~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Meillä matkaa sairaalaan linnuntietä noin 600 m ja autolla varmaankin siinä 800 m. Joten kun lähtö tulee niin ei viittä minuuttia kauempaa pitäis mennä :)

VKS:ssä ei enää kylvetetä vaan osastolla suihkutetaan ja otetaan mitat. Harmi sinänsä, se olis ollut miehelle mukava ensikokemus, mutta luulempa että noita kylvetyksiä tulee vielä muutama, joten eiköhän kumpikin saa ihan tarpeeksi harjoitusta :D

Sähikäinen ja Nöttis 35+2
 
Mä oon tosi huono arvioimaa kilometrejä, mut sanosin et sairaalaan on n 8km, eli ei pitkä matka. Sinne ajaa 10-30min, tää on nii epämääränen kaupunki ettei tiiä kuin nopeeta pääsee kaupungin läpi :D

Ja mein sairaalassa kyl ainenki kylvetetään synnytyssalissa. Tai ainenki 2 vuotta sit, eipä kai ne oo mitää muuttanunna :)

Epiduraalin laitto oli mulla kans tosi positiivinen kokemus. Tai siis mä en ees tuntenu sitä mitenkää, mies kyllä katto vieressä silmät pyöreenä ku narkkari tunkee voimalla selkää piikkiä ja mie oon vaa iha tyytyväine :D Epiduraali ei kyllä sit varsinaisesti auttanu ku toispuoleisesti ja ponnistusvaiheessa siitä ei ollu tietookaa.

MissHappy rv 37+3
 
sairaalamatkaa meillä kertyy ehkä kolmisen kilometriä, ja kai sit taksilla tai piipaalla sinne mennään (tai sit bussilla niinkuin esikoisesta)

kätilöopistolla vauva kylvetettiin jo synnytyssalissa, ainakin v.2008. kai varmaan vieläkin :)

väsy on ja iskias vaivaa niin että on ärtynyt olo sen takia koko ajan. öisin ja nyt jo päivisinkin tulee supistuksia jotka tuntuu selässä,reisissä ja mahassa mutta ei mitenkään hirveen kivuliaasti, sen verran että henkeen ottaa pikkuisen ja tuntuu kovahkoilta menkkakivuilta. säännöllisyyttä ei sen yhden yön jälkeen oo ollut. olisin kyllä jo ihan valmis synnyttämään, vaikka aiemmin tuli moneen otteeseen sanottua ettei oo mikään kiire :whistle:

mullakaan epiduraalin laitto ei sattunut, hankalaa siinä oli vaan sen jättimahan kanssa olla siinä kippura-asennossa liikkumatta kun oli supistus koko ajan päällä :|

huomenna sit taas neuvolaan ja lauantaina oiskin jo poksumisen vuoro jälleen :)

noonie+plikka 38+5
 
Kävin svo:lla näytillä ja ei uutta: lopparaskauteen kuuluvia vaivoja ja joillakin vaan paino nousee noin paljon yht äkkiä. Kaikki kokeet oli ok. Käynnistystä ei voinut harkita, paikat on ihan epäkypsät ja mielellään eivät kuulemma käynnistä tableteilla kun on sektio alla. Jos paikat olis kypsemmät ja vois käynnistää tipalla niin sitten asiaa olis voinu harkita enemmän. Mutta käskivät tulla uudelleen jos nuo lantion kivut jatkuu vaan yhtä pahana.
Että eipä tarvi synnytystä odotella ihan heti. Höh, mutta tiedossa oli, kuopuskin meni yliajalle.
Vauvan painoarvio oli tänään 3400g, syntymäpaino on siis jäämässä alle 4 kilon edelleen.


Zeena 38+4
 
Kiitos Lara- ja Tatara tarinoista!

Lämpöpussi hankittiin meille. Ajattelin että saattaa ola kätevä kun voi kevyemmissä vaatteissa laittaa vaan sinne sisälle. Yhä mietin että ostaako ollenkaan 62 haalaria vai siirtyä sitten suoraan äp:n haalariin. Mutta joka tapauksessa jostain luin että se pussi olisi kaukalossa turvallisempi kun ne vyöt saa tiukemmin kiinni vauvaan.

