Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Täällä alkoi eilen kauhea näläntunne koko ajan. Vaikka söi niin silti oli nälkä :headwall: Tästä se painonnousu alkaa taas. Viime raskaudessa tuli 16 kiloa. Tässä raskaudessa ei saa yhtään enempää tulla ;)


Padmerine & Pampula 6+2
 
Huomenta ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Kävin juuri hammashoitajalla vuosihuollossa. Rapsutteli hampaiden välit ja pääsin kertomaan raskaudesta. Ensi viikolla olisi hammaslääkärille aika - siellä käyn kolmen vuoden välein - ja nyt hoitaja totesikin, että ei otetakaan alkuraskauden vuoksi hammasrivistöistä röntgenkuvia. Muistutti, että nyt raskauden aikana pitää huolehtia hampaista ekstrahyvin. Raskaushormoni kuulema aiheuttaa lähes kaikille ientulehdusta. Huh. Pitää taas muistuttaa itseään pesemään hampaita aamuin illoin ekstrahyvin.

Muuten täällä ei kummempaa. Oireita ei edelleenkään juuri ole. Hiukan ehkä jonkinlaista etomista ollut päivisin, mutta ei pahoinvoinniksi voi sanoa. Mulla ekassa raskaudessa kaikki hajut tuntuivat supervoimakkailta. Tupakansavussa en pystynyt olemana hetkeäkään ja kerran hississä tuntui, että tukehdun siihen paikkaan, kun hissiin tuli joku juuri röökistä henkoset vetänyt. Teki mieli sanoa, että älä hengitä!

Eka neuvola-aika olisi sitten 6.3. Neuvolasta tuli jo nippu papereita täydennettäväksi. Ei tekisi kyllä mieli muistella esikoisen synnytystä... Yksityisellä gynekologilla meen käymään ultrassa 4.3. Tarkistetaan, että onko siellä ketään - onko oikeassa paikassa - ja missä mennään. Mukava on saada jotain faktaa. :)
 
Mullakin on nälkä koko ajan! Tunnin syömisen jälkeen voi iskeä nälkä taas ja on pakko popsia jotakin pientä. Että kyllä niitä kiloja tulee tännekin, ainakin 15 :O.

Mulla pahoinvointi on taas vähentynyt, mutta väsymys vaivaa iltapäivisin. Otin jopa nokoset lauantaina kun väsytti niin. Rinnat ovat muuttunet entistä aremmaksi ja kohta saa pitää liivit myös yöllä (yleensä en pidä). Vielä en jaksanut yöliivejä kaivaa kaapista esille.
Karkki maistuu taas (valitettavasti), joten viikonloppuna tuli popsittua irtokarkkeja ja sipsiä, nami :popcorn:. Nyt vois taas tarkkailla mitä suuhunsa pistää!

Mua ärsyttää kun yöllä pitää ravata vessassa viimeistään aamuyöstä kun tuntuu että rakko räjähtää muuten! Kun tekis vaan mieli nukkua niin pitää puoliunessa raahautua ylös.

Vielä yli viikon odotus neuvolaan... voi huokaus! Mullakin siis neuvola 6.3 kuten fenixlinnulla :)

Misu78 ja rv 7+3
 
Viimeksi muokattu:
huomenta taas..

Niin se viikonloppu taas meni.. ääk.. ja koko viikko edessä lasten kanssa *huoh*

No kai se tästä taas lähtee kun pääsee vauhtiin..

Rakkausdestaäiti Niin on kuule meilläkin kämppä kun pommin jäljiltä kun ei tuo vanhin vielä osaa siivota oikeen.. kantaa romua vaan koko ajan edes takasin.. Ja sama homma. Pyykkiäkin pesen vasta kun ei ole puhdasta päälle laitettavaa.. Ei vaan jaksa..

Mä mietin, et voiko olla jonkinlaista raskausajan masennusta? Kun mua ei oikeesti mikään kiinnosta, en jaksa mitään, ei huvita mikään. Haluisin vaan nukkua.. Ei tunnu jotenkaan normaalille..

Vilijonkka No hyvä juttu että selvis..

