~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Maanantaita :flower:

Hui kun outte ollu aktiivisia, ei meinaa perässä pysyä jutuissa.. :p

Rupesinkin miettii, et mitä mä viikonloppuna tein, kun en oo ainakaan täällä ollu notkumassa..hih
Niin, kävin ainakin lauantaiaamuna kokeilee töissä. Jo ekan asiakkaan aikana tuli selväksi, että ei vaan kykene seisomaan :/ Jos joku on joskus laittanu tampoonin väärin puoleen matkaan, niin se ois se tunne, mikä mulla on. Tos yks päivä koplasin suihkussa ja kohdunsuu tuntu ihan siinä hollilla.. Mua ihan pelottaa, et kohtu valahtaa alas tai jotain :eek:
Lisäksi on supistellu, välillä ihan säännöllisestikin muutaman kerran, mutten oo kokenu niitä kivuliaina. Alhaalla ovat tuntuneet, mutta eipä se kohtukaan paria senttiä napaa ylempänä oo vielä.

No tänään pääsen käymään neuvolalääkärillä, joka ystävällisesti ottaa mut tk päivystyksen puolella, kun muuten ei ois saanu aikaa.

Lisäks oon täs eilisestä miettiny tota tosi vetistä vuotoa. Valkkarii ei oo oikeestaan pitkiin aikoihin tullu, mut niinkun mä tossa joku päivä kehuin sitä, niin tottakai se vaiva nyt tuli.. Hulahtaa pari kertaa päivässä sellaasti pikkarit märäks tai sitten nyt kun istuin täs kylpytakkisillani, ni takki ihan kostui. Muuten ei tuu yhtään mitään valkkaria. Musta se ei kylläkään haise lapsivedelle, et siksi vaan möllistelen ja ihmettelen. Pitää sitten lekurille muistaa ihmetellä

Himoja Huoneenlämpöset tomaatit ehdottomasti!! Ne alkaa olla niin hyviä ja mehukkaita talven jälkeen. Jäätelöä menee taas päivittäin, mutta se on meidän perheessä sama joka kesä. Syksyllä sitten hiipuu pikkuhiljaa pois. Luulen et se on jäde kun tuo mulle joka kesä pari ylimäärästä kiloa ja syksyllä se on aina itestään tasaantunu.

G Asutaan maalla metsän vieressä 138 neliön omakotitalossa rv 2002 ja just ollaan saatu luvat laajennusta varten. Lisää on tulossa n 60 m2 ja autokatos.
Me on mahduttu oleen tässä ihan hyvin, säilytystilaa vaan on ollu naftisti ja kun perheessä on 4 kiekkoilijaa, niin tuun hulluks nuitten kamojen kanssa!!

Lara Kauhee olla remontin keskellä! Pari tuttua asuu ens kesän huputetussa talossa, et eivät ihan helteisintä kesää toivo. Tuuletuskin mahdotonta, kun meteli ja lika tulee sisätiloihin.

Mullei oo ihan vielä pesänrakennusvietti alkanut. Meillä vauva tulee samaan huoneeseen, ni se sänky tulee kasattua joko ihan hetki ennen la:ta tai sit myöhemmin. Äitiyspakkauksen laatikosta tulee kuitenkin ensivuode siihen ihan viereen. Joskus on pidetty pinniksen sisällä ja joskus väsätty jonkinlainen alusta, saapi nähä miten nyt sitten toteutetaan.
Sänky poikien hampaanjälkineen löytyy ullakolta, hoitopöytää ei enää oo. Oon kyllä aatellu hommaisko sellasen vai tekiskö kodinhoitohuoneen pöydälle pienen tilan. Tosin niitä näppärän kokoisia pöytiä löytyis tosiaan sieltä Ikeasta. Se on niin lyhytaikainen kaluste, et voisin ostaa sen sieltä. Muuten en oo enää vuosiin harrastanut ikeakrääsää. Korkeintaan servettejä ja kynttilöitä somisteineen oon enää hakenu.
Joskus tuli sisustettua koko koti ikeakamalla, mutta on ollu kyllä niin kamala pettymys. Nykysin ennemmin satsaa vähän lisää ja ostaa laatua. Köyhän ei kannata ostaa halpaa! Ei mulla ainakaan oo varaa vähän väliä ostaa uusia lipastoja ja kaappeja.
Onhan ne ihan kivan näkösiä ja erilaisia, mutta toivosin pidempää käyttöikää, ettei tarvi heti olla liimailemassa ja naulaamassa kasaan. Ihan suorastaan shittiä :kieh:

