Polilla käyty eikä ollut yhtään hyviä uutisia.
Nyt taisi olla itkupotkuraivareilla jotain hyötyäkin
Lähdin tuonne polille siinä uskossa, että tänään tehdään ulkokäännös. Käyrän jälkeen menin lääkärille, joka oli erikoistuva lääkäri. Painoarvioksi hän sai 3300g-3500g ja totesi vauvan olevan perätilassa. Kai...kki edellytykset ulkokäännökselle myös oli kohdillaan.
Hän rupesi soittamaan jo valmistuneelle lääkärille (erikoistuva ei saa tehdä käännöstä ilman valvontaa). Tämä lääkäri ei sitten suostunutkaan enää tulemaan, koska kello oli 14.20 ja päivystys alkaa 15.00!! Tämä lääkäri käski tulla viikon päästä uudelleen.
Siinä vaiheessa en enää tiennyt mitenpäin olisin ollut.. Olin aivan raivona!
Lähdinkin sieltä sitten varaamaan uutta aikaa ja aikaa lantion kuvaukseen.
Luukulla sitten olin jo raivona ja sanoin osastonsihteerille, että varaa vain aika, en ole tulossa. Erittäin mukava sihteeri kyseli, että mitä on sattunut ja miksi en tule. Sanoin, että rupeaa ottamaan päähän, kun koko ajan siirretään asioita vain eteenpäin ja eteenpäin.. Kerroin soittaneeni tiistaina ja varmistaneeni, että sopimani aika ...on hyvä ulkokäännöstä varten. Osastonsihteeri kysyi aikani, joka oli 12.15 ja kello läheni silloin 15.00.
Hän sanoi, että odotas hetki siinä nyt selvitetään tämä asia!
Hetken päästä hän tuli takaisin ja sanoi, että nyt ei mihinkään, lääkäri tekee sen käännöksen nyt!
Lähdin kätilön kanssa valmistautumaan käyrää ja käännöstä varten. Käännösyritys oli aika tukala ja sai kyllä syvään hengittää, jottei tulisi huuto. Valitettavasti käännös ei onnistunut, vauva ei suostunut liikahtamaankaan. Oli jo aivan laskeutunut lantioon, pylly edellä. Asento on erittäin optimaalinen perätilasynnytystä varten.
Ainoa huono homma on se, että tämä vauva tuskin tulee ennen 40-42 viikkoja ja tuolloin meidän vauva painanee jo lähemmäs 5000g. Perätilavauvaahan ei käynnistellä..
Eli todennäköisesti minulla on edessä sektio ja alatiesynnytykset ovat vain haikea muisto ;(
Ensi viikolla 37+0 menen lantion kuvaukseen (mielestäni ihan turha kohdallani) sekä tarjonnan tarkastukseen. Silloin varmaan saan sen sektioajankin.
Että tällaista täällä.... ei kovin hyvät fiilikset ole...
Bubbeli 36+0 ja vauva
(olen siis laskenut tuon syntymäpainon niin, että tämä vauva kasvaa noin 300g/vko. Eli jo viikolla 38+0 painoa on 3900g, 40+0 4500g ja 42+0 5100g. Esikoisen painoarviot meni samalla käyrällä ja syntymäpaino 41+3 oli 5160g)