Petite Se kahvipääkipu lakkaa muutamassa päivässä.. Itellä kahvinjuonti vaan loppu kun seinään.. ei tee enää yhtään mieli. On se niin jännä miten luonto hoitaa tonkin puolen. Miten sun lantionpohjan laskeuma muuten vaikuttaa / todettiin?

Kyselit myös harrastuksista.. Ei todellakaan yhtään mitään :LOL: Mulle riittää kaks koiraa ja kaks lasta. En vaan kerkee jotenkaan enää mihinkään ja toisaalta en raaskikaan lähteä, kun perheen yhteistä aikaa on muutenkin niin vähän.. No on tietenkin noita lasten harrastuksia, mitkä nekin ion nyt jääny parilla viikolla vähemmälle tän olon takia.

Taas tullu tosi paljon uusia! Tervetuloa joukkoon!

Crashboom Soita nyt ihmeessä sinne neuvolaan, kun aika kait pitäs saada mielellään rv 9, kun sitten laittavat lähetteet ultraan jne.. Ettei tule kiire tai myöhästy ultra-ajasta jos siihen np-ultraan haluat.. Ja saat helpommin aikaakin vaihdettua jos tarvetta on..

Zoelle Oisko nyt menkkojen aika normaalisti? Se selittää vuodon ja nippailut..

Zanukalle ja Kengurulle :hug:

Täällä on viikot vaihtunu taas, nyt mennään jo 8+1.. huh.. kyllä se aika vaan kuluu kuitenkin vaikkei siltä tunnu. Olot ollu paremmat viikonloppuna, mut kuten aiemmin jo kirjotin niin jotenkin oudon "masentunu" oon ollu.. Ei oo ollu aiemmissa raskauksissa.. Toki väsymystilaan vaikuttaa noi kaks taaperoakin, mut olin esim niin väsyny vkl, etten jaksanu pukea oikeesti päälle suihkun jälkeen.. istuin vaan sihvalla pyyhe päällä.. Mies laitto nukkumaan pariksi tunniksi ja olo oli ihan erilainen herätessä.. Onko muilla tämmöstä? Sit ei tosiaan mikään huvita, ei sitten yhtään mikään..

8+1
 
Tervetuloa kaikille uusille!!! :heart:

Itselläni on tää kirjoittaminen jäänyt vähälle tällä puolen (facebuukis enemmän on tullut pyörittyä. ) Itselläni on ollut kauhea pahoinvointi muutaman päivän ajan, eilen olin koko päivän sängyssä kun oksetti KAIKKI. :xTänä aamuna on päästy ainakin toistaiseksi paremmin liikkeelle. 5 päivää ensimmäiseen neuvolaan ja rupee vähän jännittämään. :) Vaikka tiedän että siellä niitä paperilappuja vaan jaetaan ekalla kerralla. Mitä nyt harrastuksiin tulee, niin lenkkeilen päivittäin.. paitsi nyt kun on ollut heikko happi jostain syystä.. Muuten oon huono harrastamaan.. Ennen uin tosi paljon ja monta kertaa viikossa, mutta sekin on jäänyt.

Ihanaa alkanutta viikkoa teille kaikille... :heart:
 
Mua nauratti aamulla ku kävin puntarilla niin paino on tippunu kilon viikon takasesta vaikka tuntuu, että nyt syön palijon enemmän ku viikko sitten :O Jospas se on vaan pahin turvotus kaikonnu ja paino siksi laskenu. Toisaalta ei haittaa vaikka paino vähän tippuiski ku sitä nyt kuitenkin muutama ylimääränen kilo on kertyny kroppaan :D
Mää oon kyllä kans niin saamaton ja tuntuu ettei oikeen mitään huvittas tehä. Sain mä nyt kuitenki eilen kuottua nuorimmaiselle toisenki villasukan. Toisen tein jo viikko sitten :D
 
Terve!

Ilmoittaudun uutena mukaan kirjoittelemaan :)

Mä oksennan kokoajan. Eilen lopetin laskemisen siihen, kun ennen neljää olin oksentanut 15 kertaa :headwall: Mä en edes muistanut, että tää on näin karmeaa. Vaikka esikoinenkin on vasta 1,5v. Nopeasti sitä unohtaa :D

Väsymys on myös sanoin kuvaamaton. Tuntuu saamattomalta, kun ei oikein kykene tekemään tuon viikarin kanssa mitään. Äiti makaa sohvalla tai pää pöntössä, ja muksu leikkii junaradalla. :/ Ehkä nyt kun aurinkokin paistaa, uskaltaudun tuonne ulos hetkeksi.

