~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

huomenta!

Kiitos vaan mutta minen ottanu tosta jupakasta itteeni :) koin,että täällä jotkut vähän loukkaantu siitä,että sellasta edes ehdotettiin niin parempi antaa aiheen olla ja antaa kaikkien kukkien kukkia :)

mullakin olis kauhea pesänrakennusvietti vaikken oikeesti ole yhtään hössöttäjätyyppiä. Annoin siskontytölle kaikki meijän neidin vaatteet,kun heil ikäeroa 9kk, ja sisko antoi kaverille eteenpäin. Kaikki vaatteet ja enemmänkin pitäis olla tallella,muttakun en tiiä missä kunnossa 3 lapsen jäljiltä ovat ja odottelenkin kovasti et pääsisin niitä käymään läpi!toisivat ne nyt vaan,haluun päästä hipelöimään <3

Tänään me varataan meille pieni tallinnanloma,mies haluu päästä antiikkikaupoille :D

Emmabella ja tytsy 22+2
 
Moikka kaikille!
Ensiksi isot :hug: mude79 ja minttu-maaria, olen pahoillani mitä joudutte kokemaan..

Sit kommentoin, vaikka tää aihe on jo kuopattu, eli itse kuulun siihen joukkoon joka ei ole kovin innokas kirjoittelija, mutta musta on kiva et joukossa on myös niitä jotka kirjoittelevat kuulumisiaan useasti ja niitä mielelläni käyn lähes päivittäin lukemassa :)

Ihanaa kun niin monella on ollut rakenneultra ja kaikki ollut hyvin. Itselläni olisi vielä muutama päivä odoteltavaa, ultra ois 9.6. Joudun käymään verenpaineeni ja siihen liittyvän lääkityksen johdosta tarkkailussa ä-polilla näin alkuun harvakseltaan ja loppuakohden useammin. Mulla olikin tos viikolla 17+ eka käynti ja sain nähdä pikkuisen.. Lääkäri katsoi kaiken olevan niinkuin pitääkin ja mitat vastasivat viikkoja.

Olen vähän kade niille jotka ovat jo tunteneet kunnon liikkeitä. Esikoisesta tunsin kunnon potkut viikolta 22+ alkaen, en siis tuntenut mitään kuplintaa tai perhosen lepatuksia ennen sitä. Nyt olen mielestäni tuntenut juuri noita edellä mainittuja viikon päivät. Saattaa olla koko päiä ettei mitään ja sitten illalla tulee pieniä töytäisyjä. Oletan että nämä ovat nyt juuri niitä liikkeitä?

Mut eipä tällä erää muuta! Lupaan ilmoitella jatkossa itsestäni satunnaisen harvakseltaan =)

Voikaahan paksusti!

Stemia ja töppiäinen 18+6

(mama-l: Mulle vois laittaa tyttöolon) =) Tulen sit ultran jälkeen ilmoittamaan miten kävi!
 
Huomenta!

Meillä on vauvan huone ollut jo kahdelle valmis :) Se on mun ja Panun makuuhuoneen vieressä siten, että välissä ei ole ovea vaan sellainen iso aukko.... Juu, virallista nimitystä ei löydy päästä :D Tosi kätevä siinä lähellä ja harmahtava tapetti eli helppo tavaroilla muuttaa tytön tai pojan huoneeksi. Ollaan kutsuttu sitä huonetta aina vauvan huoneeksi ja kiitettävästi sinne on asukkaita löytynytkin :´) Ihana saada taas sinne asukas. Kaikki lapset nukkuukin tällä erää vintissä. Vaatekaapit alkaa olla vaan sen verran täynnä, että nyt tarttis hoppua keksiä jotain ratkaisuja! Meillä on sellaiset vanhalle talolle tyypilliset matalenevat katot vintissä, eli kaappeja sinne ei enää mahdu. Lipastot siis harkinnassa. Kai tähän on joskus laajennus tehtävä... Nyt vielä menee, mutta enstäs kun on 5 murkkuikäistä, huh huh!!! Tällä hetkellä nukkuu 2 lasta samassa huoneessa. Neliöitä tässä on 130 + 16 sitä matalakattoista osuutta. No, kyllä sopu sijaa antaa :) Ei millään raaskita lähteä poiskaan kun on meidän unelmatalo ja ihastuttava puutarha.