Perhehuone on mulla ehdottomasti toivomuslistalla. Mies on ollut niin iso tuki koko ajan että hirvittää ajatus sairaalaan jäämisestä yksin. Ja olen myös huono nukkuja että senkin puolesta.

Mä sain kanassa sen Kelan kirjeen haalarin vaarallisuudesta. Taitaa täälläkin jäädä nauhat kiinni.

Sofiia 35+2
 
Kopsattu facebookista :)

Moro eli eka neuvolakuulumiset vkot 38+5
paino +700g/vko, rr 123/74, kpk 33cm ( sama mikä viimeks, vauva siis alhaalla) tarjonta rt, liikkeet ++, pissa puhdas
Eli siis kaikki ok, mutta vauvan sykkeet oli about 115 ja siitä välillä nous jonnekki 130 kun vähän täti tuuppi. Lapsiveden määrää epäili kun tuntui vähäiseltä. Jo...ten soitti synnärille että tullakko vai eikö? Olivat sitä mieltä että sinne vaan.
No vein sitten Artun takas siskon hoiviin ja läksin ite kyssille.. Mies ei päässy mukaan töistä ja jäi ihan orpona töihin oottamaan mun soittoani.
Eka olin tunnin käyrillä ja sykkeet oli aluks sen häthätää 115. Hitto että mää olin paniikissa. Matkalla kyssille tosin söin myöhäisen aamupalan eli klo oli tuolloin about 12.Käyrillä ollessa yhtäkkiä vauva alko kauheesti riehumaan ja sykkeet nous 130-170 ja muutenkin kaikki vaikutti normaalilta. Supistuksiakin piirtyi useempi käyrälle. Reilu tunti siis käyrillä ja sen jälkeen lääkäriä odottelemaan, jota ootteli...nkin sen 2 tuntia :O Lääkärin otettua mut sisään pääsin heti ultrattavaks. Eli vauvalla virtaukset, sykkeet lapsiveden määrä ja kaikki muukin ok. Istukka oli tosin vähän kalkkeutunut, mutta ei kuulemma vaikuta millään lailla vauvan kasvuun. Painoarvio oli nyt 3140g että sirpakka NEITI siellä siis on. Sukupuoli siis varmistui tytöksi jota meille rakenneultrassa veikattiinkin. Eli siis hyvä että varmistui kaikki olevan ok. Kuulemma rauhallinen tapaus on kun haukottelikin siellä kun minulle kasvoja vilautti. Ihana pieni siellä.. Törröhuulet ja nenä niinkun mulla ? Äitin rakas!!! KOhdunsuu edelleen kiinni mutta pehmeä, kaula lyhentynyt vähän. Jäljellä vielä 2,5cm. Epäili että yli menee lasketun, et nyt vaan odottelua ja liikelaskentaa :) Että näin meillä. Onneks kaikki kuitenkin hyvin ja vauva terve!! Nyt syömään jtn.. Hanna kiittää ja kumartaa. Morjes!!
 
Polilla käyty eikä ollut yhtään hyviä uutisia.