Mä pelkään kuollakseni ukkosta. No okei, nyt lasten myötä on ollut pakko reipastua, ettei tartuttais pelkoa niihin.
Onhan se upeaa katsottavaa, mutta niin kauan kun pysyy siellä taivaanrannalla.
Meiän taloon iski ukkonen kun olin lapsi. Oli sellanen räjähdys ja ilotulitus, kun ikkunat helisi, seinät tärisi, kaikki kattolamput pamahti pirstaleiksi, sulakkeet räjähti tomuksi ja puhelinpöytä & rasia seinässä syttyi palamaan.
Sen jälkeen kaukainenkin jyrinä on tuonut ylimääräisiä sydämentykytyksiä.
Meidän suku on joteskin saanu osansa ukkosesta muutenkin. Serkku sai salamasta laskeutuessaan terassin rappusia alas ja sedän koti on palanut ukkosen jäljiltä...
Vanhempien nykyisessä kodissa ukkonen rikkoi jostain syystä 2-3 pöytäpuhelinta kesässä, vaikka jyrinä kuului vasta tosi kaukaa. Nykyisin niillä on pog-systeemi, eikä puhelinlankoja tarvi. Kännykätkin alkaa vihdoin kuulua suht hyvin, että kohta voi siirtyä pelkästään niihin.
Juu, susirajalla asuvat.....


Nyt lähetään PikkuHoon kanssa tutustumaan eskariin, ainaskin minua jännittää ihan kauheesti =) ;)
Hauskaa viikoa kaikille!!

:wave: Puskajussi ja Onni 21+6 :heart:
 
Heippa!
Asuntog: asutaan -07 ok-talossa 114 neliötä.Ihan kivasti tila on riittänyt.Vieläkin piha on kesken ja mulla odotttas istutus puuhat....Ostin mustikkaa ,vadelmaa ja mansikkaa.Kunhan miehen selkä kohenee saa tulla jyrsii mulle paikan niille!! Niin ja omppupuu saatiin istutettua.Ai miksi olen näin tohkeissani..kerrostalon kasvatti olen...Kuinka hienoa oilikaan syödä mansikkaa suoraan puskasta :p .
Ulkolaisille omenoille oon allerginen ,mut kotimaiset käy..nami... Kuorin tossa yks päivä esikoiselle omenan ja hieroin sit vahingossa silmää...oli muuten aika kamalan näkönen ja vielä seuraavana päivänäkin silmä oli kipee.

Nauratti toi puskajussin kommentti et hoitopöytä on lyhytaikaisessa käytössä...Niin mäkin luulin ja ostin halvan..Mä vaihdan esikoisen (1v2kk)vaipat ja puen edelleenkin siinä...Oon todennu sen tosi hyväksi kun tän selän kanssa on ollu ongelmaa.Meinaan vaihtaa siinä vielä jatkossakin kun siinä pysyy vielä melko hyvin.

Mulla rakenne ultra vasta ens viikolla mut JEEEE pääsen ke sokerirasitukseen...
Toivottavasti se on ok..

Mut nyt askareihin!
Aurinkoista päivää kaikille!
H+pulla 19+1
 
Heipä hei!

Täällä pikkuisen liikkeet on alkanu tuntua yhä selvemmin. Eilen illalla oli masussa kunnon jumppatuokio käynnissä. Ekaa kertaa potkiskeli niin pitkään, että ehdittiin kokeilla, tuntuuko liikkeet mahan ulkopuolellekin. Ja kyllähän ne tuntui! Mieskin sai monosta, kun piti kättä masun päällä. :D Välillä tosin ollut hiljaisempia päiviä, eli ei ne liikkeet vielä joka päivä niin hyvin tunnu. Onneksi on kuitenkin tuo doppler, niin jos rupeaa huolettamaan, voi sillä tarkistaa, että kaikki on kunnossa.

Asunnosta, meillä on pieni, alle 50 neliön omistuskaksio kaupungin keskustan tuntumassa, mutta silti rauhallisella paikalla. Kaksin asutaan siinä siis. Oishan se tietysti kätevä, jos ois vauvalle oma huone ja enemmän säilytystilaa, mutta eiköhän me tuossa ainakin jonkin aikaa pärjätä. Toistaiseksi ainakin tuntuu mielekkäämmältä asua vähän ahtaammin, mutta lähellä palveluita. Vaunuvarastoa ei ole ollenkaan, mutta tilava hissi onneksi löytyy. Ja asunnossa on iso, lasitettu parveke, niin siellä voi hyvin säilyttää vaunuja. Vaikka kai ne ois parempi pitää lämpimässä. Naapuri näyttää aika usein pitävän vaunuja käytävässä, mutta en varmaan itse jättäis siihen. :eek: Ei ne tietysti tuollasessa leveässä käytävässä varmaan paljon haittaa ketään, mutta luulisin ettei oo ihan luvallista pitää niitä siinä. Eikös ne oo paloturvallisuusriski, siis tulipalon sattuessa voisivat haitata pelastustöitä tms.