Mie Rakastan Aurajuustoa. Olen ottanut riskin sen kohdalla, koska se on kotimaista ja pastöroidusta maidosta tehtyä. En ole koskaan kuullut, että Valion juustoista olisi tullut listeriaa. Katson aina, että juusto on täysin kova, paketti ei ole hikoillut ja että käyttöpäivää on mahdollisimman paljon jäljellä. Näillä varotoimenpiteillä olen syönyt myös raakana. En pakettitolkulla vaan esim. kermaviilikastikkeessa. Pizzeriassakin kannattaa kysyä, että onko aitoa Auraa. Monet tuuppaavat halvempia kopioita vaikka listassa lukee Aurajuusto. Meidän lapsetkin on ihan Aurajuusto-hulluja. Huutavat juustotiskillä Aulaaa, ennen kun tajuavat kinuta karkkihyllyllä :D Muutama päivä sitten oltiin ostoksilla ja S-marketista oli päässyt Aura loppumaan. Pikkutytöt itkivät kuorossa ja yritin selittää että käydään toisessa kaupassa. Oli täteillä ihmettelemistä...

Kai sitä tarttis taipua puutarhahommiin, vaikka on niin kamalan kylmä että puistattaa.

Hyvää pyhää,

Noora ja Sulo 18+5



 
juustoista: mä oon ihan mieletön juustohullu (ja hyvä kun asutaan kauppahallin vieressä..jep..) ja Vilhoa odottaessa kyselinkin neuvolassa että mitä sit näistä sais syödä, silloin oli jostain syystä kaks neuvolatätii siinä ja niillä syntyi melkein tappelu siitä kun vanhempi sanoi että kyllä KAIKKIA suomalaisia tai pastöroituja juustoja voi syödä, myös homejuustoja ja tuorejuustoja jos niissä lukee että tehty pastöroidusta maidosta. sit tää nuorempi taas alkoi vaahtoamaan että mitään tuorejuustoja ei missään nimessä eikä mitään homejuustoja ja pehmeitä juustoja voi syödä vaikka ne olis tehty pastöroidusta koska ne ei oo kuulemma "jälkipastöroitu" tai jotenkin täysin pastöroitu tai jotain!! kauhee vääntö niillä oli ja silloin olin vähän sekaisin että mitä nyt sais sit syödä ilman kuumennusta :whistle:

mut semmonen tuli mieleen että mites sitten muualla kuin Suomessa, miten siellä kukaan raskaana oleva voi syödä juustoa..eihän ne usein oo pastöroituja... mut joo,ite oon silloin tällöin kyllä hallista hakenut jotain ulkomaisii juustoi vaikka niistäkin tais neukkutäti olla kauheen negatiivinen... tosin ne on aina jotain kovia juustoja (tyyliin aged cheddar/gouda/manchego). ota näistä nyt sit selvää..

nyt siivoilemaan pojan vaatelaatikoita kun pursuilevat vaatteita niin ettei meinaa saada kiinni niitä! :wave:

noonie+muru 22+1
 
Kauhee morkkis kun just äsken laitoin valkosipuli-yrttisulatejuustoa leivälle... Ostettiin eilen ku oli joku esittelijä ja se ei osannu sanoo tosta pastöroinnista mitään??!! Aika ammattitaitoinen... :D Mut kyllä mä pitäisin itse tota Arla Ingmania ja Valiota niinä merkkeinä joita voi sillon tällön syödä... Näin vainoharhanen en kyllä ollu esikoisen kohdalla. Tieto lisää tuskaa... :ashamed: Mä en niinkään homejuustoista välitä varsinkaan kylmänä mutta sulate- ja tuorejuustot on ihania...
 
Liitoskivut Joku oli niistä kirjoittanut.. Täällä myös vaivaa ne :kieh: Kyykkyyn ei uskalla mennä ja just tuolille en uskaltanu kiivetä kun tuntu että haarat repeää.. :/ Paratabsiin siihen vaivaa syönkin :( Rasmuksen kantaminen sylissäkin tekee kipeätä usein :( Rasmuksen odotusaikana ne kivut alkoivat vasta rv 30 Nyt o ollut jo varmaa rv 15 eteenpäinh pientä kipua mutta nyt tällä viikolla pieni kipu ei ole näihin kipuihin verratuna mitään!