Nyt taisi olla itkupotkuraivareilla jotain hyötyäkin :)
Lähdin tuonne polille siinä uskossa, että tänään tehdään ulkokäännös. Käyrän jälkeen menin lääkärille, joka oli erikoistuva lääkäri. Painoarvioksi hän sai 3300g-3500g ja totesi vauvan olevan perätilassa. Kai...kki edellytykset ulkokäännökselle myös oli kohdillaan.
Hän rupesi soittamaan jo valmistuneelle lääkärille (erikoistuva ei saa tehdä käännöstä ilman valvontaa). Tämä lääkäri ei sitten suostunutkaan enää tulemaan, koska kello oli 14.20 ja päivystys alkaa 15.00!! Tämä lääkäri käski tulla viikon päästä uudelleen.
Siinä vaiheessa en enää tiennyt mitenpäin olisin ollut.. Olin aivan raivona!
Lähdinkin sieltä sitten varaamaan uutta aikaa ja aikaa lantion kuvaukseen.
Luukulla sitten olin jo raivona ja sanoin osastonsihteerille, että varaa vain aika, en ole tulossa. Erittäin mukava sihteeri kyseli, että mitä on sattunut ja miksi en tule. Sanoin, että rupeaa ottamaan päähän, kun koko ajan siirretään asioita vain eteenpäin ja eteenpäin.. Kerroin soittaneeni tiistaina ja varmistaneeni, että sopimani aika ...on hyvä ulkokäännöstä varten. Osastonsihteeri kysyi aikani, joka oli 12.15 ja kello läheni silloin 15.00.
Hän sanoi, että odotas hetki siinä nyt selvitetään tämä asia!
Hetken päästä hän tuli takaisin ja sanoi, että nyt ei mihinkään, lääkäri tekee sen käännöksen nyt!
Lähdin kätilön kanssa valmistautumaan käyrää ja käännöstä varten. Käännösyritys oli aika tukala ja sai kyllä syvään hengittää, jottei tulisi huuto. Valitettavasti käännös ei onnistunut, vauva ei suostunut liikahtamaankaan. Oli jo aivan laskeutunut lantioon, pylly edellä. Asento on erittäin optimaalinen perätilasynnytystä varten.
Ainoa huono homma on se, että tämä vauva tuskin tulee ennen 40-42 viikkoja ja tuolloin meidän vauva painanee jo lähemmäs 5000g. Perätilavauvaahan ei käynnistellä..
Eli todennäköisesti minulla on edessä sektio ja alatiesynnytykset ovat vain haikea muisto ;(
Ensi viikolla 37+0 menen lantion kuvaukseen (mielestäni ihan turha kohdallani) sekä tarjonnan tarkastukseen. Silloin varmaan saan sen sektioajankin.
Että tällaista täällä.... ei kovin hyvät fiilikset ole...

Bubbeli 36+0 ja vauva

(olen siis laskenut tuon syntymäpainon niin, että tämä vauva kasvaa noin 300g/vko. Eli jo viikolla 38+0 painoa on 3900g, 40+0 4500g ja 42+0 5100g. Esikoisen painoarviot meni samalla käyrällä ja syntymäpaino 41+3 oli 5160g)
 
Sairalaan ja kodin välisestä matkasta: Meillä on noin 4-5km sairaalalle. Että nopeesti ajelee kotoa sinne :)
Kotiutumisvaatteista: Vauvalle oon haalariksi varannut 56cm nallehaalarin. Toivottavasti ei huku siihen :D

Eilen illalla alkoi järkyttävä selkäkipu ja yön aikana se sitten loppuikin. Mutta tänä aamuna kun menin suihkuun niin alkoi supistella kipeästi, noin kymmenen minuutin välein. Jouduin kesken suihkunkin istumaan hetkeksi vessanpöntölle koska olin niin kipeä. Supistukset jatkuivat n. neljä tuntia suhtkoht säännöllisinä ja sitten loppuivat. Hetki sitten ne alkoivat uudestaan, kipeinä muttei kovin säännöllisinä. n. vartin välein Ennakoivia supistusksiako? Suolikin alkoi tyhjenemään aamulla. Tänään olen käynyt isolla hädällä viisi kertaa! :confused: Soittelin päivällä neuvolaan ja siellä käskettiin vain seurailemaan supistusten väliä ja jos tihenee paljon ja kipeytyy sietämättömäksi niin sitten soittelen synnärille.

Ankkamuki 37+1
 
Voi eikä bubbeli.. :( Ensinnäkin törkeetä toimintaa lääkäreiltä! Onneksi joku järkevä tyyppi edes löytyi talosta. Mutta tosi ikävä juttu, ettei käännös onnistunut.. Ja että vauva on vielä kaiken lisäksi luultavasti liian suuri perätilassa synnytettäväksi.. Mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon, voihan se synnytys käynnistyä itsestään jo piankin ja vauva olla kohtuullisen kokoinen =) Toivotaan parasta! :hug:

Alkaa kyllä vähän jännittää oma huominen.. :S Toivotaan, että parempi onni täällä..