Kaikki vinkit siis kehiin, mikä tähän pahoinvointiin auttaa! Vaikka aikalailla kaikkea mä varmaan olen kokeillutkin..

Luklu, mulla on tota ihan samaa!! Ei kiinnostaa yhtään mikään eikä meinaa jaksaa oikeasti edes vaatteita pukea. Osittain siksikin me varmaan ollaan muksun kanssa maaduttu lähinnä sisällä viime viikko paria päivää lukuunottamatta. Tiedä sitten, mikä tää voi olla. Ei mullakaan esikoista odottaessa kyllä tällaista ollut.

En tiedä uskaltaisko sitä ekassa neuvolassa kysyäkään.. :D

- Lilith ja Mini 6+5

Niin joo, ja se lista
16.10.2013 Lilith 25v / 2. lapsi/ NKL
Onkos tuo nyt oikein? :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Luklu Muakaan ei oikein kiinnosta mikään! Kun tuun töistä kotiin jämähdän tv:n ääreen ja kämppä on kuin mikäkin kaatopaikka. Ei vaan kiinnosta siivota, pyykätä jne. Väsyttää ja tekis vaan mieli löhötä. En tiedä onko se raskausmasennusta tai ehkä kevätmasennusta. Tuntuu että kotityöt kasaantuu niskan päälle ja mitä enemmän pitäisi tehdä sitä vähemmän kiinnostaa.

Lapset sotkevat minkä kerkevät ja viikonloppuna saivat kyllä auttaa siivoamaan jotta saivat lauantaikarkkia. Onneksi lelut hävisivät lattioilta aika nopsaan tahtiin :LOL:. Nuorimmainen ei vielä oikein osaa siivota ja sotkee heti kun on siivottu niin periaatteessa se tulos oli pluminusnolla loppupeleissä. Mut oli se olohuone noin 10 minuuttia siistinä...

Minäkään en oikein harrasta mitään. Luen kirjoja jos se lasketaan =). Liikkua pitäisi paljon enemmän, mutta mielestäni se on niin tylsää lähteä kävelylle yksin. Kävelen mielelläni jos on kaveri mukana, mutta kaikilla on omat menot ja on vaikeeta löytää sopiva lenkkikaveri täältä kodin läheltä.
Käsitöitä tekisin mielelläni, mutta osaan kutoa ja virkata vain suoria pätkiä. Nyt meinellään vauvalle virkattu peitto :). Kai sekin lasketaan käsityöksi.
Sit meillä on kans 2 koiraa (ulkona enimmäkseen kun ovat ulkorotuja) ja muutama kisuli. Ne vievät tietysti jonkun verran aikaa lasten lisäksi. Meillä on pari sisäkissaa ja joku mainitsi sitä toksoplasmoosia. Jotta sen taudin saisi pitäisi periaatteessa syödä kissan ulostetta, joten kissanvessan siivoaminen on melko vaaratonta kunhan pesee kädet jälkeenpäin. Ja niinhän kaikki järkevät tekevät muutenkin =). Hengittämällä kissanhiekan pölyä sitä tautia ei voi saada. Joten huoletta tyhjentämään kissanvessaa vaan, jos ette saa huijattua miehet siihen hommaan :LOL:
 
LukLu mietit tota raskausajan masennusta ja itse pohdiskellut samaa omalla kohdallani... Mulla on teini-ikäisenä ollut masennusta (kenelläpä ei olisi) ja vuosikaudet oon voinut ihan tosi hyvin. Nyt kuvaisin juurikin noin, että mikään ei kiinnosta, ketään en halua nähdä ja haluan vaan nukkua ja olla rauhassa... Olen itseasiassa ollut viimeisen viikon sairaslomalla töistä kun räjähtelin siellä pieniksi palasiksi ja oli sellainen kaamea stressi koko ajan... Nyt olo helpottanut, ilmeisesti kunhan saan tarpeeksi unta, niin psyykekin voi paremmin ja on paljon parempi olo...