HUOMENNA HUOMENNA!!! Huomenna on kauan odoitettu ultra :heart: Aamulla eka Rasmuksen lääkäri sen jälkeen Rasmuksen rokotus neuvolassa ja sitten mun neuvola.. Siitä sitten utraan puol 1.. Ei ainakaan ole liikaa aikaa aamulla :) Mieskin sanoi että toihan on kiireempi päivä kun töissä on :)

Raakunalle
Tervetuloa :)

Käytiin eilen autoja katsomassa ja siellä ei oikein ollut edes sellaista mikä olis kiinnoatanut.. :/

Tilasin ulkomailta meille istuimen besafe izi combin 2x isofixillä! 150 englanninpuntaa maksoi vain.. :eek:

Himoista
Mulla Lara- on ihan sama.. Eka tekee mieli suolaista ja sit makeata heti perää.. :) SALMIAKKI on varmaa himoista kovin!

pikku prinssi ja vaavi 19+2
 
hips, tosta sukupuolesta vielä..mä oletin etten haluisi tietää ennen synnytystä, mutta nyt mä alan kallistua sen kannalle että tahtoisin sittenkin keskiviikkona kysäistä kumpiko meille on tulossa :) malttamaton kun taidan olla. asutaan maalla ja ois NIIN kiva ostella vaatteita yms. valmiiksi tulijalle mutta kauppoihinkin ihan tolkuton matka ja pienen vauvan kanssa se ei ole lainkaan niin helppo juttu...varsinkin kun sinne samalle reissulle aina ois tunkemassa myös nää 3 muuta....*nauraa* jospa siis ajoissa (vaikkapa lasten ollessa mummolassa) pääsisin yksikseni joskus noita ostoksia tekemään :D
 
Täällä kans yksi joka suorastaan :heart: ukkosta. Vahinko vain, että se ei meidän kaupunginosan päälle tahdo koskaan päästä. Lähelle tulee, mutta niitä kovimpia jyrähdyksiä ei tule. Meillä on meri tuossa suht lähellä, joten se vaikuttaa varmaankin asiaan.

Vauvan nurkkausta mielelläni jo kovaa tekisin, mutta olen päättänyt odottaa kunnes rakenneultra on ohi ja siihen on vielä pari viikkoa. Ensi viikolla ollaan menossa käymään Tampereen uudessa Ikeassa ja voi kyllä olla, että kaikesta päättämisestä huolimatta sieltä voi jotain pientä mukaan tarttua B) Pääasiassa mennään kuitenkin hakemaan kirjahyllyä. Mulla on tällä hetkellä suurin osa kirjoista laatikoissa makkarin kaapeissa ja niiden pitää lähteä pois sieltä ennen kuin voin tehdä tilaa vauvan tavaroille. Me asutaan kaksiossa, joten tilaa ei ole koskaan liikaa :kieh:

Himoista Mulle on iskenyt sanoinkuvaamaton tarve saada popcornia ja nimenomaan sitä voin makuista :p Maailmanloppu tulee, jos sitä on unohtunut kaupasta ostaa. Toinen on feta, jota kyllä olen surutta syönyt (jos siis on ollut kotimaista ja pastöroitua).

Kävin perjantaina ensimmäistä kertaa lastentarvikeliikkeessä (siinä ainoassa, joka tässä kaupungissa on) ja mietinkin jo sitä että miten ihmeessä sitä pystyy valitsemaan itelleen kaiken tarvittavan siitä valikoimasta. Tuntuu, että vaunujakin on sata erilaista :) Aikaisemmin olen ollut Emmaljungan kannalla, mutta niiden hinta hirvittää niin paljon, että on ollut pakko "kääntää katse" halvempiin malleihin. Gesslein olis sellainen, joka nyt kiinnostais ja siinä on plussana se puolikova kantokoppa. Me kun asutaan kerrostalossa, jossa ei ole hissiä ja vaunut pitää säilyttää kellarissa (todella ihana asunto meillä tän kuvauksen perusteella :kieh: ) ja puolikova koppa helpottais rappusissa kanniskelua. Plus niissä oli muitakin sellaisia ominaisuuksia, joita vaunuihin haluan. Onko kenelläkään kokemusta Gessleineistä?

rakuuna tervetuloa munkin puolesta :wave:

Mutta nyt täytyy mennä valvomaan miehen vaatekaapin tyhjäystä :wave:

nuhainen Sähikäinen ja Nöttis 18+5

muoks: enää 12 päivää ultraan jihuu! :LOL:
 
sadepäivä gallup: millainen asunto teillä on?