Ens viikolla ois rakenneultra. Vähän jännittää jo. Toivottavasti kaikki on sitten hyvin siellä! Np-ultran jälkeen oltiin yhdessä ylimääräisessä kontrolliultrassa, ja siinä ultraaja veikkaili pikkuista pojaksi. Tuntui itse asiassa aika varmalta asiasta ensin, mutta lopussa kuitenkin varoitteli, ettei saa vielä alkaa ostaa kaikkia kamppeita sinisenä. :D Kirpparilta oon vähän jotain sinistäkin vaatetta jo ostellut, mutta en muuten. Ei kyllä oo muuten vielä mitään hankintoja juuri tehtykään. Saapa nähdä, että muuttuuko sukupuoliarvio nyt rakenneultrassa! Mulle on kyllä parikin ihmistä päivitelly, että mulla on ihan tyttömaha. Mutta omasta mielestä mä vaan oon tämän mallinen muutenkin, kun en ihan laiheliini ollut tähän raskauteen lähtiessä...

Juustojen kans en oo ollu hirveen varovainen. Just viikonloppuna tuli syötyä esim. halloumia. En yhtään muistanu, että ois pitäny varoa... :ashamed: Eka söin sitä ihan kuumentamattomana salaatissa, mutta loppupalan grillasin parilassa. Ois voinu hyvin grillata sen salaattiinkin, kun paljon paremmalta maistui grillattuna. Ja eikös siitä silloin kuole ne mahdolliset bakteeritkin?

Valeska 20+6
 
OOH,
Tatarahan on löytäny oikean helmen :) en oo itekään mikään retroilija,mutta jotenkin arvostan tuollaisia vanhoja "sukukalleuksia",olkoon vaikka potta :) . Itelläni on mun isomummon ostama helistin 70-luvulta mun isoveljelle,joka kuoli kun annettiin mennä liian yliaikaiseksi :'( ,mutta on siis tunnearvoltaan tositosi arvokas mulle kun en koskaan isomummoakaan tavannut. Miehelläni on suvussa kastemekko jossa on kastettu ties kuinka monta vauvaa,viimeeksi meijän Bella <3 mutta ihania juttuja tommoset,toivois että enempikin löytyis talteen ja osais ite säilyttää hyvin niin saa joskus anettua vaikka lapsenlapsilleen :)

galluppiin: meil on tällainen 69neliön 3h+k luhtitalossa,maan tasalla joten takapihaakin on.tontti rajottuu metsään ja sitä metsää onkin sit reilusti ja lenkkipolutkin menee ihan vierestä. On tosi kiva asunto,naapurit ja paikka ,että tuskin muutamaan vuoteen tästä eroon hankkiudutaan.

onnea ultraanmenijöille!

Emmabella ja tytsy 22+3
 
Maanantaita! Olipahan viikonlopun jäljiltä luettavaa!

Leli82. Vähän sama juttu. Yleensä en välitä makeasta mutta nyt on maistunut. Ja jäätelö kanssa!

Ukkosesta tykkään myös minä. Mutta vähän sama ongelma kun Sähikäisellä. Menee aina joltain puolelta ohi. Toisaalta hienommaltahan varsinkin yöukkoset näyttää kun niitä saa vähän matkan päästä ihailla. Puskajussi, hurjalta kuulostaa noi sun ukkoskokemukset!

Galluppiin. Olen kateellisena lukenut teidänjoidenkin pihan laittamista ja huoneiden sisustamista. Mutta meillä kaksio ja siinä pysytään nyt ainakin toistaiseksi. Omistusasunnon vaihtaminen tulojen pienentyessä, ei hyvä.. Mutta olispas edes se kolmas huone! Toivottavasti tähän nyt kuitenkin mahdutaan :eek:

bubbeli "Mä olen ihan Emmaljunga hullu mutta en mä kyllä vastannut sun kysymykseesi ollenkaan". Ihana! :LOL:

Vaunuista Minäkin kyselen teiltä kokemuksia Gessleineista? Ensin oli ihan ehdoton toi Emmaljunga City Cross. Mutta nyt on alkanut Gessleinit kiinostamaan myös. Sähikäinen muuten, kattelin Saksasta näitä hintoja ja kannattaa vissiin tilata sieltä jos Gessleinit meinaa hommata.

