nyt on näppyjen lisäksi myös erittäin rasvoittuvat hiukset. Joka päivä pitäis pestä : /. Mites muilla on hiusten kanssa?

Huomenna neuvolaan, jee, jee!
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Olen niin pahoillani kaikkien teidän puolesta jotka ovat joutuneet kuulemaan huonoja uutisia.:hug:

Mulla on edelleen niin vähän oireita, että unohdan välillä kiireessä kokonaan edes olevanikaan raskaana, koko raskaana olo muutenkin tuntuu todella epätodelliselle vaikka olen ultrassa idun nähnyt sekä sykkeenkin.
Pelkoja on silti vaikka varhaisultrassa kävinkin, nyt pelkään valmiiksi jo np-ultraa, sen jälkeen rakenneultraa ja sitten varmaan synnytystä, kätkytkuolemaa ym. :LOL:

Rinnat on edelleen arat ja ihan mielettömät hinkit. :D Kohta en tarvii varmaan liivejäkään kun rinnat on niin kiinteät, eikä roiku yhtään, voisin ottaa tämän tilan rinnoilleni aina, mutta tiedän, että kyllä ne tosta kohta taas lörpähtää, sit kuron ne aamulla liiveihini jotenkin päin. :LOL:

Hiukset myös rasvottuu minulla herkästi ja naama on kamalan näköinen, näin oli kyllä esikoisenkin, joka on tyttö, odotusaikana, jotenkin mulla on jo nytkin vähän tyttö olo, en tiedä johtuuko siitä, että varhaisultrassa viikkoja oli vähemmän ja spekuloin sitten kätilön kanssa, että siittiöt ovat voineet elää oviksen jälkeen siellä sen viikonkin verran jonka jälkeen vasta hedelmöittyminen on tapahtunut ja eikös ne tyttösiittiöt olleet pitkäikäisempiä. :)
 
Meppuli Vähän mä nauroin kun luin tuota sun tekstiä "kuron ne aamulla liiveihin" :LOL:.

Onko kukaan vielä siirtynyt käytämään äippähousuja? Minä vielä sinnittelen 3 parilla normaaleja housuja, joista kahdet ovat viime metreillä kyllä kun kiristävät mahaa kun istun töissä. Kolmannet ovat sen verran joustavat että menevät vielä jonkin aikaa, mut eihän sitä jaksa kulkea samat housut jalassa päivästä toiseen kauan... Varsinkaan kun ovat muutenkin niin kulahtaneet housut. Paitoina käytän isoja ja löysia paitoja, villapaitoja tai yhtä siistimpää hupparia. Mutta, mutta, kekseliäisyys hiipuu ja kohta se maha kyllä on siinä vaiheessa ettei sitä enää pahemmin saa peiteltyä :)
 
Poksuti poks 9+0 :)!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista sekä voimahalit niille, jotka ovat joukostamme joutuneet poistumaan.

Olo on ihan ok, väsymys ja jatkuva nälkä vaivaavat. Mullakin hiukset rasvoittuvat helpommin ja näppyjä tulee. Samoin oli aiemmassakin raskaudessa.

Liikkeet mulla alkoi ekassa raskaudessa tuntua joskus 18+. Seuraavissahan ne kai voi tuntea jo vähän aiemmin. Sitä odotellessa!

Mullakin tulee aina käytyä kännykällä täällä, joten viestit jää tosi lyhyiksi. Monesti päivässä käyn lukemassa kuitenkin :)
 
Tervetuloa kaikki uudet ja halit kaikille menetyksen kohdanneille <3

Täällä oli varhaisultra tänään, viikot vastasi sen mukaan 7+0 ja la olis sen mukaan 22.10 mutta en tiiä lähteäänkö sitä neuvolassa muuttamaan. Mä olin jotenki ihan varma ettei siellä ole sykettä tai mitään kun ei oo ollu sellasta oksentelua tai muitakaa oireitä mitä ollu kahesta aiemmasta lapsesta mutta niin vain pieni sydän sykki, uskottava on kun omin silmin näin <3
Nyt voin nauttia vain siitä tunteesta että meille tulee vauva <3
Toivotaan nyt että nää riskiviikot menee nopeeta meillä kaikilla ohi...
Oon yrittäny varata neuvola-aikaa mut arvatkaa vaan muistanko mä ikinä soittaa sen puolituntisen aikana mikä sinne on se puhelinaika :LOL: Jätin sit just vastaajaan viestin että voisko se soittaa mullepäin vaikka vastaaja onki vaan kiireellisiä tapauksia varten mut ehkä se antaa anteeks =D Heh, on näet pitäny sinne soittaa jo puoltoista viikkoo ja ei vaan muista, lahopää mikä lahopää =D
 
