~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Vielä tuli muutama asia mieleen;

Minttu-Maaria75
Kiitos kun jaksoit käydä päivittämässä kuulumisiasi. Oikein hyvää jatkoa koko perheelle :hug:

Listasta
Minusta ihmisillä pitäisi täällä olla oikeus olla vähemmän aktiivinen. Voihan sitä joskus harvakseltaa pitää nimenhuudon riittävän pitkällä reagointiajalla.

Kesälomista Voi käääk. Meillä on pieni työpaikka (12 hlöä ) ja pomo oli alunperin ilmoittanut että paikalla pitää kokoajan olla 2 henkilöä. Heinäkuun kahdelle vikalle viikolle on vain 1 olija ja pomo kysäisi häneltä onko se hänen puolesta OK (meilläei todellakaan ole mitään tekemistä kesällä - vain varalla oloa). Hänen mielestään täällä pitäisi olla toinenkin, koska hänestä on niin TYLSÄÄ olla yksin kaksi viikkoa :eek: Siis aikuinen ihminen ei osaa olla itsekseen kahta viikkoa :eek: Ja sen takia siis jonkun pitäisi muuttaa kesälomasuunnitelmiaan tässä vaiheessa (kaikilla muilla lapsia ja niiden koulut/ päiväkodit kiinni). :kieh:

Terkuin P123 21+3
 
Terveiset ultrasta vastas viikkoja 20 tasan kuten oikeastikkin on poks
istukka etuseinällä tyttöähän tuo veikkas eli punakone jyllää
Ei tuo kätilö meinanut saada otettua mittoja kun kun hirveet meuhkaamiset koko ajan samanlainen elohiiri kun vanhin tyttöni (naurua ja tekee ristin merkin)
Mulla on himpun pahaolo palanut takas oudosti kun näin ison paksun kastemadon johan rupes yökittämään vedet valu vaan silmistä
 
j22 vooooih :D Ihania noi hormoonit :) rupesin ite eilen itkemään kun yritin miehelle kertoa näistä vauvamenetyksistä täällä..ei tullu mitää :'(

P123:lla naurettava työkaveri sanoisin :/ sanot sille että sulla on parempaa tekemistä lomallas ku olla työpaikalla vaan jonkun seurana!

minäkin oon Mama-L:n tavoin siivoillu tänään ja tais olla vähän turhan rajut imuroinnit kun nyt supistelee :/

noonien tikkeristä hokasin että tää aika on menny kyllä NIIN nopeesti tähän mennessä!samanverran vielä odotusta edessä.huh,mulla korkeintaan 20vk. sillä TÄNÄÄN POKSAHTAA!

Emmabella ja tytsy 22+0!!
 
P123, aikamoinen työkaveri sulla! - Ja pomo kans, jos suostuu maksamaan kahden hengen palkat noille viikoille vaan siksi, ettei töissä olisi toisella yksin tylsää! Ihan mua naurattaa tuo homma! Tosin sitä toista töihin joutuvaa tuskin naurattaa...

Mä oon tänään saanu hyvin eteenpäin gradun analyysiä. Tää on kyllä selvästi mukavin vaihe koko hommassa, kun rupee tutkimuksen tulokset hahmottumaan. :)

Täälläkin päin rupes kahden maissa satelemaan. Onneks kerkesin käydä pyörällä asioilla ennnen sitä, niin on vähän tullu tänään ulkoiluakin harrastettua.

Mahassa on taas ollu kaikennäköisiä tuntemuksia. Taitaa olla kasvuvaihe päällä, kun välillä mahan nahkaa kiristelee ja nipistelee vähän jokapuolelta. Pikkunen on ollu rauhallinen, vaikka päivittäin liikkeitä tuntuu, enemmän illalla.

Juu, pitäs gradua jatkaa... Rentouttavaa viikonlopun alkua kaikille mammoille!


Tatara ja tirriäinen 21+6
 
Mude79 :hug: osanotto ja voimia suruunne :'( :hug:

Täällä kans yksi, jonka Upin vika lähetys sai kyyneliin :D Olen tosin muutoinkin herkkä liikuttumaan, joten en syytä pelkästään raskautta kyynelehtimisestä...

Täällä kaikki hienosti. Olo on kuin vastarakastuneella, tosin kohteena vauva. Ehkä mieskin saa osansa, tänään ainakin ollut kova halipula... Mutta tähän asti tämä raskaana oleminen on ollut parasta mitä tiedän, olo on niin hyvä koko ajan, voisin olla raskaana koko ajan :heart:

Koko päivän on tehnyt mieli perunamuusia ja nakkikastiketta, nyt on pakko lähteä hakemaan kaupasta tarvikkeet! :D Tämä taitaakin olla minun ensimmäinen mieliteko..