Lintunen 36+0 POKS :heart:
 
Toivotaan, että sulla Lintunen olisi mukavampi kokemus :)
Aijon kyllä laittaa positiivista palautetta tuosta hoitajasta! Unohdin siinä hässäkässä kiittää häntä.

Mä tässä äsken huusin miehelle "NYTKÖ TÄÄ KÄÄNTYY" Aika isoa juilimista ollut. Eikös joskus käy niin, että varsinainen kääntö epäonnistuu mutta sitten vauva itsekseen kääntyykin.
Muista Lintunen hengitellä syvään, hiljaa ja rauhallisesti! Minulla ainakin auttoi jaksamaan hyvin tuon käännösoperaation.

Bubbeli 36+0
 
Osuipas kettumainen lääkäri sulle Bubbeli! :( Toivotaan josko se vauva sieltä itsekseen lähtisi kuitenkin kääntymään tai tulisi sitten vähän ajoissa.. Tsemppiä!

Meillä huomenna neuvola taas, onko ne muillakin nyt kerran viikossa näin loppuvaiheilla?
supistuksia ei oo ollu just yhtään ja ei mitään merkkejä että poju viitsis ulos tulla.

Limee 38 + 4
 
Olipas Bubbelilla kelju sairaalakeikka. Toivotaan, että kaikki menis kuitenkin sinun ja lapsen kannalta parhain päin.

Minä kävin neuvolassa näytillä. Alapaineet koholla. Ei saatu alle 96, vaikka mitattiinkin useampi kerta. Hb hyvä 138. Pissa puhdas. Sf 35 cm. Vauva ei ole kiinnittynyt ollenkaan. Pää heilui ihan vapaana. Saa nähdä, käynnistävätkö ens viikolla. Paino laskenut, kun ei enää niin hirveätä turvotusta.

Uni ei vaan tule silmään. Muina päivinä väsyttänyt normaalia enemmän. En edes päikkäreitä nukkunut. Kaksoset otti hermoille, kun niin villeilivät. Alkaa jo niihinkin heijastua tämä oma väsymys tähän olotilaan.

Discovery 37+5 (melkein)
 
Nyt tulee ihan omanapainen juttu, mut antakee anteeksi tämän kerran.. On ollut niin hirmusti kaikenlaista viime viikkoina, etten ole jaksanut käydä täällä lukemassa edes, saati sitten ite kirjoittanut mitään.. Ens viikolla yritän korjata tilanteen :)

Mutta siis asiaan.. Kaikkien ihme juttujen häsläämisten tuloksena nyt päädyttiin sitten suunniteltuun sektioon. Eli sektio siitä syystä, että liian ahdas lantio, että voisin synnyttää alakautta. Joka tapauksessa sektioaika on vasta 13.10 eli kolme päivää YLI lasketun ajan! Onko toi ihan normaalia teidän mielestä? Eikö suunnitellut sektiot yleensä ole joskus rv 38-39, ettei vain ehtisi normaalisynnytys käynnistyä? Vai oonkohan ihan hakoteillä.. Tässä toissapäivänä ku sain tuon ajan, olin vaan iloinen että vihdoin ja viimein aika tuli. Nyt rupesin sit miettiin, et miten ihmeessä noin myöhään voi tuo olla.. Oon tässä vajaa pari viikkoa kärsinyt niin hirveistä lantiokivuista, että mielellään kyllä ottaisin tuon ajan jo aiemmin. Mut kertokaahan mitä mieltä ootte? Pitäiskö ottaa neuvolassa puheeksi tuo asia ens viikolla? Synnärille kumminki matkaa noin viitisenkymmentä kilometriä, että en kovin mielellään odota että synnytys päättäis alkaa ja sit jouduttais sektio tekeen päivystyksessä :/

Miukatti ja mömmö 37+5
 
Kiitos vinkistä bubbeli! Ja toivottavasti tyyppi olis sielläi tosiaan ymmärtänyt nyt itse kääntyä =)