Onnea matkaan ultraan menijöille! Tuntuu kun meillä olis vielä vuoden päivät siihen..

Sofiia 18+5
 
Tulenpas poksauttamaan puolen välin näin parin päivän viiveellä, eli lauantaina poksahti 20+0!! VIHDOIN!! =) :flower:

Tänään olimme rakenneultrassa ja kylläpä oli poju kasvanut melkoisesti. Vaikka näimmekin hänet rv 16 ultrassa lapsivesitutkimuksen yhteydessä. Hienosti näkyi kaikki elimet ja sydämen toiminta yms. Ja saatiinpas yksi 4D kasvokuvakin mukaan. Söpöt ovat piirteet. :heart:

Eilen saimme ostettua ystäväpariskunnalta pojalle sängyn, olipa mukava saada tavaraa edullisesti. Ja viikonloppuna menemme kiertelemään lastentarvike kirppiksille, jospa onni potkaisisi ja löytyisi vaikka vaunut tai turvakaukalo vielä edullisesti. Ostoslista on tehtynä ja jonkin verran tilaamme ihan netin kautta.

Ihanaa, kun saa porskuttaa nyt täysillä tätä raskautta eteenpäin ja suunnitella/ tehdä jo hankintojakin vähitellen. Kesälomalla mökkeilemme ja rentoudumme, eikä silloin juosta kaupoilla eikä rakenneta vaavin juttuja. No, toki ehkä vähän.... :p Pyrimme siihen, että syyskuun alussa olisi jo kaikki "valmista", ettei siitten viimeisten viikkojen tuskassa tarvitse rehkiä.

Ai niin, tänään pojan mittojen mukaan LA siirtyi viikolla!! Saimme päivän 10.10.10!! B) ;)

Nyt taas töiden pariin... vielä viisi viikkoa töitä, ennen viiden viikon lomaa. Jaksaa, jaksaa.... :p

Nappula-10 20+2
 
täällä just kotiuduttu rakenneultrasta. Pikkuinen vastasi viikkoja,ja kaikki muutenkin hyvin!
Uskomaton fiilis oli katsella pikkuisen liikehdintää :heart: Niin, ja tuon ultran mukaan tyttö meille olisi tulossa, joten kävin sitten ensimmäisen lastenvaatteeni ostamassa tänään :D Tosin, hiukan epäilen, koska suuret rakastajat tekee tyttöjä, joten mies itsekin odotti siellä pojan asuvan ;)

Ja Mama-L, tyttölupauksen saa lisätä listaan :)

-pokermama & tyttö-ötökkä 20+2-
 
Terveisiä rakenneultrasta!

Vähän ristiriitaiset on nyt fiilikset..kaikki pienellä periaatteessa hyvin, elimet näkyi ja kaikki näyttää pelaavan. Vauva vastasi viikkoja 20+1, joten laskettuaika pysyi ennallaan.
Yllätyksenä tuli, että napanuorassa on kolmen suonen sijaan kaksi suonta ja pikkuhepun päästä löytyi pienen pieni kysta. Lääkärin mukaan kumpikaan löydös ei ole vaarallinen tai epätavallinen, mutta kun oli kaksi ns. "softmarkeria" niin saatiin lähete äitiyspolille. Jos siellä samat löydökset näkyy niin meille tarjotaan lapsivesipunktio-mahdollisuutta kromosomipoikkeavuuden pois sulkemiseksi.. :/
Sukupuolikin saatiin melko varmasti selville, mutta me pidetään se vielä toistaiseksi omana tietonamme, kunnes tiedetään, että pikkuhepulla kaikki on hyvin.

Enpä tiedä, mitä tässä nyt pitäisi ajatella..onneksi pikkuisella enimmäkseen kaikki hyvin, nuo löydökset kyllä säikäytti aika laillakin.. Pari päivää hain sairaslomaa, kun tuntuu että ei oikeen ajatukset pysy nyt kasassa. Töissä olivat onneksi tosi ymmärtäväisiä.

Toivottavasti muut selviävät rakenneultrasta "puhtain paperein".
..ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!!