Heilo 21+5
 
mude ja minttumaaria olen niin pahoillani teidän puolesta...ei oikein ole sanoja...voimia

täällä on alkanut ton 11 kk:n imetyksen lopettelu. eilen annoin 4 kertaa, tämän päivän saldona on kaks kertaa maitoa, mikä on mun mielestä aika hyvin. oli kyllä päiväunille nukuttaessa tyranni olo ku en meinannu neitiä saada rauhottuun ja tissii en antanu. noh, kerkeis tässä hiukan hengähtää nuitten imetysten kans ennen seuraavaa...

justiina 19+4
 
PAINOSTA:Mulla lähtöpaino oli 64-65kg.Viime kerralla vaaka näytti 69kg.Ihmettelin itsekin kun ei ollut tullut kk yhtään painoa. Pituutta mulla on 175cm. Viime raskaudessa tuli semmonen 13kg ja kaikki lähti.

T 77: Olikos sulla sama juttu myös tuon istukan kanssa että meet viel kontrolliin viikolla 30? Kun mun istukka tarkistetaan myös silloin että onko kohdunsuulla vai ei.Mulla on takaseinäistukka,muistaakseni :snotty: Ja hemppa tais sullakin olla alhainen..Mulla seuraava neuvola 8.6. ja sitä nyt seurataan sitten koko ajan että ei laskis enää alle 90 :/ Syön 2tablettia päivässä ja vatsa ei oikeen diggaa :D

Mahassa on kyllä tosi vilkas tapaus.Monta kertaa päivässä on kova mylläys menossa,varsinkin autossa istuessa ja syödessä :D

Typyliini on antanut masukille nimen Hemmo..?!.. Mut tänään sit hän sanos että hei,eihän se voi olla Hemmo jos se on tyttö. Joten nimeksi tuli Monni B)

Me mennään sunnuntaina hautajaisiin ja mua ahdistaa jo pelkkä ajatuskin.Olen ollut hautajaisissa viimeksi joskus ala-asteikäisenä. Voi sitä pillityksen määrää kun tämä Rapu pääsee vauhtiin.. :'(

MUKSU ja Monni?! 21+5 :D
 
Onko muilla vaivaa nimeltä levottomat jalat? nyt alkanu joka ilta, herättäny yöllä ja valvottanu aikansa ja tänään koko helkkarin päivänkin kiusannu. Kraah! tätäkö nyt loka-marraskuulle asti..? Huh huh. Pakko varmaan mennä lääkärille marisemaan, kun ei tahdo kotikonstit enää auttaa :headwall:

höplömmöö 18+5
 
levottomat jalat Miulla lääkitys on aiheuttanu tuota vaivaa jo ennen raskautta, mutta alkoi pahenemaan heti kun plussa tuli testiin -_- Miulla oli alkuraskaudessa kerran myös levoton käsi |O Koita siin sitten nukkua ku olo on kuin muurahaispesässä.

Menhit ja Mr. Hyde 20+6
 
Mude79 ja Minttu-Maaria75 :hug:. Kovasti voimia teille molemmille!

Hoikkalori, oon Ylä-Savon perukoilta. Täällä tuli SOTE-kuntayhtymä nyt huhtikuun alusta voimaan ja sen myötä myös näitä uudistuksia mm. ultriin. Meidän th meinas ensin, ettei mulla ole sitä synnytystapa-arviota, mutta huomas sitten esikoisen imukuppiavustamisen ja korjasi asian välittömästi. Meinasin nimittäin kanssa vetästä hiukan väärään henkeen, kun esikoinen oli syntyessään 4275g ja työtä teetti. Että jos tämä kasvaa samaa tahtia niin suoraan sanoen kusessa oon, jos ei tarkisteta.
 
Moikka!

Mude79 ja Minttu-Maaria75 :hug: :hug: Tuntuu aivan kauhealta :'(

Tänään oli rakenneultra. Pienellä kaikki hyvin :heart: Sukupuolta ei saatu selville, mutta jännitetään sit taas kerran loppuun saakka :)

Mulla esikoista odottaessa tuli kiloja rv35+6 mennessä 11,5kg. Sen jälkeen alkoi tulla turvotusta todella paljon :eek: Lähtöpaino oli 59kg, niin viimenen punnitus tytön syntymäpäivän aamuna oli 86kg..... Sairaalasta lähtiessä paino oli 66kg. Syytä tuolle turvotukselle ei löytynyt.