Huh, en ikinä ole hereillä tähän aikaan! Nyt sitten piti herätä syömään aamupala, ettei ihan taju lähde sairaalassa :D Joo, onhan se ihan hyvä nyt tottua aikaisiin heräämisiin ja vähiin uniin, mutta..... Kun väsyttää :D Taidan tästä kyllä vielä painua takaisin pehkuihin, kun olena saanut jotain alas.. Yök, ei se ruoka kyllä juuri tähän aikaan maita, väkisin saa tunkea :x

Ja miukatti, mulla ei siis varsinaista tietoa asiasta ole, mutta oon kyllä itsekin ollut siinä uskossa että suunniteltu sektio (etenkin tuommosen syyn vuoksi) olisi yleensä siinä viikoilla 38-39. Että hassulta kuulostaa.. Mutta mulla vaan tällänen mielikuva enkä ole varma, korjatkaa jos oon väärässä :D Ei ole vauvaa kuitenkaa arvioitu mitenkään normaalia pienemmäksi ja haluta sen kasvavan vielä tai vastaavaa?

Unenpöppöröinen Lintunen 36+1
 
Esikoisella käytin heti alusta 68 cm haalaria. En nähnyt mitään syytä, miksi olisin ostanut pienempää kokoa. Nytkin otan laitokselle mukaan 68 cm haalarin. Niitä hihoja ja lahkeensuita voi vähän kääriä. Pääasia on kait se, että muksu ei palele kotimatkalla. Meillä ei muutenkaan noille haalareille ole ekan vuoden aikana ollut käyttöä, koska ostimme sellaisen kunnon talvipussin, jonne muksun voi laittaa lähestulkoon vain bodyssa ja potkarissa.

Meiltä on noin 6 km synnärille, joten nopeasti matkan hurauttaa. Mietityttää vain se, että osaanko lähteä ajoissa synnärille, kun mulla on tavattoman korkea kipukynnys. Ensimmäinen synnytys käynnistettiin, joten mulla ei ole senkään vuoksi kunnon käsitystä siitä, missä vaiheessa pitäisi lähteä. Onneksi tuo synnäri on lähellä, ja onneksi meillä ei ole suvussa ollut mitään syöksysynnytyksiä.

Nyt ovat alapaineet alkaneet kotimittauksissa kohota lähemmäksi 90, neuvolassa ja äippäpolilla alapaineet ovat sitten tietysti 100 paikkeilla. Myös lievää päänsärkyä ja pahoinvointia on. Turvotusta mulla ei ole, ei tullut viimeksikään, vaikka myrkytys olikin. Mutten ole edelleenkään huolissani, eikä äippäpolillakaan asia tunnu vaivaavan. Saattaapi silti olla, että tässä on pienoista raskausmyrkytystä kehittymässä. Viime raskaudessa alapaine oli 118, kun käynnistettiin raskausmyrkytyksen ja hepatoosin vuoksi. Enpä nyt vielä ota mitään stressiä. Labroissa juoksen kuitenkin viikottain hepatoosiepäilyn vuoksi, samalla siellä seurataan P-uraatiakin, jonka pitäisi lähteä nousuun raskausmyrkytyksessä.

Jotenkin on sellainen tunne, ettei tässä enää kauan mene, kun synnytys on käsillä. Katsotaan osuuko tunne oikeaan. Huomenna 36rv täynnä.
 
Onneksi Bubbeli sait sittenkin hyvää palvelua. Ihan käsittämätön asenne lääkärillä...:kieh:
En osaa edes kuvitella millaiselta reilun viisikiloisen vaatasyntyneen käsittely tuntuis. Musta jo tää meiän nuorin oli niiiiin iso ja jäntevä.

Tsemppiä muillekin käännökseen menijöille!