  • Tykkää
Reactions: Maakkuli
Meillä on kaksi lappalaista ja he ovat oikein lapsiystävällisiä ja vartioivat laumaa huolella

Nuorempi koirista oli kuopuksen syntyessä vielä pentu ja otti kyllä hökellyksissään tulokkaan hyvin vastaan, uteliasna haistellen ja nuoleskellen :)

Vanhempi, hallitseva, oli välinpitämätön. Kävi haistelemassa koppaa ja käyttäytyi niinkuin vauvaa ei olisikaan.
Kaiken kukkuraksi vauva otti ilmakylpyjä niillä main, missä tämä oli tottunut jaloissa makoilemaan (divaanisohvan sisänurkassa)
Meni useita kuukausia, oisko jopa 4, kun koira tuli yllättäen maassa könyävän pojan luo ja nuolaisi tätä korvan takaa ja ajattelin sen olevan merkki, että vauva on nyt hyväksytty lauman jäseneksi.

Isompana, kun poika alkoi ryömiä luo ja tarrata kiinni, niin koirat suhtautuivat siihen hienosti. Aikansa kuunneltuaan vaan lähtivät pois
Nyt ovat jo kavereita ja pikkumies tietää milloin koirat haluavat olla rauhassa

Kakkavaippojen ja potan sisällön suhteen sai olla varovainen, jos unohtuivat pesun ajaksi näkyville, niin oli jo mennyt sisältö parempiin suihin. YÖK!

Nyt on neuvola varattu, 20. pvä on ensikäynti.
Nyt tosin tehtiin puhelimessa lähete seulontaan. Ikäni voi olla jo itsessään hälyyttävä tekijä, mutta en halua murehtia sitä vielä.
Mottoni on, ettei kannata tuhlata energiaa sellaisiin asioihin, mitä ei edes välttämättä tule tapahtumaan.

Mä oon tuntenut liikkeitä ensiraskaudessa 18+ viikolla ja näissä muissa 13+
Aikas aikaseen..

Onko kenelläkään kotidoppleria? Aikomus hankkia?
Mulla on doppleri lainassa, pitänee pian kysellä takaisin. Ehkä tuolta jostain rv8+ voisi alkaa kokeilemaan
Ostin laitteen viime raskaudessa vasta 12 viikolla, mutta sain äänet heti kuuluviin oikein hyvin.


Voimia menetyksiä kohdanneille :(
Ja jaksuja huonosti voiville kanssasisarille.
Itsellä aamuisin raskaus muistuttaa itsestään, mutta mielestäni lievästi.
Ruokailun jälkeen tulee usein ylävatsakipua ja pohdin, että tämäkö se on sitä närästystä..? Nyt jo!?

Pottusäkki ja :heart: 6+2
 
Joo, kakkavaippa ja koira ei oikein sovi yhteen, koska koira putsaa sen kyllä mielellään :LOL:.

Mulla oli ihan alkuraskaudessa närästystä, mutta ei enää. Loppuvaiheessa mulla on yleensä melkoinen takkatuli kurkussa ja rennietä tulee popsittua kuin karkkia. Sitä odotellessa...
Tänään ja eilen on ollut hirveesti ilmavaivoja taas. Tosi ärsyttävää kun vääntää mahaa :|. Mulla myös ajoittain ylävatsakipua ruokailun jälkeen, ennen kuin ruoka laskeutuu kunnolla.

Mulla ei ole doppleria kotona. Olis kyllä kiva, mutta taitaa jäädä hankkimatta. Ei ole ketään tuttua keneltä lainatakaan.
 

Yhteistyössä