Omia oireita tässä kohtaa: rinnat arat, huonoa oloa aika ajoin, rasvainen ruoka äklöttää, väsyttää edelleen ihan hirveesti ja maha iltaisin turpea kun koripallo. Paino noussut tässä kohtaa kilon verran, mutten aio ottaa asiasta paineita ja jos neuvolatäti siitä jotain sanoo, niin se saa varmaan kuulla kunniansa!

Tänään myöhään iltapäivästä VU ja eilen oli 7+0 POKS!
 
Ja taas on paljon uusia! Loistavaa! Tämä on kyllä ihanan aktiivinen ketju!

Voimahalit kaikille, joita jatkuva ja ei niin jatkuva öklötys vaivaa. Kaikille teille, jotka pohditte ei niin mieluista VU:n tulosta iso hali.

Neuvolassa ja vu:ssa käyty tänään, kaikki hyvin ja siellähän se pieni :heart: tykytti. Ja ehdin olla jo ihan varma, ettei siellä mitään ole kun oireita ei vaan edelleenkään ole. Verenvuodollekin todennäköinen syy oli hieman kohdunsuulla oleva istukan reuna.

Nyt voi olla taas tyytyväinen ja keskittyä olemaan raskaana. :D Seuraava neuvolalääkäri 19.3

Jospa siirtyisi lueskelemaan tarkemmin tätä ketjua että pysyy kärryillä...

lempo ja tyyppi 7+4
 
Lempo Ihanaa kuulla että masussa kaikki hyvin vuodosta huolimatta! Toivottavasti kaikki jännityksessä olevia saavat vielä hyviä uutisia! Mä tässä odotan sitä np-ultraa eikä mulla ole sitä aikaa tiedossa edes vielä!

Jestas, täällä iski taas kauhea väsymys iltapäivän iloksi. Vielä pitäisi töissä hetken roikkua ennen kuin pääsee pois ja hakemaan ipanat. Kaupassakin pitäisi piipahtaa kun jääkaappi on tyhjä. Ei jaksais!

Onko kukaan muu kuin minä miettinyt nimiä? Mulla olis tytölle nimi valmiina (tosin ei miehen tiedossa saati hyväksytty), joten tyttö olisi ihan mukava saada =). Pojalle pitää tosin kans keksiä varmuuden vuoksi kun ei tiedä kumpi se on, mutta se tuottaa vähän enemmän päänvaivaa. Nimiähän on tuhansia, mut kun se pitäis alkaa tietyllä kirjaimella ja lisäksi pitäisi keksiä 3 yhteen sopivaa nimeä :). Onneksi on aikaa pähkäillä!
 
Huh huh tätä väsymystä! Kauheeta tää lamauttava väsymys. Mitään ei jaksa tehä... Onneksi anoppi on meillä nyt viikon niin ei tartte koko ajan yksin hoitaa poikaa.. Mies ei vaan voi ymmärää et oon aivan älyttömän väsyny enkä välttis jaksa ajatellaakkaan mitää "petihomia".. |O

Fenixlintu: Arvaappa miltä tuntuu ku mies polttaa tupakkia ja yrittää sen jälkeen tulla uka hemppistelemään. Oon joutunu sanoon sille ettei se saa tulla yhtään lähemmäs tai oksu lentää!

lapinäiti ja Tomppa 8+0!
 
  • Tykkää
Reactions: fenixlintu
Voih, ihana lukea teidän VU:ista, itse joudun odottamaan NP:un. :( Eka neuvolakin on vasta tosiaan 8+4
Ihmettelen, kun mulla rinnat ei ole yhtään kipeät, toisin kuin ekassa. Iltapäiväetominen on jo täydessä kukassaan ja huimaaminen, kuten ekankin kohdalla.

Olen kirimässä teidän juttuja vasta sivulla 11, mutta kysyn jo, että onko täällä muita keskosen äitejä / raskausmyrkytyksen kokeneita? Mua kovin jännittää tämä seikka nyt tokalla kiekalla...