Täällä toinen korkean kipukynnyksen omaava. En tiiä miten sitä osais lähtee oikeella hetkellä synnärille, jos synnytys käynnistyis pelkillä suppareilla. Ehkä sitä kattois supistusten väliä enempi kuin niiden kipua.
Mullon noi ekat kaksi lähteneet lapsiveden menolla ja sit jotain pikkusuppareita ollut kun mennyt näytille. Viime käynnistyskään ei ollut kovin kivulias, paitsi hetki ennen sektiota

Päivittäiseen kokonaisnestemäärään lasketaan myös ruuasta saatu neste ja kaikki juomiset, paitsi kahvi, tee ja alkoholi, mut sitä toivottavasti kukaan ei raskausaikana nautiskele. Et ei sitä kolmea litraa tarvi ihan silkkana vetenä juoda. Olettasin että samat säännöt pätee raskausaikanakin. Tietty kahvin ja teen kova kittaaminen lisää nestevajetta, et sitten lisää muita nesteitä.
Mä pidän aina vesipullon mukana, et saa otettuu huikat tarvittaessa. (jäi kesältä päälle) Joku 1,5 litraa menee ainakin pullosta naukkailtuna...

Esikoinen höpis koko illan, että ensi yönä kello kaksi sä synnytät... Oli aamulla tosi pettynyt, kun ei "ennustus" käynyt toteen, sanoi että kyllä sulla on vielä aikaa keskiyöhön asti.... Tänään on ps3:lle julkaistu Formula 11-peli neljän vuoden tauon jälkeen, siksi kuulema ikimuistoinen päivä syntyä:LOL:
Ennakkotilattiin peli jo keväällä ja yllärinä saatiinkin se jo eilen. Ehtona oli kynsien pureskelun lopettaminen. Onnistui, kun palkkio oli tarpeeksi houkutteleva;)

Taidan lähteä herättelemään eskarilaista, tänään ois myös neuvola-aamu :)

:wave: Puskajussi ja Onni 38+3 :heart:
 
Heips!

Meiltä matkaa synnärille noin 25km, mut riippuu ihan viikonpäivästä ja kellonajasta kuinka kauan matkaan menee. Tilanteen mukaan joko odotetaan että jommankumman porukat kerkee meille tai viedään lapset niille matkalla sairaalaan, niin ja yks naapuri on tarjoutunu tulee häätiin ilta/yöaikaan jos menee oikein kiireeks. Tällä hetkellä vaavi perätilas eli jos vedet menee niin ampulanssi kyydillä mennään. Aikasemmat synnytykset on käynnistyny lapsivedenmenolla aamuyöstä kotona, synnytysten kestot on ollu 9h20min. ja 5h10min luulen et keretään, mut tuskin jää aikaa kahvitteluun ainakaan jos vedet menee...
Epiduraalista ekassa synnytyksessä auttoi ja laitto sujui hyvin paitsi, että ponnistus vaiheessa en tuntenu supistuksia vaan jouduttiin käyrältä kattoo milloin ponnistan jolloin myös ponnistuksen suuntaaminen oli hankalaa kun alapäässä ei kauheesti tuntoa ollu.
Toisella kerralla epiduraalin laitto oli yhtä helvettiä anestesialääkäri ei saanu millään pistoa kohilleen vaan sohi luihin joka aiheutti järkyttäviä sähköiskunkaltaisia "kramppeja" oli muutenkin töykeä ja epäpätevän oloinen, mies sanoi että oli hilkulla ettei tinttassut lääkäriä! Lopulta sai pudutteen annettua hoitajan avustuksella ja sit meni noin 15min. kun rupesin jo ponnistamaan. Mitään apua tuolloin puudutteesta ei ollut vaan jäljelle jäi vain järkyttävät selkäsäryt ja sen asteinen trauma etten halua epiduuralia enää koskaan ja kyseinen lääkäri ei muhun koske!
Oon kyllä samaa mieltä miukatin kanssa, että sekstioaika ois pitäny antaa ennen rv.40! Sinuna kyllä soittaisin synnärille ja kysyisin asiasta!