Minkuli ja pikkuheppu 20+1
 
:wave:

Minkuli
Toivottavasti teillä on kaikki hyvin, löydöksistä huolimatta! Koska sinulla on seuraava aika?
Kahdesta suonesta "osaan" sanoa sen verran, että niillä pärjää hyvin. Napanuorassa kuuluisi olla kolme suonta, joista kaksi tuo ravintoa ja yksi vie kuona-aineita pois päin.
Teillä taitaa olla siis yksi ravintoa tuova ja yksi pois vievä. Yleensä nämä lapset ovat syntymäpainoltaan vain hieman pienempi kokoisia.
Tsemppiä sinne paljon :hug:

(.)
Rakenneultra myös meidän osalta ohi. Sukupuolta emme saaneet tietää, koska vauva istui tiukasti kohdunsuulla jalat ristissä. Perätilassa siis mennään, ainakin toistaiseksi.
Minulle tehtiin kaksi ultraa, ensin kätilö ja sitten lääkäri vielä tutki pitkään ja hartaasti. Minulla on siis tuon rd:n vuoksi aina lääkärikäynti ja siksi "sain" kaksi ultraa.
Seuraava ultrat onkin sitten jo rv24,28 ja 30-32. Tuon jälkeen käyn kahden viikon välein ja rv36 jälkeen viikoin välein. Syynä tähän on tuo insuliinihoito.

Bubbeli 19+4
 
Minkuli :hug: ! Eiköhän kaikki ole kuitenkin ihan hyvin. Noita ns. "vääriä hälytyksiä" tulee nykyään paljon kun on jo niiiiin tarkkanäköiset pelit ja vehkeet sairaaloilla. Mullakin on yksi tuttu jolla epäiltiin suurella todennäköisyydellä laajaa kehitysvammaa mutta pieni poika syntyi sitten ainoastaan pienen paksusuolen poikkeaman kanssa ja on nykyään terve ja reipas 3-vuotias. :heart: Tottakai tuollaiset odottamattomat uutiset silti aina säikäyttää. Voimia epäröivien ajatuksien kanssa, teille molemmille.

Tare, meillä on ainakin täällä Jyväskylässä yksi ihan lastentarvikekirppis Citymarketin yhteydessä. Tosin täällä on muutenkin tosi paljon hyviä kirppareita ja "ekotoreja". Kannattaa googlettaa ihan paikkakunta + kirpparit niin voipi löytyä.

mama-L poksuu tänään 22+0 ja lähtee kohta etsimään KENKÄTELINETTÄ pikkuneidin kanssa. :D

 
minkuli :hug: , luultavasti siellä on vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :)

mua väsyttänyt nyt kolmatta-neljättä päivää ihan törkeenä, vähän tuntuis niinkuin rauta-arvot alkais laskemaan.tosin mitään varmuutta ei tietty oo kun sen yhden kerran siellä neuvolassa oon viikolla 7 käynyt ja mitään ei sillonkaan mitattu... mut joo, normaalistihan mulla on niin verenpaine kuin rautakin aina ihan alhaalla ja "päästä heittää" harva se päivä, sit raskaudessa verenpaine on noussut normaalille tasolle ja rauta-arvotkin pysyneet aika hyvin kurissa ilman kuureja. mut nyt tuntuu siltä että voimat on ihan pois :/ sit ärsyttää kun ei voi napsia ihan niin huolettomasti noita allergialääkkeitä ja oon nyt vaan nenäsuihketta käyttänyt, niin esim. silmät on ihan kaameessa kunnossa, kirvelee ja vetistää koko ajan. hain lauantaina jotain silmätippojakin mut eipä oo paljoakaan auttaneet.
jotenki mieli maassa nyt muutenkin, johtuneeko kotihoitorahan tulosta ja menosta...on tää vaa kaameeta yrittää noin naurettavalla rahalla maksaa laskuja ja vielä ostaa muka ruokaakin |O

huomenna mennään sit koko perhe katsomaan hevisauruksen musikaalia tms, meidän lähileikkipuisto tekee retken sinne, saas nähä mitä Vilho tykkää B)

pitäsköhän sitä mennä hetkeks makoilemaan ennenkuin poika herää päikkäreiltä..

noonie+plikka (joo vaihtu muru-nimitys tällaseks) 22+2
 
No voi hemmetti Minkuli.. Tsemppiä nyt ja toivotaan et sullakin ois kyseessä vain väärä hälyytys.
Heppu..oisko poika tulossa =)

Nappula sai kivan päivän la:ksi. Mä joskus vitsailin, et pidän jalat ristissä siihen päivään asti, mutta kun kuulin, et iso tyyppi tulossa, niin kiitos vaan..ei sittenkään. Hyvä kuulla et kaikki hyvin!

Happy79 meillä hoitopöytä on joka kerta jäänyt satunnaiseen käyttöön noin 3 kk:n jälkeen ja siitä pikkuhiljaa vaan kerää pölyä ja viimestään 6 kk:n jälkeen on tarpeeton. Sohva, lattia ja syli ajaa hyvin sen virkaa.
Sulla on tilava pöytä, kun pirpana vielä mahtuu siinä makoileen.