Poksahti 5+0 <3
 
misu78 taidetaan olla ainoat kohtalotoverit ketä odottelee np-ultraa :LOL: Tai ainakin tuntuu, että muut menee VU:hun *nimimerkillä kateellinen* Meillä ei vaan ole nyt taloudellisesti mahdollisuutta VU:hun.. *huoh*.. No pakko jatkaa odottamista sinne viikoille 12-14 : / Mä oon miettiny nimiä jo. Tytön nimi on ollu valmiina jo kuopuksen odotuksesta lähtien ja kuopuksen nimi oli jo valmiina kun odotin esikoista =) Nyt pitäs keksiä vielä hyvä pojan nimi valmiiksi..

Löyty toinenkin np-ultraan odottava, tsemppistä Maakkuli.. Jotenkin tuntuu vaikeelle vaan odottaa, kun esikoisesta käytiin yksityisellä VU:ssa ja kuopuksesta terveyskeskuksessa tarkistamassa raskauden pituus kun oli ihmeellistä verenvuotoa / menkkoja.. No nyt ei ole syytä VU:hun, joten kunnalliseesn tuskin pääsee.. Koitan kysellä neuvolasta josko jollain verukkeella olis mahdollista kuitenkin, vaikka vaan henkisen ahdistuksen vuoksi :LOL:.. no joo, leikki leikkinä..
 
  • Tykkää
Reactions: Maakkuli
Eilen poksui viikot :) Ja sen kunniaksi pitikin halailla pönttöä, sama tänä aamuna. Meidän 1v2kk tuli siihen viereen ihmettelemään mikä äidillä hätänä ja melkein alkoi itkeä <3 Ottaisin mielummin sen koko päivän kestävän etovan olon kun tuon oksentamisen. Esikoista odottaessa oksentelua kesti melkein rakenneultraan asti. En tosiaan halua että nyt käy samoin pitäisi tuon pienen kanssakin jaksaa leikkiä. Parhaaksi olon helpottajaksi oon huomannut ulkoilun. Raitis ilma helpotti myös viimeksi. Lisäksi napostelen kuorittuja manteleita siihen asti kun uskallan kunnolla syödä.
Täällä myös on koko ajan nälkä ja yritän syödä pieniä annoksia kun joutuu kohta kuitenkin syömään vaikka söisi kuinka paljon. Edellisessä raskaudessa paino nousi 20kg ja sitä en nyt toivoisi.
Me ei myöskään olla menossa varhaisultraan. Ei myöskään ole varaa enkä koe sitä tarpeelliseksi. Esikoista odottaessa oli kamala keskenmenon pelko koko raskauden, johtui varmaan osittain 3v yrityksestä raskautua. Nyt tuollaista pelkoa ei ole vielä tullut, en tiedä johtuuko siitä että onnistui jo toisella kierrolla vai siitä, että olen ylipäänsä tyytyväinen, että on jo 1 ihana lapsi hoidettavana.

Meilläkin on 2 kissaa ja mies hoitaa laatikon putsauksen raskauden ajan. Mutta jos joudun itse jostain syystä pesen kädet extratarkkaan jälkeenpäin.

Kairi ja vielä nimetön 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Maakkuli
LukLu, myös minä odotan nt-ultraa, eikä aikaakaan oo vielä sinne varattu. Huh huh. Toiveissa toki on, että neuvolan täti ultraa ekalla käynnillä, mutta hyvin skeptinen oon siinä asiassa, kun ei esikoisestakaan ultrattu neuvolassa terkkarin toimesta. Ja onhan tuohon ekaan neuvolaankin vielä 16 yötä!

Tervetuloa uusille :)
 
Väsymystä, saamattomuutta ja pahaa mieltä on täälläkin :wave: On tosi ankea olo kun ei saa mitään aikaseks, huoh.. normaalisti käyn töissä, jumpassa ja teen kotihommia, nyt ei taho jaksaa mitään ja olo on todella sen vuoksi todella ankea. Kaikki väsyttää ja mietityttää että miten selviä tulevista työviikoista. Yritän vaan aatella tulevaa kesää ja sitä miten saa sitten makoilla nurmikolla auringon paisteessa- niitä ajatuksia lähetän myös teille muille =)

Meidän esikoinen on sairaana, korkeeta kuumetta nyt muutaman päivän ja sen seurauksena mikään ei pysy sisällä, vaan oksu lentää useamman kerran päivässä... Oon yrittäny pieniä määriä nestettä pitkin päivää, mutta kovin on heikossa kunnossa kun melkeinpä kaikki tulee ylös. Mulla itellä oli äsken maha ihan kuralla, joten nyt vaan toivon että kyseessä ei vaan olis vatsatauti mikä siirty nyt mulle :x Ainut hyvä tässä on se että sain 3 päivää sairaslomaa, en millään jaksais olla töissä tän etovan ja väsyneen olon kanssa!