Ezziina ja RK 34+4
 
pikaiset neuvolakuulumiset: rv 38+6
kiloja tullut viikossa +622g (auh)
turvotukset kahdella plussalla
verenpaine 127/76
B-Hb 129
sf 33,5
rt, sykkeet 135 ja liikkeet ++
tämmöstä siis tänään, ens viikon perjantaina onkin sit jo se lasketun ajan käynti!!:O näin se aika vaan menee!
vauvan pää oli jo "lähes kiinnittynyt" ei kuulemma enää saanut liikutettua, joten ei tarvii sit piipaalla mennä synnärille jos vedet menee.

mukavaa viikonloppua kaikille!

noonie+plikka 38+6
 
Bubbeli kyllä se vauva voi vielä itse kääntyä, monesti kuulemma just ennen synnytystä muljauttavat ittensä oikeinpäin. Mullakin vauva kyllä hyörii ja pyörii hulluna, mutta aina tuntuu palaavan tohon jalkatarjontaan. Mä olen nyt koittanut vaan kaivaa kaikki mahdolliset positiiviset puolet suunnitellusta sektiosta ja tällä hetkellä odotankin jo ihan hyvillä mielin maanantaita=) Vaikka ennemmin oisinkin alakautta yrittänyt. Ymmärrän siis harmistuksesi:hug:

miukatti ylensä suunnitellut sektiot kyllä tosiaan tehdään 39 viikolla, ikinä en ole kuullut että lasketun ajan jälkeen vasta annetaan aika. Kannattaisi ehkä soittaa synnärille ja kysyä, jos vaikka niillä on käynyt virhe tai ainakin osaisivat kertoa miksi olet niin myöhäisen ajan saanut.

Mä kävin äsken kaupassa hamstraamassa ruokaa kaappeihin, niin ei tartte sit miehen heti maanantaina lähteä ruokaostoksille.:) Ja esikoiselle sain fleece-vaatteet hommattua kylmempien ilmojen varalle, ettei tartte sit niistä huolehtia jos ilmat kylmenee äkisti. Kengät pitäis kyllä esikoiselle vielä löytää. Vaikea vaan päättää mimmoset ostais, kun lähinnä nyt syksyksi ajattelin. Talvikengiksi ostan varmaan Kuomat, ne on niin lämpöset pakkasilla..

Nyt koitan ottaa itteäni niskasta kiinni ja meen tekemään jättisatsin lihapullia, niin on ruokaa viikonlopuks ja osan pistän pakkaseenkin:p

Nipsuliina ja Sindi 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Joo-o... No niinhän siinä sitten kävi, että neiti on päättänyt istua loppuun asti. Elikkäs ei käännös onnistunut , vaikka kauan yritettiinkin! Ja ei kyllä tuntunut mukavalta.. Nyt vituttaa ja harmittaa.. Olin niin varma, että se onnistuu! Jälkeenpäin kun lääkäri vielä teki sisätutkimuksen huomasi, että peppu onkin jo tosi alhaalla. Päältä ei siis sitä tuntenut. Joten sielläpä sitten istutaan. Jääräpäinen on tyttö, äitiinsä selvästi siis tullut...

Etukäteen olin ajatellut, että jos ei käänny niin sitten sektioon. Lääkäri kuitenkin puhui ja kertoi perätilasynnytyksestä sen verran vakuuttavasti, että en olekaan enää ihan varma asiasta.. Kävin siis magneettikuvissa ja jos niissä näyttää lantio tarpeeksi tilavalta perätilasynnytykseen, niin sitten taidan sitä yrittää.. Koska alateitse haluaisin mielummin synnyttää. Mieluiten tietysti oikein päin.... Vauva vaikuttaa kuitenkin suhteellisen pieneltä, alle keskikäyrän, ja asento oli optimaalinen synnytystä varten, joten näissä puitteissa suositellaan ehdottomasti alakautta. Taidan aloittaa häätöyritykset, jotta kaveri syntyisi vaikka vähän etuajassa eikä varmasti pääsisi liian isoksi kasvamaan!!

Vielä kyllä elättelen toiveita, että ymmärtäisi itse kääntyä.. Vaikka aika toivottamalta vissiin vaikuttaa. Pitää varmaan kotona alkaa kontata joka paikkaan... :)

Ja kohdunsuullakin oli ilmeisesti nyt viikossa tapahtunut, supistellut ei kyllä ole sen enempää, oikeastaan vähemmän! Korttiin ei lääkäri mitään kirjoitellut, mutta kuulin sanovan ainakin että pehmentynyt ja sormelle auki, kaulasta en tiedä. Jotain edistystä siis, JES!