Nyt oli paino ennen plussausta 60kg ja ekalla neuvolakäynnillä rv6+4 62kg. Viimeksi rv19+1 painoa oli 65,5kg. Hiukan eri tahtia on nyt kertyny :whistle:

Nyt nukkumaan :wave:

Pirkkis ja UrhoKyllikki 20+2
 
hei,

Mulla oli torstaina se rakenne/sukupuolentutkimus ultra. Kaikki ultrassa näytti olevan hyvin ja elimet olivat paikoillaan ja mitatkin vastas viikkoja. Tyttö näyttäis meille nyt tulevan. Pitkästä aikaa kaveripiiriin saadaan tyttö, kaikilla vaan poikia. Mummot jo ilmoitti lähtevänsä vaaleanpunaisia hörhelöitä osteleen, huoh, mutta antaa niitten nyt ostella;-)
Mä olin elänyt jo raskausviikoissa etu aikaa, siis olen vasta 19+5 eikä 20 niinkuin muistelin. Nykyään hukkaan aikaa ja päiviä ihan tosissaan. tuntuu et tästä raskaudesta on enemmän ollu muistamattomuutta ja keskittymisvaikeuksia kuin edellisestä.

muuta onnellista odotusta kaikille ja toivotaan että ikävät kuulumiset loppuvat tältäpalstalta ja saadaan onnellisia odotuksia kaikille.

Tiltalitti ja nykyään mymmeli 19+4
 
mukava lukea hyviä ultrakuulumisia =) Täällä aamu mennyt siivotessa ja lapset sain juuri ja juuri innostumaan mukaan edes hieman, nyt sitten ovatkin ulkona ja mä imuroin ja luuttuan vielä, sitten nurmikon ajoon ja kauppaan =) Itellä töissä se tilanne että olen itse esimiesasemassa ja teidän kirjoittelut kuulostaa osin aika "uskomattomilta" siis kyllä mä ne uskon, en sitä tarkoita vaan että aika lailla räikeää on osassa paikkaa ilmeisesti meno ja suhtautumistakin monenlaista. Mun pitäs saada omat hommat töissä silleen "kasaan" että seuraajan ois mahdollisemman helppo jatkaa, ja se siis tarkoittaa intenssiivistä työskentelyä sen 2kk joka kesälomaan on, ja sen jälkeen sitten jäänkin suoraan mammalomalle :D Liikkeistä: mä en ole tuntenut vielä yhtään :( Huoli alkaa ajottain olla kun kaikki ihastelee "että sehän jo potkiikin hurjasti ja ihanaa kun liikkeet jo tuntee" enkä mä sitten osaa enää noihin kommentteihin oikein mitään sanoa... :ashamed: rv siis miun kohdalla 19+5 menossa. Muistaakseni kahdessa ed. raskaudessa jo rv 18 ja 16 tunsin liikkeitä...mutta ei kai se auta, onneks ens viikolla on rakenneultra niin ainakin asia selvenee. Viikko sitten oi neuvola, hieno syke ja terkan mukaan liikkuikin mutta mä vaan en itse tuntenu mitään...*huokaa*. Nyt pitäs jatkaa siivoamista ennen kun se vetopois olo iskee, sitten ei jaksa ei niin mitään :LOL:

Neila rv 19+5
 
MUKSU1 joo,mulla on istukka kohdunsuun päällä osittain,ei ihan kokonaan ja muuten istukka edessä. 2 viikon päästä pitäsi tulla äippäpolilta aika tarkistukseen n.rv 30. Lääkäri kyllä meinas et tosi usein istukka siitä siirtyy pois ja voi synnyttää ihan normisti.
Hemppä oli labran mukaan 100. Hiukan nousussa,rautaa naamaan vaan ja naama punasena saa istua vessasssa,kun maha ihan tukossa :(

Täällä neiti sairaana,kuumetta 39 astetta ja parit oksennuksetkin on siivottu :/ Toivottavasti paranee pian <3

t 77 ja poika 20+5 <3
 
Voimia mudelle ja minttu-maarialle :hug:

Kyllä pinoa taaksepäin lukiessa taas sai omat typerät jutut perspektiiviä..

Verenpaineesta: Mulla ottivat ja laskivat olleet kohta kaksi viikkoa alhaalla suhteessa siis siihen mitä yleensä ovat. Hieman säikähdin kun mittasi 52/96 lukemat yhtenäpäivänä. Tässä varmaan syy kun yhtäkkiä vauhti loppui ekä jaksanu mitään. Nyt ovat sentään 60/108 pintaa kokoajan. Syytähän ei ole kuulemma, joskus vaan käy näin. Hassua sinänsä kun ensin olivat neuvolassa huolissaan kun ovat niin korkeat mja nyt niin matalat.

Eipä siis ihmeitä..

Taikamyrsky ja 21+
 

Yhteistyössä