Pokermamakin sai hyvät kuulumiset, onnee niistä ja erityisesti tyttöuutisista :flower:

Mun lääkärikäynti oli yks helvetin ahistus! Mä meinasin jo jossain häipyä paikalta. En oikeen tiiä, et mistä lähtisin kyselee ja selvittelee ja kysyy minkä ihmeen takia mulle laitettiin joku opiskelija, joka ei oo ees naistentautien kurssii käyny :kieh: :eek:
Olin sillon viime viikolla yhteydessä neuvolaan ja tää mun "täti" soitti ja sanoi että sai varattuu mulle neuvolalääkärin ajan, tosin tk:n puolelle.
Lääkäri piti olla nainen, no sillä ei niin ihmeempiä merkityksiä, mut mun suu vähän loksahti auki, kun mua pyysi sellanen nuori heppu huoneeseen. Sanoinkin, että anteeksi mutta mulla piti olla tän nimiselle henkilölle aika ja kysyin onko se mun lekuri sairastunut tai jotain..?! Katto vaan oudosti, mutta se ei sanonut siihen yhtään mitään. Sanoi olevansa ensimmäistä päivää töissä.. No eipä siinä mitään, aattelin, että on joku erikoistuva ja pitäähän niidenkin saaha harjotusta.
Kerroin mistä on kyse ja puna nousi pojun poskille koko ajan enemmän, eikä se osannut sanoa yhtään mitään. Sitten hän sanoi, että hakee pian tutkimuksen ajaksi kokeneemman lääkärin, kun on vielä opiskelija ja tarvii apua siinä. Kun se häipy siitä huoneesta, niin aattelin ekan kerran, et mitä hemmettiä.. Lähteä vai jäädä...
No tämä konsultoiva lääkäri alko heittää niin outoja juttuja, että mun oli pakko sanoa esim. papasta, että oltiin sovittu nla-lääkärin kanssa ettei oteta sitä vasta kun vauva on syntynyt, koska siinä voi olla riskinsä. Kysyin siitä lapsivesi asiastakin ja vastauksena jotain epämäärästä mutinaa..Sitten kunse aikansa siinä sohelsi, niin sekin sanoi ettei se oikeastaan tiedä raskauksista mitään. Siinä vaiheessa mun leuat loksahti auki!! Ja vielä vähän lisää, kun mun lekuri kertoi, ettei oo ollu naistentautien kurssilla... Kysyin sitten, että miksi ihmeessä mä oon sitten tällästen lääkäreitten hoidossa.
Tämä lääkäri sano tälle opiskelijalle, että sun pitää kysyä neuvolalääkäriltä. No sitten hän vihdoin kävi pyytämässä jotain lääkäriä joka kuulema tekee neuvolassakin töitä.
Siinä ootellessa mä sit repesin ihan täysin. Mä kyselin siltä, et miten ihmeessä tällänen voi olla mahdollista. Kyse ei oo mistään flunssasta tai korvatulehduksesta, vaan vaakakupissa voisi olla vauvan henki. Eihän se sen kundin syy ole jos ei tiedä asioista, vaan järjestelmän!
Jos mulle sanotaan et pääsen neuvolalääkärin luo ja sitten mulla onkin lääkäri, joka ei edes oo nähny pillua!!!
Siinä itkuraivareissa kelasin, että nyt mä lähden. Toi ihminen ei todellakaan koske mun alapäähäni.
Nla-lekuri tuli ja pelasti sen tilanteen jotenkin. Kuunteli, selitti, tutki ja otti näytteet. Ja antoi ohjeeksi,että nyt auttaa vain lepo. Siihenkään se poitsu ei osannut miettiä, et miten paljon..
No anyway, kohdunsuu oli ookoo, vielä. Ei mitään raskaita juttuja ja vannotti, ettei kohtu valahda raskausaikana, mutta riski siihen voi olla myöhemmin mahdollinen. Eli lantiopohjajumpat jatkuu..Tuplaten..

Voi tsiisus mikä aamu! Nyt käyn peiton alle ja otan vastaan haasteen Super Mariossa.

Puskis vehje otassa
:wave:
 
Neuvolassa käyty!
Nyt sain vihdoin tietää tarkan kilojen kertymän joka siis on +6kg! (esikoisella just tähän aikaan +10kg), Hemppa oli ed. kerralla 135 ja tänään 114..eli rauta kuuri tännekkin!! ihana pikkuruinen sydän jumputti sulosointuja :heart: :heart: :heart: :heart:

AsuntoG: Eli me asutaan omassa 4h+k+s+wc 87,5m2 rivarin pätkässä, kerroksia löytyy kaks ja pihaaki on aika mukavasti:) Joku puhuki marjoista ni meiltäki löytyy puna- ja mustaviinimarja pehkot :p .
Makuuhuoneita siis kolme, eli tulokaskin saa ihan oman huoneen :heart: ..en tosin oo vielä alkanu sitä laittaan, toimii siis nyt vierashuoneena.