Me asutaan maalla ja omakotitalo jossa n. 140m2 tilaa..semmonen 70-luvulla rakennettu jota hiljalleen ollaan remonttoitu...putket, katot, tehty auto talli ja viimesimmäks saatiin jouluksi uusi keittiö ja eteiseen ja keittiöön laattalattia ja lattialämmitys ja oon ollu NIIN tyytyväinen vaikka velan ottoahan se vaati...sekin :'( pihaa tossa on ihan mukavasti lasten juosta :D
 
heippahei!
Täällä puoliväli ylitetty, uskomatonta, että enään toinen samanlainen edessä :D
Kävästiin just tossa markkinoilla, ja oli suuri virhe lähteä sinne kolmen koiran kanssa, olin enemmän kuin paljon solmussa. Huomenna on se kauan odotettu rakenneultra, toivottavasti saadaan tietää sukupuoli..
Onneksi kesälomaan enään kolme viikkoa, ja muuttokin on kahden viikon päästä. Aika kuluu niin nopeaan, että kohta se nyyttikin on sylissä, ihan huomaamatta :heart:

Tulen huomenna ilmoittelemaan, että mikä on tuomio r-ultrasta ;)

-pokermama & ötökkä 20+1-
 
Ja vielä galluppiin vastausta; me ostettiin viimeviikolla asunto, -57 rakennettu rintamamiestalo ihan hyvinkään ja nurmijärven rajalta, kuitenkin nurmijärven puolelta. Asuinneliöitä on 125,kokonaispinta-ala on 185,joten onhan siellä tilaa temmeltää meille,muksulle ja meidän kolmelle koiralle :D En vaan osaa kuvitella itseäni pitämään huolta isosta pihasta ja isosta kodista. Noh, ehkä siihenkin kasvaa ajan myötä.
 
gessleinistä: meillä on kolmipyöräiset visionit mustana, puolikovalla kopalla.ostettiin tampereelta lielahdesta jostain lastentarvikeliikkeestä 2008 syksyllä. ihan hyvin on palvelleet, tosi ketterät ja ilmakumipyörät kun on niin eipä paljoa tärisytä edes mukulakivillä!
vauva-aikana oli tosi hyvät mut nyt oon taaperolla huomannut kun rattaina ovat että se istuinosa on jotenki kauhean suuri, ainakin meidän 1v6kk röhnöttää siinä aina mitä omituisimmissa asennoissa... tai sit se on vaan sen oma tyyli who knows... :LOL:
kaks kertaa on kumi puhjennut mutta ei muuten pahaa sanottavaa. ehkä toi kolmipyöräisyys on sellaisissa rampeissa huono missä on kaks niitä ohutta ramppia eikä yhtä kokonaista.
näin jälkikäteen aatellen oltas ehkä otettu nelipyöräisenä jossa olis tietty kääntyvät etupyörät, ne on IHAN MUST! :) kolmipyöräisenä ehkä vähän pitkänoloiset mutta kapeat,eli ei mitkään monsterihyökkäyskärryt ;)

asuntogallupista: me asutaan tosi ahtaasti kaksiossa (hieman vajaa 50m2) kolmannessa kerroksessa, onneks hissi on, mutta järkevästi vaunuvarasto kellarissa jonne ei hissi mene vaan kapeat kierreportaat... |O :$ eli rattaita säilytetään meillä sisällä, mikä vähän ärsyttää. sisäpihalla niitä periaatteessa vois pitää pyörien seassa mutta eivät olisi sit sateelta suojassa muutenkuin sadesuojapressun alla.
nyt näin toista lasta oottaessa mieli halajaa edes hieman isompaan kämppään (ihan siis muutama neliö lisää riittäis mulle), mutta kun on omistuskämppä ja niin hyvällä paikalla niin ei silti raaskis luopua.