Aurinko paistaa, ois ihana käydä tyttöjen kanssa ulkona kävelemässä vaikka vaan 5min (tuskin jaksasin pitemmästi) mutta nyt ei auta kuin olla täällä sisällä. Onneks kevät tulee ja noita aurinkoisia päiviäkin tulee roppakaupalla lisää! :)

dita 6+3
 
Tervetuloa kaikille uusille, ihanaa kun joukko vaan kasvaa :)

Täällä myös yksi joka ei aio mennä VU:hun. Tosin olen siinä onnellisessa asemassa, että meillä on tosiaan neuvolassa ultra ja siellä sitten katsotaan. Tosin viikkoja silloin ekassa neuvolassa on jo 9+3, mutta ei sitä silti viitsi itseä kipeäksi maksaa kun kumminkin olis sitten aika lähekkäin 2 ultraa jos siis menis VU:hun. Neuvolan ultrassa ei tosin katsota sikiön kokoa vaan pelkästään se lyökö sydän, mutta se riittää minulle :) Tuskaisat 10 päivää siis odottelua vielä.

Täälläkin vaivaa järkyttävä väsymys... viikonloppunakin otin joka päivä päikkärit ja silti nukuhdin sohvalle ennen kymmentä. Ja lisäksi minullakin on ollut jonkin verran pahoinvointia, joka on siis täysin epänormaalia minulle... ja kun kumpaakin sukupuolta jo on niin ei voi edes ajatella että olis sitä vastakkaista tulossa :) No pientähän tämä minun pahoinvointi on verrattuna teihin jotka oksennatte monta kertaa päivässä... Tsempit teille ja toivotaan että loppuu mahdollisimman pian!

Jossain vaiheessa oli puhetta ikäeroista... meillä siis ekan ja tokan välillä on 2v5kk. Molemmat poikia. Hyvin leikkivät keskenään. Tokan ja kolmannen välillä on 5v4kk. Nämä nyt eivät ainakaan vielä keskenään leiki tosin kuopus vasta 1v2kk, mutta viihdyttää ja vahtia nuo isommat jo osaavat jos ei nyt aivan leikit osu yksiin :) Kuopuksen ja tämän uuden tulokkaan ikäeroksi tulisi 1v10kk. Rankkaa varmaan aluksi tulee olemaan, mutta pian sitten helpottaa ja ovat toivottavasti kavereita keskenään. Lyhyissä ja pitkissä ikäeroissa on molemmissa hyvät ja huonot puolensa.

Nimiä oon miettiny ja latasinkin puhelimeen sellasen vauva lehden appsin, jossa siis kerrotaan sikiön kehityksestä viikoittain niin siinä oli sellainen nimijutskakin. Tytölle on paljon ihania vaihtoehtoja, pojalle taas ei niin montaa :) Tosin mulla on joka kerta käyny niin että kun on ollu joitain nimi vaihtoehtoja niin sitten kun vauvan on nähny niin sitten joku niistä nimistä on vaan sopinut parhaiten eli vauva pitää ehdottomasti nähdä ennen kuin nimen päättää lopullisesti, vaihtoehtoja toki voi olla =)

Hyvää viikonalkua kaikille!