Oispa ihana ittekki päästä/käyä jollain lastenvaate/tavara kirpparilla..täällä oulussa niitä aika paljon järkätäänki mut ei oo tullu kertaakaa vielä lähettyä/päästyä sinne asti :D !

j-22 ja MiNi 22+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja puskajussi:
Jos mulle sanotaan et pääsen neuvolalääkärin luo ja sitten mulla onkin lääkäri, joka ei edes oo nähny pillua!!!

Puskis vehje otassa
:wave:
Syvä anteeksipyyntöni, että nauroin vakavalle aiheelle.. mutta toi oli niin naseva kommentti.. :LOL:
Onneksi sentään joku tiesi asioista jotain, mutta kyllä kuulosta himppusen "arvauskeskukselta.."

Bubbeli 19+4
 
Puskajussi
Piti vielä kysyä tästä "sain tietää, että iso tyyppi tulossa".
Onko arvioitu, että teidän tulokas olisi iso kokoinen vai ymmärsinkö nyt ihan väärin..?

Helmikuiset ovat ilmestyneet linjoille
Niin se aika vaan mennä huristelee :) Meilläkin taitaa kaikilla tulla puoliväli ihan näilä viikoilla vastaan! Ja vasta me ihmeteltiin näitä plussipalleroisia ja viivoja tikuissamme.
Osaakos joku laskea, ketkä ilmestyvät linjoille, kun me alamme jakautua?

Bubbeli, edelleen sen 19+4
 
puskis, :kieh: :kieh: ou mai gaad mikä kokemus... "En minäkään oikeastaan ymmärrä raskauksista mitään". Mitähän toiki sit tarkottaa. Ois varmaan selvinny enempi ko oisit ite 3 pojan äitinä ottanu peilin kauniiseen käteen ja tsekannu värkin.

:LOL: :LOL:

No summa summarum; onneks nlalääkäri tuli pelastamaan tilanteen. Huhhejj. Mulla muuten kun oli se vuoden v*ttumaisin eukko-palkinnon voittanut gyne (ihan henkilökohtasesti voisin pystin luovuttaa hänelle), joka sillon niistä supisteluista heitti että "ei elinkelpoinen sikiö, jos sulla olis 5 viikkoa enemmän niin kiidätettäis sua jo Kuopioon" jne. niin ei ollut merkannut lehmä edes mun papereihin mitään et oon ollu äitiyspoliin yhteydessä. Tk-lääkärin tutkimusmerkinnät oli jne. mut neuvolatäti ihmetteli kovasti et ei ollu gyne kirjannu mitään. Että kiitos vaan ja toivottavasti nukkuu yönsä edelleen hyvin. Vois olla tollaset vaikka miten oleellisia tietoja munkin papruissa jatkon kannalta jos jään supistelujen takia taas esim. saikulle jo rv 30 paikkeilla.

Hupsista kun tuli avauduttua. :D
 
Moikka!
Puskis mä olisin kyl lähteny varmaan käveleen. Mulle raskautuminen on sen verran vaikeaa, että tommoset "lääkärit" saa pysyä kaukana :kieh: Muakin kieltämättä nauratti tuo sama kommentti, kuin Bubbelia.

Mä tossa laskeskelin, niin sillon kun me jakaudutaan, niin kesäkuiset -11 alkaa tippumaan odotuspuolelle :) Nopeasti kyllä aika menee, mutta ei se haittaa.

Asuntogallup me asutaan 105 neliöisessä ok-talossa. 4h+k+khh+ph+s. Tonttia puol hehtaaria metsän laidassa, joten koirien kans hyvä kulkea :) Tämä on rakennettu 1986 ja me ostettiin keväällä 2005.
Tykätään kovasti, kun oli alkuperäisessä kunnossa, mut kuitenkin säilyny hyvin, joten remonttipakkoa ei oo ollu. Jotain ollaan kuitenkin tehty.
-Putkiremontti tehtii -06, kun esikko oli tulossa. Khh:ssa ei ollut vesipistettä ja se sit tehtiin siinä samalla.
-Meidän makkari tapetoitiin pari päivää ennen esikon syntymää
-Viime kesänä tehtiin keittiöremontti. Vanha oli epäkäytännöllinen, kun ei ollut kuin yksi kapea laatikosto ja muuten kaappeja (joiden leveys vaihteli 10-60cm välillä :/ )

Tänään kaupassa käydessä näin pakastealtaassa cheddarjalapenoja :p Pakko oli paketti ostaa ja vetästä kaikki heti kotona kitusiin :ashamed:

Nyt mentävä tytön kans pihalle. Painui jo ovesta ulos ja koirat sit pitää sen mukaan meteliä.