 
Asuntogalluppiin Täällä asustellaan 61 neliöisessä kaksiossa toisessa kerroksessa, hissiä ei ole, eikä oikeastaan varsinaista vaunuvarastoa joten vaunut sit raahaataan tänne ylös :/
Tässä asustellaan nyt niin kauan että lapsi on vähän isompi ja mikäli menen vielä äitiysloman jälkeen kouluun niin sitten ollaan tässä niin kauan et koulu on loppu. :)
R ja öttiäinen 17+5
 
Asuntogalluppiin: me asutaan rivarissa 4h+k+s, 92 m2, vuokralla, myytiin samasta taloyhtiöstä oma ihan samankokonen kämppä ja päästiin viereen vuokralle raksailun ajaksi. Kävi niin hyvin :)
Tulevassa talossa on sitten huoneistoala 173m2 ja kokonaispinta-ala 203 m2, joten siellä mahtuu elämään.
Tässä on muuten kaikki ok, mutta säilytystilaa on auttamatta liian vähän, samoin pesutilat käy ahtaaksi kun meitä on 4, saati sitten kun meitä olis 5...
Mutta sitä oman valmistumista odotellen... :p
 
Meillä tosiaan on noin 140M mutta saa järjestellä tavaroille paikkoja ja pitää ne järjestyksessä kun meitä on viisi, kohta kuusi asujaa tässä. =) ja oikein laajentamiseen ei ole innokkuutta on ois niin ISO remppa, mutta kun 2 lasta on samassa huoneessa niin sopu sijaa antaa ja meille mahtuisi vielä 1 lisääkin :LOL: 3noita lasten makureita + meidän makuri ja oh + keittiö. Onneks on iso piha ja tilaa temmeltää sielläkin.
 
sunnuntaita täältäkin,nyt ois sitten jo tontilla perustuksille tila :D

Asuntogallup....vastataan näin,meillä on nyt 170 neliötä ihanassa 1900-luvun alussa tehdyssä talossa,kahessa kerroksessa,asujina meitä on siis nuo pojat 2 ja me 2 ja pari karvakorvaa....mutta sattuneista syistä tämä pistetään sileeksi tien tieltä vuoden lopussa ja nyt rupeamme rakentamaan tuohon viereen,siihen tulee 5h ja muut tarpeelliset tilat eli uusi joudutaan tekemään....ja meinaan kyllä sitten yhden kammarin sisustaa vauvalle :heart:

voi enää viis yötä rakenneultraan :heart:

ai ja noista juustoista,mä rakastan aura juustoa ja olen sitä uskaltanut vedellä ihan entiseen tahtiin,samoin fetaa,varsinkin näin kesällä salaateissa :p

sutulii 19+4
 
Asuntogallup: Me asutaan vuokralla 71m2 kolmiossa kerrostalossa. Pieni hissi on ja iso lasitettu parveke. Asukkeina siin minä ja pikkuvilla-haukkuni, mies täällä joskus viikonloppusin... (aika reippaasti siis tilaa mulle ;D)

Välittäjältä pääs pieni valkonen valhe, kun tätä käytiin kattomassa... Piti olla putkirremontti juuri tehty, mutta olikin vasta aloitettu!

Täällä oleminen on siis yhtä he**ettiä välillä, kun 7-16 kauhee jyrinä ja pauke... Ilmastointi kuljettaa sellasta ihanaa pölyä pitkin ja poikin, kun täällä uusitaan kaikki vessat lattiasta kattoon! Luojan kiitos meillä oli vessa jo tehty pari vuotta sitten niin ei tarvitse sitä härdelliä sentään kestää... Remppa loppunee tänä vuonna ja kun vauva syntyy sen pitäis olla siirtynyt jo seuraavaan rappuun... Mutta onpahan sitten sekin koettu ;) Muuten tää kämppä on ihan siisti. (tulipa romaani, sori!)

Omasta haaveillaan! Mutta se ei ole millään tapaa realistinen haave viellä pitkään aikaan... ...

Olen itkeny koko viikonlopun :D Oli siinä miehellä kestämistä! Menkkamaiset kivut jatkuu ja muut kolotukset, uusimpana hirvee selkäkipu, ei passaa olla selällään öisin yhtään...!
Siittä asennosta silti usein herään aamusin! :kieh:

Kiitos "himo" vastausksista, en lukenut niitä liian tarkkaan, että en saa uusia ideoita päähän :LOL: Tehtiin kaks pellillistä pitsaa vloppuna ja kebabillakin käytiin, anopilla grillattiin... Vieläkö ihmetellään mistä oon saanu kaikki ne 8kg? :LOL:

Lara- ja Nuna rv23+3
 
gallup: me asutaan avomiehen+kissan kans 62neliön kaksiossa kerrostalon neloskerroksessa, suht tilava hissi on ja lasitettu parveke. ajateltiin tässä asua vielä ainakin vuosi varmaan, oma asunto haaveissa tietenkin mutta saa nähdä milloin on sen aika :) Viihdymme tässä tosi hyvin, rauhallinen asuinalue.