Linnea 8+0 poks
 
Täällä vaivaa jatkuva nälkä myös niinkuin taisi muutamalla muullakin olla. Ja heti jos on pari tuntia syömättä niin olo on ihan hirveä.. Kivaa olla töissä! Tänään on vielä ollut helppo päivä kun on palaveria toisen perään (ja aina jotain palaveripullaa), mutta huomenna kai tarttis jotain oikeesti tehäkin! Saas nähä. Oon koittanut miettiä mikä ois sopivaa evästä pitää laatikossa pahaa oloa varten.. Voileipäkeksejä tekee hirveästi mieli, ehkä käyn niitä ostamassa tänään. :D

Kiitoksia muuten vastauksista siihen toksoplasahässäkkään! Ehkä koitan nakittaa siivouksen miehelle, mutta en menetä yöunia jos itsekin välillä niitä siivoilen. Ja mulla on aina muutenkin pitkät kumihanskat kädessä, hyvä ettei hengityssuojainkin :D

Harrastuksista joku kyseli, mulla on tällä hetkellä harrastuksena iltalukio (nyt just kohta pitäis sinne raahautua, arvatkaa vaan jaksaisinko??). Sit jos vaan jotain muuta ehtii ja jaksaa niin käyn lenkillä tai kuntosalilla. Muutaman muun tapaan käsityöt myös lähellä sydäntä, mutta tosiaan nyt tuo koulu vie aika lahjakkaasti kaiken vapaa-ajan. Toivottavasti jaksan nyt vielä tämän kevään käydä, sit saa jäädä vähäksi aikaa tauolle...

Suvitar 6+2
 
Eipäs sieltä ultrasta saatu hyviä uutisia :'( eli mää tipahan tästä porukasta pois. Asukin tilanne ei ollu muuttunu miksikään. Nyt eri lääkärin mittaamana vastas rv 6+3 eikä sykettä. Lähete lähti OYS:iin ja nyt sitten vaan ootellaan aikaa sinne. Niin vaan tuli toinenkin KKM ellei tämä nyt ala itekseen valumaan pois. Tosin mitään sen suuntasia oireita ei oo.
Mut voi tuolta listalta poistaa

Ihania odotuksia teille muille lokakuisille ja kovasti tarrasukkia mukaan kaikille :heart: Toivon sydämenipohjasta, että teillä kaikilla muilla raskaus jatkuis loppuun saakka. Käyn teitä "salaa" täällä vakoilemassa.

zannukka ja sammunut iltatähtönen
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ja tervetuloa uusille! :flower:

Mullakin on tosiaan eka neuvola vasta 9+4, eli aikaa sinne on reilusti vielä. Ja minäkään en aio varhaisultraan mennä, odottelen suosiolla np-ultraan. :) Vaikka mahdollisuus olisikin täällä, eikä tuossa maksaisi kuin 50 euroa, jossa esikoisesta kävin, mutta yritän olla luottavaisin mielin ja ottaa vastaan sen mitä minulle annetaan. :)

zannukka iso osanotto ja voimia menetyksesta selviämiseen. :( mullakin on yksi kkm takana (2010), np-ultrassa 12+6 todettiin, että sikiö oli menehtynyt jo rv 8+2. Se oli kyllä surullista ja tuskaista aikaa. Mulla sillon ei lähtenyt cytoteceilla tyhjenemään kunnolla, hirveen kipeet supparit vain sain niistä. Lopuksi tehtiin kaavinta, ja sitten sain vielä kotiinviemisiksi kohtutulehduksenkin. Oli kyllä semmonen paskasavotta että sillon alko tuntuu että miten yksi keskenmenokin voi olla noin monimutkainen ja vaikea juttu.

Tällä hetkellä tänään on alkanut vähän pahoinvointia olla ilmassa, tosin en ole ihan varma, että yrittääkö mulle tulla vain tuo oksutauti mikä tyttärellä on... palelee ja väsyttää ihan samperisti.

Bethany ja asukki 6+1
 
Mulla on takana Bethany 10/12 KKM joka todettiin rv 13+4 kun sydänääniä ei kuulunu enään. Rv 11+6 NP-ultrassa tosiaan sillon kaikki oli vielä hyvin eli tuossa välillä oli joku hämminki sattunu. Sillon eka lääkkeellinen tyhjennys ja lopulta kaavinta ku istukka ei irronnu. Nyt tosiaan sitten taas KKM mutta aikasemmilla viikoilla.
Nyt pyysin tosiaan lähetteen labraan että saa mittautettua kilppariarvot josko niistä löytyis syy näille keskenmenoille.
 

Yhteistyössä