Pirkkis ja UrhoKyllikki 20+5
 
Jopas täällä on tekstiä ilmestyny :)

Nappula-10: Ihanna päivän saitte :) Onnea ultrakuulumisista! :flower: Mustakin on ihanaa, kun saa puhua vauvasta vapaasti, kun riskiviikot alkaa olla ohi jne... Ja saa kaupoissa hypistellä kaikkea ihanaa vauvatavaraa! :)

pokermama: Onnea tyttölupauksesta ja ultrasta :flower: :)

Minkuli: :hug: Toivottavaisti kaikki selkiää seuraavalla käynnillä! Hyvä kun otit saikkua tarpeeseen, koitahan jaksella!

bubbeli: Onnea ultrakuulumisista sinnekkin! Hyvä, että pääset sitten kontrollien ohella vilkuilemaan pientä useammin :) Sulla on muuten ihana huumorintaju :LOL:

Puskajussi: Ei jumankauta millanen käynti!!! :$ :ashamed: :snotty: :whistle:
Toi on jo ARVAUSKESKUS! Onneks sait sitten ees jotain lohtua siltä viimiseltä lääkäriltä...

Täällä ei mitään ihmeellistä... Sain tukivyön viime viikolla ja tänään kotiin tullessa huomasin, että ei ole ollenkaan niin huono olo (siis ei satu eikä ole painontunnetta) kun oli se vyö käytössä kaupungilla ollessa! Suosittelen!

Lara- ja Nuna rv23+4
 
Meillä on sitten Nappula sama laskettu aika. Missäpäin Suomea synnytät ? Minä Taysissa.

Minkuli minulle tehtiin kaksosraskaudessa rakenneultra Taysissa. Naistentautien erikoislääkäri "näki" ultrassa, että toisella reisluu jätätti ja vatsalaukku oli kaksioisainen. Selviä viitteitä kehityshäiriöstä. No pääsin prof. Kirkisen vastaanotolle 4D-ultraan, jossa kaikki ok. Ei mitään markkereita.

Minulla toinen pojista kipeänä. Kiusallinen laryngiitti. Jouduttiin eilen antamaan Taysissa adrenaliinia inhalaationa ja lihakseen kortisonia.

Mutta huomenna AC/DC-konserttiin. Jes !

Discovery 21+1
 
Neuvolassa ja ultrassa käyty :heart:

Paino 100 g/ viikossa
Verenpaine 100/62
hb 124
Pissa ok
Sydänäänet 150
Liikkeet ++

Ultrassa oli kaikki hyvin. Vauva vastasi hyvin viikkoja ja oli siellä niin kovassa sykkyrässä että ei meinattu mittoja saada! Kätilö joutukin heilutella mahaa oikein kunnolla että saatiin kaikki tärkeä. Lopussa kätilö sanoikin että sukupuolta ei kyllä näy ja silloin vauva kääntyi ja näytti haarukset ja sieltä ei mitään ainakaa löytynyt "ylinmääräistä". 85 % Varmuudella uskalsi tyttöä luvata. Tytöllä kolme pistettä jotka tältä myös löytyivät. Koitetaan jos saan kuvan liitettyä :) Eka kuva haaruksista :) Paino arvio oli joku 350 g oisko ollu? :ashamed:





Päästiin taas koko perheen voimin pikkuista moikkamaan :)

Asuntogallup Me asutaan 110m2 vanhassa omakotitalossa vuokralla. Alhaalta löytyy olohuone+ leikkihuone+ wc/sauna+keittiö ja ylhäällä 2 mh ja wc..

4 d ultra
Meinaako kukaan menn? Tai tietääkö kukaan paljon maksaa? Haluaisin mennä hirveesti :ashmed:

Me käytiin ostaa tänää esikoiselle besafen izi combi 3x isofix istuin.. 450 e maksoi.. Mies totes vaan siinä et tänne meni taas viikon palkka.. :) Noh turvallisuudesta EI saa tinkiä :)

Pikku prinssi ja vaavi 19+3 (nyt pitäis nimimerkki kyllä vaihtaa) :LOL:
 

Yhteistyössä