Ja kiitos bubbeli vinkeistä emmaljungien suhteen, tuossa ihan järkevä vaihtoehto mitä sanoit! : )

Tää päivä on menny leipoessa siskon valmistujaisiin jotka on ens lauantaina. Väsyttää jo kun viime yönä tuli nukuttua tavallista vähemmän euroviisujen takia.

Nyt Mr. & Mrs. Smith leffan pariin

miraaz ja vaavi 19+4
 
Hellou taas pitkästä aikaa ja terveisiä Roooodokselta, eilen tultiin takasin. HUH HELLETTÄ! Ihanan rentouttava reissu oli ja anoppiakin kestin suht hyvin ;) mukana matkassa oli sukulaispoika 9kk ja kyllä päätin että vuoden päästä MINÄ teen matkani joko täyspäiväsen lapsenvahdin kanssa tai kaksin miehen/kaverin kera! :D sen verran vilpertti on ainakin toi muksu, siinä ei paljoo äippä tai iskä aurinkoo kerinny palvomaan tai ottamaan lomaa lomana :D

Facebuukin ryhmässä mäkin viimein, laitoin sinne tänään ekan masukuvan. Alko pötsi silminnähden reissussa kasvamaan (muustaki ku ruuasta ;)), pitkään tuntuikin ettei tapahtu mitään muutoksia. Vaikka eihän tää ny mikää iso oo jos vertaa teihin muihin fb-ryhmän kuvien perusteella!! Mahtavia masuja. Liikkeitäkin aloin tuntemaan ehkä viikko sitten kunnolla ja eilen toi mieskin tunsi käteensä potkasun :) tai mitä könyämistä ikinä olikaan! Ihanaa! :heart:

Asunnosta, me asutaan pienessä vuokrakaksiossa ydinkeskustassa ylimmässä kerroksessa. Hissi on mut se on toivottoman pieni! Hiinä ja hiinä mahtuuko rattaat.. Rivarista haaveillaan, saapi siis nähdä jos tästä johki ennen lokakuuta lähetään. Tää nykyinen kämppä on kyllä sijainniltaan ja ilmeeltään aivan ihana, mutta kylppäri ja keittiö sen kokosia että hyvä ku kääntymään mahtuu. No, on tässä vielä aikaa sumplia.

Juustoista, mä söin kyllä tuolla Kreikassa vähän mitä mieli teki. Myös siis fetaa pienissä määrissä ja salaatteja. Koskaan ei oo mitään paikallisista ruuista mulle tullu vaikka oon yksvuotiaasta asti siellä suunnilla ravannu ja luotan siihen ettei nytkään.

Tuli omaa napaa, en oo kaikkia kirjotuksia kerinny lukemaan viikon ajalta, vähän sieltä sun täältä. :)

Tare 19+2
 
Heips kaikki :wave:

Nyt vihdoin ja viimein tulin ilmoittamaan itsestäni,muutamaan otteeseen kirjottelin hirveän pitkät sepustukset ja viimesen pisteen kohdalla ne hävis kuin tuhka tuuleen ja sit vaivuin hetkeksi pieneen epätoivoon :D Taustalla olen kyllä ollut aktiivisesti ja käynyt lueskelemassa uusimpia kuulumisia tai vastauksia johonkin itseäni askarruttavaan asiaan. Mukana ollaan hengessä siis edelleen :)

Tuntuu että mulla ei oikein ole mitään jännää kerrottavaa,raskausaika on ollut niin seesteistä että oon itsekin vähän yllättynyt. Alun pahoinvoinnin helpottaessa hävisi oikeastaan kaikki fyysiset raskaustuntemukset ja välillä on pitänyt ihan pysähtyä kuullostelemaan että onkos siellä oikeasti joku.. Kuitenkin pikkuinen Papu siellä päivittäin mellastaa. Liikkeet alkoi tuntua jo hyvissä ajoin,viikon 14 alussa tunsin jo ekat varovaiset kuplinnat :)