Nyt vaan sitten magneettikuvien tuloksia odotellessa.. Hitto, jos ei tänään ehdi niitä tulla jo niin menee sitten viikonlopun yli. En minä malta niin kauan odottaa!

Nyt olisi ihana kuulla/lukea paljon positiivisia ja onnistuneita perätilasynnytyksiä. Uskaltaisikohan sitä googlata..... Jos kellään on kertoa, niin antaa tulla!

Lintunen ja istuva härkä 36+1

Niin ja synnärille matkaa vain n. 4km, nopeasti siis pääsee onneksi.
 
miukatti
olen samaa mieltä muiden kanssa tuosta sektioajasta!
Kuulostaa ihan omituiselta, että aika vasta 40+.
Itse kysyin suunnitellun sektion ajankohtaa, niin kätilö vastasi, että 7-10pvä ENNEN laskettuaikaa, jottei synnytys lähde käyntiin itsekseen.
Kannatan siis soittoa synnärille tai asiasta keskustelua neuvolassa.

nipsuliina
Mitkä on fiilikset siellä, kun tietää, että se tapahtuu maanantaina?
Olen jo täysin asennoitunut sektioon ja olisi mukava kuulla, että miltä se tuntuu! Siis se, että tietää koska lapsi syntyy jne.

Päätin muuten, etten kerro läheisille edes sitä, että menemme suunniteltuun sektioon (jos siis se tuomio tulee). Tai siis laajemmin en halua kertoa, siskolle kerroin ja kielsin kertomasta eteenpäin. Hänellekään en aio päivää kertoa.

puskajussi

Pakko myöntää, että en osaa verrata viisikiloisen ja kolmikiloisen käsittelyä :)
Moni vieras, joka meillä kävi, niin sanoi, että on paljon mukavampi ja helmompi käsitellä näin isoa vauvaa. Ja olihan tuo jo reilu pari viikkoinen ennenkuin pääsimme kotiinkaan.
No, jos ei tällä kertaa noin isoa... (Katsotaan vaan, niin taas pyöräytän pinon isoimman..)

Bubbeli 36+1
 
Viimeksi muokattu:


Möhiskollaasi osoittaa, että taitaa se vaavi kasvaa. Viimosessa kuvassa ainakin napa on pullahtanut!

On vähän niinkuin tekemisen puute. Pojat on kaverin synttäreillä, sain siivottua alakerran ja huomisille synttärivieraille on leivottu omenajuustokakkua, porkkanamuffineja ja kana-aurajuustopiirakkaa.

Harmi kun Bubbelin vauva ei ollut suostunut liikuttamaan pyllyään kääntöyrityksessä! Mutta tosiaan, kuten joku muukin sanoi, viimehetken oikeinpäin muljuamiset ovat hyvinkin mahdollisia. Onneksi hoitaja pisti lääkärin ojennukseen ja sait edes mahdollisuuden käännösyritykseen.

Soitahan Miukatti sairaalaan, ainakin kaikki minun tutut, joille on tehty suunniteltu sektio, on leikattu ennen laskettua aikaa.

Minulla olisi jo kova hinku synnyttämään! Hölmöjä syitä on monia:p , kuten sellainen, että mies on syntynyt keskiviikkona, minä torstaina, kuopus lauantaina ja esikoinen sunnuntaina, niin perjantai puuttuu välistä! Tänään olisi siis oiva päivä syntyä pikkuisen... kuten myös se, että meillä kaikilla synttärit on kahdeskymmenes jotain päiviä, 20,22,24 ja 27...joten tuohon suoraan jos meinaa osua, niin päivät ovat rajalliset! Nuo todellakin niitä hönttejä syitä, mutta olo alkaa kyllä jo ihan muutenkin olemaan aikasta tukala kun tuo maha ei kasva hirveästi ulospäin, niin kaikki tavara on sitten aika ahtaasti sisälläpäin. Ja ihan normikokoista odotellaan, neuvolatätin varovaisen arvion mukaan. Mutta pikkuinen syntyy sitten kun on valmis, kunhan ei mene kahta viikkoa yli!!

sannri ja mahassa monottaja38+2
 

Yhteistyössä