Mulle voi laittaa tonne tyttöolon koska tää toinen raskaus on niiiiin eri maailmasta kuin poikaa odottaessa. Toisaalta mä oon nähnyt tosi paljon unia poikavauvasta :D Ja aika hyvä sattuma sekin,että kävin esikoiselle kirpparilta pinon Disneyn kirjoja niin yllättäen kotona selatessa huomasin että ne oli aiemmin omistanut joku samanniminen pikkupoika kuin mikä tulokkalle olisi tulossa jos poika on B)

Rakenneultra on vasta ensiviikolla,tuntuu että odottavan aika on niiiin pitkä,en millään malttais enää odottaa että nään pienen mönkijän taas "livenä" :heart:

Painoa on kotivaa´an mukaan tullut tähän mennessä 3kg ja rapiat. Oon kyllä tosi hyvilläni että nyt on pysynyt persuksen leviäminen aisoissa,esikoiselta kun tuli niitä kiloja lähemmäs 30.. :ashamed:

Asumisgallup: Tällä hetkellä asustetaan kerrostalossa, asunnossa 78m2 ja 3h+k+p. Saunaa ei ole,mutta muuten kiva asunto hyvällä paikalla ja suht edullinen vuokra :xmas: Haaveissa olisi tulevaisuudessa oma rivarin pätkä tai pieni omakotitalo,mutta ei oikein huvita leikkiä tulella ja ottaa lainaa pelkästään miehen tuloilla,täälläpäin kun noi lomautukset ja irtisanomiset alkaa olla arkipäivää :/

Mä en oo varma onko tästä jo ollut puhetta täällä,mutta onko kellään ollut sellaisia vihlaisun tapaisia kipuja alavatsassa? Mulla on tuntunut nyt parin viikon ajan lähes päivittäin lyhyitä vihlaisuja,ihan kuin joku terävä tökkäis suoraan alamahaan sisältä päin. Ei oikeastaan ole väliä oonko liikkeessa vai levossa,ihan tilanteesta riippumatta noita tulee ja alkavat aika yllättäen. Toivottavasti on ihan normaalia..

Mutta,tälläinen oman navan päivitys tällä erää,ajattelin vain ilmoittaa että hengissä ollaan ja hyvissä voimissa :D

PippuriPylly ja Papu 19+5
 
Kodista me asutaan rivitalon päätyasuntoa,siis omaa,kolmio 77 neliöä. Muutettiin tähän viime kesänä heinäkuussa,on etu-ja takapiha,molemmissa terassit :) Saa nautiskella niin aamu-kuin ilta-auringosta. Olkkari on korotetulla katolla,tämä oli niin hyvässä kunnossa ostaessa et mitään ei oo tarvinnut tehdä,joka meillä olikin pääasiana,ei olla mitään remppaihmisiä.

Pikkulikka vähän paremmassa voinnissa,ei ole oksentanu tänään,yhet ripulit veti ja kuumekin ollut jo vähän lievempää. Toivottavasti huomenna velä parempi päivä.

Onko muilla muksut olleet kovassa kuumeessa ja oksennelleet?

t 77 ja poika 20+6
 
Heippis!

Menipäs viikonloppu nopeaan paljon touhutessa. Lauantaina oli miehen serkun valmistujaiset ja sen jälkeen miehen mummon ja ukin omakotitalon tyhjennys, kun saivat sen nyt myytyä, asuttuaan jo vuoden kylällä rivarissa vuokralla. Kyllä sieltä talosta kaikkea löytyikin. Paljon tavaraa meni hävitettäväksi ja loput säilöön autotalliin. Me saatiin hävitettävien listalta räikeän oranssi 60-70-luvun potta. :D Aika huikea (vaikka en kovin retrofani olekaan)! Mä tänään hinkkasin sen ja taisin saada siitä ihan käytettävän siistinkin. ...Saa tosin vielä vähän aikaa potta odotella uuteen käyttöön pääsyä.

Eilen saatiin tutuilta iso nippu raparperiä ja tänään oon sit yrittäny loihtia niistä herkkuja. Tein mansikkaraparperikiisseliä ja raparperipiirakan. Vielä olis 5 vartta käyttämättä. Mitähän niistä huomenna keksis? :)

Edelleenkään ei olla tehty minkäänmoisia ostoshankintoja tai valmisteluja tulevaa perheenlisää varten (lukuunottamatta joitakin tavaroita ja vaatteita, joita on saatu sukulaisilta). En osaa edelleenkään kuvitella, et syksyllä meillä olis pikkunen täällä seurana. :) Yksi huone on varattu pientä varten, mut en oo ollenkaan miettiny, mitä sille tekis. Ehkä sit jossain heinäkuun paikkeilla vois jotain rueta hankkimaan... :p

galluppiin: Me asutaan miehen kaa kaksikerroksisessa rivitalokolmiossa (oikeastaan tää meidän rivitalo koostuu neljästä vierekkäisestä paritalosta). Ostettiin tää asunto noin kaksi vuotta sitten ja aikomuksena on asustella tässä vielä jonkun aikaa. Omakotitalo olis jossain vaiheessa haaveissa. Tämän hetkiseen elämäntilanteeseen tää asunto on kuitenkin just hyvä. Tää sijaitsee ihan järven rannalla ja kuntopolun vieressä, lähellä kylää, joten pääsee helposti harrastamaan kaikkea kalastuksesta hiihtoon ym. Omaa pihaa on sekä etu- että takapuolella, molemmilla pihoilla terassi + yläkerrassa parveke. Me on tehty tähän paljon remonttia - viimesin sauna/kylppäriremontti vuodenvaihteessa, joten ei tätä ihan heti kehtais pois myydäkään.


Hyvää viikon alkua toivotellen

Tatara ja tirriäinen 22+1
 
Asuntogallup
Me asumme vuokralla rivitalossa. Meillä on 3h+k, 65m2 ja kaksi kerrosta ja ihana piha :)
Rakenteilla on omakotitalo, joka valmistunee vuoden päästä.. toivottavasti.

Nyt jännittämään huomista (tämän päiväistä) ultraa!
Tsemppiä muillekin maanantain menijöille, meitä taisi olla monta :)

Bubbeli 19+4
 
Tulin vaan kurkkaamaan :wave:

Täällä on ihan järjetön asuntostressi, varsinkin nyt sen jälkeen kun välittäjä teki tenät. Lupas soittaa perjantaina kävi miten kävi, mut ei herrasta oo kuulunu yhtään mitään. Paskamainen tilanne varsinkin kun tää miun kakssuuntanen ei stressiä siedä juuri ollenkaan..

Menhit ja Mr.Hyde 21+1
 
Huomenta meiltäpäin kaikille! Huuh, olipas sitten viikonloppu.Tuli kanniskeltua tontilla tosiaan niitä kiviä ja tietty nivuset siitä tykkäsi, kuinkas muutenkaan. Mutta kävelemään pääsen ihme kyllä.Tuntuu että ne aikasemmat nivuskivut tais johtua pikemminkin liikunnan puutteesta :LOL: kun jostain muusta. Nih, vetreytyi näköjään.
Tänään mies taas heti töiden jälkeen sinne, meikän yh-aika alkaa taas siis. Talonpaikka on nyt kaivettu, niinkun oli vissiin sutuliillakin!! Teillä on ollu hiukan nopeempaa toimintaa, kun meillä sitten, meidän rakennusluvista kun on jo..hmm..noh, jonkun aikaa :whistle:

Asuntokyselyyn Niinkuin varmaan moni muistaakin, me asutaan täl hetkellä maanpäällisessä helvetissä. Vesivahinkoja sattunut tässä taloyhtiössä siis enempi kun laki sallii, ja viimesin niistä verotti meidän omaisuutta sitten. (By the way, se asia ei ole edistynyt mihinkään suuntaan, että mitä tässä pitäisi nyt tehdä,kelle korvaukset kuuluu ym. Kukaan ei ota mitään kantaa ja nostelee käsiään pystyyn..joo..mutta siis noin muuten niin tää on tällanen 70m2 koppero, ei siis ole mikään tilaihme vaan ratkasut on päin pyllyä, sanoisinko.Niin ja oma terassi löytyy, siitä pieni plussa. Omaa siis rakennetaan joka valmistuu kun valmistuu, nou hätä ja kiire.

Kohta pitäs lähtee kauppaan, siellähän paistaa aurinkokin, muttei vaan kovin lämmitä.

Hyvät huomenet toivottaa:

Heidi ja Mörkky 22+5.
 

Yhteistyössä